Huhtikuun hurmurit 2016 *lokakuussa*

Itse en ole ainakaan tietoisesti liikkeitä tuntenut :) Kysyin tänään neuvolassa, että milloin voin odottaa, että tuntisin liikkeitä nii se sano, että eiköhän ne kohta rupea tuntemaan ja joillakin rupee tuntumaan vasta rv20 :)

Pippuri ja papu rv17+1
 
Mulla oli babyboxissa kans ne Lindexin sukat, me&i kuolalappu, niitä vaippoja, voide tms. Ei ollu mullakaan harmi vaan bodya, jota odotin.

Mä olen jotain kuplintaa aina välillä tässä viikkoja takaperin, mut oikeestaan vasta viime viikolla tunnistin että kyllä ne niirä liikkeitä on:love:
mulle tällä viikolla neuvolas sanottiin, että kyllä ne varmastikin just niitä liikkeitä on, mut vielä ei tarvi huolestua jos joka päivä, mulla yleensä illalla, ei niitä tunnu. Vasta viikon 20 jälkeen kannattaa kuulemma huolestua, jos ei joka päivä tunnu. Varmaan siks ei tarvi vielä, kun se oon kuitenkin vielä niin pikkuinen ettei välttis voi tuntee viel ollenkaan.
Ja mullahan siis istukka takana, ainakin muistelen näin lääkärin sanoneen, joten sikskin jo näillä viikoilla tunnen. Joa on edessä, niin mun käsittökseni silloin ei näin alussa tunnu.
Anscu ja Pikkuinen 17+2
 
Huomenta!
Babybox, ihan uus juttu. Ikinä ennen kuullutkaan.
Pistäkää nyt ihmeessä joku kuva boxin sisällöstä.

Näkeekö muut unia?
Ite huomaan taas, että unien määrä ja outoustaso sisällön suhteen on jotain ihan omaa luokkaansa. Poikaa odottaessa oli ihan sama.

Ronjatar ja ninja 16+6
 
Tänne tullut uusia odottajia lisää, tervetuloa! :)

Täällä vointi on oksentamisen puolesta ohi. Joskus tarvii käydä kakoilemassa jonkun hajun takia vielä, mutta mitään ei tuu. Kirpaisee vain inhottavasti vatsan pohjaa.

Väsymys on oikeastaan nyt pahin oire, joka vaivaa. Öisin saan jo nukuttua jotenkuten paremmin kuin vielä viikko sitten, mutta siltinkin päivisin olen väsynyt. Olisko hb laskenut tai jotain. Tiistaina on lääkäri-neuvola niin eiköhän ne jo sen hb:nkin mittaisi. Muissa raskauksissa on hyvän alun jälkeen aina tippunut jonkin verran alle 120 ja on sitten rautalisää suositeltu käytettäväksi.
Sokerirasitusajankin taidan sitten jo saada, kun ei enää oksenteluja. Minunhan olisi se kaksi kertaa pitänyt käydä, mutta aiemmilla viikoilla ei pystynyt rajun oksentelun takia ja päädyttiin edes yhteen kertaan. Viime raskaudessa oli keskimmäinen arvo hieman yli sallitun, mutta itse mittaillen ei ollut mitään hälyttävää. Sukurasitettakin on.

Vitamiineista ollut juttua. Mulla purkki Multivitan raskaus ja imetys tabletteja. Oon niitä vasta päässyt aloittelemaan pari vko sitten kun pahoinvoidessa ei pystynyt ottaa. Nytkin voi joskus jäädä päivä tai pari välistä kun ei vielä meinaa muistaa ottaa. Maitohappobakteereista olen lukenut jostain hyvää sanottavaa. Niitä otinkin raskauden alussa kun ajattelin, että se helpottaisi pahoinvointia. Nyt oon sitten taas alannut niitäkin ottaa.

Influenssarokote! En kyllä yhtään tiedä otanko vai en. Pähkäilen viimeiseen asti :LOL: Ekassa raskaudessa en ottanut, mutta viime raskaudessa otin.

Pumpuli ja pätkis 17+2
 
Huomenta! Täällä on nyt jännät paikat, kun mun veli ja hänen vaimo ovat synnärillä, heidän pikkuisen LA olo tän viikon ti, ja nyt eilen sitä siis alettiin käynnistelemään. :)
Oli laitettu mun kälylle (eikös veljen vaimo oo käly:LOL:) eilen sellainen ballonki, joka aukaisee kohdunsuuta. sit oli päässy viel kotiin, mut ny aikaisin aamulla tuli kotoa lähtö synnärille. Oli ne hoitohenkilökunta sanoneetkin, että tänä aamuna ainakin klo 8 bäck sinne.

Iik, mua niin jännittää niiden puolesta, ja kun kälyä eilen jännitti, että pitääköhän sektiolla kun riskejähän ne ei synnärillä tietty ota, jos yhtään vaikuttaa että alateitse ei onnaa.

Puhuin tänä aamuna mahallenikin (kun luin että rv 19 Beibi kuulee mahaan jo ääniä ja alkaa tunnistaa äidinsä äänen:love:), että sulle taitaa tänään serkku syntyä. :):love:
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri123
Mä en oo muistanut ostaa niitä vitamiineja vaikka on pitänyt... Ja todella varmaan pitäisi syödä niitä,kun 6vko aikana 2x karmea räkätauti ja kuume :(
Samoin toi tukivyö ois hankintalistalla. Oon nimittäin sairaslomalla välilevyn pullistuman takia niin tuosta saattais olla siihenkin apua. Osteopaatilla kävin taas eilen, suurin paine selästä lähti mutta kipu jatkuu :(

Mä oon tuntenut semmoista pientä kuplintaa ja "pyrähtelyä" muttei vielä potkuja. Esikoisesta tunsin ekat potkut rv17 ja silloin oli istukka edessä kun se nyt on takana.

Onneksi tää aika on nyt mennyt suht vikkelään, menisi vaan sinne loppuun asti nopeasti.. Esikoinen syntyi rv42+3 kiireellisellä sektiolla niin aika saisi mennä nopeesti sinne synnytykseen ;D
 
Mua jännittää synnytys ihan kauheesti, vaikka sinne on vielä kuitenki aikaa :D

Onko täällä kellään lemmekkejä? :)
Meillä on pari kissaa ja oon kuullu/lukenut, että kissat ei aina välttämättä tule toimeen vauvojen kanssa ja moni on joutunut luopumaan kissoistaan. Tietysti kaikki tuo on yksilöllistä ja ei kaikkien kohdalla tapahdu, toivottavasti ei meidän tarvii kissoista luopua. :):unsure:
 
Minä ehkä tunnen jo pieniä liikkeitä. Tai sitten vaihtoehtoisesti olen nielaissut elävän pikkukalan. Nimittäin siltä on tuntunut nyt muutaman päivän masussa. Kummia muljahduksia. Sitten olen myös miettinyt, miltä supistukset tässä vaiheessa tuntuu. Välillä alavatsaa kiristää ja painaa inhottavasti. Ei siis satu, tuntuu vain jotenkin ällöltä. Ja kun on tuota rasvakerrosta, en osaa sanoa meneekö vatsa miten pinkeäksi. Neuvola on 1,5 viikon päästä. Mietin, että onkohan nuo tuntemukset sellaisia, että pitäisi huolestua? PikkuMötkön sydänäänet kyllä on hyvät ja kuuluvat, kun aina silloin tällöin niitä kotidopplerilla kuuntelen.

nyyttitervetullut ja pikkuMötkö 15+6
 
Pippuri123, kyllä muakin tuleva synnytys jännittää varsinkin kun on ensikertalainen, mut se ajatus lohduttaa, että kukaanhan ei oo sisälle jääny(y):LOL: ja meillä on kans kaksi kisua, mut uskon että ne ottaa hyvin vauvan vastaan, kyllähän niin monesta perheestä lemmikkejä löytyy :)

Nyyttitervetullut, mulla kans tollasta painon tunnetta välillä ja mä luulen, että ne on just niitä harjoitus supistuksia :)

Ääk, täällä jännitys kasvaa, ei oo kukaa kuullu mun veljestä ja hänen vaimosta mitään koko päivänä siellä synnärillä... täytyy vaan nyt ootella, vaik tuntuu ettei voi mitään muuta aatella tai keskittyä mihinkään :sick:
 
Mulla meni eka synnytys niin päin honkia, mut tää raskaana oleminen ei sovi mulle joten odotan sitä synnytystä innolla. Tosin saan tietää vasta silloin rv36 voinko edes synnyttää alakautta vai tuleeko suoraan sectio mitä en haluaisi :(

Meiltä löytyy kaksi koiraa! Terrieri ja kultsu, molemmat jo pappaikäisiä ja viettää aika paljon aikaa ulkona. Ei ollut ekan kanssa mitään ongelmia kun koirat tiesi paikkansa. Meillä tosin koirilla ei ole olohuoneeseen asiaa niin se helpottaa vauvan kanssa.Se on niin lemmikistä kiinni, mutta monesti on kissa/koira ensin osoittanut mieltään mutta tottunut sitten ajatukseen :)

anscu; siellä on kyllä jännät paikat, synnytys kun voi kestää ja kestää kestää...(kokemusta on :D).Eiköhän sieltä aamuun mennessä jotakin tietoa tuu ;) Pääset sitten sylittelee pikkusta, ihanaa :)

Täällä taas muistin olevani raskaana kun kävin halailemassa pönttöä ja on nyt närästänyt iltapäivästä asti. Ja söin niinkin eksoottista ruokaa kuin jauhelihakeittoa... :( Esikoisesta pahoinvointi jatkui viikolle 16 tai 17 ja närästys vaivasi koko odotuksen.
 
Huomena ja hyvää Halloweeniä :ROFLMAO:

Mulle tuli sitten se flunssa ja lähes eilinen meni sohvalla maatessa ja leffoja katellessa :D Kävin minä apteekissa ja oli tosi vaikeeta ostaa lääkkeitä, kun tuntu, että mikään ei sovi raskaana oleville :D Panadolia ja Sterpsilsiä tarttu sitten matkaan :D

anscu joko sieltä on jotaki kuulunu? :)
 
Omalta kohdaltani sen jo tiedän, ettei toivoakaan että tällä hetkellä sopivat liivit mahtuisi imetysaikana. Tähän asti ainakin menty saman kaavan mukaan kuin viimeksi, eli ennen raskautta oli b nyt on d kuppi. Jos käy samoin kuin viimeksi niin imetysliivit tarttee olla vähintään F kuppi.. nää on niitä juttuja mistä en tienny ekaa odottaessa ettei samat liivit kyl mahdu enää imetysaikana, tissit on puolitoista kertaiset ainaki viimeks oli :rolleyes:
 
Mulla on rinnat vähän kasvanut. Pito käydä ostamassa uudet rintaliivit:LOL:

Ei mekään olla vielä vauvalle hankittu mitään, paitsi pari kaveria on jotain pientä ostanut :)

Mua vaivaa ummetus tällä hetkellä:cry: ihan kauheeta kun mahaan koskee ja on
 

Yhteistyössä