Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Adalielle mun piti kirjoitella, että kyllä siellä ultrassa rv 6 pitäisi jotain näkyä, me oltiin esikosta kunnallisessa varhaisultrassa, silloin saatiin viikoiksi 6+3. Ultrassa näkyi semmonen tumma alue ja keskellä miehen sanoin "Möykky", "Sarjakuvahahmo" eli hyvin salaperäisen näköinen tyyppi ;) kuin mää muistelisin et oltais nähty ns. elämääkin, eli näkyikö siellä syke vai verenkierto vai mitä.. Mutta varmistus siitä, että elävä sikiö oli kohdussa.

Meillä lapsilukuna on ollut miehellä 3, mulla 3-4..

piikru meillä tyttö täyttänyt kesäkuussa 4.. Juhliin piti saada Hello Kitty -kakku jossa kimallusta.. :) Oon tehny hälle jo 2v HK -kakun ja yritin ehdottaa Angry birdsiä mut kissakakku piti saada.. Hän on aika helppo vaatteiden suhteen, ei tee totaalikieltoa mistään mutta pinkki, vaaleanpunainen, röyhelöt ja kimallukset on in.. Hiuspampuloita löytyy ja koruja ja pinnejä.. Pikkusiskonsa 2v oppii myös hienosti tavoille ja osaa olla astetta vaativampikin.. :D

Viikonloppu meni mökkeillessä, en jäänyt ainakaan suoranaisesti raskaudesta kiinni.. Ehkä herätin epäilyksiä, toisaalta mun sukulaiset on niin vakuuttuneita että nyt menen töihin kun olen valmistunut ja vasta myöhemmin lisää lapsia, että ehkä ne ei selvien merkkienkään edessä epäilis asiaa. Mun täti ei toisaalta oo kyllä tippaakaan tyhmä et ehkä se tajus.

Täällä myös toinen kaatunut.. Halailin illalla asfalttia kun menin auttamaan kaveria moottoripyörälle. Bensa oli loppunut meiltä lähtiessä ja mä kipasin hakemaan kanisteriin ja vein hälle... Pyörä ei tahtonut lähteä enää käyntiin ku oli niin loppuun asti bensa kulunut, että yritti juosta pyörää käyntiin.. No eihän siitä mitään tullu ni mä menin perään työntämään.. Ja sit moottoripyörä yhtäkkiä lähtiki käyntiin ja nyppäs eteenpäin.. Heitin sit vattalleni siihen maahan ja oikea puoli naarmuilla, kyynärpää ikävästi aukeskin.. Onneks en oo ite koskaan omistanu kakspyöräistä muutaku polkimilla, eihän mun tartte mennä ees kyytiin ku oon jo ruvella :D

Talvis ja salamatkustaja 4+5
 
Täällä (Joensuu) on vissiin alentunut kynnys päästä kunnalliselle varhaisultraan, tai siis raskaudenkeston määritykseen. Mulla oli esikoisenkin aikaan epäsäännöllinen kierto eikä sillon ees ehdotettu mitään ultraa, nyt kysyi suoraan et olisko parempi käydä ensin siellä ja sen perusteella varata aikaa ekalle neuvolakäynnille. Vähän kyllä jännittää.. Mulla on viikkoja 6+2 menkkojen mukaan sit kun se ultra on, jos onkin oletettua pienemmät viikot, mahtaako siellä näkyä mitään? Muilla kokemuksia? Ylipäätään kuulostaa hurjalta että se on jo 6+2! Ultraaja jää kesälomalle sinäpäivänä eikä tuuraajaa ole. Tosi nice jos siellä ei näy mitään, odotella sit viikon 12 ultraan..
 
Tiukuliina89 ei kai siinä mitään moitittavaa oo olla ajoissa äippävaatteiden suhteen, varsinkaan jos kirpparilta tekee löytöjä.. Me mennään ens lauantaina isovanhempien uutta asuntoa katsomaan+syntymäpäiviä ja heidän hääpäivää juhlimaan niin ajattelin samalla reissulla katsastaa läheisen hyvän kirppiksen juurikin sillä ajatuksella että löytyis äitiysvaatetta.. Kyllä kaupoistakin löytyy nykyään kivoja uusia mut jos yrittäis päästä vähän vähemmällä - tuolla kirppiksellä on hinta-laatu-suhde kohdillaan!

Ja tervetuloa kaikille uusille!! :flower:
 
14.4
Fujin / 24 / 1. lapsi / Synnytyssairaala vielä hakusessa


Kyllä se plussa edelleen on, joten ihan niinkuin lupasin: 4+0 ja listoille :D

Toiveissa siis ensimmäinen lapsi ja toinen yritys asian suhteen. Maaliskuussa koettu kkm, joka havaittu ultrassa.
Nyt sitten ensimmäistä kertaa plussattu 3+4, joten aika epäuskoinen olo edelleen. Toissapäivänä digi ilmoitteli päiväpissasta raskaana 1-2, joten ilmeisesti HcGtä on päässyt erittymään jonkun verran kroppaan. Nyt vaan toivotaan, että pysyy kyydissä seuraavat 36 viikkoa ja tulee syliin saakka.

Etukäteen jo pahoittelen, etten ehkä ole se kaikista zenmäisin odottaja tässä pinossa, mutta ette uskokaan miten ihanaa on olla täällä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli ja Coyo
Minäkin soittelin neuvolaan ja siellähän oli ajat hyvin kortilla eikä mennyt ihan putkeen muutoinkaan tuo varaus. Joudun vielä vaihtamaan tuon ekan neuvola-ajan. NP-ultra on kuitenkin 26.9...

Pakko oli tänään vielä tarkistaa plussa digillä ja kyllä. Raskaana 2-3 sieltä pärähti. :D
 
Hui kamala kun tullut paljon tekstiä eilisen aikana kun täällä ei ehtinyt käymään.. Mutta hyvä vaan! :) Mitään en kyllä muista mitä luin.. Tervetuloa uusille! :wave:

Neuvolasta on ollut puhetta.. Itse en tänään oo ehtiny soittaan, ja nyt on sisko huomiseen asti kyläilemässä niin ei nyt onnistu soittaa kun en asiasta halua vielä kertoa.. :) Menee luultavasti keskiviikkoon soittaminen.. Se varhaisultra houkuttaisi todella paljon.. Miehelle yrittää siitä vielä puhua josko käytäisi.. :)

Nyt ei kyllä ehdi enempää! Ruuan laittoon ja siivoilemaan.. :)

manija ja sintti 4+4
 
Outoa,kaksi kertaa oon tänne kirjoittanut, mutta itse en tekstiä nää?! Ja joo, painoin "lähetä"- painiketta :D

Muoks; nyt näkyy :D Eli laitan nyt tähänkin,että soitin neuvolaan tänään ja aika sinne 21.8. La pysyi samana,mitä itse laskin (11.4.). Rv 4+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin ilmottautua varovaisen toiveikkaana mukaan. Pikkukakkonen tulossa yk 3 tärppäs. Esikko syntyi lapsettomuushoidoilla vuosien jälkeen.

Tein viikko sitten lauantaina (dpo 11) haalean pos. Kuten aikanaan esikoisesta ja niin ne viivat lähti tummumaan. Digin tein perjantaina ja näytti 2-3vkoa eli ainakin hormonit on oikein noussu.

LA olis 8.4 ja viikot nyt 4+6

Keskenmenojaki ollu takana niin toki jännittää. Nyt on vaan kaikki mennyt tähän saakka kuten esikoisen kohdalla. Alkuraskauden ultra olis 21.8.

Niin ja vielä lisäys että keskenmenneistä sain positiivisen r testin aina vasta dpo 18-22 ja olivat hailakoita. Yhdesti tuulimuna varmistettu.
 
Viimeksi muokattu:
apua, onpas täällä kirjoteltu(miksiköhän ei mailiin tule ilmoitusta?)... No mut kuitenkin, hyvän muistini ansiosta soitin neuvolaan vasta viis yli yks tänään, eikä sieltä tietty kukaan vastannut.. Joten huomen uus yritys soittoajalla(12-13) :)
Ajattelin tolle neukkutädille myös lämästä pienen valkoisen valheen, eli et ois epäsäännölliset kuukautiset.. tosin mä sillon sille selitin, kun mun kuukautiset kesti yli kuukauden ja sit ei ollu piitkään aikaan, eli perjaatteessa ei olis edes valhe.. :D

Ja oireiden listaan on nyt tullu pahoinvointi, jos en oo muistanu syödä neljään tuntiin... JA väsymys, tosin se saattaa johtua siitä, et tuo minimies 7kk on päättäny olla niin isomies, ettei hän tarvi päiväunia ja rytmit taas päin honkia enkä saa ite nukuttuu ku vaan ne 5h yöunet.. :D
 
Täällä pyörähdettiin tänään tasan 6+0, menispä aika vaan nopeemmin! Viikonloppuna olin mökillä ja pakkohan se oli mukana olleille tädeilleni kertoa, kun osa jo tiesi. Tänään sitten kerroin töissä pomolle ja muutamalle lähimmälle (okei viidelle.. :D) työkaverille, on vaan niin hirveen vaikeeta toi salassapitäminen! Onneks kaikki ottivat "uutisen" hyvillä mielin, oli ihan kivakin kertoa :)

Mulla on oireet selkeesti lisääntynyt. Tissejä arastaa vähintään yhtäpaljon kuin aiemminkin, hyvä että edes halata voi kun jo sattuu. Ällötysolo on hieman voimistunut, parina aamuna tullut jo kunnon oksennusrefleksitkin, onneksi mitään ei ole kuitenkaan tullut ylös. Ja tää väsymys, toisaaltaan ihana huomata etten ole sentään ainut ;)

Kuinka paljon teillä muilla on pelkoa mukana? Musta tuntuu että vähänväliä pilkahtaa päähän ajatus että mitä jos jotain käykin, jos kaikki ei ole kunossa tai että onko siellä ylipäänsä mitään elämää. Vaikka mitään kokemusta keskenmenoista tai tuulimunaraskauksista ri itselläni ole, silti jo pelkkä ajatus siitä että kaikki ei olekaan hyvin pelottaa ihan mielettömästi. Tosin kai se edes jossain määrin on ihan normaalia ja tervettäkin vähän pelätä.
 
Mulla kävi muutama vuosi niin,että tulin raskaaksi ja olin noin rv 6,kun kesken työpäivän aloin vuotamaan verta. Soitin lääkäriin ja hän sanoi,että normaali keskenmeno ja että pyytää oma lääkäriä soittamaan mulle asap. No,niinpä hän soitti ja sanoi,että tuulimuna,tule sairaalaan tarkistukseen. Menin sinne ja hoitaja tms ultrasi ja sanoi,että pitää varuiksi ottaa keskeytyspilleri ja ei muuta kuin kotio.
Pillerin ottamisen jälkeen vuosin niagaran lailla (pillerin otin pe) ja viikonlopun aikana soitin 2 kertaa sairaalaan,koska vointi oli huono. Olin kahden lapseni kanssa yksin ja tuntui,että taju lähtee. Sairaalasta sanottiin,ettei syytä huoleen.
Tiistaina sitten lähdin silloisen mieheni kanssa kävelemään sairaalalle,ei ollut autoa ja sairaalalle jonkinverran matkaa (tunti käveltiin).
Perille kun päästiin,meinasin pökrätä saman tien. Hemoglobiini oli jotain 50-60,passittivat ultraan ja supisivat,että sielä näkyy jotain,joten ei muuta kuin kaavintaan. Yön jouduin sairaalassa olemaan ja verta antoivat 2-3 pussia.
Kukaan ei koskaan selittänyt tilannetta mulle ja nyt on pelko,että mitä jos jotain sattuu...
Tyttäreni raskauden aikana sain ultrassa tietää,että olin odottanut kaksosia,joista toinen ei ollut jaksanut pitkälle.

Tulipa pitkä kirjoitus :D
 
Hihkuhaa hei mulle jos oon kirjotellu jotain väärin tai jotain jääny huomaamatta tai jotain muuta sellasta kun en aina välttämättä huomaa. Yritän kyl aina tarkkaan kattoo etei oo jääny mitään välistä ja muuten kun puhutaan alkuraskauden ultrasta niin onko se sit toi NP ? :confused: ei oikein toi ajatus kulje :stick:

ja ois hyvä kun muistais korostaa ne päivitys pyynnöt niin ei mee tälläseltä puusilmältä ohitte :D
 
Viimeksi muokattu:
Yönenkeli: En tiedä mitä muut tarkoittavat, mutta kuten itse olen menossa alkuraskauden ultraan, niin se on ennen np-ultraa (yleensä 7.-11. raskausviikolla). Ja niin itse ajattelen, että se on alkuraskauden ultra, kun yleensä käydään katsomassa, että kaikki on oikeassa paikassa, normaalisti kehittynyt siihen asti ja että syke löytyy. Myös viikkoja usein tarkennetaan silloin, jos kierto on epäsäännöllinen tms. Onhan se np-ultrakin hyvin alussa, että ei sen puoleen. :D

Täällä on tänään iltapäivän ja illan ollut hieman parempi olo pahoinvoinnin puolesta. :) Hiivaan hain nyt voidetta ja katsellaan hoituuko sillä.
 
Yönenkeli VU eli varhaisultra on tää alkuraskauden ultra johon suositellaan mentäväksi 6+3 jälkeen.. Sillon pitäis näkyä jo sydämensyke. :) NP eli niskapoimu ultra on normaaliseurantaan kuuluva ultra joka tehdään siinä 12 viikon tienoilla.. Ja sitten on vielä se RU eli rakenneultra joskus sillon 20viikolla.. Näin mun muistin mukaan mut voi korjata jos ei menny noin.. :)

pelko, ite en jotenki osaa pelätä keskenmenoa.. Tietenki tiiän että mitä vaan voi käydä, ultrassa välttämättä näy mitään.. Välillä aina unohan ees olevani raskaana.. Yhtäkkiä vaan muistan että ainii joo, sintti tuolla masussa.. :kiss: Onnellinen oon tästä ja miehestäkin huomaa että tykkää kovastikki vaikka ei sitä niin ääneen kerrokkaan.. :) Meän toinen vauveli.. :heart:

Huono olo meinas aamulla iskeä kun ei ehtiny syömään kovin aikasin, asioille piti ehtiä heti aamusta.. Pikasesti kaupasta hain juotavaa jugurttia ja johan helpotti.. :) Tissit meinaa alkaa kipeytyyn.. Ei pahasti vielä mut huomaa et jotain tapahtuu.. Ja väsymys on täälläki aivan kauheeta.. |O Kauhulla ootan huomista töihin menoa iltavuoroon.. Tänäänki piti päikkärit ottaa, yleensä en nuku ikinä päivällä..

manije ja sintti 4+4 jolla nää tekstit venyy aina melko pitkiksi! :stick:
 
Pelko: minähän oon ihan hermoheikko tän raskauden suhteen ja ei oikeestaan uskalla uskoa mihinkään enneku siellä ultrassa on käyny. 2 kertaa olen käyny verikokeissa ja hyvin arvot on lähtenyt nousuun. Neuvolantäti itse tänään iltapäivästä soitteli ja kertoi tulokset, kun sano että ei kehtaa jättää huomiselle kun tietää miten hermoilen ;)
Mulla oli tammikuussa tuulimunaraskaus joka sitten lääkkeellisellä tyhjennyksellä piti olla ohi. No helmikuussa sitten alko ihan kamala verenvuoto ja ambulanssilla sairaalaan ja siellä sitten kaavinta. Eli ei ihan putkeen menny!! Kauhistuttaa ajatus siitä, että saman kokisi uudelleen.
Aikaisemmat 3 raskautta kun sujui tosi hyvin ja nyt sitten tuli tuollainen.
Mutta lupaan lopettaa hermoilun heti jos tiedän että kaikki on ok... Vielä pitkä viikko odottamista kylläkin ;)

OIREISTA eilen alkanut mahoton menkkamainen jomotus. Ja se ihana turvotus jatkuu ja vessassa ravaaminen.

tiuhtis 5+6
 
Lotus ja manije kiitos viisastuttamisesta, minä kun en oo esikoisesta enkä kakkosestakaan käyny ultrassa kun tasan kerran ja sillon puhuttiin vaan alkuraskauden ultrasta. Ja huudelkaa sit tosiaan jos oon merkkaillu jotain hassusti tai väärin tai unohtanu jotain, kun yritän täällä säätää noiden kahden vilkkaan lapsukaisen kanssa :) tosin vähän rauhottuu tän viikon jälkeen kun esikolla alkaa eskari.
Yönenkeli + tiitiäinen rv 4+6
 
pelko täällä pelätään kun takana on kumminkin kaks alkuraskauden keskeytynyttä keskenmenoa eli ultrassa todettu ja ittekseen ei vuodellu pois ja tietty noi kaks geneettistä keskeytystä niin sitä eka pelkää kovasti että onko ylipäätänsä vatsassa mitään ja jos on niin onko oikeassa paikassa Np-ultran jälkeen sitä sitten aletaan pelkää että onko vauva sairas mutta toivotaan että nyt kävis hyvin ja saatas taas terve vauveli syliin

Tiukuliina ja hippu rv5+1
 
Jopas täällä on haipakkaa, tervetuloa vaan kaikille uusille! Katselin että meitä on nyt jo viisi joilla LA 8.4., näköjään on 16.7. ollut monessa kodissa lemmekäs päivä :D

Tärppäämisestä, meillä tärppäs tää kakkonen yk2 (tai oikeastaan tjot2), ja eka kiertokin meni vähän ohi kun mies oli ovulaation ajankohtana viikon työmatkalla. Eli heti kun päästiin ees suurinpiirtein oikeeseen aikaan lempimään niin tyyppi tarttui mukaan. Esikoinenkin tuli yk1, joten ilmeisen hedelmällistä sakkia tässä vaikutettais olevan, mikä on ollut itselle niin suuri yllätys, että välillä vieläkin ihmettelen voiko olla totta. Mulla oli nimittäin nuorena (ennen vuosien e-pilleriputkea) todella pitkä ja epäsäännöllinen kierto, n. 39-45 pv, sekä aivan helvetilliset menkkakivut, joten stressasin välillä kovastikin voinko saada lapsia sitten kun sen aika on. Mutta niin vain luonto yllättää ja tositoimiin päästyään mun kroppa tuntuisi tulevan raskaaksi oikein hyvin =)

Ultrista ja peloista, ite ajattelin odotella sinne kunnalliseen np-ultraan, vaikka toki se tuntuu tosi pitkältä ajalta. Täälläpäin nuo alkuraskaudem ultrat on vaan tosi kalliita ja lisäksi olen pähkäillyt sen niin, että kun ultraaminen ei lopputulokseen kuitenkaan vaikuta, niin odottelen että asianlaita selviää ajallaan.

Eireann 4+6
 
Eireann mulla ollu samantyylisiä pelkoja siitä, että toimiiko kroppa niinkuin pitää, ja tässä sitä nyt vain kolmatta lasta (neljäs raskaus) on alettu odottamaan... Itselläni myös pitkiä kiertoja taustalla esikoisen yrittämisestä alkaen ja hullummaksi vaan mennyt vuosien saatossa, mutta ihmeitä sattuu. On se ihanaa :)

Mulla alkaa olla jo jonkinlaisia mielitekoja. Eilen illalla söin leipää ihan vain siks että juusto ja kinkku oli hyvää. Tänään tein pitkästä aikaa kinkkukiusausta päiväruuaksi aivan samalla reseptillä kuin aiemminkin, mutta se maistui erikoisen hyvältä ja ihanan suolaiselta. Ja taas pari leipää iltapalaks, otin sentään kyytipojaks pari tomaattia ettei mee turhan raskaaks ;)

Talvis ja salamatkustaja 4+6
 

Yhteistyössä