Huhtikuun hurmurit 2015

Giu
Ompas täällä paljon pulistu :) Kivaa vaan tietwenkin!

Meillä oli tänään eka neuvola, jonka mukaan 8+6 oltaisiin. Tosin torstaina ar-ultraan niin nähdään ollaanko sittenkin pari viikkoa tuosta perässä. En yhtään malttais tota ultraa kyllä nyt odotella! Jos siellä on kaikki hyvin niin hankin kyllä varmaan send opplerin sitten samantien :)

Foolihappoa minä syön myös lisäksi, vaikka multivita raskaus+imetys sitä sisältääkin. Terveydenhoitaja tänään sanoi että ei ole mitään haittaa syödä niitä ektratabuja lisää :) Ne raskaus omega 3 tabut on myös ostettuna, mutta ne haisee tosi voimakkaasti, enkä ole nyt aamukuvotuksissa pystynyt niitä syömään. Jo pelkkä purkin avaus saa palan kurkkuun.

Naimisiin me ollaan menty 26.4.2014, eli ihan tuore aviopari kyseessä. Kihloihin mentiin 19.10.2012, eli kihlajaispäivä pian tulossa :) Yhdessä ollaan oltu reilu kolme vuotta. Pillerit lopetin kuukautta ennen häitä.
 
Iltapäivää!

Mulla on tänään niin loistava fiilis ja niin pitkästä aikaa! Äsken keitin kahvia väkisin ja kas kummaa sen haju eto vaa ihan vähän ja voi kun maistu kahvikupponen hyvälle! Mun elämän paras kahvihetki :LOL: Pienet ilot.
Ei mutta on tuntunu viime kuukauden ettei tää pahoinvointi helpota koskaan ja pelänny et tää jatkuu läpi raskauden vaan josko näistä pikkumerkeistä jo uskaltais toivoa että tää pahin on menossa ohi. Aamusin on vielä lievää etomista ja yökkäystä mut se menee ohi kun vaan väkisin syö jotain. Voi että, tekis vaan mieli riemuita ja hehkuttaa tätä asiaa lopputeksti :D

Noniin jos jotain muuta sitten viel tähän. Ootte puhuneet täällä millaisissa parisuhteissa elätte niin ite oon ollut miehen kanssa päälle 2,5v yhdessä ja mentiin kihloihin tuossa viime talvena. Mies kosi Helsingissä kun oltiin lomareissulla :) Häät oli puhe pitää ens kesänä mut kattoo ny miten tässä ehtii jos/kun vauva syntys eka terveenä tähän maailmaan :)

Mulla on huomenna ne alkuraskauden verikokeet ja virtsanäyte vietävä terveyskeskukseen. Samalla vien työpaikalle avaimet ja haen todistuksii yms kun työt on ny sit taputeltu loppuun. Työttömäksi ilmoittauduin ja totesivat vaa työkkäristä että omatoimista työnhakua ja jäät sitten maaliskuussa äitiyslomalle. Yritin että no enkö vois käydä siellä ja jutella niin eijei kun ite vaan kotona työnhakua, että nykyään puhelimitse hoidetaan tää asiakaspalvelu. Ööh okei..

Miten muilla on viikko lähtenyt käyntiin? :) Hermostuttaa kyllä kun lähti ny 10 viikko käyntiin ja eilen oli ihan tajuttoman paljon vihlontaa mahassa ja maha ku ilmapallo. Ihan järkyttävää :D Kai se on ihan normaalia, toivomma.

Niin joo jotenkin kiva kun luin että Suvi Teräsniskakin oottaa vauvaa ja sit ny tää Kate ja William ja viel Kimin Minttu-rakas :D Huvitti oikein Iltalehden hehkutus et Minttu hehkuu raskausonnea. Musta jos ois ottanu viime viikolla kuvia raskausonnesta niin ois voinu olla vähän eri tyyppiset kuvat :LOL:
 
Hei, voisin liittyä ryhmään :) LA (vai miten nämän nyt ilmoitetaan, kun olen aika pihalla näistä) 13.4. ja kolmas lapsi tulossa. Ikää 33.
Kolmannellakaan kerralla en ole säästynyt pahalta raskauspahoinvoinnilta. Haluaisinkin kysyä, että miten te muut jakselette tolkuttoman väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa, kun ympärillä on paljon muitakin huolehdittavia kuin oma itse?
Ja kyllä minulla on myös erittäin osallistuva ja vastuuntuntoinen mies.
 
Viimeksi muokattu:
).( kävin tänään labrassa, vampyyrit imivät kuusi putkellista verta... En ollut osannut odottaa ihan tuollaista määrää, mutta nopeasti meni kuitenkin. Virtsanäytettä varten onnistuin juuri ja juuri pidättelemään sen 4 tuntia. Hankalinta on, että jos vähänkin pissattaa ja sattuu istumaan alas, meinaa tulla housuun ja hätä yltyy. Pahoinvointia ei mainittavasti. Nälkä ei enää ole sellainen "oksennan jos en just nyt saa jotain suuhuni" vaan tunnen pitkästä aikaa ihan oikeaa nälkää!

paino on käytännössä vaan tippunut. Alkupainosta -4kg ekalla pahoinvointiviikolla, pikkuhiljaa hiipi 1 takaisin, mutta sekin lähti tuossa viikonlopun aikana, vaikka tunnen syöneeni ihan älyttömän paljon. Tämä painnonlasku kulkee ilmeisesti suvussa, ja lohduttaudun sillä, että mahamakkarat ovat siitä huolimatta kasvaneet...

naimisiin emme ole luultavasti menossa vielä vähään aikaan. Kyllä se varmaan joskus tulee tehtyä, muttei ole mitenkään erityisen tärkeä asia meille. Olemme olleet yhdessä lähes 8 vuotta, asuneet siitä yhdessä 7, ja alusta asti on ollut selvää, että tulemme olemaan yhdessä aina, ja että hankimme jossain vaiheessa lapsia. Naimisiinmenon ainoa perustelu voisi olla sama sukunimi koko perheelle.

Richi 10+1
 
Äääh, olen ihan kade teille jotka olette pari viikkoa edellä ja pahoinvointi alkaa olla historiaa :D Herttuaparin raskausuutinenkin oli kiva yllätys, ja "kiva" tietää että ei se raskaus ole pelkkää vaaleanpunaista onnea kaikille muillekkaan, vaikka lehdissä se niin usein esitetään.. vaikka en toki tätä oloa kenellekkään toivo. :/

Mutta on täälläkin ihan pientä lievitystä tullut tuon pahoinvoinnin suhteen, nyt sentään välillä vähän tekee jo mieli jotain ruokaa eikä ihan kaikki okseta. Vellovaa oloa on kyllä aamusta iltaan aika ajoin, mutta enempi juuri tuota turvotusta. Maha on tosi kipeä pallo :/ Ja mahavaivat on hyvin tuttuja täälläkin. Suussa on jatkuvasti paha maku.

HaLi80 En minä jaksakkaan. Olen nyt kohta 4 viikkoa maannut sängyn pohjalla. Mies on ollut lomalla joten on hoidellut tosi paljon lasta ja kotia, mutta toki tää raskausväsymys alkaa näkyä jo ihan kaikissa. Nostan hattua niille jotka pystyy käymään töissä jopa oksennellen! Aikamoisia teräsnaisia!

äitii88 & mini rv 8+3
 
Heippa, onpas täällä kirjoiteltu ahkerasti!

Kauhee kun luulin ja toivoin jo, että pahin pahoinvointi olisi ohi, mutta tänään aamulla oksensin ihan tyhjäksi asti, huh miten vei voimia! Aiemmin vaan ihan pikkuykäsyjä (pahoittelen suorasukaisuuttani, mutta tällaista eritehommaahan tää on..) Sääliksi käy teitä raukkoja, joilla on vastaavaa monta kertaa päivässä!

(.) Kätilöopistosta ei vieläkään mitään kutsua, soitin, tai siis yritin soittaa sinne, että onko lähete yleensäkään tullut perille, mutta soittoaika olikin jo loppunut klo 15. En oo kyllä oikeen koskaan kotona klo 8-15, jolloin sinne vois soittaa, ja töistä ei oikeen oo hyvä.

Kevis + itu 10+4
 
Tänään oli eka neuvola. Lappuja tuli paljon. Otettiin hemoglobiini, mulle ihan ok 120. Verenpaine ok, samoin pissanäyte.
Eka ultra aika tulee postissa syyskuulle. Varmistetaan siinä nuo raskausviikot ja mikäli mahdollista niin otetaan samalla niskaturvotus. Mikäli viikot heittää radikaalisti niin varataan uusi aika seulonta ultraääntä varten. Seulontaa varten käyn verikokeessa kahden viikon päästä. Samalla pitää viedä toinen pissanäyte viljelyä varten.
Rh-negatiivisuuden vuoksi otetaan kuulemma nykyään kolme verikoetta, joissa rv 26-28 (en ole ihan satavarma viikoista) saadaan selville onko vauva rh- vai +. Tarpeen tullen rokote annetaan sitten jo tuolloin eikä enää synnytyksen yhteydessä. Tänään otettiin tuo eka näyte.
Terkka ei halunnut yrittää sydänäänien kuuntelua vielä lainkaan. Tuumasi, että kohtahan sinä pääset sinne ultraan. Joo, odottavan aika on edelleen pitkä.

Parisuhde: Yhdessä on oltu 12 v., joista kihloissa 5v. Naimisiin mennään sitten joskus. Todennäköisesti ulkomailla/maistraatissa ja pidetään sitten lähisukulaisille pienet juhlat. Tää tuntuu jo niin vanhalta jutulta, että kukaan ei edes odota häitä meidän kohdalla :D

Foolihappoa syön 1tabl./400mikrogrammaa per päivä.

Ummetus on vaivannut alusta asti. Sairastaminen, liikunnan loppuminen käytännössä kokonaan kolmeksi viikoksi sekä parin viikon iltanärästys saivat vatsan ihan jumiin. Nyt kun flunssa on taitettu ja olen päässyt liikkumaan niin vatsakin toimii paremmin. Närästys loppui kun jätin appelsiinimehun pois.

Painonnousu: ummetuksesta johtuen painoa on tullut neljä kiloa lisää. Mitäpä sitä voisi muutakaan olettaa kun ruokaa pitää tuputtaa joka vaiheessa, ettei olisi paha olo ja mitään ei tule ulos kummastakaan päästä :LOL: Näkyy siis jo ulospäin, mutta kukaan ei ole vielä kehdannut tulla kyselemään.

Vatsan muoto: nyt on alkanut kasvamaan tuolta alhaalta (pikkuhousut painaa jo) eli ei varmaan mene kauaa, että alkaa oikea vauvamaha tulemaan tuon turvotuksen tilalle. Kolmannen kohdalla huomaa, että on kasvanut aika paljon muita raskauksia nopeammin.
 
Pakko ehkä avautua, koska olen koko päivän pihissyt kiukusta ja itkua pidätellyt.

Olin siis viime to ja pe töistä pois kamalan pahoinvoinnin vuoksi, mikään ei pysynyt sisällä ja olin vaaka-asennossa koko ajan koska en jaksanut olla pystyssä. Töihin meno ei siis tullut kuuloonkaan. NOH!
Kävin parisen viikkoa sitten työhaastattelussa ja sain paikan, josta kieltäydyin ja silloin kerroin rehellisesti miksi, koska en halunnut menettää tulevaisuudessa mahdollisuutta saada samasta firmasta työtä. Tämä myymäläpäällikkö olikin minusta kysellyt tämän hetkisen työpaikkani konttorihenkilöltä (ensimmäinen ARGH! ei mitään oikeutta kertoa nun hakeneen toiseen työhön) ja kertonut mun hakeneen sinne töihin.... Noh, ilmeisesti tämä konttorihenkilö oli sitten mennyt kyselemään tältä myymäläpäälliköltä, että miksi en ottanut työtä vastaan ja tämä MP oli kertonut, että olen raskaana. ARGH!!! Vaitiolovelvollisuuden rikkominen!
Yllätyksekseni tänään kun menin töihin, jouduin puhutteluun esimieheni kanssa. Hän pamautti heti kasvoilleni kysymyksen, että "oletko raskaana", vastasin hetken mietittyäni että "nojoo..". Hän rupesi raivoamaan, että "raskauspahoinvointi ei ole syy sairaslomaan ja poissaoloihin..." WHAT?!? Eli mun olisi pitänyt töissä olla aivan kuivana ja käydä laatottamassa vessassa kesken asiakaskontaktin... Yeah right!
Sain kauheet paskat ja sitten selvisi, että tänä konttorirotta oli mennyt ja kertonut raskaudestani esimiehelleni ja 1+1=2..

Meinasin ruveta itkemään, että eikö täällä kunnioiteta kenenkään yksityisyyttä ja vielä tälläsessä asiassa!! Olisin halunnut itse kertoa asiasta kun siihen olen valmis ja vielä, kun en ole lääkärissä käynyt ja on ollut vuotoja ym! Olen niin loukkaantunut ja surullinen, että ei ole sanoja! Tähän vielä lisäksi nämä hormonit niin purskahdin heti itkuun kun pääsin töistä. :( :(

ON: vuoto on lakannut, onneksi ja odotan aamusta lääkäriä pelon sekaisin tuntein!
Wish me luck! ;)
 
la 8.4 / ikää 35v./ kolmas lapsi/pkksk

Väsymys ja etova olo täälläkin vaivaa, eilen illalla alkoi päänsärky ja jatkui lähes koko tämän päivän. Onneksi helpotti lopulta.

Neuvolassa olen käynyt 2 kertaa ja ultrassa kerran. Seuraava ultra kahden viikon päästä.

Nyt viikot 9+5
 
Heippa kaikille!

Olen taas muutaman päivän vain taustaillut aktiivisesti. Tuntuu, että kirjoittamiseen on kovin vähän tilaisuuksia. Nyt aamiaispöydässä näpyttelen yksikseni...olisiko tämä päivän ainoa 'oma' hetki.

Ttaisku, pomosi kuullostaa tosi ikävältä. Onko sinulla lääkärintodistukset sairaslomasta vai saako teillä pitää sairaslomaa omalla ilmoituksella? Jos sinulla on todistus, niin ei pomosi voi mitenkään kiistää sairasloman perusteita. Koeta jaksaa pitää puoliasi! Tuollainen käytös esimiehen puolelta ei ole mitenkään asiallista , eikä takuulla kohota työmotivaatiota raskausaikana.

Parisuhtesta, meillä on takana jo 13 vuotta yhdessä joista jo 10 naimisissa. Tapasimme aikoinaan kesätöissä. Menimme naimisiin jo kolmen vuoden päästä kun olin itse 20 ja mies oli 28. Olimme (tuolloin isolta tuntuneen) ikäeron takia kaveripiireissämme ehkä hieman omituinen pariskunta, varsinkin kun menin niin aikaisin naimisiin. Mutta edelleen ollaan tyytyväisinä yhdessä :D

Nyt pikkuneidit heräilevät, ja oma rauha on mennyttä...
Mukavaa päivää kaikille!

Pikku-Katti 8+0
 
Täällä oli eilen ensimmäinen neuvola. Ultrassa löytyi alkio joka vastasi viikkoja 6+0/6+1. Sykettä ei ollut. Viikon päästä katsotaan uudestaan miltä näyttää. Odottelu kyllä käy hermoille, kun tässä on ties mitä ollut jo aiemmin. Mutta ei kai se auta kun yrittää kestää ja jaksaa edes vähän toivoa, että ensikerralla se sykekin sieltä löytyisi.

Painonnousu: Vaikka onkin tullut syötyä kuin hevonen, niin paino ei ole noussut kuin puoli kiloa.

Parisuhde: Reilu 10vuotta ollaan yhdessä kuljettu. 9vuotta kihloissa ja reilu vuosi naimisissa.
 
Pikku-Katti: ei mulla ole sairaslomatositusta , koska meillä on niin, että ainoastaan esimies pystyy varaamaan työterveyslääkärin ja kun soitin esimiehelleni torstaiaamuna , että olen työkyvytön, niin hän ei suostunut varaamaan työterveyslääkäriä. "Ei ne siellä kuitenkaan mitään sanoisi".. Ja sama homma perjantaina. Eli koska en kokenut itse tarvettö lähteä omakustanteisesti lääkärille, en siis saanut sairaslomatodistusta... Tämäkin on aihe, josta en ole todellakaan samaa mieltä! Eli siis meneekö sääntöjen vastaisesti.
 
ttaisku, esimiehesi toiminta kuulostaa kyllä todella kohtuuttomalta! Suosittelen ottamaan yhteyttä luottamusmieheen/liittoon, koska ei asioiden noin pitäisi mennä.
Raskauspahoinvointi on ihan pahoinvointia siinä missä muutkin ja syy olla poissa jos ei ole työkykyinen.. ja siitä kyllä pitää saada myös palkka!
 
Giu
Ttaisku, todella kurja tilanne. Ihan käsittämätöntä miten ihmiset meneen noin puhumaan ohi siinsa! Kuulostaa myös oudolta tuo että kukaan muu ei pysty lekuria varaamaan..

Mulla oli eilen eka neuvola. Tosi kiva th oli ja hirmuisesti saatiin kaikkia lappuja. Torstaina mennään omakustanteisesti ar-ultraan. Ens viikon lopulla labraan antamaan pissanäyte ja verikoe ja sitten siitä parin viikon päästä nt-ultraan :) Jännää :)
 
ttaisku: Onpa härskiä toimintaa! Kannattaa soitella heti tänään vaikka suoraan liittoon. Todella väärin että sun raskautta on räävitty pitkin kyliä. Työnantaja voi tietyissä tapauksissa kieltäytyä maksamasta palkkaa sairaslomilta, mutta en kyllä ole koskaan kuullut että pahoinvointi kuuluisi niihin rajatapauksiin. Ja se että työnantaja on evännyt sulta oikeuden päästä työterveyshuoltoon ja nyt valittaa todistuksen puuttumisesta on kyllä todella väärin, ainakaan hän ei ole pätevä antamaan sulle mitään diagnooseja jonka perusteella palkan maksamisesta päätetään! Diagnoosit antaa lääkäri. :/ Ja sun ei pidä siitä lääkärikäynnistä maksaa. törkeää. Voimia taisteluun!
 
Ttaisku: onpa kauhean kuuloinen pomo! Nyt vaan liittoon yhteyttä, usein jo sen ilmoittaminen esimiehelle riittää. Olen ollut töissä samankaltaisen pomon alaisuudessa, ja oli kyllä raskasta. Lopulta irtisanouduin vakituisesta työstä ja vaihdoin määräaikaiseen. Ja tuota päätöstä en ole katunut vaikka nyt olenkin tällä hetkellä työtön. Tsemppiä!

Painosta sen verran, että esikoisesta paino nousi ekaan neuvolaan mennessä 4kg! Nyt oli onneksi vasta kilo lisää tullut. Mutta nestettä varmaan kertyy alkuraskaudessa kun turvottaa?

Me ollaan miehen kanssa oltu 10v yhdessä ja viime kesänä mentiin naimisiin. Onneksi ei tämän lapsen kohdalta tarvitse mennä isyyden tunnustamiseen!

Olot alkaa vähän helpottaa, ja makeaakin on tullut syötyä jo! Mutta kahvia en pysty enää juomaan, pelkkä haju jo ällöttää. Ja ennen olen juonut kahvia paljon, joten varmaan ihmiset alkavat arvaamaan kun en enää juo kahvia! :D

Marena 10+3
 
Gynekologilla käyty ja kaikki oli HYVIN! Jäppinen vastasi viikkoja 7+0 - 7+2 ja kokoa oli 9mm. Pieni sydämensyke näkyi myös. Oli hieman alkeelliset laitteet, joten en kuullut, mutta riitti että näkyi syke. Olen varmasti maailman onnellisin tällä hetkellä :heart:

Vuotokin oli ihan turvallista ja nyt vain odotellaan perjantain neuvolaa.

Kiitos kaikille myötätunnosta esimiehen kanssa. Saa nähdä millaiseen vääntöön saan ryhtyä kun äitiysloma lähestyy. Aion olla PAM:iin yhteydessä myös näistä erinäisistä "säännöistä", joita työpaikallani on vaikka muille jakaa. Esim vessassa käynti kiellettyä työaikana, eli sallittu ainoastaan tauolla.. Jepjep!

Mä näytän nyt kesot kaikille negatiivisille, enkä anna minkään pilata onneani!

Jaksuja kaikille pahoinvoiville ! <3
 
ttaisku: Onko tosiaan niin että teillä esimies varaa ajat työterveyteen??? Mun mielestä toi on tosi väärin. Ja JOO, Sun pomos ei ole lääkäri!!! Itse kuulun Superiin. Siellä sanotaan , ettei raskaudesta tarvi sanoa kuin 2 kuukautta aikaisemmin ja että raskaus ei saa vaikuttaa työhönottoon tai jos hakee vakituista työpaikkaa. Komppaan muita ja kehoitan myös minä sinua ottamaan yhteyttä liittoon pikimmiten!!! Toi on ALISTAMISTA!!!!

Foolihaposta Itse syön sekä 1mgx1 päivässä plus äitiys-vitamiinin. Fopolihapon määräsi hedelmöitysklinikan lääkäri ja ohjeen mukaan syön sitä raskausviikolle 12. Syytä en tiedä.

Ummetuksesta UMMETTAA Kamala vaiva. Esikoisesta aikanaan tuli peräpukamat.

Väsymys on vaihtelevaa. Hajamielisyys vaivaa ja työfiilikset on karussa. Hieman etoo. Välillä on päiviä, kun vaan syön hedelmiä ja juon vettä. Paino on noussut 2 kiloa. RINNAT ON ISOT JA KIPEÄT. Töissä kun joutuu paljon kävelemään, niin kipeetä tekee. Onneksi kaapista löytyy isoja topattuja rintsikoita. Jostain syystä mun ukko-kulta tykkää:LOL:

Yhdessä olen ollut ukkoni kanssa kaksi ja puoli vuotta. Heti tiedettiin että loppuelämä ollaan yhdessä. Ukko kosas heti ekana kesänä keskellä kirkasta perjantai päivää polvillaan keittiössä
:heart: Kihloissa ollaan ja naimisiin mennään kun on ajankohtaista.

Jännittää 15.9 oleva ultra. Nyt on ollut pari päivää sellaista että haluais varmistua että pikkuinen voi hyvin ja sydän lyö. Vielä on siihen hetkeen aikaa. Ikuisuus mun mielestä...

Aurinkoista päivää jokaiselle :heart:

Toiveessa& toukka 6+6:heart:
 
Täällä plussattu tänään ja tayssin tädin laskujen mukaan olisi nyt rv 7 menen iltapäivällä ekalle neuvola käynnille :) meillä takana 5 ja puol vuotta yritystä takana ja 3 inseminaatiota ja 1 IVF hoito ja nyt oli sitten hoito tauko ja raskaus alkoi spontaanisti :) No päivitetään tilannetta ku on käyty ekalla käynnillä :)
 
Onnea Jonsku88! Tervetuloa mukaan.

ttaiskun pomo on kyllä uskomaton! Ihme touhua :/

RASKAUSOIREET: viime viikko oli tosi paha, huono olo 24/7. Tämä viikko alkanut ehkä vähän paremmin. Nyt ei tosin maistu mikään ruoka... Tissit on mullakin kasvaneet ja kipeytyneet.

HÄISTÄ: Meille tulee ensi vappuna 10v yhdessäoloa täyteen. Yhdessä ollaan asuttu melkein 9v. Naimisiin mentiin 2010 :)
 
Heippa!

Viimeinkin tuli kutsu seulontaultraan! Se on jo ensi viikolla, 18.9., silloin viikot 12+0. On kutsua odoteltukin. Nyt vaan pitää järjestellä töitä että pääsen, mutta en tiedä pystyykö mieheni saamaan keskelle päivää vapaata. En ole käynyt varhaisultrassa, eikä neuvolassa ole kuunneltu sydänääniä eikä ultrattu, että ihanaa viimeinkin päästä näkemään, että kohdussa tosiaan majailee ja kasvaa joku!
Samalla tuli aika toiseenkin seulontaultraan (rakenneultra?) 12.11. rv 20, jos oikein laskin. Jännä ajatella niin pitkälle, silloin on jo varmaan aikamoinen masu, ja vauvan liikkeet tuntuu.. :heart: (ja siitä ei mee kauaa kun valitellaan täällä kun muksut potkii virtsarakkoa ja kylkiluita :D )

haaveilee

Kevis + itu 10+5
 
Meillä tänään takana ensimmäinen neuvolakäynti! Täälläpäin pitää itse varata aika ultraan ja labroihin, niin pitää alkaa niitä soitella tässä lähiaikoina.
Kauheasti tuli lippua ja lappua, mutta toisaalta kiva että on hyvät tietopaketit varattuna. Ja onneks meille sattui tosi mukava hoitaja :)
 
ttaisku,pomosi käytös on asiatonta. Todella törkeää, että yksityisasioitasi on noin levitelty. Mun työpaikalla saa olla pois omalla ilmoituksella kolme päivää pois ja työterveyslääkärille voi varata itse ajan. En oo kyllä nyt raskauden aikana ollut saikulla. Työkavereille tulee rankka päivä, jos en oo omaa osaani tekemättä. Onneksi pahoinvoinnin kanssa on pärjännyt. Tosin samalla tavalla ei jaksa hymyillä ja skarpata, mitä ennen raskautta, kun nukuttaa ja etoo. Syön Multivita raskaus ja imetys -nappuloita. Lisäksi syön joka päivä marjoja smoothiena, et niistä sais kans foolihappoa ja vitamiineja.
 
(.) Nyt taas ahdistaa, kun selkä on kipeä ollut yön ja nyt aamun. Yöllä myös oksetti ja en saanut montaa tuntia edes nukuttua. Huomenna olin jo ajatellut mennä töihin, mutta en taida olla vielä työkuntoinen.
Aamu on ollut myös vaikea, vaikka söin heti kun heräsin.


Silvia ja pikkuinen 8+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä