Huhtikuun hurmurit 2016 *Joulukuussa*

Asiasta toiseen muuten, mua joskus vähän harmittaa se, että kaikki kansa voi näkeä nämä meidän keskustelut. Niin jos joskus tuntuu, että haluaisi omat kommentit pois täältä netin ihmeellisestä maailmasta, niin onnistuuko se niin, että poistaa käyttäjätunnuksen?
 
Hui pähkinäpuu, onneks ei mitään pahempaa sattunu sulle eikä vauvalle!

Mulla ei menny äitiyspakkauksen kanssa kun reilu viikko, ihmettelin itekkin että miten se niin nopeasti tuli :D

Mulla ei oo vielä ruvennu maitoo tulemaan tai en oo ainakaan huomannu. :D

Mulla ois huomenna aamusta sokerinrasitus, ei yhtään jaksas herätä aamulla :S
 
Täällä yksi sokerihiiri ilmottautuu kyllä! Nyt on oikeastaan vähän helpottanut mutta tossa rv12-16 irttarihimo oli KAMALA!:O Ja mä en edes oo ollut mikään karkkli-ihminen aiemmin et ennemmin sitä rasvasta mäkkiruokaa. Nyt oon koittanut kyl rajoittaa ja onneksi en jaksa ees syödä montaa karkkia, kun tulee edelleen tosi herkästi paha olo. Mun pitäis tarkkailla syömisiä tosi,tosi tarkkaan mut jotenkin se nyt jää aina.
Kuitenkin yritän valita aina sitä terveellisintä vaihtoehtoa,ranskalaisten tilalle salaattia jne.
Mulla se lähtöpaino oli jo aivan liikaa ja sais tulla myös just sen rajan sisällä,oliko se 12kg? Nyt on tullu 21+6 mennessä 4-5kg,mut nythän se pahin kausi vasta alkaa... Nyt en tee samaa virhettä kun viimeksi että ne viimeiset viikot vedän kaksin käsin kaikkea makeaa. Liikkumaankaan kun en pääse niin täytyy yrittää olla tarkkana. Kilot lähti viimeksi kyl ihan ok,et jälkitarkastukseen mennessä oli 15kg 23:sta lähtenyt,mut silti!

Pari yötä nukuin taas aivan tuhottoman huonosti,viime yönä onneksi kunnolla :)
Tänään on se neuvola ja sit pääsen täytteleen niitä kelan hakemuksia. Päätin kuitenkin et otetaan et ä-pakkaus. On ne niin ihania ne vaatteet <3

Mä tein joulusiivouksen eilen päivällä, mutta meidän koirilla oli ollut vissiin jotenkin tylsää yöllä,kun aamulla herätessä olikin ylläriä; roskikset levitetty, viltit ja tyynyt pitkin lattioita, vesikuppi kaadettu ja vaikka mitä muuta... Luulis et tommoset papparaiset enää jaksais tehdä tuhoja mut väärässä olin. Saan siis aloittaa siivouksen alusta :(

Se kylpytuki on muuten ihan loistava, suosittelen hankkimaan. Meil on myös kylpyammeeseen ne jalat, tosi loistava keksintö! Meillä mies on melkein 2m pitkä niin sen koukkiminen lattianrajassa on vähän hankalaa, noi jalat helpotti tosi paljon:) Tosin aika nopeesti ruvettiin tekee niin et vauva kävi mun/isänsä kanssa suihkussa.

Joulukeleistä ei tietoakaan,ulkona sataa vettä ja tuulee niin tukka lähtee. Mulla on kaik lahjat viel paketoimatta, kun en viitti pojan aikana paketoida... Et varmaan aattoyönä sitten :D
 
Tulihan se pakkaus tänään! Ihania vaatteita :) Mut pienimmät sitä kokoa,että ehkä 2kk iässä voi käyttää..ja isoimmat vaatteet miltei 1v kokoa. No mut toisaalta ihan kivakin että tossa on suurinosa vasta 6kk+ iässä käytettäviä,kun tuli niin paljon haalittua jo niitä ihan pienimpiä vaatteita :) Ja vaatteiden väritys on kyllä tosi poikamainen :)

hui pähkinäpuu! Onneks ei käynyt huonommin!
 
Pähkinäpuu onneksi ei käynyt huonommin ja pääsit nopeeta ultraa.

Mä oon varmaan vika kuka menee ultraan. Mulla siis huomenna rakenneultra ja jännittää ihan kamalasti. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Sukupuolta ei haluta tietää kun vasta synnytyksessä joten toivottavasti ei vahingossa huomenna selviä.

Tässä on ollut niin paljon kaikkea muuta että en oo jaksanut uhrata aikaa että kävin täällä. Onneksi esikoinen sai terveen paperit ja sydämmessä kaikki oli hyvin. Ei ollut mitään muutoksia tullut. Nyt vaan normaalia neuvola seurantaa. Se on syy miksi en oo jaksanut muuta nyt tehdä. Huoli oli niin kova viimeiset viikot ennen sitä sydän ultraa. Reippaasti oli 1,5v tyttö paikallaan ja antoi hyvin ultrata.

Neuvolaa odottelen innolla kun sitten pääsen hakemaan kaikkia tukiaisia kelasta. Tietenkin odotan myös sen takia kun haluan tietää onko paino noussut. Toivon että ei koti vaaka näyttää vähän mitä sattuu. Yritän kovasti nyt että ei tulisi ollenkaan painoa lisää kun ihan tarpeeksi omasta takaa.

Mä nyt alan taas aktiivisemmin käymään täällä kun on tää kaikki ohi niin jää voimaa myös netissä surfailuun.

Mua on alkanut päivä päivältä enemmän stressaamaan se että töihin pitäisi palata 5 viikkoa ennen kun alkaa mamma loma. Mä vaan tiedän nyt jo että ei tuu onnistumaan. En viittisi mennä kokeileen ja olla sitä yhtä päivää. Kun en pysy muiden tahdissa ja en varmaan selviä yksin näin ison mahan kanssa siellä. Tääkin vie voimia kun ei oikein tiiä mitä asian kanssa tekisi tai ajattelisi. Siis eka työ päivä olisi 15.2, mutta työt aloitan lomalla 1.1.

Tässä on kuva mahasuista. Esikoisen ajalta ja nyt. Jotenkin nyt tuntuu olevan isompi ja ihan erimuotoinen.


Laitan vielä puoliväli kuvan kun en silloin jaksanut tulla tänne laittaan sitä.


Nopappi ja pikkukakkonen 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: innna94
norappi ihania maha kuvia :) ja kiva kuulla sustakin :)

Minä kävin sokerinrastiuksessa aamulla ja nyt ei ollu ollenkaan niin paha mitä viimeks :D Viimeks mulle tuli vähän paha olo ja heikko, mutta nyt oli ihan hyvä olo koko ajan, mitä nyt jano oli ja vähän närästi mut muuten ei mitään :)

Pitäs tänään loput lahjat käydä ostamassa ja paketoida :D
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Helou! Huh, onneks ei käyny pähkinäpuu pahemmin! Varmasti säikähdit!
Ja hih, aika jännä Katjuska87, kun miellät ne pakkauksen vaatteet poikamaisen värisiksi, kun minusta esim keltainen, vihree ja ruskee on aika neutraaleja värejä :ROFLMAO:

Täällä tohinaa riittää ja kohta pääsee joulun viettoon! :)
 
Kaikki oli ultrassa hyvin. Hyvin kasvaa pikkuinen. Painoa oli 446g. Ei haluttu tietää kumpi tulee joten se jäi yllätykseksi. Kyllä oli niin jännää mennä sinne. Pelotti ihan kamalasti. Yöllä en nukkunut lähes ollenkaan ja kyllä nyt huomaa olossa. Tänään pitäisi vielä pikkuista siivousta tehä ja ne porkkanalaatikot.

Sydäntä lämmitti että mua oli vähän kaivattukkin täällä.



Norappi ja pikkukakkonen 21+5
 
Hyvää joulua kaikille :)

täällä beibi sai jo ekat lahjat. Serkku 7v oli saanut lähestulkoon kohtauksen kun ei ollut meinannut saada ostaa vauvalle lahjaa :LOL: lahjaksi tuli ihana kylpysetti <3 ihana tunne kun toinen odottaa niin kovasti vauvan tuloa, hän kun on ainoa lapsenlapsi kummallakin puolella niin hiukan on jännänny kuinka mustis on. Tulevat kummitkin antoivat isän paitaan natsaavan bodyn ja vauvakirjan :)
Äitiyspakkauskin tuli eilen.


Pähkinäpuu: itse olen käsittänyt että joka viesti pitäisi itse poistaa/muokata teksti poiso_O
 
Huomenta :)

Täällä on lumet melkein hävinny jo pois :(

Me ei saatu ihmeitä lahjoja vauvalle :) Vaippapaketti saatin :D Ja miehen porukat lupas, että käydään sitten uuden vuoden jälkeen ostamassa sille hoitopöytä tai pinnasänky, sen on sitten miehen porukoilta joululahja meille mikä on tarpeellinen :)

Syöty on ainakin hyvin ja tänään ruokailut sitten jatkuvat :D

Saittekos te paljon vauvalle lahjoja? :)

Pippuri ja papu rv25+2
 
Puuh voi tätä ähkyä kaikesta syömisestä, varsinkin suklaata tullut ahdettua massuun niin että huh huh. No kerrankos sitä joulu on. Porukoitten luona ollaan edelleen, huomenna aamusta lähdetään takaisin kotiin. Mukava vielä lomailla hetken alkuviikosta, kaksi työpäivää menee kyllä sit nopiasti :)

Meille tuli muutama vauvanvaate joulupaketista sekä pehmolelu mun porukoilta :) Anoppi oli tunkenut töittensä puolesta yhteen mun pakettiin pieniä lisäyllätyksiä, jotka sai naurun aikaiseksi: liivinsuojuksia ja nännivoidetta :D Haha.

Potkut oon nyt sitten minäkin saanut alkaa tuntemaan aatonaatosta lähtien! Ihanaa, ja ihan käsittämätöntä miten paljon ne tuntuukaan ja mukamas yhtäkkiä. Vaikka kyllähän ne jossain välissä olis kuitenkin alkaneet :) Tosi kiva niitä on kyllä tuntea päivän mittaan koko ajan!

Joulu on mennyt kyllä tosi lepposasti, pari kirjaa oon jo lukenut ja elokuvia kateltu telkusta. Pian lähdetään miehen kanssa kattomaan Napapiirin sankarit 2 elokuviin ja eilen käytiin keilaamassa. Ollu kyllä jotenkin niin hyvä fiilis koko ajan, vaikka oonkin aina ollut jouluihminen. Jotenkin sitä vaan tiedostaa nyt koko ajan, että ensi jouluna kun meitä on kolme, ja elämä muttuu kaikinpuolin niin paljon, että nyt tää joulu on viimenen tällänen.. no erilainen pitkään aikaan. Vaikee tarkasti selittää :)

pumskeli rv 23+3
 
Huhhu, on kyllä tullu syötyä nyt muutamana päivänä ihan kiitettävästi!
Huomenna taas paluu normaaliin ruokailuun hetkeksi :D Ja ei enää yhtään laatikoita tai kinkkua!

Ihan outoo miettiä, että ens vuonna meitä on sitten kolme sitä joulua viettämässä! :) Ihanaa kyllä ku on saanu olla vaan nämä pari päivää :)
 
Täällä on radi åitänyt huolen siitä, että joulusyömingit on pysyneet maltillisena :D Muutaman joulutortun ja konvehdin olen kyllä napsinut, mutta tosiaan vain muutaman. Tavallista raskaampaa ruoka on kuitenkin ollut, koska vaaka näyttää 2 kg enemmän kuin ennen joulua, mutta eiköhän se taas huomenna palaa normilukemiin. Mulla saattaa normaalistikin paino vaihdella jopa pari kiloa saman päivän aikana riippuen siitä, mitä ja paljonko on syönyt.

Sohvalla on tullut löhöiltyä, mutta onneksi on tullut lenkkeiltyäkin kunnolla joka päivä aattoa lukuunottamatta, silloin ei vaan ehtinyt.

Huomenna pitäis taas töihin raahautua, ja kyllä ei kiinnosta niin yhtään, olis ollut ihanaa lomailla uuteen vuoteen asti, mut ei nyt pysty. No, onneks vähän "pidempi" loma alkaa jo maaliskuun lopulla :LOL:
 
Joulu oli ja meni. Samoin mun 40v synttärit.

Tervetuloa kaikille uusille.

Sitten itse asiaan...

KELAn laput on täytetty ja nyt vaan odotellaan tuleeko minä laisia päätöksiä. Eniten jännään sitä erityispäivärahaa, koska kysymys on siitä ettei viran omainen anna minun tehdä enää töitä sen jälkeen kun 34rv on täysi, muttei minulla töissä kuitenkaan ole mitään itselleni tai toukalle vaaraa aiheuttavia tekijöitä. Onneksi kyse ei ole kuitenkaan kuin kolmesta päivästä.

Äitiysloman jälkeisestä ajasta ja vanhempain loman pitämisestä meillä on vielä kaikki auki. Lähinnä siihen vaikuttavat minun työkuviot. Syksyllä tänne on vihdoin aukeamassa vakituinen paikka, jota olen odottanut jo viisi vuotta, joten jos kesällä tarvitsevat täällä kesäloma-ajaksi jonkun tekemään muutaman vuoron viikossa, niin tottakai lähden ne tekemään, että saan varmemmin pidettyä itselläni etuoikeuden siihen vakipaikkaan. Vanhempain rahakauden jälkeen minun ei ole mitään järkeä jäädä kotiin, koska olen se joka meillä tienaa enemmän, mutta mikäli mies haluaa jäädä niin se kyllä sopii minulle mutten pakottamaan rupea.

Minä sain tuossa juuri ennen joulua niin karmean muistutuksen rokotusten tärkeydestä etten todellakaan jätä toukkaa rokottamatta. Työkaverin pari vuotias lapsi sairastui luultavasti tuhkarokon jälkitautina verenmyrkytykseen ja tehollahan heillä sitten joulu menikin. Vaikka joku tauti itsessään ei olisikaan vaarallinen, niin sen jälkitaudit voivat olla.

Sokerirasituksessa minulla todettiin raskausdiabetes, koska paastoarvo oli 0,1 suurempi kuin sallittu. Nyt sitten täytyy mittailla verensokeria neljä kertaa päivässä. Hyvin olen huomannut että jouluruoka nostaa arvot aina yli sallittujen. Hiukan olen katsonut mitä syön, mutta tein periaate päätöksen että nyt oli joulu ja minun synttärit, joten aion syödä herkkuja. Uuden vuoden jälkeen aion sitten kiinnittää tarkempaa huomiota ruokavalioon.

Meillä toukka saa nukkua meidän huoneessa siihen asti kunnes minulla alkaa olemaan univelkaa niin paljon että on molemmille parempi että toukka siirtyy toiseen huoneeseen. Mies on sitä mieltä että toukan pitäisi nukkua vieressä, mutta minä olen sitä vastaan. Kokemuksesta voin sanoa että samassa huoneessakin kaksi kuukautta on maksimi. Olen niin herkkä uninen että herään kaikkiin vauvan tuhinoihin ja ähinöihin, jos toukka on edes samassa huoneessa, niin että kahden kuukauden päästä olen kävelevä zombie. Ennemmin herään yöllä ja menen toiseen huoneeseen hoitamaan toukkaa ja nukun ne muutamat hetket siinä välissä kunnolla.

Täällä ei ole vielä sf-mittoja otettu. Ensi kerralla sitten kuulemma.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Toukka16 25+0
 
Hyvää joulua ja uuttavuotta kaikille! Vaikka joulu menikin jo. :rolleyes:
Täällä voidaan erittäin paksusti. Anemiaan pitäis rautanappeja vetää, mutta menee vatsa niiiiin löysälle että otan niitä nyt vähän niin ja näin...
VTI:kin taas löyty pissasta ja sain 200päivän estolääkityksen (antibiotin) jota en ainakaan vielä alota, normaalin viikon kuurin vedin. Menee suolisto ihan piloille noista antibioteista. :cautious: Helpottipa ainakin supistukset ja muut kivut kun sai tuon hoidettua.

Sf mulla oli rv 22+0 25cm eli yläkäyrän yläpuolella, siks sain sen kehotuksen käydä sokerirasituksessa. Tukivyönkin ostin kun suositeltiin. Melkein oon muistanut sitä käyttää.

Maitoa tulee. On tullut monta viikkoa sitä väritöntä nestettä ja nyt alkoi tulemaan sitä ihanaa keltaista töhnää. :sick:

Vaunut tuli postissa jo jonkun aikaa sitten. Ihanat valkoiset keinonahkaiset joissa ratas- ja koppaosa helposti vaihdettavissa. Tosi kevyet työntää ja hyvä jousitus. Renkaat on ISOT ja nyt luulis pääsevän lumessakin eteenpäin :cool: Tuossa vielä kuva niistä: http://vauvakulma.fi/1767-thickbox_default/kunert-chrome-lastenvaunut.jpg

Nyt on joulu ja esikoisen synttärit juhlittu, ei yhtään jaksas ylihuomenna töihin. :sleep: Onneks enää tammikuu ja sitten alkaa äippäloma. Ihanaa!!!
Vauva liikkuu paljon ja oon ottanut videokuvaakin kun maha heiluu. Välillä tuntuu että yrittäis kaivautua ulos tuolta. :)

Hyviä vointeja kaikille!!!
 
Huomenna olis aamusta sokerirasitus...blaah! Pikkusen ois houkuttanut syödä noita konvehteja kun tossa pöydällä on niitä laatikkotolkulla,mutta enpä ole viitsinyt niitä nyt pariin päivään syödä tuon huomisen takia..! Saas nähdä onko se litku niin hirveetä mitä kaikki pelottelee,luulisin että ei ole.. ;)
Minähän olen nyt talvilomalla, ja torstaina sit lääkärineuvolasta pyydän sairaslomaa,eli ei tartte töitä enää miettiä :)
-Katjuska rv 25+4
 
Hyviä joulunpyhiä ja tulevaa vuotta kaikille!
Täällä saatiin lahjaksi (onneksi vain) yksi söpö muumibody vauvalle, hyvä niin. Joulunpyhät jännitettiin koiravanhuksen vointia ja mulla alkoi jo supistelemaankin, vissiin siitä stressistä, mut toistaiseksi sai jatkoaikaa hurtta ja munkin supistelu helpotti.
Tänään sit sokerirasitus, just luin omakannasta että puhtaat paperit tuli - joulun mässäilyn jälkeen vähän hirvitti. Tällä kertaa oli aika lähellä etten oksentanut sitä litkua ulos, viimeksi ei ollut mitään ongelmaa! (n) ei se litku, vaan se syömättömyys..
Sf-mitta oli viimeksi tasan keskikäyrällä, ja tukivyön sain lainaksi apuvälineyksiköstä, kun terkka teki lähetteen. Onko monikin ostanut sen ihan omaksi? o_O
Nyt pitäis alkaa kattella niitä vaunuja jos meinaa vielä alesta löytää halvemmalla. Ei vaan yhtään huvittais. :poop:
Ja tänään tuli äitiyspakkaus!!! :cool::alien:
 
Hellurei :)

Mulla ei näy tuolla omakannassa mun sokerinrasitus tuloksia, vaikka kävin viime viikon keskiviikkona :eek: tai sitten vain en osaa katsoa niitä sieltä :ROFLMAO:

Tänään kävin verikokeissa, että nähdään sen sikiön veriryhmä, kun mulla on se miinus veriryhmä niin piti käydä :)

Ihana oli tänään kyllä päästä normaaliin ruokavalioon ja salille! :D

Mulla ei oo vielä erittyny maitoo tai en oo ainakaan huomannut :eek: ja täällä vauva kanssa potkii tosi paljon varsinkin päivällä :LOL:
 
Mulla kans potkii vauva ihan hirmusesti! Se on niin ihanaa, nyt niin kiva kun mieskin tuntee potkut ja liikkeet. Tuntuu myös semmosta kunnon "möngerrystä", alkaa olla jo vähän ahtaampaa varmaan siellä. :X3:
On ollut kyllä ihanaa loikoilla äidin helmoissa ja syödä niin että napa paukkuu. Huomenna vois kuitenkin mennä uimaan ja alkaa pikku hiljaa syömään vähän kevyemmin ja ei suklaata niin paljon. :D On se sokerirasitus mullakin 5.1. Mulla on oma tukivyö, semmonen pehmeä "pussi" mutta en jotenkin tykkää käyttää sitä, tuntuu että se puristaa vaikka on tarpeeksi iso varmasti.
Miten tarkkoja ootte selällään makuusta? Neuvolasta mulle sanottiin, että ei enää saa olla enkä ole maannutkaan pitkään aikaan, mitä nyt ihan pikku hetkiä. Tänään kävin kosmetologilla ja nuori opiskelijatyttönen ei meinannut ottaa tosissaan, että siitä tulee huono olo ja mua niin huolestutti jos istukan verenkierto heikkenee... Onneksi se opettaja käski tämän tytön tekemään homman seisaalteen ja laittoi minut istuvampaan asentoon. :rolleyes: Vauva potki ihan älyttömästi koko hoidon ajan, tuntui että viltti vaan heilui. :ROFLMAO:
Onneks vielä lomaa 1,5 viikkoa, ei kyllä yhtään huvittais sitten töihin mutta pakko kai se on... :sick: Kuitenkin enää pari kuukautta jos loppuun asti pärjää!
 

Yhteistyössä