Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

Miten ja minne? Puhelimella kun ei taida mennä viestit täällä perille. Kirjaa mut täällä itestään ulos kun sivu vaihtuu. Tooooosi turhauttavaa. Joka välissä pitää kirjautua uudelleen ja linkittäminen tuskin onnistuu x) pääsisi helpommalla kun etsin itse fbstä.
 
Kun laitatte sitä yv:tä fb-ryhmään pääsystä, niin pyytäkää lukukuittaus vastaanottajalta. Heti siinä viestikentän alla on täppi, jota voi klikata. Varmaan helpottaa, että onko Adalie lukenut viestin vai ei. Mä vielä odottelen sitä np-ultraa...
 
Täällä on pitänyt kiirettä niin ei oo tullu kirjoiteltua. Pahoinvointi onneks helpottanut jonkinverran. Aamupäivät jo hyviä,iltaa kohti pahenee mut jaksan jo touhutakin. Väsymyskin kadonnut kunnjaksaavalvoa :) vaikka nukunki pääsääntöisesti 22-08 :) yhä verensokeri laskee jos ei syö 2-3h välein ja tulee heikko olo. Tämä jatkui koko esikoisen raskauden joten varmaan myös tässä jatkuu :/

Mulla vasta 3.10 se np niin saa odotella. Onneks massu ja tissir on kasvanu niin varmaan sielä pikkukaveri kasvaa. Ens viikolla olis esikoisen neuvola niin ajattelin kysyä jos vois ne sydänäännet kuunnella :) mut jotenkin nyt paljon rennompi fiilis :)

Aika ainakin menee nopeaa. Kohta jo eka kolmannes takana :)

Bluedreams ja pöntiäinen 11+6
 
Anteeksi naiset! :D Mulla on ollu netti ihan päin persettä, siis juuri mikään ei oo toiminut ja oon saanut harmaita hiuksia kun ärsyttää! Fbssä ei toimi viestit eikä ilmoitukset ja tämän sivun oon saanu puoliks auki HUOH! Nyt kuitenkin kaikille vastattu ja lisätty kaveriksi ne joiden profiilit oli tiedossa! :)

Ei muita kuulumisia :D ei oireita edelleen, liitoskipuja lukuunottamatta!!!! Ihan jäätävät jo nyt! Sydänääniä en oo vieläkään löytänyt mut en osaa panikoida, mulla on niin paljon mahaa että pitäis painaa doppleri syvälle että sais kuuluviin :D

Adalie & Pikku 11+5.
 
Laurina noista mielialoista kyselit erityisesti esikoista odottaessa. Mulla on vielä tuoreessa muistissa kun odotin tuota esikoista, miten mielialat kyllä heitteli joka suuntaan. Oon myös ihan äärimmäisen kärsimätön ihminen joten se raskausaika tuntu kyllä ihan loputtomalta. Yllätyin myös omista mielialoista tosi paljon. Me ei käytetty ehkäisyä kolmeen vuoteen ennen esikkoa, joten olin siis helpottunut ja todella iloinen plussasta ja siitä, että ei oltukaan lapsettomia (ei käyty siis selvittämässä lapsettomuutta missään vaiheessa). Olen pienestä pitäen halunnut lapsia. Kun raskausaika olikin sitten loppuun saakka pahoinvointia niin jopa mietin välillä että kunpa en olisikaan tullut raskaaksi! Mikä on siis ihan käsittämätöntä näin jälkikäteen. Kävimme myös ennen puolta väliä hoitamassa sukulaisen pientä vauvaa yön yli, ja olimme ihan loppu sen vuorokauden jälkeen (pahoinvointi ei auttanut tietysti siinäkään) ja muistan ajatelleeni että mihin oon itseni oikein pistänyt, kohta meillä on tuollainen 24/7. No, näin jälkikäteen voin sanoa että ensinnäkin on ihan eri asia hoitaa omaa lasta kuin jonkun toisen. Vaikka olis rättiväsynyt ja vittuuntunut niin sen pienen ei tarvitse kuin hymyillä ja sitä on taas ihan mehuissaan ja onnessaan lepertelemässä pienelle. Ja se on niin palkitsevaa se hoito että päivääkään en ole katunut pikkuisen syntymän jälkeen. Musta myös tuntuu että lopullisesti tajusin vasta kun vauva tuli ulos, että siellä mahassa oikeasti oli sellainen pieni lapsi. Sitä ennen se tuntui niin abstraktilta, joku tökkii siellä mahassa. Itsellä menohalut oli alkaneet jo laantua hyvän aikaa ennen ekaakin raskautta joten tavallaan oli vaan helpotus että oli joku konkreettinen syy, ettei tartte lähteä juhlimaan kaiken maailman illan istujaisiin :) Se puoli ei siis tehnyt tiukkaa.

Tässä raskaudessa taas jotenkin on paljon tasaisempaa, tietää mitä on tulossa ja minkä takia tässä kärsitään. Olen toki meittinyt että mitenköhän sitä pärjää ja jaksaa kahden pienen kanssa (tai entä jos tuleekin kaksoset! Kolme alle 1,5v..). Ja että miten niille voi antaa sitä rakkautta, huomiota ja syliä yhtä paljon kuin mitä nyt tuo esikoinen on saanut. Tällä kertaa on kuitenkin jo paljon varmempi olo; kun on jo yksi lapsi niin tuntuu että se toinen tulee vaan täydentämään kuviota, tietää että osaa kyllä hoitaa jne.

Mielelläni kuulisin myös muiden ajatuksista odotusaikana, sekä miten on ajatukset muuttuneet kun lapsi on syntynyt. Varsinkin teiltä joilla on useampi lapsi, miten elämä muuttui sen jälkeen kun yhden lapsen jälkeen tuli lisää.
 
Yuliana tervetuloa mukaan laittelisitkos Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala rimpsuna ja tietty se LA niin lisilen sut listoille :)

ON huomenna olisi se NP ultra, ja viime yönä näin unta että meille oli tulossa kaksoset :O enneuniako?

Yönenkeli ja Tiitiäinen 12+1
 
Yöenkeli: Oo, jännäksi käy! Ultraraporttia odotellen :)

Täällä poksuu viikot jälleen ja np-ultraan on aikaa enää tasan viikko ja kaksi päivää. En oikeesti tiedä miten pysyn pöksyissäni siihen asti.

Fujin 11+0 whoopwhoop!
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Täälä on ollu nyt enemmän ihme maha juilintoja ja menkkajomotuksia, viikonloppuna sai taas vähän enemmän halailla pönttöä, että sellasta. :D Tänään aamulla ajatteli taas kokeilla saanko sykkeen kuuluviin ja kyllä sieltä aika nopea tahtista ääntä kuului, mutta doppler ei antanu minkäänlaista tulosta ja ääni muutenkin mietityttää että kuuntelenko edes oikeaa. :headwall:


Miwwi 11+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi: Mullakin oli viime yönä tosi kovaa kipua silleen, että piti ihan mennä makoilemaan (muille tiedoksi, mulla oli yövuoro viime yönä :D). Optimistisen astenteen kun oon nyt ottanut, niin kyseessä oli varmasti ne kasvukivut tai liitoskivut tai mitkä lie. Kaikki on hyvin ja huomaatko miten samaan aikaan meidän mukulat oikeesti kasvaa, kohtalaisen samoja juttuja samoihin aikoihin meillä molemmilla :)

LiLeHe Tervetuloa mukaan! :)
 
Hiljaista ollut kirjoittamisen kanssa täälläkin, vaikka käyn kyllä lukemassa mitä teille muille kuuluu :) Joku oli lähdössä lomalle, olisi niin ihanaa, väsymys painaa päälle. Herään öisin huonoon oloon, pitäisi keksiä jotain nopeaa naposteltavaa sängyn viereen jospa se menisi sillä. Ja päivisin ihan poikki, eikä yöllinen valvominen auta asiaa.

Hieman tulee tuhruvuotoa, oli yhdessä vaiheessa n. viikko ettei tullut, mutta sitten taas alkoi. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Kaikki kauhukuvat mielessä kohdunulkoisista, keskeytyneistä keskenmenoista jne.... Perjantaina on ensimmäinen neuvolakäynti, niin varataan aika ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Maha on ainakin jo kasvanut, painoa tullut puoli kiloa (näyttää siltä että olisi paljonkin enemmän). Turvotusta ja tissit kuppikoon isommat.

Nyt tytär petiin, ja pian sitä saa mennä itsekin... Ehkä hiukan iltaväsymys helpottanut, voi valvoa ehkä 21.30 asti ettei tarvii ihan klo20 mennä nukkumaan :)

Taisku-80, 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Täällä tultu juuri tunti sitten np-ultrasta! Kyllä jännitti aamulla niin paljon, mahakin melkein kuralla :D on ollut niin paljon vähemmän oireita kuin esikoisesta. Mutta siellä se tyyppi hengaili, oli oikein yhteistyöhaluinen ja antoi nätisti ottaa kaikki tarvittavat mitat, vaikka olikin liikkuvainen ja välillä jumppasi menemään :) kaikki vaikutti olevan oikein mallikkaasti, ja koska saatiin kaikki niin hyvin katsottua kesti koko käynti vain n. 15min. Vastasi viikoiltaan 12+4 vaikka omien laskujen (ovistuntemukset +testit) mukaan olis ollu vasta 12+0. Ultran mukaan todennäköisin laskettu aika ois siis 4.4.14, omien laskujen mukaan siis 8.4. ja neuvola laski 5.4, eli nyt ois mistä valita :) Ootteko te lähteny laskemaan ultran mukaisella vai pitäytyny alkuperäisessä la:ssa? Eipä tuolla nyt muuten oo mitään väliä, tietää vaan milloin poksuu :)

Tänään oli parilla muullakin np-ultra, muitakin ultrakuulumisia siis odotellessa!
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Siellä se pieni venytteli kovasti ja sydän äänetkin kuultiin samalla nyt siis RV 12+3 kun neuvolan mukaan olisi 12+2
täti siel laitto että laskettu 5.4.2014 kun neuvolan mukaan 6.4..



Hienosti oli väärin kirjoitettu meidän sukunimi pitäisi siis olla Hevonkoski... ja jotain lukujakin saatiin T21 1:2500 T13 1:100 000 ja T18 1:35 000

Lasketaan nyt sit ton 5.4 mukaan

Yönenkeli ja tiitiäinen 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Eireann, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ei sillä LA:lla varmaan juuri merkitystä ole jos heittää vaan muutamalla päivällä. Muutenkin kun ihan normaali syntymäväli on siinä viikoilla 38-42 niin mä henk. koht. ainakin pidän laskettua aikaa vain sellaisena suuntaa antavana, että syntyy joskus niillä main :D
 
Joo tarkotinkin Fujin että tietää milloin poksuu viikot (lähinnä kun lueskelee noita "tällä viikolla tapahtuu sikiön kehityksessä sitä ja tätä), varsinaisen ison poksahduksen kanssahan sillä ei oo niin paljon väliä, mullakin esikoisesta ultran mukaan la 12.9., omien laskujen mukaan 15.9., ja oikeasti syntyi 26.9. :) Kiitos onnitteluista!

Ja myös Yönenkelille onnittelut!
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Eireann: Mulla virallinen LA katsottiinkin vasta nt-ultrassa, mutta ekassa se merkattiin jo ar-ultrassa. Seuraavissa ultrissa on aina ollut jonkin verran heittoa suuntaan tai toiseen, mutta mä lasken sen mukaan, joka neuvolakorttiin on merkitty todennäköisimmäksi LA:ksi. Ellei neuvola sitä ultran mukaan mihinkään muuta, niin silloin jatkan sillä, millä aiemminkin :)

Täällä oksentelu jatkuu edelleen. Saa nähdä kauanko tätä on kestettävä. Muutoin ei mitään kummempaa tänne päin :)

Lotus 15+0
 
Onnea Eireann ja Yönenkeli hyvistä ultrakuulumista! :heart:

LiLeHe Tervetuloa mukaan!

LA otan aina sen mukaan, mitä neuvolakorttiin on merkitty. Sehän on se virallinen, joka merkataan raskaustodistukseen. Sen mukaan tulee myös kaikki käynnit jatkossa. Harvoin muuttavat LA, jos koko heittää menkoista laskettuna +/- muutaman päivän. Kai ne sitten muuttaa, kun muutos on suurempi.

ON Mä kävin eilen otattamassa verikokeet veriseulaa varten ja vein samalla pissanäytteet labraan. Ens viikolla np-ultra. Olot edelleenkin hyvin normaalit, väsymystä vain. Eilen kuuntelin pitkästä aikaa sydänääniä ja siellä kovasti jumpsutti sydän. Ihana ääni! :heart:

Neksu 10+6
 
Onnea ultrakuulumisista ja kiva että saadaan uusia tänne koko ajan mukaan!

LA Luottaisin itse myös ultraan ehkä, viimeksi mentiin juuri ultran mukaan koska ei ollut mitään varmaa tietoa ennen sitä. Yleensä ultran jälkeen la muutetaan vain jos heittää yli 3 päivää, tai tällaisen rajan mä oon kuullut jostain. Eli jos ultran arvio heittää alle 3 päivää neuvolan arviosta niin silloin pidetään se vanha.

(.) Mäkin sain tossa eilen vihdoin ultrapäivät postissa, eli np-ultra 14.10.13 jolloin viikkoja olis kasassa 12+5 ja rakenneultra 05.12.13 (rv20+1). Ei yhtään jaksais odottaa tuonne np-ultraan, harmittaa että se on noin myöhään. Jotenkin enemmän luulen että ultrassa sikiö paljastuu hieman nuoremmaksi, mutta entä jos se onkin pari päivää vaikka vanhempi, sittenhän mennään jo yli rv13 mikä olis se ideaali np-ultra-aika. Eipä se varmaan paljoa vaikuta, mutta melkein kolme viikkoa ennen kuin saa varmuuden tästä jutusta tuntuu tuskaiselta... No, eipä tässä muuta voi kuin odottaa. Torstaina nyt ajattelin viedä näytteet labraan.

Eilen illalla tuli taas kunnon repäisykipu kun aivastin, vieläkin ihan hellänä alavatsa. Illalla oli sen verran kipeänä että piti ihan kieltäytyä petipuuhista. Onneksi nyt on helpottanut jo, mutta ei tee mieli aivastaa. Kauhee nälkä tunti syömisen jälkeen, kuitenkin alas saa niitä pikkuannoksia. Onneksi laatta ei ole lentänyt kuin yhteensä pari kertaa (viimeksi la), oon saanut pidettyä kurissa olot tuolla syömisellä. Ärsyttää kun koko ajan pitää vaan miettiä ruokaa, mutta kyllä se tästä vielä.

Kp & Kultakala 9+6
 

Yhteistyössä