Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

SaNii: No höh, sit ei auta kuin odotella!
AOS: Onpas pikku masu :)
Pippuri: Mulla oli esikoinen 11vk pää synnytyskanavassa ennen kun syntyi. Ensimmäistä odottavilla usein on vauva jo paljonkin ennen synnytystä pää siellä alhaalla jo. :) suunta oikea! (y)
 
Neuvolassa käyty :) oli nyt se sijainen ja sehän olikin paljon jotenkin miellyttävämpi kuin se "oma" terkkari :) vaikkei mun omassakaan sillee vikaa oo, ihan ookoo sekin toki on mut toisten kaa kemiat vaan vielä jotenkin paremmin vaan synkkää :) ja tää oli minusta aivan ihana! :)

Kaikki oli ok ja vauva tuntui jo olevan alhaalla kunnolla ja varmaan kiinnittynytkin :) mulla itellä ei ollu paino noussu yhtään, pysyny täysin samana josta olin erittäin iloinen :D ei ollu mitään uutta, normikäynti siis.

Huomenna ois hieronta, ihana kun onkin hartiat aika jumissa!
 
Kivoja neuvolakuulumisia. :) Mullakin huomenna neuvola, ja ens viikolla vielä lääkäri niin saa tarkemmin tietää sijainnin, koon ja kohdunkaulan tilanteen.

Ai että määki ootan että tää nuha ja yskä ois ohi ja pääsis vielä hierontaan ennen synnytystä!
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Pitkästä aikaa iski kauhea migreeni. Olen maannut useampaan otteeseen peiton alla silmät kiinni. Hetkeksi hieman helpottaa, mutta kun nousee ylös niin iskee taas karsea päänsärky ja oksettava olo. Paineet on onneksi ihan ok. Ja mulla ei oo tietenkään mitään sellaista lääkettä, jota sais raskaana ottaa. Panadol on ihan sama mihin sen työntää, ei se migreenipääkipuun auta yhtään.

Voi valivali taas :cry:
 
Onnea Hanzu! <3

Onpa harmi, kun teillä joillakin on tympeitä neuvolakokemuksia. Itsellä ne ovat aina olleet oikein informatiivisia. Aika jännä, kun noin nopeasti on käynti ohi. Kun periaatteessa vauvan sydänääniäkin pitäisi kuunnella yli minuutti, että mahdolliset dipit sieltä löydettäisiin.

Itsellä oli tänään neuvolakäynti. RR, pissa, paino ja hb ok. Sf-mitta keskikäyrällä. Pään saa edelleen ulkotutkimuksessa liikkumaan eli vaikka onkin jo aika alhaalla, ei ole vielä kiinnittynyt. Myös lapsivettä edelleen normisti/reilusti ja nämä kaksi asiaa kun yhdistää, pitää ehdottomasti vesien mentyä olla makuulla, että napanuora ei luiskahda pinteeseen. Eikö teillä nopeasti neuvolassa piipahtaneilla näistä puhuta mitään neuvolassa?!? Vai onko muksut jo niin alhaalla, että esim. tuosta ei ole mitään huolta? Iisisti pitää ottaa, kun sekä synnärin että neuvolan toiveena olisi, että ei käynnistyisi itsestään, vaan vasta sitten äitipolin kontrollikäynnillä. Niin joo ja täytettiin myös lomake harvinaisten aineenvaihduntasairauksien seulomiseksi vastasyntyneeltä, kun sekin lappunen pitää olla täytettynä kuulemma synnärille mentäessä. Ainakin meillä päin. Aikaa meni semmoinen 40 minsaa tuolla käynnillä. :)

Mullakin oli tänään migreeni. =D Mutta mulla onneksi Panadol tehoaa tosi hyvin.

Mitäs vielä... Joo, perhetyöntekijäkin on piipahtanut. Meillä perhetyöntekijä käy jokaisen vauvaa odottavan perheen luona odotusaikana ja sitten uudelleen vauvan synnyttyä. Oli ihan mielenkiintoinen käynti. =) Sitten tarvittaessa on lisäkäyntejä, jos perheessä on käynteihin tarvetta. Tämä kaikki ennaltaehkäisevässä meiningissä ja vasta sitten isommassa huolessa mennään korjaavaan sosiaalityöhön. Ihanaa, kun pitävät huolta!(y)

On tämä odottavan aika pitkä... Nyt vain ootellaan joko kontrollia tai käynnistymisen merkkejä... =D =D
 
Kysyin vielä erikseen tosta kiinnittymättömyydestä ja siitä että aina on mulla alkanut vesien menolla. Ja siis vedet menee sillain kunnolla, kuin ämpärillä kaatais... Sano vaan että sit ambulanssilla... No mistä mä sen voin tietää jos tulee kahden viikon sisään että mikä tilanne siellä on? No yritän olla ottamatta stressiä...
Just kävin vessassa ja siteeseen on tullut verta. Koko päivän on alavatsaa juilinut. Kypsymistä siis tapahtuu niinkuin tietenkin tässä kohtaa saa jo odottaakin (y)
Ehkäpä jopa bongaan tällä kertaa raskauksien ekan limatulpan :)
Nöösikkä
 
Joo, itellä on kyllä nyt semmonen fiilis, että jos tässä ennen ens viikon kontrollia menee lapsivedet niin rojahdan kyllä välittömästi pitkäkseen... Mutta jos taas alkaa supistella niin sitten vaan pikapikaa koittaa keretä sairaalaan. Mutta silloinkin lanssilla, kun mulla etenee todennäköisesti nopsaan. Eka synnytys siis käynnistyi itellä vesien menolla ja toinen supisteluilla. Ekan synnytys kesti reilut 7h ja toisen synnytys 3½ tuntia. Siis alusta loppuun. =D

Tuo verivuoto kuulostaa kyllä lupaavalta Nöösikkä, että se synnytys taitaa olla todella lähellä! =)
 
Kla
Huomenta!

Päänsärky on ollut täälläkin viimepäivinä ihan jatkuva "kaveri". Eilen iltapäivällä alkoi sattua alavatsaan ja munasarjoihin ihan kunnolla, ja voimakkaita supistuksia tuli monta tuntia 5 min välein :confused: Vauva punki itseään alaspäin ja oli tosi villinä koko illan. Sama meno tuntuu jatkuvan nyt aamullakin.. Ne eiliset voimakkaat supistukset vei ihan omiin maailmoihin, tuntui että koko ympäröivä todellisuus olis ollut tosi kaukana.

Löysin toissapäivänä kirpparilta 2 kpl ihan käyttömättömiä imetysliivejä ja pari imetystoppia! Olis tehny mieli pomppia riemusta kun oon tuollaisia metsästänyt koko raskauden ajan ja nyt ihan loppumetreillä viimein löytyi! Nyt on kaikki vauvan tavarat hankittu! :)

Jännittää Nöösikän puolesta! Ootkohan sä seuraava? :love:

Niittys: Mä kyselin neuvolasta tollasta jotain vastaavanlaista "tukea" lapsiperheille, kun meillä ei oo hirveesti hoitoapua mistään suunnalta luvassa, ja jos oon muutaman kuukauden päästä ihan rättipoikki, niin parin tunnin vauvanhoitoapu ees kerran parissa viikossa/kuukaudessa vois tehdä ihmeitä. Mutta täällä täytyis tehdä lastensuojeluilmoitus, että perhetyöntekijät sitten voisivat auttaa. Ja se kuulostaa aika tosi hurjalta, kun ei mikään ongelmaperhe olla. Mistä te muut saatte/saatteko vauvanhoitoapua?

T. Koala ja pikkuihana 36+5
 
Huh huh kun on tullut paljon asiaa!

Onnea vauvan saaneille!

Ehkäisystä: olen yrittänyt miestä suostutella sterilisaatioon, koska kyllä nämä yhteensä seitsemän ovat nyt tarpeeksi. Miestä ihan sen takia, että itse sitä jo kysyin ja lääkäri sanoi ettei suosittele, koska on kuulemma paljon naisia joille on tehty sterilisaatioon, mutta joilla sitten kuitenkin on myös hormonikierukka, koska vaihdevuosien lähestyessä se auttaa niihin oireisiin.

Eilen kävin äp:lla. Viime viikolla neuvola lääkärin ultratessa oli perätilassa, mutta nyt oli kääntynyt oikein päin. Näköjään pääsee pyörimään vielä niin etten edes itse huomaa. Painoarvio 2970g. Viikko sitten kohdunsuu oli pehmeä ja kiinni, eilen sormelle auki. Eteen päin siis mennään. Ehkäpä tämä voisi tulla jo ennen laskettua aikaa, vaikkakin edelliset on mennyt yli, saas nähdä. Seuraava äp aika 7.4. ja neuvola 29.3.

Toukka16 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Katjuska, yritin sulle vastata tonne aiempaan viestiin missä kyselit viikkoja, eli poika syntyi tiistain puolella 3:37 ja viikkoja silloin 38+3 mutta eipä tuo niin päivän päälle :)

Huomenia täältä sairaalasta, täällä lähteny homma hyvin käyntiin ja nyt oon saanu nukuttuakin, eilen illalla iski totaalinen väsymys ku olin valvonu ma aamusta eilisiltaan yhen tunnin unilla :)
Vauva on tietty aivan ihana tuhisija, kyllä tää elämä on laiffii :D
Eilisen vaan kakoi ja oksenteli lapsivettä, nyt syö onneksi jo paremmin. Vauva on ison kokonsa takia sokeriseurannassa.
Olen yksin kolmen hengen huoneessa täällä, rauhallisen oloista vaikka kaikki aina sanoo että oys on ihan täynnä ja tungosta koko ajan, mukava kun saa olla rauhassa vaikka Anscu, tänne mahtuis kavereita ;)

Meillä mies jäi perjantaina sopivasti viettämään talvilomaa kahdeksi viikoksi, katotaan tuleeko isyysloma perään vai käykö välillä töissä. Mutta hoitoapua meillä on kyllä varmasti enemmän ku tarpeeksi, molempien kotiväet asuu n.10km päässä ja molemmilla sisaruksia jotka auttavat ja hoitavat mielellään kiitollinen niistä! Vaikka joskus tuntuu että asuttaisipa kauempana...

Tsemppiä teille kaikille loppumetreillä, kyllä teille on luvassa niin hyvät palkinnot että hyvää kannattaa odottaa!! <3
 
Kla olipa kummallinen vastaus tuohon perheapuun. Me käytiin siinä perhevalmennuksessa ja siellä sanottiin että sitä todellakin voi pyytää eikä puhuttu mistään lastensuojeluilmoituksen tekemisestä! :eek: Ensimmäinen kartoituskäynti on ilmainen ja sen jälkeen maksaa jotain, mutta siitäkin ne sanoi, että jos on tiukka rahatilanne, jotain saadaan aina sovittua, eli ei saa olla rahasta kiinni. Oli eri neuvolan th:t kertomassa, mutta kuitenkin täällä meidän kunnassa ja tarkoitettiin ihan kaikkia. Hitsi kun en muista millä nimellä ne puhui tuosta avusta, voin koittaa sitä muistella ja katsoa oisko niissä papereissa mitään.

Onpa jänniä paikkoja tosiaan monella, näin se homma edistyy. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Niittys
Huomenta! :)

Kiva kuulla, että monella menee neuvolassa asiat hyvin ja monella taitaa nyt olla noita neuvoloita :) Meillä on seuraava neuvola 4.4 saa nähdä joudutaanko menee vai onko vauva silloin jo maailamssa :D

Mua jännittää aina aamuisin tulla lukemaan näitä teidän juttuja, kun koskaan ei teidä oisko tullu lisää sulosia vauvoja :love:

Mä näin TAAS unta vauvoista ja synnytyksestä :D Tää menee jo ihan mahdottomaks :D

Eilen oli taas enemmän tuntemuksia sen neuvolan jälkeen, kun siellä se nvltäti kokeili missä se vauvan pää on jo kaikkee :D


Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille! :)

Pippuri ja papu rv38!! Saa tulla jo vauva :love:
 
  • Tykkää
Reactions: anscu ja Niittys
Hanzun kuulumiset olivat kyllä oikein kivoja! Näin synnytyksen jännääjille. :D

Kla, ihan kuin ei ois sun neuvoja ollut nyt ihan ajantasalla nykyisestä lainsäädännöstä. Perhetyö on nykyään lakisääteistä toimintaa, joka ei vaadi lastensuojelun asiakkuutta.
https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/tyoprosessi/avohuolto/lastensuojelun-avohuollon-tukitoimet/perhetyo

Tohditko sanoa, miltä paikkakunnalta olet niin perhetyöstä löytyy infoa varmasti paikkakunnan sivuiltakin?

Täällä supisteli iltasella hetken aikaa mutta meni onneksi ohi. Kohta ensimmäistä kertaa ikinä koskaan vyöhyketerapiaan. :)

Niittys 36 + 6
 
Huomenta! Täällä erilainen yö takana. Pakotin itseni jännityksestä huolimatta nukkumaan joskus vähän vailla kakstoista. Heräsin 1.15 kun alkoi supisteleen ja veti kunnolla reisiin saakka. No siinä sitten pyörittiin kolmeen asti mutta kun eivät enää muuttuneet niin päätin vielä nukkua. Heräsin taas viideltä supistuksiin, ja nukahdin taas kuudelta.
Jotenkin on outo olo, kaikkea pyörii mielessä. Voisko tämä oikeasti tulla ennen laskettua? Toisaalta en kyllä jaksais seuraavaa kahta viikkoa tätä veuhkaamista joten sitten sais kyllä tilanne rauhoittua hetkeksi. Nyt on tottakai alavatsa ja alapää herkkänä viime öisen jälkeen, muuten olo väsy mutta hyvä.
Tänään on mun isän häät, joten sinne sitten seuraavaksi. Ihana, miten rakkaus löytyi vielä "vanhoilla" päivilläkin!!!
Tosi hienoa kuulla että vauvat pyörähdelleet oikeisiin asentoihin itsekseen. :love:
Aurinkoista päivää jälleen kaikille!
Nöösikkä 37+6
 
Huomenta! :) Ihana kuulla Hanzun vauva-arjesta, vauvakuume sen kun kasvaa! :)♡ ja kiva kuulla, että oysissa tilaa löytys mullekin! ;) :D

Niittys, kuulostaa hyvältä toi vyöhyketerapia, varmasti ihana kokemus :)

Nöösikkä, mukavia hääjuhlia sinnepäin! :) se on kyllä mahtava juttu, että rakkaus ja onni voi löytyä myös vähä vanhemmalla iällä♡

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille! :)

Anscu ja Pikkuinen 39+1
 
AOS
Hellurei!

Minulla neuvolatäti ja -psykologi molemmat kehottivat ottamaan yhteyttä perhetyöhön ja kotipalveluun (Espoo).
Soitin ennakkoon kysyäkseni palveluita ja hyvin positiivinen kuva jäi! :)
Kotiapua on tarjolla jos jonkinmoista, esim. kerran viikossa säännöllisesti muutamasta tunnista kuuteen tuntiin, taikka joustavalla sopimuksella silloin kun on tarvetta. Kustannukset olivat joustavassa sopimuksessa n.10e/3h tai 18e/6h, ja säännöllisessä viikottaisessa avussa maksu oli kkmaksu ja suhteessa halvempi. Kotiavun saa kuulemma vaikka seuraavaksi päiväksi (mikäli on henkilökuntaa) jos tulee pikainen tarve! (y)

Erilainen yö täälläkin takana! Eilen illalla olo oli todella tukala, supisteli ja oksetti. Yöllä ravasin vessassa jatkuvasti! Alamahaan ja yläreisiin särki pirusti koko yön, ja aamulla maha oli aivan kuralla. Päätä särkee ja oksettaa myös päivittäin, mitään ei tee mieli syödä.. Lieneekö verenpaineella osuutta asiaan? (viime neuvolassa 96/68)

Mukavaa lukea muiden meiningeistä, harmi vain kun löysin tämän ryhmän niin myöhään! :p

Piti kysymäni, oletteko harrastaneet venyttelyä loppuraskaudessa? Siis ihan lihaksien, ei välilihan!:D Mietin että voiko liiasta venyttelystä olla jotakin haittaa, kun paikat on muutenkin löysemmät..(n)
 
Mukavaa päivää Nöösikä :) On se ihana kun ihmiset löytää rakkauden vähän vanhemmalla iällä <3 :)

Täällä tais salitreenit loppu tähän :D Selkä sano riks raks poks, 20min kerkesin salilla olla :D No tän kuun lopussa mulla muutenki menee salikortti tauolla, että eipä haittaa jos ei enää sinne pääse :D
 
Tsempit migreenistä kärsville!
Mun käsittääkseni tuo lapsiperheiden kotiapu on paikkakuntakohtaista. Toisilla paikkakunnilla sitä saa vaan lastensuojelun asiakkaat, ja joissain paikoissa niin hyvä systeemi että sitä saa jo ennaltaehkäisevästi.
Tukiverkosto on loistava. Saadaan varmasti niin usein vauvaa hoitoon/apua kotiin kun tarvitaan. Mun hyvä ystävä josta tulee myöskin vauvan kummi, asustelee tossa 300m:n päässä,ja on tällä hetekellä työttömänä.On varmasti arkipiäivisinkin kinuamassa vauvaa hoitoon,ja on mun seurana ja apuna täällä kotona. Miehen vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi,ja ovat about viiskymppisiä vasta,ja odottavat kovasti sitä että pääsevät pienokaista hoitamaan. Samoten useampi tuleva täti asuu samalla paikkakunnalla..taitaa mennä ennempään niinpäin että joutuu vuoronumeroita jakamaan että kuka SAA hoitaa milloinkin :D Puhuttiin miehen kans jo valmiiksi asiasta,että otetaan vähintään kerran kuussa parisuhdeaikaa, aluksi ihan päiväseltään viikonloppuna käydään elokuvissa/syömässä yms. kahdestaan, sit jossain vaihessa yökylättelyt kun tulee kuvioihin mukaan, niin kerran kuussa pidetään parisuhdeilta, käydään vaikka yhdessä tuulettumassa tai jotain muuta mukavaa :)

Nöösikkä kuulostaa lupaavalle!

Minusta tuntuu että kun laskettuaika lähenee,niin olot vaan helpottuu.. :D Mun kaverilla on tänään laskettuaika, ensimmäinen lapsi tulossa,eikä niin mitään merkkejä että synnytys olis lähestymässä. Ei yhden yhtä harjoitussupistusta ole ollut. "lohduttelin" että meillähän on siis hyvät mahdollisuudet vielä olla yhtäaikaa tositoimissa :D

Meidän neuvolantäti on sisään-ulos-tyyppiä. 15min riittää käynnille. Ei mitään informaatiota..ainoa asia mikä on sillä aina mielen päällä,ettei painoa ole tullut liikaa. Viimeks oli sijainen,ja silloin mulla menikin tunti!! Olin ihan monttu auki että tämmöistäkö voi olla neuvolassa,että täällä keskustellaan asioista ja saa jotain infoakin. Mulla oli tuo sama vakituinen neuvolantäti myös silloin 8v sitten kun odotin esikoista.

Katjuska rv 37+6... nelisen viikkoa enää korkeintaan! :)
 
Ihania ja jänniä uutisia kaikilla, häitä ja supisteluja ja vaikka mitä. Eiköhän kohta joku taas vauvaudu! Mulla vaan olo on rauhoittunut, ehkä tää ei synnykään pääsiäiseksi. :cool: supistelee kyllä mutta mitään muuta ei tapahdu.

Venytyksiä voi tehdä loppuun asti kehoa kuunnellen, varoo vaan tekemästä "yli" kun on paikat jo tosiaan löytyneet. Varovasti siis ja miten hyvältä tuntuu :) itsekin oon uskaltanut taas alkaa venyttelemään kun viikot on hyvät eikä tunnu provosoivan supistuksia. Kuntokin on vähän parantunut, jaksaa esim. tuohon kaupungille ja takaisin kävellä kun pitää taukoja, eikä tarvii heti loppupäivää nukkua. Oon jopa siivonnut :D Niin ja eilen lypsin taas (käsin) huimat 2ml, kaikki vaan talteen <3

Tänään neuvola, taidan taksilla mennä kun on useampi kilometri matkaa. Sää nähdä milloin on seuraava käynti ja mitä paineet on kun turvottaa naamaa myöten niin reilusti. Vauva on noussut taas ylemmäs, eipä taida syntyä maaliskuussa :whistle:

Outo neuvolan täti Katjuskalla :(
 
Mulla on ollut perusteellinen neuvolantäti ja varsinkin ensimmäisillä käynneillä kun mieskin oli mukana, meni aikaa yli tunti, mutta on tässä lopussa mennyt vain reilu varttikin kun ei ole ollut kummempia asioita. Katsotaan miten tänään.

Alan itsekin pumppaamaan huomenna kun on 37 viikkoa täynnä. :D Ostin minigripit valmiiksi, jos sieltä jotain sais talteen. Onkohan yleensä synnäreillä äidinmaitoa vai antavatko korviketta jos tarvii lisämaitoa eikä ole omia maitoja mukana?

Onpa hyvän kuuloiset tukiverkostot Katjuska teillä. Meilläkin ois jos lähempänä asuis ihmiset, mutta on tässä lähempänä onneksi muutama, jotka on tarjoutunut joko koiran- tai vauvanhoitoon. Ja lentokoneet ja junat kulkee. (y)

Venyttely tekee tosi hyvää! Kunhan kuuntelee vaan kehoaan eikä tee kipeiltä tuntuvia liikkeitä.
 
Irith: Oon kuullut,että moni joka on käynyt tuolla neuvolassa on halunnut vaihtaa neuvolantätiä. En kyllä yhtään ihmettele. Esikoista kun odotin niin se laukoi mullekin kaikkea tyyliin, että "Teillä nuorilla äideillä kun on monesti niin negatiivinen kanta imettämiseen, niin oletko sinäkin samaa kastia?"... :O Siis en ollut mitään kommentoinut siihen mennessä imettämiseen littyvää, ja oikein positiivinen asennoituminen oli asiaan todellisuudessa.
Minä oon jo kunnon lypsylehmä..eilenkin lypsin 2x, niin ekalla kerralla 70ml ja tokalla 50ml.. :D jos tässä vielä kuukausi menee ennen kun beibi syntyy niin mulla on kyllä litratolkulla maitoa.. :D
 
Neuvolassa käyty tänään 38+3 (oviksesta 38+0)
Painoa tullut +200g/viikko. Yhteensä 9,8kg eli reilu 13kg vähemmän kuin viime raskaudessa.
Sf-mitta 32,5
Hb noussut 121 ja kaikki muukin ok.

Onpa yllättävän monella muullakin jo kipeitä ja säännöllisiä supistuksia. Tsemppiä ja jaksamista kaikille tasavertaisesti. :)
 
Hellurei!

Nyt on parempi mieliala kuin eilen illalla. Päänsärky loppui jossain vaiheessa yötä ja sain aamusta nukuttua tosi sikeästi kaksi tuntia. Nyt on ihan pirteä olo, yleensäkin aamupäivisin on. Iltaa kohden sitten kipeytyy selkä jne.

Meillä kaikki sukulaiset asuu n. 800km päässä, eli sinällään tukiverkkoa ei ole lähellä. Jotenkin kuitenkin ajattelen, että kun on vain yksi vauva ja muut lapset ovat jo isoja, omatoimisia ja tarvittaessa avuksikin, niin ei meillä ole mitään hätää. Silloin, kun nuo neljä olivat pieniä, asuttiin lähempänä sukulaisia ja saatiinkin apua tarvittaessa. Mutta aika pitkälti itse silloinkin nuo tuli hoidettua. Miehen työ vie välillä reissuun ulkomaita myöten ja silloin sitä aina toivoo, ettei tulis mitään yllättävää eteen. Nyt appivanhemmat tulevat miehen työreissun ajaksi tänne huhtikuun alussa, ihan siltä varalta, jos vauva ei olekaan vielä syntynyt tai ei olla vielä päästy kotiin. Huhtikuun lopulla mies lähtee 4 vkoksi ulkomaille ja silloin pyöritän sitten arkea yksin. Tosin omat vanhempani tulevat käymään muutamaksi päiväksi toukokuussa. Vauvan tuleva kummitäti asuu tuossa 30km päässä ja jos tulis joku tosi tiukka paikka, vois varmaan hän tai joku työkavereisesta auttaa.

Tosi paljon on osalla jo supistuksia. Mulla tuntuvat vähentyneen nyt viimepäivinä. Olen aika varma, että tämä ei lähde syntymään ilman käynnistystä. Tosin eipä mulla ole mitään käynnistystä vastaan, eli sinällään sama :D

Mulla ei ole enää ollenkaan neuvolakäyntejä, vaan seuranta on siirretty kokonaan tuonne äitiyspolille. Terkkari tulee käymään täällä kotona sitten, kun vauva on syntynyt.

Nyt taidan vähän siivoilla, sen verran kun hyvältä tuntuu. Meillä ei ole pahemmin stressattu tästä kodin siisteydestä viimeaikoina ja sen kyllä huomaa, etenkin kun kissoilla on karvanlähtö ;)

Huhtihapsukkainen 37+4
 
Meillä neuvolantäti keskittyy aika epäolennaisiin asioihin siellä..Mulle ei sanottu esikoisen aikana eikä nyt et jos vedet menee niin lanssille synnärille esim. Ei mitään tommosia oikeesti informativiisia asioita vaan länkyttää että pitäis mennä johonkin projektiin mukaan kun en tykkää olla raskaana.. :(
Perhetyöntekijä oltais me saatu ainakin täälläpäin. Olivat huolissaan kun mies niin paljon töissä ja vilkas esikoine et miten jaksan. Tällä hetkellä on kyl taas sellai "ammun aivoni seinään"-olotila :confused:

Hyvä että muilla on hyvät fiilikset! Itellä tuntuu jokainen päivä olevan yhä taistelua ton uhmiksen kanssa jolle ei kelpaa mikään. Vaikka kuinka koittaa et askarellaan ja käydään kävelyllä kattomassa naapurin maatilan elukoita niin aina se nirisee ja vinkuu.
Kun antais vaan tuijottaa netflixiä kaikki päivät ni ois tyytyväinen..

Meillä asuu appivanhemmat 10km päässä joten apu on lähellä jos tarvii. Oon tosin todella huono pyytämään sitä. Esikoisen aikana oma äiti oli vielä elossa niin usein soitin että tuun hetkeksi nukkumaan mut en anopille kyllä osais tolleen soittaa!

Tää iskias on ihan kamalaa.. Viime yön (kun vihdoin 3-4h pyörimisen jälkeen sain unta) heräsin aina kun vaihdoin asentoa kipuun.. Mitenhän mä huomenna pääsen ees sille tutkimuspöydälle siellä äitipolilla?:(:unsure:
 

Yhteistyössä