Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Onnea Hanzu potrasta pojasta ja hienosta urakasta!!!! Toivottavasti saat nyt hetken levätä ja aloittaa vauva-arjen voimaantuneena! :love:
Täällä vauva on kyllä tosi vilkas edelleen. Ovat oikeasti kipeitä nuo liikkeet kun istukkakin on takaseinässä, niin mitään vaimentavaa ei ole tuossa vatsalla. Navan viereen on tullut pieni mustelmakin potkuista :ROFLMAO:
Yö oli myös pitkästä aikaa täysin kivuton. Hormonit pitävät jonkin verran hereillä mutta lepään yöt silti hyvin. En juurikaan enää katsele kelloa ja harmittele sitä vaan yritän elää kropan mukaan. Välttyy siltäkin stressiltä että koska pitäis nukahtaa ja koska herätä.
Nyt päivän touhuihin ja tänään neuvola. Täällä meillä tuo terkka ei kai tee sisätutkimusta ollenkaan vai miten muilla Vantaalaisilla? Edellisissä raskauksissa tuonne urkittiin joka kerta. Nyt harmittaa jo valmiiksi että enää ei ennen synnytystä varmaan tiedä ollenkaan mitä edistymistä tapahtuu ja mistä lähtökohdista laitokselle sitten lähdetään:(
Nöösikkä 37+5
 
Paljon onnea HANZU!

Ehkäisystä ei olla kauheasti puhuttu, mutta hyvin todennäköisesti laitan hormonikierukan. Mulla oli edellisen synnytyksen jälkeen melkein 8v ajan ja tykkäsin kyllä. Ei vuotoja, ei sivuoireita. Kertaalleen vaihdettiin siinä välissä. Jossain kohtaa sitten sterilisaatio tulee ajankohtaiseksi, mutta eletään nyt hetki vielä ilman ihan lopullista päätöstä.

Täällä vauva liikkuu aika paljon, tosin on myös rauhallisempia päiviä. Yleensä on kunnon aamu- ja iltajumpat. Tilaa kai on, kun on niin pikkuinen (nyt n. 2,6kg)

Yö oli taas tavanomainen, heräsin kai 4 kertaa vessaan ja ravistelemaan puutunutta kättä. Hoitokoira herätti pari kertaa hyppäämällä sänkyyn (omat eivät tule, eikä meillä koirat saa sängyssä nukkua). Mutta sain kyllä ihan sikeääkin unta pätkittäin.

Nyt pitäs jaksaa hieman imuroida ja järkkäillä paikkoja, tulee päivällä vieraita.

Huhtihapsukkainen 37+3
 
Vauvan liikkumisesta: Mulle sanottiin neuvolassa, että se on vanhentunutta tietoa,että vauva rauhoittuisi synnytystä koden..että hyvinvoiva vauva liikkuu aktiivisesti ihan synnytykseen asti, ja kannattaa tehdä heti liikelaskentaa, jos tuntuu että vauva liikkuu harvakseltaan. Tietenkin liikkeet tuntuu erilaiselle loppua kohti, kun tilaa on vähemmän. Mut ei kannata sen piikkiin laittaa jos ei juuri mitään liikkeitä tunne,että nyt on synnytys lähellä,vaan olla soittelemassa ennempään ä-polille/synnärille käyrille pääsyä,että onhan vauvalla kaikki kunnossa.

Ehkäisystä: Täällä inhotaan kortsun käyttöä molemmat. Vissiin e-pillerit ei sovi imetysaikana? Minipillerit käy? jos ne vaikka sitten. Ei varmaan uskalla ees saman peiton alla nukkua täysimetykestä huolimatta, ettei pääse vahinko käymään, kun ollaan näköjään sen verran hedelmällistä porukkaa :D kun silloin kun jätin e-pillerit pois niin tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi, se tosin meni kesken, mutta keskenmenon jälkeen tein jo uuden positiivisen raskaustestin 7vk:n päästä.. :D
 
Onnea Hanzulle potrasta pojasta! :love:

Ehkäisyä mietin itseasiassa justiin yks päivä et mitähän sitä rupeis käyttämään. Mulla oli ehkäisykapseli esikoisen jälkeen ja se oli ihan jees. Otatin sen pois toukokuussa kun meinattiin että tehdään toinen josta kuukauden päästä päätettiin et mennäänkin naimisiin :LOL: Sit käytettiin kortsua mut eipä se näköjään kauheasti toiminut :rolleyes: Tai oikeastaan olin laskenut ite väärin jotenkin sen oviksen ja ei sillon sit käytetty niin lopputulos nähdään sitte 5vko päästä ;) Jotain ehkäisyä on pakko siis käyttää, mun raskaudet saatto nimittäin olla tässä ellen joskus 10v päästä oo unohtanut tätä kauheutta!

Vauvan liikkeet on täällä enää sellasta möyrintää, joskus jotai ntökkimistä. Ihan hirveästi on vauva rauhottunut, mut iltaisin kyllä vaihdellaan puolta ja tökitään pyllyä tohon tyrkyllä ettei kuitenkaan huolissaan tarvii olla :)

Mä en ymmärrä mikä tälle iskiakselle nyt tuli! Aivan kauhean kipeä ja meinaa jalka väkisten lähteä alta :eek: Sängyssä kun vaihtoi vähän asentoa niin itku meinas tulla kivusta ja ylösnousu istumasta on ihan kamalaa.. Kiva lähteä kauppaan ja esikoisen kanssa ulos tonne liukkaaseen... (y):cry:

Mä en jotenkin usko et meidän tapaus tulee ensinnäkään a) itsekseen ja b) LA tai sitä ennen. Torstaina selviää mikä on lääkärin näkemys asiasta ja mikä on vauvan koko. En usko et on mitenkää normaalia suurempi,kun vielä kuitenkin vaihtaa sujuvasti puolta mahassa. Pitkä on varmasti niinkuin veljensä!
 
Onnittelut Hanzulle hyvän kokoisesta pojasta!!♡ Ihanaa!!♡♡ :)

Täällä vielä yhtenä kappleena :D
Pippuri, mullakin liikkeet on vähentyny ja siksi halusinkin viime viikolla ihan käyriläkin käydä. Hyvin kuitenkin kaikki oli, mut loppua kohti varmaan vauvala vähempi tilaa liikkua .

Nöösikkä, meil on ait samana oäivänä neuvola, kun mullakin tänään. :) Oma terkkari vaan on nyt lomalla, niin aiellä on sijainen, mut samapa tuo, kohan joku on :)
Ihanaa, kun nyt on lyhyt työviikko ja ens viikkokin miehellä, kun pääsiäinen pätkäsee kummaltakin puolelta arkipäiviä, saa miehen kans hengailla enempi kun sen ei tarvi töihin mennä♡

Anscu ja Pikkuinen 39+0 (kääk, tasan viikko laskettuun! :D)
 
Inhoon kyllä itekin kortsua että katotaan miten sitä sitten pärjää.. Aiemmin mentiin siis kierron ja tuntemusten seurailuilla (mulla aika tarkka kierto) ja kriittisillä hetkillä kortsu tai ei sisään.. mutta joo ei hirveen varmoja keinoja. :D Toisaalta jos ei niin pistäis pahaksi vaikka siemenet löytäis tiensä perille, niin sitten ei niin vahvasti kaipaakaan ehkäisyä. ;)

Just katoin aamulla kalenteria ja aattelin että ansculla on viikko laskettuun. :p

Onko muiden vaikea nousta, jos on ollut kauan samassa asennossa? Mulla on yöllä ihan tuskaa nousta vessaan, saa raahata itsensä niin vaikeasti ylös sängystä, kun sattuu nivusiin ja vatsaan ja vaikka mihin.
 
Oon harrastanu tota liikelaskentaa, ehkä vähän liikaakin :D Ja oon saanu aina sen 10 liikeettä ja enemmän :)

Mulla kanssa nouseminen tuottaa kyllä välillä tuskaa :D Varsinki aamuisin on ihan kauheeta nousta sängystä ylös!

Mua ihan jännittää kuka meistä poksahtaa seuraavaksi!
 
Paljon onnea Lily ja Hanzu! <3

Täällä jomottelee iltaisin alaselkää ja alamahaa. Varsinkin saunan jälkeen on kipeämpi olo. Toissailtana olikin kunnon jomotukset. Lisäksi vauva liikkuu iltaisin tuolla alhaalla jotenkin todella kipeästi. En tiedä, mitä puuhailee, mutta sattuu se ainakin. Liikkuminenkin on jo vähän hankaloitunut paineen tunteen takia. En kyllä uskokaan, että tämä syntyy LA tai ennen. Torstaina taas äitipolikäynti, jossa aion kysyä siitä käynnistyksestä LAn tietämillä. Kun eri lääkäri on näköjään aina eri mieltä.

Nyyttitervetullut ja pikkuMötkö 36+3
 
Onnea Hanzu! Nyt pääset nauttimaan pikkuisesta, ihania ensipäiviä ❤

Täällä myös vauvan liikkeet muuttuneet. Ja ehkä vähentyneet? Teen aika herkästi laskentaa jos tuntuu ettei ole liikkunut hetkeen (tyyliin puoleen tuntiin ). Aina ne liikeet tulee täyteen noin 10-15 minuutissa, eli kyllä siellä aika ahkeraan liikutaan vaikka tuntuu erilaiselta!

Me ollaan käytetty "kunnon" ehkäistä viimeksi 2004... Kahta edellistä tehtiin tekemällä ja kuopuksen jälkeen (kohta 5 v.) on menty varmoilla päivillä, keskeytetyllä kun alkaa olemaan kriittiset päivät ja oviksen aikaan kortsulla. En halua hormonaalista ja kortsusta tulee helposti hiiva.

Tämä kolmashan on meidän ylläri iltatähti, eli varmat päivät ei sitten oikein toimineetkaan :rolleyes: Nyt on kyllä lapsiluku täysi h joku toimiva ehkäisy olisi löydettävä. Ehkä kokeillaan hormonikierukkaa (siinä kai hormoni paikallista?) tai mies menee sterilisaatioon.
 
Onnea Hanzu!!!

Me mennään varmaan kondomilla alkuun kun en hormoneja enää halua, sillä pärjättiin edellinen vuosi ennen raskauttakin.

Täällä turvotukset lisääntyneet hirveästi, onneksi huomenna on neuvola. Viime yö oli todella risainen, vauva on laskeutunut aika alas ja supistelut taas lisääntyneet. Ajattelin jo yöllä että joko tuli lähtö mut ei sentään.. Huomenna olisi jo 37+0 jos sinne asti jaksaa! Lypsin kahtena iltana ja nyt on tissit kipeät ja vuotaa :confused: oh tätä oloa. Joka toinen päivä on hyvä.. Tänään on näköjään huonon vuoro.
 
Kevätkukkanen tunnen parikin henkilöä jolla tullut hormonikierukasta samoja oireita kuin muistakin hormoniehkäisyistä. Itselleni ei sovi mikään hormoniehkäisy ja siksi en kierukkaakaan viitsi edes harkita. Ehkäisyrengaskin vaikuttaa "paikallisesti" ja silti itselläni se vaikutti mm. mielenterveyteen. :confused: Kaikki muut ehkäisyt kokeiltu jo läpi ja jäljelle taitaa jäädä vain hedelmällisyystietokone. Kallishan se on mutta lukemani perusteella nuo uudet on hyvinkin toimivia.
30vuotta täyttäneethän saa kohdunpoiston ja sitten ei tarvitse huolehtia menkkavuodoistakaan. Itse aion ko toimenpiteeseen mennä ihan senkin takia että minulla on hyvin hyvin suuri riski kystiin, myoomoihin ja endometrioosiin.
 
Neuvolassa käyty. Voi taivas että oli turha käynti!!!! No parasta antia omat näytteet eli paino sama, paineet hyvät ja pissa puhdas. 10 min ja homma ohi. Mitä hittoa ne muka tekee tiedolla etyä mitä vaivoja tällä hetkellä on? Kaikkihan kuuluvat jo tähän hetkeen. Ihan sama valitanko niitä siellä vai en. Siks en viitsi mitään sanoakaan. Onneks seuraava on laskettuna ja parhaassa tapauksessa ei tarvis enää mennä ;)
No nyt nautitaan ihanasta kelistä ja sinnitellään loppu aika:) kaikki voitava on tehty ja nyt on enää omaa aikaa! Mieskin sanoi osuvasti että enää täytyy laittaa shampanjat kylmään (y)
Nöösikkä
 
Nöösikkä: Joo tuntuu aika turhalle täälläkin tuo neuvolassa ravaaminen :/ mulla on kotona verenpainemittari,ja viimeks nappasin neuvolan vessasta muutaman pissatikun, joten tarvittavat "tutkimukset" voin tehdä kotonakin..

SaNii: Tympeetä jos eivät jo lähde käynnistelee, kun on noin hyvät viikot sulla kuitenkin :) tsemppiä! Sinä taidat olla seuraava :) Onks sulla tänään rv 38+2..? :D samalla viikolla meinaan on syntyny noi 2 muutakin meidän ryhmässä niin sehän sopis kuin nenä päähän! :D
 
AOS
Onnea Hanzulle! :)

Täällä liikkuminen on helpottunut kuukauden takaisesta! Nivusiin ei satu juurikaan kuin iltaisin ja yöllä sängystä noustessa. :) Muutoin kyllä on tukalaa, ristiselkään erityisesti ottaa sekä makaaminen että istuminen, ja alaselkään seisominen :D

Minulla tämä ihanainen PCO on hyvin pitkälle hoitanut ehkäisypuolen. Kuukautiset tulevat milloin huvittaa, eli keskimäärin kerran vuodessa (viimeisen viiden vuoden aikana) :) Esikoisen jälkeen emme ole käyttäneet ehkäisyä lainkaan, ja uusi tulokas sai alkunsa siis viisi vuotta edellisen hedelmöittymisen jälkeen!

Seksistäkin oli puhetta täällä! Meillä mies on ollut todella haluton raskauden puolenvälin jälkeen (n) Ei harrastele edes oman käden kautta, joten ilmeisesti jotakin hormonaalista? Aikaisemmin seksielämä on ollut todella vilkasta, nykyisin saan n. kerran viikossa :love: Minulla halut vain voimistuneet raskauden aikana ja olisin valmis nautiskelemaan miehestä montakin kertaa päivässä :rolleyes:

Yksi pötsikuva täältäkin!:p
AOS 37+4
 

Attachments

Onnea Hanzu!! Täällä mennään tänään 35 + 0, eli jos tänään syntyisi, niin Hyvinkäälle pääsisi. :) No tuskin kuitenkaan. Viikon päästä neuvolalääkärin kanssa katsellaan miten päin se pikkuinen on siellä masussa. Tällä hetkellä tuntuu, että pikkuinen käyttää mun virtsarakkoa trampoliinina. Koko ajan saisi juosta pissalla. Puskee myös päätään tonne kylkiluihin, eli perätilassa siellä ollaan varmasti edelleen. Mukavaa on se että äitiysloma alkoi nyt virallisesti.
 
Ei toimi toimii..... Tuli vissiin kaikille selväksi :D
Onnea Hanzulle!! Osui mun veikkaus oikeaan,että ensimmäinen synnyttäjä jolla huhtikuussa laskettuaika! :) On kyllä hyvänkokoinen vauva ollut :D (y)

Syntyikö vauva siis 21. vai 22. päivä? Niin saan noi raskausviikot oikein? Jos hormonihuuruissa/väsymyksessä ken muistaa aina,niin vois raskausviikot ilmoittaa samalla kun kertoo vauvan syntyneen/synnytyskertomuksessa. :)
38+3 kerkes vaihtua ku viime yönä synty :)
Eihän sitä tosiaan kaikkea muista :D
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
SaNii kurjaa nuo paineet ja protsku, mutta kohta voi olla sullakin jännät paikat edessä!

Mitenhän mun kärsivällisyys riittää odotteluun kun suurin osa teistä pohksahtaa ihan just kohta ja itse pitäisi jaksaa odotella vielä kuukauden päivät... :LOL:

Neuvolassa kaikki ok. Jopa vaavin rytmihäiriöt vähentyneet :love: Painokin oli tippunut muutama sata grammaa. Sf mulla on toooosi pieni, joten luulis ettei isoa sokerivauvaa ole tulossa...Nyt siis 35+5 ja sf 29. Kohta ne huolestuu liian pienestä vatsasta. Toi menee just ja just vielä alakäyrällä.
 
Onnea Hanzu pojasta! :)

Täällä vauva ollut myös kovin rauhallinen viime aikoina. Iltaisin saattaa liikehdintää tuntua se 10x ylikin, mutta muuten taitaa jäädä rajoille. Ei ole ehtinyt nyt rauhoittua laskeskelemaan, kun viikonloppuna oli vieraita yökylässä ja alkuviikko on nyt mennyt siivotessa yläkertaa paremmin. Tomaatit pitäisi koulia vielä ja alakerta siivota. Mutta eihän se pikku lepo pahitteeksi olisi. Tulee vain makoilemisesta heti iskias kipeäksi ja liikkuminen huonontuu.

Päänsärkyä on ainakin joka toinen päivä ja paineet on kuitenkin hyvät, kun omalla mittarilla mittaillut silloin kun päänsärkyä. Yritän ennen lääkkeen ottoa muilla keinoin saada paranemaan, juomalla vettä enemmän ja syöminen. Joskus auttaa, joskus ei.

Huomenna onkin taas neuvolaa.
Tänään jännäillyt, ettei ole mitään vatsapöpöä tulossa kun väliin vatsassa möyrästää ja vähän kipeäkin välillä ollut, muttei ole oksettanut. Poijalla ei todettu viime viikolla mitään vakavaa masukivun takia, ja on voinut olla vain tosi lievää vatsatautia jossa ei tarvitse oksentaa tms. Kovaakin vatsatautia on kyllä liikkeellä täälläpäin... Se nyt tästä vielä puuttuisikin.
 
Ei ne käynnistele :D kun on vissiin vähän ruuhkaa, mutta sain uuden ajan perjantaille ja tiistaille, tiistaina EHKÄ käynnistys kun henkilökuntaa on pääsiäisenä kuitenkin vähän vähemmän kuin normaalisti. Perjantaina aika vain siksi, että pitää kontrolloida ja neuvolat kiinni, mutta jos siltä näyttää niin silloinhan ne käynnistää jo silloin.
Että yritän nyt sit ottaa rauhallisesti yksivuotiaan kanssa kotona :D
 

Yhteistyössä