Huhtikuun hurmurit 2016 *lokakuussa*

anscu: Joo se riippuu niin paljon kohdun asennostakin, mulla esim. on tosi paljon eteenpäin kallistuva kohtu, niin se maha pullahti heti näkyville.. Mut monilla varsinkin ekaa odottaessa maha alkaa näkyä vasta puolenvälin jälkeen, ja sittenkin jos kohtu kallistunut taaksepäin niin voi kestää että näkyy. Mulla monet on luullut,että ois laskettuaika jo tossa heti alkuvuodesta.. Mut niin tai näin, sisältö tärkein,kasvaapahan sitten mihin suuntaan hyväänsä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Mulla ei oo vielä kai ollut selkeetä olo että kumpi tulisi. Viime raskaudessa varauduin poikaan ja sitten sieltä tulikin tyttö. Nyt ei osaa yhtään arvioida. Enkä ehkä haluakkaan. Me ei selvitetä tässäkään raskaudessa sukupuolta vasta salissa saa tietää.

Jännitys tiivistyy koko ajan. Innolla odotan huomista ultraa. Toivon niin että saadaan hyviä uutisi vaikka nyt on se fiilis että kaikki on hyvin. Saas nähä muuttuuko laskettu vai pysyykö samana. Veikkaan kyllä että ei muutu ja pysyy samana.

Norappi ja pikkukakkonen 11+5
 
Mulla on ennestään kaksi poikaa eikä haittaa yhtään, jos tulee kolmas samaa sorttia :) Ei oo tyttö- eikä poikaoloa. Raskausoireet on samat ku pojistakin, mut vahvemmat.

Unipussi on ihan näppärä. Meidän poitsut oli vauvana sen verta liikkuvaisia, et potkivat aina peiton pois päältä. Unipussissa se ei ole mahdollista.:D
 
Mullekaan ei eilen näkyny innan kuva, mutta nyt näkyy. Minäkään en meinannut millään osata kuvaa laittaa alaluksi, mutta tekniikan ihmelapsena silleen osaan että otan puhelimella kuvan ja meen aijaa.com johon sen lataan, sit siitä tulee se kuvakoodi nii en osaa puhelimella sitä enää tänne siirtää, mutta kirjoitan sen koodirimpsun tietokoneelle tänne sivustolle siitä puhelimen näytöltä :D :ROFLMAO:
 
norapille tsempit ultraan! :)

Katsoin että vauvalla on ihan huikea pituuskasvukausi menossa näillä viikoilla! Väsyttääkö muita? Minusta tuntuu että tuossa välissä olin ehkä viikon verran pirteämpi, mutta nyt tuntuu että väsyttää koko ajan,enkä selviä päivästä ilman päiväunia..

Täällä poksutaan tänään 15+0! :)
 
On tosiaan pompahtanu vatsa esiin nyt enemmän ja tuntuu "kovana" kohdun kohalla, mahallaan ei mielellään enää edes käväse. Inhottava tää päänsärky vaan :sick: Enkä halua ottaa mitään särkylääkkeitä.

On kyllä jännää odottaa kumpi siellä on! Toivottavasti näkyy kun mulla jo 2,5 viikon päästä ultra!
 
No harmi ettei näy :( voi olla kun puhelimella lisäsin kun ei tietokonetta käytössä ettei sit näy kaikilla jostai syyst :/ mullaki näkyy aina sillon tällön kun katon tätä sivua :D
Mulla alkaa olla jo aika virkeä olo, hetki sitten väsymys paino aika kovin.. Mustakin tuntuu et liikkeet on alkanu pikkusen tuntumaan, toki kevyitä, mut ei enää tunnu pelkiltä suolistosta johtuvilta :)
 
Mulla kans tuntunut nyt muutamana päivänä liikkeet tosi selvästi. Varsinkin jos on syönyt jotakin makeaa ja käy sen jälkeen pitkälleen niin tuntuu liikehdintää. Mistä se muuten johtuu,että uudelleensynnyttäjä tuntee liikkeet paljon aiemmin mitä ekaa odottaessa?

Kaikella sitä pitää mennäkin itteensä kiduttamaan, katselen tässä eilistä inhimillistä tekijää kohtukuolemasta.. Kamalaa! Mulla just tuttu koki elokuussa moisen.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Mun laskettu on 29.4.

Vaikka tossa on päivän heitto ollut mun laskuissa kun neuvolan. Niin vaihdetaan nyt oikea päivä.

Ultrassa kaikki oli hyvin. Riskilukemat oli matalat. Rakenne ultra on 23.12 jota jään innolla odottamaan. Nyt voi huokasta hetkeksi :)

 
Nyt mäkin näin kännykän kautta innan kuvan. Söpö masu jo :)

Ja onnea norapillekin hyvistä ultrakuulumisista! :love:

Mä ilmoitin pomolle tänään raskaudesta ja hän onnitteli. Huojentunut olo :)
Mulla on alkanut pahoinvoinnin ja oksentelun puolesta huonojen päivien välissä olemaan jo hieman parempiakin päiviä (y)
Nyt vaan ristiselkä alkanut vihottelee ja nivus-/häpyhuulten kipuili pystyssä on jo melko suurta. Mulla siis ollut edellisissäkin raskauksissa sellainen "kiva" vaiva, että häpyhuuliin tulee raskausaikana suonikohjua (toiseen enempi) ja siksi turvottelevat ja kipuilevat nivusia myöten voimakkaasti seistessä. Tässä raskaudessa tämä riesa vaan alkanut jo aiemmin kuin edellisistä :mad: Ja kestää tasan siihen asti kun vauva on ulkona. Pitkä kipuilu siis vielä tulossa sen puolesta :confused: Onneksi työni on pääsääntöisesti istumatyötä..

Vaimo ja vaavi rv 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Mulla kans ristiselkä vihottelee, nyt on parempi kun olen lomalla ollut tämän vikkoa ja selkä on saanut levätä..mutta töissä ollessa loppuviikkoa kohti alkoi viime viikollakin liikkuminen muistuttaa ankkakävelyä..veikkaan ettei tällä selällä hirveesti joulun yli enää töitä tehdä :/
 
Aikaista aamua kaikille!
Ahkerasti olen käynyt täällä lukemassa juttujanne, mutta kommentointi on jäänyt tekemättä kun ei mukamas aikaa riitä.. :whistle: Näyttää siltä että pian riittää aikaa niin paljon että ihan itkettää.
Täällä uni ei maistu, kun omat olot valvottaa.. Samalla päässä pyörii esimiehen eiliset sanat: "Nyt on mietittävä tarkkaan pitääkö sun jäädä pitkälle saikulle, kun ei näinkään voida jatkaa"
Mulla siis ongelmia riittää niin etten uskonut yhteen raskauteen näin paljon mahtuvankaan. Kaikista pahin on tuo näön ja tajunnan heikentyminen yht'äkkisesti, epäilin aluksi verenpaineita mutta hommasin mittarin ja niistä paineista ei syytä löytynyt :mad:
Nyt olen todennut että verensokerit taitaa heittää häränpyllyä, ja vaikka joudun syömään 1,5h tunnin välein niin silti kerkee siinä välissä olo heikentyä radikaalisti, ei kiva! :(
Sitten vielä nämä järkyttävät vuodot jotka vaan pelästyttää, maanantaina äippäpolin päivystyksen ultrassa selvisi että istukka on kohdunsuun päällä ja siinä samassa nipussa on myös hematooma. :poop: :mad:
Nyt joudun sitten hidastamaan aika reilusti toimintaani, ja se ei oikeen kolmen hengen työryhmässä vaikuta helpolta hommalta. Siitä syystä toivovat että saatais asiaan joku tolkku, ja kerkeisivät jouluksi (joka on meillä vuoden tärkein myyntisesonki) perehdyttämään mulle sijaisen.. tää on niin kurjaa, mutta jopa mieheni sanoi että terveys ennen kaikkea!! ❤
Tänään soitan neuvolan yleiseen puhelinpalveluun, ja kysyn sieltä että mitäs nyt keksittäis..
Anteeksi omanapainen vuodatus, mutta johonkin tuntui nyt hyvältä sylkästä tämä mikä mieltä eniten painaa :oops:

Rv 16+1
 
HaamuAamu15 tsemppiä kovasti ja kaikkien raskauskuulumiset on yhtä arvokkaita! Ihan totta on, että terveys ennen kaikkea, niin lapsen kuin sun. Mitä mieltä ovat neuvolassa pitäiskö sun jäädä sairaslomalle? Toivon parasta ratkaisua ja turvallista raskautta!

Katjuska87 mullakin pyöri mielessä viime yönä kohtukuolema-jutut, juurikin sen takia kun tuttu sai sellaisen vasta. Se on kuitenkin käsittääkseni aika harvinaista, ja pelkoja riittää niin miljoonia jos niitä oikein etsii, joten pelko pois. :)
 
Haamuaamu15: Minä jouduin esikoista odottaessa sairaslomalle vähän ennen raskauden puoltaväliä supistelujen ja kovien selkäkipujen takia.. Onhan se tosi inhottavaa, mut pakko on vaan ajatella vauvan parasta nyt.
Mullakin selvisi ultrassa että istukka on osittain kohdunsuun päällä..pari viikkoa sitten vuodin aina seksin jälkeen,mutta nyt on pysynyt vuodot poissa..

-Katjuska rv 15+1
 
Pähkinäpuu: Kiitos tsempeistä! Kyllä tosiaan pieni ja omakin terveys on tärkeintä. Soitin neuvolan puhelinpalveluun, mutta mulla on neuvolalääkäri jo 22.10. Niin sanoi että pärjäile sinne asti.. ei kai muukaan auta.
Katjuska87: Mä oon myös jäänyt esikosta rv 24-25 lopullisesti saikulle. Nyt alussa toivoin että voisin olla edes vähän pidempään töissä, mut nyt mennäänkin ojasta allikkoon ja kyllä harmittaa.. Seksiä ei olla rv 8 vuotojen jälkeen harrastetttu ollenkaan, onneksi mies ei edes odota että mitään peittoja heiluteltaisiin. Hälle on nyt riittänyt toisenlainen läheisyys.
Katsotaan mitä tulee tapahtumaan, päivä kerrallaan nyt lääkärin aikaan asti.

Jaa, töihin olis taas raahauduttava. Toivottavasti on edes vähän parempi päivä kuin eilinen..

Aurinkoista päivää kaikille!!
 
Miten helposti te olette saaneet aiemmissa raskauksissa sairauslomaa selän vuoksi? Mä olen jo täällä töissä itkua vääntänyt, kun selkä on jo nyt aivan kammottavassa kunnossa. Vielä pitäisi jaksaa useampi kk, ja tiedossa ei käsittääkseni ole kuin kipujen pahenemista kun vatsa kasvaa lisää :(
 

Yhteistyössä