Huhtikuun hurmurit 2015

Voimia SalVe! :hug: poistelen sut listalta, tuu sitten huutelemaan jos pikkuisella onkin ollut hyvät tarrasukat :)

Mua jännittää, ylihuomenna olis neuvola :) silloin olis rv8+5, joten toivottavasti kuuluu sydänäänet, jos eivät ole lopettaneet niiden kuuntelua :rolleyes:

Olis täällä muutakin jännitettävää, esikoinen pääsi seurakunnan 3-vuotiaiden kerhoon :) Saa nähdä kuinka tuo hulivili siellä pärjää :D Mutta on kyllä toivottoman tuntuista kun se alkaa jo 9 aamulla, me yleensä tullaan silloin alakertaan aamupalalle, täytyy siis jättää lastenohjelmat välistä ja ruveta suoraa syömään, kävelymatkassakin kestää noilla pikkujaloilla 40min, vaikka matkaa on 2km (tai ainakin viimeksi kesti perhekerhoon), täytyy koittaa vähän lyhyempää reittiä, mutta se on melkein pelkkää ylämäkeä, joten en usko että se on yhtään nopeampi :D

Luin muuten THL sivuilta, että osa makeutusaineista on kiellettyjen listalla, miksen muista tätä yhtään aiemmista, vai onko tää kuinka uusi kielto? Tässä on muutenkin aika kattavasti ja tarkasti selitetty lista Raskausaikana vältettävät elintarvikkeet - THL
 
Hei huhtikuisten odottajat!

Hyppään mukaan remmiin, kun taitaa se olla totta, että vauva on tulossa :) Oireita ei juurikaan ole ja huomio on aika hyvin kiinni esikoisessa, jolla ikää 10kk, niin ei tässä meinaa edes muistaa tai ymmärtää, että on raskaana :) Seuraavalle oli lupa annettu tulla, mutta en ollut arvannut, että näin pian tärppää.

Lasketusta ajasta en osaa vielä sanoa juurikaan. Kierto ei ollut vielä tasaantunut raskauden ja imetyksen jäljiltä, mutta enköhän loppukuun odottajiin kuulu.

Sukupuoli Esikoinen on tyttö ja toiselle tytölle taitaisi nimikin olla jo valmiina (ja vaatteita jne...), mutta poikakin olisi ihana saada kasvattaa. Ultrassa kyllä kysytään, jos vain näkyy.

Kertominen. Viimeksi kerrottiin joskus viikolla 15, kun silloin sattui äitienpäivä, niin kerrottiin tuleville mummoille korteissa. Jos tälläkin kertaa vatsa kasvaisi yhtä hitaasti kuin viimeksi, saatetaan kertoa vasta jouluna. Eli kiirettä ei ole kertomisen suhteen :)


Olen niin pahoillani niiden puolesta, jotka ovat menetyksen kohdanneet. On se epäreilua, että lapsia ei saa, vaikka haluaisi... Toivotaan, että kaikilla, jotka vielä ovat ketjussa mukana, on onni myötä.

Minut voi lisätä tuonne ?-päivään toistaiseksi

lumililja88/26v./2.lapsi/JS
 
Niinhän siinä kävi toteen mitä varhaisultrassa epäiltiin, että kesken meidän raskaus mennyt rv 6. Minut voi siis poistaa listalta

Oikein paljon onnea teille odotuksiin ja onnellista vauva-aikaa keväällä <3

Me toivotaan, että 3. kerta toden sanoo, lääkärit ainakin vakuutteli, että riski saada 3. keskenmeno ei ole suurempi kuin muillakaan saada keskenmeno..
 
Voimia Snowwhite ja SalVe.

Uusi ilmoittautuu joukkoon, Hilmaa / 32 v / 2. lapsi / TAYS

Testit tehty viime viikolla.. Esikoinen on 9 kk, joten menkkoja ehti olla vasta kolme, nekin heitteli melkoisesti. Oma valistunut arvio on, että nyt on vasta 5+1, eli LA 27.4.. Katsotaan nyt, mitä ne neuvolassa tuumaa, laitetaanko kuitenkin menkkojen mukaan, jolloin päiviä olisi enemmän.

Kotona mies, tyttö ja koira. :)

Kertominen
Kerrottu on neuvolaan ja luontaistuotekaupan myyjälle :D Jep..

Laitoin myös pyynnön FB-ryhmään.

Ruokarajoitukset Ihmettelin kans ekalla raskauskierroksella noita makeutusaineita. Käytännössä en kuitenkaan alkanut niitä syynäämään.. Miten muut aiotte?
 
ttaisku, samaa itsekin toivon enkä minäkään millään malttaisi odottaa! Mutta eihän siihen enää ole kuin "parisen" viikkoa... :)

Tervetuloa mukaan uudet!

Pahoitteluni snowwhite...

Unohdin vielä edellisestä oireiden kuvailustani itkuherkkyyden. Tuntuu, että mikä vaan hyvä tai huono tai ihan vaan normaali asia itkettää tai ainakin herkistyy. Eräskin päivä itkin jo ennen töihin lähtöä kaksi kertaa. Tänään vaan kerran. :D
 
Voi ei, voimia snowwhite ja salVe :( Tuplakurjaa että epäonni osuu kohdalle vielä monta kertaa :(

Ja nyt tuntuu vähän huonolta saumalta kertoa omasta onnesta, mutta tänään varhaisultrassa nähtiin oma papu ja sykkeetkin kuului jo. Viikkoja vasta 6+4, joka tosin vastaa ihan juuri sitä miten ollaan ovistestiin plussat saatu. Neuvolassa eilen laskettiin että viikkoja olis tänään 6+6 ja LA 15.4.2015. Neuvolassa ei tosiaan ihmeitä tapahtunut, täyteltiin neuvolakortti, annoin pissanäytteen, ja sain kyllä ajan jo np-ultraan joka on lokakuun alussa. Mutta ei tosiaan edes yritetty kuunnella mitään sykkeitä, koska ei ne olisi neuvolan laitteilla kuuluneet.

Varhaisultrasta jäi hyvä fiilis ja ihan kiva siellä oli käydä. Laitteet oli hiljattain uusittu ja olivat kuulemma markkinoiden tarkimmat masiinat :D Ja olihan ne varmaan, saatiin nähdä pavusta myös 4D kuvaa. Jos malttais muutaman viikon ja menisi vasta esim. viikolla 11, näkyisi sillä vaikka mitä, jopa sukupuolen joissain tapauksissa! Raskauden loppupuolella otetut kuvat sikiöstä taas oli kuin valokuvia, ihan selvät kasvonpiirteet ja kaikki näkyi. Lääkäri siis näytti meille vilauksia muiden ultrista, että mihin laite pystyy... jos vaikka eksyisimme sinne uudestaan törsäämään rahojamme :D Kyllä tuo tekniikka vaan kehittyy huimaa vauhtia :) Esikon aikana käytiin myös 3/4 d ultrassa, mutta sekään ei ollut noin tarkka.

Sain sitten vielä selityksen sillekkin miksi välillä vihloo ja juilii, vasemmassa munasarjassa (?) majailee keltarauhanen, joka voi kiukutella kunnes kuihtuu pois. Sieltä puolen on kuulemma meidän papu alkunsa saanut :D

Mulle voi päivittää LA 17.4.2015 äitii88 / 25 v. / 2. lapsi / - Pidän sittenkin asuinpaikan salassa ja varmaan pysyttelen tällä puolen enkä liity fb-ryhmään. Toivottavasti joku muukin sentään jää tällekkin puolen turisemaan :)

äitii88 & mini 6+4
 
äiti88, minä ainakin meinaan turista tällä puolella, eli en todennäköisesti liity fb ryhmään lainkaan. Pidän tästä anonymiteetistä, joka on tässä puolella saatavilla :p
Voisinko kuitenkin kysyä sinulta kaupunkia, jossa kävitte ultrassa? Tuo laite kuullostaa älyttömän mielenkiintoiselta ja haluaisin ehdottomasti päästä 4d ultraan tuollaisella laitteella!

Oloista: oireet vaihtelee älyttömästi päivästä toiseen. Juuri oli monta päivää, että ei kuvottanut lainkaan ja tänään taas kuvottanut kamalasti veren sokerin laskiessa...onneksi kaikki on toistaiseksi pysynyt sisällä.
Joku aiemmin mainitsi itkuherkkyyden kasvaneen, itselläni on kasvanut vain raivoherkkyys. Voi kun itkettäisikin, mutta kun pinna palaa kaikkiin ja kaikkeen ja rähjään tavallista(kin) helpommin kanssaihmisille. :ashamed:

Torstaina aamulla on neuvola, toivottavasti saan lähetteen varhaisultraan, niin viikoista saisi jonkin käsityksen. Sitä odotellessa...

Pikku-Katti
 
Olipa kurjia uutisia :( Voimia SaIve a Snowwhite :hug:

Toisilla taas ihania uutisia kun ovat päässeet näkemään pikkuisen jo ultrassa tai kuulemaan sydänäänet. Onnet niistä teille :heart:

Odottavan aika on niin pitkä. Parin viikon päästä vasta sydänäänten kuuntelu, verikokee ja ultrakin vasta 1kk päästä. Huoh! Omat olot niin maltilliset ja hyvät että se vähän pelottaa mutta yritän kovasti olla ressaamatta etukäteen. Väsyttää ja isommat tissit ja pissalla pitää käydä yöllä mut muuten ihan oikeesti unohdan välillä et oon ees raskaana. Harrastan entiseen malliin joukkueurheilua ja meinasin vielä jonkun viikon painaa jopa peleissä jos/kun hyvältä tuntuu. Sit meinasin jatkaa reenaamista edelleen mut jättää pelit pois. Itseäni kuunnellen tietty koko ajan mutten sitä peläten että menis kesken liikunnan takia.

Näillä aatoksilla kohti huomenna strattaavaa rv 9!

baby+ manu 7+6
 
Pahoittelut Snowwhite ja SalVe.

Valitettavasti varhaisultra ei minullekaan tuonut 100% hyviä uutisia. Syke näkyi kyllä ja alkio oli oikeassa paikassa, mutta liian pieni viikkoihin nähden. Eli vastasi ennemminkin rv6+4, kun tänään on kasassa 7+4.
Nyt tällä kertaa en aio odottaa np-ultraan asti, vaan varasin jo viikon päähän uuden ultran. Minuakin kyllä kiinnostaisi tietää, äiti88 missä olisi hyvät laitteet. Ja tämän päiväinen lääkärikin oli jo niin seniili, että en todellakaan mene enää sinne. Jäi sellainen olo, ettei hän edes yrittänyt mitata uudestaan/toisesta kulmasta että olisi saanut paremman mitan. Jäi kerrassaan huono maku taas.

Niin, tänä vuonnahan niitä keskenmenoja on takana jo kaksi. Joten mielelläni olisin tämän vienyt loppuun saakka, varsinkin kun en usko että yritystä jatkettaisiin enää kovin kauaa...

Tyydeli ja 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Ultrapaikan kyllä voin täällä julkistaa, kun ei sielläpäin asuta. Vaikka eipä se omakaan kotikaupunki nyt mikään supersalaisuus silti ole :) Ajattelin kuitenkin että vapaampi kirjoitella anonyymina, joten kiva että tänne muitakin jää pyörimään!

Käytiin Kaarinassa, lääkäri Jussi Savonlahti. Google löytää. Voin suositella jos vaan asuu vähääkään lähellä. Laitteet on tosiaan olikos nyt Suomen tarkimmat ja kai aika harvassa, oliko niitä alle 5 Suomessa tai jotain. En muista mutta kuitenkin keskivertoa paremmat ja kovin niitä kehui :D Ja kun yleensä sanotaan että näillä viikoilla ultran rv:t voi heittää helposti, niin minä ainakin ymmärsin lääkärin puheesta että tämän tarkempaa mittaa en voi saada edes kunnalla np-ultrassa, koska kys. laite on niin tarkka. Ja katsoi kyllä että otti mitan parhaimmasta mahdollisesta kulmasta :)

Tyydeli Toivottavasti asialle löytyy joku hyvä selitys: myöhempi hedelmöitys, huono mittaus tms. :/

Ja baby3 koita nauttia vaan :D Olisipa itsekkin noin oireeton. Itse en uskalla lähteä edes kauppaan kun voi alkaa huimaamaan yhtäkkiä tai oksennus lentää...
 
Heipä hei tännekkin pitkästä aikaa :), oonkin enemmän kirjoitellut tuolla facebookin puolella mut tuunpa tännekkin kirjoittelemaan eiliset ultra kuulumiset :) !
Eileen siis tuli käytyä ultrassa ja siellä näkyi isopieni rakkaus vastaten viikkoja rv 8+6 ja la muuttui nyt sitten 31.3, en tiedä onko täällä mahdollista pysyä silti joukossa vai ilmoittaudunko maalismasuisten puolelle :D ?
Oloja vielä on, pahoinvointi kiusaa välillä enempi ja välillä vähempi. Painoakin jo tippunut oksentelun myötä, saisi pikkuhiljaa jo rauhoittua kun kuihdun kohta !
Anteeksi tällainen omanapaisuus tällä kertaa, yritän pyörähtää tällä puolella useammin mikäli saan jäädä :) !

Rv 8+6

Niinu ja pöppiäinen rv 9+0
 
Peukut pystyssä Silvian puolesta ja tsemppiä salvelle!:/

Minä sain neuvolan 1.10 silloin 10+5.. Pyysi soittamaan tällä viikolla uudelleen, että varataan aika lääkärille varhaisiltraan viikoille 8 tai 9. Yhtä odottelua tämä ihmisen elo :)

Minulla ei vieläkään muita oireita luin kuumottavat ja arat rinnat/nännit.

Minisport 5+4
 
Ai kauhea miten nyt on nännit kipeet! Niitä oikeen kivistää. Otin liivit pois kun tuntui pahalta, mutta ei tääkään hyvä ole. Jatkuuko nää rintojen kipeilyt koko raskauden? Onko jotain vinkkejä/niksejä pärjäämiseen?

Niinu88 mun puolesta ainakin voit pysyä tässä ketjussa, vaikka la onkin maaliskuun puolella, ei syntyvät vauvatkaan niitä ilmeisesti kovin tarkasti noudata :D
Onkohan peräti melko harvinaista osua laskettuun päivään? Ite oon käynyt välillä lukemassa maaliskuisten ketjua uteliaana, kun ovat meitä vähän edellä, mutta mun mielestä täällä on enemmän ja kivemman oloista keskustelua.

Kevis + itu 8+5
 
Täällä vaihtui raskausviikko ja aamulla heräsin ensimmäisenä kurkkukipuun.. eli flunssa tuloillaan, plääh!

Täällä kanssa oireillaan TODELLA kipeiden nännien kanssa.. kuitenkin toisaalta hyvä että on jotain oireita niin tietää olevansa raskaana<3

Kauheasti voimia teille, jotka olette kohdanneet surun! Ihan hirveää ajatella edes tuota tunnetta :'(

veepu & pikkusintti 6+0
 
Niinu88, todellakin saa jäädä tähän ketjuun! Mitä enempi porukkaa, sitä parempi!
Olettaisin muuten, että pian alkaa tulla vielä lisää sakkia, kun kaikki ei halua aivan ekoilla viikoilla liittyä näihin ketjuihin.

Kerroin tänään yhdelle ystävälleni tästä "kevätyllätyksestä". Hän oli kuulemma jo kaksi vuotta odotellut näitä uutisia! :whistle: Kakkosen ja tämän tyypin väliin jää 4,5 vuotta, joten nyt olikin jo korkea aika taas lisääntyä...
Meillä tietävät nyt omat ja miehen vanhemmat, sekä tämä ystäväni.

Pikki-Katti
 
Jmia: kiitos tuosta kielletytsivusta. Siitä oli paljon apua , koska mulla ei tarkkaa tietoa näistä ollut.

Ruokavaliosta: ajattelin itse olla aika tarkkana kyllä. Jätin esimerkiksi kahvista makeutusaineen pois ja yritän taistella sokerin avulla tai kokonaan pois. Normaalin 3kuppia/pvä on muuttunut max 1kuppia/ päivässä, koska ei vain maistu kahvi. Huh!
Kalaa en syö normaalistikaan oikeastaan koskaan, joten täytyy saada omegat muualta. Eikä nuo muutkaan mulle ongelmia tule tuottamaan. En tykkää esim salmiakistakaan :D

Niinu88: ehdottomasti saat jäädä :)

Kävin viime viikolla työhaastattelussa ja tänään sieltä soitettiin, että paikka olisi minun. Huoh!
Vastasin harkitsevani asiaa ja nythän on tilanne, että olen vakituisessa työssä tälläkin hetkellä kaupanalalla. Uusikin työ olisi vakituinen 4kk koeajalla ja ns. osastovastaavan tehtävä. Tän illan pohdittuani, totesin ettei ole mitään järkeä ottaa työtä vastaan. Joutuisin sen 4kk koeajan aikana kertomaan raskaudesta ja he voisivat "keksiä" syyn miksi potkia pihalle ja juuri kun 4kk tulisi täyteen jäisin siitä pian äitiyslomalle. Eli ei mitään järkeä! Eli se siitä :/ ilmoitan asiasta huomenna ja kerron rehellisesti tilanteen.

Nykyisessä työpaikassani raskaudesta tietää ainoastaan 2 työkaveria (hyvää ystävää, jotka tiesivät yrityksestämme ja halustamme saada lapsen) ja sielläkin pitää muutamien viikkojen päästä kertoa, koska mielestäni mun vatsa on alkanut pyöristyä ja kohta on hankala enää salata. Pyrin odottamaan ainakin siihen, että viikkoja olisi se 13-15 ja keskenmenoriski olisi pienempi :)

sydänoireesta vielä: luin netistä jostain, että tämän "voimakaslyöntisyyden" takana olisi raskauden myötä lisääntynyt ruumiin verimäärä. Eli sydän joutuu voimakkaammin pumppaamaan verta eteenpäin. Tiedä sitten. Aion asiasta kyllä kysyä gynellä.


ttaisku 5+2
 
Nyt tuun vaan nopeesti vähän kertomaan omia kuulumisia, ennenkun väsymys painaa päälle liikaa.. On ollut nyt parin viikon ajan aikasia nukkumaanmenoja..

Tänään päästiin vihdoin ja viimein kurkkaamaan meidän Nappia! Mulla on siis ollut täysin oireeton raskaus ja vasta eilen alkoi pahoinvointi. Tänään oonkin saanut sitten halailla pönttöä, joten kai tää ihana oire sitten alkoi.. Olin siis vielä eilen aamulla tosi epäileväinen raskauden suhteen, kun esikoisesta oksensin rv5 lähtien 24/7.
Tänään ultrassa kuitenkin näkyi pienenpieni alkio, jolla sydän sykki :heart:
Ultraaja ei kuulemma pystynyt mittaamaan kunnolla alkion kokoa, eikä siis vieläkään saatu varmuutta raskausviikoista! Arvioi, että olisi noin 6+4. Juuri niinkuin itsekin olin laskenut! Mennään silti vielä neuvolan laskujen mukaan ennen seuraavaa ultraa joka on kahden viikon päästä. Silloin saadaan toivottavasti paremmat mitat ja raskausviikotkin selville. Ainiin, ja hintaa tälle ultraukselle tuli vaivaiset 65 euroa! Kelakorvausta ei saanut, mutta mielestäni oli silti edullinen. Esikoisesta käytiin eri paikkakunnalla ja hinta oli kolminkertainen.

Kati & Nappi 7+0

Pahoittelut Snowwhite ja SalVe :hug:
 
Kirjoittelu: Minä tykkään myös käydä täällä kirjoittamassa, kun voi olla anonyymi. Se ei vähennä tätä vertaistuen määrää eikä laatua omasta mielestäni lainkaan; ihania nämä palstat joilla voi purkaa tunteita ja saada apua muilta samassa tilanteessa olevilta :)

Pahoinvointi & närästys: täällä pientä kutvoilu ja etova olo jatkuu pitkin päivää. Närästys on aiheuttanut parina iltana harmia, kun tuntuu vievän jalat alta. Tästä voin syyttää apelsiinimehua, jota ostin piiitkästä aikaa kun alkoi tehdä mieli :D Musta tuntuu myös, että maha on ihan ummella ja etenkin iltaisin turvottaa hurjasti. Jotenkin "tukkoinen" olo.

Raskausviikot: Omien laskujen mukaan tänään olisi rv 7+0. Vielä rapea viikko neuvolaan, pikkuhiljaa alkaa jännittää. Meillä ei ole siellä ultraa enkä usko, että kuuntelevat vielä sydänääniä. Useampi viikko vielä ekaan ultraan, mutta eiköhän tuo aika kulje nopeasti :)



Pahoittelut myös minun puolesta Snowwhite ja SalVe :flower:
 
Selkä kipu on vähän hellittänyt, mutta pahoinvointi vaan pahenee. Tänään on pakko sääjä saikulle, kun on jo nyt aamusta todella huono-olo. Kaikki hajut etoo ihan sikana. Mä en voi mennä edes vessaan niin että siellä on joku toinen juuri käynyt.
Salmiakki vähän helpottaa oloa ja kylmä vesi. Makeat vaan pahentaa oloa.


Silvia ja pikkuinen 6+2
 
Äiti88:Kävin myös Savonlahdella viime viikolla ja suosittelen kaikille muillekin :)

AR-ultra: kävin tosiaan viime torstaina ja kaikki hyvin. LA muuttui, en saa nyt tummennettua kännykällä, uusi LA on 14.4.

KERTOMISESTA: vanhemmat ja miehen sisarukset tietää. Lisäksi muutamalle kaverille kerroin viime viikonloppuna kaverin polttareissa. Olisin kuitenkin paljastunut viimeistään häissä, joten sama se oli kertooko nyt vai parin viikon päästä.

OIREET: Nälkä on kahden tunnin välein. Väsymys on yhä kovaa ja päikkäreitä tulee nukuttua päivittäin. Raa'an ruoan haju ällöttää ja kaupassa käynti haastavaa. Suurena himona on tällä hetkellä valion eila latte (kahvia voin juoda vain tuossa muodossa), näkkäri ja heseruoka :D

NEUVOLA: Ensimmäinen neuvola on ensi tiistaina, kun viikkoja on 8+0.

NP-ultra: Meidän kylällä ei niitä tehdä, vaan saadaan lähete Turkuun (n. 40km meiltä) yksityiselle.

mabebe ja bebe (nimetön yhä, mutta käytetään vaikka tuota, kun tämä vauva o Ranskan tuliainen :D ) 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kun saa lukea näitä positiivisia uutisia alkuraskauden ultrista!
Voi että, kyllä tässä tulee itsellekin sellainen olo, että pitäiskö varata aika.. Ei millään malttaisi odottaa jonnekin viikolle 11 tms. kun nyt vasta menossa 6+1.
 
Huh kun ihmiset täällä lisääntyy, oon jo ihan hukassa noiden päivitysten kanssa ;) :D Vaikka johan sekin on vähenemässä :) Suosittelen siis jälleen tarkistamaan löytääkö oman nimimerkkinsä sieltä missä sen kuuluisi olla :D

Ja kyllä, kirkolle kestää edelleen kävellen yli puoli tuntia, loppumatkasta nostin molemmat tytöt rattaisiin niin juostiin sitten viimeinen 300m että ehdittiin puoleksi perhekerhoon :D Ja takaisin kestikin lähes tunnin... :headwall: Onneks mies lupas tulla töistä viemään tytön kerhoon sillon perjantaina, helpottaa kummasti kun saa 20min enemmän aikaa valmistautua :)


On kyllä ihana tulla lukemaan noita varhaisultrakuulumisia :) Tulee kyllä niin onnelliseksi toisten puolesta! Mutta harmillisena vastapainona tulee tasaisesti näitä keskenmenoilmoituksia.. Jarrusukkia nyt koko poppoolle, että vältyttäisiin menettämisen tuskalta :)
 
).( Into on aika korkealla täällä, kävin tänään neuvolassa ekaa kertaa. :) Vähän melkein nolostutti istua siellä odotustilassa imettävien äitien keskellä, kun itsellä ei kuitenkaan raskaus vielä näy ulos päin.

Hirveästi tuli papereita ja melkein 1,5 tuntia keskusteltiin kaikenlaisesta. Sain ohjeen mennä käymään labrassa viikon 11 aikana, ja sain virtsanäytteen ottamiseen setin kotiin mukaan, eli ihan rauhassa voin tehdä sen kotona sellaiseen aikaan, kun olen onnistunut sen 4 tuntia pidättelemään (mahdoton tehtävä, käyn aamuyölläkin sen verran tiuhaan vessassa) :D

Flunssaa on ollut nyt puolitoista viikkoa, ja pohdiskelen tässä onko väsymys ja huono olo kiinni nyt vielä siitä vai raskaudesta, ja onko kyseessä vielä tänäänkin kuume vai normaali raskauden aikainen ruumiinlämmön nousu, eli uskallankohan sittenkään mennä vielä huomenna takaisin töihin... työ on aika fyysistä, joten vähän pelottaa miten se raskauden aikana sujuu, vaikka toisaalta hyvähän se vaan on, että tekee jotain ja liikkuu koko ajan. Olen ollut lomalla tähän flunssaan asti, eli en ole raskaana ollut töissä hetkeäkään vielä. Olen aivan varma, että työkaverit tajuavat viimeistään ruokatauolla ellei jo aamupäivän pahoinvointivessakäynneistä, että olen raskaana... :/
 
Hei. Minut saa poistaa listalta. Varhaisultrassa löytyi vain pieni litistynyt raskausontelo, joka ei missään olosuhteissa vastaa viikkoja. Ihan alussa on mennyt kesken. Muita merkkejä ei ollut kuin pieni rusehtava vuoto lauantaina. Meillä tärppäsi oikeastaan ekasta kunnon yrityskierrosta, joten toivoa todellakin on. Kaikkea hyvää teille muille odotuksiinne <3
 

Yhteistyössä