Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Äsken sit tulikin limansekaista verta pyyhkiessä, ja pieni hyytymä. Ei auta kun seurailla tilannetta, näinköhän taas menee kesken :(
Mä niin toivon että on harmitonta. Mikä tilanne sulla on? Harmittaa niin kauheesti sun puolesta.

On: Jotenkin elän koko ajan pelon vallassa. Kun vielä on 3 viikkoa varhaisultraan. Kamala jännitys kohdistuu tähän raskauteen. Jotenkin nyt ei oo ollut niin voimakkaita oireitakaan. Pelottaa sen takia niin kamalasti. Eihän niitä oireita aina tuu vaikka mulla oli alkuun niitä oireita. Koko ajan silti ihan erilainen olo tästä raskaudesta kun siittä mikä meni kesken. Vähän samanlainen olo kun ensimmäisessä raskaudessa.

Siel, onnea uudesta plussasta. Toivotaan että nyt pysyy matkassa loppuun asti. Itselläni kanssa keväältä keskenmeno.

Tervetuloa muillekkin uusille!
 
_pallo: Siis ootteko te käyneet jo useamman kerran ultrassa? Mä taas olen käynyt jo ekassa neuvolassa, mut ultraan vielä vajaa kolme viikkoa. Sitä ennen olis verikokeetkin, mut tuntuu jotenkin hassulta käydä noissa, kun ei mahan asukkaan tilanteesta oo mitään tietoa.. Mut ihanaa, et teillä kaikki kunnossa!

Katjuska87: Toivotaan, et sun vuodot oli tossa ja kaikki on hyvin!

Täällä ei mitään kovin ihmeellistä. Eka neuvola tosiaan oli jo viikko sitten, mut eipä siel oikeestaan muuta mielenkiintoista ollut, kun hemoglobiinin ja verenpaineen mittailut ja virtsatesti. Hemppa oli 117 (ei kuulemma tarvis laskea) ja verenpaine 112/79. Välillä on vähän väsy, mut esim. tänään on taas ollut tosi hyvä päivä, jaksoin käydä lenkilläkin! Mut nälkä on edelleen ihan koko ajan, vaikka söisin mitä.. Raskaudesta tietää aika moni kaveripariskunta ja mun sisko, kun meillä oli kaveriporukoiden mökkireissuja, joissa jäin kiinni saman tien. Yksi työkaveri näki kuulemma silmistä (?!), äiti oli nähnyt unta, et oon raskaana ja esimies on jankannut lähes päivittäin, et ei sit tartteis tehdä lapsia vielä... Edellä mainitut ei kuitenkaan tiedä asiasta, joten... interesting.

Joos 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: AmppaKoo
Mä syön multitabs- raskaus ja imetys. Sanoivat neuvolassa että se on hyvä ja kannattaa jatkaa sen syömistä imetykseen saakka :) yksi tabl kerran päivässä..

Milloin muilla on alkanut etova olo? Itsellä ei ole ollut muuta kuin kerran nousi *yök kurkkuun, kun noukin roskaa lattialta :D ja rv 6+4 nytten..
 
Iltoja huhtikuiset :)

Täällä myös (taas) tiputellut vähän verta mutta oli niin vähän etten huolestu. Kun toinen kasvaa väärässä paikassa kohdun kasvaimen lähellä joka suurentaa B minin riskin keskenmenoon että jännityksessä saa elää ja pelossa.
Odotan jo kauhuissani että kohta lorahtaa, niin monta kertaa on käynyt niin. Keväällä käynyt KM ensin holahti kkirkasta verta ja kohta holahti tuplana.
Meillä ei tosiaan tiedä kuin minun vanhempani raskaudesta, en osaa sanoa milloin kerron. Miehen vanhemmille ehkä siinä rv 13 kohdilla, jos päästään. Lähimmäille kavereille kerron varmaa parin kolmen viikon päästä, tosiaan NP ultrakaan ei vielä kerro mitään että jatkuuko raskaus, ollaan vaan varmimilla viikoilla.

Meillä on kunnallisella neuvola nyt perjantaina, voikun nyt jatkuisikin loppuun saakka.
Täällä olo on aivan järkyttävä, oksettaa monta kertaa päivässä ja tissit on tuplasti kipeämmät taas. Töissä saa pitää roskista pöydällä oksennuksen tullen (kiitän onnea että tämän viikon olen ollut hallinnon puolella enkä asiakaspalvelussa)

Viikon jatkoja ja tsemppejä

Vilma ja tuplat 8+4
 
Tsemppiä vuodosta kärsiville!!! :(

Kiva,että on muitakin pienellä ikäerolla lapsensa saavia! :) vähän välillä jännittää kuinka sitten pärjää kahden pienen kanssa ja varmasti alussa onkin rankkaa, mutta varmasti se palkitsee sitte ku leikkivät yhdessä jne :) Toivottu lapsi siis kyseessä! Niitä hetkiä vain on kun miettii "mitä tuli tehtyä" :D

Huonoa oloa on aamupäivisin ja väsyttääkin, vaikka yllättävän paljon oon tänää saanu aikaan.. yritin varata neuvolaa muttei siel oltu paikalla.. huomenna sitte!

Se ois 6+2 ♡
 
Sadeyes: Mun oli kans pakko tehdä eilen illalla testi..vaikken enää pariin viikkoon oo muuten testaillut. Samointin tuli tosi vahva viiva, vahvempi kuin kontrolliviiva..Vaikka eihän se välttämättä tosiaan kerro mitään, mut ei nyt ainakaan tosta tartte huolestuu.

Yö meni vuodoitta, saa nähdä kuin tänään käy.

Ravaako muut yöt vessassa? Mulla se 3 vessareissua jo tulee..

Minäkin syön multitabs raskaus&imetystabletteja.

-Katjuska rv 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: helkkis
Katjuska toivottavasti vuotoa ei enää tule ja kaikki hyvin!

Meillä tulee ikäeroksi esikoisen 7vuotta ja kuopukseen 4vuotta. Tulee samaan syssyyn synttärit tyttöjen kans. Esikoinen syntynyt vapun jälkeen ja kuopus toukokuun lopulla. Saa nähdä miten tulevaisuudessa synttäreitä juhlitaan. Ei oikein jaksais 3synttäreitä kuukauden sisällä. Varmaan sitten tämän ja esikoisen synttärit pidetään samassa ku niin lähekkäin.

erica87 ja möykky 6+0
 
mulla on noit multivita raskaus ja imetys tabletteja, neuvolassa en vielä ole käyny mutta viikon päästä on ensimmäinen, ja ensimmäinen ultra syyskuun lopussa, pahaa oloa on jatkunu ja yöt menny valvoen, mahassa tuntuu välillä knnolla menkkamaisia kipuja ja oksentamista aina välillä on päivä kohtasta välillä voin tosi huonosti ja välillä taas paremmin, väsyn helposti vaikka sitte taas yöllä uni ei tuu helposti,
nostremane rv 7+6
 
Tää viikko on ollut kyllä yhtä pahoinvointia :(osan viikosta oon joutunut jäämään töistä pois, ja se harmittaa kun tietää et omat työt siirtyy toisten harteille. Tuntuu et voimat alkaa olla aika vähissä kun koko viikkona ei oo saanut syötyä kunnolla. Tänään meen terkkariin puhuun tästä pahoinvoinnista vaikka eipä ne tälle mitään voi tehdä.

Miten muut ootte jaksanu töissä, ootteko joutunu ottaa saikkua? Jotenki tää raskaana saikun ottaminen on vaikeaa, kun ei ole tarttuvaa tautia ja toisaalta tietää että se paha olo saattaa myös tauota päivän aikana. Itse vaan en kykene töihin lähtemään kun aamulla lentänyt pala useaan kertaan ja työ jota teen on ohjaustyötä.
 
Onko muilla aamuisin alavatsa jomotuksia? Itse huomannut nyt aamuisin (ennen sängystä nousua) vähän menkkamaisia tuntemuksia :( pelottaa aina eka veskiin meno.. Vaikka ei ole mitän vuotoja ollut.

Saas nähä miten oma työ. Todella hektinen päivittäistavarakauppa kun vaatii "veronsa". Kuorman purkua, kassalla juoksua, pullohuone, paistopiste... Mutta en stressaa siitä. Jään pois jos tuntuu että ei pysty. Tietysti meilläkin pieni työyhteisö, että harmittaa kun muut joutuu tekemään sitten mun työt :( mutta kyllä "asukki" menee kaiken edelle <3
 
Mulla kans mietityttää tuo työ. Oon myös kaupassa töissä ja välillä aika raskaita hommia. Normaalistikin oon työpäivän jälkeen ihan puhki ni saa nähdä miten nyt. Tällä viikolla onneksi vähän kevyempiä hommia ni saanu hyvin vältettyä nuo raskaammat hommat. Meillä töissä hirveesti porukkaa äitiyslomalla ja ne on jääny jo paljon aikaisemmin sairaslomalle. Saa nähdä miten itellä käy. Vähän epäilen että loppuvaiheessa selkä ei kestä
 
Heippa! Kiva kun täällä on näin aktiivista porukkaa :)

Katjuska, toivottavasti vuoto on harmitonta!

Wilmuskalle tsemppiä myös, ja molemmille mineille! :)

Oireet. Mulla edelleen melko oireetonta. Välillä vihloo ja jomottelee alaselkää, ja nippailee alavatsassa. Toisaalta hyvä, mutta pelottaa onko ihan normaalisti kaikki. Tänään tein digin joka näytti raskaana 2-3.

Varhaisultrassa ajattelin käydä, ihan vaan mielenkiinnosta, vaikkei se tietysti mitään takuuta raskauden jatkumisesta anna.

Ikäeroista, meillä on kahden ekan välillä 1v1kk ja hyvin meni heidän kanssaan silloin :) Seuraavaan tulikin sitten 5v väliä ja nyt kuopukseen vajaa kolme vuotta (kuopus syntynyt heinäkuun lopulla). Kaikissa ikäeroissa on omat hyvät puolensa kai :)

Mä oon vielä hoitovapaalla pienen kanssa, joten ihanan rentoa odotusaika olis luvassa, kun ei tartte töistä ressata ja neuvola- ja muut käynnit hoituu helpommin. Poika käy puistossa aamupäivisin joten mulla oomaakin aikaa aina hetkisen ennen kuin isot tulevat koulusta :)

Hymyliini ja Nelonen, 5+0. ( Ihanaa olla täällä loppupäässä kun monilla on jo niin isot viikot! )
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Toivottavasti vuotelijoilla vuodot loppuvat ja odotus jatkuu ilman ongelmia.

Mulla on sellainen työ, että piti heti testin näytettyä plussaa ilmoittaa omaan alaan erikoistuneelle lääkärille, joka ilmoitti sitten viranomaiselle raskaudestani. Sitten tulikin kotiin kirje, jossa käskettiin ottamaan yhteyttä oman alan lääkäriin, mikäli jotain seuraavista ilmenee: heikotus, huimaus, pahoinvointi, oksentelu, anemia (hemoglobiini alle 100), virtsassa valkuaista tai sokeria, virtsatientulehdus, kaikenlaiset vuodot, vatsakipu ja kohonnut verenpaine. Ilmeisesti pitäis olla koko ajan soittelemassa lääkärille, joka sitten päättää että saanko jatkaa töissä vai en. "Onneksi" tänään on viimeinen työpäivä ja työttömyys alkaa, joten ei tarvitse koko aikaa ilmoitella lääkärille kun vähän jostain nipistää tms :ROFLMAO:
 
Moikka! :) Mulla on vähä sama tilanne ku sulla Toukka16, mulla on huomenna viimeinen työpäivä ja työttömyys alkaa.Oon siis määräaikaista sijaistusta tehnyt. Elokuu on menny töissä siinä ja siinä, etovan olon vallassa mut saikkuu en tarvinnu. Nyt sit jatkoo mietin, kerkeis viel jokusen kuukauden kuitenkin työskennellä nii kiva jos joku jobi löytys.. tiiättekö muuten, et miten tuo äitiysraka maksetaan? Siis vaikuttaako siihen edellisvuoden verotus eikä tän ja ne tulot? Kelan sivulta jotai sellasta luin.. :O :)
 
Mä oon kanssa hoitovapaalla. Onneksi ei oo pakko mennä minnekkään. Muskariin tietenkin pitää mennä kun sinne ilmoitin meidät. Mulla alkaisi työt 15.2.2016. Oon vaan miettinyt pystynkö menemään töihin kun/jos rakaus menee niin pitkälle. Viimeksikin esikoisesta jouduin jäämään aikasemmin pois. Varsinkin pahoinvoinnin takia alkuun jouduin hakamaan saikkua.

Mulla kanssa koko ajan yöllä pissa hätä. Monta kertaa yössä herään. Yritän olla liikaa juomatta illalla. Ehkä ei niin tarvisi vessaan ravata.

Raskaus aiheuttaa mulle outoja unia. Ennen en niinkään oo unia nähnyt. Nyt joka yö jotain unta. Tosi sekavia unia ja kaikki päivän tapahtumat käyn läpi unessa aina uudelleen. Onko muilla outoja unia?

Norappi ja pikkukakkonen 5+0 (kolme viikkoa varhaisultraan)
 
anscu, äitiyspäiväraha menee siten että ens vuonna siihen vaikuttaa vuoden 2014 tulot. Mä kanssa toivon kyllä että töitä tulis jossain vaiheessa vielä, mut nyt keskityn kyllä vaan nauttimaan siitä, ettei tarvitse stressata töistä, vaan voi rauhassa keskittyä raskauteen :)

Toukka16 & pikku-toukka 6+4
 
Voimia vuodoista kärsiville! On varmasti piinaavaa :(

Multivita myös minulla käytössä.

Eka neuvola oli tiistaina. Eipä siellä ihmeitä. Hemppa 114 ja paineet 97/71. Nekin varmasti osaltaan tuottaa heikkoa oloa. Pahoinvointi jatkuu ja hajut käyvät nenään.

Ikäeroista, meillä ehtii esikoinen täyttää 7 ja keskimmäinen 2 ennen uuden tulokkaan syntymää.

Töissä tuntuu välillä tuskaiselta. Etenkin yövuorojen jälkeen on maailman pahin "krapula" :sick:. Mulla on ens kuussa loma ja toivon että sen jälkeen vähän helpottaa :)
 
Minä olen perhepäivähoitaja, työpäivät ovat pitkiä ja rankkoja neljän pienen kanssa.. Ei ole tarvinnut kuitenkaan sairaslomaa hakea, mutta isompien hoitolasten kysellessä että onko minulla oksennustauti, päätin kertoa vanhemmille,että mistä on kyse. Kerroin melkein heti edellisessäkin raskaudessa (siinä keskenmenneessä) että odotan.. Helpompi näin,että vanhemmat tietää missä mennään,vaikka sitten menisikin kesken, ei sitten tarvitse sen enempää selitellä jos yllättäin tulee useamman päivän sairasloma.
 
Miulla kanssa Multivita raskaus ja imetys käytössä. Mutta eilen neuvolassa terkka sano, että voisin ostaa vaan foolihappoa ja D-vitamiinia, kun hemppa oli yli 140 ja viime raskaudessakaan ei kauheesti laskenut, alimmillaankin oli yli 120 :D Ja koska juon myös maitoa sen verran, että senkään takia en monivitamiinia tarvitsisi :)

Mie kanssa nään ihan hirveesti ja tosi outoja unia, tosin oon aina ollu kova näkemään ihmeellisiä unia, mutta nyt vielä enemmän :D
 
Joos: kävin kunnallisella ultrassa, tarkistettiin että raskaus oikeassa paikassa ja yksityisellä kävin eilen oman mielenrauhan vuoks (y)

Minä oon hoitovapaalla, vauvan syntyessä esikoinen reilu 3v ja kuopus vajaa 2v :love:

Tsempit kaikille vuodoista kärsiville! :oops:
 
Katjuska tsemppejä edelleen!<3 on nuo vuodot kyllä kamalia pelottelijoita :(

Mun ei pitänyt mennä alkuraskauden ultraan, koska on niin kallis mutta eilen illalla kattelin että oonpas tienannut hyvin rahaa nyt ja ajattelin että se ultra ei taloutta kaada. Sinne meni sitten 198e :confused: oli kyllä varsinainen heräteostos :ROFLMAO: oli hinta noussut Mehiläisessä esikoisen ajalta. normituloilla ei tuohon mitenkään olisi varaa ollut. Papu oli 1,6cm pitkä jo. Ruskuaispussi selän takana ja sydän + napanuora jumputti :) istukka muodostuu tod näk tällä kertaa takaseinään niin liikkeetkin tuntisi paremmin.
Koko vastasi 8+0 ja tänään on 8+1.
Joulukuun alussa sitten 4D ultraan koska tämä jää varmaan viimeiseksi lapseksi niin pitää sekin kokea kerran.
 

Yhteistyössä