Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Joulukuussa~



Tyttöoloja / lupauksia 13
Poikaoloja / lupauksia 15



MENOSSA MUKANA:


Odottajia yhteensä: 94



LA
Laskettuaika (LA) / Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

????
IdaAdele/?/kolmas/OYS
funkyest/26/toinen lapsi/ps

18.3.
Lotus / ? / Toinen / TYKS

23.3.
nemiah / 26 / Toinen / HYS

31.3.
nend / 24 / Ensimmäinen / KOS
pikkumyy../ 25/ Toinen/ KYS

1.4.
Arpis / 19 / ensimmäinen / SKS
Bluediamond/27/toinen/TAYS Tyttölupaus
Merlina/22/Toinen/L-PKS
Karviaismarja / 28 / Ensimmäinen / TAYS Tyttölupaus

2.4.
Coyo / 26 / Toinen / TAYS
Lunia12/30/toinen/tays
Sini-Tuulia/26/neljäs/koks Poikalupaus

3.4.
melin/30/neljäs/pkks Tyttölupaus
Leena13/32/ensimmäinen/VKS
ralliruutu / 24v. / 1. lapsi / PKKS

4.4.
Talvis / 25 / Kolmas / SAS tai TYKS Tyttölupaus
mörkö1/22/toinen/SatKS

5.4.
LilMy / 21 / Toinen / TYKS
Daniella / 25 / Neljäs / TYKS
Yönenkeli / 28 / Kolmas / K-SKS Poikalupaus
suski28 /neljäs /35/ KYS
Wilmiss/ ? / kolmas / TYKS

6.4.
tiitii88 / 25 / Ensimmäinen / KYS

7.4.
lilleri88/25/ensimmäinen/satKS Poikaolo

8.4.
Nanija / 26 / Kolmas / KYS
Eireann / 31 / Toinen / Jorvi Poikalupaus
Adalie / 23 / Toinen / PKSSK Poikalupaus
manije / 23 / Toinen / OYS Tyttölupaus
ässä+pikkuinen / 24 / ensimmäinen / KYS Tyttölupaus

9.4.
Wonderworld*/24v/neljäs/?
JennEm /27v. /2.lapsi / TYKS
Bluedreams/ 29 / toinen/ ? Poikaolo

10.4.
St. Brigitten/24/kolmas/LKS Tyttölupaus

11.4.
Karko/30v./toinen/TYKS
Mmiauu/19/ensimmäinen/KOKS
kenke/25/ensimmäinen/PS

12.4.
Elea85 / 28 / Kolmas / KOS
Adelma / 25 / Ensimmäinen / Tyks

13.4.
tialia / 21 / ensimmäinen / KOS Poikaolo
Meryl / 32 / Toinen / KOS Tyttölupaus
Fujin / 24 / 1. lapsi / ? Poikalupaus

14.4.
Laurina/28/ensimmäinen/TAYS
manteli 2010/35/toinen/HYS
anma/?/toinen/TAYS
Miwwi / 23 / ensimmäinen / ? Tyttölupaus
luppa-/29/neljäs/LS

15.4.
Betti/36/ensimmäinen/KOS

16.4.
Neksu/28/3.lapsi
Kytossa / 26 / Toinen / Tays/Koks?
zzasu/19/Ensimmäinen/K-HKS

17.4.
Ninsku86 / 27 / ensimmäinen / OYS
-Kirppu- /24 / Toinen lapsi / Seks
Äippyli_81 / 32 / kolmas / HYS
Marpa/25/ensimmäinen Tyttölupaus
Mimmuskainen/24/ensimmäinen/KYS
sunjoy/ 32 / kolmas / Seks

18.4.
Myy87 / 26 / ensimmäinen / K-PKS
Tuttava1985/?/ 2 lapsi/?
LiLeHe / 26 / neljäs / K-SKS
Sandra86 / 27 / toinen / MKS

19.4.
Aisha12/25/Toinen/ KOS
sunny84/29/toinen/LKS
miiapk/?/toinen/?

20.4.
Epeliina / 25v / Toinen / LS
Ansku-89/ 23v/ 1./ SATKS
Hypica/33/1/Tyks
Lumimyrsky/28/toinen/TYKS
Neppari13/ 22/ toinen/ PS Poikalupaus

21.4.
napppii/25v/toinen lapsi/KAKS
Hildur/30/ensimmäinen/Jorvi

22.4.
Taisku-80/33/toinen/TYKS
skoopee/28/toinen/KOS

23.4.
Viides villahousu, 33v, 5 lapsi, Koks
niim-mi/34/neljäs/PHKS
Herneenpalko/23/ensimmäinen/K-SKSPoikalupaus
Praline/32/toinen/K-SKS
Micsuliini/32/ensimmäinen/SATKS
zinna85 / 28 / 1. / Jorvi Tyttölupaus

24.4.
JonMa / 23 / neljäs / K-sks
Jenina7/ 18/ Toinen/ KOS

25.4.
Vemia/26/toinen/k-sks Poikalupaus
Heku/22/ensimmäinen/TAYS Tyttölupaus

26.4.
Kriztina / 28 / ensimmäinen / Hyks

27.4.
Clavel/ 24/ensimmäinen/Tyks tai Sas
Raidallinen/21/kolmas/TYKS
Effie / 22 / Ensimmäinen / K-HKS

29.4.
Dorian / 32 / ensimmäinen/ ? Poikalupaus
ElluE / 25 / Ensimmäinen/ K-SKS
Boboli/23/kolmas/JS
Kultapupu / 23 / toinen / KOS Tyttölupaus

30.4.
Mirenna / 25 / ensimmäinen / ? Poikalupaus
PiipaKaa /38/ kahdeksas/ MKS

4.5.
NiinaAnniina /21/ toinen / pkks
JuliDe/32/neljäs/? Poikalupaus

Raskauden seuranta:

2.1 Yönenkeli (NL)
7.1. Sini-Tuulia (S)
8.1. Piipakaa (RU)
13.1. manije (NL) , Karviaismarja (kontrolli UÄ)
14.1 Äippyli_81 (S)
15.1 Äippyli_81 (NL)
16.1 manije (S)
3.2 Äippyli_81 (Kontrolli UÄ)
8.1 St. Brigitten (N + NL) , ässä+pikkuinen (N)
23.1 Marpa (NL)
28.1. Kultapupu (NL)
4.2. Vemia (ultra)
7.2. Sini-Tuulia (N)
14.2 Marpa (N)
20.2. Kultapupu (N)

Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!


Blogeja

St. Brigitten HttP://arkirallia.blogspot.fi

Fujin Pian minäkin tiedän kaiken - Vuodatus.net

nend Nicole tahtoo taivaan

Yönenkeli Arjen askareita - Vuodatus.net

Edelliset kuukaudet :

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285899-huhtikuun-hurmurit-2014-heina-ja-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2293844-huhtikuun-hurmurit-2014-syyskuussa/
Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~
Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Marraskuussa~
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan hei piiiitkästä aikaa =D

Jos nyt korkkaisi tämän joulukuun ketjun,josta kiitokset Yönenkelille!
Koko marraskuun ketjuun kirjoitellut yhtään mitään,ahkerasti kyllä joka päivä,useammankin kerran päivässä,kävin tekstit lukemassa,mutta kun niin laiskotti kirjautua itse niin jäi sitten kirjoittelukin...noloa :) mutta täällä ollaan ja paksusti voidaan. Olen nyt toista viikkoa lomalla ja vielä yksi jäljellä,niin ihanaa :) kuin sitä enää huvittaakaan sitten töihin mennä.

Täällä siis voidaan hyvin ja vatsa kasvaa...tuntuu kyllä,että ruokakin maistuu ihan hullulla tavalla,voisi vaan syödä. Lenkillä pyrkinyt päivittäin käymään,salille en uskalla mennä,kun nyt joka kerta kun siellä yrittänyt käydä niin tulee tosi huono olo ja saa sitten pönttöä halailla. No,mutta lenkkeily raittiissa ilmassa tuntuu niin hyvältä!

Täällä isänpvän aikoihin kerrottiin meidän tytöille tulevasta pikkusisaruksesta ja kaikki kovasti nyt odottavat pikkuSISKOA(kuulemma tyttö sen on oltava). Saas nähdä 16.12,kun on RU,että suostuuko näyttämään sukupuolta...itsellä kyllä ei nyt oikeen ole mitään ennakko aavistuksia sukupuolesta,jotenkin ihan erilainen raskaus ollut kuin tytöistä. Mun vanhemmille ja anoppi,kun sai neljännestä tulevasta kuulla niin ei onnitteluja paljon saatu :| Noh,antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,vaikka kyllä välillä kurjalta tuntuu... Ne ei siis sanonut oikeen mitään,ei oo kyselty laskettua aikaa yms.

Nyt tuli jo niin paljon tekstiä,että täytyy kai lopetella :) Pakko kyllä nyt tsempata kirjoittelun kanssa,välillä vaan tuntuu,että kaikki teistä jo monta viikkoa edellä,kun itsellä se LA siirtyi sinne toukokuulle. Tämä kuitenkin se palsta,minne tunnun kuuluvani,kun tässä aloitinkin.

Uusille vielä tervetuloa ja sukupuolilupauksista tietäville onnea <3

JuLiDe 17+2
 
Yönenkelille kiitos uudesta pinosta. Ihana kuva pikku tonttusista <3

Täällä käytiin tänään hammaslääkärissä (hammaslääkärissä käyminen on yksi pahimmista painajaisista mitä elämässä on) ja vihdoin paikattiin toi yksi hammas. Piti paikata jo alkusyksyllä, mutta kun oksentelin niin paljon niin ei ollu järkeä mennä oksentamaan sinne hammaslääkärin penkkiin. Paikkaus onnistui niin helposti <3. Viime kerroilla kun oon joutunu menee paikattavaksi, niin puudutus ei oo onnistunut ja sitten on on pumpattu koko pää täyteen puudutetta. Nyt kuitenkin kertalaakista puutu ja puudute jopa kesti. Monesti käyny niin, ettei kerkee ees penkistä nousta, kun puudutus on jo lakannut. Poistivat myös hammaskiveä!! Mulla ei koskaan ennen oo poistettu ja helevetti se sattu. Olo on nyt suussa kyllä sen mukanenkin, että on puudutettu, paikattu ja ronklattu muutenkin.

Jännittää myös kovasti perjantaina RU. Toivottavasti kaikki olisi hyvin vauvalla.

marpa ja masa 19+5

Ainiin ja Neuvola olisi 9.12
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Kiitos Yönenkelille taas uudesta pinosta!

Marpa: mulla useasti paikkailtu reikiä hampaista, ja se on ihan ok, mutta se HAMMASKIVEN POISTO, yhden kerran olen käynyt suuhygienistillä, joka siis tämän toimenpiteen suoritti.....arghhh, se sattui, paljon!suu oli hellänä useamman päivän.

JuLiDe: meillä myös neljättä odotellaan, eikä tosiaan hirveästi onnitteluja ole sadellut, varsinkaan anopilta, ikävää, tuntuu kurjalta :( onneksi meillä ystävät ja mun äiti on olleet ihania, tosin ei kyllä kerrottukaan, kun vasta n. rv18.

Ketjussa ollut myös puhetta milloin töissä on kertonut, niin sähköpostia laitoin pomolle n.rv16, kun piti kysyä miten hoitovapaan keskeytykset ja kesälomat sun muut kuviot.siis nyt olen hoitovapaalla. seur.neuvola käynnillä 5.12 sitten saan kelalle todistuksen ja meen töihin anomaan vapaat :)

Sini-Tuulia ja Pikku-Bonus,viikkoja jotain +6
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Sini-Tuulia,meilläkin onneksi hyviä ystäviä,jotka aidosti iloisia ja onnellisia meidän puolesta... Toki sitä tullut hieman ihmettelyjä,että neljäs,mutta positiivisessa mielessä ne :) Anoppi oli mun parhaalle ystävälle,miehen siskolle,tokaissut että"olikohan vahinko". Mutta eipä kehtaa suoraan multa kysyä ja tällä hetkellä eivät poikansa ole puheväleissä :D Pikkusiskoni odottaa myös esikoistaan ja ollaan lähennytty nyt tosi paljon,se kiva juttu vaikkei asutakaan samassa kaupungissa. Kai se oma äitikin joskus ajatukseen tottuu...iskä ei koskaan oikeen mitään ole sanonutkaan,mutta kyllä tyttöjäkin kovasti vauvoina hoivannut :) sellai perussuomalainen juro tuo oma isä :D

Töissä ajattelun kertoa loman jälkeen heti.

Mulla ollut vasta kaksi neuvolaa,kolmas tammikuun alussa,jolloin saa Kela-paperit. Neljäs kai sitten jo neuvolääkäri,kun ei sellaistakaan ole vielä ollut.

JuLiDe 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sini-Tuulia
Hups, kirjottelin marraskuun ketjuun vielä...mutta kopioin viestin tänne:

Rakenneultrassa käyty. Kaikki rakenteet näytti hyvältä, mutta kontrolli helmikuussa istukan hiukan normaalia matalamman proteiinin takia (Papp-a tai jotain sinnepäin). Ikinä en ole moisesta kuullut, mutta voi aiheuttaa probleemia loppuraskaudesta (verenpaineiden nousu tai normaalia aikasempi synnytys) Ultraaja kyllä tuumasi, että niin pieni heitto mulla tuossa arvossa, että tuskin mitään ilmenee, mutta lääkäri on kuulemma hyvin kiinnostunut istukan toiminnasta ja seuraa siksi tarkasti. No pääsenpäs ylimääräiseen ultraan taas

Ja olot oli mulla oikeat, tyttölupaus <3
 
Sulle tulikin Marpa vähän mukavampi kokemus hammaslääkärissä, mulla olis uusi käynti perjantaina ja kauhulla odotan sen maanantaisen kokemuksen takia.. Ja hammaskiveäkin olis tarkoitus varmaan poistaa nyt tai joulukuussa että kiitos rohkaisevista sanoista :D

Mutta saa nyt nähdä tuon perjantain kannalta, että "pitääkö" siirtää se aika. Mies on nyt sairaslomalla, veikkaisin että jonkin sortin influenssa ja kyllä se kunnon tauti on kun mieskin on kerta sairastunut (ollut ehkä kerran aiemmin kipeenä meidän seurustelun aikana). Mä saan tyypillisesti kaikki taudit jo ajatuksen välityksellä joten kurkkua kutittaa ja pari yskäsyäkin tullut jo tässä illan mittaan.. Ja epäilen että lapsikin on saanut. Mies menis jo perjantaina töihin ja jos lapsi on kipeä niin eipä sitä voi hoitoon laittaa joten ehkä saan armonaikaa sitten tuohon hamppikäyntiin :) Ja voisi samalla yrittää vähän lähemmäs saada, tuonne kun matkustaa 1,5h/suunta julkisilla...

Että tälläistä sitten nyt jännäillään, jotenkin en yhtä innokkaasti nyt odota sitä joulukuuta, parin viikon päästä olisi se rakenneultra mutta kun tähän väliin on tällaisia inhottavuuksia :p

Selkää lukuunottamatta olo on nyt hyvä fyysisesti, olisko tämä sitä kuuluisaa ihanaa keskiraskautta :) Katsotaan sitten parin päivän päästä että millä fiiliksellä, jos tämä tauti iskee muhunkin yhtä hyvin kuin tuohon mieheen :D Masu tuntuu kasvavan kohinalla ja liikkeitä tuntuu jo tosi monta kertaa päivässä, vielä ei tunnu ulospäin. Mutta siellä se pyörii se pikkukaveri :heart:

Kp & Kultakala 18+1
 
Meillekin saa päivittää tyttölupauksen:heart:
Olot piti täälläkin paikkansa, kuten esikoisestakin. Ja aika paljon eroja löytyy raskauden aikaisista oireistakin, jos nyt tarkemmin alkaa miettimään. Vaikka eihän ne oireet välttämättä oikeasti tarkoita mitään.

Pikkuhiljaa alkaa huomata että enempi liikkuessa selkä ja lonkat kipeytyy, toivottavasti ei kuitenkaan vielä mene pahemmaksi. Vähän mietityttää mitenköhän kevättalvi menee jos alkaa olla kovin raihnainen olo ja esikoisen kanssa pitäisi kuitenkin ulkoilla jne.

Mä en ole vielä muistanu varata aikaa hammashoitolaan, pitäisikin yrittää muistaa se pian hoitaa alta pois.

Meryl 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Ajattelin että olisin ru:hun asti voinu odottaa, että kerron töissä, mutta tänään yksi työkaveri tuli sitten ihan suoraan kysymään olenko raskaana ja varmaan sitten myös yksi toinenkin kuuli. Sanoin sitten, että olen, mutta en ole kertonut kenellekään. En olisi uskonut, että joku suoraan kehtaa tulla kysymään, vaikka aika löysiä paitoja olenkin käyttänyt. Vaikka haluaisin kertoa asiasta kaikille, mutta olen päättänyt että ru:n jälkeen sitten, ja töissä on muutenkin sellaisia ihmisiä joille en haluaisi edes kertoa ja ei esimiehellekään edes huvittaisi sen verran töykeästi aina käyttäytynyt.
 
Minä tänään aamulla itkua väänsin kun koiran kanssa menin aamulenkille. Mitä lie kipuja taas alaselässä ja lonkissa ja tuntuu, että vasen jalka lähtee irti kun kävelee. Toivottavasti helpottaa, mutta ohan näitä kipuja ollu aiemminkin jo, joten melkeinpä turha toivo.
Pitäis varata aika hampilääkärille nyt kun oksentaminen alkaa rajoittumaan vain aamuihin. En vaan millään uskaltais sinne mennä kun osaan jo arvata, että hampaat ei oo parhaimmassa kunnossa ton oksentamisen takia. Pakkohan ne on hoitaa kuntoon, mutta kun... yöökk. En tykkää.
Alle 2 viikkoa rakenneultraan! Menisipä aika nopeasti. Varmaan oon ihan hermona sitten ultrapäivänä kun aika on vasta klo 15.00 ja koko päivän joutuu ootteleen että millon pääsee sinne lähtemään ;)
En eilen enkä vielä tänään oo tuntenu kunnolla liikkeitä... Yleensä on jo päivät mennyt niin että jossain vaiheessa mahassa on kunnon bileet käynnissä, mutta nyt on ollut aika rauhallista jo pari päivää. Pitää kohtaa kaivaa doppleri esiin ja metsästää sydänäänet niin ei ainakaan paniikki iske siitä onko kaikki hyvin. Luultavasti vauva on vaan istukan takana piileskelemässä ja muljuuttaa siellä, enkä minä vaan tunne mitään.

Heku ja Vaava 18+6
 
20+0 ja puoliväli POKS! :heart: onpas aikamoista!

Tänään ratkesi mun logistiikkaongelmakin, kun kävin hakemassa käytettynä manducan. Puolen hintaan uuteen nähden, mutta tosi siisti. Ei paljon häviä kaupasta ostetulle. Pitää vaan opetella käyttämään.

Huomenna sitten ultra! Mies haluaa tietää sukupuolen, joten menköön nyt sitten. Pieni osa minussa kyllä toivoo, että jalat pysyisi tiukasti ristissä.

Onko muilla turvotusta? Mulla alkoi ihan yhtäkkiä ja sen huomasi kyllä vaa'allakin. Toisaalta olen maistellut taas kahvia, kun on niin tehnyt mieli ja turvotus alkoi samoihin aikoihin. Voisiko johtua siitä?

Sitten toinen, mitä olen miettinyt, että yhdyntä tuntuu pahalta. Muilla samaa ongelmaa? Siis kaikki on ihan hienosti siihen asti, kunnes saan orgasmin, mutta sen jälkeen tuntuu tosi epämiellyttävältä. en osaa kummemmin selittää. Vatsaa ei juuri ole, mutta tuntuu kuitenkin jo jotenkin olevan tiellä, tuntuu kovana mönttinä edessä. Ihmettelen suuresti, koska aikaisemmin raskauksissa ei ole ollut mitään ongelmia. Eikä se siis satu eli ei limakalvojen kuivuudesta ole kyse, vaan tuntuu tosi oudolta. Voi miesparkaa, jos tämä jatkuu......

Ihana, kun oli s-marketissa hedelmiä tarjouksessa, niin kannoin niitä kotiin, kun kerrankin pääsin viikolla autolla kauppaan. Toisaalta citymarketissa olisi irtokarkkitarjous, että se saattaa kumota noiden hedelmien vaikutuksen. :D Aiheesta kukkaruukkuun taas mennään. :D

Jatkan huomisen odottamista!
 
Heku Mä oksensin kanssa tosi paljon, ja sanoinkin siitä hammaslääkärille toissapäivänä. Hän ei kuitenkaan sanonut oikeastaan muuta kuin, että joo kyllä huomaa että vähän on ottanut hampaat damagea, mutta ei ollu muuten huolissaan. Muutenkin oli kyl ihana se hammaslääkäri. Vaikka hammaslääkäriin meno on mulle kauhee peikko :D
 
Mä raahasin myös kasan hedelmiä himaan jo toissapäivänä, ekaa kertaa ostin tuoretta mangoa ja täytyy sanoa että ei mennyt kuin telkkarissa se leikkaaminen. Mulle jäi epäselväksi vieläkin että eikös siellä oo kivi sisällä? Tai sitten tätä yksilöä olis pitänyt kypsyttää vähän ennen käyttöä :D Joo kokkikolmonen täällä terve :wave:

Mutta siis väsäsin niistä hedelmistä smoothien/soseen josta osan laitoin sivuun lapselle ja sitten meidän osuudesta väsäsin vielä pirtelöäkin, nam :) Ja eilen oikein herkuteltiin kun tein pekonisieniä ja kanan fileitä, molemmat höystettynä koskenlaskijalla. Onneksi en omista vaakaa :D

Hammaslääkäri onnistui kyllä työssään sen verran hyvin, että vaikka tähän mennessä olen himoinnut noita kirpeitä karkkeja ihan kauheesti, niin nyt ei oikein namit innosta. Myös suklaapukkeja olen himoinnut kaupassa mutta jotenkin musta ihan törkeetä maksaa yli kolme euroa ontosta suklaanpalasta. Että ei nyt sitten ihan rappiolla olla kuitenkaan tämän herkuttelun kanssa :)

Mä olen jo ennen näitä raskauksia huomannut sellaisen pikkuongelman noissa yhdynnöissä, ei ehkä ihan samanlaista kuin Äippyli_81llä. Jos ollaan tietyssä asennossa tai mies "yhtäkkiä" työntää syvälle (anteeksi nämä tarkat mielikuvat) niin se aiheuttaa kipua alavatsaan/kohdunsuulle. Ja tämä ongelma siis pahentui aika paljon viime raskauden jälkeen. En tiedä olisko jotain kiinnikkeitä tai muuta mikä haittaisi, kun se kohtukin on taaksepäin.
Toinen mikä nyt jo on tullut niin en kestä yhtään painoa/ahdistusta mahan päällä. Eli nyt jo pitää alkaa miettimään enemmän noiden asentojen kanssa. Ja sit vielä noi lantio ja selkäkivut... Tottakai mulla on vielä koko raskauden ajan vaan himot lisääntyneet, mutta ikävää kun asentovaihtoehtoja on vaan pari, ja kaikki lempparit tietenkään ei onnistu. Tämäkin on ihan ihmeellistä, että miten voi koko ajan tehdä mieli kun viimeksi ei tehnyt kuin ihan loppuraskaudessa :D

Kp & kultakala 18+2

P.S. Nyt se kurkku on ihan hirmukipeenä, eli kyllähän se rantautui minullekin se tauti. Esikoisesta en ole ihan varma, yöt on katkonaisia mutta voi olla hampaista tai jostain muustakin kun muuten ei oireile ja päikkärit nukkuu tosi hyvin... Katsellaan.
 
Kultapupu eikös nyt vaan sitten täällä alkanut niin tehdä mieli pekonisieniä, kanafileetä ja sitä koskenlaskijaa!!! :D :D :D Erityisesti tuo koskenlaskija maistuisi, nam nam! Enkä mäkään ole saanut koskaan mangoa leikattua niin kuin telkkarissa. Siis silleen, että se kääntyy siitä kivestä irti siististi ja saa sen sellaisiksi lohkoiksi. Mutta eipä mulla nyt muuta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
ON No niin nyt on sitten neuvolassa pyörähdetty ja sovittiin kaksi uutta aikaa toinen ennen joulua ja toinen sitten neuvola lääkäri aika tammikuussa eli 21+6 0,879/viikko, pissa puhas, SF 18 , paineet 133/78 sykkeet 150+ , ja monotti niin tunteella kun yritettiin kuunnella sykkeitä et liikkeetkin siis tosi hyvät ja sovittiin ettei sokeri rasitusta nyt sitten tehdä kun vaan sit jos tarvii koska aiemmissa raskauksissa ei ole ollut sokereissa mitään häikkää.
 
Yönenkeli Listoille voisi laittaa mulle tyttölupauksen

RU takana ja tyttöuutinen taskussa. Tähän täytyy hieman totutella, koska tyttöjen maailma on itselle hieman vieras, mutta eiköhän se siitä. Pääsen kenties eroon myös vaaleanpunaisen värin ällötyksestäni. (toivottavasti)
 
Moi kaikille, uusi odottaja haluisi liittyä seuraan! =)

Esikoista odotetaan, laskettu aika 8.4. ja rakenneultrassa tuli tyttölupaus. Raskausaika on mennyt aamupahoinvointia lukuunottamatta mukavasti, oksensin joka aamu 7. viikolta viikolle 18 asti. Nyt pitäisi mennä hammaslääkäriin ottamaan selvää tuhoista... :x Töissä olen jo kertonut, määräaikainen työsopimus vuoden 2014 loppuun, eli ei ole työpaikkaa mihin sitten joskus palata. Seuraavaa neuvolakäyntiä ei ole vielä sovittu, muutenkin käyntejä on ollut omasta mielestäni harvakseltaan enkä ole vielä kertaakaan onnistunut näkemään samaa työntekijää kahdesti.

Samassa elämäntilanteessa olevia kavereita ei oikein ole ja olenkin miettinyt perhekerhoon, päiväkodin avoimeen ryhmään tms. menemistä sitten joskus vauvan kanssa. Onko kellään kokemuksia? :)

LA 8.4. / ässä+pikkuinen / 24 / ensimmäinen / KYS tyttölupaus
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Joulukuu jo! Ihan hävettää ettei oo koko marraskuun aikana saanu aikaseksi kirjotella mitään tänne.. :ashamed: Ei oo paljon ollu kyllä kerrottavaakaan.. Mutta!

Tänään käyty rakenneultrassa, vihdoin ja viimein! Siellä näkyi 380g painava tyttö! :heart: Mitat vastas viikkoa pienempää yhteismitoiltaan, pää vaikutti paljon arvioon kun oli pieni päinen.. :) Neitillä vissiin kävi tylsäksi hommat kun niin makiasti haukotteli masussa! :rolleyes: Istukka on etuseinässä, saihan niitä kunnon liikkeitä ootellakki.. Osaako täällä kukaan sanoa onko jotain eri rajotuksia kun istukka etuseinässä verrattuna takaseinäistukkaan??
Samalla ultraaja katto alakerran tilanteen kun pyysin.. Aikasemmin viikolla kun heräsin yöllä siihen et mahaa kramppaa/supistaa, niitä tuli ja meni, kesti jonku puolisen tuntia.. Saikulla olin sitte pari päivää.. Alakerrassa kuitenki kaikki ok! Pissanäytteen käyn varalta maanantaina viemässä niin suletaan seki pois ettei siitä johtunu tuo kramppaus.. Mut huomenna koittaan töihin miltä tuo tuntuu..

Näin myöhäsessä vaiheessa niin mulle saa päivittää: Neuvola 3.12 ja tyttölupauksen :D

manije ja sintti 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
ässä+pikkuinen tervetuloa ja onnea tyttölupauksesta! :) Mä oon käynyt esikoisen kanssa (nyt 9,5kk) vauvamuskarissa ja se on ihan kiva kun tykkään laulella (kurnuttaa) tolle noita lastenlauluja muutenkin, mutta jotenkin se sosiaalinen puoli mun mielestä jää siinä tosi vajaaksi kun suurin osa kiirehtii pois heti muskarin jälkeen jne. Nyt ollaankin lähiaikoina menossa kokeilemaan toiseen paikkaan sellaista "vauvakerhoa" missä keskitytään kuulemma juuri siihen jutteluun ja sosiaaliseen puoleen, saa paremmin vauvelitkin temmeltää keskenään. Varmaan aina välillä meen silti käymään tuolla muskarissakin kun se muuten on ihan kiva paikka. Muakin kiinnostaa nuo perhekerhot jos joku tietää niistä enemmän? Ja tietääkö joku noista kirkon järjestämistä jutuista, että minkä verran siinä on sitä uskonnollista puolta jne?

manije mun käsittääkseni se istukka edessä ei vaikuta kuin korkeintaan liikkeiden tuntemiseen ja joku on sanonut että voi vaikuttaa mahan muotoonkin? Mulla on varmaan juuri edessä ylhäällä se istukka kuten npultraaja arvaili että tulisi, koska vaikka liikkeet alkoikin tuntua aikaisin niin ne tuntuu aina tuolla alavatsalla vaikka kohtu onkin kasvanut jo aika ylös. Viimeksi mulla oli takaseinäistukka. Se voi aiheuttaa kuulemma ongelmia jos istukka on hirmu alhaalla siinä kohdunsuulla.

(.) Täällä nyt influenssan kourissa koko perhe, viime yönä kahteen otteeseen mietin jo että pitäiskö kiikuttaa esikoista päivystykseen kun eka ei meinannut kuume lähteä laskuun ja myöhemmin tuli masuoireita, en tiennytkään että niitäkin voi tulla influenssassa. Yleensä on tuo suunkautta-panadol toiminut tosi hyvin flunssissakin mutta onneksi oli buranasuppojakin niin saatiin sillä sitten kuume laskemaan. Onneksi mulla taitaa olla nyt lievin muoto tästä taudista kun mies ja lapsi on niin huonossa kunnossa : / Pikkupotilaan heräilyn lisäksi nukkumisesta teki tosi vaikeeta nyt noi liitoskivut, ainoa asento missä pystyin edes jotenkin olemaan oli tuossa pikkusohvalla sellaisessa sammakkoasennossa :D Että sellainen yö takana, millainenkohan tästä seuraavasta tulee...

Lähettelin kuitenkin neuvolaan viestiä noista kivuista ja sieltä tuli lohduttava vastaus, että eipä niille juuri mitään voi. Sanoi että voit ottaa panadolia jos siltä tuntuu, mitä oon tietty vetänyt tuohon kurkkukipuun jo : / Sain sentään fysioterapian numeron sitten mutta lähetteen lupasi vaan jos ne sieltä fysiosta sanoo että haluavat mut sinne..

Niin ja neuvolalääkäri 21.1. peruuntui, saan tietää sitten kuukauden päästä uuden ajan.

Kp & Kultakala 18+3
 
Ultrassa käyty täälläkin. Kaikki rakenteet kunnossa, kooltaan ei vastannut laskettua aikaa, oli -9 päivää siitä jäljessä. Eli siis vastaisi varsin hyvin sitä ihan alkuperäistä la:ta, joka olisi mun mielestä se oikea la. :) No, en siis jaksa tästä huolestua. Istukka on aivan kohdunsuun päällä, tosin ultraaja sai sen näkyviin jotenkin myös kiertyneenä takaseinässä. En siis aivan ymmärtänyt ja hänkin oli vähän ihmeissään. Eli kontrollikäynti kasvun ja istukan takia viikolla 30+. Nyytti meinasi pitää jalat ristissä, mutta sen verran sai ultrattua, että tasaiselta näytti ja joku viiva (häpyhuulet?) näkyi. Mutta varmaksi ei sanonut, että olisi tyttö. Saattoi tosin johtua siitä, kun sanoin mulla olevan tosi vahva poikaolo, ei sitten uskaltanut... :D No joo. Oli kumpi hyvänsä, niin hyvältä tuntui nähdä pieni. Siellä irvisteli, näytti peukkua ja heitti kuperkeikkaa. :heart:

Mulle saa päivittää neuvola 9.12 ja kontrolliultra 3.2.2014 ei nyt kuitenkaan laiteta mitään siitä sukupuolesta, koska ei tosiaan ollut varmaa.

manije ei mulle ole ainakaan edellisessä eikä tässäkään raskaudessa sanottu mitään rajoitteita etuseinäistukan takia. :)

Hyvin muuten nyt tytöt tuntuu kirivän!
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Mä en käynyt esikoisen kanssa missään kerhoissa, mutta nyt pikku poikien( 3v ja 1v) kanssa käyty kerran viikossa seurakunnan järjestämässä perhekerhossa.

Meidän kerho-ojelma: Alussa vapaata kirjan lukua, n.10min, sitten yhteinen hiljentymishetki, jolloin ohjaaja kertoo lähellä olevista juhlapyhistä sun muista vaihtuvista aiheista, tai lukee sadun15min( ja tämä on se uskonnillen osuus, kaikki eivät tähän osallistu vaan tulevt kerhoon 30 min myöhemmin, ja se on ihan sallittua :). ) sitten on vielä kerholoruja ja lauluja, kahvihetki omaan tahtiin( kerho tarjoaa kahvit ja omia eväitä saa ottaa mukaan). Tämän jälkeen on se kerhon paras osuus: vapaata juttelua ja leikkimistä, yleensä on myös joku askarteluvaihtoehto.kerho kestää siis yhteensä 2h. Ollaan tykätty ihan hirveästi, sellainen pieni piristys viikkoon :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Mä oon Kyllä kanssa miettinyt samaa kuin MANIJE, tuosta istukasta. Mulla siis kolme kertaa ollut takaseinä istukka ja nyt on fundus( siis etuseinä istukka)....mua jotenkin hirvittää, kun ajattelen, että se istukka on tuossa heti mahamakkaroiden alla?mä oon joka raskauden aikana jossain vaiheessa vetänyt kasat(siis kaatunut, liukkaalla kelillä) ja nyt meilläkin on lunta!niin että kun se istukka on etuseinässä niin eikö se ole herkempi vaurioille?

Noh, kai tämäkin on niitä asioita, että ei kannattaisi liikaa miettiä!
 

Yhteistyössä