Huhtikuun hurmurit 2014 ~ heinä- ja elokuussa ~

5+0 ja huhhuh mikä olo! Turvottaa niin paljon, että ei pysty repiin farkkuja jalkaan. On ihan ähky olo koko ajan, vaikka aamupalasta on aikaa jo kaks tuntia! Jos ees aattelen ruokaa, niin oksennusrefleksi on valmis. Tuskanhikeä puskee päälle ja tää väsymys, huoh. Iltavuoroon pitäisi jaksaa raahautua :/ Oon luvannu itelleni, että en valita jos joskus pääsen nauttimaan raskausoireista, mut ei tää olo nyt niin kiva ole :D
 
Coyo: Hehe :D Joo, ei se ole.. Enkä mä itse ole yhtään sen varmempi, että raskaus etenee hyvin, vaikka oireita on. Kyllä mä nämä muut oireet voisin pitää, mutta tätä pahoinvointia en kestä. Etenkin kun pitää tuota esikoista hoitaa...tuntuu, että kaikki ruoat haisee ihan hirveelle ja että kohta tulee ylös, niin koita siinä toista syöttää :D Sinnitellään...

Vaikkei tämä tosiaan mitään leppoisaa hommaa ole olla kotona lapsen kanssa, niin oon mä silti tyytyväinen, ettei tarvitse töihin tai kouluun mennä. Pahoinvoinninkin pitäisi olla ohitse ennen kuin koulu taas jatkuu.
 
Täältäkin tullaan mukaan!
Eli la ois 5.4
LilMy/21/toinen/TYKS

Elikkäs viikoilla 4+5 oltais. Eaikoinen on syntynyt 12/12 ja melkeimpä siitä asti haluttu toista lasta :) lueskelen teidän kirjoituksenne nyt ja hyppään sitten paremmin mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Adalie ja Coyo
Lisää "TYKSiläisiä" :D Tervetuloa mukaan LilMy! :wave: Taitaa tosiaan listan päivittelystä saada onnea yritykseen ;)

Onkos täällä muuten odottajilla kuinka monta lasta haaveissa? :) Meillä voi olla, että jää kolmeen (jos meille vaan lapsia lisää suodaan), sillä itse haluaisin vähintään kolme ja mies 2-3 lasta.
 
  • Tykkää
Reactions: LilMy
Mulla ei vielä hirveesti pahoinvointia oo, semmonen etova olo lähinnä. Vatsaa nippailee aina välillä, ei tosin onneks enää yhtä paljoa kuin viimeviikolla. Ainut "oire" mikä tuntuu jysähtäneen nyt jo kunnolla päälle, on tunteiden voimakkuus. Tuntuu että itken vähän väliä, varsinkin onnesta. Riittää että kuuntelen jotain tiettyä biisiä tai vaikka luen jotain blogia, niin silmät kostuu. Huh.

Mulla on itselläni haaveissa ainakin 4 lasta, mutta mies on sitä mieltä että keskitytään nyt eka tähän yhteen ja pohditaan niitä seuraavia sitten kun tämä on saatu ensin ulos ja pidettyä hengissä :D

LilMylle tervetuloa minunkin puolesta! :)
 
Heippa,
minäkin voisin ilmoittautua tänne :) Nanija/kolmas/26/KYS
La on laskelmien mukaan 8.4.

Kuutisen vuotta sitten täällä viimeksi kirjoitellut, kun toista odottelin, enkä enää edes muistanut käyttäjätunnusta saati salasanaa, mutta aloitellaan taas alusta :)

Ei suuria tuntemuksia vielä. Väsyttää ja nälättää normaalia enemmän, mutta muuten oikein hyvä fiilis :)

Meilläkin on aina puhuttu että kolme olisi sopiva lapsiluku, mutta aika aikaisin nämä ovat tulleet, saa nähdä tehdäänkö joskus vuosien päästä iltatähti :D
 
  • Tykkää
Reactions: Coyo
Täällä uus ilmottautuu kanssa mukaan eli Tiukuliina89/Neljäs/23/K-HKS ja La 7.4.2014

tänään olisi vasta kp 32/30-32 mutta oloja on ollut jo muutaman päivän eli kauheen etova olo on mutta pysyy loitolla jos muistaa syödä jotain pientäarin tunnin välein.

meillä ei olesuunniteltu kuinka monta lasta tulee kun meillä muutenkin tää lasten saanti ei oo niin helppoo kun meiltä löytyy geenipoikkeama eli meckelin syndrooma ja 25% prosentin uusiutumis riski joka raskaudessa ja vauva olisi silloin elinkelvoton eikä luultavasti ees tulis selviämään raskauden loppuun asti. Vauvalla olisi liian suuret munuaiset ja lopulta peittäisivät koko vatsalaukun ja takaraivosta pursuaa kudoksia ja aivoja pihalle ja ylimmääräset sormet ja varpaat löytyy. Meillä ennestään 2 enkelipoikaa 06 ja 07 syntyneet ja molemmilla oli tämä poikkeama jonka takia jouduttiin keskeyttämään raskaudet 23+3 ja 17+1. ultrassa tämän sairauden voi todeta vasta rv16 jälkeen jonka takia meillä tolloin ylimmääräinen ultra. istukkatestiin on turha mennä kun tulokset saa vasta silloin kun sen näkee jo ultrassakin. toivotaan nytten että kaikki menisi hyvin ja on tässä jo 3 elävää lasta siunaantunut noitten poikien jälkeen.

Tiukuliina89 ja hippu 4+2
 
Tervetuloa mukaan Nanija ja Tiukuliina89!

Tiukuliina89: Olette kuitenkin useamman lapsen saaneet, vaikka on tuollainen tausta (tosin, ei se asiaa helpota, jos haluaa 10 lasta ja saa vain 5). Toivotaan, että tämäkin raskaus päättyy onnellisesti! :)

Ja kovin nuorena olette tosiaan lapsia kumpikin yrittäneet ja saaneet :) Itseäni harmittaa edelleen, kun vasta viime vuonna esikoinen sai alkunsa. Ensinnäkin, kun olisin jo aiemmin halunnut lapsia, saati sitten kun yrittämisen aloittaa, niin lasta ei kuulu.

Täällä oireina edelleen vain pahoinvointi ja vessassa ravaaminen. Väsymystäkin taitaa olla, mutta sitä nyt on välillä muutenkin, jos esikoinen valvottaa, niin vaikea erottaa mistä johtuu :D
 
Täällä vois kans uus ilmottautua porukkaan! Tänään aamulla siis tehty plussatesti, kp31/33. Ennestään kotona touhuaa vilkas poika, 7/12 syntyny. :) Parina päivänä oon ollu tosi väsyny ja repäsykipuja on tuntunu nivusissa, muuten ei mitään..

Vaun laskuri antas lasketuksi 10.4, että mennään sen mukaan..

10.4.2014/manije/23/toinen/OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Coyo
Juu kyllä täällä on ollu kivinen tie näille onnistuneille raskauksille ja vauvojen syntymiselle. Pari alku raskauden keskenmenoa olen kokenut myös 05-06 ja oltiin kyllä nuoria kun olin 18 kun ensimmäinen elävä lapsemme on syntynyt. Näitten epäonnien myötä on oppinut ymmärtämään raskauksia enemmän ja toteamaan että aina kaikki ei mene hyvin. Mutta nyt toivotaan hyvää tuuria meille mutta sen näkee viimestään rv 16 jälkeen. Mutta uskon kyllä raskauteen ja terveeseen vauvaan kunnes toisin sanotaan.

T:tiukuliina ja hippu 4+3
 
Heippa vain kaikille!

Mukaan ilmoittautuu Untu.

1.4.14/Untu/ensimmäinen/HYS

Takana yksi km 03/2012. Yritystä 07/2011alkaen. Takana lapsettomuus tutkimuksia. Loppuun asti yhteenvetokäynnille ei ehditty, kun pikku Tiuhti ilmoittu tulostaan :)

Nyt jännitetään hurjan kovasti, että pikkuinen pysyy loppuun asti mukana! Ensimmäinen neuvola on meillä 19.8, mutta varhaisultraan haluaisin hurjan kovasti. Lienee sitten pakko mennä yksityiselle... onko kellään hintatietoja varhaisultrasta Uudellamaalla/pääkaupunkiseudulla?!

-Untu + Tiuhti 5+2-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Coyo
Minäkin hyppään messiin :)

3.4.14/Adalmis/kolmas/Oys

Tänään aamupäivällä tein testin kun menkkoja ei kuulunut. Pari kuukautta oltu ilman ehkäisyä ja toiveissa oli kolmas kevätvauva :) Meillä siis pojat 3/11 ja 4/12. Sutinaa siis riittää ja tulee varmasti riittämään vielä pitkään. Ennen äitiyslomaa pääsen kuitenkin töihin "lepäämään" ja pojat menee päivähoitoon.

Eka neuvola on 2.9.

Adalmis ja Jorma 5+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Coyo
nibander, Kieltämättä käyny joo tuuri, että kaikki lapset on keväällä syntyny :) Ekaa yritettiin kolmisen vuotta ja toinen tuli sitten ajatuksesta. Pojilla on 1v1kk ikäeroa. Tämän kolmannen annettiin tulla jos on tullakseen silleen, että jätin huhtikuussa ehkäisyn pois. Toiveissa oli kolmas kevätvauva ja se nyt toivottavasti toteutuu :)
 
Heippa! :) Varovaisin mielin uskaltaudun jo tänne.. Toinen yrityskierto meneillään ja plussalahan sieltä tänään tuli, menkkojen alkamispäivänä, taisiis olisi pitänyt alkaa tänään! :) Elikkä Adalie/23v/toinen/PKSSK ja LA olis näillä näkyin 9.4 :) Ompa muuten epäuskoinen olo.. rv 4+2. Hassua! :)
 
  • Tykkää
Reactions: LilMy
Tervetuloa minunkin puolesta "uudet", itsekkään täällä ollut kuin päivän.. heh :) Mutta kyllä se porukka tästä lisääntyy tän kuun aikana, kun enemmän laskettuja aikoja sattuu huhtikuulle! :)

Oireet mulla on pysynyt(viellä) minimaalissa, alamahan turvotusta, kokoajan pissahätä(muttei WC:n tarve), sekä samanaikaisesti hirvee ähky ja kamala näläntunne :D
Esikoisesta alko pahointointi oksennuksella jo viikolla 4, nyt jo säästynyt siltä melkeen viikon verran! :)

Maanantaina soitto neuvolaan, jos sais sen ekan neuvolakäynnin samaan aikaan, ku esikoisella 8kk neuvola, eli 28.8, kun siellähän vaan otetaan paino ja laitetaan tiedot äitiyskorttiin, nii ja varataan seuraava neuvola ja ultra...
Varhaisultraan en mene, ellei neuvolasta lähetettä tule(tuskin..), koska en koe sitä kohdallani niin tärkeäksi, vielläkin mennään ajatuksella "tulee jos on tullakseen" :)

Niin ja me päätettiin, ettei kerrota raskaudesta ennen "varmoja päiviä" ja rakenneultraa, niin voidaan lähettää sitten kuvaa Vilin tulevasta pikkusiskosta/pojasta :) Tosin, mun paras ystävä, sekä isä tietää ja miehen isälle sanottiin, et on ehkä tulossa :D
 
Niin ja se vielä unohtus; eli meillä haaveena ois se kolme lasta, kaks nyt lähekkäin ja sitten viellä iltatähti 5-6 vuoden päästä. Tämäkin luku saattaa tulla siitä, kun molempien(mun ja miehen) perheessä on kolme lasta, ni ajatus idyllistä on sama :)
Näin myöhemmin ajateltuna neljä lasta ei olis myöskään huono vaihtoehtoa, olis kaikilla lähes samanikäiset kaverit... :)
 
Tervetuloa kaikki uudet <3 Mulla olis nyt neljä työpäivää loman jälkeen takana ja kauhulla odotan ensviikkoo..olis sunnuntain iltavuoron perään kolme 12tunnin työpäivää. Kuolen väsymykseen luultavasti :D Nyt onneks kaks vapaata :)

Meillä on nyt haaveissa saada tämä lähes 1,5vuotta odotettu pikkuinen maailmaan ja ehkä sitten vielä toinen yhteinen heti kohta perään :) Sitten olisi lapsiluku täysi, eli mulla kolme ja miehellä kaksi :)
 
Heippa! Voisin ilmoittautua mukaan ketjuun, vaikka niin alkuvaiheessa olenkin :)

Kolmas lapsi ois meille tulossa, laskettu aika on vielä hämärä, koska kiertoni on olleet pitkiä ja epäsäännöllisiä vuoden takaisen kapselin poiston jälkeen. En osaa noita nettilaskureitakaan enää käyttää xD noo nlasta sanoi että 4.4.2014 ja ite laskin että 7.4.2014. Tarkentunee ultrassa aikanaan. Ainut mikä meillä on varma on päivä jolloin siittiöt pääsivät matkalleen, koska tää ei ollut meiltä suunniteltu juttu. NorLevoki oli ihan hyödytön tässä tapauksessa. Mutta, ei meillä sen suurempia esteitä vauvalle kuitenkaan löytynyt, kaiken muun voi järjestää mutta lapsella on oikeus olla haluttu ja sitä tunnetta ei voi teeskennellä. Ja haluamme molemmat tämän salamatkustajan. (Olemme siis myymässä taloamme, ostamassa uutta ja lisäksi valmistun syyskuussa ja unelmaduuni valmistumisen jälkeen on tiedossa pätkäsopimuksin varustettuna, eli voisiko enempää haipakkaa olla.)

Meillä on entuudestaan tytöt -09 ja -11, joten vipinää tiedossa täälläkin :) Ikää mulla 25, miehellä 28 ja riippunee nyt näistä talokaupoista tuleeko synnäriksi SAS vai TYKS. SAS:ssa nämä kaksi aiempaa on syntyneet, ja siihen verrattuna TYKS on mulle melkoinen mörkö, joten jää todella nähtäväksi tää synnäriasia. Tällä hetkellä etäisyys huomioiden ei ole väliä kumman valitsee, mutta jos pääsemme muuttamaan haluamallemme alueelle niin TYKS olisi huomattavasti lähempänä.

Olo on mulla hyvä, mutta kyllä tän toisen elämän jollain tapaa tunnen kropassani. Rinnoissa ja nänneissä on sellane jännä tunne, ja alavatsalla menkkajomotuksia. Ei tänään niin paljon kuin eilen, jolloin tein ekan testin. Tiesin kyllä jo testiä edeltävänä iltana, mitä se tulee näyttämään. Pissattaa varsinkin aamulla/päivällä jatkuvasti ja illalla paleluttaa. Lämpö edelleen hieman koholla joten syy lienee siinä. Ruoka ei aina maistu mutta pystyn kyllä syömään, sit tulee taas hassu nälkä. Kiisteltiin miehen kans tänään mun kokkausten suolapitoisuudesta ja mietin että joko mun makuaisti meni :D ekan neuvolan varasin tänään ja se on 20.8.

Talvis ja salamatkustaja 4+2 (mä nyt olen olevinani näillä viikoilla ku sillai se tais neuvolasta sanoa)

Mulla ei täällä palstalla paljoa livetuttuja ole mut jos joku mut täällä bongaa, niin hys! Tää matkustaja saa pysyä salaisuutena vielä pitkään, jopa kaikkein läheisimmiltä!!

Varhaisultraan ei olla tällä kertaa menossa (ekasta päästiin kunnalliselle raskauden keston määrittämiseen ja tokassa kustannettiin ite yksityisellä) joten näemme tämän matosen ekaa kertaa siellä 12 vko ultrassa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Coyo

Yhteistyössä