Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

Äippyli_81 joo, eli hän on mun lapsuuden ystävä ja tietää että ennen olin reilusti alipainoinen niin vauvauutisten yhteydessä sitten tokas kun kerroin että nyt jo osa vaatteista kiristää eikä kauluspaita esim. mahdu päälle ja näytin pyöristynyttä vatsaa niin hän siihen tokas että "JOO, kylläpä sä oot lihonu paljon! Mulla maha näytti tolta vasta viikolla 25"
Tuli vähän huono fiilis tollasesta kun hänkin tietää, miten pahalta musta tuntuu ylipäänsä puhua painosta ja kun oon kerrankin ylpeä siitä, että paino nousee! Ja ei mun mielestä kuulu sanoa että joku lihoaa, kun kyse on kuitenki raskaudesta. Mulla on tullu max. 1kg raskauden aikana ni en mä nyt kuitenkaan lihavaksi itseäni sanoisi.
En kyllä tiiä, että oonko nyt vaan jotenkin yliherkkä kaikelle tällaselle, mutta jotenkin noi sanat vaan saa tuntemaan ittensä hirveen huonoksi ihmiseksi. Ja lisäksi se, että joka paikassa toitotetaan siitä kuinka ensiodottajan vatsa pyöristyy vasta myöhemmin kuin esim. toista tai kolmatta odottava... Minkä minä sille mahdan jos mun mahani haluaa jo nyt pompsahtaa.. huoh.
Toivotaan, että oma pää kestää kaiken tämän mitä sitten ikinä onkaan tulossa! Parempaa oloa odotellessa! ;) Yritän tsempata tässä itseäni: "olen hyvä ihminen, minusta tulee hyvä äiti" -tyylillä.
 
Heku, toi kuulostaa kyllä tosi kurjalta! miten ketään kehtaa? ja vielä kaveri! (niin no mulla on kokemuksia omasta äiteestä, kyllä, mutta äitit ny on äiti). Toivottavasti semmosseet puheet ei nyt ainakaan latistanut sun vauva onnea! Jätä ne puheet omaan arvoonsa!
Mirenna pidetään peukut pystyssä!;)
Nyt kun muistan mainita, mulla on muuten ollut koko ajan ihan poikaolo! kaverikin sanoi, että on koko ajan olettanut että meille tulee poika:) saas nähdä. enkä tiedä kuinka paljon mukana on pientä toivetta, haluaisin ensin pojan ja sitten tytön, mutta kyllä tyttökin on ihan yhtä ihana. jotenkin vaan olen aina näin ajatellut=D

Vielä pieni lisäys tohon mahan kokoon Heku, siis mulla nyt tota mahaa on pikkasen ennestäänkin, mutta silti kun mun kummitäti oli nähnyt mun mahan uimahallissa ohimennen (hän pesi hiuksiaan, enkä edes huomannut häntä, et todellakin vilaukselta) hän oli heti arvannut/huomannut! ja siis olin kuitenkin vasta (alku)viikolla 12.! Et ei ole mikään ihme jos sä olet alkujaan pienen kokonen ja masu näkyy nyt jo, saatpahan nauttia siitä pidempään;). ja toisillahan se nyt kasvaa nopeammin ja toisilla hitaammin, mun äidillä alkoi maha näkymään vasta viimeisillä viikoilla, kuulemma ja hän oli ihan normi painonen.
Lilleri88
 
Viimeksi muokattu:
lilleri88 Joo, niin ajattelin tehdäkin. Nykyään syön tyroksiinia 0,1 mg ma, ke, pe ja muina päivinä 0,05mg. Ajattelin, jos sunnuntaisinkin ottaisin jatkossa kokonaisen tabletin. Tosin nyt viime aikoina olen jotenkin aamuisin onnistunut unohtamaan tabletin ja ottanut sen vasta aamupalan jälkeen, jolloin aamupalalla on vaikutusta tyroksiinin imeytymiseen :ashamed: Tuon tuloksen jälkeen olen kyllä ollut todella tarkka lääkkeen ottamisen kanssa.

Itselläni todettiin kilpirauhassairaus helmikuussa, kun olo alkoi olla vetämätön ja paino alkoi yhtäkkiä vaan nousta. Silloin TSH oli 5,95 ja tk-lääkäri määräsi tyroksiinia varovasti vain 0,025 mg, josta ei ollut mitään hyötyä ja maaliskuussa arvo taisi olla edelleen 5,05, jolloin lääkäri oli sitä mieltä, että hän odottaisi vielä kuukauden ja sitten voitaisiin katsoa arvoja uudestaan :mad: Silloin oli yritetty raskautta "jo" 5 kuukautta ihan tuloksetta, joten aloin itse syömään lääkettä enemmän. Kun huhtikuussa TSH-arvot olivat 3,75, tulin heti raskaaksi, mutta se raskaus oli tuulimuna. Sen raskauden jälkeen TSH-arvo oli taas 0,03, kun tulin oikeastaan heti uudelleen raskaaksi. Eli kyllä minä olin huomaavinani, kuinka selkeästi tuo tyroksiinilääkitys hedelmällisyyteen ja hormoneihin vaikutti minun kohdalla. Harmi, että terveyskeskuksissa tuijotetaan vain pelkkiä arvoja, eikä huomioida ollenkaan olotiloja. Tosin nyt on ihan kohtalainen olo, mutta paras olo itselläni on, kun TSH on siellä jossain 1,5 tienoilla...

Ylipainokeskustelu Itselläni on ylipainoa, muistaakseni terkkarin mittaama BMI oli 31 tai 32. Painoa on tullut 15 kg viimeisen kahden vuoden aikana ihan huomaamatta, eniten siinä vaiheessa kun aloin epäillä tuota kilpirauhassairautta. Mutta ikävä kyllä lääkityksestä huolimatta paino ei ole lähtenyt laskuun, mutta ei sitä onneksi ole tullut lisääkään. Tosin raskauden myötä viikkojen 8-13 välillä tuli 400g/vko, en tiedä missä lukemissa mennään nyt, kun en uskalla käydä vaa'alla muutoin kuin neuvolassa, kun on pakko :D Tosin en ymmärrä missä päin kehoa se miun paino oikein on, kun monien samankokoisten kanssa on vertailtu painoja ja kokoja, ja painooni nähden en ole niin suuri kuin painosta voisi päätellä.

Ylipainon takia verenpaineet on olleet mulla aina hieman koholla, viimeksi neuvolassa taisi olla 133/75. Ja tosiaan ylipainon takia jouduin tuohon sokerirasitukseen viikolla 15, onneksi toistaiseksi siellä ei ilmennyt mitään. Ja se 12 tunnin paasto menee tosi hyvin, jos se rasitustesti on heti aamulla, kuten yleensä kai onkin? Itselläni oli se rasitusaika aamulla klo 8, ja söin illalla viimeisen kerran työvuorossa kinkkukiusausta klo 18 aikoihin. Pahinta oli se, että vettä sai juoda vain aamulla lasillisen!

Tyttö/poikatoiveista Itse olen esikoinen, ja olen aina toivonut itselleni isoveljeä, joka olisi ollut tukena ja turvana, kun itsellä oli välillä koulussa hankalaa. Ja töissä olen huomannut, kuinka teini-ikäisten poikien kanssa on paljon helpompi tulla toimeen, kuin tyttöjen, jotka ovat paljon mutkikkaampia persoonia :D Mutta kuten sanoin, ei kyllä ole toiveita suuntaan eikä toiseen, mutta näiden edellä mainittujen syiden takia jostain syystä sitä kai ajattelee, että poika olisi hyvä esikoislapsi. Mutta tosiaan, mulla on ihan sellainen olo, että tää tulokas olisi ihana tyttö :heart:

Mitä mieltä olette, onkohan se hieman tabu toivoa jompaa kumpaa?
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Meillä on kyllä toiveissa useampi lapsi kuin yksi, ja yhtä lailla halutaan tyttöjä ja poikia. Mulla on nyt vahva poikaolo, mutta toivoisin ehkä tyttöä enemmän, ja mies odottaa myös tyttöä. En tiedä onko tabu vai ei, mutta itselle tyttö tuntuisi "luonnollisemmalta", mutta tottakai poika yhtälailla olisi toivottu ja rakastettu!

Heku: Kuulostaa ihan käsittämättömältä kaverisi toiminta!! Muutenkin ihmiset voisivat vähän miettiä mitä möläyttävät kuultuaan raskausuutisista.. Tuntuu, että jokapuolelta kuulee vaan typeriä möläytyksiä. Mulla ei ole tutut möläyttäneet mutta painosta on vihjailleet kaksikin terkkaria, eikä mitenkään hienovaraisesti, taisin siitä kirjoittaakin.
 
Heku Tekisi mieli motata sitä sun kaveria. Tollanen on tosi ärsyttävää.

Itellä kaikki on oikeestaa meillä ollu tosi positiivisia, kun ollaan kerrottu, että meille tulee vauva. Välillä on vähän vaan haastavaa, kun monilla on kauheesti neuvoja annettavanaan.
 
Eilen kirjoitin pitkän litanian taas mutta sitten onnistuin sekoilemaan sen verran että se viesti hävisi ja en jaksanut sitten uutta kirjoittaa :p Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)

Täällä vähän liian aikaisin iloittu että pahoinvointi olisi ohi, tällä viikolla lipsahti vähän noiden syömisten väli ja hups oksensin yhtenä päivänä kahteen otteeseen ja oli kyllä tosi huono olo pari päivää. Onneksi sain syömiset nopeesti kuntoon ja nyt ollaan taas voitu hyvin. Edellinen tais olla joskus reilu viikko sitten (ajattelin että joku yksittäinen oksennus enkä noteerannut sen kummemmin), eli sellainen kerta viikkoon on ihan ok, selviän. Ja pysyy kurissa kun muistaa syödä.

Lilleri88 ihanaa että oot nyt onnellinen! Mä oon myös tosi onnellinen siitä että mennään jo toista kierrosta, vaikka luulin jo etten sais ikinä kokee koko raskautta! Saati vielä ihan luonnollisesti!
Marpa hyvä että oli kaikki kunnossa, toivottavasti ihan asiaan kuuluvaa tuhrua vaan!
Ja vielä Hekulle, ihan käsittämätön kaveri sulla! Ei voi olla vaan onnellinen toisen puolesta vaan pitää heittää ihan ihme kommentteja..

Mä oon pitkään mennyt leggingseillä ja h&m:n jumppahousuilla, niillä menin viime raskaudenkin. Juuri ja juuri oli mukavat loppuun asti, kuten se normaali talvitakkikin meni juuri ja juuri kiinni loppuun saakka :D Nyt en sitten tiedä että pitäiskö ostaa se äitiystalvitakki vai ihan normaali, ehkä vatsan kohdalta vähän tilavampi talvitakki, joka kävis sitten myöhemminkin mahdollisesti. Vappua kohti kun alkaa jo olee sen verran lämmin että loppuaikana ei välttämättä tarttis edes mahtua siihen talvitakkiin. Vitsi kun ei osaa ennustaa tätä mahan kasvua!

Olen tuntenut ihan selkeän pallukan tuolla vatsassa kun olen kyljellään tai mahallaan, mutta selällään se jotenkin uppoaa tuonne vatsan/lantion sisään ja tuo ylimääräinen kerros tuossa päällä ei helpota. Mutta jotain turvotustahan on vähintäänkin ollut jo pitkään kun en farkkuja ole pystynyt kiinni pitämään reippaasti yli kuukauteen. Mun piti alkaa ottaa vatsakuvia ihan vertailun vuoksi, ajattelin että silloin 12+0 olis aloittanut mutta en sitten muistanut. Ehkä nyt jos tänään saisi aikaiseksi :) Kun jotenkin itse tosi vaikea sanoa että näkyykö, kun näkee itsensä peilistä joka päivä.

Onko muita jotka jo nyt näkee aivan ihmeellisiä unia? En puhu pelkästään painajaisista, useimmat on melko hauskoja ja mielikuvituksellisiakin :D Viimeksi mulla tuli näitä vasta aivan loppuraskaudessa mutta nyt alkoi miltein heti raskauduttuani ja tahti vaan kiihtyy. Melkein tekisi mieli alkaa pitää unipäiväkirjaa :) Yhdessä unessa mm. selitin miehelleni miksi hänen tililtään lähtee pankin palvelumaksuja, ja selitykseen liittyi pankin peiteagentti joka työskenteli baarissa. Normaalisti en koskaan muista uniani joten ihan käsittämätöntä miten hyvin noi jää mieleen, muistan vielä melko yksityiskohtaisesti niitä unia mitä viimeksi näin loppuraskaudessa. Täytyy iloita kun kaikki raskausoireet eivät ole epätoivottuja :D

Kp & Kultakala 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Ihana lukea, että en ehkä sittenkään ylireagoi noihin kommentteihin ja täältä saa niin hyvää tukea ja piristystä :) kiitokset kaikille! Piristätte todella kun olette ymmärtäväisiä :) onneksi näitä typeriä kommentteja tulee vain hyvin harvalta läheiseltä, välttelen heitä parhaani mukaan ;D

unet itse olen aina ollut unissani aika eloisa tapaus: kävelen, puhun ja toilailen paljon! Sitä tulee aina kausittain kun kävelee ja puhuu unissaan,mutta unia näen lähes joka yö niin, että ne muistaa aamulla :D en kirjaa ylös unia, mutta olisi ihana jos sellaiseen vaivautuisi niin voisi vuodenkin päästä muistella. En sentään niin hyvä muistinen ole, että jokaisen yön unet sattuisin muistamaan vuodenkin päähän ;)
Taisi olla viikko tai kaksi sitten kun yöllä kävin unissani tarkastamassa onko posti tullut ja puhelin sen jälkeen koiralle kuin lääkärille :LOL: heräsin siihen kun istuin makuuhuoneen lattialla ja juttelin koiralle lääkärissä käytäviä asioita...
Näin meillä! Voi mies parkaa kun joutuu mun toilailuja kestämään öin ja päivin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
voi tajuton tänä nyt kun laitoin kaks kuvaa vierekkäin niin se todellisuus oikeen iski vasten kasvoja .... Toinen on 4+4 josta lähdettiin sillon joskus liikkeelle ja toinen nyt tänään 16+3



Heku no huh huh :mad:

Musta tuntuu ettei yhtään oo niinko ajatukset aina, mukana.... :D vähän niinko et meidä autosta puuttuu se ulko kahva toisesta takaovesta niin minähän fiksuna sitten läiskäsin lapsilukon siihen päälle no nyt sitä kautta ei sitten pääse ei ulkoa eikä sisältäpäin...

Yönenkeli ja tiitiäinen 16+3
 
Mulla on kyllä ihan sama kuin ralliruudulla, en kyllä mene vaaalle muuta kuin neuvolassa :) kukaan lähipiiristä ei ole ainakaan kehdannut sanoa, että mulla olisi maha kasvanut :) en usko, että kukaan meiltä odottaa edes enään mitään vauvauutisia. Ja tosiaan minullakin muutama mahamakkara jo omasta takaa...

Mutta YÖNENKELLILLÄ on kyllä aivan ihanasti masu kasvanut <3
Sini-Tuulia+ Pikku-Bonus 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Unista on ollut juttua. Mulla on mennyt yöt ihan hulinaksi. Yleensä en todellakaan muista uniani enää aamuisin, mutta viime viikkoina unet on olleet mielessä pitkin päivää vielä. Yleensä niihin liittyy joku ahdistava asia ja herätessä on inhottava olo. Viime yönä olin Beverly Hillsin täydellisissä naisissa. :D Heräsin itkien ja tosi ahdistuneena.

Tytön/pojan toivominen on varmaan ihan luonnollista. Tietysti perään pitää todeta, että kunhan on terve niin ei sen väliä..
Tiedän että mies toivoisi poikaa, jonka kanssa voisi harrastaa. Miesparka ei oikein ole päässyt sisään mun ja tytön shoppailu- ja kahvilaharrastukseen.. ja tyttö on niin prinsessa, että ei todellakaan lähtisi miehen kanssa motocross-radalle. Mulla taas ei ole pienten poikien sielunelämästä mitään käsitystä (ja poikien vaatteet on tylsiä), mua ei haittaisi ollenkaan toinen tyttö. Mä en ole sillain lapsirakas, että hirveästi tykkäisin muiden lapsista tai haluaisin olla lasten kanssa (omat poikkeuksena tietysti), siksikin pienet pojat tuntuu vierailta. Toisaalta taas kiinnostaisi kokea sekin. Saa nähdä miten tässä käy. :)

14+0, maha ei kasva vieläkään.
 
Vieläkö mahtuu uusi odottaja mukaan ketjuun? Alusta asti olen keskusteluja välillä seurannut, mutta nyt alkoi tuntumaan että uskaltaudun jo kirjoittamaankin. Vertaistuki samassa tilanteessa olevilta on varmaan tarpeen matkan varrella :)

Viime viikolla oli np-ultra, jossa kaikki oli hyvin ja vaaveli oli kasvanut viikkoja vastaavasti.
Nyt on hieman alkanut tuntumaan konkreettisemmalta koko odotus, välillä ei oikein osaa ajatella vauvan tuloa ollenkaan.. Maha on tosin jo iltaisin jo niin turvoksissa, että eiköhön se kasvava maha pian muistuttele, ettei pääse unohtaan :) Mieskin eilen jo kommentoi, että pömppömaha on päässyt tulemaan..
Kävin just ostaan kirppikseltä parit mammahousut, jos niille tulis pikaista käyttöä, ja ihan hyvin sopivat jo!

Raskaus tähän asti on mennyt välillä hyvin, pari kertaa jouduin pahoinvoinnin takia olemaan tiputuksessa. Näistä johtuen paino on noussut ja laskenut, vielä ollaan hieman miinuksella..
Toivottavasti nyt päästiin jo siihen "seesteiseen keskiraskauteen" ja voisi aloittaa taas aktiivisen elämän, kun liikunta ym. ylimääräinen touhuaminen on ollut tauolla väsymyksen ja pahoinvoinnin takia.

Tiedot:
LA 23.4
zinna85 / 28 / 1. / Jorvi


Tänään 14+0, POKS :)

-zinna85 & väkkärä
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Kivaa kun tulee uusia :) Monet on näköjään menneet tuonne facebookin puolelle niin kiva että täälläkin on sitten porukkaa juttelemassa.

Sukupuolioloista, esikoista odottaessa jotenkin vaan alusta asti tuntui että tyttö tulisi ja ehkä sitä enemmän toivoinkin, vaikka olen myös ajatellut aiemmin että ensin isoveli ja sitten pikkusisko :) Mies taas toivoi vähän poikaa juuri että olis sitten harrastuskaveri jne, mutta kyllä se nyt on suunnitellut tekevänsä tuosta mopotytön :D Mä taas oon miettinyt että saisinkohan sen vaikka äiti-tytär-ratsastukseen tai jotain ;) Vasta np-ultran jälkeen miehelle sanoin, että kyllä se vaan tuntui kun olis tyttöä katsellut, en viitsinyt heti maalata tummia pilviä sen unelmien päälle. Vaikka niinhän se juuri menee että ei se sukupuoli loppukädessä merkitse mitään, yhtä lailla on isillekin rakas tyttö. Ja harrastuksistakaan ei voi tietää että mistä se lapsi lopulta kiinnostuu, oli tyttö tai poika. Tasapainon vuoksi haluttais nyt se poika, mies vaan pessimistisyyttään jaksaa inttää että tyttö tulee :D Vaikka oon itse taas varma että poika olis tällä kertaa. Mutta ei voi tietää varmasti ennen kuin näkee :) Mutta rakas se on silti, kumpi tahansa tuleekaan.

En muista oonko kertonut tästä jo aiemmin mutta tässä on nyt ollut näistä ihme kommenteista juttua :) Me juteltiin jonkin aikaa sitten äidin ja siskon kanssa ehkäisystä raskauden jälkeen, kun sisko nyt suunnittelee sitä ehkäisykapselia mitä mäkin olen ajatellut. Ennen kuin ehdin mitään sanoa tuli äidiltä merkitsevä katse ja kommentti että "olis sunkin aiheellista miettiä sitten ehkäisyä synnytyksen jälkeen". Ymmärrän hänen huolensa mutta oli pakko sitten kiusata että "eiku ei me mitään ehkäisyä aleta käyttää vaan aateltiin pyöräyttää sellaiset 9 lasta peräjälkeen, että oota vaan." Kyllä sanoin sitten että kyl tämä kaksi on se mitä ollaan ajateltu, mutta tuntui vähän että äidille jäi sellainen pieni epäilys että entä jos oikeesti aletaanki tehtailee näitä lapsia enemmänkin :LOL: Ymmärrän koska äiti tietää meidän taloudellisesta tilanteesta ja muusta mutta oli silti pakko vähän näpäyttää kun tuli tuollainen kommentti :D Jos olisi joltain muulta tullut, niin olisin voinut loukkaantuakin. Se riippuu niin paljon siitäkin että kuka sanoo ja kenelle. Mutta en kyllä yhtään ymmärrä sitä jos aletaan painon kehityksestä tai mahan kasvusta huomauttelemaan raskaana olevalle, koska harvoin se on pelkästään itsestä kiinni.

Mä oon pikkuhiljaa päässytkin jo joulutunnelmiin, ensimmäinen jouluvalo on jo kaivettu esille, muut täytyy katsoa että toimiiko vielä vai pitääkö hommata uusia. Tuntuu että alan intoilla joka vuosi aiemmin, mutta olen vaan niin jouluihminen että ei siitä mihinkään pääse. Mies on vähän aina toppuuttelemassa, jos häneltä kysyttäisiin niin ei meillä olis koskaan edes joulukuusta :D Tosin me käydään yleensä joulut viettämässä jomman kumman perheen luona (vuorotellen) joten ihan omaksi iloksi nuo härpäkkeet yleensä tulee laitettua :xmas: Onkos täällä muita intoilijoita?

Kp & Kultakala 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
KULTAPUPULLE vielä, niin meillähän tämä neljäs sai alkunsa siitä, kun minulla oli niin kova vauvasta luopumisen tuska, että en pystynyt aloittaa/ottaa mitään hormonaalista ehkäisyä, olin kyllä vuodessa jo päässyt lähemmäksi, sitä ajatusta, että lapsiluku olisi kolmessa biologisessa lapsessa, mutta nyt kävi näin ja tällä mennään :) tämän raskauden ja synnytyksen jälkeen aion kyllä ottaa kierrukan!

Oltiin siis jo miehen kanssa käyty sijaisperhe/tukiperhe infoissa ja ajateltiin, että sitä kautta sitten meillä voisi olla ajoittain enemmänkin lapsia, mutta tämä asia jätettiin nyt hautumaan tulevaisuutta varten.

Mua jännittää ihan kamalasti ensi kuussa oleva ru, että olisihan kaikki varmasti hyvin?!

Sini-Tuulia ja Pikku-Bonus 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Tervetuloa kaikki uudet mukaan!! Kiva saada lisää huhtikuisia mukaan keskusteluun...itsekin pitäydyn täällä Kaksplussan palstalla ainoastaan.

Joulusta ollut puhetta...en nyt niinkään lukeudu jouluihmisiin,mutta onhan sitä mukava laittaa joulua kotiin ja nähdä sitä lasten intoa.

Siis onko muilla TURVOTUSTA vatsalla??! Mulla alkaa tyyliin,kun töihin pääsee niin jäätävä turvotus vatsalla,tänäänkin vatsa tuli oikein araksi. Tosi inhottava tunne. Olen koko päivän melkein jalkojen päällä liikkeessä... On vaan niin ällö tunne,kun vatsa paisuu ja paisuu turpeaksi. Kotiin,kun pääsee niin johan alkaa helpottaa.
Nyt,kun eka kolmannes takana ja olo ollut täysin normi huimat kolme päivää,ajattelin että nyt jatkuu liikunta;sali+lenkkeily ja normaali syöminen (katotaan kuin onnistuu).

Me ei edelleenkään olla kerrottu kuin miehen siskolle(mun paras kaveri) ja mä mun omalle siskolle...mun oma äiti ainakin varmaan saa sydärin,kun kuulee tulevasta neljännestä. Olen yrittänyt ajatella,että meidän elämä ja meidän perhe,mutta silti ne kommentit kauhistuttaa ja ärsyttää jo valmiiksi :( Nion meillä ei edes omat lapset vielä tiedä....vanhin,10-v,ehkä aavistelee jotain..


Meillä tosiaan kolme tyttöä...miehellä kova toive pojasta,itse salaa sitä neljättä tyttöä :) enhän edes osaa poikia kasvattaa!? :D No,molemmat yhtä tervetulleita! Tytölle vaan olisi kaikki jo valmiina meillä...

Jaahas,nyt esikon mukaan,kun hän lähtee jonkun tädin koiria ulkoiluttamaan....eli mulle reipas lenkki :)

JuLiDe 12+3
 
Täällä on kans yks innokas jouluihminen. Oon jo viritelly sisälle "tunnelmavaloja" ja illasta istuskelen sohvalla viltin alla kynttilöiden palaessa. Ihan parasta tälläisessä syksyn pimeydessä. =)

JuLiDe Meillä kans kolme tyttöä ja mies toivoo kovasti poikaa. Mulla on kans semmonen tunne, etten tiedä pojista mitään ja enhän osais ees hoitaa niitä. =) Olis helppo tilanne, kun tyttö tulis. Aiotaan kysyä ru kumpi siellä on. Mutta loppupelissä meille kummallekkin ihan sama kumpi on tulossa. Tätä pikkusta on toivottu jo niin monta vuotta ja keskenmenojen jälkeen tää tuntuu niin ihmeeltä että.

Kovasti on maha ruvennut kasvamaan ja ei kyllä ole kellekkään enää epäselvää. Opiskelen parhaillaan ja luokkakavereina mulla kakskymppisiä suurin osa. Kaikki ihan innoissaan mukana tässä odotuksessa.

Tervetulo uusille mukaan! =)
Minäkin olen ajatellut pysytellä keskusteluissa tällä puolella.

melin 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
sukupuoli
Meille ei niin väliä ole, että onko ensimmäinen lapsemme poika vai tyttö - kunhan saadaan terve lapsi sykkyyn niin ei tarvi murehtia niin paljoa ;) molemmissa on hyviä ja "huonoja" puolia: tykkäisin laitella tytölle ihania kampauksia ja ostella juhlamekkoja joita harvoin käytetään :D toisaalta taas poika olisi kovin ihana kun sitten mies haluaisi niin innoissaan opettaa hänet jääkiekkoilijaksi ;) ja vähän minua itseä pelottaa, että jos tyttö saadaan niin onko mies niin kiinnostunut barbileikeistä tai muusta, mutta eiköhän se ukkokin sitten sopeutuisi ja keksisi tytönkin kanssa jotain kivaa :D
Monet sukulaiset ovat sanoneet, että poika tulee ja itselläkin on vaan jotenkin enemmän uskoa pojan suhteen :) saapi nähdä sitten rakenneultrassa ellei piilottele jalkoväliä ;)

joulu
Jouluihmiseksi minua ei varsinaisesti voi sanoa. En pidä talvestakaan. On toki ihana käpertyä illalla peittojen alle kynttilöiden loisteeseen ja hörppiä teetä villasukat jalassa kun ulkona pakkanen kiristyy. Tykkään kyllä kaikkien muiden joulukoristeista ja valoista, mutta olen itse liian laiska niitä laittelemaan kun emme kuitenkaan joulua vietä ihan vaan kotona. Kovin on kakspiippunen juttu tuo joulu ja talvi minulle :D
 
Huomenta

Oli lääkäri kirjoittanu neuvolakorttiin koko arvionkin mikä oli 160g :) Istukka se siellä alhaalla viellä aiheuttelee tuhruttelu vuotoa.

Mutta nyt voi alkaa odottamaan sitä rakenne ultraa :) suht rauhallisin mielin <3

Yönenkeli ja tiitiäinen 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Vatsan turpoamisesta, kyllä sitä on. Tuntuu että vatsa on myös sekaisin joka toinen päivä, ummetuksesta tietoakaan. Painoa silti kertyy, eilen oli pakko käydä vaateostoksilla kun maha erottuu vanhoista vaatteistani :O Yllätyksenä tuli näin ensiodottajana kuinka alussa maha on tullut esiin, ruumiinrakenteelta olen aina ollut hoikahko joten vatsa erottuu selkeästi.

Onko kellään nukkumisvaikeuksia ? Nukahdan illalla hyvin mutta yöllä on pakko nousta vessaan ja sen jälkeen en saa unta.. rupeaa haittaamaan elämää. Verikokeen kävin antamassa josta katsotaan kilpirauhasarvoja.

Näin unen jossa lapsi oli poika, sitä ennen olin ajatellut että on tyttö :D Mutta nyt on siis vahva poikaolo.
 
Hei kaikille,
minäkin olen edelleen mukana, vaikka en ole pitkään aikaan kirjoitellut. Joitakin viikkoja meni etten käynyt edes lukemassa, joten en ole mukana kaikissa jutuissa :)

Olen ottanut tämän jatkuvan pahoinvoinnin jotenkin tosi raskaasti, päivät on rankkoja vaikka olenkin nyt tehnyt lyhempää päivää töissä jo viikkoja...ultraajakin vaan totesi että no, se kuuluu raskauteen. No näinpä, mutta ei paljon lohduta. Oksentelen edelleen silloin tällöin aamuisin, mutta rankin pahoinvointi on siirtynyt iltapäivään ja jatkuu lopun iltaa.
No se siitä vuodatuksesta, mukava nähdä että täällä on paljon uutta porukkaa ja hyviä uutisia kaikin puolin, Onnea kaikille!!

Jouluihminen olen minäkin, enkä malta odottaa että lumet tulisivat tänne eteläänkin :) Sitten heti kaivan kaikki valot ja kynttilät ainakin :kieh: Eilen juuri todettiin että jouluun on nyt kaksi kuukautta! Meillä piti olla täksi jouluksi brand new vauva, mutta olen onnellinen että on nyt tämä maha ainakin :) (keskenmennyt olisi syntynyt marraskuun lopulla)

Minä pikkuisen toivoisin poikaa mutta joten tuntuu että se on tyttö. En itseasiassa tiedä kumpaa mies toivoo, pitääpä kysyä. Omiin harrastuksiinsa sekin kyllä toivoo jatkajaa, mutta varmasti siihen tyttökin kelpaisi :) Itse haluaisin saada seuraavassa ultrassa tietää, mies hieman vielä pyörittelee ajatusta yllätyksen säilyttämisestä...

Mites te muut, miten olette ratkaisseet jos toinen haluaa tietää ja toinen ei?! Salaisuuden toiselta pitämisestä mun on turha haaveilla :p

13+1
 
Kultapupu siis todellakin oon jouluihminen!! Oon jo käyny ostamassa joululahjoja pahimpaan jouluintoiluun :D en tiiä miten se tänä vuonna on niin iskenyt aikaisin, kun yleensä pääsen joulufiilikseen vasta paljon lähempänä joulua... Mieskin on ihan helisemässä kun höpötän vaan jouluruoista ymym. :D

Painoa ei ole vielä tullut yhtään vaikka maha onkin jo ihan selvästi pompsahtanut, mutta eiköhän niitä kohta ala sieltä tulemaan. Viimeksi taisi tulla + 15 ja kaikki sain pudotettua raskauden jälkeen. Tällä hetkellä bmi on 22,4.

Kertomisesta muille sen verran, että pääosin ihmiset on suhtautunu hyvin, mutta vietettiin tässä miehen kolmekymppisiä ja hänen paras kaverinsa yritti tarjota minulle boolia, josta tietenkin kieltäydyin ja sanoin, että olen raskaana ja hän totesi, että voi v#%#u, niin se kyllä pahoitti mieleni. Mies vetosi siihen, että kaveri oli niin kännissä, että ei tajunnut mitä suustaan päästelee, mutta kun suhtautuminen oli sama ensimmäiseen lapseemme, niin tarkoitti varmasti. Hänen mielestään minä en päästä miestäni enää mihinkään ja emme voi tehdä mitään enää kun lapsia tulee. Ja KERTAAKAAN en ole kieltänyt miestäni lähtemästä pippaloihin tai pelaamaan, hän on kyllä itse päättänyt olla joskus menemättä, mutta se on vissiin minun vikani, etten päästä häntä lähtemään. Mutta täytyy vaan ajatella, että se kaveri ei tiedä vielä itse mistä jää paitsi =)

Mammafarkut kävin ostamassa, kun omat kiristää varsinkin istuessa. On ne vaan niiiiiin ihanat jalassa! Talvitakkia en ole ajatellut ostaa ellei ole aivan pakko. Laskettelutakkini on mahan kohdalta niin iso, että sillä varmaan pärjää aika pitkään.

Anteeksi tämä omanapaisuuteni, mutta en kerennyt ajatuksella lukea muitten tekstejä, niin ei jäänyt päähän kuka oli mitäkin kirjoittanut. Mutta kiva saada uusia odottajia mukaan =) meillä ei taida olla ketään kaksosten odottajia täällä? Serkkuni saa kaksoset myös keväällä, niin itsekin jännäsin, että mitenkähän meille käy, mutta ei sentään (onneksi) :whistle:

Mahakuvia en ole saanut aikaiseksi otettua ja nyt on jo myöhäistä ottaa aloituskuvaa, kun tuo maha on niin turvonnut. Olisi ollut kiva vertailla. Mutta jos nyt ottaisi kuitenkin kun ei vielä niin iso ole :)

Vemia 13+6
 

Yhteistyössä