Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Onnea Angelica! Ihanaa kun jaksatte jakaa synnytyskertomuksianne :)

Kovin monella tuntuu olevan jos jonkinlaista oiretta ja jomotusta vaikka mitä. Josko ne kuitenkin paikkoja kypsyttäis! Tää loppuajan odottelu tuntuu olevan samaa sarjaa kuin kaikki muukin raskaudessa: vaikka kuinka tietää että vauva syntyy sitten kun syntyy, ei ole hyvä jos tulee liian aikaisin, ei tätä enää kauan kestä jnejnejne, niin ei se tieto tunnu yhtään lohduttavan ja sitä toivoo vaan että olis nyt jo valmis ja tulis jo!(n)
 
Keltainen paksu lima, mitä tulee isoina klöntteinä, niin onko tää nyt sitä limatulppaa mahdollisesti? Ja juu tiedän että tästä voi kestää vielä vaikka kuinka kauan ennen kuin mitään tapahtuu (huomioikaa mun yyber positiivinen asennoituminen :D ) mut aattelin vaan kun aiemmin en oo tämmöistä löytöä tehnyt että onko tää nyt sitä..

Joko anscu on tositoimissa?
 
Katjuska en oo kuullut että limatulppa olis keltanen? :O itellä se oli läpinäkyvä jossa veriviiruja. Keltasta paksua tavaraa mulla on nyt tullut ja aattelin olisko hiiva ? Tai se bakteerivaginoosi joka jo kerran mulla oli....

Onko toi hyppynarulla hyppiminen turvallista? Tuli vaan mieleen voiko tollanen hyppiminen/tärähtely esim aiheuttaa istukan irtoamisen? Voisin kokeilla jos on turvallista :) nilkat voi kyllä sanoa poks :D
 
On se tämä nykyaika järkyttävää, kun synnyttämäänkin pitää jonottaa. Salit on täynnä, joten makoilen osastolla ja pitkästyn hengiltä. Ballonki avasi eilen paikat kolmeen senttiin ja sai supistuksia aikaa niin kauan kuin pysyi paikallaan. Nyt sitten odotellaan saliin pääsyä ja kalvojen puhkaisua. Voi kuulemma mennä jopa seuraavaan päivään tämä odottelu. Todella ärsyttävää odotella, että milloin tulee lähtö.
 
Helou! Joo, en oo vielä.. eilen käytiin oysissa liikkeiden vähyyden vuoksi. No kaikki oli kuitenkin onneksi ok ja hyvin vauvalla♡ oma pulssini vaan huiteli tuolla 48-49 nii se kone vähä hälyytteli.. lääkäro sit halus ultrata ja tehä sisätutkimuksen. Ultrassa vauva näytti olevan 3600g ja napavirtaukset,lapsiveden määrä jne ok. Sisätutkimuksessa paljastu, että oon 1 sentin auki, että vähän on paikat pehminneet (jippijee...).Tänään neuvolasta soittivat ja huomenna on neuvola aika, että lähetteen tekevät sit huomenna oysiin käynnistykseen. Mä vähä nyt taustailen täällä, kun olotila on vähä alakuloinen..
 
No siis mulla ei oo mitään hajua tuosta limatulpasta, mutta tuollaista tuolta nyt tulee.. ei oo ikinä hiivaakaan ollut, eikä kyllä kutise tms..

Joo ite kans mietin tuota hyppynarua, että en kyl lähtis kokeilee, eikös hyppiminen jumpassa tms, ole kans "kiellettyä" raskauden puolenvälin jälkeen.. lantionpohjan lihakset ainakin sanois mulla sopimuksen irti varmaan lopullisesti.

nyyttitervetullut no on kyllä tympeetä touhua tuokin.. :/ sairaalassa odottelu vielä sata kertaa ärsyttävämpää kuin kotona. Toivottavasti pääset pian :)

anscu Hyvä että vauvalla kaikki hyvin, ja viikon sisään sulla on vauva sylissä kyllä! Itsellä kans alkaa olla aika epäsosiaalinen olo, ja kaikki koko ajan laittelee joko joko joko -viestejä. ärsyttää.
 
Joo neuvolassa käyty. Eipä siellä mitään uutta, SF oli 33cm, Hemglobiini oli noussu, pissa ja paineet ok. Sydänäänet 130-140 ja vauvan pää siellä missä pitää. Vähän masentava käynti silleen :D Tai siis on se hyvä, että käydään lopussa siellä kuitenki, jos vaikka paineet ois korkeella ja ois epäilys raskausmyrkytyksestä yms, mutta silti tuntu vaan vähän masentavalta käyä siellä :D Viikon päästä uus aika ja 18.4 käynnistys jos ei tuu ennen sitä. Toivottavasti ei tarvii mennä viikon päästä ja vauva ois jo maailmassa :geek::love:

nyyttitervetullut toivottavasti pääset pian saliin ja saat oman nyytin syliin :)

anscu onneks vauvalla on kaikki hyvin! Ja kohta sullakin on varmasti nyytty sylissä :love:

Mua kanssa ärstyttää muutaman ihmisen jatkuva "joko joko"... kyllä mä sitten ilmotan, kunhan se vuava on maailmassa.
 
Kiitti Katjuska tsempistä ja sinne kans voimia!♡ multa kans kysellään noita onko jo syntyny-ai eikö vielä kysymyksiä :( meinasin, että seuraavalle sanon samallalailla kuin joku bloggaaja oli sanonu,ku joku sukulainen oli kysyny; "no vi**u miltä se näyttää!!" :D repesin nauruun ku ton luin, niin totta!
Eri asia,jos joku sellainen kysyy joka on samassa tilanteessa (esim täällä) tai joku sellainen jolla on tällaisesta kokemusta tai sit sellainen,jonka kans muutenkin joka päivä puhutaan (esim mun äiti ja pari ystiä ), mut kenenkään tutuntutun kyselyt kadulla(HUOH!).
No, jaksamista meille kaikille!♡
 
En oo kuullu et onko se hyppynarulla hyppiminen vaarallista, mut tosiaan mun ystävä on näin 4krt saanut synnytyksen käynnistymään. Olishan se nyt varmaan käynnistynyt muutenkin, mene ja tiedä :eek:
Mun muistaakseni Lähiömutsin blogissa kanssa käytetty tätä "käynnistyskeinoa" sen toisen lapsen kohdalla... (http://www.mutsiavautuu.com/2014/10/synnytyshyppynaru-ja-muut.html) ite joudun tän tosi pitkän varteni (158cm) kanssa kurottelemaan ja välillä ottamaan hyppyä et saan jonkun tavaran hyllyltä mihin mies (190cm) sen on laittanut :D
Luulen et tolla "hyppimisellä" tarkoitetaan kuitenkin semmosta kevyttä ja pientä liikettä, ei mitään kauheeta spurttia.

Mä kävin pienellä kävelylenkillä et noi lonkat taas vähän vetreytyisi. Tässä pohdin et jaksanko tänään lähteä tekemään ruokaostoksia vai vasta huomenna.. Alkaa se kaupassa käyminenkin käydä urheilusta, tai lähinnä sieltä kärrystä niiden tavaroiden saaminen pois :eek:
 
Voihan se lima kellertävääkin olla, en olisi huolissaan :) hyppiminen kuulostaa omaan korvaan vähän riskiltä ettei venäytä mitään just synnytyksen alla kun on paikat löystyneet (lantionpohja, ligamentit, luuliitokset), voi saada vahinkoa aikaan. Kukin tavallaan mut tuskin se hyppely käynnistää jos ei spermakaan, jossei oo vielä valmis tulemaan :D

Taas yöllä supisteli mutta ei tarpeeksi, ja aamulla ihan hakattu olo. Jösses. Kevyt kävely kyllä vetreyttää, mut valitettavasti myös väsyttää, ja lenkille täytyy suunnitella vessataukoja, ja tietyn ajan päästä alkaa painaa ja supistaa liikaa, niin että tarkkaan on ajoitettava kaikki. On tää kans. :alien:

Oon yrittänyt puhua että 4.4.16 olis insinöörin tyttärelle sopiva syntymäpäivä mutta häntä ei kuulemma kiinnosta. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Kattelin äsken tossa meidän vauvantarvikkeita,että kaikki on oikein paksun pölykerroksen peitossa.. OLISIHAN VOINUT käydä niin,että vauva syntyy jo hyvissäajoin,joten kaiken oli hyvä olla valmiina jo aikoja sitten..buahahhah..!!! :ROFLMAO:
 
Onpas taas hurjasti tullut tekstiä Taitaa olla jo monella aika tukalat ooltavat ja kisaväsymys iskenyt. Samaa on ilmassa täällä...

SaNii kuinka usein sulla supistelee? Toivottavasti tihentyisivät ja pääsisit tosi toimiin!

Anscu paljon sulla oli nyt viikot? Yritä jaksaa ja keskity siihen, että alkaa olla kuitenkin kyse päivistä, että saat vauvan syliin!!

Nyyttitervetullut toivottavasti pääset pian saliin! Tai ehkä olet jo itse asiassa (y)

Katjuska kuulostaa musta kyllä limatulpalta. Hiiva on harvemmin limaista ja mulla tulppa oli aika epämääräisen väristä. Verta ehkä seassa vähän?

Täällä supistukset rauhoittuneet. Ei auta mansikkamaan hoito, haravointi ei edes lähes jokailtainen seksi. Haluaisin niitä supistuksia kypsyttelemään paikkoja... To on se poli käynti ja niiiiiiiin toivon että tekevät käynnistys päätöksen esim ensi- tai seuraavalle viikolle. To on kuitenkin jo 38+0 ja mulla on se radi, kohonneet maksa'arvot, liian vähän lapsivettä, nopeat synnytykset ja vauvalla rytmihäiriöitä. Eikä toi nyt riittäisi käynnistykseen?!?!?

En haluaisi kuitenkaan mitään lääkkeellistä käynnistystä, vaan ballongi ja/tai kalvojen puhkaisu. Ja siihen pitäisi olla varmaan jo aika kypsähköt paikat...
 
Mä laitoin esikoista odottessa kaikki vauvanjutut valmiksi tosi aikaisin ja ne kerkesi kans pölyttyä oikeen vimmeisen päälle :D Nyt sitten oonkin odotellu vähän lähemmäs...

Minkä takia raskaana ollessa joutuu koko ajan miettimään kaikenmaailman vuotoja ja muita... Eilisestä asti pikkarit vähänväliä märät ja päivällä laitoin siteen joka on nyt myös märkä... Vissiin valkovuoto muuttunut vielä enemmän vetiseksi :/

Muutenkin olo on kun kummajaisella. Eilen ei maistunut ruoka ja tänään voisin taas syödä hevosen. Järkyttävä nälkä, tai ainakin olevinaan. Ja oon nyt kaksi päivää himoinnut pihviä ja mä en oikeen edes tykkää lihasta saati jossain pihvin muodossa!! alan siis sekoamaan...
 
  • Tykkää
Reactions: AOS
Täällä oltiin jo jännän äärellä.. Supistuksia tuli jo 4min välein mut laantuivat ainakin hetkeksi saunan jälkeen. Nyt nukkumaan jos vaikka lähtö tuleekin! Tunnin ja 4 minuutin päästä vauva onkin täysiaikainen :D

Eiköhän tää ollu kuitenkin vaan jotain harjoittelua.. Ei ollu niin kipeitä kun mitä esikoista synnyttäessä mutta kuinka paljon on eroa käynnistetyssä ja tavallisessa..? :eek:
 
Onpas monella aktiivinen ilta! o_O Täälläkin on viimein niitä menkkajomotteluja ja (kivuttomia) supistuksia iltapäivästä alkaen aika tiheään, mutta tuntuvat nyt yötä kohden vähenevän. Saas nähdä miten yö menee. En näillä viikoilla viitsi enää edes kellottaa ennenkuin ovat selvästi kipeitä ja synnytykseen viittaavia.. :whistle:
Monikohan teistä on aamulla jo jakautunut?:love:
 
  • Tykkää
Reactions: SaNii

Yhteistyössä