Huhtikuun hurmurit 2015

Heippa!

Ilmoittautuisin mukaan tähän porukkaan. Mukavasti väkeä onkin jo kertynyt tähän ketjuun. Onnea kaikille!

Plussasin eilen, edellisen testin tein viiko sitten ja silloin näytti vielä negatiivista. Kiertoni on epäsäännöllinen ja pitkä, mutta laskeskelin, että huhtikuun lopulle pitäisi LA:n osua, ehkä 24.4.? Vappuaattoon ajattelin kuitenkin tähdätä synnytyksen kanssa ;)

Neuvolaan en ole vielä soitellut, mutta ehkäpä huomenna soittelen. Toivottavasti lähettävät pian varhaisultraan, jotta raskausviikot saisi selville. (Menkat oli viimeksi heinäkuun alussa, joten oletan neuvolan laskevan niiden perusteella rv:t näin alkuun.)

Tässä olisi minusta tiedot, kiitos päivittämisestä listan ylläpitäjälle!

24.4. / Pikku-Katti / 30 / 3. / HUS (Hyvinkää?)

T: Pikku-Katti ja vielä-tekonimetön-pikkuinen
 
Tervetuloa uudet ja onnittelut plussista, etenkin Silvia ja salve, muistaakseni ollaan juteltu aiemminkin yrittäjien puolella :)

Omaa napaa: miehen kanssa reissu tehty ja voin melko pahoin, moni ruoka ällöttää ja väsyttää. Harmillista vain, yhdynnän jälkeen tuli pieni veritippa housuihin, joka sai minut jo huolesta sekaisin. Veri kun ei ole koskaan merkannut mitään hyvää minun raskauksissani.... toistaiseksi vielä mukana.. :/
 
tamariini, kiitos vinkistä! Täytyy varmaan huomenna soitella aikaa, koska mielellään haluaisin ajoissa ekalle käynnille kun esikoisesta on kyse :)
Asun onneksi pk-seudun kehyskunnassa, eli ehkä tilanne on parempi, mutta koskaan ei tiedä.
 
Hellou huhtihurmureiden odottajat :)

Onnea kaikille uusille tulokkaille ja onnea heille, joille on ultrassa jo löydetty pieni alkio sykkeineen :)

Marena ja mabebe: minäkin etsin töitä enkä aio sanoa mahdollisissa haastatteluissa raskaudesta yhtään mitään ja jos joku kehtaa sellaista kysyä, niin aion sanoa, että lapsen aika on sitten kun on. Ajatelkoot mitä lystää..

Asumisesta: me asutaan hirveen hintaisessa alle 40 neliön kaksioissa, ja tänne mahtuu juuri ja juuri me kaksi ja kaksi kissaa.. jos vauva maailmaan tulee, niin uusi asunto on pakko saada - ja edullisempi.. Oman asunnon ostoa ollaan mietitty, muttei oikeen ole tullut vastaan sellaista joka kelpaisi hinta-laatu-muilta vaatimuksiltaan.. Ja tuleva kaupunkikin on hieman kateissa vielä..

Mulla ei ole vielä mitään oloa sen suhteen onko tyttö vai poika - en ole edes varma vielä onko täällä mitään eloa kohtukehdossa.. mutta jos on, niin siskoni on (viiden lapsen äiti) täysin vakuuttunut siitä, että poika sieltä on tulossa koska mun himot on sellaisia: Kalaa, sushia, suolaa kaikessa mahdollisessa ja paljon, happamia juttuja... Mutta mene ja tiedä.. jos ois elävä otus, se riittäs :D Ja terve mielellään. <3 Nimiä ollaan pyöritelty, muttei mitään ehdottomia suosikkeja vielä ole.

Sikiöseulonnoista: aion osallistua. Ikää on jo sen verran ja haluan tietää mikäli mahdollisesti on odotettavissa jotain poikkeavaa... voi sitten tilanteen mukaan... me ollaan puhuttu, että vaikka vauva on hirveän toivottu, niin pahasti kehistyvammaista lasta emme halua maailmaan saattaa. Kutsutaan sitä sitten vaikka itsekkyydeksi tai miksi hyvänsä, mutta meidän mielestämme se on ihan reilua, koska meillä (varsinkaan minulla) ei riittäisi psyykkisesti rahkeet siihen eikä se tunnu lapsen kannalta oikealta saattaa tähän maailmaan, jossa jo terveelle on hirveästi kestämistä ja vaatimukset kovia.. Näemme, että on lapsen oikeus syntyä terveenä - mitä elämä sitten tuo sairauksia, vammautumisia mukanaan, niille ei voi mitään. Omilla elämäntavoillani pyrin siihen nyt vaikuttamaan, etten ainakaan aiheuttaisi mitään ongelmia.. syön foolihappoa ja vitamiineja.. muutenkin monipuolisesti, en juo en polta enkä käytä lääkkeitä... Toivotaan parasta, kunhan on ensin nähty, että elämän alku tuolla ylipäänsä on...

Voihan hammaslääkäri.. sinne pitäs mennä... huh... Huomenna menen ihan tk lekurille ja toivon saavani lähetteen verikokeisiin hcg arvoista ja mahdollisesti lähetteen ultraan julkiselle. Jollen julkiselle pääse on vuä varattu jo yksityiselle 1.9 (rv7+1). Ja neuvola onkin sitten heti seuraavana päivänä 2.9... jos siis ultrassa on jotain, minkä takia neuvolaan mennä.. olot olleet hieman epävarmat.. viime to päivällä tuli kerran pyyhkiessä ruskeaa tuhrua ja perjantaina samaan kellon aikaan pinkihköä pyyhintävuotoa.. Kesti pari tuntia.. sen jälkeen ei ole mitään näkynyt, mutta se pelästytti.. muistutti kaikesta siitä kivusta viime elokuulta... Tein uuden digin sunnuntaina ja se sanoi edelleen 2-3, rv 5+0 (itse veikkaan edelleen että on muutamaa päivää nuorempi tapaus mutta mennään nyt neuvolan laskurilla..) Siitä säikähtäneenä olen tehnyt pari liuskatestiä, tänään tein reilun tunnin pissatauon jälkeen sofin liuskan ja siihen tuli samantien testiviiva ja kontrolliviiva sitten heti perään - muuttuivat samaan aikaan yhtä vahvoiksi. Yritän siis jotenkin luottaa, että raskaana oltaisiin.....vaikka vielä aion tehdä uutta digitestiä ja toivoa sitä 3+ tulosta...

Meillä tietää mun ystävistä parhaat ja siskot... ne tiesi myös yrityksestä, keskenmenosta ja tulevista tutkimuksista/hoidoista... perheille ei kerrota ennenkuin on varmasti kerrottavaa...

Noista vitamiineista vielä: mulla on aikamoinen arsenaali... on minisunin mama vitamiineja, omegoita, d-vitamiinia alan taas kohta ottamaan, foolihappoa, kalkkia, sinkkiä ja niitä gelee royaleita edelleen popsin... en tiedä miten nyt kun ne loppuu, että pitäiskö ne lopettaa vai osta uusi purkki? Syön kyllä ihan sekavalioisesti ja monipuolisesti, mutta mulla on mm. b12 imeytymishäiriö, saan sen piikillä 3 kk välein, ja siihen liittyvä huono hemoglobiini.. odotankin, mitä se on seuraavaksi, viimeksi kun mitattiin oli 116.

Onko teillä jotain tiettyä himoa johonkin? Mulla on nuo edellä mainitut kala jne. ja niiden lisäksi porkkana. :p Mä sanoin siskolle tänään, et saan vielä jonkun a-vitamiinin yliannoksen ko olen ko mikäkin jänis porkkanoideni kanssa :LOL:

StarAngel rv 5+2
 
Neuvolaan soitto: milloin olette soittaneet neuvolaan ensimmäisen kerran? Mitä sieltä sanottiin ja menikö pitkälle ensimmäinen aika?

Pohdin, että millon sitä kuuluu/kannattaa soittaa? En tiedä yhtään minkälaiset jonot ja ruuhkat täällä Porin seudulla mahtaa olla.
 
Eka neuvola varattu.:) Se meni valitettavasti vasta 16.9. Kyl jotenki tuntuu, et täytyy se varhaisultra varata. Vaikka hoitaja puhelimessa sanoi, että luulisi nyt kaiken jo menevän hyvin. Ja toivotti onnellista odotusta. Tuli paljon luottavaisempi olo.:)

Mul on tullut lievä poika aavistus. Pahoinvointi on ollut lievempää, kun noita tyttöjä odottaessa. Olen kyllä nytkin oksennellut aamuisin, mut menee heti sillä ohi. Lisäks ei tee makeeta mieli yhtään. Enemmän suolaista ja mulla kans noi PORKKANAT!:D

Joo tosiaan voihan hammaslääkäri!;) Siitä on liian monta vuotta. Nyt täytyis tehdä ryhtiliike ja varata aika. Tai pyytää, jos isä (hammaslääkäri),ne tarkastais ja poistais hammaskivet. Miten se onkin niin vaikea itselle noita aikoja varailla?;)

Puhelimessa hoitaja laski lasketuks 16.4., mut eihän se ole se edes 28kp mukaan. Mennään siis edelleen ton oman vaiston mukaan. Aiemminkin ollut 2päivää myöhemmin, mitä neuvolassa laskettu.

SalVe ja Tiitiäinen rv 5+3
 
Mä innokkaana ensiodottajana soitin neuvolaan hyvissä ajoin vajaata viikkoa ekan plussan jälkeen (to 4+0 oli eka haalee, siitä kahtena seuraavana aamuna testasin ja sitten ti-aamuna, jonka jälkeen soitin. Asumme Helsingissä, joten jonoihin saa varmaan kaikessa varautua. Neuvolan puhelinpalvelun täti kivasti onnitteli ja neuvoi D-vitamiinin ja runsaan juomisen vähentävän pahoinvointia (helteet oli päällä), ja varmisti, että syön foolihappoa. Neuvola on ensi maanantaina rv 8+4. Pitääkin ne laput tulostella (ja olla unohtamatta töissä tulostimelle!) ja täyttää, ne sukujen sairaudet on hankalia, kun ei oikeen tiedä, kauheen vähän niistä on aiemmin puhuttu. Normaalit elintapasairaudet varmaan molemmissa suvuissa.

Raskaustestin tulosten tulkintaohjeessa ja neuvolan sivuilla oli, että kannattaa heti positiivisen tuloksen jälkeen olla yhteydessä.

Kevis + itu 7+4
 
Voi Boomkaa! I feel you! :D On tämä ryhmä niin hyvä juttu. Mulla pääsi nimittäin ns. noloitku heti aamusta, kun telkusta tuli tämä Macklemoren Thrift shop -kappale... Elämäni kevät. Mutta onhan se toki liikuttavaa kun otetaan toi kierrättäminen niin lähelle sydäntä ja ihana kun noi nuoret osaa vanhaa tavaraa arvostaa ja VOI KYYNEL! Onneksi isäntä oli jo lähtenyt töihin, muuten ei ois tullut naljailusta loppua ikinä. Persanan hormoonit...

Täällä on pohdittu sitä raskaudesta kertomista. Itse kerroin tänään töissä, olosuhteiden pakosta. Taloustilanteen takia kaikki pitää miettiä tarkkaan, ja halusin että työnantajalla on kaikki faktat tiedossaan kun hän funtsii kuvioita. Enkä oikein enää osaa tähän salaisuutena suhtautua, nyt kun on se syke omin silmin siellä nähty. Jos jotain käy, menee pieleen, niin kerron sitten siitäkin. Iloitaan yhdessä ja surraan porukalla, tämä on mun asenne asiaan. :)

Tässä vielä itkumusalinkki muillekin, enjoy! :D
MACKLEMORE & RYAN LEWIS - THRIFT SHOP FEAT. WANZ (OFFICIAL VIDEO) - YouTube
 
  • Tykkää
Reactions: Jmia
Kertomisesta vielä. Töissä pyrin pitämään asian mahdollisimman pitkään salassa. Mulla on tähän syyni, mutta koska ei myöskään ole velvollisuutta kertoa, en aio sitä tehdä. Toisaalta tuo on ikävää, koska vauvamahaa on niin kauan jo toivonut ja sitten sitä ei saisi esitellä. No vapaa-aikana sitten. :)

Neuvolaan soittaminen. Plussan saadessani ajattelin odottavani viikon verran ennen kuin soitan neuvolaan, mutta toisin kävi. :D Päädyin soittamaan jo seuraavana päivänä. Sain ajan 8+0 päivälle, vähän ennen syyskuun puoliväliä. Mielestäni tarpeeksi aikaisin, joten en ole ainakaan vielä ajatellut varhaisultraa ollenkaan. Lupaili puhelimessa, että tuolloin tarkistetaan, että siellä jotakin on ja että se jokin on oikeassa paikassa. Tuo riittää minulle (ainakin näillä näkymin).

Vitamiineista. Neuvolasta sanoi, että raskausvitamiineja saa alkaa syömään, mutta jos se ei tunnu tarpeelliselta niin d-vitamiini ja foolihappo riittävät tässä vaiheessa. Eli niitä nyt syön. Olen myös jatkanut e-vitamiinin ja b-vitamiinien syömistä. Gelee Royalea syön kerran viikossa, mutta voi olla, että jätän sen pois jossain välissä.

Väsymys. Tää on ihan kamalaa, miten paljon voi ihmistä väsyttää! Töissä menee muuten ihan ok, mutta vähintään pari kertaa päivässä on nyt ainakin näinä kahtena päivänä tullut ihan järkyttävä väsymys, joka kyllä estää lähes kaiken toiminnan. Kotiin kun pääsee niin väsyttää kahta kauheammin. Päikkärit olen nukkunut kumpanakin päivänä (tänäänkin oli erittäin vaikea nousta päikkäreiden jälkeen) ja sitten illalla aikaisin nukkumaan.

Jostain syystä ainakin tässä vaiheessa on poikaolo... Katsotaan, muuttuuko ja mitä mieltä olen hetken kuluttua. Tuo testikin lupaili poikaa. :) Kaikki käy, mutta tytölle olisi kyllä paljon nimiä, joista pidän. Toisaalta pojalle tiedän jo ihan ehdottomasti toisen nimen, jonka kyllä haluaisin päästä käyttämään.

Tsemppiä kaikille ja paljon tarrasukkia, jotta kaikkien kyytiläiset pysyisivät matkassa mukana!

Olispa kiva, jos tänne tulis joku täältäpäin Suomea. Tekin ootte kaikki ihania naisia, mutta lähiseudultakin saisi joku tulla keskustelemaan. :)

nööse ja nimetön 4+4
 
Äitii88: Toivottavasti olis harmitonta se veritippa! Ite oon huomannu, et paikat aika kuivat, et yhdyntä ilman liukkaria tuntuu vähän epämiellyttävältä. Voisko sun kohdalla olla sama vaiva? Jos siis muulloin ei ole tullut verta?

StarAngel: Toivottavasti tuhru häviää!:(
 
Hei, täällä ilmottautuu uusi odottaja joukkoon. Olen hetken tätä keskustelua seurannutkin, mutta nyt päätin rekata ihteni mukaan. =)
Kierto on ollut hieman epäsäännöllinen, enkä muista milloin edelliset menkat alkoivat, en pitänyt kirjaa ja nyt en muista ollenkaan! :stick: mutta arviolta heitetään,
20.4 / johannap / 23 / - / 2. / Tyttöolo
Synnytyssairaalasta ei ole vielä varmuutta, ilmoitan ne kunhan varmistuu. Meillä on tässä odotuksen keskellä myös muuttoaikeita niin siitä tämä epävarmuus! Ennestään täältä löytyy jo 3.vuotias poikavekara, ja nyt on siis kovasti tyttöolo. En tiedä mistä se johtuu, mutta olen aika varma... ;)

Neuvolaan olenkin jo varhaisultran varannut, 1.9. Jännittää ja pelottaa löytyykö sieltä mitään, mutta toisaalta olen luottavaisin mielin.

Kerrottuollaan jo vanhemmille, miehen sekä minun. Sekä yhdelle ystävälle, tavallaan tämä lipsahti hieman suunniteltua aikaisemmin mutta nooh... :)

Vitamiineja menee foolihappoa, mutta ei muuta. Mulla on joku pillerikammo, en saa nielaistua alas noita multitabseja ja niiden murskaaminen on aika mahdoton tehtävä. Onko kellään tietoa myydäänkö noita monivitamiineja (raskausajan) poreena tai nesteenä tai ihan pieninä pillereinä? Aivan kauheaa tempasta alas kurkusta sellanen buranan kokonen möntti, en saa mitenkään sitä alas. :kieh: Tää ihmejuttu on ollu mulla jo vuosia...

Ihanaa odotusta kaikille, kiva oli päästä tänne juttelemaan. :heart:

Johanna & pikkunen 5+1 (luultavasti, tai ainakin siihen suuntaan!)
 
Heippa,

Neuvolasta:
Soitin tänään ja sain ajan jo ensi viikolle torstaiksi. Kunnassa on suositus, että kaikki odottajat kävisivät ekalla käynnillä jo 7-9 viikoilla. Laskennallisesti edellisten menkkojen mukaan olen jo viikolla 7+1, eli ajan sain siksi niin nopeasti. Totuus on varmaankin 5+jotain...

Kertomisesta: tekisi mieli jo kertoa aivan kaikille, olen niin iloinen ja fiiliksissä tästä odotuksesta. Ihanaa olla raskaana! :D Varmaan parhaat ystävät ja omat vanhemmat saa kuulla jo aivan pian. Töissäkin aion kertoa melko varhaisesssa vaiheessa omalle esimiehelleni, sillä kevään ja ensi vuoden töiden kannalta tulisi järjestelyt tietää jo hyvissä ajoin.

Tyttö/poikaolosta: Toivoisin hurjasti kolmatta tyttöä. Ja ihan puhtaasti taloudellisista syistä :D Mitään ei tarvitsisi ostaa uutta. Kaikki tarvikkeet olisi valmiina odottamassa pikkuneitiä <3

Oireista: toivottaisin hyvää vointia pahoinvoiville mammoille. Hurjasti voimia kaikille tiputtelusta/vuodoista kärsiville. Toivottavasti kaikki on kunnossa <3

Pikku-Katti
 
SalVe: Totta tuokin, olen kyllä huomannut kuivuuden. Jospa olisi sitä vaan, kun ei ole enempää tullut vuotoa. Onneksi. Sen verran kovin se pieni veritippa voi keskenmenojen jälkeen pelästyttää, ja tietty muutenkin!

Varasin ajan varhaisultraan, jos sieltä saisi mielenrauhan. Tai pähkäilin että jos nyt olisi kkm, tuulimuna tai kohdunulkoinen tms, niin parempi saada tieto nyt eikä vasta np-ultrassa. :/ Ultran varasin vasta 26.8 eli raskausviikolle 7. Heti huomennakin olisi päässyt mutta viikkoja on vasta 6 tai 6+2 joten ehkä mitään sykettä ei näkyisi senkään vuoksi.

Maanantaina onkin jo eka neuvola, tuntuu vähän hullulta mennä sinne näin aikaisin ja kun pelkään että en olekkaan enää raskaana. Aloin muutenkin pähkäilemään miksi neukkutäti noin aikaisen ajan antoi, kun ennen sen ajan tosiaan on saanut jonnekkin viikolle 9-10 :confused: Noh, minähän menen sitten...

Oireet on kuitenkin tallella, kyllä niin ällöttää ja väsyttää että yök sentään. Ja joku mainitsi raskauden hehkusta, tosiaan, missä se on? Minulla ainakin mahaa turvottaa mutta tissit lörpöttää niinkuin ennenkin, nännit kyllä on kipeät. Naama kukkii kuin teinillä, suussa maistuu pahalle, pelkät hajut saa naaman loistamaan vihreänä ällötyksestä... :X Mielenkiintoista on myös kärsiä ripulista ja ummetuksesta samaan aikaan. Mutta en valita ainakaan liikaa, kestän kaiken vielä kerran jos vaan terve vauva syliin saadaan huhtikuussa.

Lapsiluvustakin puhuitte.. haluaisin kyllä 3 lasta mutta käytännön syistä luku todennäköisesti jää kahteen. Ja tämän toisen yritysajan olen kokenut sen verran stressaavaksi, että en välttämättä halua enää kolmatta yrittää, ainakaan ihan lähiaikoina. Onhan meillä tietty iän puolesta vielä aikaa vaikka iltatähteen joskus...

rv 6+1
 
Vähän meni ohi tän päiväset päivitykset, Pikku-Katti jääny välistä :D Mutta joo, oot nyt listalla :)

Mies oli sitten ottanu makaronilaatikkoa töihin evääks reilummin.. Ei ollu viittiny sanoa että jätti vaan tytöille pikku palaset ja mulle ei ollenkaan. Katotaan nyt minkä olon heittää puolikkaasta Tupla maxista ja lasillisesta pepsiä :D Kai se on lähdettävä kauppaan ostamaan jotain ruokatarvetta, onneks ei olla tänään käveltykkään kuin lähes 1,5h kun esikoinen ei viittiny kävellä reippaasti. n.2km matka kerhoon kirkolle ja kestää 40min kävellä :D Pitää varmaan keksiä joku oikoreitti :D

Moniko käy perhekerhossa? me ollaan käyty melkeinpä aina, välillä ollut kausia kun ei olla jaksettu, saa nähdä nyt kun kaikki nukahdettiin heti kun päästiin kotiin :D
 
Täälläkin tuli vaaleanpunaista valkkaria viime viikon lopulla, mutta siihen se jäi. Oli juuri edellisenä iltana ollut puuhapäivä, joten arvatenkin siihen liittyi eikä mihinkään sen kummempaan. Ainakin on siitä ollut ihan levollinen mieli, vaikka ensin vähän säikäyttikin. Että toivotaan meillä kaikilla tuhrujen olevan ihan vain normituhrutteluja. Niitäkin kun kuitenkin on.

Täällä tunneherkkyys jatkuu. Aamut alkaa vollottaen ja jos illalla ei pääse nukkumaan ajoissa, niin väsypillitys tulee myös. Huoh, voi miesparkaa.

Tänään oli kyllä mahtis aamu. Heräsin jo valmiiksi surullisena ja itkuisena, menin tekemään itselleni aamupalaa ja onnistuin räjäyttämään puurot kahteen kertaan mikroon. Ekan satsin siivosin kyyneleet poskilla, mutta toisen räjähdyksen jälkeen vaan siirryin sohvalle vollottamaan ja mussuttamaan leipää. Ennen töihin lähtöä miehelle varoittelin, että siellä mikrossa on sitten kuivuneet puurot... :stick:

Voi apua... Mihinköhän tämä vielä menee. :LOL:

Olen aina ollut muutenkin hormoonihuuruille herkkä mielialojeni kanssa, joten mies onneksi teki suunnitelman jo ennen raskautumista. Hän kuulemmati soittaa äitini aina noutamaan rasittavan vaimon pois nurkista jos tilanne käy sietämättömäksi. :D
 
Soitin neuvola aikaa. Helsingissä on siis oikeasti ruuhkaa neuvolassa. Sain ajan rv8, mutta en omalle hoitajalle. Mulla kun työ vaikeuttaa ajan varaamista.
Ajanvarauksessa ekan onniteltiin, olin hetken hiljaa ja sitten kerroin että ei tarvii onnitella, kun olen saanut noita keskenmenoja.

Siskolle paljastin raskauden eilen, kun ihmetteli mun väsymystä.
Mä voin nukkua nyt 24h/vrk
Hajuvedet... oksettaa ja tytön kakkapotan tyhjentäminen on tuskaa.

perhekerhossa emme ole käyneet, kun olen ollut 2.5v. töissä ja tyttö on 3.5v.

Perhevalmennukseen en varmaan tässä raskaudessa mene. Edellisestä sain tosin kavereita. Ehkä menen loppu vaiheessa, jos jaksan aamulla herätä.
 
Tervetuloa uudet :heart:

Johannap meil on samana päivänä vuä :)

Tamariini, kuulostaapa tutulle tuo nyyhkytys... :LOL: Mulla kanssa alkaa alahuuli väpättää tämän tästä...

Tulipa käytyä siellä lekurissa... sisätutkimuksen perusteella ei keskenmenon merkkejä, pieni veritippa siellä oli, mutta muuten kuulemma näytti hyvälle.. hcg verestä tulee nyt 2 päivän välein, tänään ja perjantaina.. niiden perusteella sitten katsotaan, onko syytä huoleen.. lääkärin ja neuvolalääkärin mukaan ei, mutta molemmat ymmärsi mun pelon viime elokuisen jäljiltä... olo ei rauhoittunut oikeastaan.. aamuinen testi oli ainoa positiivinen viba hetkellisesti koko päivälle: siinä testiviiva on kontrollia vahvempi.. ja tuli ennen kontrolliviivaa.. se digi pitäisi uskaltaa.. kunhan huomenna ensin saan ensimmäiset arvot... pelottaa. :ashamed::'(

On nyt muutamana päivänä ollut huonoa oloa aamukahvin aikaan: ajattelin että on vain kahvi tyhjään mahaan, mutta myös aamupalan syömisen jälkeen etoo... ja tänään on etonut pitkin päivää.. nytkin.. tekee mieli syödä, mutta siitäkin tulee pahaolo... ensimmäisessä raskaudessani oksensin kaiken muun paitsi pandan lakut parin viikon ajan... ja sitten himoitsin tonnikala-juusto-tomaatti uunileipiä, niitä oli pakko saada vaikka aina oksensin ne välittömästi.. viime elokuussa oli 24/7 etovaolo ja norjaakin tuli höpötettyä silloin tällöin... itkettää, kun kaikki nää oireet on - vaan ne sopii yhtä hyvin tuulimunaan kuin normi raskauteenkin. Keskenmenoa en osaa pelätä.. en edes keskeytynyttä nyt.. joko tuulimuna tai normi raskaus. Kumpi... *juokse aika juokse!!!*
 
Ai kauhea näiden tissikipujen kanssa, tuntuu turvonneilta ja tosi raskailta, ja naarmuja tulee helposti. Mieleen tuli rasvailu, tai mikä auttaisi, ettei iho ihan antaisi periksi etten kohta kompastu näihin utareisiin? Onko suositusta jostain voiteesta, vai olisko ne omega-rasvahapot (sisäisesti) tähänkin hyvä?

Hajut etoo pahasti, on jo useamman kerran ollut edellisen aterian luovutus lähellä. Biojätteen vieminen, yäääh! Tiskikone, jossa likaisia astioita, uh! Tuntuu, että myöshengästyn helpommin, ja hengästyessä taas etoo.

kyynelehtiminen on täälläkin melko herkällä, ihme etten oo vielä oikeen kunnolla vollottanut mistään. :LOL:

Ruuhkaa neuvolassa, onkohan synnärilläkin ruuhkaa? Siellä me sitten huhtikuussa synnytellään käytävillä? Tietysti sinne tarvii aikoja muutkin kuin nyt ensikäynnilleen menevät..

Kevis + itu 7+6
 
Hei, mäkin voisin tulla mukaan:) tänäaamuna plussasin kun menkat myöhässä 3 päivää..olin kyllä jo viime viikolla aika varma raskaudesta:) Toinen on siis tulossa ja tärppäs heti ekasta yrityksestä. Esikoinen on nyt hieman yli puolivuotias. :)

25.4 / keijuliini93 / 21 / 2 / K-PKS /?
 
Mä kans pohdin että millainenhan ruuhka keväällä on kättärillä ja naikkarilla. Maaliskuussa 2011 oli kans ruuhkaa. Me kun päästiin kättärille, niin meni sulkuun ja päästiin synnyttämään haikaranpesään, kun oli niin ruuhkaista. Naikkarikin meni sulkuun sinä iltana.
 
Vitamiinit: edellisissä raskauksissa oon käyttänyt raskausajan vitamiineja. Tässä oon nyt ottanut vain foolihappoa, sinkkiä sekä maitohappobakteerikapseleita. Varmaan seuraavalla kauppareissulla sitten ostan noita mammavitamiineja.

Neuvola: ite soitin neuvola-ajan pari päivää sen jälkeen, kun digitesti näytti 2-3 viikkoa raskaana. Ajan hoitaja laittoi rv 8+1, katotaan mitä siellä sitten tehdään.

Vuodot: Ei oo ollut vuotoja. Ei edes raskauden ihan alussa. Flunssa jyllää vieläkin, joten ei ole kovin huvittanut peiton heiluttelut miehen kanssa. Nenäliinoja saa kaivaa minuutin välein ja räkää on röörit pullollaan, yöks. Tsemppiä kuitenkin kaikille, joilla on jotain ongelmia tiputtelun kanssa :flower:

Kerhot, yms.: ei ole aikaa käydä. Mulla on vakityö, joten päivät hurahtaa töissä ja syksyn myötä lasten harrastukset alkaa viemään myös aikaa.

Oireiden vaihtelevuus: Väsymystä en oo tuntenut oikeastaan lainkaan tässä raskaudessa. Voisiko johtua siitä, että työt ja kaksi lasta vievät niin paljon aikaa ettei "ehdi väsyä"? Tiedäpä tuota.
Lievä kutvolo käy silloin tällöin, mutta menee usein ohi jopa itsestään (no oon kyllä tosiaan varan vuoksi syönyt vähän koko ajan, koska töissä ei pysty lähteä vessaan oottelemaan olotiloja).

Tyttö vai poika: Täältä löytyy molemmat, mutta ei oo kyllä aavistusta kumpi tämä voisi olla. Tyttöä ehkä toivon, koska nuorempi on tyttö ja kaikki vaatteet yms. olis vielä valmiina varastossa. Pojan vauvajutut on lähteneet jo aikaa sitten kiertoon. Pääasia kuitenkin olisi, jos vauvalla olisi kaikki hyvin. Toisella lapsistamme oli vaikea alku elämässä, joten jo lapsen vuoksi toivon, että hän olisi kunnossa :heart:

Rinnat: mulla vaihtuu tuo koko raskausaikana A:sta C-kuppiin (ja imetyksen myötä C:stä A-kuppiin :LOL:). Kuivan ihon vuoksi käytän (apteekin) kosteusvoidetta joka tapauksessa, joten kutina ei pääse yllättämään.
 
Viimeksi muokattu:
Mä varasin kanssa gynelle tänään ajan varhaisultraan...aika on 2.9. Tuskin maltan odottaa. Toisaalta pelottaa kahden km jälkeen tosi paljon! Koitan kuitenki ajatella, et saa kyl olla tosi huono tuuri, jos tämåkin menis kesken! Tän raskauden oireet on kyl siinä mielessä olleet erilaiset, että noin viikko hedelmöittymisestä tuli kiinnittymisvuotoa ja plussa näkyi jo päivänä, kun menkkojen ois pitänyt alkaa. Koitetaan siis luottaa näihin.:)

SaVe ja Tiitiäinen 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Starangel
Iltaa. <3

Oireista... Täällä on ollu aika lievät olotilat; väsymys, juilimiset ja turvotus, välillä lievästi etoo mutta menee nopeasti ohi, tosin esikoisen aikaankaan ei ollut paljon oireita, hänellä oli kyllä aika hankala alku elämässä, sydänvika ja muuta. Mutta koitan olla ajattelematta ja stressaamatta kuitenkaan. Me käytiin edellis raskaudessa läpi kaikki; lapsivesipunktiot ja muut, en haluaisi tietenkään samaan rumbaan, mutta päivä kerrallaan. Nyt eniten pelottaa, onko siellä mitään. :heart:

Kiitos SilviaLogo tuosta murskaajavinkistä. Meillä on pikkunen mortteli, mutta silläkin saa aika kovaa runnoa pillerit pieneksi, josko toi olis parempi. =)

Starangel Onneksi sisätutkimus näytti kaiken olevan hyvin. Toivon että pikkuinen on matkassa, ja kaikki olisi hyvin. Tää alku-aika on aina jotenkin tosi rankkaa, kun epävarmuus kulkee mukana koko ajan. <3 Meillä molemmilla on kohta ne ultratkin, ihanaa ja jännittävää. <3

).( En malttas odottaa masun kasvamista! <3 Nyt tämä lihomisen ja turvotuksen sekaiset olotilat ei oikein imartele. Vauvamahat on niin ihania! :heart:
Olen niin hurjan onnellinen tästä vauvasta, tykkäsin muutenkin esikoisen raskausajasta ja odotuksesta. Synnytys mietityttää ja pelottaa kamalasti, pojan aikaan käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi ja kestikin sitten komeat 27h, joka lopulta päättyi kiireelliseen sektioon. Avautumisvaihe oli hidas ja 8cm pääsin kunnes synnytys pysähtyi. Huh, en haluaisi kokea samaa uudelleen.

Pikkunen 5+2<3
 

Yhteistyössä