Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Onnittelut viimeisimmille vauvan saaneille!

En tiiä onko tosta listasta jäänyt jotain päivittämättä.. Meillä menee nää päivät niin kiireellä, ja vauva ei nuku kunnon päiväunia ollenkaan, pieniä torkkuja vaan ottaa niin en oikein kerkeä täällä käydä.. Illasta sit nukkuu jo kuuden aikaan, ja syö välillä ja nukkuu aamuun asti. Vois mieluumin päivällä nukkua kun mies on töissä, eikä sit ala nukkumaan kun mies tulee kotiin :D

joku voi tosta listan kopsata vauvapuolelle,jos haluaa.. itse käyn varmaan välillä kurkkimassa, mut en varmaan jaksa kovin kirjoitella enää.
 
Meidänkin kauan itseään odotuttanut täyden kympin poikamme syntyi viimein eilen 9.5. rv 42+0 klo 21.02 käynnistämisen kautta (kalvojen puhkaisu ja oksitosiini) :love:Pojan mitat olivat 52cm, 3,8kg ja pipomitta 37cm.

Ponnistusvaihe oli taas ihan kamalan kivulias, mutta polviltaan sängynpäätyyn nojaten sain ulos ponnistettua, aktiivinen ponnistusvaihe kesti 22min. Puoli-istuvassa en olisi kyennyt ponnistamaan. Istukan poistumisessa kesti yli 1h, mutta lisäoksitosiinin ja ajan kanssa poistui ponnistamalla. Nirhaumia ja muutamia tikkejä sain, mutta en mitään suuria. Verenmenetys normaalia eikä alapään suonikohjutkaan ottanut nokkiinsa (y) Synnytyksen kesto kalvojen puhkaisusta n. 12h ja säännöllisistä supistuksista 8h.
 
Jos nyt kerkeisi vähän kirjoittamaan ku vauva nukkuu :)

Eli perjantaina 6.5 koko päivän supisteli kipeesti mutta epäsäännöllisesti. Iltapäivällä olo oli sellainen et tarvis suunnittella sairaalaan lähtöä mut mies kun tuli kotiin ni loppui kuin seinään... Puhisten siinä sitten meni ilta ja menin nukkumaan 22 aikoihin heräten klo 23 heti säännöllisesti 5min välein tuleviin supistuksiin. Sairaalaan lähdettiin yhden aikoihin ja sisään on kirjattu 1:30.
Käyrien jälkeen sain kipupiikin.. Supistukset jatkui voimistuen ja aamuyöstä olin jo ihan hirveän kipeä. Koko synnytyksen kivuliain osuus oli se kun vauvan pää lasketutui lantioon kunnolla; siitä eteenpäin tuli ensin supistus jonka jälkeen tuntui et koko alapää repee kahtia kun se pää painoi niin paljon. Aamu 9 pääsin saliin ilokaasulle mikä helpotti ihanasti. Ilokaasulla pärjäsin sinne iltapäivään asti mut sit alkoi olee niin kipeetä että pyörryin kahdesti. Kätilö tsekkasi tilanteen; kanava hävinnyt ja 2cm auki. Kaiken sen kärvistelyn jälkeen... Lääkäri ei suostunut antamaan epiduraalia kun olin niin vähän auki. Tutki kuitenkin n.klo16 tilanteen, edelleen sama ja ultrasi. Vauvan pää oli tulossa aivan vinossa eikä mitää mahdollisuutta alatiesynnytykseen.. Eli leikkaukseen kävi tie. Se oli suht nopea ja kivuton toimenpide puudutusten takia :D Vauvalla oli hengitystiet täynnä puuromaista vihreää lapsivettä ja napanuora kaksi kertaa kaulanympäri mutta virkistyi nopeasti.

Että ei mennyt ihan kuin strömssössä :/ Ei nyt sinällään harmita, ihanaa kun ei tarvii olla enää raskaana ja tuo ihana vauva on täällä <3 eilen päästiin kotiin ja eka yö meni ihan hyvin. Vieressä tykkää nukkua et varmaan sillä linjalla mennään :)
Kovin on tosiaan pieni tuo et kotiinlähtöpaino oli 2647g, kaikki vaatteet on liian isoja ja piti hakea keskosvaippoja kaupasta kun liberon 1:t on liian isoja, menee teipit melkein ympäri :D
Imetys on lähtenyt käyntiin tosi hyvin, maito nousi viime yönä kunnolla.Vauva on hirmu rauhallinen; nukkuu ja syö! Vielä kun tuo yli-innokas isoveli antaisi vauvan olla edes unien ajan rauhassa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkukkanen
Onnea Kapusha pikkuisesta!

Mulla alkoi ilmeisesti menkat!!! :eek: Nyt jo! No pitää vissiin alkaa toden teolla miettiä noita ehkäisyjuttuja, en tiiä uskaltaako kiertoon vielä luottaa... Nimim. Inhoon kortsuja ja hormoniehkäisyä en ota. Pitäisköhän alkaa miettii sitä ehkäisytietokonetta...
 
Onnea vaimo85 vauvasta :)

Mulla ei oo kokemusta muuta ehkäisystä kun pillerit ja kumi :D

Me käytiin tänään neuvolassa. Painoa oli tullut vaan 3710g eli 100g/vk, mutta silti oltiin vielä jossain käyrällä. Pituuttan oli jo 55,5cm :eek: nopeesti se kasvaa :D muuten oli kaikki OK ja ens viikolla lääkäri :)

Tänne ei muuten erikoisempia. Huomenna vauva menee elää kertaa hoitoon :D

Pippuri ja papu 1kk 3 pvä
 
Onnea vaimo85! Ja Kapushan reissu on kyllä ollut aikamoinen, onneksi kaikki päättyi hyvin :)

Täällä vielä tikkejä joten ei yhdyntää -> ei vielä ehkäisyn tarvetta. Muutenkin episiotomia vielä kiristää ja aristaa.

Pari päivää sitten alkoi tulla runsaasti veristä vuotoa ja hyytymiä sekä alamahajomotusta. Kävin synnärillä näytillä ja ultrassa näkyi että kohtu on pieni jo mutta jotain pientä siellä on, hyytymää tai istukan palaa tms.. Labrat kuitenkin kunnossa ja tilanne rauhoittui niin kotiin pääsin ja jos alkaa uudelleen oireilla niin sit takas. Rintatulehdustakin yrittää puskea mutta olen saanut pidettyä sen kurissa, helteiden takia vauva syö yhtenään ja nyt ei enää ole puskenut kuumettakaan niin jospa olisi selvitty säikähdyksellä. Kiva vaan näillä helteillä kulkea miljoona vaatetta päällä.. :cry: Kaikenlaista.
 
Mä laitatan joko sen kierukan tai kapselin kun sen aika nyt koittaa :)
Mulla ei jälkivuotoa ees oikeestaan oo, pikkuhousunsuojalla pärjään. Tänään sain tikit pois ja on ihanaa kun ne ei enää kiristä!:)

Vauva on hankkinut painoa 4:ssä päivässä 300g ja on kyllä ollukin tissillä sen edestä ☺ 3kg ei vielä menny rikki mutta ens viikolla punnituksessa varmaan jo menee!

Tänään on vauvalla ollu kitinäpäivä, mut muuten on itse rauhallisuus <3 esikoisen kanssa onkin sitte haastavampaa kun hänellä on vissiin sopeutumisvaikeuksia kun hölmöilee ja uhmaa koko ajan :(
 
Täällä myös kitistään välillä! Muuten perustyytyväinen mutta välillä jää killittely päälle eikä meinaa suostua unille. Onneks isin syli on tuolloin ratkaisu. Vähän mietin että pitäiskö taipua ja vähentää omaa kahvia. Juon kaks isoa mukia päivässä... Josko se haittaa vauvaa?
Niin ja luin että vatsavaivoja kannattais ehkäistä syömällä itse riittävästi magnesiumia. Kenellään kokemusta tästä?
Just nukuttiin vierekkäin kahden ja puolen tunnin päikkärit :) ihana sunnuntai!!!
Ristiäisiin aikaa 3 viikkoa ja testikakut leivottu ja syöty!:) Ens viikolla teen oikeat kakut valmiiksi pakastimeen.

Tiesittekö muuten että varmin tapa herättää vauva unilta on ottaa ruokaa omalle lautaselle :LOL::LOL:
 
Nöösikkä joo tiesin! :LOL:

Meillä kans ollut nyt kitinäpäivä, oon miettinyt miks.. onko siihen välttämättä sen kummempaa syytä??

En tiiä onko ollut pari päivää myös jotain tiheän imun kautta, mutta nyt kun vauva tilaili maidon ja sai tissit tehotuottamaan, ei enää niin usein kelpaakaan, ja nyt on sit tissit turhaan täynnä! :LOL:

Väsyttää vaan niin paljon... :sleep: Nyt vauva nukkuis muttei vaan malta mennä vielä nukkumaan, kun oletan että se vielä heräis syömään. Mites muilla, väsyttääkö?

Meillä kans hienosti kasvetaan, nyt ollaan noin 4,5 kiloa. Vauveli pian 7 viikkoa.
 
Hyvää iltaa :)
Meillä alkaa olla 2 kuukautta mittarissa jo! Ensi viikolla on neuvola, jännityksellä odotan mittoja ja muutenkin. Ainakin 2 kiloa on tullut painoa lisää sitten syntymän, voi olla että aletaan olla jo 6 kilon kieppeillä.

Meillä on alkanut huutamisen kanssa helpottaa. Mahavaivoja on varmaan yhtä paljon kuin aiemminkin, mutta niistä selvitään joskus jo pelkällä kitinällä tai pienillä itkuilla. Välillä on tietysti huonojakin päiviä. Pikkuhiljaa kohti parempaa :)

Mua ei juurikaan väsytä! Päikkärit kyllä kelpaa aina, jos sellainen sauma tulee, mutta sellaista uuvuttavaa väsymystä ei (vielä?) ole ollut. Jos päivät on meillä vaikeita, niin yöt on sitten helppoja. Vauva nukkuu n.22-07, heräten syömään 3-× kertaa. En osaa tarkkaa lukumäärää edes sanoa, kun nukutaan vierekkäin, niin en itse herää kunnolla syöttöjen ajaksi. :LOL: että se on ollut meidän pelastus.
 
Moikka! Onnee Kapushalle ka Vaimo85 vauvoista, ihanaa♡
Meiklä oli tänvkon ti 1kk nla, vauva painoi 4610 g js pituus 54,5 :)
Pelkästöön rintamaidolla on menty, enkä oo pumppaillu. Aika menee nii nopsaa ja ens vkon la meil ob ne ristiäis-häät!♡ niitä nyt järkkäilty, mut pienimuotoiset on :)
Nyt lätkän kattomista, kivaa iltaa js voikon aökua kaikille! :)

Anscu ja pikkuinen 5vko1pvä
 
Anscu ihanaa, teillä myös noi häät!!!
Täytyy kyllä ihmetellä miten mua ei väsytä/uuvuta vielä yhtään. Joo päikkärit silloin tällöin tekee terää mutta niin ne teki hyvää ennen raskauttakin. Me kans nukutaan vielä vauvan kans vierekkäin niin mä nukun pääsääntöisesti kaikki yöt hyvin.
Meillä tulevalla viikolla neuvola ja uskoisin että hyviä lukemia kellotellaan :)
Tänään oli superhyvä päivä! Söi ja nukkui tosi kiltisti. Ihana!!!
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85 ja anscu
Onnea paljon muillekin viimeaikoina vauvautuneille :)

Meillä kotioloissa on mennyt hienosti. Oma maito ei riittänyt 2vko tarkastukseen nostamaan vauvan painoa syntymäpainoon, jäi 200g puuttumaan, eikä vaipat ollut riittävän märkiä, niin oon nyt lisämaitoa antanut. Seuraavassa neuvolassa 23pv sitten poitsua taas punnitaan ja mitataankin.

Kiltti ja tyytyväinen vauva on. Itkee suutuksissaan, jos ei maitopalvelu heti pelaa, on hidasta :LOL:
Tutti kelpaa jotenkuten välillä, mutta heittää heti pois kun ei siitä mitään tulekaan.
Yöt on mennyt alusta lähtien kotona hienosti. Alkuun oli herätyksiä syömään kaksi kertaa yön aikana ja nyt mennään yhdellä heräämisellä. Nukutaan pääosin 23-7.30 väliä ja heräillään joskus 3.30-4 maissa lähes joka yö :) hyvin saa itsekin unta.
Päivisin enempikin hereillä ja nukkuu myös max.3h pätkän.

D-tippoina meillä menee minisun drops-tipat. Olen vasta aloittanut mahavaivojen minimoimiseksi. Mahakipuja vauva ei ole oikein paljon itkenytkään :)

Ristiäiset on kesäkuulla. Nimeä ei ole vielä päätetty mutta muuten aika hyvin se päivä selvillä, kunhan pappi vielä soittelee.
 
Huomenta!

Täälläkin on nyt muutaman päivän ollu kitinäpäivä. Varsinkin, jos ei tissille heti kerkee :D Sillon pitää rauhotella neitiä, että tissillä olosta tulis jotain.

Meillä yöt menee yhdellä herätyksellä joskus 3 aikoihin ja sitten herään ite joskus 7 ja vauva jää nukkumaan miehen viereen ja heräävät sitten joskus 8 aikaan :)

Hei osaako kukaan neuvoa, oon lähdössä ens vklp kaverin kanssa muutamalle niin milloin voin sitten taas imettää :eek: Pakkaseen oon pumppaillu jo maitoo valmiiks aika paljon.

Onnee teille jotka menee naimisiin ☺
 
Mua kyllä väsymys vaivaa. En oo jotenkin saanut nukuttua kun vauva nukkuu. Varsinkin kun oon yrittänyt pitää sen linjan et makkarissa nukutaan vain yöllä et jos tää yön ja päivän ero pysyis yhtä selvänä kuin nyt :)
Me nukutaan yleensä 22-08 parilla, kolmella syönnillä. Onneksi on tehokas syöjä eikä nautiskele tuntia niinkuin veljensä teki!

Tänään alkoi todellinen arki kun ollaan koko päivä kolmistaan. Kello on vasta kymmenen ja esikoinen on jo parit kiukkukohtaukset saanut.. Ei päästä oikeen ulos kun vauvan nukkuessa tarvis ruokaa tehdä ja sit onkin taas jo syönnin aika.. En tiedä miten tää arki tästä lutviutuu.

Meillä ainakin kitinät johtuu siitä kun vauva ei saa kunnon unia päivällä kun mölyapina herättää vähän väliä..
 

Yhteistyössä