Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

täällähän on lupaavia oireita :) mulla oli myöhään illalla muutama niin kipeä menkkajomo, et jo säikähdin, et pitääkö lähteä, mut menivät onneksi ohi, en oo vielä henkisesti valmis siihen infernoon.

mä kans otan kyl nopsaan tutin käyttöön, kuopuksen kans piti ihan opetella, kun ei meinannut huolia ja käytti sit mua huvituttina, ja kun oli kuitenkin kaksi isompaakin lasta huolehdittavana, niin en mä tuttina ehtiny toimia. imetin kyllä reilun vuoden, et siihen ei vaikuttanu.

kantoliina pitäis pestä ja aloittaa imetystyynyn ompelu, siinäpä sitä tälle päivälle, ja tietysti punttitreeni, et jaksaa sit vauvaa kannella :)
 
Onnea Pähkinäpuu pienestä poikasesta! Tarinaa sitten myöhemmin sen verran kuin jaksaa sitten kun jaksaa.

Kapusha, minä olisin sinun oireilla jo syöksynyt sairaalaan. :ROFLMAO::ROFLMAO: Laitahan tärkeimmät valmiiksi ja valmistaudu lähtöön tälle päivälle.

Täällä ois tänään äitipolin käynti ja meininkinä se käynnistys. Jännittää kyllä kovasti. Aamu vaan alkoi rapsakasti, kun tyttö oli oksentanut iltasella vatiin eikä ollut tullut siitä sanomaan ja vati oli yön ässehtinyt kamarissa. Sitä sitten pesemään. Oli siis jo aiemmin illalla yhden kerran oksentanut ja laitettiin vati viereen illalla. Vaan kun ei tuosta saa selvää, onko mahatautia vai jännittääkö minun puolesta niin kuin aiemmin sanoinkin, että on ollut huolissaan. No nyt suht koht ok kunnossa. Ei vaan haluais, että lähden tänään sinne sairaalaan. Pakko mennä. Kiva jättää tyttö yksin kotiin yli 100km päähän sairastamaan. No onneksi puhelimet on keksitty, yksi sisko ehkä voi käydä päivällä kattomassa ja toinen sisko ottaa huollettavakseen illalla. Eipä tuota enää ainakaan palkan kanssa saisi jäädä kotiin hoitamaankaan, kun just täytti 10 vuotta. Että pienenä niiden olisi muka pärjättävä yksin sairaana. Tai saahan sitä omaista kaiketi hoitaa vanhempanakin mutta palkattomana. Näin muistaakseni sanoo laki. Mutta jospa olisi jännittämistä, että olisi hänellä päivä helpompi sairastamisen suhteen ja sitten jos se ei olisi mitään tarttuvaa. Sehän tästä vielä puuttuikin.

Niittys 38+1
 
Huomenta! :) oi, paljon onnea Pähkinäpuu pienestä pojasta!! :)

Mua kieltämättä jo vähän masentaa, kun ei tää vaan ala syntymään... yritän pitää mielen positiivisena, mutta nyt vaan suoraan sanottuna ketuttaa koko touhu, oon jotenki ihan kypsä tähän touhuun... :(
Huomenna neuvolakin.. mitähän lie sitten siellä ja joko saan ahan yluaikakontrolliin.. no, mä ainakin oob reiopaaati ylittäny kaikki nuo 37+, 38+, 39+ ryhmät, ja varmaan tällä menolla myös 40+. Mieskin näyttää olevan jo kypaä tähön touhuun :(

Anscu ja Pikkuinen 40+2
 
Onnea Pähkinäpuu!!!:love:(y)

Tsemppiä Niittys polikäynnille ja toivotaan ettei oo mahatautia...

Kyllähän näitä vauveleita poksuu nyt kovasti, ihanaa:)

Itsellä supparit rauhoittuneet, samoin paineentunne. Blääh. Olisi kiva, että paikat kypsyisivät valmiiksi kunnolla, jos päädyn käynnistykseen!
Tänään 37+0, nyt vaavi on täysiaikainen!
 
anscu: Tsemppiä! Täälläpäin annetaan yliaikaiskontrolliajat 41+3/41+5.. mut sehän ei vielä tarkoita sitä että silloin käynnistetään välttämättä. Mun kaveri sai viime lauantaina vauvan, esikoisensa. Ja hällä ei ollut niin niin mitään tunteuksia ennen kuin samana päivänä vasta kun synnytys alkoi rv 40+4! Toivottavasti sulla ois sama edessä viikonloppuna! Pahimassa tapauksessa kun voi mennä vielä seuraavankin viikonlopun yli.. :(
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Uih lisää vauvoja, onnea :love:

Mulle iski eilen illalla yhtäkkiä aivan outo kiputila: keskelle vatsaa alko sattumaan kuten olis puukko menny läpi. Ei pystynyt kävelemään kunnolla vaan kyyryssä hoidin viimeset keittiön siivoukset kun kavereita oli illlalla kyässä. Pakko oli miehen lopulta hoitaa ne loppuun kun mä kyyryssä lenkutin sängylle makaamaan. Ei menny kipu pois mutta helpotti kun oli kyljellään paikallaan ja siirty välillä toisellekin puolelle mahaa se kipu. Samalla alhaalla alko viiltelemään ja vessareissullakin tuntu, että viiltelee pelkkä pissaaminen. Mulla kun ei oikein mitään tuntemuksia oo ollu kuukauden takaiseen, niin antoivat nyt osviittaa ees vähän ja jos jotain ees enteilisivät että vauva voisi neljän viikon sisään vaikka ulostautuakin :ROFLMAO:

Muakin jännittää se käynnistäminen niiden mahdollisten kipeimpien supistusten osalta.. (n)

Kaippa itsekin voisi vaikka vähän tehdä listaa paperille sairaalakassin sisällöstä jos ja kun se synnytys tuleekin sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mies otti itte puheeksi pääsiäisenä, että pitäiskö hänen varmuuden vuoksi seuraavina viikonloppuina juoda vaan yhen oluen jos sattuukin lähtö tulemaan :whistle: Tuntuu vaan niin oudolta aatella, että periaatteessa millon vaan voi olla lähtö vaikkei varmaan tuukaan tyyliin ennen toukokuuta..

Verenpaineet eilisestä alkaen taas vähän koholla ja ahdistaa... Kohta pitäis mitata n. tunnin lääkkeenotosta ja tuntuu että stressaan jo kotimittauksiakin että nousee ne lukemat kotonakin..

pumskeli rv 37+1
 
Kla
Onneksi olkoon Pähkinäpuu!! :love: <3

Niittys tsemppiä mahdolliseen käynnistykseen!

Katjuskalle myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut!

Ansculle onnea lasketunajan saavuttamisesta ja toivotaan, että syntyy pian!

Mustakin on ollut ihanaa lukea teidän kirjoituksia, ihan kaikkia! :love: Tää ryhmä on mulle ihan korvaamatonta vertaistukea, kun ei kellään ympärillä oo sama tilanne.

Kevätkukkanen, mulla on samanlaisia ajatuksia epiduraalista ja oksitosiinitipasta. Epiduraali kun lukeman perusteella hidastaa synnytystä, vähentää puuduttavan vaikutuksensa takia luonnollista ponnistamisen tarvetta ja tunnetta, ja lisää muiden operaatioiden, esim. imukupin käytön tarpeen riskiä. Ja oksitosiini taas voimistaa supistuksia tehden niistä kivuliaampia, mikä taas lisää tarvetta puudutusaineiden käytölle. Toivon, että pärjäisin pelkällä ilokaasulla, kuten viimeksi. Mutta jos synnytys venyy, ja koska puudutuksia on kuitenkin tarjolla, niin mun on hirveen vaikea kuvitella, etten ottaisi niitä. :cautious:

Luin, että raskausaikana pahoinvoivien odottajien vauvat syntyy terveempinä, ja että turvotus loppuraskaudessa kertoo siitä, että istukka toimii normaalisti. Mulla ei ole ollut kumpaakaan ja oon ruvennut panikoimaan, ettei vauvalla ookkaan kaikki kunnossa! :cry:
Mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia, Kapusha. Välillä oon ihan kauhuissani, että mitä tästä tulee ja mihin oon oikeen ryhtynyt, ja välillä ei malttais odottaa, että vauva tulisi jo! :ROFLMAO:

Kiitos vinkistä Hanzu! Aloitin eilen illalla nännien rasvailun lanoliinilla. Mulla tuli maitoa keskiraskauden aikaan ihan valumalla, sitten supistusten estolääkitys lopetti sen ihan seinään. Ja nyt on taas hiljattain alkanut tulla vähän silloin tällöin. En muista että esikoisen aikaan ois tullut maitoa ennen synnytystä.

Kakkosella käyminen sattuu niin paljon, että odotan sitä aina kauhulla. Tuntuu kuin vetsellä kaivettais suolia pihalle. Mulla on kyllä todettu jotain endometrioosiin viittaavaa vuosia sitten ja peräpukamatkin löytyy, joten eiköhän johdu jommasta kummasta/molemmista.

Mä olen ihan seonnut keväästä! :giggle: Pitää päästä "pitkille" lenkeille koiran kanssa monta kertaa päivässä. Haluis olla vaan ulkona kokoajan! Oon ollut koko talven hyvin pitkälti sisällä ja tuntuu niin hyvältä saada raitista ilmaa!! :ROFLMAO: Mulla kävely on lisäksi helpottanut lonkkakipuja.

Vauva on ollut tavallista hiljaisempi eilen ja toissapäivänä, ja tänään tuntuu sama meno jatkuvan (n) Onneksi kohta on neuvola niin pääsee kuuntelemaan sydänäänet ja varmistaa onko kaikki hyvin.. Jännittää :confused:

Mullakin on ruokahalut kasvaneet ihan hulluna! Tuntuu, että voisi syödä ihan kokoajan ja kahden edestä :LOL: Nyt banaanilettujen paistoon NAM!

T. Koala ja pikkuihana 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Niin olikos täällä halukkaita listanpäivittäjiä ensikuulle? :D vai jatkanko minä? En sit saa puhelimella päivitettyä listaa, että kunhan oon synnärillä (sitten hamassa tulevaisuudessa) niin asiat seisoo sit sen aikaa, mut koitan sit päivitellä kunhan oon kotona taas..
 
Onnea pähkinäpuu vauvasta! <3

Täälläkin meni yö oikeestaan valvoessa. Ekana en saanut unta, kun menin sänkyyn. Sitten alko nämä perus kivut ja no sitten heräsin nukahdin heräsin nukahdin. Sitten, kun nukahdin kunnolla niin melkein heti alko kauheet menkka jomotukset. Ei oo ollu niin kipeitä vielä ollenkaan.

Mullaki on anscu vähän samanlaiset tuntemusket sun kanssa. Vaikka en oo vielä ees saavuttanu rv40. :D No ens viikolla sekin mulla tulee täyteen. Mutta no kyllä tää tästä ja kun ois kuitenkan max pari viikkoa enää, mutta sekin aika tuntuu kauheen pitkältä :LOL::LOL:

Mulla on kanssa ollu pari päivää semmosta huonoa olo ja vähän semmonen olo, että oksettaa. Mitähän lie tämäkin sitten. Vähän samanlainen olo aamuisin mitä alkuraskaudessa, kun silloin sai ihan kiitettävästi juosta aamuisin tuolla vessassa :sick::D

tsempit Niittys päivään!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti kaikille, Katjuska, Kla, Pumskeli (oliko muita :D) tsempistä!♡
Ja Katjuska, jos siulle itelle vaan sopii, nii kiva kyllä ois jos voit toimia jatkossakin tän ryhmän ylläpitäjänä! :) ite ainakin oon niin tumpelo jo tänne kirjoittelussa tän kännyn kans, että multa ei onnistuis :( (kuten ootte varman kirjoitusvirheiden perusteella huomanneet! ;) :D)
Ja silloinhan toki et voikaan päivitellä, kun oot ite synnärillä, eikä toki välttis jeti sitjään ku ootte kotia tiulleet, mut sitkun kerkeet/jaksat :)
 
Onnittelut Pähkinäpuu!! :love:

Anscu, tsemppiä ja jaksuja hulluna!! :love: En voi edes kuvitella miltä tuntuu kun itsellä ei ole koskaan edes laskettuun aikaan menny ja silti ollut loppumetreillä jo aivan hermoraunio.. toivotaan että se lähtö tulis aivan yhtäkkiä ja synnytys menis sutjakasti ku oot nyt tässä vaiheessa kärvistelly(y)

Katjuska, jos vaan jaksat ni jatkahan päivittelyä (y):) ja kiitos sulle ku jaksat päivittää!:D
 
Onnea vauvasta!!!!
Anscu synnyttää nyt sitten vaan parin päivän sisään ja me katjuskan kanssa 10 päivän sisään, eikös? :D Mulla eka oli 40+3 sit 40+0 ja vika 40+2, eli pari päivää odotan että menee yli, mutta en pane pahakseni tällä viikolla tapahtuvaa synnytystä :). Sunnuntaihin saakka olis kuopuksen hoito järjestetty ja sit pitää taas soveltaa.
Vauva liikkuu runsaasti ja on myös jotenkin levoton. Öisin, eikä juuri päivisinkään supistele nyt. Nekin hävisivät kuin tuhka tuuleen.
Kaikki on valmista ja nyt en tee enää mitään muuta kuin "nautin". Teen salaatteja ruuaksi, juon kaffia ja syön herkkuja, otan päikkäreitä ja kokoan palapeliä. Voi kun vielä pääsiskin lenkeille tonne ihanaan ulkoilmaan, mutta kävely lähinnä suututtaa ja turhauttaa tällä hetkellä. Päivät on ihania ja oikein odotan että aamuisin toi porukka lähtee ovesta
 
Mulla on muuten kans ollut pahoinvointia aamuisin, samanlaista mitä alkuraskaudessa!
Täällä muuten mies alkaa olla kypsempi tähän touhuun kuin minä :D se oli jo eilen illalla että mun pitäis lähtee juoksee rappusia ylös alas, kun me asutaan 5 kerroksisessa kerrostalossa :ROFLMAO::ROFLMAO: seksiäkin jopa taas halunnut kun infosin että sperma voi auttaa kypsyttämään kohdunsuuta.. :D Ite oon vaan silleen että no ei täs niin hätä vielä oo, kunhan 2 viikon sisällä, mut sillä tuntuis jo olevan hätä. Olin kyllä paljon tympääntyneempi esikoista odottaessa tässä vaiheessa, mut nyt ehkä tiedostan sen liiankin hyvin että mitä se voi pahimmillaan huutavan vauvan kanssa olla se arki, niin osaan nauttia vielä näistä viime päivistä/viikoista erilailla.. Vaikka tottakai jo kovasti toivon saavani nyytin syliin itsekin :)
 
Kla sydänäänet ei kerro että kaikki on kunnossa ja siksi loppuraskaudessa täytyy tehdä liikelaskentaa! Sydänhän on se joka viimesenä pysähtyy, jos vauva on ahdingossa, esim ei saa kunnolla happea niin ensinnä se vähentää liikkeitä säästääkseen voimiaan.
Mullakin vauva liikkunut PALJON vähemmän nyt lopussa, mutta helposti saa sen 10 liikettä tunnissa kun alan tökkimään ja syön makeaa (yleensä jo ekan 5min aikana). Ennen vauvalla vaan oli tilaa vedellä kärrynpyöriä tunti tolkulla niin siihen verrattuna tuntuu tosi vähäiseltä liikkeet.

Pähkinäpuu onnea!!!:love:

Oon tehnyt tän vuoden aikana havainnon että nykyään moni, jopa ensisynnyttäjä alkanut synnyttämään ennen rv 40. Vielä 5v sitten meni lähes kaikki sinne 40viikolle asti. Mistä lie johtuu vai onko tää vaan ollut tälläinen vuosi :D

Pumskeli mulla tuli noita tuollasia kipukohtauksia alavatsaan paljonkin joskus rv30 eteenpäin, tuli ihan yllättäen ja kerran lähti jopa jalat alta ja siinä makasin lattialla pitkään ennenkuin pääsi ylös. :eek: Vähän ihmetytti mistä johtuu, neuvolassa veikkasivat kohdun kiinnikkeitä.

Pahoinvointia ollut täälläkin aina välillä. Neuvolassa terkka sanoi että kuuluu loppuraskauteen oksetus ja jopa oksentelu.

Peräpukamat on se mikä eniten synnyttämisessä pelottaa. :ninja: Pelottaa kuinka ne pahenee entisestään, jääkö ne ulkopuolisiksi, räjähtääkö ne synnytyksessä, voinko istua edes sen jälkeen ja se :poop: käynti synnytyksen jälkeen on ihan kauheeta..... :ninja:

Katjuska jatka vaan päivittämistä! Eihän se haittaa jos et joka päivä ole päivittämässä, sitä tahtia vaan kun kerkeät. Näkeehän ne synnyttäneet täältä viesteistäkin. :) Itte ainakin harvoin viestiketjun ekalla sivulla käyn edes.

Sad 39+4 (39+1)
 

Yhteistyössä