Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

aada78 onpas ollut epämääräistä infoa ultrassa, voi harmi! Miten minä oon ymmärtäny et tuo Bruno on aika arvostettu ultraaja joten hänen sanoihinsa voi varmasti luottaa :hug: mut ne kaks viikkoa on pitkä aika odotella seuraavaa ultraa.. Voimia!!

Olikos täällä pari sivua sitten juttua hiivasta.. Mä oon kärsinyt hormonittomassa tilassa ollessani helposti toistuvasta hiivasta johon löysin keväällä hyvän avunkin.. Nimittäin Femiflor -niminen valmiste. Käytin muistaakseni alussa 2 x 10 kapselia jatkuvana kuurina, jo ekan 10pv kuurin jälkeen huomasin hyvän vaikutuksen ja sittemmin oon pitänyt sitä ylläpitohoitona 3-6 kapselia viikossa. Eikä oo tarvinnu hiivaan enää lääkehoitoa ottaa. Ja mä oon aiemmin kokeillut IHAN kaikkea hiivaongelmaan.

Olikos se Yönenkeli joka palstaa päivittelee.. Tänne vois nyt tulla poika, on rakkauden teko tapahtunut niin lähellä ovulaatiota et vois luulla.. Mutta käy se kolmas tyttökin meiän poppooseen :heart: meillä on todella tyttövoittoinen suku joten olis se poika ihme!!

Alkuraskauden oireita olen mielessäni kertaillut kun on todella oireeton olo, ainoastaan pieni kuvotus vaivaa pitkin päivää välillä ollen voimakkaampi. Rinnoissa on pieniä jänniä tuntemuksia ja alussa olleet kohdun kasvukivut on hellittäneet, repäisykipuja tulee enää hyvin harvoin. Repäisykipuja mulla on ollut myös normaalitilassa, joten niitä en oo nyt juurikaan huomioinu. Tosiaan, esikoisen odotuksessa kärsin pahoinvoinnista kolmena aamuna 3min ajan, ja se oli siinä. Vatsalla tuntui kuitenkin selkeästi kohdun kasvu ja rinnat oli ihan tulessa. Atoopikkona reagoin valtavin ihottumaläntein ja kuivalla iholla heti alussa. Toisen odotuksessa kaverinani oli alusta alkaen pahoinvointi, ei kuitenkaan kuin yksi oksennus. Olo oli muuten todella normaali, jonka vuoksi taisinkin sen varhaisultran silloin varata. Nyt olen miettinyt, että esikoisen ollessa vasta vuoden toisen raskauden alkaessa, keholla oli vielä muistissa raskausajan hormonit. Toisella kertaa atoopikon ihoni reagoi leimahtamalla finneihin selkää myöten ja olin varma että nyt tulee poika. Kolmannen odotuksessa yllätyin noista kohdun kasvutuntemuksista, ajattelin jopa että nyt sieltä tulee kaksoset. Rinnat ja nännit on olleet hellänä, ja tuota kuvotusta/eiteemitäänmieli -oloa. Mut kaiken kaikkiaan hyvin normaali olo. Iho on tällä kertaa reagoinu taas leimahtamalla finneihin, joita yritän epätoivoisesti nyt ajaa alas!!

Mieskin kysyi tänään, koska kerrotaan esikoiselle (4v2kk), kakkonen (2v5kk) ei varmaan asiasta paljoa tajua. Mietin että sitten kun on nähty että siellä on jotain, eli nt-ultran jälkeen. Myös houkuttelis ottaa tytöt mukaan tuonne ultraan katsomaan itse :p mulle on molemmista onnistunut 12vko ultrat vatsan päältä ja nyt on aiempiin raskauksiin nähden 10kg vähemmän lähtöpainoa, joten vois kuvitella onnistuvan nytkin.

Talvis ja salamatkustaja 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vuotaminen jatkuu edelleen, jo kolmatta päivää. Suurta määrää ei ole tullut. Ruskeahkoa vuotoa pyyhkiessä ja vähän pikkareihin. Vertaistukea olen saanut ystävältäni jolta oli tullut alkuraskaudessa samanlaista vuotoa monta viikkoa. Nyt hän on jo yli 30. raskausviikolla ja kaikki on hyvin. Tuudittaudun nyt siihen uskoon että kuulun siihen porukkaan jolla vain jostain syystä tulee vuotoa ilman mitään ongelmaa. Korkealta tässä pudotaan joka tapauksessa jos jotain käy. Tämä ystäväni on ainoa joka tietää mieheni lisäksi raskaudesta. Kellekään muille ei aiota kertoa ennen kuin tämä tilanne selviää.

Tällaista täällä. Kiva lukea teidän kirjoituksia! Onnea kaikille uusillekin odottajille!
 
Hei! Täällä yksi uusi. venda / toinen lapsi / 34 / Kättäri

Lasketusta ajasta ei vielä varmuutta, veikkaisin 8.4. Varhaisultrassa käyty tiistaina, mutta silloin ei näkynyt syke. Silloin ultraaja arveli että 5+6. Uusi varhaisultra-aika on ke 14.8. Josko sen jälkeen olisi viisaampi.

Täällä on mieli myllertänyt ihan urakalla, on sellainen yllätysraskaus tämä! Eli esikoista tehtiin pitkään luomuna ja hoidoilla, ja nyt sitten tärähti luomuplussa, kun esikoinen täytti kolme. Ei pää tahdo ymmärtää.

Kaikki mahdolliset oireet tärähti myös heti päälle, ja se ei ainakaan helpota oloa, vaikka pikkusisarus on tietysti hyvin toivottu. Masentaa ihan hirveästi, itkettää, oksettaa, kuvottaa, väsyttää, turvottaa, pissattaa, maha on kuin rv12.

Mutta raastavinta on hirveä ja kokonaisvaltainen NÄLKÄ. Olen jo ihan kyllästynyt syömään :( Puuh, tsempatkaa vähän!

Mutta pahin on tämä masennus, se on tosi raskasta :( enkä ymmärrä mistä tämä nyt tähän pätkähti. Eikö luomuplussan pitäisi olla iloinen asia?

Facebook-ryhmä kiinnostaa, miten sinne saisi kutsun?
 
Viimeksi muokattu:
Heips, haluaisin liittyä kivasti suurenevaan joukkoon. Olen juuri palannut lasten kanssa kolmen viikon reissulta tulevan isukin kotimaasta. Ihana olla kotona, mut ikävä on jo kova :).

suski28/neljäs/35/KYS

Maanantaina soittelen neuvolaan ja katsellaan siitä eteenpäin. Laskettuaika olis itse laskettuna 4.4.

FB-ryhmään haluaisin minäkin mukaan. Lueskelen uusimmat viestit paremmalla aikaa. Reissun päälläkin kävin lukemassa, mutta en vielä kirjoitellut :)

suski28 ja baby 6+2
 
Viimeksi muokattu:
venda ja suski laittakaa mulle tai piikrulle yksityisviestinä linkki facebook-profiiliinne niin laitellaan kaveripyyntöjä ja lisätään ryhmään! :)

VanillaLady miun mielestä ei oo mitään hätää niin kauan kun vuoto ei oo kirkasta verta eikä oo kipuja, tsemppiä! :)
 
Me kerrottiin raskausuutisesta sittenkin jo eilen :D Lähimmille ihmisille tosin vasta. Mun mielestä esikoisen aikana oli helpompi salata asia pidempään, nyt en jaksa peitellä tätä turvonnutta mahaa.. ;)

Sukupuolella ei oo merkitystä. Tietty luonnollisesti poika olis kiva tytön kaveriksi, mutta tyttökin kyllä yhtälailla :)

Väsyttää ihan hulluna, onneksi esikoinen nukkuu jo yöt heräämättä. Kun vaan itse malttaisi iltaisin mennä nukkumaan ajoissa..

Banski 6+0 (oho, seitsemäs viikko alkaa!)
 
Tervetuloa uusille, teitä olikin paljon lisää! :wave:

Täällä saatu miehen siskon häät juhlittua oikein mallikkaasti! Kukaan ei epäillyt mitään, hyvin upposi selitys että pitää olla poikaa aamulla vahtimassa.. Ja taisivat vain olla tyytyväisiä kun pääsivät kyydillä kotiin, säätipähän nekin taksirahat.. ;) Tämä neiti sai hääkimpunkin! :flower: Pitääköhän tässä siis alkaa häitä suunnittelemaan.. :p

VanillaLady en tosiaan vielä olisi huolissaan vuodosta kun on noin niukkaa.. Vasta jos tulisi ihan kirkasta ja reilusti nii huolettaisi enemmänkin! Jaksamisia! :hug:

Nytpä tuo pitää yrittää päästä liikkelle tähänkin päivään! Jonku tunnin päästä mennä hääpaikalle vähän kasaamaan pöytiä.. :)

manija ja sintti 5+3
 
Täällä väsymys on aivan kauheeta. Hyvä että illalla jaksaa valvoo yhdeksään ja aamusta
Ei millää sais itseensä ylös sängystä. Muistan viime raskauden loppu ajan kun menin illalla jo 8 aikaa nukkumaan ja sammuin aina heti. No toivotaan että tästä pian taas piristyis.

Oireet on aika vaihtelevia ja nyt eilen illalla ja tänä aamuna on kyllä ollu oikeen ällöttävä olo. Vatsa tuntuu oikeen turvonneelta ja vessassa saa ravata oikeen tiuhaan.

Tiukuliina ja hippu rv 6+0 eka poks
 
Facebookryhmä on vertaistukiryhmä niille (meille) joilla on LA huhtikuussa 2014, toivomme että ryhmästä tulee tiivis ja aktiivinen, jäsenmäärälle on raja joka on ilmeisesti 50, siitä syystä että kun tutustutaan, jutut alkaa olemaan luottamuksellisia eikä itseni ainakaan tee mieli kirjoittaa mitään jos siellä on tyyppejä jotka vaan taustailee :) Kaikki ootte sinne tervetulleita, mukaan mahtuu vielä reippaasti porukkaa!
 
Jaahas, jokohan sitä osaisi tässä hieman itsestään kertoillakin. :)

Hirmu aktiivisesti ei varmaankaan aluksi tule kirjoiteltua, sen verran on pelko persuuksissa. :/
Esikoista täällä siis odotellaan, keskenmenoja kaksin kappalein, 10/12 ja 5/13. :(
Tässä vaiheessa ei siis vain vielä oikein osaa innostua. Tänään olisi viikkoja vasta 5+6.

Oireita ei hirmuisesti ole, väsyttää, nipistelee ja rinnat on kipeät. Ja kiukuttaa! :D

Tupakointi Tänään pitäisi yrittää olla polttelemati, mutta saas nähdä. Elämässä sattunut ja tapahtunut viime aikoina melko paljon, joten stressitaso on ihan pilvissä.
Millään lailla ylpeä en sauhuttelustani ole, en vain tiedä, onko tällä hetkellä olemassa tarvittavia voimavaroja lopettamiseen. :/

Neuvolaan sain ajan vasta kymmenennelle viikolle, eli syyskuun alkuun. Kamalan myöhään omasta mielestäni. :O
Ensi viikolle varattu soittoaika, jos vaikka ultraan huolisivat jo vähän aiemmin. :)

Kertonut olen äidilleni ja kahdelle hyvälle ystävälleni. :) Ihan yksin en osaa tämän asian kanssa olla. :D
 
miiapk ryhmä on salainen eli kukaan ei näe sitä edes haulla, ei jäseniä eikä sen keskusteluja, eikä ilmoitusta ryhmään liittymisestä :) Laita mulle viestinä täällä linkki facebook-profiiliisi niin laitan sulle kaveripyynnön ja lisään ryhmään :) Kaverilisäys on ainoa joka näkyy siun seinällä.
 
Moikka,
meilla tietaa ukkoni lisaks paras ystavani, joka oli siis seurana sen aikaa kun ukko oli reissussa. Lisaks kerroin hammaslaakarille (!!) kun mulla olis paikan vaihtoa tulossa tana syksyna, etta onko silla jotain merkitysta tulevaan koitokseen, tai siis pitaako meidan tehda jotenkin nopeammassa tahdissa niita vaihtoja tms. Siis kun raskaana ollessahan suun happamuustaso muuttuu...Sanoi, ettei mitaan valia, ikenet vaan turpoaa ja voivat olla vahan aremmat.

Muille en aiokonut kertoa ennenkuin tiedetaan enempi. Vaikea sita on salassa pitaa koska niin moni tietaa meidan hoidoissa kaymisista (siis, tamahan oli siis luomu alku kuitenkin) ja siksi kyseleekin suoraan. Tulevana lauantaina on yhden kaverin laksiaiset ja tarkoituksena lahtea yohon. Perinteisesti siita tulis koko yon kestava tanssireissu, mutta nyt taitaa olla hiljaisempaa. Ei hataa silla, etta sille lahtijalle kerron - ollaan laheisia - mutta kun joutuu niille muillekin selittelemaan... PItaiskohan vaan nyt jo mainita, etta ikava kylla ukko on keksinyt ohjelmaa sunnuntaiks miksi pitaa olla kuosissa eika voi juoda...En jaksais yhtaan selitella, jos tama ei menekaan putkeen. Kuten sanoin, vielakin pelottaa..
 
Täällä oli ollut puhetta peloista, tupakoinnista jne.

Itse en osaa pelätä raskauden suhteen oikeastaan ollenkaan. Kolme onnistunutta raskautta takana ja ennen lapsia oli kohdunulkoinen raskaus joka jouduttiin kiireellisenä leikkaamaan. Ottivat sisään umpparipotilaana, en siis tiennyt olevani raskaana ennen kuin leikkauspöydällä. Oikean puoleinen munanjohdin poistettiin siinä rytäkässä. Heti seuraavasta kierrosta aloin odottamaan esikoista. Kakkonen tärppäsi sitten kun esikko oli 8kk. Sitten olikin vuosien tauko, mutta kolmas sai alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta. Taas meni vuosia :D ja nyt täällä odotellaan taasen vauvaa. Ensimmäisestä yrityskierrosta taas. Tuli sinällään yllärinä, kun on jo tuota ikää 35 ja eri mies kuin aiemmista lapsista, niin mitään varmuutta ei ollut. Mutta ihana juttu näin! :)

Meillä ikäeroa tulee 12,11 ja 6 vuotta.

En itse tupakoi, lopetin kuutisen vuotta sitten juuri ennen kolmosen yritystä ja enää en voisi kuvitellakaan polttavani. Kahta ensimmäistä odotellessani polttelin noin puoleen väliin raskautta, joten en ihan puhdas pulmunenkaan ole ;)

Ollaan kerrottu mun äidille, mun parhaalle ystävälle, miehen isälle ja siskolle, joitten kautta tieto kyllä levisi isommallekin joukolle. Noh eipä se mitään. Mutta täällä muille kavereille ja suvulle ajattelin, että kerron ultran jälkeen. Lapsille en vielä ole kertonut. He tietävät, että jossain vaiheessa mahdollisesti on vauva talossa, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi kertoa. Vähän jännittää tuon esiteinin reaktio :D. Kakkonen on ihan onnesta soikeana vauvoista, tiedä sitten kun on oma sisko tai veli kyseessä :).

Varhaisultraan haluaisin, mutta sitä ei täällä päin tarjota. Tosin mun kierto on ollut viimeisen vuoden 23-38 päivää, joten voishan sitä yrittää päästä viikkojen tarkistukseen ;).

Oireita ei juurikaan ole, joka toinen päivä on kovaa pahaa oloa, muuten vaan pientä etomista. Väsymys on aika kova myös. Nukun päivittäin n. tunnin päikkärit että jaksaa :).

Nyt on lähdettävä kasaamaan isommille kirjoituspöydät. Voisinpa luulla, että aika monta ärräpäätä pääsee ennen kuin on pöydät kasassa :D.
 
20.4.2013 (oma arvio)
Epeliina / 25v / Toinen, eka 07/2012 / LS

Tänään plussattu ja heti etsimään vertaisia; täällähän on jo paaaaaljon huhtikuisia <3

Onko facebook versio jo olemassa?

Terkkusin Epeliina

muoks. En ihan lukenut ketjua loppuun... :D
 
Viimeksi muokattu:
Mukaan varovasti ilmoittautuisi kohta 36-vuotias ensikertalainen. Olen yrittänyt vielä olla kovin innostumatta raskaudesta, kun muistissa on keskeytynyt keskenmeno toukokuulta. Silloin oli kymmenes viikko menossa, mutta pieni oli lopettanut kasvunsa jo 7+3. Sen jälkeen on kovasti uutta raskautta toivottu ja onneksi tärppäsi näinkin nopeasti :) Neuvolaan jo soittelin ja sain ajan 29.8. Ar-ultraan ajattelin mennä yksityiselle sen jälkeen kun viikkojakin on kasassa enemmän kuin kesken menneessä.

Mukavaa, että täällä on paljon porukkaa ja vilkas keskustelu! Onnea kaikille odotukseen :heart:

Betti/ensimmäinen/15.4/KOS
 
Tervetuloa kaikille uusille

Nyt on mökkeily viikonlopusta selvitty ja kerkesin tännekkin lukemaan ja kattelemaan :) Huomenna se sitten alkaa esikoisen esikoulu, voi että kun aika menee niin kamalan nopeasti. Täällä tissikipuilut ja repäsy kivut jatkuilee sillon tällön. :)
 
Heippa! Vieläkö mahtuisi mukaan yksi huhtikuun odottaja...? :wave: Tänään plussattu eli tässäpä tietojani: Eltsar/30/3/JS. Kahdessa edellisessä raskaudessa en ikinä rohjennut kirjoittaa itse tänne mutta nyt ajattelin uskaltaa:) Kotona temmeltää ennestään 3v8kk ja 1v10kk tytöt. Laskettu aika näillä näkymin olisi 21.4.2014 :heart:
 
Heippa! täällä on niin järkyttävä väsymys iskenyt, et enpä konneella oo ollu taas moneen päivään(kaiken vapaa-ajan käytän lepäillessä).. :s
Mut lueskelen teijän juttuja taas kun on enempi jaksamusta!

JA onkohan normaalia, et jos rasitan itseeni vähääkään(esim. ihan perus kävelylenkki), ni alamaha syttyy tuleen :s oon tässä jo muutamat kerrat pelästynyt kuoliaaks, et ois keskenmeno tullut... :s
 

Yhteistyössä