Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Haa, olkkarin ja oman makarin ikkunat pesty, ja nyt vähän ulos köpöttelemään. Lenkkeilystä on turha puhua, kun eteenpäin mennään etanavauhtia vaappuen, vatsa ei tykkää yhtään tärinästä, vaan iske heti hillitön kipu ilmeisesti kohtua kannattaviin kudoksiin.

Menkkajomottelu jatkuu öisin, samoin paineentunne kellarikerroksessa, et todennäköisesti siellä jo jotain tapahtuu :)

Mies edelleen mummolassa lasten kans, ja ai että mä nautin siitä, että saan olla ihan yksin ja rauhassa. Olen nyt ihan tarkoituksella pyrkiny ottamaan ns omaa aikaa, kun kohta on taas seuraavan vuoden vauvassa kiinni 24/7, ja siihen tietty muut lapset päälle. Kohta se on luksusta, jos pääsee iltaisin 5 minsaksi yksin suihkuun :LOL:

Kapusha, no hyvä, jos edes anoppi käy siivoomassa, jos on poikansa kerran lelliny, mut on joo varmaan turhauttavaa, jos ei hirveesti kotitöihin tartu. Meillä mies kyllä tekee hirveesti kotitöitä ja on lasten kans, mut on sit muuten välistä niin ärsyttävä että :mad: Mä itsehän olen aina mitä ihanan ja herttaisin vaimo, kerrassaan täydellinen, et mussa ei mitään vikaa koskaan :ROFLMAO:

Pippuri, olehan varovainen selän kanssa, raskausaikana kaikki paikat löystyy, niin tosi helposti niksauttaa itsensä huonoon kuntoon. Mä särin selkäni tosi pahasti just kun kuopus oli syntyny, niin siinä oli olemista, kun ei voinu käyttää edes mitään kipulääkkeitä:(

Huh, nyt nappaa ihan kunnolla alavatsasta, tykkäs vissiin tuosta ikkunanpesusta :LOL:
 
Hanzu tsemppiä sinne! <3

Ollakkovai joo huomsnnu kyllä, että paikat on jotenki "löysemmät" :D Taitaa mun sailelut ehkä olla saleiltu tältä raskaudelta :D
En uskalla huomennakaan mennä salille ku jostain syystä kyljetkin on tosi kipeet ja selkä ei oo terve :/

Täällä paistaa ihansti aurinko :) Kohta lähen kaverin kanssa vähän kävelee ja sitten kaveri pyyti sen jälkeen sinne kahville ja kakulle :)
 
Kääk mulla tuli nyt verta emättimestä pyyhkiessä! Ei varmaan tarvi huolestua..? Eilen tuli tosiaan se limatulppa. Menkkajomoja ja alaselkäsärkyä on edelleen ja supistuksia paineentunteella. Nukuin tosi huonosti niiden takia.. Mitenköhän lähellä tässä nyt vois olettaa synnytyksen olevan.. o_O Äidin pitäis lähtä 600 km päästä koiravahdiks ja muutenki apuun. Mut eipä tästä varmaan voi sanoa meneekö 1 päivä vai 2 viikkoa?!
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Pähkinäpuu: Ei tartte huolestua, se kuuluu asiaan! :) Jos alkaa ihan kunnolla vuotaa verta, niin sit yhteys synnärille. Mut tuollainen pyyhkiessä pieni vuoto, tai siteeseenkin niin johtuu siitä kun se kohdunsuu kypsyy! Tsempit :) voi olla ettei enää oo kauaa aikaa lähtöön!

Täällä alkaa kyl olla jännät paikat monilla, nöösikkä taitaa vielä kans maaliskuun puolella synnyttää. ;)

Hanzu: Tsempit! :) toivottavasti arvot lähtee pian laskuun.

Täällä kuulemma kans synnäri niin täysi,että eilen oli kaikki synnytyssalitkin ollut täynnä.. :O
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Onnittelut pienestä nyytistä Nostremame! :love:

Kuulostaa siltä, että tosiaan Nöösikällä ja varmaan Pähkinäpuullakin on synnytys jo ovella. Itsellä kun tuo vereslimainen vuoto on merkannut aina sitä. Tsemppiä myös teille kaikille, jotka saavutatte ihan juuri lasketun ajan. Ei voi kovin kauaa teillä ainakaan enää mennä, että vauvat on sylissä :love: Olisipa jo tuossa vaiheessa.. Mutta aika aikaansa kutakin. Max. 6vk mullakaan enää menee. Neljä viikkoa laskettuun aikaan :D

Mulla nyt eilisestä lähtien on alkanut tulemaan harjotussuppareita säännöllisestikin. Eilen illalla kellottelin huvikseni telkkaria katsoessa, niin noin 10min välein. Mutta ei siis kovin kipeitä. Ja kuten edellisessä viestissäni mainitsin, niin mulle runsas supistelu on loppuraskaudessa melko normaalia. En usko synnyttäväni vielä viikkoihin. Mutta oon iloinen siitä, että jotain harjoittelua/edistystä tapahtuu :p

Kuopus painoi mulla tosiaan rv 42+0 syntyneenä vain 3200g. Ja oli ihan "yliaikaisen oloinen" lääkärin ja kätilön mielestä. Eli iho kuivahko pitkästä vedessä lillumisesta ja kippurammassa kuin aiemmilla viikoilla syntyneet. Eipä meilläkään koskaan kukaan sitä selvitellyt miksi ollut näin pikkuinen viikkoihin nähden. Enkä itsekään asialle tarvetta ole nähnyt. Kaipa nämä vain on geneettisiä juttuja pitkälti, jos istukkakin ollut kunnossa. Olisi siis ollut melkoisen pieni poitsu, jos olisi syntynyt esim. 38 viikolla tai samaa koko luokkaa kuin sadeyesin esikoinen, jos olisi syntynyt lasketun ajan tienoilla. Joten loppupeleissä ihan hyvä ettei syntynyt aiemmin koonsa puolesta. Vaikka sen syntymän odottaminen melko tuskaa olikin :X3:

Huomenna poksuisi rv 36+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Hanzu tsempit teille! Uskon että on inhottavaa :/

Noi bilit on kanssa se yksi syy miksi toivoisin syntyvän mahd lähellä laskettua kun nekin herkemmin heittää jos syntyy vähän aikaisemmin. Eihän se hengenvaarallista onneksi ole mutta sairaalakammoisena en haluaisi siellä yhtään enempää viettää aikaa kuin pakko on. :unsure: oma sairaalakammoni on luokkaa että itken siellä enkä voi nukkua yms... tyhmät fobiat....:unsure:

Pähkinäpuu jännät paikat! :geek: Toivottavasti tietää nopeaa synnytystä kun noin hyvin kypsyttelee!
 
Yritän kuitenkin asennoitua, että tässä silti voi vielä mennä aikaa, sillä odottavan aika on pitkä. Mutta onhan nämä jänniä merkkejä! Tosiaan jospa ainakaan ei olis sitten ihan maratonisynnytystä, kun aika koittaa. Itse oon syntynyt viikon 38 alussa ja alle neljässä tunnissa.

Mä oon taas ihan mielissään menossa sairaalaan! Odotan siellä perhehuoneessa olemista täyshoitona ja koko synnytystä kokemuksena. :D Ikävä että on fobioita, ne ei ole helppoja, toivottavasti tulis kuitenkin suht. kivat kokemukset ja mukavat kätilöt kaikille. <3

Täällä on kans tosi kaunis keli. Miehellä on riittänyt tarmoa niin kuin pesänrakennusvietissä olis. Laittelee paikkoja kuntoon, suloinen.
 
Mä taas pelkään jo valmiiksi sitä sairaalassa olemista :unsure: En viimeksi saanut nukuttua juuri ollenkaan. Ekat 3pv olin yksin huoneessa, kun PHKS:ssä ainakin sectioäideille yritetään ekoiksi päiviksi saada yksityishuone (en tiedä miksi). Sitten sinne tuotiin joku todella epämääräinen nainen vauvansa kanssa joka huusi _ihan koko ajan_. Satuin kuulemaan vielä kun kätilö/hoitaja sille naiselle sanoi että vauva itkee vieroitusoireita (n) Joten toivottavasti päästää vauvan kanssa mahdollisimman nopiaa kotiin :p

Me oltiin tänään anoppilassa syömässä. Harmittaa vaan kun mulla särki tota iskiasta koko ajan ja muutenkin mahan kanssa tosi tukalaa niin ei paljon voinut ruoasta nauttia :unsure:

Mulla se iskias on ainakin ihan jatkuvaa särkyä,tuntuu kahdessa eri paikassa. Eli tossa selkärangan alimpien nikamien vieressä ja sitten tuolla lonkan puolella. Jos yhtään meen väärään asentoon tai astun vinoon niin tulee sellainen kramppi et luulen jääväni just siihen asentoon :oops: Ja se kipu... valmistaa ainakin synnytykseen, vaikka muistaakseni se kipu oli jotain aivan infernaalista :eek::eek: Mulla myös tosiaa nse jalka meinaa lähteä alta välillä, et tosi turvallista yöllä lähteä yläkerrasta vessaan rappusia pitkin...

Mä oikeastaan toivoin vaan et synnytys käynnistyisi itsestään eikä mielellään tarvis missään kohtaa mitään vauhdittajia. Edellisen kokemuksen perusteella toivoisin näin. Tietysti ihanaa olisi kun syntyisi vaikka tasan LA :) Kunhan ei vappuaattona tai vappupäivänä synny, ei ois kivaa kun toiset synttärit on juhlapyhänä!
 
En kyllä tässä itse maaliskuuhun usko, vaikka ihan ok on paikat avautuneet. Tänään tullut enemmänkin verta mutta johtuu tosta aamuisesta kätilön kopeloinnista. Sanoi että voi tulla tänään tai lasketun ajan jälkeen. :cautious: Samassa haarukassa siis ollaan edelleen. Ehkä pähkinäpuu pääsee noista oireista synnyttään kun mulla ne ei käynnistänyt mitään :whistle:
Koska eilen jouduttiin lähteen ravintolasta aikaisemmin niin päätin kutsua kaverit tänään meille. Tehdään niille ruokaa. Ihana ilma ulkona edelleen mutta olen ollut eilisestä niin väsy että ottanut jo kahdet päikkärit :D
Taas jännätään yön yli jos joku meistä ei ilmaannukaan huomenna paikalle vaan on päässyt lähtemään (y)
 
Jännät on paikat pähkinäpuullakin :)

Me käytiin sitten nauttimassa kauniista säästä puoli tuntia ja siinä ajassa poltin posket ja nenän, enkä koskaan oo ollut herkkä palamaan :D
Mieskin on ollut tänään ihan siedettävä :D teki ruuan ja on hoitanut esikoisen, kun mä oon vaan ollu, parempi ottaakin rauhallisesti kun yläpaine kävi taas 180, mutta kun ei sille mitään tehdä... Saisi edes verenpaine lääkkeitä, mutta ei...

Mä itse viihdyn pääsääntöisesti sairaalassa, mutta hormonihuuruissa kyllä mieluummin olisi kotona, siksi toivon kovasti, että sektiota ei ole edessä ja päästäisiin sitten nopeasti kotiutumaan.

Tänään alkanut tulla myös kirkasta limaa, että josko se limatulppa pikkuhiljaa sieltä tulisi pois, tiistaina synnärille sitten arvioon :)
 
Mullakin tuli tänään jotain ihmeen kirkasta limaa, se oli paksumpaa kun valkkari ja semmosta venyvää :eek:

Mua kanssa ahdistaa nykyään syöminen tai tuntuu, että heti kun maha on täynnä niin tulee norsu olo:ROFLMAO: Tekee vaan mieli syödä kaikkee kevyttä.

Mä en tiiä ahdistaako mua sairaalaan meno vai ei :D en osaa oikein ajatella sitä.
 
Onnea Huhtihapsukainen <3 :)

Saatiin vielä pääsiäiseks vauva tänne! :)

Mulla alko joskus 4 aikaan aamulla kauheen menkka jomot ja kestäny oikeestaan tänne asti. En nyt tiiä pitääkö mun soittaa jonnekkin vai olla vaan, kun ei oo niin kipeitä että ei kotona pärjäis. Kiva olla tämmönen "käsi" näitten juttujen kanssa :D
 
Onnea huhtihapsukkainen! :)

Pienoinen kokoero huhtihapsukkaisen ja Hanzun vauvoilla,vaikka kutakuinkin samoilla viikoilla syntyneet!

Pippuri Ei tartte soitella mihinkään, ne menkkajomot kuuluu asiaan kun synnytys lähestyy :) voithan ottaa panadolia ja kokeilla jos helpottais.

Katjuska rv 38+4
 
Onnee Huhtihapsukkainen!!♡ :)Tuli vielä pikkutipu!♡ syntyi samana päivänä kun mun 4-wee kummityttö :) ja sun laskettuaika oki sama kun mun syntymäpäivä :D
Kiva ois kuulla synnytyskeromus sitten kun kerkeet/jaksat kertoa :)

Kiito Hanzulle Oys päivityksestä, kyllä niitä vauvoja vaan sielkäkin koko ajan syntyy!! :D ja tsempit sinne, varmasti mukavampi ois kotona olla, mut kyllä sekin aika tulee♡

Täällä edelleen yhdessä kasassa :D mullakin mies kysy joka aamu, joko syntyy ja useat muutkin turut ja ystit. Äitikin jännittyneenä oottaa, jos soitan sille, pitää ekaks aanoo "ei mitään uutta", niiin ei ressu heti luule, että on ji jotain tapahtunu ;)
Tulee pikkuinen sitkun on valmis tulemaan♡

Tsemöit kaikille vaivoista kärsiville, eihän tässä kellään wnää kovin pitkä aika oo odottaa! :)


Anscu ja Pikkuinen 39+6 ( elikkäs huomenna onkin sitten laskettuaika, tänne on tultu :D)
 
Onnea Huhtihapsukkainen!!:love:
Täällä näyttäis olevan semmonen meininki et vauvoja syntyy tossa 38+ viikoilla,pääsisköhän ite liittymään siihen kerhoon?:sneaky: Se ois kyllä jo 2vkon päästä kun huomenna poksuu 36!
Tosin mä veikkaan et pääsen liittyy yliaikaisiin... Viimeksi kun olin tälläisessä keskustelussa mukana niin olin ihan tasan se viimeinen ketä synnytti.. :confused:

Meillä ei mies vissii paljoa jännitä, johtunee varmaan tosta esikoisen yliaikaisuudesta et kerkesi sillon panikoimaan tarpeeksi! Tosin nyt jos se avaa suunsa ni sillä on legot kurkussa, oon niin kiukkunen :mad::mad: Ihan oikesti, perheen ainut yhteinen vapaapäivä niin tällä on herätyskello soimassa!!! Ja eikä se mitään, mutkun se kello herättää kaikki muut paitsi hänet. Koirat alkoi ulisemaan ulos, joten mun oli pakko nousta ne päästämään :( ARGH!!!! Muutenkin taas totaalinen hermoromahdus ton kanssa; oon nyt pyytänyt noin kymmenen kertaa että voisiko auttaa tyhjentää lattiat et saisin imuroitua kunnolla. Ei oo tapahtunut...
Eilenkin äitinsä sanoi et sit vauvan syntymän jälkeentän tarvii ruveta siivoo ja auttaa.. Meinasin sanoa et oisit aikanas opettanut et omat jäljet siivotaan jne kun tuskin tollai lähes 30v kauheesti enää Äitiä (tai ketään) kuuntelee..

Heh, eilen illalla esikoinen nukkui mun sylissä pää rinnanpäällä niin siitä kun noustiin niin paita aivan litimärkä... Luulikohan mun kroppa että nyt sitä maitoa,on vauva sylissä :ROFLMAO::ROFLMAO: No ei, varmaan vaan siitä lämmöstä aktivoitui! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Kapusha, eikä... Meilläkin ihan normaalia, että mies ei omaan kelloonsa herää. Onneksi se on koko pääsiäisen ollu kiinni :D

Täällä mies käski jäädä lepäämään vielä ja nousi esikoisen kanssa aamutoimille, esikoinen olikin viime yön ihan kiinni mussa ja jos yritin edes vähän liikkua niin alkoi kitinä, normaalisti se on ihan iskän vauva, mutta viimeinen kuukausi se on ollut ihan äiti takiainen, tais mies tehdä liikaa töitä välillä.

Tuli muuten vissiin se loppu limatulpastakin iltamyöhällä, että huominen lääkäri vähän alkaa jo jännittää, kun nyt on selkeästi jotain edistystä tapahtunut :)

SaNii 39+0, jo reilun viikon pidemmällä kuin esikoisesta ja max kolme jäljellä.
 
Oi ihanaa Huhtihapsukkainen!! Onnea. <3

Täällä näyttää tosiaan olevan 38+ synnytyskerho. :LOL:

Pippuri onhan se voinu olla limatulppaa! Ja menkkajomothan on hyvä juttu. ;) Mullakin niitä on supistusten yhteydessä ja muulloinkin, eilen oli ihan sellanen tunne että kohta alkais menkat.

Kapusha hassu tuo paita märäksi. :giggle: Mulla ei kyllä tule maitoa ilman pumppailua, ei silläkään paljon. Tuleekohan uudelleensynnyttäjillä helpommin maitoa jo raskaana ollessa?

Minä nukuin vihdoin niin hyvin, ah! Maha edelleen toimii aika löysästi, mutta parempi tämä kuin ummetus. :poop::D Laskeskelen tässä just, että onkohan kolmas vai neljäs supistus 45 minuutin aikana. Ei ole kivulias, mutta ei täysin kivutonkaan, valtava paine. Kestää noin 30 sec.
 
Kla
Onnea Nostremame ja Huhtihapsukkainen!!! <3 <3

Hanzulle tsemppiä bilirubiinien kanssa ja toivottavasti olette jo päässeet kotiutumaan!

Jännittävää Pähkinäpuu, nöösikkä ja SaNii!

Kapusha ja pumpuli81 voimia jalkakipujen kanssa pärjäämiseen!

Pähkinäpuu: Mulla on kans ollut väreilyä ja tärinää kohdussa ja luin että se vois johtua siitä, että vauva pissaa, eikä oo siis mitään vaarallista :)

Pippuri: sullakin on varmaan tullut limatulppaa! Mullakin on sitä jatkuvasti tullut ja kysyin lääkäriltä, niin se on kuulemma ihan normaalia. Sitä limaa/limatulppaa muodostuu sinne kohdunsuulle kokoajan lisää, joten ei haittaa vaikka sitä välillä valuisi pois. Se on sitten eri juttu jos sieltä tulee kananmunan kokoinen klöntti tai seassa on paljon verta.

Mulla oli melkein 2 viikkoa sitten se viimeisin lääkäriaika neuvolaan, eikä uutta enää sovittu. Onko näin loppuraskaudesta enää lääkäriä, vai olikohan toi mahdollisesti vika?
Lääkäri ei tehnyt vauvalle painoarviota, kun se on kuulemma niin epävarmaa että se painoarvio osuisi oikeaan. Vauva on kuulemma hyvän kokoinen.

Täällä ei oo vauvan liikkeet hidastunu. Möyrii ja potkii tosi vilkkaasti. Varsinkin iltaisin on yleensä ihan mahdotonta riehumista, ihan sattuukin, kun toinen niin voimiensa takaa puskee joka suuntaan.

Alavatsa on jo monta päivää ollut tosi "jumissa" ja arka/kipeä. Vaikeuttaa liikkumista ja olemista :(
Oon ollut viimepäivät tositosi alakuloinen ja surkea. Eikä olisi edes mitään syytä olla. Toivon että tää on vaan jotain ohimenevää masistelua..

T. Koala ja pikkuihana 37+3
 
Huomenta! :)

Onnittelut huhtihapsukkainen :love: Oi kun pieni vauva, laitettas vierekkäin niin taitais kokoero hirvittää :D

Näköjään nämä ekat vauvat syntyy samoilla viikoilla aika lailla :)

Päästiin eilen illalla taas valopatjan kanssa kotiin (y) eka kertaa oli bili hyvin laskussa :LOL:
Nyt mennään yhdeksi taas verikoekontrolliin, josko sit sais alkaa elämään normaali vauva-arkea (y) ainaki vauva on alkanu tankkaamaan ja syömään kovasti ni eiköhän oo hyvästi paino noussut ja bilit laskeneet (y)(y)(y)
 
Kiva hanzu, että ootte kotiin päässy :)

Täälläkään ei oo enää sen rv35-36 jälkeen lääkäriä. Neuvolakäyntejä on n. 2 viikon välein :D

Täällä ei oo menkka jomot helpottanu vaikka otin särkylääkkeen :( No pitää seurata tilannetta.

Ihanaa tänään pääsee miehen mummolaan syömään ei tarvii miettiä ruuan tekoa tänään :D
 

Yhteistyössä