Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Nöösikkä: Se sopii hyvin!! :D Mullakin kun esikoinen on isänsä luona viikonloput nyt lasketunajan lähellä (muutenkin vähintään 3 viikonloppua kuussa) niin mullekin sopis tää vikonloppu nyt lähteä synnyttämään..todennäköisempää se ehkä kuitenkin on että menee tuonne seuraavaan viikonloppuun :) Minäkin niin nautin näistä päivistä kun saa kerrankin olla ja tehä mitä ite haluu.. :)
 
Onnea pähkinäpuulle vaavelista!

Te joilla on verenpainelääkitys: kuinka pian Albetol alkaa vaikuttaa? Aloitin toissapäivänä lääkityksen. Paineet laskee lääkkeen ottamisen jälkeen hetkellisesti jonnekin 155/95 tienoille, mutta nousevat takaisin 170/105 tasolle. Aamun ekat paineet myös tuota luokkaa. Pissa puhdas eikä muitakaan oireita oo. Pää ehkä vähän "tööt", mutta ei erityisesti kipeä. Joko tässä pitäisi soitella sairaalaan...
 
Munki puolesta, jos tietysti Katjuska jaksaa nii saa jatkaa tota listan päivitystä :D Katjuska osaa vaan sen homman hyvin ja ite oon ihan käsi noitten kanssa :s

Ajatella tuntuu, että vasta ite liitty tähän ryhmään ja oli viikoilla 17 ja ei malttanu odottaa huhtikuuta.. No huomenna on jo huhtikuu ja ens viikolla LA. mihin tää aika oikein on menny? =D Tosi nopeesti menny kyllä tää raskausaika vaikka nää viimeset viikot tai siihen asti, kun vauva tulee nii on yhtä odottelua :LOL:

Mulla on vähän nyt tähän loppuraskauteen semmonen asenne, että "nautin" vaan ja syön mitä haluan ja en välitä enää niin tosta painosta :D Tietysti kohtuudessa, että en nyt joka päivä pitsaa ja hamppareita syö, mutta jos tekee mieli sitä suklaata nii ostan sitten sitä suklaata =D
 
Taalla ollaan edelleen sairaalassa. Itse olen toipunut todella hyvin ja nopeasti, mutta vauvan kanssa menaan hitain askelin. Hanelta loytyi synnynnainen sydanvika (kuului sivuaani, jonka jalkeen ultrattiin) ja lisaksi bilirubiinit ovat korkeat eli on sinivalohoidossa. Sydanvika ei talla hetkella vaikuta kovin vakavalta, mutta kylla taalla on eraskin kyynel vuodatettu. Kotiin paasysta emme viela tieda, ehka huomenna, jos nuo bilit lahtis laskuun. Voi menna useampikin paiva.. Synnytyskertomuksen laitan, kunhan paasen kotiin, talla puhelimella vaikea kirjoittaa. Mutta jai ihana muisto, oli todella mahtava kokemus ja voisin sanoa, etta helppo ja nopea homma.Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppi loppumetreille viela odottaville!
 
Onnea Pähkinäpuulle!! Ja tsemppiä Huhtihapsukkainen <3

Täälläkin huonoa oloa ja oksetusta viime päivinä. Viime yönä heräsin supistuksiin, tosin nukahdin jokaisen välissä :D loppuivat kuitenkin ja aamulla tulleet harvemmassa eivätkä enää niin napakoita - ja nyt sit aamulla oli kunnon bröllykät peräpäässä, voi itku. :cry: ei oo mahakaan ollut kovalla että lienekö ne Öiset supistukset painaneet vauvaa alaspäin tms.. No, jospa olisivat tehneet jotain tuolla kohdunsuullakin. Levoton olo!
 
Pähkinäpuulle onnittelut vauvasta :love:

Anscu; Mä tiedän ton tunteen ja muistan vieläkin sen turhautumisen. Koita keksiä jotain ihanaa ja kivaa tekemistä; jos jaksat vielä lähteä shoppailemaan niin mene. Muistan ite kuinka karseeta oli kun ei ees jaksanut kävellä, mutta väkisin yritti keksiä jotain kivaa. Tai sit vaan hautautuu peittojen alle sohvalle ja hyviä leffoja pyörimään.
Meilläpäin ensimmäinen ya-kontrolli on 41+5, mä kerkesin käydä siellä kahdesti ennenkuin käynnistivät! Ja poika syntyi tosiaan silloin 42+3..:oops:

Pahoinvointia löytyy täältäkin, enää se ei vaan oo niin johdonmukaista kun alussa! Sillon tiesi heti jos jätti aterian välistä et kohta lentää laatta. nyt on ihan sama syökö vai ei niin se paha olo ja oksennus saattaa tulla :sick:

Jomotukset
jatkuu täällä, tuntuu reisissä asti. Nukuin tunnin verran,mut sit esikoinenkin heräsi joten se siitä.. Mun pitää vielä lähteä viemään se pyöräilee, et joudun "lenkkeilee" väkisin. Vauva vois ulkoistaa ittensä vasta ens ti kun 37vko on täynnä. Tosin jos se lause et vauva tulee kun on valmis pitää paikkansa ja nyt olis valmis niin käy sekin. Oon vaan lueknut mitä kaikkea ongelmaa voi olla :eek:
Vauva möyrii nytkin niin paljon et tuntuu et käsi tulee kohta ulos.. Tökkii vissiin tonne alaspäin :whistle::X3:

Huhtihapsukkainen; Toivottavasti teillä arvot laskee ja pääsette pian kotiin :)
 
Joo täällä kans nautitaan herkuista ja syödään nyt mitä huvittaa :D joka tapauksessa tässä on nyt ihan norsu, niin jos pari extrakiloa tulee herkuttelusta niin ihan sama.. :D

Huhtihapsukkainen: tsempit sinne <3 ! toivottavasti pääsette pian kotiin :)
 
Nyyttitervetullut, mä en osaa oikein sanoa tuosta verenpainelääkkeen vaikutuksesta. Mä otan aamuisin ja iltaisin yhen lääkkeen ja nyt neuvolan ohjeen mukaan mittaan verenpaineen ennen lääkettä ja noin tunti lääkkeen ottamisesta. Jos kotimittaukset nousee päälle 140/90 niin pitäis ottaa yhteyttä neuvolaan joskos kolmas tabletti otettais mukaan... Mutta: tänäänkin lääkkeenoton jälkeen mittasin ihan sekavia tuloksia: 140/87, 116/75 ja 131/75. Ja aamulla herättyäni 152/92 ja heti perään 142/88. Että en nyt sit näitten mittauksien perusteella ainakaan vielä soittele vaikka osa meneeki yli. Tiistaina on mulla seuraava neuvola.
 
Tää on kyllä nyt ihan pyllystä... Jomotukset jatkuu, pahiten ne tuntuu jos on makuulla tai istuu. Seistessä tai liikkuessa vähemmän... Oon nyt koko päivän touhunnu hulluna; pistänyt hoitopöydän kuntoon, sängyn valmiiksi ja muutenkin yrittänyt nyt saada näitä hommia valmiiksi. Imuroinu ja säheltänyt hulluna :D Hommia tehdessä ei tunnu kipua,mut nytkin kun istun niin vauva möyrii ja jomottelut tuntuu.. Ihan ihme hommia!! :( Tätä seuraavat 3,5vko niin jes kyllä on mahtavassa kunnossa lasketun ajan tienoilla!!
Eniten hämää toi et miksi ne voimistuu kun meen lepäämään ja kun liikun niin tuntuu paremmalta? Muistan synnytyksestä et liikkeessä sattui ehkä vähemmän, mut ei nää nyt niin kipeitä ole...
Kauhea hikikin on ja semmonen tuskainen olo..
ARGH... (n)(n) Voisihan sitä luulla et tietäis edes vähän tästä hommasta jotain toisen lapsen kohdalla.. Ilmeiesti ei :D
 
Onnea jo vauvan saaneille!

Mä oon yrittänyt lukea ja pysyä perässä. Silti tuntuu että menee aina puolet ihan ohi.

Ajattelin nyt olla röyhkeä ja vaan oma napailla. 24.3 oli neuvola lääkäri rv 34+6. Painoarvio oli 2700g. Paikat pehmeät, sormelle auki, kaulaa jäljellä se 2cm vieläkin ja nyt vauva oli lisää laskeutunut. Lääkäri sanoi että vauva on jo todella alhaalla. Paineet oli siellä koholla 144/105, mutta kotona 117/77. Mulla on aina neuvolassa paineet koholla kun jostain syystä niin jännitän sitä. Sitten mulla oli uusi aika eilen neuvolaan rv 35+5. Paineet taas koholla siellä 144/94, mutta edelleen kotona samaa lukemaa tulee. Vauvalla syke hyvä ja sf mitta oli 37cm. Mittaai mun mielestä vähän huonosti. Oli sijainen kuka nyt mittasi. Pissa on ollut koko ajan puhdas ja turvotuksia ei oo ollenkaan. Painokin oli taas tippunut vaikka musta tuntuu että oon pohjaton kun kokoajan nälkä. Sokerit pysyneet normaaleina kun mittailen silloin tällöin. Taas viikon päästä uusi neuvola-aika. Seuraavat niitä paineita.

Kokoajan vaan enemmän menkka jomotusta ja epäsäännöllisesti kipeitä supisteluita tulee välillä myös harkka suppareita. Mies on hyvin stressaantunut. Tää on niin uusi juttu kun viimeksi käynnistettiin ja olin jo sairaalassa. Nyt kun tulee lähtö niin olaan varmaan kotona. Miehestä se on kamalaa kun ei olla valmiiksi sairaalassa :LOL: Alkaa kyllä itseäkin jännittään milloin tulee lähtö ja kuinka synnytys menee. Ehkä vähän myös pelottaakin tuleva ja kuinka iso tää vauva on kun syntyy. Sais kyllä kohta syntyä kun oloni on niin tukala ja ei pysty mitään muuta tekeen kun kotona oleen. Haluisin niin mennä kävelylle ja yleensäkkin tehä pihalla vaikka jotain kivaa :unsure: siellä on niin ihanat ilmat olleet. Niin kovaa sattuu kun lähtee kävelylle että ei pitkälle kävellä ja seistä ei voi kauvaa. Odotan sitä aikaa kun vauva syntyy ja taas pystyy touhuamaan varsinkin ton taaperon kanssa. Odottavan aika on pitkä.

Norappi ja pikkukakkonen 35+6
 
Niittys, kiitos tiedosta minunkin puolesta. Näyttää noiden verenpaineiden kanssa siltä, että mikäli ihmeitä ei tapahdu niin oysiin tästä on huomenna lähdettävä. Äitipolilta sanoivat, että viikonlopun yli ei saa jäädä kotiin, jos paineet ei laske lääkkeistä huolimatta . Mutta jos siellä on täyttä niin makuuttavat sitten tietenkin päivätolkulla osastolla... Argh! Että mua ärsyttää kun piti noiden paineiden nousta.
 
Niittys, kiitos oys infosta ja tsempit! :)
Ja tsempit myös Nyyttitervetullut verenpaineiden kans!♡
Joo, miulle kans sopiii erittäin hyvin Nöösikkä tuo siun suunnitelma, että vloppuna synnytän! :)
 
Tsemppiä teille, jotka kärsitte noista verenpaineista!

Täällä ollu tänään ihan kiva päivä. Käytiin äitin kanssa syömässä ja samalla katottiin äitille mekkoa, kun on muutamat juhlat tulossa nyt keväällä. Yritti äiti mullekkin ehdotella ristiäisiin mekkoja, mutta ei jotenkaan yhtään innostanu katella :LOL:

Tänään on ollu menkka jomoja paljon enemmän nyt päivällä ja sittenn semmosta pistävää kipua kohudssa tai tuolla munasarjoissa :D Mikä nyt onkaan :ROFLMAO:

Saakohan joku meistä huomenna vauvan, aprillipäivän kunniaksi (y)
 

Yhteistyössä