Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

Moi kaikille!

Täälläkin olot onneks pikkusen jo helpottamaan päin. Ei tarvii enää joka päivä oksennella.=)
Mulla on kotona dopleri ja sain nyt toissailtana ensimmäisen kerran vauvelin sydänäänet kuuluviin. Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut ja vaikeuttaa kuulumisia. Nyt kyllä helpottaa huomattavasti, kun saan joka päivä kuunnella. Rakenneultra mulla 21.11. Sitä ootellessa.=)

melin 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Eka ultra ohi! Ja syvä huokaus! :) meijän vauva liikkui koko ajan ku kateltiin ja sai mut kauhistelemaan niitä hetkiä ku alkaaa tuntumaan! :( ultra tehtiin mahan päältä ja saatiin kaikki mitat otettua. :) seuraavan kerran rakenneultraan joulukuun alussa :) mietityttää että miksi en "joudu" menemään tuohon np ultraan? :eek: johtuuko siitä että saatiin mitattua se? :)

Ja mun iskä sano heti "ei" ku sanoin että voithan sä olla ukki :D

meiltä puuttuu kaikki mutta eiköhän ne aikanaan tuu :) koska ei ole paljoo säilytystilaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Zzasu: Ootko varma ettei tuo tämän päivän ultra ollut np ultra? Kun vu on yleensä ennen viikkoa 8, np ultra viikolla 11+0-12+0, ja siellä nimenomaan tarkoitus mitata tuo niskaturvotus ja mitata vain muuta sen verran että sikiö vastaa suurin piirtein viikkoja.
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:

Hankinnoista meille pitää hankkia kaikki, kun ensimmäinen kyseessä. Kiinnostaa kovasti tuo tripp trapp tuoli, ja kova miettiminen niistä vaunuista, että pärjää lumessa ja loskassakin.. Nyt täytyy tunnustaa, että vaatteita oon pikkuhiljaa koonnut jo jonkin verran. :whistle: Vähän tyhmää, mut oon ostanut vaan oikeestaan sellasia, jotka menee heti aluksi, päivitellään sitten kun eivät enää mahdu niin sitä mukaan. Reissussa löydettiin ihana Benettonin lastenvaateliike ja sieltä lähti mukaan taas body ja pöksyt+paitasetti.. Auton päivityksestä ollaan mekin juteltu, nyt meidän auto on pieni ja näppärä, mutta jatkossa takapenkille pitäisi mahtua kahden kissan kantokopan lisäksi yksi vaava! Kovasti haaveillaan myös omasta kodista, mutta sen hankkiminen ei ole nyt ajankohtaista, kun eipä tiedä tällä hetkellä, että minne ollaan pidemmäksi aikaa asettumassa..

Onko teillä muilla ollut nenäverenvuotoja raskauden aikana? Mulla ei yleensä koskaan tuu nenästä verta, mutta nyt reissun jälkeen on ollut nenä ihan kuiva ja verikökköjä jatkuvasti nenä täynnä. Ja tänä aamuna niistin sängyssä ihan kevyesti, niin yhtäkkiä alkoi toisesta sieraimesta tulla verta kuin hanasta!! Onneksi mies oli vielä kotona ja toi mulle nopeasti paperia, koska nenä vuosi aivan hervottomasti.. onneksi lakkasi kuitenkin nopeasti. En tiedä johtuuko kuivasta ilmasta vai onko yhteydessä raskauteen, mutta en uskaltanut koko päivänä niistää töissä, ettei vaan alkaisi tulvia taas! :confused:

Karviaismarja ja tiiti 14+2
 
Voi olla :) plussasin joskus 7-8 viikolla niin sen takia ei taida olla tuota varhaisultraa :) mutta eiks se oteta aina alakautta? :eek:

mulla on ollu kans kuiva nenä, vuodolta oon säästyny. Mutta kuivunutta verta on tullu ku on niistäny.
 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivitelty

zzasu täällä ei ainakaan varhais ultraa oo ellei itse maksa / mene yksityiselle... ja nyt vasta tässä kolmannessa raskaudessa yleensä menen rakenne ultraankin, sitä ei kahden ekan kohdalla ollut ollenkaan eikä sillon ollut np ultraakaan oli vaan yks alkuraskauden ultra.

kuva 13+4


Yönenkeli ja tiitiäinen 13+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vemia
Huh tätä tekstin määrää, meni varmaan tunti kun luin kaikki :D

Ensimmäiseksi suuret pahoitteluni menetyksen kohdanneille :hug:

Kiva lukea, että ihmisillä on mennyt np-ultrat hyvin! Itsellä on vasta 15.10 eli puolentoista viikon päästä |O

En ole kirjoitellut pariin viikkoon mitään kun väsymys ja työt on verottaneet kaiken aikani. Pahoinvointia ei ole onneksi enää ollut, olen ihan ihmeissäni, että näinkö helpolla sitä sitten selvittiin. Väsymys on kyllä ollut sitä luokkaa, että välillä tuntuu, että kuolen, että en vaan voi selvitä siitä päivästä. Mutta päivä kerrallaan vaan...

Nuorista äideistä olen sitä mieltä, että se on niin ihmisestä kiinni =) kaveripiirissäni on yllättävän paljon naisia, jotka lähentelevät kolmeakymmentä, eikä mitään vauvakuumetta ole todellakaan havaittavissa. Ja uskon, että muutama heistä ei edes tietäisi miten käsitellä lasta :D Itse aloin haaveilla vauvasta myös 19 vuotiaana, mutta mies käski ensin käydä koulut loppuun ja toisaalta olen ihan tyytyväinen siihen päätökseen =)

Hankintalistalla olisivat tuplarattaat, jotka varmaan käytettynä voisi ostaa... Ja uusi turvakaukalo autoon, koska edellinen on ollut jo kolmella lapsella käytössä(esikoisella ja tutun kahdella), niin haluan vaihtaa sen uuteen.
Ja riippuen siitä että kumpi on tulossa, jos poikaa pukkaa, niin sitten menee vaatearsenaali uudistukseen. Meillä on aivan järkyttävästi tyttöjen vaatteita kun ollaan tutuilta saatu. En tiedä mitä niitten kanssa tekisi, kun ehkä 1/4 vaatteista ollaan vaan keritty käyttämään. En sitten osaa sanoa ei, kun joku tarjoaa vaatteita, niin tässä sitä sitten ollaan :D

Liikuntaa en ole edelleenkään jaksanut harrastaa, mutta ajattelin, jos ensi viikolla saisi itseään niskasta kiinni ja vääntäytyisi jumppaan. Rauhallisillä lenkeillä ollaan esikon kanssa kyllä käyty...

Raskausmahaa ei edelleenkään ole vaan ihan järkky turvotus. Huvittaa kun ihmiset tuijottaa mun mahaa ja huomaan selvästi miten ne miettii, et onkohan tuo raskaana vai vaan lihonu :D ootteko muuten joutunu siirtymään jo mammahousuihin? Mä ajattelin ehkä käydä ostamassa tai sitten odotan sinne np-ultraan ja sitten käyn ostamassa, jos kaikki on hyvin.

Vemia 10+4
 
Hyvää kansallista korvapuustipäivää!

(kuva makuja.fi)

Kävin aamusta tekemässä kolmisensataa korvapuustia töissä ja nyt on omien murujen puustitaikina nousemassa. Työn alla myös iltapalaksi toivotut karjalanpiirakat. Tänään huomasin ensimmäistä kertaa töissä, että kovin kauaa ei enää jaksa nostella 25-40kg jauhosäkkejä ja taikinapatoja. Tuntuu alavatsassa ikävinä repäisyinä. :/

Yönenkeli, käytkö muuten ultrat Jyväskylässä vai onko siellä sairaalalla pelit ja vehkeet ultraan? Huomasin fb-listasta, että oon kotoisin siitä naapurikylästä. :) Mulla ei kuitenkaan ole tietoa miten siellä hoidetaan homma, esikoista odottelin ulkomailla. Tuli vaan mieleen kun kirjoittelit ultrista tuossa.
 
Nam korvapuusteja! Mun teki hirveesti mieli ekassa raskaudessa niitä ja pari kertaa oli pakko pistää mies tai sen kaveri hakee pakastepullia pahimpaan himoon :D Nytkin välillä tekis mieli mutta oon yrittänyt vältellä, pitäytyä vielä toistaiseksi noissa satsumoissa ja satunnaisissa suklaapatukoissa ;)

Karviaismarja joo toi että niistäessä tulee verta nenästä on ihan perusjuttu ollut mullakin raskauksissa, ja ymmärtääkseni tosi yleistä muutenkin mitä oon jutellut ihmisten kanssa. Mutta tällä kerralla ihan uutena juttuna tuli mulla myös että ihan oikeasti valui sitä verta nenästä, ei ole ikinä tapahtunu aiemmin. Kaveri kertoi että hänelle oli sattunut sama raskaana ollessa julkisessa kulkuvälineessä, onneksi mun tapaus sattui myös kotona ja oli paperia käsillä.

Vemia meillä vähän sama homma noissa vaatteissa. Meillä myös tytön vaatteita, tosin kerkesin ainakin 56cm antaa jo suurimman osan eteenpäin, mutta siis suurin osa ollaan saatu sisaruksilta ja kavereilta. Olen huomannut että itsellä on vähän eri maku noissa vaatteissa että varmaan täytyy muutenkin hamstrata pikkuhiljaa jostain lisää noita vaatteita, jotain mistä itse tykkää. Siskolta saataisiin varmaan pieniä pojan vaatteita jonkin verran, osa sen verran neutraaleja että voi käyttää vaikka tulisi tyttökin.

Meidän pitää hommata tosiaan isommalle se turvaistuin, senhän meinasin unohtaa. Meillä on nyt ollut auto seisonnassa, että se täytyy tietty saada vielä kuntoon mutta eiköhän laiteta ennen pienemmän syntymää. Pienempi menee varmaan vielä tuossa kaukalossa, koska ymmärtääkseni se on ollut meidän lisäksi yhdellä lapsella ja alle pari vuotta käytössä. Niissähän on se suositeltu käyttöikä 5 vuotta.

Mä oon myös turvautunut jo trikoisiin sekä mammahousuihin jotka kävin siskolta koppaamassa. Ihan turha unelmoida että tungen enää farkkuihin, ahdistaa jo sen verran tuosta mahasta. En tiedä onko kasvanut niinkään, kuvittelen kyllä että vähän puskee eteen ja tuntuu jotain tuossa alla pientä mutta en kyllä lupaa mitään. Vaikea sanoa nyt kun on tuota ylimääräistäkin vähän edessä. Mutta kyllä ne housut viimeksikin rupesi ahdistaa aika aikaisin, vaikka maha tulikin tosi myöhään.

Mä oon tyhmänä aiheuttanut itselleni hirveen paniikin nyt tuosta kaksosasiasta. Näin jopa unta tuossa yksi yö että kaksoset tulisi, toivon että johtui vaan kun olen niin paljon ajatellut asiaa eikä mistään intuitioista. Mulla kun ne intuitiot on aiemmin osuneet nappiin näissä raskausasioissa. Mulla on siis kaksoissisko, mutta oon myös kuullut nämä että hyppää yli sukupolven ja että miehen puolelta tulis nää kaksosgeenit. Mutta kun koskaan ei voi tietää! Kauhistuttaa vaan ajatus kolmesta alle 1,5v (ja kaikki siihen liittyvät käytännön asiat) kun ollaan muutenkin ajateltu tuo lapsiluku jättää kahteen. Tietenkin sitten mennään niillä jos sieltä kaksi tulee kerralla, eipä siinä olisi nokan koputtamista, mutta kyllä se nyt on jotenkin alkanut hermostuttaa. Olen vaan jostain syystä odottanut että siskolle tai mulle ne kaksoset pamahtaa jossain vaiheessa niin nyt kun kolme "yksöstä" on jo tullut niin on sellainen olo että ei ole mahdollista että olis vaan yksi. Tosi idiootti olen näiden ajatusten kanssa mutta miehen siskokin on melkein laittanut veikkaustoimistoa pystyyn asiasta.. Kyllä tuntuu tyhmältä kun menee sinne np-ultraan ja siellä killuu se yksi pikkuinen (jos sitäkään) mutta en voi näille ajatuksille kyllä mitään! Onko kellään muilla täällä ollut kaksosepäilyjä? Ilmeisesti ei ole kaksosia paljastunut, paitsi lupalla?

Noista nuorista äideistä kun on ollut puhetta niin meillä tosiaan ihan suvussa tuntuu kulkevan että mennään nuorena naimisiin ja tehdään lapsia, ainakin kolmas sukupolvi että lapset on saatu 18-25v ja naimisissa on oltu jo siinä vaiheessa. Kyllä se silti taisi vähän meidän vanhemmat yllättää, mutta osittain varmaan juuri siksi tottuivat ajatukseen niin nopeasti. Nyt kun kerroin tämän meidän uutisen, taisi äiti sanoakin ettei ylläty kyllä enää mistään :D Onhan siinä sulattelemista että hivotaan vasta 50 ikävuotta ja kohta jo 5 lastenlasta.
 
"--ja aiemmin suvussa ilmenneet monisikiöraskaudet eli perinnöllisyys, erityisesti äidin puolen suvussa. Riski saada esimerkiksi kaksoset lisääntyy varsinkin, jos äiti itse on kaksonen."

Älkää lukeko wikipediaa.
 
Heippa!
Meillä oli tänään nt-ultra ja siellähän se pikkuinen liikuskeli. Kaikki oli niin kuin olla pitääkin, laskettu aika vaan muuttui eli mulle voi päivittää LA 17.4.. Epätodellinen olo on vieläkin, ihan kuin olisin jonkun toisen vauvaa katsellut. Mutta kai se tästä, kun alkaa liikkeet ihan todellakin tuntua ja maha kasvaa.

Ainiin ja RU 29.11.. Täytyy vaan tuota varattua neuvola-aikaa siirtää, kun ei oikein muuten ollut sopivia aikoja. Ja muuttuisiko kuitenkin, kun viikkoja onkin nyt yksi enemmän.

Karmiva väsymys vaivaa. Mieli tekisi leipoa noita korvapuusteja ja siivota pitäisi ja viedä lapsia ulos, mutta ei oikein mikään nappaa.

Meillä on muuten myös Phil&Teds sisarusvaunut. Olen ollut tyytyväinen, tosin musta tuntuu, että meille sattui joku maanantaikappale, kun yhdet ruuvit löystyy, kun laittaa vaunut kasaan ja sitten ne alkaa notkua ja lenksottaa. Mutta onneksi saa kiristettyä. Hyvin kulkevat lumessa, sohjossa ja hiekassa. Nyt en vaan tiedä, mitä teen, kun esikoinen reilu 3 v. kun Nyytti syntyy eikä välttämättä ole aina samaa mieltä siitä, mihin ja mitä vauhtia kävellään. Me ei siis varmaan olla ikinä missään ajoissa enää, kun en saa vanhinta istumaan. Tai sitten pitäisi keksiä joku kantoliinasysteemi varalle.
olisiko kellään kokemusta taaperon kantamisesta? Olisko liinassa vai repussa? Vai laittaisko sitten vauvan liinaan ja isommille vaunut?

Äippyli ja Nyytti 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu ja Neksu
Mä laittaisin ehkä vauvan liinaan, itsellekin ehkä vähän inhimillisempää kantaa sitä pienempää. Innostuisko se seisomalaudasta? Niitähän voisi fiiliksen mukaan vaihdella, välillä seisomalautaan, välillä kävellen ja välillä rattaisiin ja toinen sitten kantoliinaan/-reppuun. Itse tykkään enemmän liinasta, tuntuu että se on paljon parempi selälle kun reppu rupee heti tuntumaan selässä. Mutta mä olenkin tällainen pätkä että varmaan osittain siihen liittyy :)

Siskoni melkein 3v tällä hetkellä kävelee, päikkärit jos nukkuu vaunuissa niin vauva on sitten liinassa. Sellainen vastasyntynythän viihtyykin paremmin liinassa ehkä kuin taapero, kun saa olla äidin lähellä. Meidän pikkuinen ainakin ekat pari kuukautta nukahti heti kun laittoi liinaan. Nyt 7kk on jo aika rajallista että kuinka kauan jaksaa siinä keikkua.

muoks Ja luin vähän huonosti, eli teillä oli siis useampi kuin kaksi mutta ymmärsit varmaan mitä meinasin :)
 
Viimeksi muokattu:
Praline kuulostaa hyvältä nuo leipomukset! Itse olen aika laiska leipomaan, mutta nyt tuli sun innoittamana kyllä simmonen mieliteko, että taidan viikonloppuna pyöräyttää jotain hyvää! :p

Kultapupu itsekin "pelkäsin" vähän kaksosraskautta, kun omat sisarukseni ovat keskenään kaksoset, mutta yksi siellä köllöttelee ja hyvin kyllä riittää näin aluksi! :D Tosin en tiedä, olisiko se niin kamalaa ollut?? Teillä tietysti vähän lisähaastetta aiheuttaisi tämä esikko, joka vielä pieni hänkin, mulla ja mun sisaruksilla on kuitenkin kymmenisen vuotta ikäeroo, niin oli eri tulanne. :)

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ihan kunnossa, paino oli pudonnut kilon verran, ja hemoglobiini oli pudonnut muutaman yksikön. Tuo verenpaine on kyllä yksi riesa, miten voi alapaine aina olla yli kymmenen yksikköä korkeampi neuvolassa kuin itse mitattuna kotona tai töissä?? Ja töissä on vielä tasan sama vekotin kuin neuvolassa... Olen vähän ihmetellyt sitäkin, kun tähän asti oon joutunut nousemaan vessaan kerran yössä ja nyt jo viikon oon saanut nukkua yön heräämättä, mutta neuvolatäti sanoi, että kohtu on noussut ilmeisesti sen verran, ettei enää paina rakkoa..

Sydänääniä kuunneltiin ja tosi alhaalta ne vieläkin löytyi, oikein oli vilkkaalla tuulella meidän pieni; liikkui ja sydän sykki tasaisesti, ja lopuksi potkaisi anturiin niin että oikein räsähti! :D

Ihanaa viikonloppua kaikille, toivottavasti kaunis keli jatkuu, niin on mukava lähteä vähän ulkoilemaan!

Päivityksiä: neuvolalääkäri 16.10 ja seuraava neuvola 29.11

Karviaismarja ja tiiti 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Arg, kirjoittelin pitkät pätkät, ja tabletti päätti pätkäistä juuri kun olin viestiä lähettämässä ja sinne meni tekstit.

Mutta siis, lyhennettynä versiona, onko jollain kokemusta jolla ennestään useampi lapsi niin tuosta sykkeen nopeudesta suhteessa sukupuoleen? Meillä ei tytön nlakorttiin ole merkattu sykettä kertaakaan, mutta pojan on, ja enää en muista noita tytön sykkeitä mutta muistelisin että koko raskauden oli toisen sykkeet nopeammat.

Syksy tuli, ja taas olen langat ja puikot kaivellut esiin, ihan harmittaa ettei ole talvivauva tulossa kun ei saa väsätä minikokoisia tumppuja ja töppösiä.. Tosin, isommille pitää taas sitä sun tätä väsätä, kun jalat varsinkin kasvanut taas hirmuisesti. Ja likalle ostin vaalean liilat talvikengät, mutta mistään en ole väriin sopivia asusteita löytänyt joten tarkoitus olisi nekin ennen talvea väsätä.
Ja vauvalle voisi tietenkin vaikka peiton väsätä, jos tekeminen loppuu kesken. On nytkin hyvin nukkeleikeissä peittona molempien mukuloiden virkatut vauvaviltit..

Oi, nuo korvapuustit näyttää niin hyviltä että tekisi mieli itsekkin leipoa vaikka mun puusteista ei ikinä mitään nättejä tule, mutta maku on sentään hyvä, ja ei ne tuossa kauaa vanhene joten ei sillä ulkonäöllä niin väliä ole.. ;) *yrittää uskotella itselleen*

Raidallinen 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Praline Jyväskylässä minä ultrissa käyn nyt. Sillon esikoisen aikaan oli täällä se alkuraskauden ultra ja kakkosenkin aikaan kävin täällä, mut nyt ne ei ultraa täällä ollenkaan vaan kaikki menee JKL kautta. Täällä on neuvolalla ultralaite vain sitä varten että ne katsoo lopussa asentoa mikäli tuntuu ettei ole kääntynyt.
 
Karviaismarja joo luulen että pärjättäis kyllä kaksosten kanssa mutta kolme noin pientä aiheuttais jo päänvaivaa, esim liikkuminen olis vielä haasteellisempaa. Auton vois hylätä koska ei ole mitään mahdollisuutta hommata tila-autoa ja sit olis pakko hommata esim ylimääräinen pinnis ja vaikka mitä. Meille tuo kaksi lasta on ollut ajatuksena siksi, että on myöhemminkin varaa sitten tehdä asioita, viedä lapsia johonkin ja laittaa harrastuksiin. Kaikkeen tietysti pystyy sopeutumaan, mutta kyllä se olis aika hankala tilanne. Tunnen kyllä itseni sen verran että varmasti innostuisin niistä kaksosistakin ja rakkautta riittäisi, mutta kyllä mielummin otettais yksi, kiitos :D Esikoista odottaessa jopa hieman toivoin että tulis kaksi kerralla, mutta nyt on vähän eri tilanne.

Mutta ei voi valita eikä valitusoikeutta ole, kyllähän se mahdollisuus oli tiedossa kun vällyjen välissä peuhattiin. Katsotaan mitä ultrassa paljastuu :) Suurempi todennäköisyys joka tapauksessa on että siellä on yksi, vaikka nyt kuumottelenkin.

Raidallinen olen myös kuullut että muistaakseni yli 140 sykkeet tarkottaisi tyttöä ja alle poikaa, ja meillä piti paikkansa neuvolassa katsottujen perusteella esikoisen kohdalla. Myös neuvolatäti silloin mainitsi asiasta jo alkuraskaudessa, mikä tietty vahvisti mun tyttöepäilyjä silloin. Olen kyllä kuullut ettei aina pidä paikkaansa mutta usein on myös pitänyt. Tietenkin ne sykkeet vaihtelee sen mukaan kuinka sikiö liikkuu jne. En menis maalaamaan lastenhuonetta kyllä sykkeiden perusteella mutta mun lähipiirissä on osunut oikeaan :)
 
"Olit luonamme hetken, ihan pienen vaan.
Et pidemmälle enään, jaksanutkaan.
Ei koskaan tavattu, tunnettiin vain.
Liian pienen hetken, sinut pitää sain.

Ei tullut äitiä, ei tullut isää
vain itkua, kipua, surua lisää.
Pilven reunalla teitä jo liikaa on,
äidin ja isän kaipaus on loputon.
Ei muuta voi, kun rukoilla vaan,
että seuraavan pitää jo saan."
Minut saa ottaa pois listoilta.. Meidän pieni vauva oli menehtynyt.. Itkusta ei meinaa tulla loppua:'(
 
Yemina osanotot ja jaksamista!

Kultapupu seisomalauta olisi aivan loistava, mutta kun on nuo peräkkäin istuttavat sisarusrattaat, niin en oikein usko, että niihin enää lautaa saa. On nimittäin aika pitkällä tuo alempi istuin, varsinkin sitten, kun vauva makuuasennossa alempana. Ja vaikka saisikin, niin en ylettäisi enää työntää, pätkä kun olen minäkin! :D No joo, johan se kuopuskin sitten jo kävelee vaikka kuinka, niin voivat vaikka isommat vuorotella. Ja matkoihin vaan varattava paljon aikaa, niin ehtii tutkia kaikki kivet ja kukat ja muut ihmeellisyydet. Niin ja jos se vauva siinä liinassa sitten menisi paremmin. Onneksi on jo kevät, niin ei tarvitse talvivaatteiden alle vielä liinaakin sulloa. Pitää vaan opetella kunnolla ne sidonnat. Kuopus jonkin verran viihtyi liinassa, mutta ei rutiiniksi saatu kuitenkaan.
Millainen liina sulla kultapupu on? Mulla on tosi pitkä trikoinen ja kuten sanottu, niin olen aika pätkä niin välillä tuntui oudolta metrikaupalla liinaa kiertää ympärille... Niin jos säkin olet pätkä, niin millaisia kokemuksia? :)

Kylläpä oli muuten hyvä, että kaupasta ostin tummaa suklaata perjantain kunniaksi. Mentiin vielä puistoon ja iski sellainen heikotus, että siinä sitten salaa lapsilta kävin levystä napsimassa palasia, niin saivat leikkiä. Muuten olisi jouduttu lähtemään saman tien kotiin.

Hauskat viikonloput kaikille!
 

Yhteistyössä