Huhtikuun hurmurit 2016 *Helmikuussa*

Meillä oli varpajaiset ollu esikoisen syntymän jälkeen, pari kaveria saunomassa ja oluella ja seuraavana päivänä töihin. Sen jälkeen ei sit ole jaksanut pitää. Mua ei muu ärsytä varpajaisjutuissa kuin se, et se on monelle hyvä tekosyy vetää lärvit ja käyttäytyä typerästi. Mä en siis nykyään kestä yhtään känniääliötä missään muodossa, se vaan tuntuu nyt niin juntilta ja nololta, jos joku on kamalassa humalassa. En siis tosiaan ole raivoraitis, ja juhlista tykkään, ja ilman muuta ne toiselle suon, mut kännäys on tässä iässä jo ehdoton nou. Ja mä siis opiskeluaikana olin itse oikea bilehile, mut sain silloin kyllä mennä ihan tarpeeksi, kun ei ollut lapsia, enää ei tee mieli -ja aivan varmasti myös hönössä tuli tuolloin hölmöiltyä ja tehtyä tyhmiä, mut ehkä siitä sit oppi jotain, kaikella on aikansa :D

Nuha vaihtuu ihanasti yskäksi, ja kylläpä yskiminen tuntuu "ihanalta" tään vatsan kanssa.

Mä muuten kanssa näin alkuraskaudessa unta, et vedin tupakkaa oikein kaksin käsin ja posket lommolla, ja aamulla oli ihan hirveä morkkis. En siis ole polttanut lähes 10 vuoteen, mut jostain se kummitteli :confused:

Lantionpohjaa yritän aina nukkumaan mennessä jumpata, mut nukahdan varmaan aina kesken..ehkä mä sit synnytyksen jälkeen enempi muistan, yleensä aina imettäessä oon sitä tehny

O ja 29+0 (hui!)
 
Onpahan ollu taas viikko. Mulla lähti verenpaineet nousuun muutama viikko sitten ja samaan syssyyn alkoi lähes joka iltaiset päänsäryt. Toissa päivänä päiväpaineet alkoikin sitten huidella jo ihan omissa lukemissaan 176/94 ja kipittelin neuvolan kautta synnärille. Siellä kaikki hyvin taas. Sama juttu oli esikoisen kanssa, tosin silloin ne alko paljon myöhemmin, suunnilleen kuukausi ennen vesien menoa ja syntymää. Saas nähdä kuinka käy tällä kertaa. Samalla kertaa lääkäri totes sitten, että saatetaan käynnistellä jo rv 36, että saa siihen varautua henkisesti (ahdas lantio+ vauvan koko...). Verenpaineita seuraillaan nyt tiiviimmin neuvolassa ja kotona, niin kauan kun pissa on puhdas (sitä ennen ne ei tee synnärillä mitään).

Varpajaisista miehen oli tarkoitus esikoisen syntymän jälkeen käydä muutamilla, mutta se ei koskaan lähteny ja hyvä niin. Mä olin ensimmäisen kuukauden tosi kipeä sektion jälkeen (tulehtunut leikkaushaava, haavan aukeaminen...) että en ois pärjänny, ekat kolme kuukautta oli muutenkin tosi raskaita, kun kukaan ei uskonut että meijän kääpiöllä ei ruoka pysy sisällä, ennenku kolmen kuukauden iässä kasvu lakkas hetkellisesti kokonaan.
Enkä usko siis, että tämänkään syntymän jälkeen isimies lähtee mihinkään, vaikka saisinkin apukäsiä äidin luokse menemällä. Eiköhän tuo sitten kaada parit kaljat saunaillassa mun iskän kanssa, kun on sellanen sopiva hetki.

Hurjaa, miten aika kuluu. Lueskelin tossa aamuyöstä tota maaliskuistenkin ketjua ja sielläkin eka maaliskuinen nähny päivänvalon.
Samalla mietiskelin, että pitää vauvan puku pestä ja kaukalopussi ja ja ja... Ei toki niin että pussi ja puku olisi samaa aikaa käytössä, totesin esikoisen aikaan, että toi pussi on kyllä ihan hirvittävän kätevä! Mutta vaunuilemaan tahdon, kunhan tää kaveri on ulkoistanut itsensä. Sitä ennen toki pitäisi ostaa ne vaunutkin, mitä meillä ei ookaan nyt... Lauantaina ois tarkoitus lähteä viemään esikoisen yhdistelmiä pois ja niistä saan sitten tupliin rahaa :)
Ahdistaa, kun en saa käydä yksin ulkoilemassa ollenkaan, tai siis edes esikoisen kanssa kaksistaan, kun mulla on pyörtyily taipumusta vaikka noi paineet onkin koholla, kotona kökkiminen on ihan hirveetä.
 
Onhan täällä näköjään monia muitakin joilla samanlaisia ajatuksia/kokemuksia tuosta varpajaistenvietto asiasta :) ei tartte yksinään olla pirttihirmu, vaan muillakin väsymystä ilmassa ekoina viikkoina, jolloin ei välttämättä oo miehen juhlimiset ykkösenä mielen päällä :) SaNii: kuulostaa aika hurjalle noi verenpaineet. Mulla on pari tuttua jotka on joutunut näillä viikoilla hätäsektioon raskausmyrkytyksen vuoksi. Tsemppiä! Täällä poksutaan tänään 32+0. Max 10vk enää! :)
 
Tänne tulee kyllä huimaa vauhtia tekstiä :LOL:

Täällä suunnalla on nyt melkein selvitty kunnon räkisflunssasta. Pisti hengityksen kyllä tosi ahtaalle, kun on tämä maha ja lisäksi vielä astmakin. Pitkiin aikoihin en oo ollut näin kipeä kun viime viikon vaihteessa olin. Edelleen keuhkoperäistä ystää on ja lima irtoo, niin käyn tänään työterveyslääkärillä varuiksi tarkastamassa noi keuhkot. Saa samalla tarkastaa myös korvat, kun reilu kk sitten loppui antibioottikuuri korvatulehdukseen. Mies on ollut sunnuntaista asti kipeänä ja esikoisella oli parin päivän kuume tällä viikolla. Kuopus ei onneksi pahasti kipeäksi tullut.

Varpajaisia mieheni ei ole viettänyt koskaan, joten tuskin viettää nytkään. Ei ole varmaan käynyt edes mielessä, kun meidän ystäväpiirissä ei ole ollut tapana varpajaisia pitää. Me ei miehen kanssa juoda alkoholia, kuin korkeintaan jos joissakin juhlissa on onnittelumalja. Eikä baareissa tai terassilla olla koskaan käyty, kun ei kiinnosta sellainen. Ystäväpiirissä on myös lähes kaikki joko absolutisteja tai sitten samaan tyyliin alkoholia juovia kuin mitä itse olemme. Tupakkaa emme myöskään polta, kuten harva ystävistämmekään. Ollaan varmaan aika poikkeavaa sakkia valtaväestöön nähden :p
Babyshowereitakaan ei meidän ystäväpiirissä ole ollut tapana pitää, joten en ole osannut kaivata asiaa. Ihan kivoja juhlia varmasti, jos sellaiset haluaa pitää :)

Ensi tiistaina olisi se äitipolikäynti ja samalla viikolla perjantaina neuvola. Viimeksi neuvolassa oonkin käynyt rv 23, joten tällainen 7 viikon tauko ollut tässä. Hirveän harvoin mun mielestä. Ja vasta ihan lopussa neuvolakäynnit tihenee kahden viikon välein käytäviksi. Tämänkin neuvolan jälkeen on siis taas useampi viikko ennen kuin on seuraava neuvola.

vaimo ja vaavi rv 29+3
 
Tsemppiä ja voimia SaNii! Onneksi asiaa seurataan nyt hyvin ja tarkasti!

Meillä mies pitää sen jokaisen isävapaapäivän, jonka saa äidin kanssa olla kotona yhtä aikaa (18pv) heti, kun vauva syntyy. On aina pitänyt ja se on musta tosi kiva juttu. Synnytyksen jälkeen, kun voi olla muutaman viikon tosi huonossakin kunnossa. Itse kyllä toivuin hätäsektiosta aikoinaan nopeampaa kuin kuopuksen alatiesynnytyksestä episiotomiahaavoineen ja repeämineen. Mutta kummassakin tapauksessa se apukäsipari kotona oli tarpeen. Aiemmin mies piti myös aina isäkuukauden (kun se nimitys vielä oli käytössä) sitten joskus myöhemmin ja aikoo tälläkin kertaa käyttää kaikki isyysvapaapäivät, mitä tarjolla on. Joko sitten vanhempainrahakauden päätteeksi tai kesällä -18.
 
Ompa tänne tullu tekstiä :)

Minäkin teen aina iltaisin sängyssä noita lantionpohjan lihaksia, siitä on jotenkin tullu tapa :D

Mustakin aika on menny ihan hurjaa vauhtia :D vastahan sitä teki plussa testin ja nyt ois 8vk laskettuun aikaan :D jotenkin on vähän sekavat fiilikset, kun tietää että synnytys lähesyy. Pelottaa, ahdistaa, mutta toisaalta on myös malttamaton ja ilonen ja onnellinen.

Tuli tosta kääntämisestä mieleen, että sattuuko se? Kun jotkut on sanonu että se sattuu:confused:
 
Neuvolassa käyty eikä ollut mitenkään mukava käynti :ninja: Edelleen aika järkyttyneenä.

Eli vauvan pää tuntuu selvästi alhaalla, niinkuin itsekin arvelin ja terkka halusi sitten ultralla vielä varmistaa että pää on siellä. Ultrassa pää näkyi selvästi tuolla alhaalla, ei vielä kiinnittynyt. Selkäranka, pylly ym on vasemmalla puolella masua, mutta ylhäällä oikealla oli toinen täysin alhaalla näkyvän pään kanssa identtinen "pää" :alien: Terkka käsin tunnusteli että oikeella ylhäällä ei tunnu mitään, katsoi ultralla vuorotellen ylhäällä ja alhaalla näkyvää palloa, ihan oli identtiset. Pahoitteli, että ei osaa sanoa mikä tuo toinen on. :ninja: 24.2 on seuraava terkkakäynti toisella hoitajalla joka katsoo taas tilanteen ja lääkärikäynti on 8.3, ei ole yleislääkäri vaan ihan gynekologi ja hän osaa sitten sanoa ultrasta tarkalleen mitä siellä on... Nyt kyllä kuumottaa ja paljon!! :oops:

Tänään 32+1
Hemppa oli noussut 120 ! Olonikin on selvästi parempi.
Sf 31cm, on tasoittunut, johon tuo pääalaspäin olo sopii.
Verenpaine 114/62
Painoa 71kg. +330/vk. 9kg tullut alusta.

Nyt ei voi kommentoida enempää kun järkyttää tuo ultraus edelleen niin paljon :D
 
Katjuska Juu. Pää tuntuu alhaalla selvästi. Tuolla oikeella ylhäällä ei tuntunut mitään mutta ultralla siellä näkyi toinen ihan identtinen pallo. Päähän on hyvin selkeä ultrassa kun pääkallokin erottuu selkeänä valkoisena "nauhana" siinä ympärillä joten todella outoa. :eek: Me ollaan mun äidin kanssa vitsailtu alusta asti että noissa ultrakuvissa näkyy piilossa oleva kaksonen taustalla joten järkytti aika lailla. :D Ja miehen puolelta on kaksosia suvussa. Tässä täytyy nyt odotella että selviää mikä tämä toinen mysteeripää on. :ninja:
 
Ai jestas Sadeyes, miten jaksat odottaa tuonne asti että päämysteeri selviää?! Mä en jaksaisi. Kerro sit heti mikä siellä oikeasti oli :D

Mä kävin tänään työterveydessä, diagnoosina sinuiitti, sain antibiootit ja saikkua loppuviikon. Tää on kyllä kestänytkin jo aika kauan kun oireita ollut vuodenvaihteesta lähtien, aiemmin en olisi antibiootteja vielä huolinut mut nyt on jo pakko taipua kun ei millään helpota ilman. Kamala paine poskionteloissa.

Varpajaiset on täällä vähän auki, mies ei koe kuulemma tarvetta sellaisille mutta kaverinsa isäytyy samoihin aikoihin ja haluaa pitää yhteisvarpajaiset. Mulle on ihan sama, ei haittaa kun tiedän ettei se koskaan vedä mitään kunnon kännejä enkä usko että viitsii tulla kotiin kovin humalassa noistakaan jos oon jo kotona vauvan kans (suunnitelmissa on perhehuone sairaalassa niin tuskin silloin lähtee).

Alkoholia on tehnyt mieli todella vähän. Oon todennut että tykkään oikeastaan enemmän alkoholittomasta siideristä eli limsasta :D erikoisoluita olen maistellut muttei tee edes mieli juoda koko pulloa, viiniäkään ei ole ikävä. Olin koko kesän juomatta jo ennen raskautta ja huomasin silloin ettei oikeastaan tee edes mieli. Humalaa tai alkoholin makua en kaipaa yhtään :) Lohihimoon olen syönyt lämminsavua ja jouluna itsegraavattua, sushia (itse tehtyä) söin uutenavuonna maltillisesti ja salmiakkia ym lakua saattaa mennä 1-2 palaa silloin tällöin. Vaikeampi on olla antamatta periksi raskaushimoille (sokeri kaikissa muodoissaan) kuin vältellä niitä mitä ei suositella. Oon yrittänyt käyttää tervettä järkeä ja vältellä minkä voin, tähän asti on toiminut. Mitään erityistä en aio syödä enkä tehdä heti kun saan lapsen ulos :D ei ole sellainen olo että jäisi mistään paitsi.
 
Mun piti jo viimeksi laittaa. Meillä on neuvolassa mihin voi viedä vauvan vaatteita ja ottaa. Sitten sinne voi vaippoja jättää tai korvikkeita. Siellä on ollut vaikka mitä välillä. Ihan kiva tollainen mahdollisuus.

Meillä ei mies varmaan mitään varpajaisia pidä. Mun puolesta sais pitää mutta jos pääsen hotelliin niin tulee sinne yöksi meidän kanssa. Viimeksikin piti varmaan kuukauden jälkeen kun silloin vasta sopi hänen kaverille se juhliminen. Mies ei tykkää kutsua paljoa porukkaa vaan on yksi kaveri kenen kanssa tykkää juhlia ja sekin asuu niin kaukana että harvoin nähdään niitä.

Meillä on vauva ollut jo tammikuusta raivotarjonnassa. Onneksi niin ei tarvi miettiä mitä tekisi jos on perätilassa. Mun kaverille juuri joulukuussa yritettiin kääntää poikaa, mutta ei onnistunut sen takia kun teki niin kipeetä. Kun sillä meni vedet niin joutu soittaan ambulanssin kun oli yli tunnin ajo matka sairaalaan ja mies oli kaksosten kanssa päivystyksessä.

Meillä aikoo mies nyt pitää vapaata suoraan kun vauva syntyy. Mä yritän nyt päästä hotelliinkin. Esikoisen kanssa oli kiva olla osastolla kun siellä sai apua niin kivasti. Ajattelin laittaa sen toiveisiin nyt että pääsisin hotelliin.

Mun piti jotain vielä kirjoittaa, mutta ajatus ei pysy kasassa. Ärsyttää kun nyt sain itsekkin sen mahataudin mikä oli eka plikalla ja sitten miehellä. Onneksi vaan ripulointia ei oksentelua.

Norappi ja pikkukakkonen 28+6
 
Varpajaisista: Meillä mies itse pitää ajatusta jotenkin ikävänä, että lähtisi juhlimaan kun minä toivun synnytyksestä ja ihmettelen uutta elämää. Mies haluaa elää sitä samaa mun kanssa.

Sadeyes: No onpa nyt jännät paikat... :eek: Koitahan jaksaa odottaa tuloksia! Oisko siinä selitys sille sun isolle mahalle (?), mitä itse taisit joskus miettiä. Tosin tuo sf-mittahan on nyt ainakin aivan normaali.

Lääkärikäynnistä: Mulla oli eilen se ylimääränen lääkäri. Pissa puhdas, verenpaine 116/64, kohdunsuu normaali, sf-mitta 32, vauva edelleen raivotarjonnassa (mulla ollu kans tammikuusta lähtien), syke 135 ja liikkeet hyvät. Jännä että silti lääkäri kysyi tarvinko saikkua. :LOL: Eiköhän tässä vielä pari viikkoa töissä jaksa, välissä vielä viikon talviloma. :)

Ai niin, tänään 31+0! <3
 
Neuvolakuulumisia 32+0.
Vauva edelleen pää alaspäin. On ollut koko raskauden ajan joten toivottavasti ei enää käännykkän. Paino tippunut -150g viikossa. Nyt lisäystä alusta saakka 4,5kg. Huh, ei siis tuo mun herkuttelu näy puntarilla :D Rautaa olen syönyt 1 tabletin viikossa ja hemppa ollut 141-131. Nyt lopetettu ja 131 edelleen, joten varmaan raudattomana sitten loppuun saakka. SF 29 eli just siinä keskikäyrän tietämillä.

Mikäs tässä... paperilla kaikki hyvin. Se on tärkeintä. Kun kyseli muuten olosta, niin sanoin vaan että raskaushan on vähän tälläinen asennekysymys. Tälläiset keskustelupiirit ovat ainoita paikkoja (+oma mies :D) jossa voi oloansa valittaa. Nämähän kaikki kuuluvat enemmän tai vähemmän tähän nykyiseen toimenkuvaan, joten mitäs näitä siellä neuvolassa vuodattamaan.

Laskettelureissu 2 viikon päästä kun äippäloma alkaa ja siihen seuraava neuvola. 15.3. lääkäri ja sitten ollaankin jo hyvillä viikoilla.

Uskomatonta Sadeyes! Mä en pystyisi olemaan tuollaisen kommentoinnin jälkeen yhtään tietämättömänä vaan säntäisin heti uuteen ultraan! Toivottavasti asiat hyvin!!!!

Nöösikkä
 
Sadeyes; Herranjestas, siis jättikö ne sen asian tolleen auki vaan et kattellaan parin viikon päästä?:O Tsemppiä sinne, ite olisin hermoromahduksen partaalla mitä varmaan kyllä olet sinäkin :(

Varpajaisista; Esikoinen kun syntyi niin mies lähti vuorokausi syntymästä juhlimaan ja musta se oli ihan ok. Ei se multa ollut pois mut me ollaan muutenkin semmoisia itsekseen viihtyviä tyyppejä. Päivästä ollaan se 12h ainakin erossa, eilenkin 2h kerettiin näkemään ennenkun mä painelin nukkuu :D

Himoista; Tää on tosi tyhmä juttu mutta mä kaipaan eniten aamutupakkaa! Aamukahvi ja tupakka, sitä on ollut ikävä. Ja et puuttuu se "pakohetki" kun sai mennä tupakille. Koitan kyllä nyt pysyä synnytyksenkin jälkeen erossa,kun tiedän et jos poltan yhden ni siitä se taas lähtee :eek:
Lasi kylmää valkkaria maistuisi, mutta mä oon taas niitä tyyppejä jotka käy 1-2krt vuodessa juhlimassa ja sillon ainoastaan otan alkoholia. Ja silloin sit juon itseni humalaan :D En juo saunasiidereitä, enkä ruoan kanssa viiniä vaan sitten kun otan ni otan kunnolla. (kamalaa kuulostan ihan joltain juopolta!!:O).

Tänään siivoillu ja tehny viikon ruokaostokset ja nyt sitten tässä kärvistellään suppareiden kanssa. Mulla ei ole ollut kuin se yks lääkäri silloin alussa ja seuraava on siellä rv36. Tosin jos nää supistelut kauheesti jatkuu niin vaadin päästä lääkäriin et tarkastaa paikat... Esikoisesta olin käynnistysaamuna vielä täysin kiinni, mutta eipä kyllä ollu supistuksiakaan ennenkun lääkkeillä ne tekivät..
 
Tsemppiä sadeyes! Tuu sit kertomaan mitä kävi!

Kiva kuulla, että kaikilla on muuten ok neuvola kuulumisia :)

Mulla kanssa on aamutupakka mitä tekis mieli! Yritän kyllä olla polttamatta, kunhan se lapsi tulee. Kun on tässä kuitenki kauan jo oltu ilman, niin harmittaa jos sitä ratkeaa sitten :censored: oon mäkin muutanan palan lakua syöny ja salmiakkia, kun ei oo vaan pystyny vastustaa:rolleyes: minä oon kanssa alkoholin käytössä semmonen, että kun tulee otettua nii sit otan kunnolla:D mutta käytän alkoholia ehkä 1krt/2kk eli tosi vähän.

Mullakin oli yks lääkäri sillo oisko ollu rv14 ja seuraava lääkäri on sit rv35-36.
 
Huh, mikä tilanne sinulla Sadeyes! Minustakin kyllä aika hurjaa, että moinen löydös jätetään vaan odottamaan noin pitkäksi aikaa. Luulisi, että olisivat laittanseet suoraan äitiyspolille lääkärin ultrattavaksi! Aika hurjaa, jos siellä onkin kaksoset ja nyt vasta huomataan :D

Täällä ei mitään uutta.. vesisade jatkuu yhtä varmasti kuin selkäkivut. Tänään oli lisäksi yhtäkkiä tosi pahaa repivää kipua alamahalla. Meni onneksi ohi, kun hetken makoilin kyljellään. Vauva on liikkunut tänään paljon. Selkeesti alkaa tila käydä pienemmäksi, liikkeet on enempi sellaisia töytäisyjä nyt.

Huhtihapsukkainen 31+5
 
Nyt ehkä pystyn paremmin keskittyyn kun mies tuli kotiin.

Mä niin haluisin kunnon pippuripihvi annoksen ja siihen kylkeen kuivan omena siiderin. Sitten kun kesä tulee niin tekee mieli ottaa auringossa siideriä, mutta en enään juo humaltumis mielessä. Biletin nuorena kovasti ja nyt ei tee enään mieli. Mieskin on samanlainen tai silloin nuorempanakin otti vähemmän aina kun mä.

Meillä oli kanssa omanlaiset häät. Maistraatissa naimisiin ja sitten sukulaisille kahvittelu. En tykkää huomista ja keskipisteenä olemisesta niin näin se meni kivuttomasti. Häitä alettiin 4kk ennen suunnittelee niin sekin on syy miksi ei ollut perinteisiä häitä. Joita en olisi halunnut. Ainakin sain sen hääpuvun minkä halusin.

Mä tykkään tapailla muita samassatilanteessa olevia. On todella kiva saada vertaistukea. Olen tällä tavalla saanut muutaman hyvän ystävän esikoisen kautta kun tutustu ihmisiin. Mulla muutenkin todella vähän ystäviä joten on ihanaa käydä ihmisten ilmoilla ja juttelemassa mammojen kanssa. Olen aina mukana järkkäämässä tapaamisiakin.

Näihin piti laittaa oma juttu. Huomenna yritän ottaa masukuvaa ja laittaa sen tänne.
 
Hellou!
Onpa jännät paikat Sadeyes :unsure: olisin kyllä varmaan juossut samantien jonnekin yksityiselle ultraan enkä pystyis oottamaan :eek: Oliko se toinen pää kiinnittyneenä sikiöön? vai jotenkin erillään?

Mulla jotenki jänskättää ku ollu niin erilainen raskaus kaikkinensa että mitä jos mullaki syntyy vaan yhtäkkiä täältä kaks, että ultrissa ei vaan ois näkyny toista :ROFLMAO: varmaan hiukkasen hyvä mielikuvitus mulla... Tai sitten välillä mietityttää että onkohan kaikki varmasti ok kun vauva syntyy vaikka kaikki on ollut aina hyvin tähän asti noissa tutkimuksissa..

Minä oon ainakin muiden synnytysten jälkeen ollut niin vauvahuuruissa ja täynnä virtaa, että kaipaan heti äksöniä ja vieraita käymään, tieten välillä pitää oikaista mutta kuitenkin, ahdistun jos liian yksinäistä eikä kukaan käy, mummot, papat ja sisarukset varmasti käy heti kattomassa uutta tulokasta sitten :love: En tiiä miten mies pääsee viettää isyyslomaa, pakkohan sen on olla pois töistä sillon ku oon sairaalassa tai sit hommata hoitajaa, mut töiden määrästä riippuu voiko pitää isyyslomaa heti vai millon sitten, kun yksi työmies niiltä sairaslomalla eikä siihen ole saatu sijaista niin kiirusta pitelee.. mutta uskon kaiken järjestyvän hyvin (y)

Nyt tällä hetkellä taas vuorostaan niin hyvä olo ja intoa täynnä, mukava käyä vielä viimeset päivät töissä :LOL: Sunnuntaiksi vien kakkua töihin ja kotona vietetään loman alottajaiskekkerit ja tehdään jotain hyvää!! :p:D

Mulla tehnyt mieli tupakkaa nyt muutamana päivänä, miksi se muka tuoksuukin niin hyvälle vaikka ollut jo kauan ilman enkä koskaan oo ollutkaan mikään himopolttaja, Toinen mitä alkanut tekeen mieli on novellen mango-guava -kivennäisvesi, niin herkkua (n):)

Huomenna poksuu rv 33:)
 
Hellurei :)

Tänne ei mitään uutta. Sataa vaan vettä ja vettä. Kovasti odotan, että tuo remppa tulis valmiiks. Kotona ei oo mitään tekemistä, kun ei voi katsoa telkkaria eikä olla tietokoneella :D kovasti soittelen kaikille, että kuka lähtee kahville tai salille tai jonnekin :p

Huomasin tänään, että mulla tuli:poop: mukana vähän verta :s tai ei mukana vaan pyyhkiessä, mietin että onkohan maha ollu liian kovalla ja oon liikaa ängeny :poop: kun mulla on oikeestaaan rv22 lähtien ollu jonkinlaista ummetusta:unsure:
 
Pippuri: Meilläkin oli tuossa olohuoneen tapetointihomma, ja kolme päivää oli olohuone periaatteessa pois käytöstä, niin vähän samat fiilikset oli :D Nyt on onneks homma valimis,enää vaan taulut takaisin seinille.
Joo ummetuksesta varmasti johtuu,jos on verta tullut kakan mukana.. Tuttua puuhaa,jos on ummetusta. Muistan esikoisen synnytyksen jälkeen kun oli kamalan kovalla maha koko ajan, niin tuli verta joka kerta kun kävi kakalla.. inhottavaa!
On tää muuten hyvä palsta,kun voi kaikki kakkajututkin jakaa, ja muut ei paheksu ollenkaan. :D :D
 
Hehe, joo. Mulla kans tuli verta vähän pyyhkiessä kahen viikon rautakuurin jälkeen. Nyt on onneks helpottanu kun otan vaan välillä sitä rautaa.

Oon kans huomannu, että vauvalla tila vähentynyt, kun liikkeet semmosta mönkimistä potkujen sijaan. Ja painelee jaloilla mahaa, söppänä!

Väsyttää... :sleep: Viikonloppu maistuu niin hyvältä taas. Enää viikko ja sitten talviloma! :whistle: Sen jälkeen enää viikko töitä ja voikin heittää kädet ilmaan! Miltäs teistä saikkulaisista tai muista jotka ei töissä ole käyneet, on tuntunut tämä aika? Keksiikö tekemistä jne.?
 
Mulla ei oo vielä tekemispula iskenyt vaikka kohta 2kk ollut lomalla/saikulla :) pesin ja silitin vauvanvaatteet, oon kierrellyt kirppareilla, nähnyt kavereita, lukenut, kotihommissa menee oma aikansa ja onhan mulla ekaluokkalainen kavereineen täällä iltapäivät seurana.. ihanaa aikaa ollut kun on voinut kerrankin tehdä päivisin mitä huvittaa :)
 
Mä alan kans odottaa ä-loman alkua, olis hirveesti tekemistä, jota ei töiden ja opiskelujen ohella kerkee. Vielä pitäis 5 vkoa painaa, ja hirveesti on kyllä töitäkin ja kaikkee järjesteltävää..

Lääkäri tsekkasi eilen kohdunsuun, ja oli olosuhteisiin nähden ok. Ipanapa on nyt ainakin viikon pötkötellyt poikittain, mut ei kuulemma syytä huoleen, hyvin ehtii kääntyä. Ja painoa pitäis saada ylöspäin, mut taitaa olla turha toivo tällä rd-ruokavaliolla:D

Sadeyes, no on outoa, et jättivät sut tuolleen odottamaan pariks viikoks, luulis kyllä, että jos olis jotain outoa, niin olishan se ru:ssa pakostakin jo näkynyt, eli onko mahdollista, et th oli vaan tumpelo?
 
Täällä ilmottautuu kyllä yksi hieman tylsistynyt sairaslomalainen. Viisi päivää takana ja kyllä vaan aika olisi mennyt niin paljon nopeampaa, kun olisi voinut olla töissä. Mulla ei kestä tehdä kotihommia juuri lainkaan, tai muuten on heti joko paha iskiaskipu tai sitten alkaa supistelemaan (eli ne samat syyt, miksi töissä olokaan ei enää ollut hyväksi.) Hyyyyvin hitaita kävelylenkkejä olen koirien kanssa tehnyt, ja jotain pikku valmisteluja vauvaa varten, mutta siinäpä se. Jos oliski vaikka viikon loma, niin sehän menis nopeesti, mutta kun tietää, että se on tätä samaa odottelua vielä monta viikkoa, niin ... Noh, meneehän se aika toki näinkin.

Ja on tässä hyviäkin puolia, eli lapset ovat kyllä mielissään, kun äiti on "koko ajan" kotona. Olenkin kuskaillut heitä harrastuksiin ja kavereille enemmän kuin yleensä.

Huomenna lähdetään hakemaan vaunut, ostettiin käytettynä. Vielä kun keksis, missä säilyttää niitä..

Huhtihapsukkainen 31+6
 
Mulla on enää viikko töitä, hurraa! Sen jaksaa vaikka hampaat irvessä, kun tiedossa on läksiäiset ja muuta kivaa. Oon niin ylpeä itestäni etten luovuttanut, ja kuuntelin missä menee oman kehon raja, enkä antanut muiden siihen vaikuttaa. Neuvoja kun näin ensiodottajalle satelee joka suunnasta, kysymättäkin. Kukaan ei tunnu tajuavan, että kaikki neuvoo totuutena sitä, mikä itsellään toimi parhaiten jättäen mut aivan ymmälleen. Mulla on kuitenkin nyt vahva tunne siitä, että vaikka liitoskipuja ja harjoitussupistuksia on melko paljon, ei ne mitään ole saaneet aikaan tuolla alhaalla. Lääkäri nla on joskus parin viikon päästä, katsotaan olinko oikeessa ;)

Onko muita, joiden työkuviot jää täysin auki nyt äitiysloman alettua? Multa on paljon kyselty, kauanko aion olla vauvan kanssa kotona. Vastaus on, ettei mulla ole hajuakaan.. Ei ole työtä minne palata, joten sen puolesta ei ole kiire. Taloudellinen tilannekaan tuskin siihen kovin äkkiä pakottaa - vastavalmistuneena kun on edelleen lähes opiskelijan menot, niin eipä nuo pienet tuet paljon järkytä. Todellisuus voi sitten olla toista, jos tarjoutuu joku tosi mahtava työtilaisuus tai tulee yllättäviä suuria menoeriä, jotka pakottaa töihin. Tai jos seinät kaatuu päälle, sitäkään ei voi tietää miten tänne kotiin sopeutuu kun vasta eka erä alkamassa :D Mutta tavoite on, että olisin lapsen kanssa kotona ainakin siihen asti, että hän on 1,5-2 -vuotias.

Onko joku menossa jo vanhempainvapaakauden loputtua? Tai esim. osa-aikaisesti jatkamassa jo aikaisemmin, kotiäiteilyn ohella? Onko jollain jäämässä koti-isiä osittamaan lapsen kotihoitoa, vai pitävätkö äidit kaikki "lomat"? :)
 

Yhteistyössä