Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Tulihan se kirje neuvolasta sitten viimein :D Aika onneton oli, odotin neuvolantädin puheista että se lähettää useampia lappusia ja kaavakkeita sekä tietoa, mut ei sieltä tullu ku esitietolomake ja heti peloteltiin sikiöseulontaesitteellä. Täyttelin tossa kaavaketta valmiiksi vaikka neuvolaan on vielä kaksi viikkoa, mutta pitihän sitä nyt :D Pisti vaan miettimään se kohta kun kysyttiin alkoholin ja huumeiden käytöstä... Meillähän on se tilanne että mun mieheni on alkoholisti ja narkomaani, toipuva sellainen. Ollut täysin raittiina kaksi vuotta... Tuossa kyselylomakkeessa kun oli kohta että ennen raskautta ja raskauden jälkeen alkoholi, huumeet yms. Mietin että mitä mä siihen pistän kun kyllähän on ennen raskautta käyttänyt mutta ei kahteen vuoteen... Laitanko vaan ei? Omaltakin kohdalta mietin että oonhan mä kertaalleen testannut itsekkin, tosin pilveilyä vaan ja todellakaan en aio koskaan kokeilla uudestaan, mutta tartteeko semmosta merkata... Pelkään vaan että jos olen aivan rehellinen niin ne leimaa heti että katos pulsunistiperhe. :D Mitään kun en itse kuitenkaan käytä eikä mieskään enää muuta kuin tupakkaa. Mies kyllä tossa sanoikin kun esitin mietteeni tästä hänelle että hän vaikka menee kuukausittain testeihin jos ne rupeavat epäilemään. Eipä kai sitä menneisyyden perusteella katsota vaan nykyhetken. :)

Sai tuo seulontalappukin vähän sävähtämään, mä kun oon hyvin vahvasti kammoinen kehitysvammaisia ihmisiä kohtaan (ei mitään heitä vastaan mutta kun pelkään) ja ihan siinä määrin että jos näenkään jossain niin saatan pinkaista eri suuntaan. Pelottaa aika tavalla että mitä jos meidän vaavissa ois sitten jotain vikaa niin mitä me sitten tehdään :( Kaipa tietysti nykyään saadaan aika hyvin selville, mutta eihän sitä aina kaikkea saada tietoon.

Mä muuten oksensin tänään ekaa kertaa... :D Aamupalan jälkeen tuli ihan kamala olo ja puolisen tuntia kärvistelin, sitten oli pakko oksentaa. Ei vissiin yhtään kahvia mulle enää... Massukin aina välillä vähän pistelee ja se huolettaa :/ Verta tai mitään sellaista ei ole näkynyt, mutta kun joskus ihan saattaa sattuakin, varsinkin ihan aamulla ja illalla, päivällä semmoista nippailua. Samaten tää flunssa mietityttää ku on nyt jatkunut jo toista viikkoa ja eipä kauheasti ole merkkejä parantumisesta. Oon mä vähän virkeämpi nyt mitä viime viikolla, mutta silti oon vielä ihan tööt ja räkäinen.
 
Terveyhdys taas pienen tauon jälkeen!

Olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutten ole jaksanut alkaa kännykällä kirjoittelemaan. Viikonloppuna tul Tenolla käytyä ja eihän siitä mitään tullut etten olisi siskolle kertonut, koska hän koko ajan yritti keksiä keinoa saada minutkin ottamaan lasin viiniä. Kerroin sitten hänelle suosiolla. Jännityksellä odotan, koska hän menee kertomaan äidille. Meidän äiti kun tuppaa olemaan melko jyrkkä mielipiteissään ja on jo kerran sanonut että et kai sä nyt vaan rupee tossa iässä enää mitään lapsia tekeen...

Alkuviikko menikin sitten Etelä-Suomessa kaverilla. Oli melko mahtavaa kun oli hyvät ilmat ja terdelläkin saa alkoholitonta juotavaa, niin ei tartte selitellä miksi juo vaan vettä tai limua :)

Ikävää, että muutama on tippunut pois tällä välin. Toivotaan kuitenkin että pikaisesti tärppäisi uudestaan.

Itse tein vielä tänään digitestin, joka näytti raskaana 2-3 viikkoa, joten nyt saa testaamiset olla ja odotetaan sydänäänten kuulumista tai ultraa, kumpi sitten ikinä tuleekaan ensin. Tällä hetkellä pitäisi olla 4+3.

Mammavaatteita en ole vielä ajatellut hankkia. Ehkä sitten kun vaatteet ei enää mahdu päälle. Oireet eivät juurikaan ole vielä muuttuneet aiemmista. Mitä nyt tuntuu että hengästyn todella helposti.

Onnea myöskin kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon!
 
Mammahousujen osto langetti kirouksen ilmeisesti. Tänään aamulla herätessä lähes kaikki oireet kadonneet noin vain ja nyt on jonkun aikaa tuntunut että poltot alkaa alavatsalla. Ehdin jo asennoitua siihen ettei tämä mene kesken, viivatkin ollut paljon paremmat kuin aikaisemmissa keskenmenoissa ja alavatsalla ei ole ollut tuntemuksia. Jään taustalle odottamaan josko viiva lähtisi haalentumaan / vuoto alkais.
 
Ohhoh tännehän on tullut jo vaikka mitä. Onnea Vilmuskalle kaksosista. Itselläni niitä oireita ei juurikaan ole. :) mutta ajattelen positiivisesti ja murehdin ultran jälkeen jos on jotain murehdittavaa, muuttokin meillä ylihuomenna :p VIHDOINKIN!!!! Onhan tätä jo odotettu kuukauden verran. Sadeyes toivottavasti ei ole mitään vakavaa :) Tsemppiä ja tarrasukkia kaikkille. Itse jään nyt kanssa taustalle kun on tuo muutto ja purkamiset. Varmaan tulen tänne sitten kertomaan ultra kuulumiset.
 
Kiitos paljon onnitteluista :love:

Tervetuloa uusille ja tsempit kaikille!

Yritän tottua ajatukseen että kaksosest masussa elelee ja samalla pelko tuplaantui vauhdilla.
Seuraavaan ultraan on nyt viikko ja hurjasti jännittää jo valmiiksi. Tissit on turvonnut 1,5 kuppikokoa lisää ja urheiluliivit on nyt tullut tarpeeseen. Lisäksi osa hajuista tekee ällöttävää ja oksennus nousee suuhun.
Maha ei ole vielä juurikaan muuttanut muotoaan, ehkä pienen pientä turvotusta iltaisin.
Äitiysvaatteita en uskalla vielä katsoa ja kun ei ole vielä ongelmaa vaatteiden mahtumisessa.
Kunnallisella eka neuvola on.. reilu 2,5 viikon päästä ja äiti polilla lääkäri myöskin 2 viikon sisällä.

Pieni tyttöni aloittaa pian koulun:cry: Ollaan treenattu koulumatkaa ja kouluaamuja. Hurjaa miten tyttö on jo noin "iso"

Viikon jatkoja
Vilma ja minit 6+5
 
Meillä ei tule neuvolasta mitää lomakkeita postissa,vaan itse täytyy ne tulostaa ja täyttää sit valmiiksi. Tuntuu turhalta samat lippulappuset taas täyttää mitä toukokuussa. Ja pitäs tietty sinne neuvolaan ylipäätään soitella joku päivä..

Sadeyes: Millaisia tuntemuksia sulla oli mitkä on kadonnut? :( toivottavasti väärä hälyytys!

Mulla on maha ihmeen tunnoton..viimeksi oli tässä vaiheessa kaikenlaista juilintaa ja nippailua yms. menkkamaisia kipuja, nyt siellä ei tunnu yhtään millekään.. en sit tiiä onko hyvä vai huono asia. Turvotusta on kyllä. Ja tissit julmetun kipeät ja isot.

Tuntuu hassulle,että viikkoja vasta 5+0, kun olen jo kaksi viikkoa tiennyt olevani raskaana.
 
Minä taidan kans jättäytyä toistaiseksi taka-alalle, viime viikolla oli ultra jossa ei näkynyt mitään ja eilen ultra jossa näkyi vain pienen pieni ruskuaispussi. Viikkoja pitäisi olla nyt 6+1, mutta ultraajan mukaan viikkoja olisi ehkä noin 4.
Itse tiedän että se ei oo mitenkään mahdollista, muuten olisin plussannut tyyliin rv2.. Ultraajan mukaan ei kuitenkaan merkkejä tuulimunasta/keskenmenosta, sillä muuten kohtu olis yli 2cm, mulla oli vain 12mm. On kyllä kova hätä päällä ja surettaa valtavasti jos meidän kahden vuoden yirttämisen tulos päättyykin huonosti :'(

tsemppiä muille!
 
Voi pirpula :love: jospa kaikki vielä voisi kääntyä hyväksi! Tää alun epätietoisuus on niin raastavaa! Ei tässä itsekään uskalla vielä ajatella että se vauva ois syliin asti tulossa..niin monta mutkaa on vielä matkassa (n)
 
Voi pirpula :love: jospa kaikki vielä voisi kääntyä hyväksi! Tää alun epätietoisuus on niin raastavaa! Ei tässä itsekään uskalla vielä ajatella että se vauva ois syliin asti tulossa..niin monta mutkaa on vielä matkassa (n)
Voi, toivottavasti Pirpula kaikki on hyvin! Ja onnee Vilmuskalle tuplaraskaudesta! :) onko teillä mahassa mitään tuntemuksii? Mua välillä vihloo ja alapäästäkin, onkohan normaalii? :O mulla eka neuvola ens ma ja kovasti jo ootan sitä. Aattelin vielä vloppuna vähä testailla... <:)
 
Pirpula toivotaan että siellä kuitenkin uuden elämän alku vielä olisi..

En tiedä, itsellä on jotenkin tosi epäuskoinen olo, että tässä mukana raskaana oltaisiin. Tosin juuri nyt tuli vähän paha olo kun näin sanoin:D. Varasin eilen neuvolan ja ensimmäinen aika on reilun kahden viikon päästä. Ehkä sitä sen jälkeen tietää missä mennään:oops:. Täällä kuuluu ekaan neuvolakäyntiin ultra, siis ihan vatsan päältä. Siinä saadaan sydänäänet heti varmuudella kuunneltua.
 
anscu: Noi tuntemukst on normaaleja! Kohtu kasvaa :) mullakin oli toukoukuussa eka neuvola jo rv7+1.. nyt tuntuu että ois kiva skipata koko eka neuvola kun tuntuu turhalle mennä sinne taas..no varaan sen suosiolla vasta vähän myöhemmin joskus 10+ täytyyhän kuitenkin saada lähete sieltä ultraan ja verikokeisiin.
 
anscu: Noi tuntemukst on normaaleja! Kohtu kasvaa :) mullakin oli toukoukuussa eka neuvola jo rv7+1.. nyt tuntuu että ois kiva skipata koko eka neuvola kun tuntuu turhalle mennä sinne taas..no varaan sen suosiolla vasta vähän myöhemmin joskus 10+ täytyyhän kuitenkin saada lähete sieltä ultraan ja verikokeisiin.
Kiitti Katjuska87 rauhoittavasta kommentista, näin kai se on :)
 
Katjuska tuolla aiemmissa viesteissä olen luetellut oireita. Kaikki oireet on helpottanut, tissit ei enää yhtä kipeät ja huimausta ei paljoa, ruokahimot hellittänyt jne jne. Lisäksi alavatsalla polttoja (joka on ollut jokaisessa keskenmenossa ensimmäinen oire). Pieni toivo on, että nämä poltot olisi vti:stä, mutta säteilee vähän alaselkään niin enpä tiedä.
Kävin tänään jättämässä pissanäytteen, pitäisi käydä kerran kuussa koko raskauden ajan, koska on krooninen vti. Tai en tiedä onko enää, en suostu ottamaan estolääkitystä ja en ole pitkään aikaan käynyt testeissä.

Oireettomuushan on hyvä juttu, sitä toivoinkin, mutta jos on oireita ja ne yhtäkkiä katoaa alussa niin se on keskenmenoon vahvasti viittaavaa.
Tänään vielä r-testi oli vähintään yhtä vahva kuin viimeksi. Lähdetään viikonlopuksi reissuun ulkomaille ja testailen sitten sieltä tullessa su/ma onko viiva lähtenyt haalistumaan (jos ei vuoto ala ennen sitä)

Pirplua voi kökkö :( Voimia sinulle. <3
 
Katjuska piti vielä kysyä missä synnytät? Meillä päin ei ainakaan kannata ekaa neuvolaa kovin pitkälle vitkuttaa että tosiaan ehtii terkka tehdä sen lähetteen ultraan ja että ehtii saada sen ultra-ajan postissa ennenkun on jo myöhästä tehdä mittauksia. Tietty pienemmillä paikkakunnilla tuskin pitkiä jonoja on.
 
Sadeyes: Toivotaan että ois kyseessä pissatulehdus! :) En halua paikkakuntaa paljastaa, mutta keskisuuresta kaupungista kyse. Tarkisin viel kalenterista,että mulla on vapaata töistä rv9+5,9+6 ja 10+0. Täytyy ensi viikon alussa soitella vaikka aikaa jos onnistuis jollekin näistä päivistä. Mun käsittääkseni noi on aika normaalit viikot uudelleensynnyttäjän käydä ekassa neuvolassa, tuntui ihan älyttömän aikaselle mennä viimeks 7+1. Esikkoa kun odotin,niin kävin ekassa neuvolassa 9+2.
Ääääh,jotenkin tuntuu niin isolle kynnykselle soitella sinne viime kerran jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Katjuska okei :) Itselläni se hyvä, että tiedän 99% varmasti, että vain yksi tuttuni käy näillä sivuilla lukemassa ja hälle olenki kertonut samat jutut kun tänne niin ei haittaa vaikka tunnistaa. :ROFLMAO: Ja jos joku muu sattuisikin eksymään a) kaksplussaan ja b) vielä juuri tähän ketjuun niin ei kyllä mua tunnistaisi. En itsekkään tunnistaisi ketään täältä. Ja täällä Vantaallakin asuu varmaan aika monta 25vuotiasta jolla on yksi lapsi. :D
Mulla olis 9+4 eka käynti neuvolan laskujen mukaan. Tosi outoa että 7+1 on ollut sulla eka käynti! :eek:

MeaMinnis olen kateellinen kun ultraan pääset! Kiva kuitenkin kun joillain on tuollanen etu! :)

Mulla kyllä tänään uutena "oireena" naama ihan järkyn rasvanen... yäk! Alavatsakivut kyllä helpottaa hetkeksi aina kun käy vessassa että toivotaan, toivotaan...
 
Tuota meidän kunnan ultraa vielä mietin, se kun on siis ensimmäisellä neuvokäynnillä, että se taitaa olla vaan "kuuntelu-ultra". Onko semmoisa:eek:. Kun rupesin miettimään niin en kyllä muista että siinä mitään ruutua olisi olluto_O. Mutta siis siinä käydään vaan sen kerran että raskaus todetaan ja sydämen lyövän, sen jälkeen sitten kuunnellaan ihan normisti silla dopplerilla:).
 
Hei kaikille!

Liityn minäkin mukaan, kolmatta odotellaan ja eilen tein vihdoin positiivisen testin.
Neuvola on 24.8 ja ensimmäinen ultra on 21.8, eli viikon päästä jo. :')

Nyt viikkoja pitäisi olla 5+2 ja laskettu aika 13.4.2016.

Ps. Mikäli teette facebookiin ryhmän, niin tulisin mielelläni sinne kunnolla jutustelemaan.
 
Hei!

Huhtikuisten joukkoon liittyisi yksi odottaja lisää :)

bebe14 / 1.lapsi / la laskurin mukaan 20.4 / Tays

Kiva vaihtaa tuntemuksia muiden kanssa, omasta ystäväpiiristä ei löydy muita, jotka olis samassa tilanteessa...
 
Mulla on neuvola-aika varattuna 20.8. (rv 7+6) ja neuvolan täti halusi varata jo ultrankin 15.9. (rv 11+4). Toivottavasti tuolla mahassa nyt oikeasti jotain tapahtuu, kun ajattelin jättää varhaisraskauden ultran väliin. Edelleenkään ei suurempia oireita, uutena vaan ihan jäätävä nälkä parin tunnin välein o_O
 
Tervetuloa uudet! :) Faceryhmä jo on. En muista kuka sen perusti, kannattaa selata vanhoja viestejä.

Joos onpas sullakin aikaisin eka neuvola! :eek:

MeaMinnis Doplerihan on nimenomaan ultra jossa ei ole ruutua. :D

(.) Löytyihän se vti jälleen kerran. Antibiotit saan vasta maanantaina kun näyte on jatkoviljelty. Pitää nyt vaan juoda paljon, vessassa ravaaminen helpottaa polttoja. Ja onneksi on nuita karpalokapseleita. :) Tänään ollut ihan hirveä päivä; pyöryttänyt, täristtänyt, oksettanut ja väsyttänyt ihan kauheasti.:oops: Esikkokin meinaa taas alkaa sairastaa eli kiva viikonloppureissu edessä.
Ehkä sitä taas uskaltaa olla hetken levollisin mielin, että pavulla on kaikki kunnossa.
 
Mäkin voisin liittyä tänne! :) Oon 28- vuotias pohjoisesta ja eilen saatu hailakka plussa ja tänään vielä varmistin digillä. Ennestään löytyy tytöt 09 ja 12.

erica87 / 3.lapsi / la laskurin mukaan 21.4. / oys

Oloja ei vielä kamalasti ole, tosin jos menee niinku kaksi edellistä ei pahemmin tulekaan. Vähän teoista, väsymystä ja turvotusta.

Meillä ultrataan ekassa neuvolassa kun siellä on sellanen vanha ultralaite (tai ainakin ultrattiin 4 vuotta sitten). Ihan vaan katotaan että mahassa on elämää :)
 

Yhteistyössä