Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Vilmuska vautsi! :) onnea :)
Mut olit unohtanu listalta kun oot päivitelly eli
Sparkle86---kolmas----29v-----K-PKS

Omaan oloon ei ihmeempiä muutoksia.. huono olo alkaa yleensä iltapäivälla ja jatkuu pitkälle iltaan. Onneks ei silleen et oksentaa tarttis, mut tulee silleen aaltoina välillä ihan super huono olo. Suolasta herkkua oon himoinnu tänään ja sitä pitikin käydä hakemassa, sour cream & onion tuc keksejä ja lisäks tein kinkkuhyrriä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Minalo :( *tähän halihymiö jos se vielä olisi olemassa*

Vilmuska vautsi! :D Kylläpä noita kaksosia piisaa jokaisessa odotusryhmässä! Onnea (y)

Ei tullut tästä raskaudesta oireetonta niinkuin esikoisen kohdalla. :unsure: Tissit on jäätävän kipeät, ei voi edes koskea.. ihan kuin maidon nousun aikaan.. ja ovat tursunneet jo liiveistä ulos. Paha olo alkaa aina klo 18 ja alkaa vasta näillä main helpottaa. Huimaa ja väsyttää. Ja vaikka väsyttää niin tänään heräsin jo puoli 6! Parilla muulla taisi olla samaa vikaa.

Erilaisia himoja tulee vähänväliä yhtäkkiä; homejuusto, hillosipulit, herneet, kirsikat, dominokeksit, hapankorppu, savujuusto, pepsimax. Nyt alkoi himottaa vadelmat.. mistähän niitä kävisi nyysimässä tähän aikaan..:cautious: Kunhan ei tule pakottavaa tarvetta syödä multaa ja kiviä niin ei kovin häiritsevä oire.:geek:

Turvotus on sitä luokkaa, että housuostoksilla päätin jo ostaa mammafarkut :whistle: Nyt olis sitten paras pysyä pavun kyydissä kun noihin rahaa tuhlasin! :cautious:

Ja yksi digikin piti vielä ostaa:whistle:, että sais sen 3+ :D katsellaan aamulla mitä näyttää. vajaa 100e tainnut mennä raskaustesteihin tässä testaillessa.. himotestaajako? :whistle:

Toivottavasti täällä keskustelu aktivoituu ja saataisi lisää kirjottelijoita! :)
 
MiNalo ikävä kuulla, paljom voimia teille ja kaikkea hyvää jatkoon :love:

Vilmuska oi että mitä uutisia! Kaksi pientä! Toivotaan nyt vaan kovasti että kaikki sujuisi hyvin. Olisitte kyllä tuplaonnen ansainneet :love:

Tänne ei ihmeempiä. Huono olo on aamusta pitkälle iltapäivään ja huimaa/päätä särkee.

Esikoinen aloittaa huomenna eskarin joten uusia kuvioita meidän perheeseen :)
 
Sadeyes: Minä en oo ikinä ymmärtänyt miten monet kulkee omissa farkuissa lähemmäks puoliväliä. Kun mulla siinä käy niin,että ne omat farkut voi viskata takahyllylle jo muutamaa päivää ennen plussaa,se turvotus alkaa heti,ja se vaan pahenee sitten hirveetä vauhtia, kunnes muuttuu selkeeksi vauvamasuksi. Mun vartalonmalli saa tämän turvotuksenkin näyttämään heti sille että olen raskaana. :LOL: legginssit kunniaan tässä vaiheessa! Ja eiii,kyse ei ole lihomisestä, mulla viimeksikin tippui pari kiloa plussaamisen jälkeen ennen kuin tuli km. Toivotaan että sinäki pääset niitä mammafarkkuja käyttää!
Minä olen nyt riskin ottanut ja useammasta nettikaupasta alesta tilannut vähän kivoja kuteita, ja vklp kirppikseltä tarttui kans muutama vaate mukaan..


Minä jäin miettimään noita digitaalisen testin viitearvoja, aika aikaisilla viikoilla tuli mulle lukemat. Rv 3+1 digi näytti raskaana 1-2. Rv 4+0 digi näyti Raskaana 2-3 ja Rv 4+5 digi näytti Raskaana 3+. Pitääkö mun tästäki nyt mennä huolestumaan,että lukemat tuli niin aikaisin..?! :p Veikkaan kyllä etä vaikka mulla säännöllinen kierto onkin 28pv, niin ovuloin paria päivää ennen kierron puoliväliä jo..oireetkin alkoi niin aikaisin.Voiko nopea hormonien nousu tarkoittaa jotain huonoa,pohdiskelee hän...
 
Viimeksi muokattu:
Katjuska ei se hormoneiden nousu mitään huonoa sentään tarkoita. :D tuolla yhdessä ryhmässä kerran oli hyvä linkki juttuun clearbluen viikkonäytön herkkyydestä. Joku oli saanut km:n jälkeen tuloksen "raskaana 1-2" vaikka hcg:tä oli verikokeella otettuna enää 9. Ja samalla tavalla kun eri ihmiset saa erivahvuisia viivoja testeihin, digikin näyttää yksilöllisesti. Hcg:n nousukin on yksilöllistä. Vaikuttaa pissan vahvuuskin jne...
Minä esim tein tuon 1-2 ja 2-3 tuloksen iltapäivällä, vähällä pidätyksellä.

Niin ja mammafarkut on kyllä jalassa jo! Näin laihana ihmisenä tuo turvotus näyttää jäätävältä, mietin tässä kehtaako laittaa kuvan tänne nuista pöksyistä jalassa. :eek:

Tein äsken digin ja tuli 3+ (y) Tein myös pc:n ja kun väriaine oli vasta puolessa välissä liukumassa niin testiviiva oli jo näkyvissä selkeästi. Otin tästä tapahtumasta kuviakin :giggle: Pitäkää vaan hulluna. :geek::whistle:
 
Sadeyes: Kaikesta sitä täytyykin mennä huolestumaan huonon kokemuksen jälkeen. En ole aiemmin ollut hysteerinen. Mulla 2 edellistä raskautta (eli siis kun odotin esikoista, ja sitten toinen tuo km) niin tein molemmissa vaan 2 raskaustestiä ja se oli siinä! En osannut oikein murehtia mitään.. nyt on vähän eri olot! :ROFLMAO: Laita kuviiiii! Tahon nähdä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Täälläkin on tuskailtu tuon farkkuasian kanssa. Mun kropassa näkyy kanssa heti kaikki mahdolliset ja mahdottomat turvotukset, joten mulle on muodostunut ihan jäätävä pömppis vaikka viikkoja vasta 4+6. Onneksi nyt voi käyttää mekkoja...
Onko ne h&m pillimalliset mammafarkut mistään kotoisin?

Neuvolankin varailin jo, ensi kuun alussa olisi, ja viikkoja sillon 9. Eilinen ilta menikin neuvolan lähettämiä esitteitä tutkiessa. On tää kaikki vaan niin jännää, kun ei yhtään tiedä mitä tämä tuo tullessaan :love:

Mutta sen mä jo osaan ennustaa, että ollaan kyllä napit vastakkain neuvolantädin kanssa. En varmasti ala syömään noiden vihkosten suositusten mukaan...
 
Täällä kansi uusi ilmoittautuisi! Jotenkin on vielä epävarma olo, vaikka kaksi testiä näyttänyt jo plussaa viime viikolla. Olivat vielä vähän haileat, että ajattelin että täytyy vielä ostaa yksi digitesti varmuudeksi :rolleyes:.
Mutta siis, kolmas lapsi olisi kyseessä. Plussa pärähti yllättävän nopeasti ruutuun, toisesta kierrosta ilman kierukkaa. Nuorimmaista yritettiin lähemmäs vuosi ja ikääkin on jo 37 niin ajattelin että voipi mennä aikaa:LOL:. Oloja oli oviksesta asti kierron loppuun asti vaikka mitä, nyt tasoittunut ja tuntuu ettei oireita ole ollenkaan:eek:. No, välillä on ehkä vähän kuvotuta ilmassa, mutta sitä nyt on mulla välillä muutenkin mun heikon mahan takia:devil:. Mutta muuten ei ihmeempiä, välillä vähän repäisykipuja alavatsassa. Mutta tosiaan, ehä tuo masu turvottaa jo aikalailla (tai sitten on tullut herkuteltua liikaa:LOL:), täytyy toivoa että se siitä vielä vähän lasehtii:confused:.
Neuvolaa en ole vielä tilannut, ajattelin nyt tehdä sen digin ensin. Tuntuu tää taas jännältä, jotenkin ei usko että tuolla mahassa edes mitään ono_O.

MeaMinnis 37, 3. lapsi, la 14.4. PHKS
 
pionii, eikö oo vielä ihan suht normaalia että pientä vuotoa voi tulla? Toivottavasti ei kumminkaa oo kyse mistään vakavammasta!

Muakin turvottaa! :D Se on ärsyttävästi keskittynyt alavatsalle ja naamaan, näytän lähinnä siltä että viikonloppu vähän venähti... Järkyttävää. :D Onneks sentään farkut menee vielä jalkaan ihan ookoo, en uskalla vielä ihan ostella mammavaatteita. Kävin kyllä silti niitä kyyläilemässä ja hypistelin yksiä kivoja mustia mammafarkkuja, mun on muutenkin pitänyt ostaa mustat farkut... Justiinkin tollaset hippusen mainitsemat h&m:n pillimalliset. Pitää käydä tästä jossain välissä kokeilemassa kun alkaa näyttää siltä että omat pökät ei enää mahdu.

Mulla on jotenkin semmonen olo että haluisin hukuttautua höttökasaan. Tahtoisin vaan lillua siinä että jee oon raskaana ja ostella vauvanvaatteita ja mammavaatteita, suunnitella nimiä (öh, meillä kyllä silti on jo valmiina etunimet ainakin, toisia nimiä vaan etsimään! :D) ja unohtaa kaiken mahdollisen ikävän jännittelyn ja pelkäämisen. En vaan jaksais ku oon muutenkin luonteeltani niin pelokas ja jännittämiseen sekä stressiin taipuva, että haluisin vaan olla rauhassa raskaana. Ja kertoa kaikille....... Omat vanhemmat tietää, äitille on jo neljäs lapsenlapsi mut isälle vasta ensimmäinen. Miehen vanhemmille ei oo kerrottu ku kummallekin ois eka ja ne on vielä muutenkin aika nuoria isovanhemmiksi... :D Mies tossa jankuttaa että vasta ekan ultran jälkeen mut pyh, vakuutan sen et kannattaa kertoa aiemmin. Tarttis kysellä sairaushistoriastakin, että mitäs kaikkea suvusta löytyy ennen ekaa neuvolaa. Mä jo omilta vanhemmilta kysyin tarkennuksia siihen mitä jo muistin ja joo, mä on varsinaisesta sirkusfriikkisuvusta, meillä on ihan kaikkea. Onneks mitä jotain vähän miehen suvun terveydestä tiedän ni vähän terveempää väkeä. :D

Muakin haluttais vielä testailla. Oon tehnyt kolme, kaks pregchekiä viime ke ja to, sitten digin viime pe. Pregchekeistä tuli hetkessä huutavan punasia viivoja ja digi oli raskaana 2-3. :) Mut jos vielä vähän tikuttelis, hmmmh. Haluisin semmosen mihin tulee plussa! ... (tällä siis tarkoitin ihan plussamerkkiä ei viivoja...) :D
 
Viimeksi muokattu:
pionii: Tsemppiä! Toivottavasti vuoto ei enteile mitään ikävää. :love:

Aigle: Sulla on täysi oikeus olla sressittömästi ja huolettomasti raskaana! Tee se! ;) Minä olen kaksi kertaa ollut onnellisesti ja huolettomasti, vaan kun toinen kerta päätyi huonosti niin enää en kykene. Ehkä sitten rv12+ toivottavasti! Mutta kyllä minä raskaudesta kerron silti lähimmille ennen sitä, olen jo kertonut. Koska jos käy jotain ikävää,en halua salailla sitä.
 
Hippunen juuri H&M:ltä kävin ostamassa eilen nämä pillimalliset mammafarkut. Esikon kohdalla ostin myös ja menivät päälle ihan synnytykseen asti, vaikka kiloja tuli joku 22 raskauden aikana. :whistle: Tosin olin silloin huomattavan alipainoinen niin pitikin lihoa.... Tässä vielä kuva eilisestä ostoksesta:



Olen siis 172cm ja n. 62kg eli aika jäätävä olo kun maha pömpöttää tällain. :ROFLMAO:

Meaminnis tervetuloa mukaan! :)

Pionii mikä on tilanne? :oops: Pienet tiputtelut ja vuodothan on ihan yleisiä alussa. Tsempit :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Epanen
Sadeyes: Ihan kuin mun turvotusmaha! :ROFLMAO: eihän tosiaan tollaiseen voi omia farkkuja tunkea,se tuntuu ihan hirveälle!

Minä vaihdoin tänään koon 36 pikkuhousut kokoon 40 :rolleyes: hirveät painaumat jää noista oman kokoisista! En sentään miehen kauhuksi vielä mummopöksyjä ostanut,vaan ihan stringeillä mennään vielä!
 
Ilmottaudun kans mukaan! Viikonloppuna tein ekat kaks testiä, sain tulokseksi haaleet viivat. Eilen uusiks ja tuli jo suht tummana! Ihan super jännittävää ja ihanaa, esikoista odotan. Tekis mieli vaan hehkuttaa koko maailmalle tätä asiaa, mutta miehen toiveesta ei hihkuta asiasta vielä viikkoihin..

Kertokaas vinkkejä mistä sais laadukkaita, mutta kohtuu hintaisia odotusvaatteita? :)

Itsellä kans ihan älytön turvotuspömppö ollut parina iltana, näyttää ihan et raskaus ois jo puolivälissä xD muita oireita ollut välillä heikotus ja huimaus. Lisäksi mulla on ilmestynyt jalkoihin useita mustelmia (??) Luin netistä et jotain hormooneihin liittyvää.. onko muilla ilmestynyt mustelmia?

Mun laskettuaika on tän hetken tiedoilla 20.4.2016 ja synnytän K-HKS . Oon 24 vuotta ja odotan esikoista!

Tsemppiä kaikille, ihanaa kun tälläinen ryhmä on!
 
Hei! Mutkin voi lisätä listaan ikää tosiaan 21, toinen tulossa, la 3.4 ja synnäri SAS :)
Viime viikolla tuli neuvola varattua syyskuun alkuun! Toi mahan turvotus on mullaki ollu tosi kova varsinkin iltasin :D et täällä siirrytty leggareihin ja mekkoihin, mut toisaalt ekan lapsen jälkeen jämähdin muutenki noihin legginseihin ja lökäreihi, farkut vaan ku lähtee johonki ;D
 
Tervetuloa uusille plussanneille! :):)

Turvotus täälläkin ihan hillitöntä :ROFLMAO:

Äitiysvaatteita oon itse ostanut lähinnä H&M:lta. Siellä on kohtuuhintaisia. Housut oon ottanut yleensä vähän reilumpaa kokoa.

Pioniin toivottavasti vuoto loppuu! :love:
 
Täälä huikkaa kanssa yksi uusi!

Plussan tein eilen ja vasta ekoja viikkoja mennään. Jos oviksesta mitään tietoa niin menee huhtikuun lopulle.

Esikkoni siis syntynyt 6/2014 ja kuukautiset palaili kuvioihin vasta maaliskuussa ja kierto ollut 54pv. Nyt ilmeisesti alkoi normalisoitua ja heti tärppäs.

Ja 28v/toinen lapsi TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun uusia onnekkaita saapuu joukkoon, tervetuloa kaikille!

Täällä ollaan ihan uusissa ennenkokemattomissa fiiliksissä, mulla on aamusta iltaan kokoajan aika etova ja huimaava olo. Väsymys on jotain käsittämätöntä, ja turvotus on lähtenyt ihan käsistä. Ei tällaista esikoisesta ollut. (n) Tarkottaakohan tää nyt sit sitä että olis "erimerkkinen" sankari saapumassa.. :ROFLMAO:

Tällain jos turvotus jatkuu, niin täälläkin on pakko lähtee vaateostoksille. Mitä ihmettä sitä keksii päällensä puettavaksi kun normaalisti käytän hyvin vartalonmyötäisiä vaatteita ja nyt yhtäkkiä pitäisikin "väljääntyä".. Saa nähdä! :oops:

HaamuAamu15 rv 6+2-7+4 (jotain siltä väliltä) :p
 
Tervetuloa uudet! :)

Mammavaatteista: Ite oon ostanut kirppiksiltä, H&M, zalandolta kytännyt että mitä on hyvillä alennuksilla.. sieltä välillä saattaa bongata -70% alella jotain jne.. :)

HaamuAamu15: Sepä se,kun itsekin käytän vartalonmyötäistä tavallisesti, niin sitten kun yhtäkkiä siirtyy väljiin vaatteisiin niin saattaa ihmetyttää kummastusta kanssaeläjissä. ;)
 
Tervetuloa uusille, meitähän rupeaa olemaan jo paljon :)

Epunen
mullakin jalkaan ilmestyi mustelmia, ihan vaan siitä että nojasin jalalla jonkin aikaa kovaan tuolin reunaan :eek:. Mulla tulee muutenkin helposti kyllä jalkoihin mustelmia, sukuvika :cautious:. Mutta siis, on se mustakin ihan jotenkin hormoonijuttukin, ja jossain vaiheessahan myös se elimistön veren määrä lisääntyy.

Tein sitten eilen vielä sen digitestinkin:D. Näytti raskaana 2-3, että kai sitä uskaltaa jo tänään sitten sinne neuvolaan soitella:p.
 
Eli siis vanhat luottokaupat h&m ja zalando kannattaa hyödyntää tässäkin :). Vauvalle en ole vieläkään ostanut mitään, vaikka olin aivan varma että kaapit on täynnä viikko sen jälkeen kun ensimmäinen positiivinen testi on tehty. Minna Parikan baby bunny sneaksit mä kyllä ostan, ennen kun ne myydään loppuun.

Mut sais kyllä kanssa lisätä tuolle listalle. Eli siis ikää 26v, ensimmäinen raskaus, la 12.4 ja lähin synnytyssairaala on K-HKS.
 
Heipä hei! Uskaltaisinkohan minäkin jo mukaan... Testi näytti ensimmäisen kerran plussaa lauantaina ja siitä asti olen jännityksellä seurannut viivan kehitystä. Keväältä takana on kemiallinen/mikä lie, jossa viiva ei lähtenyt vahvistumaan ollenkaan. Nyt kuitenkin näyttää hyvältä.

Eli minutkin saa lisätä listalle. Ikää tällä hetkellä 31v, ensimmäinen lapsi, LA laskurin mukaan 20.4 ja synnytyspaikka OYS.
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes

Yhteistyössä