Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Tervetuloa uudet plussaajat!

Teillä osalla alkaa ensimmäinen neuvola ja ultra olemaan jo aika lähellä, tai jopa käyty. Minulla ensimmäinen neuvola on vasta 10.9. Kovasti toivon että silloin myös ultrattaisiin edes sen verran, että saisi tietää onko siellä ketään paikalla.
 
Toukka: Mulla neuvola vasta 14.9. halusin sen takia niin myöhään että sydänäänet voidaan jo kuunnella,ettei mee "hukkaan" se käynti. Ja että saan käytyä samoilla vapailla myös veriseulan verikokeissa.. Meinaa vähän hankalaa saada aina vapaata töistä!
Varhaisultraan kyllä menen ennen sitä,en ole vielä aikaa varannut.
-Katjuska rv 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Toukka16
Toukka16: Mulla kans eka nla vasta 8.9. Ei malttais millään odottaa :D Toivon myös, että ultrattais tai dopplerilla kuunneltais.

Varhaisultraa on tullut myös mietittyä. Onko joku käynyt esim. aiemmista raskauksista? Mitä olette tykänneet? Onko ollut kallista?
 
Heippa. Uskaltaako sitä kirjoittaa palstalle...huh. Eilen tuli plussa. Ja la 18.4. Ja neljättä odotellaan. Onko muita? On tosi epätodellinen olo ei voi uskoa että 4kk jälkeen on luomusti raskaana kun edellisistä 2 on lääkkeitä käytetty...milloin olette soittaneet neuvolaan?
 
Tervetuloa kaikki uudet masun kasvattajat! ❤

(.)
Täällä joka iltainen pahoinvointi alkanut. Ruokahalut kadonneet ihan täysin, eikä mikään meinaa mennä alas.
Maha on ihan turvonnut pömppis jo iltaisin.

Perjantaina vihdoin eka ultra, saa selville asusteleeko masussa pieni ihme. En malta oottaa!

Onko jollain kans ens viikolla ultra? Uutisia ootellaan! :)

- rv5+3?
 
Moikka! Täällä plussattu eilen ja LA olisi varmaankin 21.4.2016 ja synnäri Jorvi! Mulla on ennestää kaksi tyttöä 6/13 ja 9/14 :)
Mä oon ajatellut varhaisultraan meneväni parin viikon päästä. Olen käynyt aikaisemmissa raskauksissa ja se on suonut mulle mieletöntä mielenrauhaa.
Pitääpä kaivaa uudestaan vitamiinit kaapin pohjalta käyttöön.

Ai kauheeta kun jännittää!!
 
Uusille tervetuloa =)

vaan huono olo lisääntyy.. Oksenytaa ei tarvii mutta ei se välillä kaukana oo ollu. Onneks kaikki sellaset joiden kanssa enemmän oon tekemisissä tietää raskaudesta niin ei tarvii esittää kovin hyvävointista :D

Muuten ei mitään uutta tälle rintamalle..

Mun lasketusajaks vois päivittää 8.4.
 
Ootteko vielä kertoneet raskaudesta kenellekään? Mun pitäisi kertoa äidille ainakin ennen ekaa neuvolaa. Se on töissä neuvolassa ja olisi täysi mahdottomuus käydä siellä törmäämättä siihen. On vielä samalla käytävällä työhuone kun äitiysneuvola. Töissä pitäisi jossain vaiheessa myös kertoa. Oon kaupassa töissä ja työ on fyysisesti aika raskasta kun pitää nostella maitokoreja ja muuta raskasta. Oon vielä ens viikon lomalla ja sitten palaan töihin. En kyllä vielä haluaisi kertoa mutta monet töissä kertonut jo ennen 10viikkoa. Ehkä kerron vaan esimiehille ensin. Mutta yritän nyt muutaman viikon vältellä raskaita hommia ja jos sen neuvolan jälkeen sitten kertoisin. Vähän kyllä pelottaa mitä pomo sanoo. Meillä on työntekijää tällä hetkellä äitiyslomalla joten saavat hommata taas uutta porukkaa töihin.
 
erica87, mä oon kertonut vain miehelle (tietysti), 2/3 siskoista ja parille kaverille, jotka tiesi että on edes mahdollista. Itse just pohdin että täytyisköhän loppullekin perheestäni kertoa, mutten ainakaan vielä ole uskaltanut. Turhaan sä sitä esimiestäs mietit. Sulla on täys oikeus lisääntyä ja hän tekee työpaikan suhteen ratkaisut sitten sen mukaan :)
 
Niin ja esikoinen tietää kans että odotan..en viittinyt valehdella kun kysyi yks ilta kun mulla oli jäätävä megaturvotus, että ootko äiti taas raskaana. :D Meillä ei pysyis salassa np-ultraan asti isovanhemmilta, siinä vaiheessa on jo iso massu :)
 
Meillä pysyy kun nähään niin harvoin asutaan eri paikkakunnilla. Miehen vanhemmat raisios ja omani heinolan vierumäellä. ja mitä mahaan tulee se alkaa näkyy vasta rv 15 ttienoilla ekassa alko näkyy vasta rv 23 ja tokasta rv 15 joten saa nähä millon alkaa mut veikkaan et alkaa näkee rv 15
 
Bebe14 varhaisultrassa kävin esikoisen kohdalla kun kaikki oli uutta ja jännittävää ja oli kiire päästä näkemään onko siellä oikeasti joku. 160e kustansi. Eihän siinä mitään "nähtävää" periaatteessa ole kun se alkio on vain tumma möykky, sydämen syke näkyy siinä keskellä sellaisena välkkymisenä. Nyt en mene varhaisultraan, koska löytyy tuolle rahalle parempaakin käyttöä ja jos menee kesken niin harmittaa vielä enemmän, että on tuhlannut sen rahan turhaan. :oops:
Kuitenkin se nt-ultra tulee tosi äkkiä :) Itelläni enää 4-5viikkoa siihen.

Raskaudesta en ole kertonut kuin muutamille lähimmille. Koska jos menee taas kesken en jaksa jokaiselle laittaa erikseen viestiä "hei, minulla tuli keskenmeno".. Vielä inhottavampaa olisi saada ihmisiltä viestejä "Mitenkäs masu on kasvanut" jos on kesken mennyt. :oops: Eipä ole tarvetta kertoa. Ehkä ne joita useammin näen, alkavat epäillä jossain välissä jos tämä turvotus ei helpota vaan pahenee. :ROFLMAO:

Tervetuloa uusille!!! :)
 
mä oon ollu jo yhteydessä neuvolaan ja eka aika on 3.9, oon li'äks kertonu ihan kiakille sukulaisille ja kavereille, kaikki ollu todella iloisia, edellinen mulla on vuonna 2005 joten tässä kuopuksen ja vauvan väliin tulee päälle 10v, vähän on muistista kadonnu noi raskaus tunteet ja on yllättäny miten tunteet voi vaihdella itkusta iloon minuutissa. pahoinvointia on ollu ja seki on yllättäny miten erilaista seki on joka päivä, joskus voi olla et ei mitään pahoinvointia ole ja toisinana oksennan koko päivän, väsymys on joka päivä samaa väsyttää todella paljon,
 
erica87: Pidetään raskaus salassa nt-ultraan saakka, jos vaan mahdollista. En usko, että tää mun masu tästä kauheeta kasvuspurttia ottaa ennen sitä. Muutamia arveluita on lähipiiriltä tullut, mutta onneks toistaseks pysyny salaisuutena pienten valheiden avulla ;) Tekis kyllä aivan älyttömästi mieli kertoa kaikille tästä ihanasta uutisesta! <3

Sadeyes: Tuo varhaisultran hinta on kyllä aika suolanen. Sille olisi kyllä muutakin käyttöä... Pääosin olen ihan hyvillä fiiliksillä tästä raskaudesta, mutta aina välillä hiipii ajatus siitä, että onhan kaikki varmasti kunnossa... Täytyy katsoa, mihin sitä päätyy :)

(.) Aivan järjetön väsymys painaa päälle - tuntuu, että haukottelen jatkuvasti. Samoin pientä menkkajomotusta masulla välillä. Sais noi masukivut loppua, kun aina välillä juoksee vessaan ku pelkää, että menkat alkaakin... :/
 
Sadeyes: Sulla on tietty viikkoja vähän enemmän jo kuin mulla,mut ite kun pääsen vasta about 8vk päästä np-ultraan niin tuntuu pitkälle.. Esikon aikaan kävin np-ultrassa 13+5, ja nyt tuossa keskenmenneessä kerkesi aika tulla viikolle 13+3.. En ole itse käynyt aiemmin varhaisultrassa, mut nyt haluun mielenrauhavuoksi käydä..pieni hinta kuitenkin siitä.
 
Sadeyes: Sulla on tietty viikkoja vähän enemmän jo kuin mulla,mut ite kun pääsen vasta about 8vk päästä np-ultraan niin tuntuu pitkälle.. Esikon aikaan kävin np-ultrassa 13+5, ja nyt tuossa keskenmenneessä kerkesi aika tulla viikolle 13+3.. En ole itse käynyt aiemmin varhaisultrassa, mut nyt haluun mielenrauhavuoksi käydä..pieni hinta kuitenkin siitä.
Niin. Mielenrauhan vuoksi minäkin esikon kohdalla kävin. :) nyt kuitenkaan se ei mielenrauhaa toisi mulle, koska tiedostan että ultrasta huolimatta voi kesken mennä. Tokassa keskenmenossa pääsin kinumalla julkiselle ultraan, sydän hakkasi ja kaikki näytti normaalilta, taisi olla vko 7+ jotain ja saman päivän iltana alkio tuli ulos. :confused: en halua maksaa itteäni kipeeks kun se ei lopputulosta muuta. Luonto sen päättää kuinka tällä kertaa käy :cautious:
 
Mä varmaan tänään kerron äidille ja siskolle ja huomenna kun on muutenkin asiaa neuvolassa ajattelin varata ajan. Muille kerrotaan vasta myöhemmin kun tiedetään onko tuolla mahassa edes ketään. Tässä raskaudessa mua stressaa keskenmeno jotenkin enemmän kun muissa raskauksissa. Mulla on vähän ollut vuotoa. Noin viikko ennen plussaa tuli ruskeaa ja kerran ihan verta. Sitten se loppui ja eilen oli tullut ihan vähän sellasta verilimaa. Ja koko päivän oli sellanen olo että menkat alkaa. Tai että jotain vuotaa ja pidin sidettäkin mut ei mitään tullut.

Toivottavasti meidän neuvolassa on vielä tuo ultraus kun äitiysneuvolan työntekijät muuttunut. Se on ollu tosi iso helpotus että vaikka laite on vanha ni näkee että siellä joku on ja sydänkin löi. Viime raskaudessa pääsin vielä senkin jälkeen yhteen kun lasketusta ajasta ei oikein ollut tietoa ni piti lääkärin luona käydä ultrattavana. Jos pitäis yksityisellä käydä ni en tiedä raaskisinko. En kyllä tiedä paljon täällä maksais.
 
Sadeyes: Niinhän se menee,että ne omat kokemukset muovaa aika tehokkaasti sen ajattelutavan mitä näistä asioista ajattelee. Oliks niin että sulla on ollut 3 keskenmenoa? Millä viikoilla? Mulla ei oo muita kuin tuo kesäkuussa rv10.. Haluun ees saada varmistuksen nyt ettei oo kohdunulkoinen tai tuulimuna. Toivottavasti nyt päästäis molemmat loppuun asti :love:

Täällä jäätävän huono olo tänä aamuna, pelkkä ajatus aamukahvin keitosta sai oksentamaan..
-Katjuska rv5+5
 
Tää on kyllä tosi aikaista, mutta oletteko ajatelleet haluatteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen?

Minä ajattelin kyllä kysäistä viimeistään sitten rakenneultrassa. Kahta edellistä kun en ole tiennyt ja koska tämä mitä ilmeisemmin jää viimeiseksi, niin olisi kyllä kiva yksi sellainenkin raskaus, mistä tietäs jo etukäteen kumpi on tulossa :D
 

Yhteistyössä