Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Epiduraalista puheenollen, tietääkö joku omasta tai tuttavan kokemuksesta, että onko epiduraali vaikuttanut eri tavalla eri synnytyksissä? Tottakai se vaikuttaa, että aine saadaan oikeaan paikkaan, mutta itselläni se puudutti vain toisen puolen ja mietin, että voisiko se seuraavalla kerralla (jos otan) toimia kummallakin puolella. Toivottavasti toimii edes jotenkin, jos koen sitä tarvitsevani :D

Meillä tulee lasten ikäeroksi 1v 4-5kk. Ajattelin odottaa, että lapsi syntyy ja katsoa vasta sitten, tarvitaanko me sisarusrattaita ja jos tarvitaan, niin millaiset :)
 
Heippa kaikille! Jos nyt minäkin uskaltautuisin joukkoon mukaan. Tuleva vaavi on minulle viides ja miehelleni toinen. Poika vahvistusta hieman toivotaan kun lapsista on vain vanhin poika, mutta tietenkin tyttö on aivan yhtä tervetullut. Kertoilen itsestäni lisää pikkuhiljaa ettei tule romaania teille luettavaksi :D

Viides villahousu, 33v, LA 23.4, 5 lapsi, Koks

Neuvolankin sain tänään varattua, se on vasta 12.9

Villis ja Vilperi 4+6
 
Vanillalady pahoitteluni :hug:


Mullekki vois päivittää et ultra 27.8 ja tänään oli eka neuvola. Eipä sielä mitään ihmeellistä. Kaikki kunnossa mitä katottiin. Seukki neuvola sit nt-ultran jälkeen jonka ajan saan ens viikolla.
Halus neuvolantäti kokeilla sydänäänten kuuntelua ku esikosta kuulu jo 8+4. No kaks kertaa kävi isompi lukema mut ei sitä sykettä oikiasti kuulunu.

Bluedreams ja pöntiäinen 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Synnytysasioista. Itse en ainakaan vielä näin etukäteen jännitä synnytystä (tämä on esikoiseni); tavallaan jopa päin vastoin, kovasti odotan, että nyt pääsisin oikeasti synnyttämään ja saisin siitä sen kauan odotetun palkinnonkin! <3

Yhden lääkkeellisesti keskeytetyn tm-raskauden ja toisen spontaanin keskenmenon jälkeen tuntuu siltä, että haluaisin kovasti synnyttää luomuna alateitse. Äitiysjooga antoi minulle molempiin keskenmenoihin hyviä keinoja lievittää kipua, ja samoihin juttuihin turvaudun varmasti synnytyksessäkin. Suosittelen joogaa odottajille lämpimästi, itselleni siitä on ollut (yllättävän) suuri apu. :) Onneksi nykyään synnyttäjien toiveita kuunnellaan ilmeisesti paremmin, jotta jokainen voisi löytää juuri itselle sen luonnollisimman ja turvallisimman tavan synnyttää.

Tänään on ollut hassu päivä, söin lounaalla kuvun aivan pinkeäksi ja kappas, saman tien kun pääsin töistä, iski armoton nälkä ja ruokaa oli saatava välittömästi! :D Ja aamulla en meinannut pystyä menemään vessaan, kun mies oli ennen töihinlähtöään laittanut siellä deodoranttia, sitä samaa merkkiä, jota hän on käyttänyt viimeisen vuoden! Että tällainen yhtäkkinen ällökki-haju ilmaantunut! :p

Karviaismarja ja tiiti 7+4
 
Voi VanillaLady pahoitttelut :ashamed:

Täällä on palattu lomilta ja taas enemmän koneen ääressä. Töihin paluu oli kyllä tuskainen kun hertätys oli jo ennen kuutta, kun on tottunut tässä viime viikkoina nukkumaan vähintään kymmeneen..
Lisäksi vielä järkyttävä turvotus alkoi lauantai-iltana. Silloin oli miehen siskon häät ja sain vielä hyvin mahdutettua itseni pari viikkoa aiemmin ostamaani mekkoon, mutta illan mittaan buffetpöydän antimien ja alkoholittomien oluiden jälkeen alkoi niin turvottaa, että mekosta jäi aivan järkyttävät painaumat ihoon :LOL: Ja tänään töissä oli niin tuskaista pukea työvaatteet eli jakkupuku päälle. Huomiseksi pitänee ottaa jo mukaan keväällä ennen keskenmenoa ostamani suorat mammahousut.

Muuten täällä on oireet ilmaantuneet hyvin pikkuhiljaa. Nälkä on alkanut vaivaamaan vähän väliä ja rinnatkin on onneksi pikkuhiljaa turvonneet ja alkaneet kipeytyä. Olin jo huolissani, kun ei juuri mitään oireta ollut.

Synnytystä en ole vielä kummemmin ajatellut, kun ensimmäinen kyseessä eikä minkäänlaista kokemusta mutta toistaiseksi ainakin avoimella mielellä ;)

Facebook-ryhmään minäkin liittyisin mielelläni sitten kun kriittisistä viikoista on selvitty.

Betti ja Boo 6+0 boks
 
Voi ei VanillaLady! Voimia jatkoon! :hug:

Onpa kiva kuulla, että muillakin on alkanut pohjaton nälkä vaivaamaan! Just söin iltapalan ja nyt jo mietin mitä ottaisi lisää, kun nälkä ei laannu...

Äitiysvaatteita mulla on edellisistä raskauksista jemmassa eikä ole kiirettä ostoksille. Muutenkin olen aika vähällä määrällä mammavaatteita selvinnyt.

Neksu 5+
 
VanillaLady pahoitteluni, paljon voimia sinne :heart:

Ja sit onkin tosi kiva joo hehkuttaa omaa onneaan.. no, me käytiin siis tänään varhaisultrassa ja kaikki hyvin :) Pieni Pikku huimat 1,2cm ja vastasi viikkoja 7+4, kun menkkojen mukaan olisi 7+6. Sovittiin kuitenkin, että 7+6 pidetään, NP-ultrassa se sit tarkentuu. Sydän sykki todella vahvasti ja oivoi, oon niin onnellinen ja helpottunut! Perjantaina hyvillä mielin neuvolaan :)

:heart: : Coyo ja Pikku 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: manije ja Ansku-89
Heippa,

Täältä ilmoittautuu uusi odottaja! Näitä sivuja on jo kertynyt tovi, että tähän lukemiseen kuluu rattosasti aikaa.

Positiivisen r-testin tein 15.8. ja nyt kerkiän (jaksan) vasta tänne odottajien puolle liittyä. Väsymys on ollut lähipäivinä nyt kova, -raskausoire (;
Tosin tämä tunne on valtava, se kätkee sisälleen monia eri tuntemuksia, joita en edes osaa tähän kirjoittaa.. Olenko tosiaan raskaana, mitä jos meneekin kesken -tunnenko/huomaanko sen, olenkohan kovin pahoinvoiva -selviänkö 3-vuorotyöstä, miten jaksan, miten minussa voi sykkiä kaksi sydäntä.. jne.. Tunteita ja aatoksia riittää, mutta toisaalta olen hyvinkin tasapainoinen, ehkä :D Sillä tavalla että se epätietoisuus ja pettymys/suru jota tunsin kun en tiennyt tärppäääkö ja kiinnittyykö siellä joku ja voinko tulla raskaaksi ja kuinka pian, kalvoivat minua enemmän kuin tämä ihana ihme että olen raskaana <3 ymmärrättekö?

Mutta oireina taas kokisin: itkuherkkyys, väsymys, kuvotus, turvotus, iltaisin etenkin viluväreet ja palelu, nännien arkuus, ajottain nippailut/repäisykivut jostain munasarjojen kohdalta..

Eli: Ansku-89/ 23v/ 1./ SATKS/ LA 20.4.

LA tulee varmaan vielä muuttumaan sillä kiertoni ei ole ollut ihan säännöllinen, kp 28-34, mutta se tarkentuu sitten myöhemmin :) Niin ja eka neuvola on varattu 3.9.

Ansku & pähkinä 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi VanillaLady, pahoitelut! Toivottavasti en kuulosta kauhean tokerolta, mutta muista, etta keskenmenon jalkeen on helpompaa raskautua. Hoida itsesi kuntoon - kaikella on tarkoituksensa! :heart:

Samasta syysta ma en ole vielakaan uskaltanut ajatella lempinimea talle mika taalla mahassa on..Se varmaan viela tulee :)

Eli viela jonkin aikaa,
Itun emo 6+2
 
VanillaLadylle pahoittelut :|
Ansku-89 ymmärrän niin hyvin mistä puhut. Itellä on melkeenpä just samat fiilikset..Olikin hankalempaa tulla raskaaks ku kuvittelin ja ne monet pettymykset..voi voi..ja nyt kun on tärpänny niin ei sitä vaan oikeen tajua?! :D Ehkä sitten jos ja kun näkee sen pienen ultrassa niin asia muuttuu todellisemmaks :)
 
Täällä kans tänään neuvolassa ja ultrassa käyty. Syke näkyi ja viikot ultran mukaan 7+6, menkkojen mukaan 8+0. Eli ei muutoksia lähdetty kuitenkaan tekemään.
coyo! Kävitkös tänään tampereella pihlajalinnassa? Olin niin muistelevinani :) Mä meinaan kävin ja lääkäri sanoi, että tänään juuri käynyt samalla lasketulla ajalla oleva :D
 
  • Tykkää
Reactions: manije
VanillaLadylle pahoittelut! <3

Täällä on sellaset oireettomat olot ettei tosikaan, niin normaali olo turvotusta lukuunottamatta, että pelkään onko kaikki edes hyvin enää. :/ Kivutkin mahasta ja selästä on hävinnyt.
Ultraan päästään ens viikolla katsomaan onko siellä elämää. Olen jo motivoitunut myös huonoihin uutisiin.

Synnytyksistä on jo ollut puhetta, pelkoa mulla ei ole, enkä oo vielä ehtinyt ajatustakaan suomaan tulevaan. Mulla kaikki neljä synnytystä mennyt lähes oppikirjojen mukaan. Tosin viimeisen kohdalla supistukset alkoi kotona oudon oloisina enkä olis edes lähtenyt sairaalaan jos mies ei olis käskenyt. :D Sairaalassa tilanne olikin sitten se että 9cm auki ja eivät ehtineet kirjauttaa meitä sisälle ennen syntymää. Se ehkä vähän pelottaa josko käykin vielä vauhdikkaammin ja syntyy matkalla taikka kotia. :D

Kaikki synnytykset on mennyt nopeasti, joten siihen on syytä varautua. :)

Tsirpp ja hmm 5-7vko, voi kun jo pääsiskin tarkastuttaa viikot! :)
 
Sen verran tosin päätin jo neljännen jälkeen että jos meille vielä lapsi tulee niin tahtoisin jotain kivunlievitystä. Aiemmin ollaan menty vaan ilokaasun voimalla, ainut mitä ollaan ehditty antaa. Mutta näin jälkeenpäin ajateltuna olen tajunnut että sitä hetken hengiteltynä oon ponnistusvaiheessa aivan hysteerinen enkä ole päässyt tilanteeseen mitenkään mukaan.
Joko tässä sitten toivottavasti saan jotain kipuapua taikka kokonaan ilman.
 
VanillaLady :hug:

Eilinen uintireissu meni hyvin, ei tullut huonoa oloa. Ennen kuin sitten päästiin autolle kun oli verensokeri jo varmaan aikasta alhaalla.
Tänään ei ole vielä huono olo iskenyt, poitsun kanssa ollaan puistoiltu ja tehty pikku kävelylenkki. Nyt pikku päikkäreille sohvalle.
Huomenna ultra, ihmeen rauhallinen olen taas sen suhteen.

Kaikille hyvää keskiviikkoa!


suski28 ja baby 7+5
 

Yhteistyössä