Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Mirenna tuo lääkäri jolla kävin vu:ssa ei ottanut lääkärinpalkkion lisäksi uä:sta hintaa, siksi oli alhainen hinta. Jos suuntaat Salon/Turun Mehiläiseen niin voin vinkata lääkärin nimen ;)

Kunnallisissa työpaikoissa olevat! Olen ymmärtänyt, että työajalla sais käydä raskaudenseurannan kannalta sen vaatimilla neuvola/lääkäri ym. käynneillä eikä siihen kulunutta työaikaa tarvitse tehdä takaisin. Mulla itselläni on se tilanne, että aloitan työt 2kk määräaikaisella sopparilla kun raskausviikkoja on 13, sopimus päättyy kun viikkoja 22. Jatkoa on luvassa, mutta soppari tehdään työpaikan oman selustan varmistelun vuoksi pätkissä (ettei jäisi yhtäkkiä työntekijää ilman työtehtäviä). No kuitenkin, tuolle 2kk ajalle minulle osuu väkisinkin neuvola-aika ja rakenneuä, niin minun täytyy sovitella omaa työaikaani joka on 8-16. Miten olette selitelleet neuvola ym. käyntejänne töissä, jos ette ole vielä kertoneet työnantajalle raskaudesta? Aiemmin kun olen ollut opiskelijana niin kaikki käynnit on ollut niin helposti sovittavissa ja selitettävissä.

Vatsanseutuni on yleensä paljastanut jo ennen rakenneultraa mikä on homman nimi, mutta en haluaisi tyyliin heti ensimmäisenä työpäivänä kertoa olevani raskaana.

Sukupuolta ollaan aina kysytty ja kiinnostaa varmasti tälläkin kertaa. Ei ole koskaan rakenneultrassa näkynyt joten toiveet ei ole kovin korkealla, mutta onpahan sitten kysytty kuitenkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Halutaan kyllä jostainsyystä ehdottomasti tietää sukupuoli!! :) Se on jotenkin niin mukavaa kun sitten saa "rauhassa valmistella" tyttöjen /poikien nimiä ja vaatteita yms.. Varmaan pitää mennä johonkin 4D-ultraan mikäli kaupungin puolla ultrissa ne ei näe tai sano kumpaa veikkaavat.

Ja täällä on yövuoro takana! Meni ihmeen kivasti, vaikka väsymys meinas iskee oikein lujaa siinä 02-05 aikaan, se on se pahin aika.. mutta onneksi sitten hommia riitti.. Täytyy katsoa miten jatkossa..

Kertomisesta:Meillä on niin iso työyhteisö ja naisvaltanen ala, että jos kerron yhdelle olevani raskaana, niin pian siitä tietää kaikki.. Vielä en jotenkaan haluaisi kertoa, tietty se helpottaa suuresti, mutta en jotenki halua että minuun kiinnitetään huomiota, sekä se keskenmenon riski näin aikaisessa..

En muista onko aiemmin ollut puhetta jo hiusten värjäämisestä? Mitä mieltä olette tästä koko raskauden aikana tai 1/3:n aikana? Ihmettelen itseäni kun suhtaudun siihen niinkin "tosissani" että pyrin olemaan värjäämättä mahdollisimman pitkään, eli ainakin siihen ensimmäiseen ultraan asti.. saa nähdä miten käy :) (yleensä kun värjään noin 5-6.:n viikon välein) Ehkä semmonen äitikarhu-vaisto vain heräsi että haluan mahdollisimman paljon suojella pikkaista<3

PS. kyllä ne raskaustestit houkuttelee vielä täälläkin.. (kasvaako mussa Oikeesti vieläkin joku ihme?) vaikka mitä nekin sitten kertovat todellisesta tilanteesta.. mutta positiivisin mielin kuitenkin!
 
Myy87: Mäkin olen kuullut vesirokkorokotteesta, mutta sitä ei tosiaan anneta raskaana oleville. Ellet ole sairastanut vesirokkoa ja sinulle annetaan jo nyt jokin rokote tms. niin kyse on sitten jostain muusta aineesta :)

Me ollaan ajateltu kysyä masuasukin sukupuolta rakenneultrassa, jos se vain saadaan selville :) Esikoisesta ei kysytty.
 
Sukupuolta mies haluaa kysyä, itse jopa mietin, jos olis pitänyt salassa syntymään asti. Mitta kysytään siis, se sopii kyllä minulle. Eskoisesta kysyttiin ja hieman pojasta haaveiltiin. Poikahan tuo onkin. Nyy ei ole oileastaan ollenkaan mitään toivetta, kumpi tulisi..

Töissä olen sanonut yleensä, että on lääkäri, hammaslääkäri tms niimle, jotka ei asiasta vielä tiedä. Mulla on nyt semmonen tilanne, että työsopparia ollaan jatkamassa ihan pian ja tod.näk ens syksyyn asti! Täytyy viineistään sopparia kirjoittaessa varmaan kertoa pomolle, että töissä en pysty niin pitkälle olemaan. Muuten en ihan vielä kyllä haluaisi kertoa! Miten muut toimisi vastaavassa tilanteessa??
 
Onko kellään tietoa mitä vu maksaa Jyväskylässä mehiläisessä tai terveystalolla? Näin viime yönä unta, että oltiin ultrassa(en enää muista näkyikö siellä jotain), mutta aamulla oli semmoinen olo, että pitäis kyllä päästä :D ja millä viikoilla siellä näkyisi jo jotain? Ei varmaan ihan vielä?

Mua ottaa aivoon, kun pitää nyt stressata siitä, että onko tuolla mahassa kaikki ok, kun ei siitä ole mitään hyötyä hittolainen! Äääääää.... Pitäis päästä purkamaan paineita johonkin :whistle: tänne on niin paras kirjotella kun ei tuo mieskään jaksa koko aikaa kuunnella meikäläisen papatusta :D se sentään osaa ottaa rennosti eikä stressaa...

Mulla oli eilen illalla juurikin niitä menkkamaisia kipuja ja vähän muitakin tuntemuksia tuolla alavatsalla, niin säikähdin, kun edellisessä raskaudessa ei ollut. Mutta yritän nyt olla ainakin siitä stressaamatta kun muillakin kerran ollut :D

Ruokarajoituksista sen verran, että maalaisjärjellä mennään. Syön kyllä aurajuustoa kypsentämättömänä, koska se kerran on kotimaista, mutta muihin juustoihin ei kyllä edes ole mitään himoa. Kofeiinia yritän myös välttää, mutta väkisinkin vähän tulee, kun sitä vihreää teetä litkin himoissani :D

Ihan järkkyä, kun kuulin, että ystäväni on myös raskaana ja hän sanoi polttavansa vielä :x ja viikkoja on jo 15... yritin pitää palopuhetta, että etkö ajattele lasta ollenkaan ja plaaplaa, niin hän vain totesi, että eihän edellisellekään lapselle tullut mitään siitä vaikka hän polttikin. Menee yli mun ymmärryksen ja lujaa!! miten voidaan olla niin välinpitämättömiä ja ajatellaan vain omaa riippuvuuttaan. Ihan kauheaa katsoa kun jotkut vetää röökiä maha pystyssä.

Viime raskaudessa värjäsin hiukset kerran jossain raskauden puolivälissä. Mietin tässä juuri itsekin, että pitäisi värjätä taas kun edellisestä kerrasta on jo kolme kuukautta, mutta ehkä sinnittelen vielä jonkun aikaa ennenkuin istun parturin tuoliin :)

Sukupuoli halutaan tietää :) itse olin sitä mieltä, että ei haittaisi vaikka ei tiedettäisi, mutta mies haluaa ehdottomasti tietää, että voi kuulemma valmistautua :D minulla raskautta seurattiin viimeksi rakenneultran jälkeen kuukauden välein, koska minulla on suolistosairaus, joka saattaa vaikuttaa sikiön kasvuun. Silloin ei ainakaan ollut mitään ongelmia ja syntyi reilu 3,7 kg tyttö! Niin joka ultrassa kysyin, että kumpi on tulossa ja aina tyttöä veikattiin :)

Vemia + törötintti 5+2
 
Mekin halutaan tietää sukupuoli, esikosta ei rakenneultrassa näkynyt niin mentiin 4D ultraan. Ja oli se myös kiva nähdä vauva kunnolla ja siellä kun tutkitaan vielä paremmin kaikki! =) Minä kyllä veikkaan, ettei tämäkään kaveri sukupuoltaan halua meille näyttää, mutta katsotaan kun sen aika on. Itsellä todella vahva tyttö olo. Esikoinenkin on tyttö.

Vemia: Kannattaa mennä vasta rv 6 jälkeen varhaisultraan, että näkyy myös syke. Itse olen menossa Rv 7+4 sinne! =) Ja tuosta tupakoinnista. Minunkin ystäväni poltti koko raskauden ajan, vaikka minä ja monet muut kuinka paasasivat. En itsekkään voi ymmärtää miten joku voi polttaa. Todella itsekästä.. Ja kun niitä löytyy paljon, ikävä kyllä :/

Hiusten värjäämisestä, minä esikosta värjäsin vain kerran. Ja nytkin yritän olla värjäämättä tai sitten värjään sen kerran! :) Kotidoppler, mulla on semmoinen. Tykkäsin ainakin kovasti viime raskaudessa siitä, myös loppu raskaudesta. Heti jos alkoi huolettamaan onko kaikki hyvin, niin sai kuunneltua kotona sydänääniä eikä tarvinnut sen takia lähteä neuvolaan:heart:

Yemina & Möhkö 5+4 (2vk ultraan!!! En jaksaisi millään odottaa)
 
JonMa miten aikaisin 7+ olet saanut kotidopplerilla äänet kuulumaan?
Meillä on myös doppler, esikoisen aikaan se oli mulle kanssa helpotus ja tosi tärkeä, panikoin niin paljon ja usein kun tuntui ettei vauva aina liikkunut. Nyt mietin että milloin uskaltaisi alkaa kokeilla etsiä ääniä... vielä on varmaan liian aikaista.

Sukupuoli halutaan tietää jos vain mahdollista, en mitenkään jaksaisi odottaa synnytykseen saakka. Jos ei rakenneultrassa selviä, ollaan vähän mietitty jos tällä kertaa mentäisiin 4D ultraan. Olisi ihan mielenkiintoista käydä, siksi ajattelin että säästän jo ne vu-rahat sitä ajatellen ja sinnittelen nyt tämän alun vaikka epävarmalta välillä tuntuukin.
 
Me halutaan tietää kyllä sukupuoli! En osaa puka lasta täysin neutraaleihin vaatteisiin :D
Ja tupakoimisesta, poltin esikoista oottaessa melkein puoleenväliin asti joten sympatia on niiden puolella jotka sitä vastaan raskaanaollessa taistelee,(Niitäkin kun täällä palstalla on) eriasia jos ei oo aikomustakaan lopettaa, mie sitä yritin ja yritin mut en tiedä, se vaan ei oo niin helppoa! Synnytyksen jälkeen ratkesin uudestaan ja nyt oon ollut 8kk ilman ja on huippua kun voin mennä neuvolaan ja sanoa että ei, en tupakoi! :D

Adalie & pikku 8+0 pokspoks!
 
Viimeksi muokattu:
Talvis samoin kävi mulla, yhtäkkiä yks aamu oli simmonen olo, et nyt on vaan pakko päästä ultraan et kaikki on hyvin ja vielä samalle illalle varattiin varhaisultra! :D
Vemia mä kävin varhaisultrassa 6+5 Jyväskylän Mehiläisessä ja hintaa kertyi käynnille vähän vajaat 150e, eli kallista oli mutta joka pennin arvoista! Sydämen syke näkyi hyvin ja saatiin kuva mukaan :heart:

JonMa mahtaiskohan jo alkaa sydänäänet kuulumaan kotidopplerilla, vähän kiinnostaisi tilata simmonen, mutta sitten saan kyllä kauheen stressin jos yritän kuunnella liian aikaisin ja mitään ei kuulu.. :stick:
Sitä oon kans miettinyt, että voikohan siitä olla jotain haittaa?

Karviaismarja ja tiiti 8+4 (9+0)
 
  • Tykkää
Reactions: Talvis
Nyt on lista rukattu taas ajantasalle...
Itsellä olis pienoinen toive tytöstä tänne mies valtaiseen perheeseen ;) Tosin sitten mun rakas ystävä oli sanonu et oli nähny unta et saan kaksoset ja ne oli poikia. Nyt siis ennestään jo kaksi poikaa 2007 ja 2010.
 
Dopplerilla jos kuuntelee tässä vaiheessa, kannattaa ajatuksena pitää, että EHKÄ kuulu välttämättä ei. Ite yllätyin, kun kuulin edellisestä jo viikolla 7, kun en todellakaan odottanut vielä niillä viikoilla sykettä bongaavani. Mä en usko, että laitteesta on mitään haittaa, koska perustuu täysin samaan tekniikkaan, kuin neuvolankin laitteet.
FB ryhmä, oliko niin, että se on "täynnä", vai pääseekö sinne vielä? Itse olen aktiivisempi noissa fb:n ryhmissä, kuin palstalla.

JonMa ja Nuppu 5+5.
 
Miten ihmeessä kukaan on saanu kotidopplerilla sykettä kuuluviin ennen 9 viikkoa kun tänäännultrassa sano lääkäri että sikiön sykettä on ennen sitä mahdoton kuunnella masunnpäältä edes ultralla ja sisäkautta voi kyllä kuulla mutta se voi rasittaa sikiötä koska tulee lämpölataus.

Mut tosiaan ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Vaavi oli kasvanut juuri oikean verran ja oli vähännpäälle 15mm. Sydän sykki oikein hienosti ja viikot sen 8+2. Ruskeasta vuodosta sano että se tulee kohdun suulta ja ei ole vakavaa. Nyt vuotoa ei olekaan tullut. Mutta sitähännonbtullut nyt rv4,6 ja 8 pari päivää aina kerralla. Mut ultrassa kahdesti käyneenä kaikki hyvin.

Sukupuoli aiotaan kysyä. Kysyttiin esikoisestaki ja oikein menu.

4.10 on nt-ultra.


Bluedreams ja pöntiäinen 8+2
 
Hei taas kaikki!
Te jotka kärsitte vuodoista ja kivuista, toivon että pikkuisillanne on kaikki hyvin :heart: eikä ole aihetta huoleen.
Itse tänään säikähdin kovasti! Yhtäkkiä kohtu rupesi polttamaan, vihlomaan, repimään ja kirvelemään. Melkein itku tuli kun säikähdin että nyt olen oikeasti rehkinyt liikaa! Eikä tahtonut auttaa vaikka kävin sohvalle pätköttämään. Välillä tuli oikein kovia vihlaisuja. Hyvää asentoa ei tahtonut löytyä. En uskaltanut lähteä edes lapsen vanhempainiltaan koululle. :'( Olisin niin halunnut mennä mutta kipu oli vielä aika kova.
Tänään on ollut todella aktiivinen päivä ja kilsoja on tullut ainakin 10 käveltyä rattaita työntäen. Mulla on ollu muutenkii aika hellä tuo alavatsa. Ja nyt se saamarin turvotus ja suonikohjujen pakottaminen :stick: sitte alko!! Pitää hakea tukisukat huomenna. Jipii!! : /
Nälkä, nälkä, nälkä ja vielä kerran nälkä. Vatsa on pohjaton kaivo. Voisin syödä kaikkea raikasta, jugurttia, leipää, hedelmiä.. Himoitsin muutama päivä sitten uunissa olleita kanankoipia mutta kun sain muutaman suupalan hotkittua tulikin hirveä öllötys. En pystynytkään syömään..
Hiustenvärjäystä minäkin olen pohtinut. Mulla olis väri tuolla kaapissa odottamassa. Meinasin kuitenkii värjätä ainakin sen kerran.
Tupakoinnista, olen itsekkin polttanut. En kuitenkaan koskaan ole riippuvaiseksi siitä tullut. En koskaan tupakoi lapsieni nähden. Se on jotenkin niin typerän näköstä ettei niiden tarvi nähä äitiään pössyttelemässä. Mulla saatto mennä illanistujaisissa melkein askillinenkin mutta sitten taas saatto mennä viikko etten polttanu ollenkaan. Minustakin se on aivan kamalan näköistä kun kaupungilla äiti polttaa masu pystyssä kun siinä ei olisi mitään hävettävää. Samoin kun äiti työntää vaunuja tai pitää vaavaa sylissä ja vetää röökiä. Kun kuitenkin on pienestä puolustuskyvyttömästä ihmisestä kyse ketä juuri äidin tulisi suojella kaikelta pahalta. Ennen kun kukaan mulle kiehahtaa niin uskon toki että tupakasta ei noin vain pääse irti. Se on kuitenkin hienoa että yrittää parhaansa lapsensa puolesta! Niin moni on valitettavasti kovin välinpitämätön asian suhteen. Tupakasta aiheutuneet haitat saattaa näkyä vasta kouluikäisenä.
Noniin, nyt riisun kukkahatun pois päästä :ashamed: ja lopetan saarnan
Minusta on tullut aikamoinen pullero. Vatta on kun rantapallo. Jos ei nämä ilmat pian viilene että pääsis piiloutumaan vaatteiden alle niin minä istun sisällä. Syömättä ei kuitenkaan viitis olla. Väsymyskin on jatkuvasti läsnä ja kaikki hommat pitää tehdä melkein puoliväkisin. Silti olen niiiiin onnellinen :D Hullulla halvat huvit. Iltasin väsyneenä makaan sohvalla pää isännän sylissä ja paijailen ilmapalloani ja mietin millainen kaveri meidän perheeseen on tulossa. Naapuritkin varmaan on ihmetelleet mitä aineita vedän ku hymyssäsuin tuolla leijun miettien kuinka ihanaa mun elämä oikeesti on :rolleyes:
Aurinkoa ja ihanaa arkea teille vaikka välillä hormoonit pyörittääkin

Villis ja Vilperi 5+6
 
Ansku-89 kysyit hiusten värjäämisestä niin oon kampaajatutulta kuullut että voi värjätä, ainoa mikä on niin hormonit voi vaikuttaa värin lopputulokseen ja pysymiseen. Mulla vielä pari kuukautta synnytyksen jälkeen kun värjäsin niin ei pysynyt kyllä ollenkaan väri, muualtakin oon kuullut samaa. Itse käytin vaan tekosyyn hyväkseni raskausaikana ja kasvattelin omaa hiusta takaisin :D Nyt en oo päättänyt värjäänkö kerran tässä alussa vai en..

Sukupuoli aiotaan kysyä, jos näkyy. Viimeksi saatiin siitä vielä varmistus loppuraskaudessa lapsivesipunktiossa :D Kun siis toihan ei ole 100% varma toi rakenneultra. Mulla on kovasti ollut poikaolo tällä kertaa. Viimeksi alusta asti ollut tyttöolo osoittautui oikeaksi mutta vielä en uskalla vannoa näin aikaisessa, ehkä jos vielä rv12 on sama fiilis niin voin ilmoittaa tuonne listoille oloni ;)

Tiedän ihmisiä jotka ovat ensimmäisessä raskaudessa polttaneet ja itsekin vähän syyllistyin siihen aivan alussa, lopetin hieman sen jälkeen kun sain tietää. Ymmärrän ja sympatiat on puolella jos tekee sitä ekassa raskaudessa, mutta en enää seuraavissa. Esikoisen syntymän jälkeen yleensä jo tietää mitä on tulossa ja tunteet on ihan erilaiset sitä omaa (tulevaakin) lasta kohtaan. Samoin tuntuu että pahoinvoinnit kestää helpommin kun tietää mitä oikeasti odottaa (ja kun on joku jonka takia on pakko nousta sängynpohjalta). Mulle oli tosi vaikee juttu toi eka raskaus kun oli niin kovat pahoinvoinnit alusta loppuun ja vielä kun olin niin odottanut pienestä pitäen että sais joskus kokea raskauden, ja kolmen vuoden "yrittämisen" jälkeen oli tollasta..Oli välillä tosi ristiriitaiset fiilikset :ashamed: Ainakin itsellä oli sitten vasta sillä sekunnilla kun lapsi syntyi, kun tajusin kunnolla että meillä on oikeasti lapsi. Ja se muutos siellä synnytyssalissa! Mutta tietysti on normaalia sekin kuulemma että tulee se äidinrakkaus voimakkaampana vasta myöhemmin, kaikilla ei mee niinku elokuvissa :D Tai sit oon ollu viimeiset puolvuotta ihan hormonihuuruissa..

Mietittiin muuten tänään just että mulla tais alkaa jo suunnilleen rv5 alussa heti ne pahoinvoinnit, toivottavasti tämä tarkoittaa että tällä kertaa vältytään pahimmilta! Satunnaisilla kuvotuksilla ja jatkuvalla närästyksellä mennään :p =) =)
 
Heippis taas pitkästä aikaa!

Mulla oli tänään eka neuvola! Eihän siinä mitään erikoista vielä ollut - lähinnä kyseltiin tietoja. Oli kiva saada kasa lukemista kotiin. Ekaa kun odottelee, niin kaikki uutta ja ihmeellistä. :D Neuvollassa päädyttiin myös siirtämään vähän mun np-ultra aikaa. Eli np-ultra on nyt sitten 2.10.

Töissä sanoin tänään neuvolaan lähtiessäni vaan, että pakko lähteä asioille ja että teen loppupäivän etätöitä. Eipä sitä kukaan tarkemmin sitten kysellyt, että mitä asioita. :p

Sukupuolen aion todellakin kysyä. Eihän sitä muutoin voi tietää millaisia vaatteita hankkii.

Huomennakin on jännät paikat, kun iltapäivästä varhaisultra. Voi kun kaikki olisi kunnossa! Ainakin oireita on, mutta eihän ne ymmärtääkseni vielä mitään kerro...

Laurina ja Pirpana 7+1
 
Ja täytyy lisätä tuohon tupakointiasiaan kun luin vielä villahousun viestin joka ehti tulla välissä (joo kirjoittaminen kestää kun touhuu lapsen kanssa :D) niin en myöskään itse ole koskaan polttanut säännöllisesti tai niin että olisin ollut koukussa. Ja enää en ole polttanut lainkaan. Mies taas on kunnon korsteeni ja tarttis varmaan kunnon loman töistä että pystyis lopettamaan :) Tekee vielä töitä useimmiten ulkona niin siellä sitä vasta kuluukin. Eli lähipiirin takia löytyy sitten ymmärrystä niillekin jotka ei tupakointia pysty noin vaan lopettamaan..
 
Ja noihin varhaisultriin liittyen voisin jakaa oman kokemukseni, myös edellisestä raskaudesta, eli siis kävin ultrassa lähetteellä kun edelliset menkat olivat olleet niin epämääräiset. No eihän siellä näkynyt kuin se rinkulapapu ja heti peloteltiin että keskenmeno varmaan, jäänyt vaan poistumatta. Selitettiin kaikki kemiallisista aborteista lähtien ja varattiin aika gyn.poliklinikalle kahden viikon päähän. No 2 viikon stressaamisen ja masennuksen jälkeen paljastui että elävä pikkuinen siellä oli, oli vaan ekan ultran aikaan joku 5 viikkoinen! Sydänäänet rupee kuulemma rv6 suunnilleen lyömään. En ymmärrä miksei tullut kellekään mieleen tälläistä kun kuitenkin oltiin varmistelemassa sitä sikiön ikää siinä, monet itkut kyllä väännettiin. Eli ei kannata kyllä liian aikaisin mennä, vaikka nyt osaisin kyllä jo varautua että vois olla toinenkin mahdollisuus.. Eivät vissiin halua herättää turhaa toivoa siellä :headwall:
 
Katselin juuri isompien lasten äitiysneuvola kortteja. Sieltä sitten nuorimmaisen kortin välistä osui käteen meidän pienen enkelivaavan kaksi kuvaa. Toisessa kuvassa näyttää kun se vilkuttaisi meille. Itku tulee vieläkin kun ajattelee tuota pientä ihmisen alkua, meidän enkelivaava, jossain tuolla taivaassa :heart:
 
-Kirppu- mä kirjoittelisin ihan tyynenä sen sun sopparin :) just luin jostain ettei olis edes laillista tehdä äitiysloman alkuun asti työsopparia. Saahan määräaikaisistakin jäädä äitiyslomalle.

Laurina ihan hyvä veto sanoa työnantajalle noin. Mun työ koostuu pääasiassa asiakastapaamisista toisten perään, et minä en viitsi ottaa etätöiksi :D

Kertokaa lisää kommentteja miten ootte luistaneet töistä neuvolaan! Etenkin jos tekemättä jäänyt työaika tarvis korvata.
 
Hui kamala kun tänne on tullut tekstiä jos ei päivään oo käynyt lukemassa! :O Mutta hyvä vaan! Tervetuloa uusillekkin! :wave:

Itselläkin kirjoittelu jääny vähemmälle, päivät ollut niin kiireisiä.. Töitä ja raksalla oloa ja esikon kanssa touhuamista.. Niin ja NUKKUMISTA. Väsymys on ihan armotonta.. |O Viime yön nukuin niin sikeästi 10tuntia(yöllä ollu tietonenkaan esikon itkuista) ja sitte parin tunnin päikkäritki vielä päivällä esikon kanssa.. :D Kohta taas joutaaki nukkuun! Huono olo pääsee yllättään jos ehtii tulla liian nälkä, muuten on pysyny poissa.. :) Ruokia tekee mieli, vaan kun saa nenän eteen niin eipä enää maistuisikaan.. Silti syötävä jotain.. :)

Töissä ajattelin odotella np-ultraan asti.. Voi olla että joillekkin työkavereille pitää kertoa kun kotihoidossa osa siirroista ja töistä sellaisia etten uskalla tehdä.. Mutta vielä ei hätää kun niin hyvin sintti piilossa masussa.. :) Yhdelle työkaverille kerroin kun jäi itse nyt äippälomalle, perässä tullaan! :p

Sukupuoli meinataan kysyä.. Esikostakin kysyttiin ja luvattu poikahan sieltä tuli..

Tupakoin ennen esikoisen raskausaikaa.. Lopetin melko heti plussan saatuani testiin.. Tässä reilun vuoden aikana(esikko 1v1kk) olen polttanut sillon kun olen ollut jossain iltamenoissa.. Näitä kertoja ehkä viisi? Ei se lopettaminen tosiaan niin helppoa aina ole.. Itsellä onneksi sujui helposti! Tsemppiä muillekkin! :kiss:

Mutta nyt sohvalle ja siitä sänkyyn! :) Öitä!

manije ja sintti 7+5
 
Sukupuolta tuskin tullaan kysymään. Tai mä en haluaisi tietää sitä etukäteen, mies haluaisi. Esikoisesta ei kysytty ja toisesta pyydettiin tieto, kun tehtiin lapsivesipunktio.

Tupakoinnistakin ollut puhetta. Mä en itse polta vakituisesti. Ainoastaan juhliessa, mutta sekin jää nyt kokonaan. Toivon niin kovasti, että kaikki tupakoijat saavat tumpattua mahdollisimman pian!!! Mun mielestä on vastuutonta polttaa koko raskausaika ja näin ollen mahdollisesti aiheuttaa lapselle haittoja.

Kotidoppler löytyy, mutta ei vielä sitä geeliä. Oon lukenut, että geelin sijasta voisi käyttää voidetta? Kokemuksia kellään? En oo koskaan aikasemmin omistanut doppleria, mutta nyt sain sellaisen. Muutama viikko pitää vielä odotella ennen kuin yritän kuunnella.

Töihin kerron varmaan melko pian. Mulla on melko läheiset välit mun lähimmän pomon kanssa, joka tietää muutenkin raskautumistoiveista. Lisäksi tämä raskaus tulee olemaan tarkemmassa tarkkailussa, joten senkin vuoksi hyvä kertoa.

Neksu 6+
 

Yhteistyössä