Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Joulukuussa~

Ei kai? Ja toisaalta sillon kun istukka on takana niin sehän on se lapsi siinä edessä ottamassa damagea?

Mä oon tosi lahjakas kaatuilija, ykskin talvi ihan joka ikinen päivä vedin meritähdet, useimmiten jossain paikassa missä oli paljon ihmisiä :ashamed: Olin ihan ihmeissäni kun viime raskauden aikana en onnistunut kaatumaan kertaakaan kun sekin ajoittui just talveen. Ostin kyllä silloin kuomat, niillä voi olla osuutta asiaan :)

:snotty: NyyhpärskköhköhATSIUHHH!
 
  • Tykkää
Reactions: Sini-Tuulia
Me ollaan tykätty käyä perhekerhossa ja avoimessa päiväkodissa. Seurakunnan kerhossa ainakin meillä uskonnollista puolta on semmonen hetken hartaus (olisko jonku 10min), laululeikit on näitä aika yleisiä laululeikkejä. Me ollaan kyllä jonkinverran uskovaisia, joten meitä ei todellakaan haittaa, mutta ei näytä kyllä siellä käyviä ateistejakaan haittaavan. Suosittelen menemään kyllä! :)

Mulle sais muuten päivittää iäksi 24v. Ei nyt kovin tärkeä tieto kyllä :D

Mulla ei oo turvotusta yhtään, mutta harkkasuppareita tulee paljon useammin kuin aikaisemmissa raskauksissa. Nyt illalla vessoja siivotessa sai ihan pari taukoa piettää kun meinas niin tuntua :/ En taida enää jumppiin uskaltaa mennä, ettei vaan harkkasupparit muutu sitten oikeiksi suppareiksi...

Meiän masuneiti ei ole mistään rauhallisemmasta päästä. Tosi kova potkimaan, näkyy potkut jo mahan ulkopuoleltakin. Etenkin yöllä potkiskelee kun itse yritän nukkua ;) Ovat nuo meidän aikasemmatkin olleet vilkkaita potkijoita eivätkä he nyt mistään rauhallisemmasta päästä nytkään ole :D

Mihin teillä on himo?
Mulla on kaikkiin pesuainetuoksuihin (Maison Bellet ovat uusin villitykseni<3) ja edelleen klementtiineihin...Voisin syödä varmaan kilon kerralla, jos pystyis! Piimä ja viili menee edelleen kyllä suosikeihin myös. Appelsiinimehusta normaalisti tykkään, niin nyt nousi oksennus kurkkuun kun join kulauksen :D
 
Moikkamoi! :wave:

Pitkästä aikaa täällä! Niin se vaan töihin palaaminen imaisi aika tehokkaasti mukaansa ja suurin osa käytävistä nettisivuista on jääny unholaan. Mutta lupaan petrata :)

Tänne on tullu uusia odottajia, tervetuloa! :flower:

Kiitos Yönenkelille uudesta pinosta! Miettikää, vuosi lopuillaan ja kuukauden päästä voidaan sanoa, että me saadaan vauva tänä vuonna!

Hammashoidoista olette täällä jutelleet. Itsekin kävin suuhygienistillä kolmisen viikkoa sitten. Pelkään hammaslääkäriä ja oli ns. matala kynnys mennä tuolle. Teki hammaskiven poiston ja eihän se sattunu juuri ollenkaan! Eka otti jollain ultraäänellä (?!) ja sitten lopussa sillä perinteisellä tavalla. Jos vähänkään sattui, änähdin ja se hoitaja vaihtoi kohtaa.

ON Rakenneultra oli viime viikolla. Meidän pienellä oli kaikki hyvin! Kasvu viikkojen mukainen, rakenteet kunnossa ja muutenkin oli niin eläväinen. Sukupuolta ei haluttu tietää. Se sitten selviää huhtikuussa :)

Neksu 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Muahan ei sinänsä haittaa se perhekerhojen uskonnollinen puoli, itse kuulun kirkkoon ehkä siksi koska oon aina kuulunut ja kyllähän ne hyvääkin tekee. Miellän itseni kuitenkin ehkä agnostikoksi enkä usko kirkon käsitykseen jumalasta ja muista sellaisista asioista. Mies ei kuulu kirkkoon eikä lapsiakaan olla kastettu/aiota kastaa, elleivät he joskus halua. Ollaan kyllä mietitty jos laitettais uskonnon tunneille sitten koulussa, koska meidän molempien kokemuksissa siitä on enemmän ollut hyötyä ja mieskin tosiaan kävi uskonnon tunneilla vaikka ei kirkkoon kuulunut. Hän tosin taisi käydä vaan kun kaikki kaveritkin kävi :) Musta on jopa kiva välillä katsoa jotain jumalanpalvelusta telkkarista ja oonpa joskus yrittänyt raamattuakin lukea kannesta kanteen (jäi aika lyhyeen kyllä se innostus), mutta kyllä tulis aika epämukava fiilis jos siellä perhekerhossa vatvottaisi vaan sitä uskonnollista puolta, sen takia siis kyselin siitä :)

Himoista voisin tähän sopivasti perään kirjoittaa että täällä on se maito ihan ykkönen, 1,5l tölkki ei enää millään riitä päiväksi ja mies ei paljon juo että en tiedä mihin se katoaa sitten kun olen lähestulkoon ainoa kuluttaja :whistle: Ja toinen mitä en voi olla nyt ajattelematta on se koskenlaskija!! Eli maitotuotteet taitaa olla täälläkin, mäkin oon pitkästä aikaa alkanut ostaa viiliä ja vähän oon jo esikoisellekin antanut ennen kuin sekoitan omat mausteet siihen ;) Silläkin on masu hyvin kestänyt sitä mutta en vielä mitenkään kovin säännöllisesti ole antanut noita hapanmaitotuotteita. Ja nyt se ei olekaan saanut mitään poikkeavaa kun on nämä sairastelut päällä.

Huomenna täytyy soitella sinne fysioterapiaan, ihan kauhee tää selkä kun jää jumiin ja välillä ei pysty toisella jalalla yhtäkkiä astumaan ollenkaan ja olo on kuin vanhalla mummolla : / Ja varmaan tämä influenssa on pahentanut sitä kun tänäänkin kolottanut koko päivän jalkoja ja muita paikkoja. Onneksi miehellä alkaa jo mennä ohi tuo, on sitten aina joku edes elävien kirjoissa meidän perheessä :)

Kp & Kultakala 18+5
ja 11 yötä ultraan ;)
 
(.) Masukuulumisia vielä, nyt ne liikkeet on alkaneet tuntua ylempänäkin vatsalla, eikä pelkästään alavatsassa. Ja toissailtana(?) tuntui vähän uloskin jo kun potkaisi kovasti mutta vielä ei ole mies kokeillut tai mitään, ootellaan vähän että vahvistuu :)

Muutenkin tuntuis että se kohtu on jo ylittänyt navan reippaasti, ja mun tuulitakki ei kohta mee enää kiinni! Juuri ja juuri saa puserrettua villapaidan sinne vielä alle mutta varmaan ihmiset kattoo että painonvartijoihin pitäis liittyä kun se on niin pingottunut :D Saamattomana en ole vielä edes sitä talvitakkia saanut hommattua (niin kylmä kun tuolla jo onkin!) joten vähän alkaa varmaan tulla kiire jos tämä maha nyt aikoo yllättää. Ei se mun mielestä vieläkään suoranaisesti vauvamahalta näytä mutta kyllä se pakosti on kasvanut kun vaatteet puristaa just mahan kohdalta :D Pitää vissiin kuitenkin sijoittaa siihen raskaustakkiin tai johonkin puolijoukkuetelttaan jos tämä meinaakin jo nyt alkaa vaatia tilaa? Nimim. esikoinenhan mahtui juuri ja juuri normi talvitakkiin koko raskauden.

Ei pidä valittaa, paitsi tota takkiasiaa. Ihanaa jos saan ihan oikean vauvamahan tällä kertaa, viimeksi näytin synnärilläkin samalta kun osa suunnilleen puolessa välissä :)
 
Sillä ei oo mitään eroa et onks istukka etuseinässä vai takaseinässä. Siis turvallisuuden kannalta, kovissa kaatumisissa yms. molemmat irtoaa yhtä helposti ja vauva on ihan yhtä vaarassa. Liikkeet tuntuu ja sydänäänet kuuluu huonommin etuseinässä olevan istukan kanssa, mutta muuta eroa ei oo.

Täällä bebe kovasti jumppaa ja potkii. Ekaa kertaa kesken imuroinnin tuli tänään sellainen olo, että joku puukottaa mun vatsaa ja alapäätä, joten pieni imurointitauko menossa tässä.. Toivottavasti tää ei tule olemaan jokapäiväistä, en ehkä kestäis.

Fujin & Pippelsson 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sini-Tuulia
Mulla on edessä se istukka ja liikkeet tuntuu paljon vaimeammin kuin edellisellä kerralla. Nyt on muutamana päivänä tuntunut jo tuossa navan seudulla, kun aikasemmin oon tuntenu vaan tuolla oikealla alhaalla. Mieskin kokeili yhtenä iltana ja sanoi, että tunsi jotain muljuamista :) harkkasuppareita on päivittäin useasti ja en ole yhtään huolissaan, kun niitä viimeksikin oli yhtä paljon. Liitoskipuja on ajoittain, viimeksi toissayönä töissä ja piti kyllä istua ja puhallella vähän aikaa, kun tuntui, että puukkoa tungettais alavatsaan :O mutta se ei kestänyt viittä minuuttia kauempaa.

Karkkia, karkkia hirveesti karkkia tekee mieli koko ajan!!!! Mä en kestä!! :headwall: ihan sama vaikka yrittäisin syödä hedelmiä tai jotain muua makeaa, niin ei sillä ole mitään merkitystä, että saisin himot häviämään. Varmaan mun pääkopassa nyt se vika. Tunnen oikein miten kaikki se sokeri kertyy tohon vararenkaaksi :mad: ei kellään ois mitään superhyvää vinkkiä makeanhimoon??

Jeejee, ultra on jo ensi viikolla! Jännittävää :) harmi vaan kun mies ei pääse mukaan, kun joutuukin töihin vissiin...

Vemia + ykä 19+3
 
Täällä tekee mieli cocista, pitsaa ja sipsejä, eli ei hirveen terveelliset eväät. Yritän kuitenkin, että söisi mahdollisimman säännöllisesti ja terveellisesti, ennen raskautta oli paha tapa että syöminen saattoi unohtua ja sitten tulikin nälkäisenä ja väsyneenä haettua ruuat mäkkäristä tai pitsapaikasta. Nyt on jääkaapissa hedelmää ja vihannesta ja jos en ole iltaa töissä, niin päivällinen syödään hyvissä ajoin. :)

Liikkeitä tuntuu erityisesti iltaisin kun menen pitkälleen, täälläkin istukka etuseinässä niin välillä saattaa mennä pidempiäkin aikoja ettei liikkeitä tunnu kunnolla. Vauvalla oli kuitenkin tilannetajua ja potki ensimmäisen kerran isänpäivänä niin, että mieskin tunsi. :heart:

Tällä viikolla on viimeiset yövuorot, esimies sanon että näiden jälkeen minulle suunnitellaan vain ilta- ja aamuvuoroja. Mites muut kolmivuorotyötä tekevät, huomioidaanko teidän raskaus työvuoroja suunnitellessa?

ässä + pikkuinen 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Vemia mun teki hirveesti mieli karkkia siihen asti kunnes viikko sitten oli se järkky hammaslääkärikäynti :D Erityisesti kirpeitä karkkeja, namnam! Nyt ei jotenkin ole innostanut karkit enää mutta toisaalta myös pizzat ja sellaiset ei taas kiinnosta että voi olla että on vaan sellainen vaihe nyt.

Noista himoista vielä unohdin tosiaan että oon ihmetellyt myös tuota pekoni ja kebab-himoa, normaalisti pekonia tulee ostettua pari kertaa vuodessa kun mieskään ei sitä syö ja kebabia oon syönyt viimeksi teininä niin nyt oon vetänyt molemmista jo parin vuoden kiintiöt tässä raskausaikana :D

Kyllä salaattia tekee kanssa paljon mieli mutta viimeksi ei ollut näitä törkyjuttuja juurikaan (silloin tällöin korvapuustit) vaan pelkästään niitä terveysruokia ja hedelmiä teki mieli että kyllä nyt ihmettelen jos tämäkin osoittautuu tytöksi, miten voikin olla niin eri maailmasta tämä raskaus kaikilla osa-alueilla! Mutta eipä fiilispohjalta voi mitään tieteellisiä totuuksia päätellä että jää nähtäväksi :)

Eikös jollain muullakin ollut muuten jotain vedon tapaista miehen kanssa sukupuolesta? Oletteko päättäneet jo panosta? Me päädyttiin alustavasti nyt vähän tylsästi siihen että "voittaja" saa päättää mihin mennään syömään (ravintolaan). En tiedä keksitäänkö vielä joku parempi tähän, vielä ehtii pyöritellä ideoita ;)
 
Kiitoksia Yönenkelille uudesta pinosta, ja ihanasta joulukalenterista! :heart:

Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Perjantaina neuvolassa kaikki oli hyvin, hyvät sykkeet ja kohtu kasvaa hyvin, tosin vieläkään vatsa ei ole minusta juurikaan esille pullahtanut. :p Painoa oli tullut nyt lähtöpainoon +3,5kg.

Tänään oli sitten kasvukontrolli TAYS:ssa, jonka takia takana on useampi uneton yö ja huolta siitä, kasvaako pikkuinen.
No, tänään onneksi selvisi, että kasvaahan tuo! :)
Rakenteet edelleen normaalit, pääkin oli niinkus pitää ja reisiluuta kehuttiin. :D
Olo on niin helpottunut ja onnellinen, kaikki on ihan hyvin, nyt aion kyllä huokaista ja alkaa nauttia tästä raskaudesta!
Lääkäri oli TAYS:ssa ihanan rauhallinen ja pahoitteli että näin säikähdettiin, antoi kontrolliajan rv 29, jotta saadaan rauhallisin mielin jatkaa odotusta ja kun saattaa kuulemma tuntua pitkältä ajalta odottaa sinne loppuun saakka. :heart:

Karviaismarja ja Irmeli 22+6
 
ässä+pikkuinen, mä lopetan viimeisen yöputken 25.12 ja palaan töihin tod. näk. vasta 13.1 ja oon toivonut, ettei mulle suunniteltais enää yövuoroja ens vuoden puolelle. Esimies oli tosi iloinen, koska sen ei tarvinnut itse sitä ehdottaa :D Tosin se myös pohti, että jaksanko tehdä vielä nää yöt mutten nää mitään syytä sille miksen jaksais. Keskiviikkona yötyöhön ja siinähän sen sitten näkee että kuinka hyvin jaksaa valvoskella.. Jännityksellä odotan!
 
Onnea Melin tyttölupauksesta! Oliko teillä kaikki isommat sisarukset tyttöjä, eli tuleeko ihan sisarsarja? :)

Ruokahimot on täällä aika samanlaisia kun viime raskaudessa näillä viikoilla, siis hiilihapotetut juomat, makea (jota siis himoitsen ihan ilman raskauttakin) sekä happamat ja etikkaiset maut. Tuo viimeksi mainittu on tosin uusi, en muista sitä olleen viimeksi. Mutta noi hiilihappojuomat, niistä en välitä ollenkaan normisti! Koska en halua limuja juoda niin juon sitten kaikkia mehusta tehtyjä vastaavia, tämän hetken suosikki on sellainen kuin Kidibul, taivaallista!!

(.) Täällä tänään neuvola, hb oli edelleen aika matala mutta sentään noussut 111-> 115, verenpaine 66/115 ja vauvan sykkeet n. 156, siellä se heilui ja lähti koko ajan karkuun dopplerin alta, ei tuntunut tykkäävän kuuntelusta. Olin koko edeltävän illan ja yön pähkäillyt otanko nyt sen influenssarokotteen vai en ja googletellut siitä tuntikaupalla (en tullut kyllä hullua hurskaammaksi), mutta sitten neuvolatäti ilmoitti heti sisään astuttuani että heiltä on influenssarokotteet loppu! Jäipä siis tällä kertaa ottamatta ja epäilen, että ei sitten tule otettua ollenkaan, seuraava mahis ois vasta tammikuussa (lähden ensi ma loppuvuodeksi Kanarialle). Vähän kyllä pelottaa se influenssa, mutta toisaalta en haluaisi mitään rokotteitakaan, ja kuulemma tämä nykyinen suositus että kaikki raskaana olevat pitäisi rokottaa on ollut vasta vuodesta 2008, sitä ennen linjaus on ollut että perusterveitä äitejä ei rokoteta. Eli suhteellisen uusi juttu kuitenkin, ja mä kun oon ihan perusterve ja käyn esim. töissä vaan keikkaluontoisesti muutaman päivän kuussa (ja loppuraskaudessa en pakosti sitäkään) niin en altistu ees niin paljoa tuolle kuin monet muut. Joten, taidan sitten jättää kyllä kokonaan ottamatta. Toivottavasti 3 viikon aurinkotankkaus Kanarialla toisi supervastustuskyvyn lopputalveen :D

Eireann 22+0 *poks!*
 
Eireann tarjottiinko sulle sitä influenssarokotetta vai olisitko itse pyytänyt? Kuulostaa kyllä järkevältä että neuvolassa tarjottais sitä. Nyt kun tässä toista viikkoa sairastetaan tätä influenssaa niin kyllä kävi itselläkin mielessä että olisko pitänyt raskauden takia hakea se rokote jostain? Jälkiviisaus on paras :p

Mä oon aina ollut sellainen että saan kaikki taudit jo ajatuksen voimalla mutta mies oli nyt varmaan toista kertaa kipeänä koko meidän seurustelun ja avioliiton aikana. Muutenkin tämä on levinnyt aika herkästi kuulemma sillä suunnalla mistä mekin tämä saatiin.

Huomenna täytyy kiikuttaa tuo esikoinenkin lääkäriin kun sillä on ehkä silmätulehduskin päällä, eikä toi tautikaan ole parantunut vaikka hetken jo ajattelin. Parempi tarkistaa myös korvat sun muut ettei mitään pahempaa ole päällä.

Niin ja sitä tulin vaan sanomaan että 19+0 POKS ja viikko puoleen väliin ;)
Ja 9 yötä rakenneultraan!
 
Eireann Kyllä tyttösarja meillä jatkuu.=) Tosi selkeesti näkyi ultrassa. Ite oon kyllä ajatellutkin että tyttö sieltä tulossa...ei osaa edes kuvitellakkaan että poika meille syntyisi. Pikkuinen pettymys aluksi toki oli miehelle, ymmärrän kyllä että pikkuisen jo toivoi meille poikaa. Saattaa olla että tämä lapsiluku meille riittääpi. Hyvästi mun koulukaveri lohdutteli mun miestä että saathan sinä sitten monta vävypoikaa.=)
 
Mä täytän nyt tätä ketjua vähän liikaa, kun koko ajan tulee kaikkea mieleen mitä tekee mieli purkaa :ashamed:

Toi meidän pikkupotilas nyt valvottaa, enkä tietenkään saa unta :( :heart: Tässäkin asiassa ihan täyskäännös käynyt viimeisen parin viikon aikana. Aiemmin piti tosiaan vaan pää käydä kallistamassa tyynyyn niin aina se uni tuli, yöheräilytkään ei haitanneet vaan heti simahti. Mutta nyt jostain syystä unettomuus vaivaa iltaisin ja jos yöllä esikoinen herättää niin ei meinaa väsyttää enää yhtään. Illalla monesti pyörin pari tuntia helposti sängyssä ennen kuin uni tulee ja sit oon ihan silmät ristissä aamupäivän.

Nyt kun käytännössä jo ollaan suunnilleen puolivälissä raskautta niin ajatukset onkin siirtyneet alkuraskaudesta loppuraskauteen ja synnytykseen :) Ajankulukseni olen lueskellut noita synnytyskertomuksia ja muuta loppuraskauteen liittyvää ja ihan kummalliselta tuntuu että muutama kuukausi ja mekin ollaan jo lähellä h-hetkeä! Ja että sitten toi mun ensimmäinen vauveli on jo yli 1 vuotias eli taapero :D Olenhan tietenkin ajatellut näitä asioita aiemminkin mutta jotenkin sitä näiden syvällisten pohdintojen äärellä vasta alkoi ajattelemaan miten erilaista se elämä on vuonna 2014. Pitäiskö mittaa itseltäkin vielä kuume? :D
 
Kultapupu voi ei joko se influenssa on jo sut löytänyt? :( Kuinka kova tauti se on ollut, tai lähinnä kiinnostais että kuinka korkean kuumeen se on sulla nostattanut ja kuinka pitkäksi aikaa? Nyt aloin taas miettimään pitäiskö se rokotus silti ottaa... Neukkutäti otti sen tosiaan ite puheeksi että rokotukset on loppu, eli kaipa se ois sitä tarjonnut, tosin rivien välistä sain sen kuvan ettei itse oo mikään sen järkkymätön kannattaja perusterveille odottajille. Selitti mm. kuinka oli itse pari vuotta sitten ottanut sen (ei-raskaana) ja oli sen jälkeen koko loppuvuoden ollut koko ajan jotain köhää ja pientä kuumeilua jne, mitä muina vuosina ei ole ollut. Samoin tuolla fb-puolella joillain on kokemuksia siitä, että just sinä vuonna kun rokotuksen on ottanut on saanut joko kunnon kuumetaudin tai sitten pientä sairastelua koko ajan. Mutta paljon on tietenkin myös kokemuksia kun ei ole tullut rokotteesta mitään... Äh en näköjään osaa vieläkään päättää! Ehkä nyt odotan sen reissun jälkeen ja katson vähän millaiseksi tilanne täällä Suomessa kehittyy.
 
Kultapupu sä taidat alkaa jo nyt valmistautuun niihin yö heräämisiin ja valvomisiin, toivottavasti siellä tauti selätetään pian, Täällä alkaa vaikuttamaan siltä et esikoinen on tulossa kipeäksi yski koko viime yän :/

Yönenkeli ja Kontra 22+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Täällä on yksi yökukkuja. Illalla ei meinaa millään uni tulla. Ei edes eilen vaikka edelliseltä yöltä unia oli vain 6h takana. Yleensä tarvinnut sen 9-10h unta että selviää hengissä päivästä. Tänään ois kyllä sitten aamulla nukuttanut ja herätyksen jälkeen oli puolikoomassa varmaan kaksi tuntia. Huomenna on taas pakko herätä 6.30. Saas nähdä miten uni tulee tänään.

Tosta influenssarokotteesta sen verran, etten ole minäkään oikein päättänyt otanko sitä. En ole koskaan ottanut ja en periaatteessa koe sitä tarpeelliseksi, koska en ole koskaan influenssaa saanu. Tosin ainahan se on se ensimmäinenkin kerta jossain vaiheessa. Maanataia on neuvola, joten siellä terkka sen varmaan nostaa esille. Katotaan mitä se sitten sanoo.

marpa ja masaliina 20+6 (huomenna taas poksutaan)
 
Kultapupu onko joku todennut teidän sairastavan influenssaa? Mun käsittääkseni tässä vaiheessa vuotta influenssa ei ole vielä saapunut Suomeen, se on enemmän kevättalven juttu, aikaisintaan vuodenvaihteessa. Nyt on toki ollut liikkeellä kovaakin ja sitkeää syysflunssaa, joka ikävä kyllä on mutkin löytänyt ja pitää otteessaan vaan :( mutta kaikki flunssa ei ole influenssaa.

Raskaana olevalle ja tämän lähipiirille suositellaan siksi influenssarokotetta, koska vastustuskyky on raskaana olevalla heikompi. Ja koska alle puolivuotiasta vauvaa ei voi rokottaa influenssaa vastaan, suojaa äidin+lähipiirin rokottaminen vauvaa (vasta-aineet, ja se että kun lähipiiri ei sairastu, ei infektio tule lähelle vauvaakaan). Ja pakko nyt omasta kokemuksesta todeta tästä flunssasta (jossa olen enempi tai vähempi ollut marraskuun puolivälistä alkaen) niin onko se tää raskaus, mikä tekee flunssasta "vaikeamman kestää". Oon ihan loppu tähän niistämiseen, yskimiseen, tukkosuuteen, siihen et joka paikka särkee tai jostain sattuu koko ajan. Voimat ehtyy ja kun nukahdat sohvalle niin päänsärky yltyy ku on nukkunut jossain vinkurassa. Ja ulos ei oikein jaksa/viitsi mennä flunssaisena, niin ei saa raittiista ilmasta edes helpotusta päänsärkyyn. Ja mulla ei ole missään vaiheessa ollut kuumetta! Entäpä sitten jos sitäkin olisi?

Rokotteen saa helposti oman neuvolakäynnin yhteydessä. Itse otin töissä inf.rokotteen. Lapsillekin haettiin ensimmäinen annos, ja toisen annoksen yhteydessä joulukuussa laitan miehenkin ottamaan rokotteen. Oon itse sairastanut influenssan viimeks 13-vuotiaana, muistan että oli aika kauhee mutta ei mikään voittamaton sairaus perusterveelle. Nyt en vaan haluais olla loppuraskaudessa influenssan kourissa, enkä jaksais kyllä kipeitä lapsiakaan hoitaa :D Meistä kukaan ei oo aiemmin ottanut inf.rokotetta eikä olla sitä lapsiperheaikana sairastettu, nyt on jotenkin sellainen ajatus, että ei voi hyvä tuuri jatkua enää. Ja kun sikainfluenssarokoteasia alkaa olla loppuun tutkittu ja käsitelty juttu, en näe tämänvuotisessa rokotteessa riskiä sen suhteen. Vaxigrip on kyllä ollut piiitkään käytössä, kannat vain vaihtelevat vuosittain.

Olimme pari viikkoa sitten rakenneultrassa, kaikki vauvalla hyvin, istukka turvallisella korkeudella ja meilläkin sarja täydentyy kolmannella tytöllä :heart:

Talvis ja vauhtipötkylä 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Täällä käyty eilen neuvolassa, sieltä vähän kuulumisia: 22+0

Paino: alusta +1,5kg
RR: 119/71 p.83
Hb: 125 (ekalla kerralla 130)
Sf-mitta: 16,5
Sykkeet: +150

Raskaustodistuksen sain kelaa ja työnantajaa varten.. Sokerirasitukseenki varattiin aika, se on kyllä onneksi jo 7 aamulla.. |O Influenssapiikin otin.. Ihan ite sitä kysyin nii se sen pisti sitten.. Vähän tuntu että ei ois ees ehottanu sitä jos en ois kysyny.. Mä oon sen piikin ottanu joskus aikasemminki useesti mut nyt en pariin vuoteen.. Ikinä ei oo siitä mitään tullu, kättä vähän jomottanu sen jälkeen.. Ja tää mun "oma" terkka on sijasena tän vuoden loppuun ja sen jatkosta ei oo vielä tietoa niin saa nähä onko tää vielä ens kerralla vai onko jo se oikee oma terkka paikalla. :)

Paranemisia Kultapupulle ja muillekki jotka sairastaa!! :hug:

Meän rauhaan ei mitään sen kummempaa.. Eilen otin viimein asiaksi ottaa tutin pois esikolta.. Joku hetki meni ennen nukahtamista mut sitte onki nukuttu koko yö aamuun asti paremmin ja pitempään ko aikoihin.. :rolleyes: Iso poika jo! :) Ite masua kasvatellaan hiljalleen, ei kyllä enää piilotella. :D Mut tämmöstä tähän aamuun..

manije ja neitisintti 22+1

Mulle vois päivitellä: 13.1.14 Lääkärineuvola ja 16.1.14 Sokerirasitus
 

Yhteistyössä