Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Uskomatonta! Yllättäen aamuyöllä alko supistukset ja en todellakaan uskonut, että ne olisivat mistään isommasta enteilleet kun ei oo vihlontojen lisäksi mitään oireita ollut. Kolmen tunnin aikana supistuksia kellotin ja eivät sitten loppuneetkaan. Jo perjantaina bongasin limatulppaa ja jatku lauantainakin ja lapsivettäkin tais jo tulla eilen illalla.

Sairaalaan tultiin tosiaan kasin aikaan ja pari kertaa tässä on käyrillä oltu ja huoneeseen siirrytty: kotiin ei olla lähtemässä kuulemma ennen vauvan saapumista maailmaan (y) Supistukset tulee kahden minsan välein ja lihaspiikinkin oon jo saanut, tässä jo vähän hönönä lepäilen pallon päällä. Auki oon vasta 2cm ja kanavaa jäljellä ihan vähäsen, mutta kun lapsivesi mennyt ja itse asiassa vieläkin lorahtelee niin kaikki tosi jees. Kätilönkin mukaan mukavan tiuhaan kahden minsan välein supistelee. Kertarytinällä sitten kaikki alko sitten tapahtua! :LOL: Ei oikein pystytä miehen kanssa tajuamaan tätä...

pumskeli rv 38+4
 
Onnea Katjuskalle pojasta! :)
Pumskelille Tsemppiä!

Minulla ei saunominenkaan tuottanut mitään merkkejä eilen. Alavatsalla kipua ja painetta pitkin päivää, tänään taas ei mitään. Vauvan liikkeetkin vähäisiä.

Huomisaamuna Sjoelle ja polille. Jännittää, alkavatko sitten käynnistellä. Jos, niin miten ja joutuuko vielä kotiin. Meiltä matkaa 50km ja viime viikolla lääkäri tuumasi, että aika kaukana, matkaa on. Ja saisi kyllä syntyäkin huomisen aikana, ti aamuna mies ei ehtisi synnytykseen kun halli taas täyttyy, mutta eiköhän sekin homma olisi sovittavissa. Jos nyt ehtii sitten huomennakaan, jos sattuu olla nopeaa toimintaa. Arvoituksellinen päivä ja arvoituksellista aikaa. 8v sitten kun esikoista odotin, oli la 11.4 ja yli mentiin.

Nyt pihalle kun hieno sää. Puutarhahommia tekis taas hieman :)
 
Kotona nyytin kanssa! Tiistaina vielä niihin seulontoihin sairaalalle. Meillä ei ole toinen kives laskeutunut :( sitä ihmetellään sitten jossain vaiheessa jos ei ala kuulua. Muuten asiat vielä mallillaan. Huh, ihana olla kotona!!!! Oma olo on mitä parhain ja kun sääkin on tuollainen niin ajattelin tänään jo vaunulenkillekin lähteä turvotuksia lieventämään. Tästä se alkaa. Olen niin onnellinen!!!
Tsemppiä kaikille joilla vielä odotusta edessä. Kohta teilläkin nyytit sylissä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Lista päivitetty!

Joo elikkäs sen perjantaisen äitiyspolikäynnin jälkeen alkoi supistella ja niitä tuli pitkin päivää kovin epäsäännöllisesti kuitenkin mutta iltaa kohden saunan jälkeen tiheentyivät, ja klo 24-02 välin supisteli 6min välein suht napakasti, kipu oli sellaista että hyvin vielä olisin pärjännyt kotona, mutta säännöllisyyden vuoksi päätin lähteä näytille, koska mulla tosiaan oli eka synnytys vaan 3,5h.. tosin oli käynnistetty joten siksikin nopea. Sairaalaan päästyä kätilö kokeili että olen samaiset 3cm auki mitä olin ollut päivällä polikäynnillä, ja kätilö totesi että jos ei tästä hommat etene niin aamulla kotiin..sain oxanest piikin ja yritin nukkua, ja mies nukkui patjalla lattialla. Supistukset tunsin vaikkakin ne meni melko kivuttomaksi, ja jatkuivat säännöllisenä edelleen 6min välein aamuun asti, mutta kuuden jälkeen supistuvälit harvenivat 7-8minuuttiin ja aamuvuoroon tulleelle kätillölle kirjaimellisesti itkin, että miten turhautunut oon kun en saa nukuttua ollenkaan mutta turha reissu taisi olla tämäkin kun ei tää homma tästä etene.
Kätilö oli ihanan tsemppaava, ja sanoi että otetaan käyrää puoli tuntia ja käykää sit kävelemässä miehen kanssa yhdessä pari kertaa rappuset tonne 12.kerrokseen asti..lääkäri tulee kierrolle 9 aikaan, katsotaan jos vaikka kalvot puhkaistais syystä että äiti on niin väsynyt ettei kohta jaska enää synnyttää jos täytyy vuorokausitolkulla valvoa. Samaan syssyyn luin Nöösikän vauvauutiset ja ajattelin että piru vie se on synnyttänyt ja meidänhän piti samana päivänä :D ! Rappusia noustiin hyvällä tatsilla ja JES -supistukset alkoivat tiheentyä. Läääkäri tsekkasi kierrolla tilanteen ja sanoi että 4cm auki, ja kätilö laittoi mut käyrälle ja hetken päästä oli kanava kokonaan hävinnyt ja olin 5cm auki.
Jossain vaiheessa supistukset alkoi muuttua sen verran kipeäksi ja tulivat alle 3min välein että aloin ottaa ilokaasua, ja se oli ihan huippu tehokasta mulle! 8cm kohdalla kätilö kehui mua että vau mikä nainen..noin paljon auki ja minä vaan olin että en oo vieläkään niin kipeä että tarviisin puudutuksia..jos sit ponnistukseen vaan pudendaalin otan. Sen jälkeen loppuavautuminen mei vähän hitaamminm eikä homma edennyt ennen kuin kalvot puhkaistiin. Sit muutama super kipeä supistus, sain pudendaalin ja olin 10cm auki. En tiiä tehosiko puudutus ollenkaan, mutta ponnistusvaihee olin ihan jäätävän kipeä ja tuntui että selkä katkeaa. Onneksi vauva tuli 2 supistuksella kokonaan pihalle. Ekan supistuksen ajan ponnistin puoli-istuvassa asennossa ja tokan supistuksen kyljelleen. Ja sieltä se ihanuus sitten saapuikin jo <3 tuli vähän yllärinä että vauva olikin niin pieni...ihana! Tikattavaa ei tullut ollenkaan. Jäi ihan huippu hyvä kuva synnytyksestä,vaikka se kestikin melkein 15h, niin koko avautumisvaihe oli ihanan rauhallinen ja hilitty..kivut pysyi ilokaasulla hyvin kurissa ja meillä oli supistusten välillä miehen kans tosi kivaa laatuaikaa..laulettiin radiosta tulevia biisejä ja vitsailin että miehelle tuli nyt ihan liian helppo kuva tästä hommasta...no ponnistus oli karseeta mutta tosiaan nopeasti ohi!
Tänään kotiuduttiin n.20 tuntia synnytyksen jälkeen. Vauva on kaikinpuolin ihana,eikä oo juurikaan itkenyt vielä.. imetys onnistuu hyvin (tosin ainoastaan makuuasennossa tällä hetkellä, mut treenataan tuota istualleen imettämistä) Mummot ja ukit kävi katsomassa vauvaa.. ja nyt vaan totutellaan tähän uuteen arkeen. Keskiviikkona käydään vielä osastolla tarkastuksessa.

Katjuska ja poju 1vrk
 
Huomenta!

Tulipa paljon vauvoja viikonlipulle! Onnea vauvautuneille!

Täällä tänään laskettuaika eikä kyllä mitään merkkejä siitä että tänään jotain tapahtuisi. Torstain lääkärin jälkeen alkanut ruskehtava vuotokin on loppunut. Tämähän kuitenkin oli jo edellisten perusteella odotettavissa. Positiivista on kuitenkin ettei tässä enää kuitenkaan paljon enempää kuin kaksi viikkoa mene.

Tänään on mun äidin 60v synttärit ja se aloitti jo heti aamusta ahdistelun. Täytyy varmaan laittaa puhelin pois päältä :p

Toukka16 40+0
 
Nyt taidetaan olla meilläkin jännän äärellä :) Ei nyt vielä kauaa ole kestänyt, mutta todella kipeitä supistuksia noin 10 minuutin välein ja kestävät noin 1,5 minuuttia. Alkoivat nyt aamulla. Yö meni ilman tuntemuksia. Eilen ennen nukkumaanmenoa käskytin miestä auttamaan, tosi romanttista myönnän, mutta alkoi olemaan sellainen olo että pieni voisi jo syntyä.
 
Meidän poika syntyi 11.4 klo 00:19 2990g ja 49cm :love:
Ihan samannäköinen ja yhtä pieni kuin veljensä.

Klo 20 eilen illalla oltiin sairaalassa ja 00:19 poika ulkona. tosi rajuja supistuksia ja ilokaasulla ja kohdunkaulanpuudutteella mentiin. Ponnistusvaiheessa tunsin kaiken, oli kyllä melkoinen kokemus. Strepton takia ollaan sairaalassa tämä ja huominen päivä ainakin tarkkailussa mutta 10pisteen poju on. :love:
 
Onnea Sadeyes! :)
Tsemppiä Anismolle! :) Kyllä näitä vauvoja nyt tulee.

Täällä taas ihan loistava yö takana, yks vessaherätys ja muutenkin nukuin tosi sikeesti (y)
Eilen ei supistellut, ei poltellut eikä muutakaan illalla. Selkäni sain jumiin kun pihalla tein hommia mut ihanaa oli käydä nukkuu ilman kärvistelyä! Huomenna poksahtaa rv38 täyteen ja keskiviikkona sit se lääkäri!

Jospa sitä vähän siivoilis,pesis pyykkiä ja menis tonne ulos nauttimaan tosta säästä :) Vaikka siellä seisoskeleminen niin tylsää onkin...
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Hyvää työtä siskot! Hienoja synnytyskertomuksia!!!
Täällä eka yö kotona takana. No, eipä tuolla Nöösillä ole mitään hajua yöstä ja päivästä vielä tietenkään. Mutta onneks mulla riittää vielä hormoneja jaksamaan yöt ja päivät. Maito on noussut ja aamulla tyyppi väänsi ekat lähes "niskakakat". Onneks päädyttiin vaan vyötäröön saakka :)
Eilen illalla sain pari lasia kuohuvaa ja katkarapuvoileipiä. Ihanaa!!! Tänään aamulla tehtiin vaunulenkki ja nyt katsellaan leffoja ja rentoudutaan vauvan kans. Kilo näyttäisi olevan pudotettavaa lähtöpainoon mutta ajattelin sellaisen 5 ottaa pois jotta pääsee bikinikuntoon :) nyt tosin kroppa huutaa ruokaa joten pitää aloitella hissukseen. Makeanhimo jäi onneks sairaalaan. Ai niin ja sitä bellybindiä saa alkaa käyttää parin päivän päästä. Pitäähän sekin ihme kokeilla :)
Nyt nauttimaan leffasta ja päivällä taas vaunulenkille. Ihana kun pääsi niistä loppuraskauden kivuista!!!!!
 
Onnea Sadeyesille pienestä pojasta! :love:

Mukavasti tuntuu monella synnytykset menneen, kiitos kertomuksista! :)

Tänään rv 38+0. Omaa vauvaa jo kovasti odotellaan :love: Toivottavasti vappuun mennessä päättäisi syntyä.
 
Paljon onnea Sadeyes! <3
Meillä menee tosi ihanasti, vauva herää 1-2 kertaa yöllä syömään ni saa öisin nukkua tarpeeksi hyvin niin jaksaa hyvin näiden kahden pikkusten kanssa:)! Päänympärys neidillä oli 36,5cm. Mulla n2kg lähtöpainoon, mut ite kans haluis sen lisäks muutaman kilon karistaa kun esikoisesta en saanu kaikkee pois ni oli muutama vanhaki kilo jäljellä :D Ja mullakin jäi se jäätävä makean himo synnärille, mut edelleen kyl kokista tekee mieli.. :D
Ihanaa kun on niin ihanat ilmat, täälläki vaunuiltu ja vklp vähä grillattu yms :)
 
Onnea Sadetta ja tsemppiä kaikille joilla synnytys meneillään vielä edessä:)

Täällä ei mitään uutta.. Muutamia supistuksia silloin tällöin ja siinä se. Yritän pumpata 2-4 v päivä, mutta herun tosi huonosti pumpulle (niin kuin aina ennenkin) ja nyt kun vauva ei ole edes syntynyt, parin tipan saaminen on aika työn ja tuskan takana...

Tiedän että laskettu on vielä kaukana, mutta ei nyt enää pää kestäisi tätä odotusta. . Vähän on masis fiilikset ollut muutaman päivän :unsure::(

Ja siis nyt 38+4
 
Onnea Sadeyes pojasta! Ja Anismolle tytöstä :)

Polilla käyty ja kotona ollaan. Ei alettu käynnistää koska vauva ei ole laskeutunut ja vaihtoehtona uudelleensynnyttäjällä olisi 3:n pv tippakäynnistys ja epäkypsässä tilanteessa raskas prosessi. Ballongia voi harkita seuraavaksi. Eli viikon päästä uudestaan jos ei itsestään ala ennen sitä.
Rv nyt 40+5
 
Onnea kaikille vauvatuneille, teitä olikin oikea lauma viikonloppuna puskemassa :)

Voi vitsi, mä niin toivon, et tää vika ipanapa tekis poikkeuksen ja syntyis päivällä, niin olis edes pienet mahkut saada epiduraali tai spinaali -siis haluan sen jo ihan pelkästä uteliaisuudesta, et tekiskö mulle mitään siihen ponnistusvaiheeseen. Todellisuudessahan tää sit syntyy aamuyöllä, ja jos oon onnekas, saatan saada pudentaalin tai en sitäkään:(

Kaikki olot on täällä hävinneet, enkä enää usko, et ennen laskettua syntyis, mut toivon kovasti, et tulis edes sitten, ettei ihan jätiksi kasva. Ja kyllä alkaa olla niin kankee olo tän mahan kanssa. Muutaman päivän ollu ihan vetämätön olo, rautaa pitäis saada, mut en uskalla noita tabletteja, kun vatsa ei toimi muutenkaan.

Kiva, et täällä vielä jokunen muukin hengailee, niin en ihan yksikseni joudu täällä jorisemaan :)

O ja 37+5
 
Onnea Anismo, sullakin taisi olla aika nopea synnytys!

Pumpuli miten epäkypsä tilanne oli? Sanoivatko missä tilanteessa voidaan laittaa ballongi? Oliko vielä liian aikaista siihen? Itse jännään sitä ensi viikon poliaikaa ja mahd käynnistystä. Ja lähinnä siis sitä, ehtiikö paikat kypsyä ja kuinka paljon niiden pitää kypsyä...
 
Onnea kaikille jotka on vauvan saanu :) <3

Tosiaan kotiuduttiin tänään ja tähän voisin nyt jonkinlaista synnytyskertomusta laittaa :D

Tosissaan mulla alko sillon to-pe yönä n. 00.30 aika säännölliset supistukset. Kellotin niitä varmuuden vuoksi 4 asti aamulla ja sitten 5 jälkeen lähdettiin sairaalaan ja n. 05.15 olin käyrillä. Tehtiin sisätutkimus ja olin n 3cm auki ja kanava hävinnyt. Pääsin suoraan synnytysaliin ja menin sitten ammeeseen. Amme oli ihana ja supistuksetvähän helpottivat. Joskus 8 jälkeen tulin ammeesa pois ja sain sitten aamupalaa ja lämpöpussin. Menin sängylle nukkumaan ja torkuin johonkin 11.00 asti. No sittenhän ne supistusket makuultaan loppuivat ja mentiin kotiin ottamaan vauhtia. Oltiin kotona n.14.00. No kävin kotona suihkussa ja tein vähän hommia ja yritin nukkua. No n. 18.00 alko sitten maatenkin tulemaan niitä supistuksia ja 20.00 aikaan oli jo niin kipeitä, että oli pakko lähtee takasi. 20.30 oltiin sairaalassa takasi ja käyrille ja tutkimus, nyt olin 5cm auki. Pääsin suoraan sitten saliin. Kipuihin ekana tarjottiin ilokaasua ja kokeilin sitä, mutta mulla se ei auttanut tai en osannu käyttää sitä :D No sitten sain 22.30 kipupiikin ja sen avulla sain sitten torkuttua 00.00 asti. No sitten supistukset palas tosi kovana ja kokeiltiin sitten aqualan rakkuloita, no ei auttanu ja sinnittelit supistus kivuilla 01.45 asti. Epin sain 02.15 ja se oli ihana! Hoitajat tarkkailivat siinä 30min mun paineita ja lähtivät sitten pois. Noin 03.00 aikaan tuli kauhee kakan tunne ja hälyytin hoitajat. No kätilö tutki ja olin melkein auki. Sain sitten luvan alkaa ponnistella. Klo 03.45 syntyi sitten meidän oma pikku prinsessa <3 Yhtään tikkiä ei tullut. Pieni repeämä ja siihen laitettiin jotakin puuduketta.

Näin ensisynnyttäjänä niin synnytys oli aika kivulias kokemus. Varsinkin ponnistus vaihe. En osannut yhtään ajatella, että se koskee niin paljon :LOL: Mutta traumoja ei jäänyt ja uudelleen haluan synnyttää, mutta en ihan heti :D

Vauvan kanssa on ihanaa, mutta paljon kaikkee uuttta opittavaa. Nännit mulla on mennyt tosi kipeeks, niin pitää välillä antaa vähän korviketta, koska en pysty imettää kauaa, mutta se on kuulemma normaalia. :)
 
Onnea taas uusille vauvautuneille ja ihana kun jaksatte laittaa synnytyskertomuksia! :) Täällä kärsimätön olo jatkuu, kaikki S:t on käytössä, tänään myös shoppailu ja suklaa :whistle: Supistuksia enemmän öin ja päivin ja vauvakin painaa enemmän alas, välillä polttelee jo kivasti alaselkää ja -mahaa. Ei näillä vielä synnytetä mutta jos paikat kypsyisi! Maha ja vauva alkavat olla aika hyvän kokoisia molemmat. Närästys on jatkuvaa, samoin liitoskivut, mutta kyllä näitä nyt katselee kun se Max pari viikkoa enää jäljellä. Vähän huijattu olo kaiken sen ennenaikaisuus -hössötyksen jälkeen mutta edelleen mieluummin synnytän 41+5 kuin 32+5.
Tänään "vasta" 39+5.:LOL:
 
Kiitos onnitteluista!
Tosiaan sunnuntaina/eilen päivää kohti supistukset hiipui ja loppui. Alkoivat uudestaan n. klo 15.
Klo 20:10 kirjauduttiin sairaalaan ja pääsin suoraan saliin jumppapallon päälle ottamaan ilokaasua ja laitettiin antibiottitippa ja käyrää otettiin. Supistukset tosi tosi voimakkaita. Olin 3cm auki ja vauva vielä korkealla.
Klo 23:30 jälkeen olin 5cm auki ja kipu oli aivan jäätävää, esikoisesta ei lähellekkään noin karmivia kipuja. Lääkäri puhkaisi vedet ja laittoi parakervikaalin kohdunsuulle. Sitten alkoi helpottaa, lääkäri ja kätilö häippäs ja meni n. 5min kun hälytin kätilön että pakko ponnistaa ja se ihmetteli että 5min sitten olit 5cm auki että katsotaas ja niin vaan olinkin jo 10cm auki. Eli pudendaali, spinaali ja muutkin jäi saamatta.
Ponnistusvaihe kesti 20min, tunsin kaiken hyvin hyvin selkeästi ja melkoinen kokemus oli... en revennyt kuitenkaan mutta naaman sain täyteen pieniä verenpurkaumia, näyttää kun olisi tuhkarokko... Alapää on hellänä ja olo on että ei enää ikinä kiitos :D Eteni niin vauhdilla että varmaan siksi kivut oli ihan eri luokkaa kuin esikoisesta. Toisaalta hieno kokemus kun tunsi kaiken selkeästi.

Imetys menee rintakumilla kun ei vaan saa tämäkään otetta minun nänneistä. Yöllä ei saanut yhtään maitoa ja sokerit tippu mutta nyt jo normaalit kun rintakumin kanssa lähti sujumaan.

Pippuri oletko kokeillu rintakumia? Ei tarvis korviketta käyttää, ettei oman maidon tulo hiivu. Voiteita varmaan olet jo kokeillu.
 
Pippuri123. Kyllä, nännit tulee tosi kipeiksi, vaikka vauvalla olis hyvä otekin. Mullakin aivan jäätävästi vihloo kun käy kiinni. Toisaalta tiedän että se menee nopeasti(?) ohi,,joten kestän vaan. Tällä kertaa ei onneks oo menny verille saakka! Hupmenna uskoisin jo että periksiantamattomuus palkitaan ja ei enää satu yhtä paljoa. Sitten nänneillä voikin vaikka vetää rekkaa ilman että niihin sattuu yhtään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkukkanen

Yhteistyössä