Huhtikuun Hurmurit 2013 *Tammikuussa*

Se olis taas poksupäivä! Rv 29+0 POKS!!! :heart: Viikon päästä sit alotetaan kolmosella. Jei! =)

Myymamma kyseli synnytykseen otettavasta musiikista. Mä en ole ikinä ottanut enkä kuunnellut mitään. Ekassa ja tokassa synnytyksessä olin niin jännittynyt ja tohkeissani, että ei käynyt mielessä laittaa edes radiota päälle vaikka hyvin olis siinä vaiheessa, kun epiduraali vaikutti, ehtinyt kuuntelemaan. Pahimmassa kipuvaiheessa en olis halunnut kuulla muutenkaan mitään. Kolmannessa synnytyksessä ei ehditty kauaa olemaan sairaalassa, kun ponnistusvaihe alkoi, joten ei olis ehtinyt mitään kuuntelemaan vaikka olis halunnut. En aijo nytkään varata mitään musiikkia. Jos jotain haluaisin, niin jotain ihanaa rentoutumismusaa vois ottaa, mutta ei mitään raskasta rokkia tai discojumputusta. :D

Meillä asuu mun vanhemmat ja miehen äiti ihan tässä lähellä. Niin ja mun veli myös perheineen. Kaikki tosin on työssä käyviä ihmisiä, joten täytyy toivoa, että ei olis kaikki yhtä aikaa töissä, kun synnytys alkaa, jotta joku pääsis lapsia vahtimaan. Mun äiti ja miehen äiti tekee vuorotyötä ja isällä ja veljellä on päivätyö. Aika huono mäihä on, jos kaikki on just h-hetkellä töissä. En haluais synnyttää yksin. Kolmonen lähti syntymään yöllä ja jouduttiin kolmen aikaan aamuyöstä hätyyttelemään miehen äiti paikalle. Onneksi tuli nopeesti, että ehdittiin sairaalaan.

Omassa navassa on möyritty nyt kovasti. Eilen taas illalla supisteli jonkin verran ja oli ihme paineen tunne alamahassa. Mietin, että oliskohan vauva mennyt raivotarjontaan ja paineen tunne tuli siitä. Nyt on taas ihan normaali olo. Mä en vatsan päältä tunnustellen saa oikein mitään selkoa vauvan asennosta, kun vauva on vielä sen verran pieni ja tossa vatsan päällä on sitä ylimäärästä rasvakerrosta jonkin verran kertyneenä. :ashamed: Liikkeetkin tuntuu joka puolella mahaa. Reilun viikon päästä olis taas neuvola. Jospa neuvolantäti osais paremmin tunnustella asentoa.

Hikkaileeko muuten muiden vauvat vielä? Mä en ole vielä huomannut. Enkä nyt yhtään muista missä vaiheessa sen kuuluis alkaa.

Natte ja Tinja 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Meidän vauva hikkaa ehkä kerran tai kaksi päivässä. Siis sellaisia pitempiä sarjoja kerrallaan. Alkoi varmaan jokunen viikko sitten.

Esikoisen hoitajasta, kun lähtö tulee. Meillä isovanhemmat asuu n. 300km päässä. Täällä asuvat läheiset on kaikki työssäkäyviä tai pienten lasten kanssa kotona. Joillain on aika "vapaa" työ ja esim. pojan kummitäti sanoi, että todennäköisesti voi lähteä, kun tarve on. Ja toinenkin hoitaja pääsee, jos työssä ei ole kokouksia tms. Moni muukin on siis lupautunut jos vain pääsee. Mutta kyllä mua jännittää, että miten asia hoituu. Mies on kuitenkin mulle se kantava voima siinä(kin) tilanteessa.

Musiikki synnytyksessä. Meillä oli ihan radio päällä. Tosin muistikuvat siitä ovat vasta syntymisen jälkeisiä ;) Ainut selkeä muistikuva siitä on, että pian pojan syntymän jälkeen radiosta tuli Jenni Vartiaisen missä muruseni on. Kuuntelin kyseistä laulua paljon enkelivauvamme(rv 19) menetyksen jälkeen. Siinä makasin pieni elävä poika sylissäni ja mies vierellä ja kuuntelin samaa laulua. Jotenkin siinä hetkessä oli niin paljon iloa, toivoa ja kiitollisuutta sekä suruakin. On jäänyt mieleen tosi voimakkaana kokemuksena.:heart:

Tänään käyty myös neuvolassa. Ja tässä mittoja.

Paino:+450g/viikko. Yhteensä n. 6kg
Turvotus:-
Verenpaine: 100/63
Pissa: Proteiinit ja leukosyytit haalealla plussalla. Käyn huomenna viemässä labraan virtsanäytteen, kun on ollut vähän omituinen olo pissatessa. Siksi siis pyysin katsomaan liuskalla jossa näkyy nuo leukosyytitkin. Saattaa siis olla virtsatietulehdus.
Sf-mitta: 28cm
Lapsiveden määrä: Normaali
Tarjonta: rt
Syke: 130-150
Liikkeet:++

Kaikki siis kuitenkin hyvin:heart: Hyvä kun laittoi tuon labralähetteen, vaikka liuska näyttikin tosi haaleaa plussaa, sittenpä tietää ja saa tarvittaessa lääkkeet.


Hjannah&Pallero rv 31+0:heart: *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
mun piti eilen tulla poksumaan 30 mutta en sit ehtiny ku mut haettiin babyshowereille... oon siis joskus alkuraskaudesta vihjannu että olis kiva jos sellaset joku jaksais järkätä... en osannu kuitenkaan odottaa että ne olis tai että koska ne olis... ne oli kuitenki tosi kivat ja myös voimia vievät, oon vieläki vähä väsyny eilisen jäljiltä. itse oon järkännyt joskus yhdet vauvakutsut ystävälle ja oli mielestäni onnistuneet, sillonkin juhlakalu yllätettiin. esikoista odotellessa mun äiti olis halunnu järjestää mulle kutsut, mutta sillon myös veljen vaimo ja äidin miehen tytär oli raskaana joten meidän äiti päätti ettei se järjestä ku periaatteessa kaikille olis pitäny järkätä sitte... nytkin on raskaana samaan aikaan äidin miehen tytär, mutta nyt siitä ei tarvinu potea huonoa omaa tuntoa koska mun kummitäti ja paras ystävä oli järjestäjänä.

mutta siis asioihin ennen omaa napaa... imetystyynyistä ollu puhetta. mulla niitä on kaksi suorakulman muotosta ja ilman en olis pärjänny. ostin molemmat jo esikoista odotellessa kun nukkumisesta ei tullut muuten mitään. mulla oli aluksi tyynyjä käytössä miljoona, yks pään alla, yks kainalossa/mahaa tukemassa ja yks jalkojen välissä tasapainoa tuomassa ja sit oli vielä jalkojen alla pari kun sillon veti suonta jalasta joka yö, nyt ei oo onneks sitä vaivaa ollu lainkaan. voitte kuvitella kun piti kylkeä vaihtaa mikä show se oli, ja kun nukkuminen oli mahdollista vaan kyljellä tai toisella niin sitä tuli muutaman kerran vaihdettua kylkeä... sit kun poika syntyi niin imetysyyny oli niin imetyksessä (niin vähä aikaa ku sitä kesti) kun pulloruokinnassa ihan loistava apu. pojan pystyi myös laittaa tyynyä vasten puoli-istumaan tai istumaan, käyttää yleensäkin tukena poikaa "asettaessa" johonkin asentoon vaunuihin tai lattialle. nyt poika tykkää tutkia kuvioita tyynyistä ja leikkiä niiden kanssa. kaksi tyynyä oli siksi ettei mun tarvinu yösyötöillä juosta kämppää edestakas että missä se tyyny on, toinen on edelleen sänygyssä ja toinen tälläkin hetkellä sohvalla mun selän takana antamassa mulle kivan asennon. suosittelen, ilmankin varmasti pärjää mutta mulle se on ollu niiiiin iso helpotus.
(ja tuo kaikki teksti vaan imetystyynystä... huh... sori...)

Natte ja mansikka-maija meilläkin on esikosella huhtikuussa syndet:D täyttää 1.4. 1v ja LA olis uudella 7.4. siinä on miehellä synttärit 6.4. ja kavereilla 17.3. 11.4 12.4. nii ja 8.4. itselläni on 30.4. johonki pitäis mahtua uuskin tulokas, itse ajattelin et se olis maaliskuun puolella:rolleyes: siellä mun vauvakutsuilla halusinki kaikilta vierailta lapun nimellä varustettuna että millon arvelevat meidän tytön näkevän päivänvalon, jännä seurata sit osuuko joku oikeeseen, voin ehkä jopa jonku palkinnon kehitellä varmuuden vuoks:D mut ihan jännittää että koska niitä pojan synttäreitä juhlitaan, koska oon kotona ja voimissani järjestään. tietenki haluisin kovasti olla pojan oikeena synttäripäivänä kotona, ja harmittaa kovasti jos en oo:(

pesin vauvan vaatteet viikonloppuna, en viitti jättää viime tinkaan ku ei tiiä yhtään koska tulee lähtö...

myymamma kyseli närästykseen lääkkeitä... mulla auttaa jogurtti tai viili, eli luulen että maitokin niinnku jollain muullakin oli, voisko olla niin että maito rauhottaa. rennie on kans ollu mulla kovassa käytössä:stick:

maidontuotanto perjantaina huomasin että hiukan puristamalla tuli vähän maitoa molemmista rinnoista, en sen enmpää purstellu ettei mee hukkaan hyvää tavaraa:D esikoisesta tuli myös ekat tipat samalla viikolla eli 29+ jotain, mutta eipä tullu enää juurikaan sit ku piti imettää... eli imetys ei ottanu onnistuakseen, toivottavasti nyt toisin vaikka alkaa samalla lailla...

lähtö synnytykseen on ollu mietintämyssyn alla mutta ei kai se miettimällä parane. pitää toivoa että jomman kumman vanhemmat tai joku ystävä ehtii tänne esikosen kanssa kun lähtö tulee. jos ei niin lanssillahan sitä on sit mentävä ja pidettävä jalat ristissä kunnes mies ehtii paikalle... jos taas mies on töissä kun lähtö tulee niin nähtäväks jää miten käy kun poika ei pärjää kuitenkaan yksin... yritän ajatela että kaikki menee hyvin...

omaa napaa vielä senverran että olin viime viikolla töissä yhden päivän ja saikulla toisen päivän, en pystysi enää töihin... perjantaista asti oon ollu kesälomalla, ja sit jatkan talvilomalla jonka jälkeen jään äitiyslomalle:D on vaan hyvät kesälomasäät hakusessa:LOL: mut enköhän pärjää kuitenki=)
keskiviikkona olis toi lääkärineuvola et katotaan onko alapäässä tapahtunu eitoivottua edistystä vai voinko jatkaa ihan normaalisti...

suska84 ja paukku 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Pai tsemppiä olotilaan, vaikka välillä tuntuu että kaikki vastustaa, kaikilla varmasti tulee tuollaisia päiviä..

Manzana täällä kans välillä pinna sinkeellä äijän kanssa... eilen olin töissä ja mies koko päivän kotona ja mitä se teki..Pelasi, pelasi ja pelasi... ja minä sitten avasin sanaisen arkkuni kun tulin kotiin ja avauduin tekemättömistä hommista.. hieman toisinaan raivostuttaa...

Viljavainio, huomasin myös tuossa jo joitain viikkoja sitten, että tilkka ja pari tullut... ihan hämmentävää.. tässä ihan oikeesti on äitiksi tulossa :)

Hikasta, meillä pikkuinen hikkasi rakenneultran aikana sopivasti :) hassun näköistä ja kun ei ite tuntenut, niin siellä toinen hytkähteli hikan kourissa :D nytkin välillä huomaa, että semmoinen rytminen nytkähtely tai joku semmoinen tuntuu.

toive ja 28+1
 
Esikoisen hoidosta synnärille lähdössä, meillähän ei asu täälläpäin ketään läheistä ja se onkin syy, miksi halutaan LA:n tienoilla lähteä pk-seudulle mummien nurkkiin synnytykseen asti, jotta mies varmasti pääsee synnytykseen mukaan. Etenkin, kun meiltä on yli 60km TYKSiin eli jos oltais kotona synnytyksen alkaessa, niin joko mä soittaisin ambulanssin tai sitten mies lähtisi esikoisen kanssa heittämään mua sinne sinne ja tulisi sitten takaisin kotiin, kunnes joku pääsisi tänne tulemaan. Helpointa siis mennä pariksi viikoksi toisten nurkkiin, jolloin on varmasti hoitaja pojalle ja myös koirille. Toivon siis tosiaankin tästäkin syystä, että lähtisi tulemaan ennemmin kuin myöhemmin. Esikoinenhan meni 2viikkoa ja 2päivää yli ja käynnistyksellä vasta tuli.

Maitoa on mullakin tullut muutama tippa, uutenavuotena huomasin eka kerran. Esikoista odottaessa maitoa alkoi valumaan ihan hirveästi jo melkein 2 kk ennen LA:ta. Toivottavasti maitoa riittää samalla lailla tälläkin kerralla.

Musiikki synnärillä, mä muistan, että viimeksi oli salissa radio päällä, mutta ei kyllä minkäänlaista muistikuvaa, että mitä sieltä on tullu :D Enkä kaipaa kyllä mitään erikoista nytkään, Nova riittää taustameluksi :D

Paille tsemppiä, mulla on tuollainen "kaikki on ihan syvältä, mies etenkin"-fiilis vähän väliä :D Ne on ne hormonit, ainakin osittain. Usein syy on kyllä myös miesten ajattelemattomuudessa, ne eie vaan aina tajua, vaikka kuinka sanoisi tai kirjoittaisi kissankokoisin kirjaimin pahviplakaattiin, jota heiluttelis nenän edessä.

Nanski ja POKSUU 29+0! :heart:
 
Tervehdys täältä sängyn pohjalta!
Koiran rontti herätti hötkyillessään, tuo "hulja tappajakoila" pelkää kun lumet tulee rytinällä alas katolta ja yrittää tunkea ruhonsa sängyn alle! :LOL: Nyt ei sit uni tule millään.. Argh!

Synnytykseen lähteminen on ollut paljon mielessä täällä. Pientä paniikkia pukkaa että tämä tulee sellasella syöksyllä ettei ehditä sairaalaan asti. Eli, kun lähtö tulee niin mä en todellakaan jää odottaa että joku ehtii meille lapsenlikaksi, vaan jos tarve vaatii (siis jos mun isommat tytöt ei satu olemaan kotona) niin napataan kyllä tuo 5-vuotias mukaan ja tiputetaan matkan varrella johonkin hoitoon. Vaikka keskellä yötä! :D Mun vanhemmat asuu tässä ihan lähellä ja anoppilaankin on vaan joku 8km matkaa..

Synnytysmusiikkia en sattuneesta syystä oo aatellu ottaa mukaan, tuskin ehtisin sitä kuitenkaan kaivaa esiin! :LOL: Esikoisen synnytyksessä kerkesin olla jokusen tunnin sairaalassa, en muista oliko meillä siellä radiota, mut omaa musiikkia en tainnut kaivata kuitenkaan..

Hikkaa en ole bongaillut, tai siis kolmen aikaisemman raskaudenkaan kokemuksella en tiedä miltä sen pitäisi tuntua..? :D

Maitoa tuli tossa joulun jälkeen saunassa istuessa ihan valumalla, mutta sen jälkeen ei oo enää näkynyt. Tosin ei oo kyllä tissitkään ollut ihan niin pinkeenä kuin sillon.

Kävin tänään hakemassa virtaa viikolle Body Pumpista! Hurjan hyvin se meni, vaikka jalat olikin ihan löysät makaronit! :LOL: Maha vaan rupee olee jo melkolailla tiellä..
Äitiyspakkauksen vaatteet on pesty ja vauvan ensisänkykin maalattu! :) Ja huhtikuuhun on vielä tuhottoman pitkä aika! :LOL:

Meidän Äiti ja pieni 28+2
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Huomenia! Onpa ollut pitkä tauko täältäkin! En ole vaan jotenkin päässyt koneelle, töissä ihan pirun kiire (paras aika päivästä käydä näitä lukemassa) ja kotona esikoinen vaatii kotitöiden ohella kaiken aikani... Kaikkia juttuja en nytkään ehtinyt lukemaan, mutta päällisin puolin näyttäisi, että kaikilla menee aika kivasti :)

Hikasta ollut juttua... Miltä se hikka teistä tuntuu??? Mulla välillä mahassa sellaista hassua nykimistä, liekö tuo sitten sitä? En osaa tunnistaa...

Synnytykseen lähdöstä sen verran, että omat vanhempani asuvat n. 20km päässä ja esikoisen jo eläkkeellä oleva isoäiti tuossa 3km päässä (hänellä ei tosin ole autoa). Eli jos lähtö tulee yöllä, niin homma on vähän hankalampi, riippuu tuleeko äkkilähtö vai meneekö taas vain vedet... Päivälähdöllä riippuu varmaan vähän äitini työvuoroista, että meneekö sinne vai mammalle.

Musiikkia sain viimeksi synnytyssalissa kuunnella. Kätilöt kysyivät lähes ensimmäiseksi olenko tuonut omia levyjä vai mitä radiokanavaa toivoisin, en kyllä tainnut niin kovasti siihen radioon keskittyä, vaikka toivekanavani sieltä kuulumaan sainkin :D

Imetystyyny mulla on ja aion käyttää sitä varmaan taas. Esikoisen kanssa totesin käytännölliseksi ekoina viikkoina, kunnes tuo kasvoi sen verran, että tuntui tyynyn kanssa jo olevan vähän ahdasta :) Säästi kyllä niskaa ja kättä aika tavalla!

Huomenna olisi taas neuvola ja ihan lääkäri tällä kertaa. Nyt aion lopultakin vaatia sitä sairaslomaa, sillä täällä töissä ovat kasanneet sen verran hommia niskaani, että yöunetkin ovat jo menneet ja supistukset ovat paineen alaa vain voimistuneet :( Katsotaan kuinka käy...

Ai niin, eilenhän oli taas POKSUPÄIVÄ!!!! Viikon päästä onkin sitten jo se kauan odotettu raja ja kaikki alkaa tuntua todellisemmalta. On se ihme, mikä vaikutus numeroilla voi olla ihmiseen :D

Sipulisankari & Narsku 29+1
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Pikaiset neuvolakuulumiset.
Hemppa edelleen vain 107, kuuri jatkuu siis varmaan loppuun asti taas.
RR 100/68
Paino +100g (+5,8kg yhteensä)
Sf-mitta 27cm, tosi hyvin kasvanut "tehoviikoilla".
Syke 136-146, korttiin kirjasi 143 :heart:
Liikkeet ++
Pissa puhdas, mutta käski silti pissanäytteen labraan, kun on supistellut ja tuntuu, että jatkuvasti pitää juosta vessassa.
Lapsiveden määrä runsas ja siellä se on ihan lähtökuopissa ja tosi alhaalla, joka selittää osittain painontunnetta ja vessassa juoksemista.

Niin ja määräsi sitten makuuasentoon hamaan tulevaan. Sanonko tosi ruman sanan. Miten mä voin muka pitää huolta esikosta ja kämpästä ja elukkalaumasta (ja ukosta, joka kärsii itse univaikeuksista ja painaa hulluna töitä), jos mun pitää maata sohvalla kuin laho lahna ja vetää lakuja, että verenpaine pysyis edes kohtuulukemissa eikä taju lähtis?! Prrkele :mad:
 
mindi16 meillä on sellanen babybrjönin perus rintareppu ja tykkäsin kyllä.. joten varmasti tulee käytettyä toisellakin :)

imetystyyny multakin löytyy, imetyskäytössä se ei oo koskaan ollu mutta myöhemmin sitten istuin tukena yms muussa mylläyksessä kyllä :) en tiedä imetänkö tälläkään kertaan mutta jos imetän niin luulen että on kyllä oiva apu.. :)

pai80 mulla oli sokerirasituksessa se eka arvo 5,3 (raja on just tuo 5,3) niin niitä sitten seurailen.. joulun jälkeen oli ihan mitä sattuu mutta nyt tasottunu ja en usko että insuliineille joudun...

suska ihanaa, ihanaa babyshowerit :D

manzana ja toive täältä myös löytyy mies jolle jalkapallo on ah, niin rakas laji :D se pelailee sitä välillä kverin kanssa, välillä netin kautta.. + vielä siihen päälle pelit mitä pitää kattoo.. :D sillä on yks lemppari joukkue mitä kannattaa - ja nuo pyhät pelit on sitten katottava OMASSA rauhassa, OMASSA huoneessa, ISOLTA screeniltä.. tästä syystähän meillä tää huoneiden vaihto projekti on jäissä kun se TÄRKEÄ peli tulee sillon maaliskuun alussa ja haluaa sen kattoa isolta näytöltä.. tosin nyt on alkanu jo miettiä että ehkä se on vaan vaihdettava pikkuhuoneeseen jo aiemmin ettei sitten tarvii kiirellä laitella.. saatikka jos joutuisin vuodelepoon sairaalaan tms niin aika itekseen sais seiniä hioa :D että voi olla että sen pelin voi kattoa myös vähän pienemmältä näytöltä :D mutta meillä se ei juurikaan vaikuta mihinkään, kun mä olen se joka meillä kotihommat hoitaa (kun en vaan jotenkin halua antaa sen tehdä kun sitten on tavarat ties missä), mies hoitaa sitten ulkohommat kuten kolaamiset yms.. :)

synnyttämään lähtiessä varmaan viedään esikoinen joko jommallekummalle mummille tai sitten kummilleen mikäli on viikonloppuna.. sitä en tiedä mitä sitten tehdään jos sattuu viikolle kun kaikki nuo on töissä... tosin mä niin toivon että saisin sen suunnitellun sektion niin tietäisi päivän jo etukäteen ja voisi pyytää jotakin ottamaan vapaapäivän siihen.. sillon luultavimmin pyydetään mun veljeä tänne meille kun se osaa olla rauhassa eikä soita 100 kertaa että mitämitämitämitä.... mikä siinä onkin muuten niin vaikeeta että äidit ei vaan voi ODOTTAA että jotain ilmotetaan vaan soitellaan koko ajan :D kun mut viimeeksi leikattiin ja ne tiesi että aamulla tapahtuu niin miehen puhelin kävi kuumana.. ja mä sanoin miehelle että ennen kun sä olet käyny vauvan luona ja tullu takas mun luokse heräämöön niin kenellekkään et soita tai laita viestiä.. kun jos jotain oiskin ollu hullusti niin halusin että kuulen sen ensin itse.. ja mies teki työtä käskettyä vaikka puhelin laulo kokoajan :D jos vaan saan sen sektion niin taidetaan pitää tieto itellämme ja ilmottaa vasta kun nyytti on sylissä.. :D

juu, nyt on vauvan vaatteet pesty ja silitetty ja valmiina hoitopöydän laatikossa :)

mulla on alkanu sillon tällön öisin supistelemaan, ei kipeesti mutta niin että herään siihen.. päivällä on vaan sellanen inhottava menkkamainen jomotus alavatsalla ja alaselässä.. töissä kuitenkin oon ollu kun ei sen ihmeemmin oloa huononna. nla lääkäri ois 13. päivä , taidan sitten pyytää kirjottamaan saikkua ä-loman alkuun kun tuntuu nuo yöt verottavan sen verran että järkky väsymys on päällä koko ajan ja sitten sellanen pieni kooma.. pitäis varmaan ottaa pieni happihyppely aina alkuillasta niin ehkä virkityis.. :/

m-m & hippu 27+2 (JEE)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Kiitokset kaikille halauksista ynnä muista viime viestini jälkeen. Kävin niitä lukemassa.

Nyt on sitten läheiseni nukkunut pois. Vaikka kivut olivat kovat ja tiesi lopun lähestyvän, en olisi millään vielä halunnut päästää irti. Uutisen jälkeen olin sumussa muutaman päivän.

Nyt on sitten kaikenlaiset järjestelyt meneillään. Hautajaiset, kuolinilmoitus, ilmoittamiset sinne ja tänne, pankkiasiat, jne. Mitä ihmettä me tehdään kaikelle tavaralle ynnä muulle? Toisaalta järjestelyt pitää vauhdissa. Vähän jännittää, että mitä hautajaisten jälkeen.

Viime viikolla mies sanoi koonneensa hoitopöydän ja mä ihmettelin, että miksi ihmeessä... Sitten vasta muistin, että ai niin meille tulee vauva.

Kävin juuri ostamassa muutaman vauvanvaatteen ja mies sanoi, että nythän sä voit ruveta olemaan raskaana.

Yksi jäsen lähti suvusta ja toinen on tulossa.

Haikeaa ja kaunista yhtä aikaa.

Moika ja Nuppu
 
Moikka pitkästä aikaa...
Olen lukenu kyllä säännöllisesti teidän kirjoutukset mutta itte en ole vain saanu aikaseksi kirjottaa...
Moika otan osaa :/

17.1 Oli eka lääkärinneuvola vkolla 28+4
painoa tulle se +4kg alusta lisää, rr 107/71, hb 120 (noussu), painoarvio n.1200g, perätilassa ja istukka oli noussu jo 4cm kohdun suulta pois eli alatiesynnytys mahdollista, kylläpä helppas!!! Tuo ole siis minun 4 "neuvola" kerta koko raskauden aikna... ens viikolla on sitten viides kerta, jotenki tuntuu aivan hullun vähältä!!!!

nyt menossa 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Nopsaan jotain pientä kännykällä näpyttelen.. :)

MOIKALLE voimahali!

NITALLE onnittelut hyvistä uutisista istukan nousun takia! :)

NANENILLE tsempit huilailuun! Ja jaksamisia myös kaikille muille kärvisteleville! Ite kärvistelen vaan jäykkien lihasten kanssa maanantain bodypumpin jäljiltä.. :D

Oon tässä ahkerasti hamstraillut KESTOVAIPPOJA kirppareilta.. Mietinkin että onkos täällä ahkeria kestoilijoita? Ite oon tavallaan ekaa kertaa rupeemassa siihen hommaan, niin vinkkejä ja käytännön kokemuksia olis ihan kiva kuulla! :) Ajatuksena ois alottaa harsotaitto+villahousuilla sekä Imsen flanellivaipoilla kuorineen.. Vauvan kasvaessa sitten toivonmukaan löytyy joku meille sopiva systeemi harjottelun kautta.. :)

Meidän Äiti ja pieni 28+3
 
Moikalle osanotto suruun:hug:

Nitalle onnittelu istukan nousemisesta :) ja sipulisankarille onnittelut hyvistä lääkärikuulumisista,toivottavasti supistelut rauhoittuu :)

Ei ollut virtsatietulehdusta, mutta yhä leukosyytit koholla, proteiinit ei tuossa labranäytteessä. Käyn vielä antamassa hiiva- ym. tulehdusnäytteet, niin suljetaan ne pois.

Mies piti esikoisen kättä eilen mun masulla ja vauva potkaisi sitä oikein kunnolla. Poika oli suorastaan järkyttynyt. :D Ei kai se silti ihme ole, ei hänenkään masussa mikään potki ;) Ja kun ei noin pieni vielä ymmärrä(1,5v)
vaikka pikkuveljestä kerrotaankin.

Hjannah&Pallero rv 31+2:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Mansikka-maija: Kiva kuulla et kohtalotovereita löytyy :) Meil ei kerrostalossa oo ulkohommia joten vois mies olla himpun verran aktiivisempi. Myönnän kyl et ite ehkä turhan tarkka joissain asioissa, mä vaan en voi sietää että tiskit lojuu paskasina monta päivää, sit tiskataan kun puhtaat loppuu.. Jos teen ruoan niin toinen vois tiskaa, ärsyttää aina pyytää/käskee.Lasten kans jos on koko päivän niin tietää kyl mikä kaaos on vastassa, silon ei kotityöt liiku, ite pitää samaan aikaan hoitaa ruoka, pyykit, siivous, lapset, ruokaostoksien suunnittelu jne.

Sipulisankari:Lepoa lepoa ja lepoa!

Moikalle voimia! Päivä kerrallaan.

Mm:Mullakin supistelee yöllä.

Naneni:Tsemppii! Makuuasennossa vikat kuukaudet.. Huh, huh!

Musiikista: Mulla oli parikin rentoutus cd:tä ja otan ne kyl mukaan, kuten kaurapussitkin. Ilokaasua+cd niin voin kuvitella olevani jossain muussa maailmassa laineiden liplatusta kuunnellessa ilokaasu pöllyssä :) Jos vaan ajatukset saa johkin kivusta niin homma toimii.

Meidän äiti: Mä jätin nyt pumppailun ja siirryin saliharjotteluun kun supistelee ja liitoskipuja vai mitä lie kun pari pv sit kovasti vihlo alh. oikeelle nivusten alueella.Ehkä spinningiä vielä kokeilen, lähden sit kesken tunnin jos siltä tuntuu.


Se ois poksupäivä, 32+0!! Ma:na neuvolaan, la:na veljen vaimon 40v juhliin, aikuisten pippalot eli lähden yksin kahen siskon kaa treen reissulle.

Vointeja kaikille, ei vielä ihan jakaannuta, mut pian :)

Manzana81
 
Huomenia!

Esikoinen heräsi omaan yskimiseensä poikkeuksellisesti puoli kuuden aikaan, ja siitä lähtien oonkin valvonut, kun ei vaan uni tule. Esikoinen kyllä nukahti saman tien.

Moika, voimia suruaikaan :hug: Kuulostaa kuitenkin siltä, että olet osannut suhtautua tilanteeseen sen koskettavuudesta huolimatta tosi kauniisti. Ja tosiaan, uusi elämä on tuloillaan teidän perheeseen ja sukuun :heart:

Naneni, koita löytää sopiva tahti elämiseen ja olemiseen loppuraskauden ajaksi. Eihän se helppoa oo vaan lepoa harrastaa, mutta jos on pakko, niin sitten sitä vaan täytyy koettaa yrittää. Eiköhän niitä omia tuntemuksia kuulostelemalla löydy se sopiva tahti.

Mulle tuli äitiys- ja vanhempainrahapäätös jo reilu viikko sitten. Käsittely kesti nyt vain vajaan kuukauden, eli mielestäni ihmeen nopeasti. Kummasti helpottaa tieto rahapäätöksestä, kun tästä kotihoidontuesta ei kauheasti ylimääräistä jää :kieh:

Imetystyyny meiltä löytyy, vaikka esikoisen imetys ei onnistunutkaan. Aivan alussa käytettiin tyynyä ihan pulloruokinnassakin vauvan tukemiseen. Tyynystä oli sitenkin paljon hyötyä, etenkin kun mulla oli ne ekat viikot toinen käsi paketissa rannemurtuman takia. Katsotaan, kuinka tarpeeseen tulee tämän toisen vauvan kanssa.

Esikoisen hoito synnytyksen ajaksi saadaan järjestymään isovanhempien voimin. Molempien puolelta ovat jo eläkeläisiä, joten ovat sinänsä vapaita melkein milloin tahansa hoitopuuhiin. Miehen vanhemmat asuvat kymmenen kilometrin päässä, joten kiireellisessä tapauksessa he tulevat ensihätiin. Mun vanhemmat asuvat Pohjanmaalla, mutta ovat tulossa myös sitten apuun. Saavat vuorotella, jos menee useampi päivä. Eiköhän nuo neljä aikuista pärjää yhden reilun yksivuotiaan kanssa :) Ainut jännäys on vaan siinä, kun tuo esikoinen ei ole vielä koskaan jäänyt varsinaisesti kenenkään muun hoidettavana kuin minun ja miehen. Mutta kotonahan tuo saa sitten olla, tuttujen isovanhempien kanssa.

Ekassa synnytyksessä meillä taisi olla ihan vaan nova auki. Olisikin pitänyt olla useampi levy, jos omaa musiikkia olisi halunnut, oli sen verran pitkissä kantimissa se synnytys :D Tällä hetkellä tuntuu siltä, että riittää ihan taustaääniksi vaan se radio, ja sitten miehen läsnäolo.

Vauvan hikkaa en tuntenut ekassa raskaudessa, enkä toistaiseksi ole tuntenut tässäkään. Olisi kyllä mukava kokea sekin :)

Meillä vietettiin eilen "eka osa" esikoisen 1-vuotissynttäreistä, kun miehen sukulaisia kävi kahveilla. Tänään saadaan vähän lapsivieraita ja illalla tulee mun sukulaistyttöjä, jotka opiskelee Helsingissä. Viimeinen osa synttäreistä kahvitellaan sitten helmikuun puolella Etelä-Pohjanmaalla, missä mun suku pääosin on. Että venyvät on synttärit :snotty: Mutta pidän tärkeänä, että esikoinen tapaa sukuaan, ja onhan meidän kaikkien toki kiva nähdä toisiamme. Ja kyllä yksivuotiaskin näköjään osaa nauttia parista ilmapallosta, kynttilöistä, herkkumaistiaisista, vieraista ja paketeista (vielä enemmän niistä pakettipapereista) :heart:

Jaksamista ja hyviä oloja kaikille!

Viljavainio ja Pikkumuru 31+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

On mulla kyllä ihana neuvolaterkka! Tänään oli käynti ja pääsin taas omalle terkkarilleni parin muulla terkkarilla vierailun jälkeen. Kaikki oli hyvin ja juttelimme paljon tuntemuksista ennen synnytystä ym. Mua huolettaa tällä hetkellä se, että saanko imettää sitten pienokaista, kun mulla on tuo mielialalääkitys. Jos en saa, tekis mieli lopettaa koko lääkitys, mutta se saattaa olla vähän riskaabelia. Jos oma vointi romahtaa, niin miten siinä sitten huolehtii lapsesta? No, ens viikolla on ylimääräinen ultra äitiyspolilla ja siellä lääkäri lupas selvittää tuota imetysasiaakin.

Musiikkia voisi varata synnärille mukaan ja ehkä polttaa sellaisen top-hits voimamusiikkia ja toisen levyn vaikka rauhoittavaa, niin on mistä valita tilanteen mukaan. :D

Karen 31+2
 
Kadet puutuvat. Sama vaiva kuin edellisessa raskaudessa. Yolla ei saa nukuttua kun kasia sarkee puutumisen takia. Toivottavasti te muut ette karsi tasta vaivasta.

Supisteluja on tasaisesti mutta ei kipeita. Kerran oli illalla parin tunnin ajan kipeet supistukset, mutta meni sitten ohi.

Sokerirasituskoe taisi menna hyvin kun ei ole tullut puhelua etta olisi arvoissa jotain haikkaa.

Syominen...voisin syoda koko ajan ja mita vain. Makeata tekee ihan alyttomasti mieli. Viikko sitten painoa oli tullut 6kg, mutta tana aamuna puntariin oli tullut 1.4 kg lisaa VIIKOSSA. Mutta nyt tuntuu etta on vahan turvonnut olo eli voi olla painosta osa on turvotusta. Tahan asti olen selvinnyt turvotukselta.

En malttaisi millaan odottaa vauvan syntymaa. Pelkona edelleen etta vauva on iso syntyessaan. Mutta eikohan vauva saada ajoissa pois ennenkuin on iso (nain ainakin laakari lupasi aikaisemmin).

Ristiaisia olen miettinyt jo. Pitiko olla kaksi kummia kirkon saadosten mukaan? Vaikea keksia kummeja kun kaikilla on jo niin monta kummilasta ja osa ei kuulu enaa kirkkkoon.

mindi16 28+6
 
Karen10, luulisi, että ton lääkityksen aikana saisi imettää, kun kerran sopii raskausaikanakin. Mutta tietenkin pitää lääkäriltä tarkistaa. Mutta muista, että sun oma hyvinvointi on tärkeämpää kuin imetys. Olet maailman paras äiti lapsellesi imetit tai et. Kyllä vauvat kasvaa sillä korvikkeellakin!Itse siis toivon imetyksen onnistuvan tällä kertaa paremmin(esikoista osittaisimetin 5kk) ja pidän asiaa tärkeänä, mutta kyllä äidin hyvinvointi on tärkeämpää ja se, että vauva saa ruokaa ja kasvaa!:) Toivottavasti kuitenkaan imetykselle ei ole estettä.

Hjannah&Pallero 31+3:heart:
 

Yhteistyössä