Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Huomenta!

Mitenkäs teidän muiden muksut ovat viime aikoina liikkuneet? Täällä tuntuu, että tämä viikko menty tosi vähillä liikuilla. Äsken koitin herätellä, että jotain tuntisin ja jotain tunsinkin ei kyllä mitään liikelaskentamääriä. Pitää koittaa tuossa vielä herätellä ja kait sitä pitää lähteä näytille, jos on kovin vaisua.

Niittys 37+2
 
Pitkää perjantaita!
Keli ei kovin keväinen, lunta pyryttää...

Viime yö meni vähän harakoille alkupäästä, kun jännäsin alanko oksentaa. Tytär oksenti illalla pari kertaa. Uusintaa viime pääsiäiseltä kun se meni oksutaudissa.
Koristellaan nyt varuuksi pojan kanssa virpomisoksia ja katsotaan pääseekö huomenna virpomaan vai onko oksentelu tarttuvaa. Sehän voi jo näillä viikoilla edesauttaa synnytyksen käynnistymistäkin. Ja juuri kun tuon pöpön ei tarttiisi meillä vierailla. Heti tiistaina halli tyhjenee ja miehellä riittää hommaa.

Pitääkin katsoa tuota strepton tulosta näkyykö kannassa. Minulta se otettiin talviloman aikaan äitipolilla ja sanottiin, että sitä tulosta ei sitten kerrota onko nega vai positiivinen.
 
Pumpuli, neuvolako niin sanoi? Onpa outoa! Kyllähän se jo vaikuttaa siihen milloin pitää lähteä synnärille, ja jos sinne joutuu soittelemaan niin sitä usein kysellään, toki näkevät sen sitten koneeltakin jos annat luvan katsoa mutta hitaampaahan se on. En keksi mitään syytä miksi sulle ei kerrottaisi o_O onks tää taas tätä synnyttäjän holhousta Suomessa vai mitä :mad:
Ja Niittys, mene ihmeessä näytille jos ei ala liikkua!
 
Meillä neuvolassa sanottiin, että jos sieltä ei mitään kuulu, niin streptokokki on negatiivinen silloin. Onpa erikoista jos ei ilmoitella positiivisesta :O Täällä vauva liikkuu tosi aktiivisesti, mut yöllä nyt huomattavasti vähemmän..hyvä vaan :) tää rytmi passais syntymän jälkeenkin. Närästää täälläkin ja aamupahoinvointi astunut uudestaan kuvioihin. Ei oo oksentaa tarvinnut mutta aamuisin tosi kehno olo on :/ Katjuska rv 38+1
 
Kyllähän tuo tuossa äsken jumppatuokion piti ihan asianmukaisesti mutta välillä on kyllä pitkiä aikoja ihan hiljaista. Meillä on matkaa synnärille reilusti yli 100on niin se tietysti vaikuttaa siihen, miten herkästi lähtee näytille, vaikka tietty jos huoli herää niin lähteehän sitä.

Mutta äsken tosiaan kakkareissun jälkeen liikkui varmaan 10 minuuttiin sen yli 10 liikettä. Nyt sitten alkoikin supistella, että ans kattoo, millainen päivä tästä tulee. Mutta noita liikkeitä tarttee tässä kyllä seurailla.
 
Mä kyllä aktiivisesti lasken liikkeitä, mutta ne on kyllä jotenkin muuttuneet. Ei ehkä tunnu niin selvästi, mutta kun menen kyljelleen ja vaihtelen kylkeä niin kyllä niitä potkuja onneksi tulee reippaasti

Ja Pumpuli kyllähän sulla on oikeus omiin labratuloksiisi. Eli soita neuvolaan tai katso kannasta. Kyllä se sieltä selviää

Mä kävin ke labrassa ja sain streptotuloksen jo to! Eli negatiivinen oli onneksi. Jotain positiivista sentään :love:

Mullakin näitä vaivoja piisaa. Suonikohjut on järkytt ja keskiraskaudesta oli pinnalliset tukokset ja jouduin piikittämään Klexanea. Koko lopouraskaus onkin menty tukisukilla.. Peräpukamatkin löytyy ja ne on kyllä inhat. Synnytyksen jälkeen olen varmaan ihan paviaanin näköinen :cry: Samoin koko alapää on täynnä isoja ja pieniä suonikohjuja.

Ke otettiin myös alat ja sappihapot, koska esikossa nuo nousi ja siskolla oli paha raskaushepatoosi. Nyt oli sappihapot ok, mutta alat kohonnut. Tiistaina on seuraava polikäynti ja mä niiiin tahdon sen käynnistyspäätöksen!!! Aion vedota radiin, tohon alattiin ja nopeisiin synnytyksiin. Mulla hajoaa pää kun stressaan kohtukuolemaa (johon radi ja hepatoosi lisää ymmärtääkseni riskiä) ja kotona tai matkalla tapahtuvaa synnytystä...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä beibi liikkuu entiseen verrattuna vähän, lähinnä muljuaa. Liikelaskentaan kuitenkin sit saan aina ne tarvittvat liikkeet, et oisko vaan tilanpuutetta ja muutenkin rauhottumista :)

Mulla meni yö ihan persiilleen... Kun sit vihdoin taas sain nukahdettua niin pari tuntia siitä heräsin tosi koviin menkkamaisiin kipuihin. Johtuivat varmaan noista tutkimuksista mitä eilen tehtiin kun kuitenkin oli aika kovakouraisia kun piti sitä lantion tilavuutta tutkia.
Otin särkylääkkeen ja menin takaisin sänkyyn. Jossain vaiheessa se on selkeesti loppunut kun oon nukahtanut uudestaan heräten sit aamuyöllä iskias- ja lonkkaäsärkyyn. Nyt sit olo on kun joku ois hakannu lekalla lantiota... :unsure:
Itsekkin oksentelin koko eilisen illan.. loppuillasta enää mahanesteitä kun ei mikään pysynyt sisällä :cry:
Ai että tää loppuraskaus on ihanaa!!:D Tosin mielummin otan tän kun ne alkuraskauden vaikeudet, tiedän nyt ainakin et jossain kohdin helpottaa! :p

Nyt jännätään et saadaanko tänne pikkutipuja pääsiäisen aikana :rolleyes: Itse toivon pysyväni yhdessä kasassa vielä 2vkoa, sen jälkeen vauva saa ihan rauhassa tulla!:)
 
Pähkinäpuu kihomadot harvoin näkyy ulosteessa toisin kuin esim suolinkaiset. Kihomadot todetaan tikkunäytteellä.
Meillä poika pissas pitkästä aikaa viime yönä sänkyyn ja nyt oon entistä hysteerisempi että meillä niitä on.... :ninja:
Jos lääkäri tuseerasi niin pitäs ne sisäiset peräpukamat sillä tavalla erottaa. Mulla tuli esikoisen synnytyksessä tosi pahat sisäiset peräpukamat jotka on edelleenkin, ne voi esim ulostaessa/istuessa työntyä vähän ulos ja siks aiheuttaa kutinaa myös ulkopuolelle.
Mutta hyvä että voide auttaa. (y)

Hyvää pääsiäistä kaikille!:love:
 
Hyvää huomenta!

Aurinko paistaa ja eilen uskalsin tulla äp-käynnin jälkeen Rovaniemeltä takaisin kotiin. Ajattelin, että jos jään sinne niin menee kuitenkin kolme viikkoa ennen kuin mitään tapahtuu, joten ennemmin tulen takaisin kotiin ja lähden vaikka heti uudestaan takasin, vaikkei toi 300km autossa istumista niin herkkua enää olekaan.

Nyt sit aamulla vessassa käydessä tais olla limatulppa paperissa. Aiemmista en koko limatulppaa tainnut edes bongata. No en aio sen enempää stressata, katsellaan rauhassa, tässähän saattaa kuitenkin mennä vielä se parikin viikkoa...

Toukka16 37+4
 
Mulla on myös vauvan liikkeet muuttuneet,mutta aina tulee kyllä se 10 liikettä, kun rupeaa myörimään. Mulla vauva tykkää onneks enemmän liikkua päivällä, kun yöllä :D Yöllä vauva kyllä aina liikkuu tiettyyn kellon aikaa, mutta sitten rauhottuu :)

Mullakin olin se streptokokki negatiivinen.

Tuli tista limatulpasta mieleen, kuinka moni on ihan selvästi sen bongannu ja kuinka moni ei? :)
 
Mulla on ollu verisen tapaista vuotoa nyt jonkin verran mutta limatulppaa en ole bongannut. No en siis ole koskaan aikaisemminkaan siihen törmännyt. Olo on taas tosi hyvä ja yöt menneet hyvin ja rauhallisesti. Vauva liikkuu omaan tahtiinsa. Selkeitä uni ja valveillaolojaksoja niin en ole herätellyt enkä miettinyt liikelaskentaa.
Kuopus lähti juuri mummolaan pääsiäiseksi serkkujen kanssa ja mä alan leipoon. Illalla leffaan ja muu päivä oleskelua. Hyvä mieli kun saa pienesti koko ajan jännätä. Fiilis on että mennään hyvin lähelle laskettua mutta ei kuitenkaan paljoa yli. Eli se kaks viikkoa maximissaan. Hurjan kivaa!
Anscuhan varmaan ihan kohta kuoriutuu??? :love:
Hyvää pääsiäistä!!!!
Nöösikkä 38+1
 
Hei naiset, oisko teillä tietoa tai arvauksia mitä ihmettä tämä vois olla, mulla on nyt muutaman tunnin ollut jotain ihme poreilua/väreilyä/kuplintaa kohdussa?! :eek: Se ei ole suolessa eikä mahassa, ennemminkin tuossa aika pinnassa, tuntuu että se liittyis lapsiveteen. Ei tunnu mitenkään pahalta, mutta hämmentää kun sitä tulee nyt aika jatkuvalla syötöllä. Vähän niin kuin pillillä puhaltais vettä. Ei kuulu, tuntuu vaan.

Mulla on kans tänään ja eilen ollut vaisumpiliikkeinen vauva, meinaa aina sitä huolestua, mutta oon sitten saanut jotain möngintää ja pientä puskemista kun oon tunnustellut ja ootellut. Kaks yötä myös mennyt pyöriskellessä sängyssä.. :sleep:

Sadeyes ois kyllä outoa jos ois kihomadot näin pitkään ollut, mutta pitää tätä tarkkailla. Luulisin että mua kutittais ihan hulluna enemmän jos ois niitä. Katsotaan. o_O
 
Viimeksi muokattu:
Haudi! :) kiitos Nöösikkä ihanasta tsempistä!♡ jospa se vauva tässä jossain vaiheessa kuoriutuu.. :)

Pähkinäpuu, niinpäs olikin että siullakinhan se strepto on nwgatiivinen, hyvä! :) en hokannu tota sulta tullutta viestiä vasta kun olin jo omani lähettänyt, kun lähetettiin varmaan niin samaan aikaan! :)

Täällä pääsiäoistä vietetään miehen ja kisujen kanssa, ostin mämmiä ja suklaamunia :D

Ihanaa pääsiäistä kaikille!♡
Anscu ja Pikkuinen 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
nyt mä pyydän anteeksi etten ole kerennyt koko kuukauteen täällä käymään ja kirjottaa, olenollu kivulias ja väsyny niin en ole jaksanut ajatella mitään muuta kuin pakolliia asioita,
nyt kuitenkin olen käynyt useaan kertaan polilla kontrollissa ja tilanne on se että meillä vauva on ja pysyy perätilassa ja mun lantiot on kuvattu jossa todettu ei voi synnyttää perätilavauvaa normaalisti joten mulle tehdään sektio, sovittu sektio päivä on 26,3 eli mulla on silloin viikkoja 38+2, en nyt kerkeä lukemaan näitä kaikkia mitä täällä on nyt puhuttu mutta koitan myöhemmin jaksaa ja keretä paremmin
nostremame rv38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Pähkinäpuu juuu tuli vaan mieleen ne kihomadot kun niitä täällä on liikkeellä.:D Kihomadot on kuitenkin tosi yleisiä. Muistaakseni joka 10.ihmisellä niitä on ja yleensähän ne on oireettomia, jos niitä on paljon niin saattaa vähän hanuri kutista etenkin yöllä. Mut tosiaan kutinat on yleisiä muutenkin raskaana!

Mullakin tuntuu tuota kuplintaa ja poksuu ja rutisee lapsivesikalvot välillä ihan niin että kuulee sen äänen. :p

Nostremame onnea huomiselle! :love:
 
Joo ihan mahdollisia toki ne kihomadotkin :D, hyvä poissulkea. Okei, hyvä jos jollakin muullakin rutisee, uus tuntemus vaan mulle. Peräaukossa alkanu tuntua myös painetta näiden supistusten aikana. (y)

Nostremame tsemppiä!! Jännää. :)

Täälläkin mämmi maistuu, ai että se on hyvää rahkan ja kerman kanssa. Ja kun ottaa ei-imellettyä niin ei ole edes niin paha herkku! ;)
 
Ihan tuli vilkas päivä vauvalle tästä päivästä. Mitä lie välillä mietiskelly. Tänään on pariin otteeseen supistellu. Äsken piti ihan kellottaakin. Vajaa tunti mentiin 5-10 minuutin välillä mutta supistus oli lyhyt vain puoli minuuttia eikä minun mielestä niin napakka alkuinen ja loppuinen kuin ne varsinaiset sitten ovat. Sittenpä taukosivat, vaan nyt tuntuu taas. Hohhoijaa... Onneksi mies näyttää nukkuvan sohvalla, jos tässä vaikka tarttee ens yö valvoa...

Kihomadoista, minulla onnelliselta niitä on ollut kahteen otteeseen. Ei kyllä mulla kutittanut mutta aina illalla tuntui semmoista epämiellyttävää kaiherrusta. Bongasin sitten ihan madon. Eli mulla ainakin oli iltaisin oireilu. Onneksi lääke auttoi hyvin.

Niittys 37+2
 
Nostremame Tsemppiä huomiseen :)

Me käytiin tänään miehen porukoilla syömässä. Tuli taas syötyä vähän liikaa :D sitten, kun käveltiin sieltä pois niin tuntu kohdussa tai siis tuolla alamahassa semmosta pistelyä parikin kertaa :eek: mitähän oireita lie :D
 
Niittys, mulla selkeesti päivät erilaisia liikkeiden suhteen, ja joskus saa todellakin töniä pitkään, ennen kuin tyyppi alkaa möyriä. Toisen kerran taas tuntuu, että tulee vatsan läpi.

Nostremame, tsemppiä huomiselle!

Itkuhälärit on nyt tilattu Verkkokaupasta, tuli niin paljon halvemmaksi kuin normikaupasta osto. Päädyin niihin Philipsin testivoittajiin, kun samaa merkkiä oli entiset ja tosiaan toimivat myös pattereilla. Tilasin myös imetysmekon ristiäisiin. Onko kukaan tilannut 9kk-kaupasta Purpless-merkkisiä, ja jos, niin mitä olette tykänneet? Musta siellä oli kivoja verrattuna perus H&M:ään, ja aika edukkaat hinnat. Zalandon alessa oli enää isoja kokoja, ja mä en raaski pulittaa mekosta melkein satasta, kun käyttöikä on suht lyhyt.

Jee, närästys meni ohi, kun en enää syö salaattia. Eli raa'at kasvikset ei näköjään mulle sovi. Tein sit pitkästä aikaa kasvissosekeittoa, ettei ihan pelkällä rahkalla ja marjoilla mennä. Lapset söi tänään tuoreita korvapuusteja, hyvä ettei itku päässyt, kun teki niin mieli -mä niin kaipaan pullaa.
 
Nostremame, tsemppiä kovasti! :) kohta siullakin nyytti sylissä!♡

Ollakkovai, mekin on ostettu verkkokaupasta ne philipsin "testivoittaja" itkuhälyttimet :D sama merkki kuin on tuo rintapumppukin.

Just saunasta tultiin ja nyt katotaan voice of finlandia mämmiä mussuttaen, nam :D
Mukava pitkäperjantai iltaa kaikille! :)
 
Voi luoja, että joskus ottaa ohtaluuhun tuo mies!!! Ehkä voi olla vähän tunteet pinnassa ja hormonit myrskyää enkä muutenkaan ole lehmänhermoisin ihminen mutta ai että osaa mieskin olla ärsyttävä ja välillä täysin ilman tunneälyä sammakoita laukova. Murrr...

Supistukset laantuivat. Ihme kyllä, kun ottaa huomioon äskeisen kierrokset. Jos kohta saunaan, kun mies niin nätisti pyysi. Tiedä vaikka lähtö sitten tulisikin. Yksi ässä tuli eilen ja toinen tänään niin jos nyt sitten tuo sauna. :)
 
Iltaa ja hyvää pääsisäistä! :)

Mää en oo koskaan bongannu limatulppaa missään raskaudessa.. mikä liene sitte onkaan ;)

Meillä on lapsilla ollut kihomatoja ja sen kyllä niiltä huomaa kun kutisee, sitten kun menee heti katsomaan niin ne kyllä näkee ja voi ottaa pumpulipuikolla pois, tietty lääkkeet sitten myös kaikille että pääsee eroon tuosta viheliäisestä vaivasta :mad:

Täällä ollaan kotona :whistle::LOL:(y)
Kylläkin valohoidossa, vauvalta alettiin eilen mitata bilirubiiniarvoja, kohosi tieten tasaisesti ja tänään ylitti valorajan, harmitti niin paljon kun oltiin jo eilen pääsemässä kotiin ja sit ei päästykkää tuon takia, tänään sitten hoitaja kävi aamusta sanomassa että pitää aloittaa sinivalohoito, aikoi tuoda sinivalopatjan siihen vauvan sänkyyn jne, mutta onneksi olin kuullut muutamaa viikkoa aiemmin että kaverin siskolla oli ollu lapsi kotona sinivalossa ja kysäisin oisko mahdollista, se ihana lääkäri päästi meidät ohjeistuksen ja laitteen kera kotiin :love: oli jo niin ikävä tänne!
Eli nyt se on yhden vrk:n koko ajan tuossa patjalla, voi pitää sylissä ja siinä kuivittaa ja tehä kaiken tarpeellisen, huomenna käydään kontrollissa vierihoitopkl:lla että tällaista tänne mutta niin mukava olla kotona ja mies ihanainen oli siivonnut koko talon, mikäpä tänne oli tulla! :LOL: Juustokakkuaineksetkin löytyi niin tekasin pääsiäiskakunkin jos sattuu että vieraita tupsahtaa :D

Nostremamelle tsemppiä!! :love: Kohta sullakin voiton puolella(y)
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85

Yhteistyössä