Huhtikuun hurmurit 2015

äitii88 Just niin, hyvin sanottu! (paikkojen repäisyt jne..) :LOL: Ja sun teksti oli ihan kuin mun suusta..tosin meillä mies alkaa olla jo hyvin kyllästyny tähän jatkuvaan vastuuseen kaikesta. Töissä, hoitaa kotihommat ja muksun jotta mä saan levätä. Ja kun hän tietää että se ei ihan heti lopu.. Jaa niin seksi, mitä se oli? :rolleyes: :ashamed: miesparka saa siitäki kärsiä..ei pysty ei kykene. Katotaan sitte joskus.. :D

Ruokavalio Jännä miten sitä unohtaa sellaset kielletyt aineet vaikka ei siitä niin pitkä oo edellisestä odotuksesta. Noh, maalaisjärjellä.
Täytyy ihmetellä kropan toimintaa kun tässä alkuvaiheessa/kin olisi niin tärkeää saaha vitamiinit ja hyvät rasvat jne..ja painotetaan sitä terveellisyyttä. Ehei, ei toivoakaan. Karkkia on pakko olla jota välillä napsia (pysyy siis sisällä), suolapähkinöitä, banaani ehkä välillä, jogurtti/viilis, tee.. eilen painui makaroonilaatikkoa, tänään valmislasagnea..saas nähä mitä huomenis pystyy syömään. ja kaurapuuroa..namii. :p Ei pysy vitamiinit ei juomat sisällä..joten se niitten hyödyistä. Liha ja kala aivan poissuljettuja. Noh, nyt oon antanu itelle luvan nauttia herkuista, viimeksi kävi niin ettei niitä syöty 9kk synnytyksen jälkeen..ja taisi ne olla närästyksen takia vähemmällä jo odotusaikana.

Puhelimessa th laski lasketunajan 30pv mukaan automaattisesti, korjataaan se sitten käynnillä. Joka iiik on jo ens pe. Taitaa taas neuvola olla hieman sekasin kun neiti pääsee sielä vauhtiin.. isi ei taida päästä mukaan tällä kertaa ja yritä siinä sitten keskustella.

Perhekerhoissa ollaan käyty satunnaisesti, jatketaan varmaan sitten kun olot sen sallii. Muskarissa pyrin käymään mutta sekin vaihtui aamupäivään joten ajallisesti huononi sekin.
Hitsin flunssa iski..onneksi on astmalääkkeet kaapissa joten paraneminen saa alkaa heti. Jos äityy pahaksi niin apuja ei taho olla.. penisiliini ei sovi ja muita lääkkeitä ei oo tarjolla raskaana. :/ Jokohan tämä youtuben fiilistely sais riittää ja painuis maata.. Kummasti alkoi tanssijalkaa vipattaa..:whistle:

Nauris ja rusina 7+1.
 
Rii-81
Ei tätä raskautta voi unohtaa. Pahoinvointia 24h, mulla on yskä ja kun sängyssä köhin, niin viiltävää kipua tuli alavatsaan. Aina välillä johonkin päin vihlasee ja johtuu varmaan kohdun kasvamisesta. Rinnat ovat edelleen todella kipeät.

Silvia ja pikkuinen 5+5
 
Täällä kirjoittelee yks pahoinvoinnin nujertama. Oksentelin viime yönä (taas kerran) jotain 4-5 kertaa ja päivisinkin on koko ajan huono olo ja hirvee säätäminen pienten välipalojen ja muiden kanssa että sais jotenki hillittyä karseeta oloa. Olen ajatellut kokeilla nyt akupunktiota tähän vaivaan... alan olla valmis kokeilemaan mitä vaan jos edes pientä helpotusta tulis :) SeaBand-rannekkeista ei ole valitettavasti ollut apua, mulla siis oli ne jo olemassa edellisten raskauksien jäljiltä. Pakko vaan nyt koittaa jaksaa, kyllä tää oksentelu jossain vaiheessa loppuu. Mulla ei oo aiemmissa raskauksissa ollut sitten taas mitään kummempia loppuraskauden vaivoja, kuten Amayalla - hurjalta kuulostaa esim. se kivulias närästys, toiv. säästyt tällä kertaa samalta.

Ruoavaliosta: varsinaisia "kiellettyjä" tuotteita en ole tässä tai aikaisemmissakaan raskauksissa syönyt. Muuten olen ekat 4-5 kk syönyt aika lailla mitä sattuu juuri tuon pahoinvoinnin takia.

Iloista viikonloppua kaikille :)

Calypso ja yllätys-murunen rv 7+6 (noin)
 
Ruokavaliosta: Ite oon pistänyt kiellettyihin vain alkoholin ja maitotuotteet, joita ei ole pästöroitu. Raaka liha ja kala eivät kuulu mun ruokavalioon lainkaan. Pakastemarjoja en osta kaupasta; niitä on itse poimittuna pakkanen pullollaan, joten ei tarvitse keitellä. Maalaisjärjellä mennään :)

Suurin herkku: itselläni tekee tällä hetkellä mieli erilaisia juustoja (mitä vahvempi sen parempi!) ja salmiakkia. Myös tuliset ruoat tekevät kauppansa; valkosipulia, chiliä, yms. tuli lisättyä kanakeittoon runsaalla kädellä :p

Tissituntemukset: nyt on parina päivänä tuntunut "herumisen" tunnetta. Onneksi ei ole vielä alkanut oikeasti tiputella :LOL:

Sairastaminen: Täällä jatkuu flunssa edelleen. Nyt on poskiontelot kipeänä ja vissiin koittaa silmätulehdusta pukata :( Huomenna lääkäriin, jos oireet ei ole helpottaneet.
Mulla on myös penisilliini-allergia, mutta muita antibiootteja olen voinut käyttää. Hinta vaan on aina huomattavasti korkeampi. Lääkäri muistutti erään kerran, että aina pitää punnita kumpi aiheuttaa enemmän haittaa sikiölle - lääkekuuri vai sairauden lääkitsemättä jättäminen. Joissain tapauksissa, mikäli oireet ovat kovin rajuja, niin on parempi ottaa lääkekuuri, jotta äidin yleisvointi ei mene niin huonoksi, että joutuisi sairaalahoitoon.

Vakuutukset: Kuinka moni ottaa vakuutuksen syntymättömälle vauvalle?
 
Viikonloppuja naisille!

Ruokavalio, yritän pysyä järjissäni ruokavalion suhteen, ja hyvin usein unohdankin kaikki rajoitteet.. sitten herään työpaikkaruokalassa siihen, että olikohan tämä juusto pästoroituun maitoon tehty.. kaupasta ostettaessa pyrin kyllä katsomaan että en syö mitään rajoitettua. Oikeastaan rajoitetuista ruoka-aineista ärsyttävin on aurajuusto ja toiseksi salmiakki.. onneksi molempia saa nauttia jollakin muotoa. :)

En osaa vieläkään päättää, haluanko mennä varhaisultraan vai en. Neuvola-aika on 9.9., eikä siellä kuulemma kuunnella sykettä. Huolestuttaa, että mitäs jos vatsassa ei olekaan kukaan elossa? :eek: ei näin pitäisi tietenkään miettiä, vaan pitäisi luottaa että kaikki on hyvin, mutta minkäs teet..
Toki onhan tässä näitä oireita, esim. tissikivut ja etova olo ruuan jälkeen, mutta voiko niihinkään aina luottaa.

Vakuutus, olin ajatellut ottaa vain lapsivakuutuksen syntymän jälkeen.
 
Mulla ei ollut tytölle vakuutusta ja ollaan pärjätty ilman. En myöskään ota tälle uudelle tulokkaalle vakuutusta.
Meiltä pääsee autolla nopeasti lastenklinikalle ja tytön kanssa ollaan siellä saatu nopeaa palvelua. Tyttö sairasti RS-viruksen 2kk vanhana.

Varhaisultraan en ajatellut mennä. Jos on mennyt kesken, niin harmittaisi maksaa siitä järkyttäviä summia. Eipä siihen np ultraan ole enää kuin 6 viikkoa.
Neuvola aika mun pitää vaihtaa, kalenteri näyttää vaan niin pahalta, että en tiedä mihin kohtaan sen neuvolan voisin tyrkätä. En jaksaisi tehdä mitään super pitkiä päiviä, kun muutenkin väsyttää ja ei meillä töissä ole sitten enää töitä klo 14 jälkeen.
Enkä kehtaa saikulla olla sitä päivää.
 
Ruokavaliosta.. Viime raskaudessa olin tosi tarkka ja meinaan olla nytkin. En halua ottaa mitään riskiä (edes ihan pientä) että mun syömiset vaikuttais vauvaan jotenkin huonosti. Ja kiellettyjen listalla on pääosin semmosia ruokia, mistä en oikeen välitä. Homejuustot on kyllä suurta herkkua, mutta hyvin pärjään ilmankin. Salmiakkia tulee kyllä ikävä, mutta kyllä pieni määrä silloin tällöin on ihan ok.

Vakuutusta ei ehkä oteta tälläkään kertaa. Vasta sitten myöhemmin lapsivakuutus. Josta tulikin mieleen, että esikoiselle ei olla vieläkään otettu. Hups! No ei sillä kyllä oliskaan tehnyt mitään, kun on ollut yhden kerran elämänsä aikana kipeenä. Ja sekin pieni flunssa kesti kaksi päivää :D

Oireista jälleen kerran pieni maininta.. Niitä ei ole yhtikäs mitään :O Esikoisesta tässä vaiheessa oksensin monta kertaa päivässä ja olin välillä töistäkin poissa kun olin ihan puhki! Olikohan se reilu viikko sitten, kun imetys nipisteli muutaman päivän ajan. Pahoinvointikin (jos sitä siksi voi edes sanoa..) kesti vain joitakin päiviä. Kyllä mua tää oireettomuus vähän huolettaa, vaikka tiedän että monet raskaudet on kokonaan oireettomia.. : /

Kati & Nappi 6+4
 
Moikkamoi!

Pahoinvointi tekee selkeästi tuloaan kun vatsassa kiertää jatkuvasti. Esikoisesta päivittäinen oksentelu alkoi 6+4 ja loppui joskus rv 14-15. Toistaiseksi vielä ruoka maistuu, voisin syödä lähes mitä tahansa. Etenkin suolakurkkuja. :D

Oireista muuten vaivaa ihan tolkuton väsymys ja alaselkäkipu. Tätä ollut jo noin viikon. Kellään muulla menkkamaista kipua? En muista oliko esikoisesta. Vuotoa ei tuu tipan tippaa..

Vakuutus meillä oli esikoiselle ja on itseasiassa edelleen. Ilmankin olisi varmasti pärjätty ja taitaa olla meidän käynneillä ollut aika +-0 sen hyöty. Yksityiselle vien joka tapauksessa ellei ole mitään totaalisen akuuttia. Seuraavalle tuskin vakuutusta saadaan ennen kuin tyyppi syntyy tai ainakin siitä tulisi rajatuksi kaikki ennenaikaiseen syntymään millään lailla liittyvät asiat.

Alkuraskauden ultraan harkitsen meneväni. Onko kellään suositella hyvää ja kohtuuhintaista gyneä Helsingissä? Brunolla Femedassa kävin esikoisesta mutta hälle tuskin toista kertaa menisin, jäi vähän rahastuksen maku.

Adii 5+4
 
Adii, varhaisultrasta myös kiinnostuneena tutkailin keskusteluja, ja useampi oli kehunut Femedaa.
Kävin aiemmin Leppävaaran Mehiläisessä gynellä, ja tykkäsin hänestä kyllä mutta taitaa olla liian tyyris ultraus hänellä jos siihen tulee erik.lääkäripalkkio päälle.
 
veepu123 Femedassa Brunolla pelkkä ultra 130€. Mehiläisessä erikoistuva gyne ultra+sisätutkimus+muutama minuutti keskustelua oli myös 130€. Joten ainakaan Brunolle ei kannata Femedaan mennä jos taloudellisesti haluaa käydä. :D
 
Heips!
Pakko osallistua tähän oire -keskusteluun.

Adii: mulla on ainakin ollut tuollasia menkkamaisia jomoja. Jotka välillä sietämättömämpiä, toisinaan taas ei edes huomaa.
Rinnat ovat järkkykipeenä. En pysty käyttämään normi rintaliivejä, koska niissäkin rinnat pääsee hieman liikkumaan, ainoastaan urheiluliivejä. Illalla kun ottaa liivit pois niin HUHHUH! Aristaa niin, että tekis mieli käsillä kannatella :D nukkumaan mennessä pitää asetella itsensä niin, että rinta ei satu patjaa vasten :D
Pahoinvoinnilta olen välttynyt onneksi ainakin toistaiseksi, mutta sen huomaan, että nälkä tulee ihan 1-2 tunnin välein ja sitä seuraa yleensä heikotus, ellei välipalaa ole saatavilla heti.

Onko kenelläkään oireena sydämen tykytys? Tai siis lähinnä sydämen "kovalyöntisyys". Mulla tuntuu välillä, että sydän tulee rinnasta ulos koska se hakkaa niin voimakkaasti... Saati kun hieman hengästyy niin huh. Minulla on "normaalistikin" korkeampi leposyke ja rasituksessa myös.

Neuvolasta: eli siis ensimmäisellä neuvolakäynnillä ei katsota sykkeitä tai edes ultratako??
Tätä siis hieman pelkäsinkin, joten hyvä, että varasin sen oman gynen siihen pari päivää ennen, jotta sais varmasti ultrat ym! Mua jännittää ihan kamalasti, enkä malttaisi millään odottaa vielä yli kahta viikkoa , saati 9kk :D

Tilasin muutama kuukausi sitten kauheen kasan Davidin raskaustestiliuskoja, kun yritys oli vielä täysin päällä. Tein piruuttani tänään uuden testin, koska plussan sain maanantaina 18.päivä. Halusin testata, mitä näyttää tällä hetkellä. Viivat olivat jo melkein yhtä paksut ja tummat. Eli kyllä se hormonimäärä nousee <3
 
Täältä tulis mukaan yksi uusi huhtikuinen.Plussan takana on 3 vuoden yritys ja eka IVF:n tuoresiirto onnistui.
Laskujen mukaan nyt menossa 4+3 viikot ja laskettuaika on 29.4...
Tosin meillä on sektio edessä,joten se aikaistaa tuota syntymistä :)
Alkuraskauden ultraan mennään omalle klinikalle, missä oltiin myös hoidoissa.

29.4/Läiti/31/2/LS
 
Viimeksi muokattu:
Veepu123 Nuo hinnat on siis molemmat parin vuoden takaa, mutta luulisin että suhde hinnoissa on sama jos nousua on tapahtunut.. Ainakin jos ihan perus ultraa yms. niin ihan hyvin voi mennä erikoistuvalle. Itseasiassa sama erikoistuva jolla kävin hoiti mua myöhemmin Naikkarilla, joten ihan päteviä ovat. :) Nyt jos käyn, taidan käydä yhdellä mua paljon Naikkarilla hoitaneella, tosin joudun varmaan matkustamaan Tuusulaan tai Järvenpäähän sen takia. Mutta kun mulla oli niin paljon niitä ongelmia niin mielelläni meen keskustelemaan niistä ja tämän raskauden mahdollisista ongelmista asiantuntijan kanssa, vaikka joutuisinkin maksamaan itseni kipeäksi... Tosin mä oon joka tapauksessa tarkassa seurannassa sairaalassa niin ehkä odottelen sen ekan neuvolakäynnin jossa noista mun kuvioista keskustellaan. Jos pääsen jo joskus alkuraskaudessa kunnon lääkärin juttusille niin turhaanpa sitten maksan siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää iltaaa, täällä on sujunut kaikki hyvin. Syödä voisin koko ajan, kuin norsu! Joskus tulee etova olo heti syönnin jälkeen. Eilen piti sylkästä jauhelihat suusta pois kesken pureskelun, hyhhyh. Muutenkin tuntuu et nenä on tarkka, haistan herkästi jotain epämiellyttäviä juttuja. Oma hiki on muuttunut karseen hajuiseksi :LOL:

Oireista Taisinki aikasemmin mainita, mut mulla ei hirveesti oireita oo. Menkkajomoja ja vihlontaa/repäisykipuja silloin tällöin, väsymys ja nyt flunssa. :kieh: mutta ei ollut esikoisenkaan aikaan juuri mitään oireita. Ehkä ne tulee myöhemmin!

Syömiset...Ekassa raskaudessa olin aika tarkka syömisistä ja nyt tuntuu etten mitenkään muista mitä saa syödä. Tein pitsaa ja siinä oli aurajuustoa :( nyt poden siitä huonoa omaa tuntoa. Fetajuustoa ole myös syönyt salaatissa, mutta arlan sivuilta ainakin kurkkasin et raskauden aikaan voi syödä kun on pästöroitua. Muuten mitään alkoholia ei tietenkään mene eikä raakoja lihoja, mutta noi juustot on heikkous. Ja kahvi ja salmiakki. Niitäkin kohtuudella.

Tuntuu et esikoisen odotus oli tosi erilaista, nyt en muista melkeen mitään ohjeita ja suosituksia, oireita tai edes raskausviikkoja! oon niin pihalla. :D Laitan tän flunssan piikkiin!
 
Johannap: Eikös se listeriapöpö kuole pizzan paistolämpötilassa? Itse olen ainekin syönyt homejuustoa kuumennetuissa ruuissa. (Tyyliin pastakastike, pizza tmv).

Te kenellä on jo lapsia; Milloin aiotte kertoa lapsille raskaudesta? Itsellä on 4-vuotias jonka arvelen odottavan kovasti sisaruksia.Hän ei ole koskaan maininnut asiasta, mutta välillä sanoo serkkujaan tai muita kavereitaan veljiksi/siskoiksi. Tekisi mieli kertoa vasta viikon 12 jälkeen, kun toivottavasti ollaan jo turvallisimmilla vesillä. Nyt vaan tajusin, että ensi viikon lääkäriaika on hankalaan aikaan ja enkä tiedä saanko hommattua jonkun hoitajan näin lyhyellä varoitusajalla. Mietin, että ymmärtääköhän tuon ikäinen mikä on lääkärikäynnin oikea syy, jos ottaisin hänet mukaan.
 
ttaisku Ollaan näköjään plussattu samana päivänä! Ja näköjään yhtä himotestaajia :D mäkin meinaan olen testaillut vieläkin. Kummallista kun aikasemmin ihmettelin, että miks ihmeessä sitä plussaviivaa täytyy niin neuroottisesti tutkia? Kerran kun plussaa niin luulis riittävän. No ei riitä! :D Nyt kun siinä testissä on oikeesti muutakin ku mielikuvituksen tuotetta niin pakkohan sitä on varmistella ja ihmetellä. Varsinkin kiinnostaa sen vahvistuminen! :heart:

Adii Mullakin on noita menkkamaisia jomotuksia ollut jo jostain dpo 4-5 asti! Edelleen jatkuu ja välillä on aika voimakkaitakin särkyjä! Taisi johtua siitä kohdun verekkyyden lisääntymisestä. Hämäävintä on se kun v.vuotokin on lisääntynyt kamalasti ja sitä oikeasti luulee, että menkat alkaa kun hulahtaa :LOL:

oireet Ihmeen nopeasti oireita tuleekin.. Nyt kaikista ärsyttävimpänä koen 24h nälän. Yöllä täytyy herätä syömään vaikka iltapalan oliskin syönyt. :O parista edellisestä yöstä viisastuneena pienet eväät on jo yöpöydällä :D myös öiset vessareissut turhauttaa. Sitten kun on herännyt keskellä yötä niin uni ei tuukkaan ihan heti. Pitää alkaa pyörittelemään päässä maailman suurimpia ongelmia ja kysymyksiä. Viime yönä esimerkiksi selasin netistä uutta sänkyä, kun tajusin että nykyisessä sängyssä ei mahdu mukavasti imettämään sivuttain jos ollaan molemmat miehen kanssa sängyssä. Niin kun se nyt olisi millään tavalla ajankohtainen asia vielä murehtia :LOL:
 
AnMaaria: Itse olen miettinyt samaa. Meillä on 3- ja 7-vuotiaat lapset ennestään. Mielelläni odottaisin ekaan ultraan (ei ole vielä tullut aikaa), jotta näkee, että kaikki on kuten pitääkin. Esikoinen kertoo varmasti heti kaikille, joka mun puolesta saisi tapahtua sitten ultran jälkeen :D Ja jos tämä sattuisi päätymään huonosti, niin se voisi olla esikoiselle liian rankka asia käsiteltäväksi (on hyvin tunneherkkä lapsi).

ps. esim. Valio Aura on valmistettu pastöroidusta maidosta, joten on ainakin mun sallittujen listalla ;)
*muoks* nyt raskaana ollessa en syö raakana kuin juuri avatusta paketista. Lopun käytän kuumennettuihin ruokiin, esim. pizzaan, lasagneen, kastikkeisiin, jne.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kerron tytölle vasta talvella. Ahdistaa nuo keskenmenot, että en uskalla kertoa aikaisemmin. Miehen lisäksi tästä tietää vain mun sisko. Sisko oli laittamassa mua verikokeisiin, kun olen kokoajan niin väsynyt.

Särkeekö muilla päätä, jos aurinko paistaa suoraan naamaan tai suihkussa vesi osuu naamalle?


Silvia ja pikkuinen 5+6
 
Nauris86 On omassakin miehessä vähän jo väsymystä havaittavissa! Välillä tuppaa tiuskimaan. Ymmärrän kyllä senkin että voi olla vähän vaikea käsittää alkuraskauden vaivoja, kun ei niitä itse ole kokenut... eikä väsymys ja etominen ym näy ulospäin, ainakaan vielä. Tai enhän minä kovin freesiltä näytä; rupusissa kalsareissa, naama valkosena ja hiukset sotkussa olen kotona haahuillut koko viikon :D

Sisaruksille kertomisesta: Olen jo meidän juuri 2 v. täyttäneelle sanonut että äidin mahassa on vauva (kun tuppaa käyttämään minua pomppulinnana), mutta eihän hän toki vielä mitään ymmärrä. :) Joten sinänsä aika sama milloin kertoo. Ehkä sitten kun maha alkaa kasvaa niin ihmettelee asiaa enempi.

Vakuutus Olinkin jo unohtanut koko asian eikä se nyt tietty vielä ole edes ajankohtainen. Mutta aiotaan kyllä ottaa vauvavakuutus sitten kun sen aika tulee. Esikoisellakin oli/on ja ollaan tykätty, vaikka suht vähällä käytöllä ollut. Meidän kaupungissa on kuitenkin niin laaja yksityinen sektori että on kivempi mennä sinne suoraan lastenlääkärille/korvalääkärille tms, kuin meidän paikalliseen arvauskeskukseen missä on monesti tosi nuiva palvelukin.

Huomenna neuvola ja tiistaina ultra, jännittää :) Jos ultrassa on kaikki hyvin niin ehkä sit viimein uskallan liittyä listalle ja nimetä pavun..

Rv 6+5
 
Hellou!

Väsymys osaa kyllä olla melkoinen, oon monta kertaa simahtanut sohvalle. Yöunet tulee nukuttua aika hyvin, vaikka vessaan pitääkin pariin kertaan rampata, unenpäästä saa onneksi taas helposti kiinni.

Huomenna neuvolaan, ja en kyllä kykene olemaan neljää tuntia sitä ennen käymättä vessassa, kun on klo 14 aika. Hyvällä tuurilla 2h. Pitänee pyytää näytepurkki mukaan.. Toivon kovasti, että ultrattais samalla, mutta kertomanne perustella niin tuskin käy. Pitääkin ryhtyä niiden tulostamien esitietolomakkeiden täyttelyyn.

Vakuutusta ei olla vielä edes mietitty, mutta hyvä kun tuli esille, että sitäkin ymmärtää ajatella :)

Kevis + itu 8+3
 
Deleted member 134720
Tääläkin liitytään! 19vuotias koulunsa valmiiksi saanu ja työpaikan omistava nuorukainen lapista. Pillerit lopetin alkuvuodesta 4vuoden käytön jälkeen ja nyt tärppäs! Ollaan onnellisia tästä ja toivotaan että saadaan masuasukki piettää huhtikuun loppuun asti mahassa ilman ongelmia :) rv 5
 
Ruokavaliosta Pari viikkoa sitten Barceloonassa söin vähän ajattelemattomasti juustoja, fetaa ja mozzarellaa, katuravintolasta salaattia ja kebabia, ja koin kovia omantunnontuskia sen jälkeen kotona. Niin nyt sittemmin pysynyt ruodussa ja välttänyt kaikkea kiellettyä. Ja vähentänyt kahvin juonnin pariin kuppiin päivässä.
Esikoista odottaessani söin kyllä mm. fetaa pitkin raskautta.

Vakuutusta tuskin otetaan. Vuosihinnallakin voi käydä muutaman kerran yksityisellä ja nyt olen tosi tyytyväinen omaan lääkäriin terveyskeskuksessa. Esikoinen ollut perusterve, ilman tulehduskierteitä, eikä vakuutusta hänelläkään.

Esikoiselle kerrotaan vasta talvella. Ei reilu kaksi vuotias jaksa käsittää 9kk odotusaikaa.

Varhaisultra olisi tiistaina, mikäli en joudu siirtämään sitä. Esikoinen on flunssaisen oloinen. Jos vain on päiväkoti kunnossa, niin pääsen itse sinne ultraan.

Oireita on, tukka rasvoittuu hurjaa vauhtia, rinnat aristaa ja nännipihat alkaneet muuttua. Vatsa turvottaa kuin olisi jo puoli välissä, vv runsasta, öisin pissattaa ja nälättää. Kuvotus vähän vaihtelee, oksentaa ei ole tarvinnut. Hajuille olen alkanut herkistyä.
Mieli on aika rauhaisa, siksi voisin vaikka ultraa siirtääkin.

Femedassa ultran saa halvimmillaan 80€. Riippuen lääkäristä. Miehet kuulemma edullisempia kuin naiset. Esim terveystalossa varhaisultrasta saa maksaa 200€.

Tyydeli ja sintti 7+2
 
Voi näitä kipuja :-(
Tänään iski tosi kova selkä kipu. Kamala pelko iski taas että kohta menee kesken. Verta ei ole ainakaan vielä alkanut tulemaan. 6 viikkoa vielä ja sitten ollaan vähän turvallisemmilla vesillä <3

Silvia ja pikkuinen 5+6
 

Yhteistyössä