Huhtikuun hurmurit 2016 *Syyskuussa*

Huhtikuun hurmurit 2016 *Syyskuussa*




28.3
Pinqu--Toinen--23v--KOS

31.3
Mimssu82--Kolmas--33v--KOKS

1.4
Pionii--Toinen--26v--KOKS
Anscu--Esikoinen--28v--TAYS
Vilmuska--Toinen--27v--TYKS
Joos--Ensimmäinen--31v--TAYS
HaamuAamu15--Toinen-29v--KOS/JS
Top16--Kuudes--?--?
AnnA-maija--?--?--?

2.4
Minitoiveissa--Esikoinen--25v--JS
AlinaMW--Neljäs--37v--TYKS
marleena4:näiti--Neljäs--35--SatKS

3.4
Debis--Toinen--28v--TAYS
Innna94--Toinen--21v--SAS

4.4
Sako78--Toinen--37v--KOS

5 4
Piksunen--Toinen--29v--TAYS

6.4
Meliinda_--Kolmas--26v--K-HKS
Sadeyes--Toinen--25v--JS
Pirplua--Esikoinen--24v--OAS
Nostremame--Kolmas--?--HYKS
Pumpuli81--kolmas--34v--SEKS

8.4
Ottilia84--Neljäs--31v--KOKS
Sparkle86--Kolmas--29v--K-PKS
SuSa15--Kolmas--36v--?

9.4
Aigle--Esikoinen--22v--SATKS

10.4
_pallo--Kolmas--29--HYKS
Toukka16--Kolmas--39v-LKS

12.4
Hippunen89--Esikoinen--26v--K-HKS
Silversky--Ensimmäinen--35v--USA/OYS

13.4
Katjuska87--Toinen--28v--?
Lehmätyttö--Kolmas--?--?
Irith&mustikka--Esikoinen--27v--?

17.4
Anismo--Viides--37v--EKKS
Day--Kolmas--?--?
amalia27--Esikoinen--?--TYKS.

18.4
Sandri--Toinen--26v--?

20.4
Epanen--Esikoinen--24v--K-HKS
Nyyttitervetullut--Esikoinen--31v--OYS
bebe14--Esikoinen--27v--TAYS
Niandra--Toinen--31v--KOKS
erica87--Kolmas--28?--OYS

21.4
Lindacandy--Kolmas--21--JS
Heppatyttö84--Esikoinen--31v--TAYS
Sandra86--Kolmas--?--KYS-MKS

23.4
Makau--Toinen--31v--KOS
Amppakoo-Esikoinen-25v-Kaks

24.4
Maifos--Toinen--30v--KHKS

26.4
Puuharakka--Toinen--24v--KOKS
Ladybug83--Toinen--31v--TAYS
Vaimo85--Kolmas--29v--?

28.4
Norappi--Toinen--28v--TAYS
Hymyliini--Neljäs--35v--TYKS
Siel86--Toinen--29v--KSSHP

30.4
Lullaby89--Toinen--26v--K-SKS

Ilman laskettua-aikaa
Monski--Toinen--28v--TAYS
Monsuliino /32v./2.lapsi/TAYS


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Heippa

Sairaalassa makoiltiin viime torstaista eiliseen, torstai iltapäivällä mahaa nipisti lujaa pari kertaa, noustessa lorahti tummaa verta. Kotiin päästessä kipua alkoi uudelleen kovana. Ei loppunut millään joten äitiyspolille. Valmistauduin siihen että menetin yhden taikka molemmat.

Ultrassa lääkäri totesi kasvaimen "räjähtäneen", B-mini oli kasvanut siihen päälle ja kasvain oli puristuksessa ja paineesta räjähti :eek: . Kuullosti hurjalta, en muista oikein kuin niin jännitti.
Vahdittiin osastolla miten käy, sunnuntai aamuun tuli verta ja hyytymiä. Tulehdusarvot vähän kohosi ja hemoqlobiini tippui. Nyt sairaslomalla huomiseen. Liikuntaa pitää nyt välttää että kun työkin on pääasiassa istuskelua niin sain palata

Kyllä itse ku lähes 4 vuotta yritetty lasta ja 18 keskenmenoa takana olen enemmän kuin onnellinen että saan nyt kaksi, ymmärrän toki kaikkien kannat tähän asiaan.

ONNEA MYÖS TOISELLE TUPLiEN ODOTAJALLE!

Vilma 9+4
 
Vilmuska! Hui! Onneksi kuitenkin kaikki nyt vaikuttais olevan hyvin <3 ! Enkä tarkoittanut pahalla kaksoiskommenttia, moni muukin toivottavasti ymmärsi minut oikein.

Toukokuun ketjussa sitä vasta draamaa onkin, käykäähän lukemassa :LOL::ROFLMAO:

Ja sit oma napa: ULTRASSA kaikki hyvin, yksi pieni vauvan alku siellä, ja koko vastasi 8+0 :) Menkoista laskettu ois 7+6.. Mut oiskoon se sit tuo 8+0, kun menkatkin alkoi vaan vartti puolen yön jälkeen silloin niin senkin puoleen tuo 8+0 ois aika passeli kerta kokokin vastasi sitä,ja laskettuaika ois 12.4.
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri
Vilmuska hyvä että kaikki hyvin!

Katjuska onnea ultrakuulumisista ja kiitos vinkistä toukokuisten ketjusta :D Mä olen hen. koht myös sitä mieltä, että nämä ketjut kun on "LASKETTUAIKA TIETYSSÄ KUUSSA" niin silloin mennään lasketun ajan mukaan. Meni raskaus yli tai ali. Esikoiseni la oli 27.12 ja vaikka ensisynnyttäjillä menee monesti yli niin olin joulukuisissa. Musta se oli mukavaa olla joulukuinen muiden joulukuisten joukossa. :) eikä joulukuinen tammikuisten joukossa :D mutta ei mua kyllä mitenkään haittaa tai ärsytä jos joku liittyy eri ryhmään ja haluaa olla "muista edellä". Kyllä maailmassa tärkeämpiäkin asioita on. :p
 
Mie oon nyt tässä ryhmässä ko olin laskennu, että la on 1.4. Mutta terkkarin sijainen oli kuullut päivän väärin ja merkinnyt papereihin päivää aiemman päivän edellisten menkkojen alkamispäiväksi ja oma terkka oli ehtinyt jo kaikki laskea ja lähetteet tehdä tuon 31.3. mukaan, niin sanoin ettei tartte enää vaihtaa :D Ja voi olla, että np-ultrassa la vielä siirtyy huhtikuulle, kun miulla on pidempi kierto kun 28pv ja luulen, että ovuloin myös vähän myöhässä :D
 
Vilmuska hui! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin nyt. Varmasti säikäytti.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on ma neuvola ja meinaan kinuta ultraan myös. Vaikka nyt vuotelukin on loppunut.

Mä kävin kans lukee toukokuisia. Oli aikamoista draamaa :LOL:

Mites te kellä isompia lapsia ootteko jo kertonut vauvasta? Mä mietin että missä vaiheessa sitä uskaltaa lapsille kertoa. Meillä siis tytöt 6v ja 3v. Pienempi varsinkin on sellainen hölösuu että jos kertoo ni sen tietää kohta koko kylä :D
 
Vilmuska: Oot kokenu kovia:cry: Toivon koko sydämestäni, että kaikki menee hyvin ja kummatkin vauvat pysyvät matkassa mukana♡

Mullekin neuvolassa sanottiin, että mun laskettuaika ois jo 28.3, eikä tuo 1.4, mut en oo sit kuitenkaan alkanu ryhmää vaihtaan, ku täs aloitinkin..
o_O
 
Hui kauhistus Vilmuska miten jännittäviä hetkiä siellä on eletty! Toivotaan nyt, että jatko olisi rauhallisempaa ja pääsisit nauttimaan odotusajasta. Ja pienille tarrasukkia!

Onnea ultrakuulumisista useammalle!
Sain kutsun alkuraskauden ultraan ja se on 24.9.

Isommille lapsille kerrotaan varmaankin sitten kun muillekin eli ultran jälkeen. Tai eipä tuo 1,5-vuotias uutisesta varmaan tuumaa mitään mutta 6-vuotias toki :) Ihme ettei oo kysellyt mitään kun äiti on niin väsynyt ja huonovointinen :D Tänäänkin yökkäili kesken kävelylenkin :D
 
Voisiko joku päivittää meidät mukaan myös, olenkin jo pari kertaa yrittänyt :).

Monsuliino 32v. 2.lapsi ja TAYS


Yrittänyt myös laittaa pyyntöä päästä facebook-ryhmään, mutta kukaan ei taida lukea viestiä :(. Olisi itselle mieluisampi keskustella siellä.
 
Joo olen minäkin henk.koht. sitä mieltä,että sen kuukauden pinoon ehdottomasti ITSE liittyisin, missä kuussa on laskettuaika. Tottakai. Ei ois tullut edes mieleen eri kuun pinoihin liittyä. Mutta ei mua se haittaa, jos tässä pinossa on maaliskuisiakin..en nyt niin sydämen asiakseni asiaa ottaisi että asian ihan noin ilmaisisin mitä tuolla toukokuun pinossa eräs :D Tilanteet elää niin paljon,ja lapset syntyy niin isolla hajonnalla muutenkin,että hyvä jos edes parin kuukauden sisälle kaikki sit loppujenlopuksi mahdutaan!

Mun yöheräilyt alkaa vaikuttaa sille että meillä eleltäis vauva-arkea :D Menin nukkumaan klo 22.30. Eka herääminen pissalle klo 24, toka 02, kolmas 04.. näissä valvoskelin ehkä noin 20min ennen kun nukahdin, paitsi neljältä kun heräsin niin valvoin yli TUNNIN.. ja sit herätyskello soi 6.20... Kutakuinkin noin kait ne yöheräämiset sit menee taas ens keväänäkin..tuleepahan jo harjoiteltua.

Katjuska rv8+1
 
Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Tänne on rantautunut ihan kauhea päänsärky ja oksetus.. Jospa se tästä! Kovin rajallisesti pystyy vaan syömään niin ei helpota asiaa!

Ekassa neuvolassakin käyty ja np-ultra aika pitäis jo varailla! :love:
 
huomenta,
täällä kaikki on ok, huomenna ensimmäinen neuvola, saa nähdä mitä siellä sanotaan,
tohon alotukseen mun kohdalla mu tiedoista puuttuu tää on mun kolmas, mun isot kapset on jo 14v ja 10v ja heistä on todella paljon ollu apua kun itse en jaksa kaikkea, väsyttää jatkuvasti.
 
Moikka!
Mun on nyt pakko tulla ihan vartavasten komentoimaan tuosta esillä olleesta kuukauden pino asiasta.. Taidan olla ainakin listan mukaan ainoa maaliskuinen, mutta TIEDÄN että laskettu aika muuttu ensimmäisessä ultrassa kun tiedän milloin on ollut ovulaatio ja mahdollinen hedelmöittyminen... Niin ihan vaan sen takia olen täälä, toivottavasti nyt kukaan ei pahoita mieltään siitä! Muutenkin aika lapsellista vouhoominen tuollaisista asioista, ehkä eriasia olisi jos joku kenellä on laskettu 15.3 olisi huhtikuisissa.. Mutta tosiaan enemmän facen puolella hieman yksityisemmin tykkään kirjoitella, täälä kaikki hyvin, eka ultra 17.9 ja sydänäänet dopplerilla saatu kuulumaan :)
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumista ja pahoittelut menetyksen kohdanneille!
 
Pinqu varmaan aika harvalla on niin paljon joutoaikaa, että moisesta asiasta ottaa elämän suurimman kysymyksen :D Mun mielestä kuitenkin outoa mennä eri kuukauden odotusryhmään sillä perusteella, että "edellinenkin lapsi syntyi vasta rv42+0" tolla perusteellahan ne joiden edellinen lapsi syntyi esim rv 29+ pitäisi liittyä jonnekkin kaaauas toiseen ryhmään :ROFLMAO: Jokainen raskaus kuitenkin erilainen. :)

Ja jos vaikka joku kesäkuinen tänne haluaa liittyä niin tervetuloa vaan! :p

Katjuska kyllä kaikista yksityislääkärikäynneistä saa kelakorvauksen, tutkittiin sitten alapäätä tai yläpäätä. :) Tosi pienihän se korvaus on ja nykyisen hallituksen ansiosta nekin poistuu kokonaan ensivuonna. :cautious: Onneksi mun 4D-ultra menee just joulukuulle. :D Ennen korvausta mun ultra oli 220e ja korvauksen jälkeen 198e jäi maksettavaa.

Vaimo85 tervetuloa! :)

Mimssu82 Tarkoitat varmaan niskapoimu-ultraa? :) Itselläkin pitäisi olla se 2-3 viikon päästä.

(.) Tässä raskaudessa sitten atopia pahenee näköjään.. Atopia on aina ollut, mutta lähes oireetomana. Nyt on näppyä ja kutinaa jokapuolella. Joudun lopettamaan karvojenkin ajelun nyt. :confused: Alkuasukkaana ensi vuoteen! Ylihuomenna ensimmäinen neuvola.

Tänään alkoi 10.raskausviikko!
 
Muakaan ei kyllä haittaa yhtään, missä ryhmässäkukakin haluaa olla, mut kyl sitä ite haluis olla siinä ryhmässä, johon laskettuaika suurinpiirtein kolahtaa, jotta voi jakaa tuntoja samassa vaiheessa olevien kanso_O
Ku mulle tähän ryhmään liittymisen yks perustarkoitus on just se, että saan vertaistukee just samassa tilanteessa olevilta, ja täällä on myöskin monet paljo kokeneempia odottajia kun mää esikoista oottavana, nii saa vinkkejä :)

Mulla vaa tuo LA on tahtomattani hankala määrittää, ku menkkakierto jotain 31-33, säännöllisen epäsäännölline , ja sen mukaan laskin 1.4. Sit ku kävin nla nii siel lasketaan sen 28-kierron mukaan, jolloin LA ois jo 28.3(n)
No, ens vkon pe on eka ultra, nii eiköhän siel tää asia selkeni. (y)

Huomenna meen verikokeisiin, joista saasit ne sikiöseulontatiedot tohon ultraan, vähä jänskättää miten kaikki menee:unsure:
 
Hei!

Olen taustalla lukenut juttujanne ja vihdoin sain aikaiseksi istahtaa koneen ääreen niin on mukavampi kirjoittaa ja liittyä joukkoonne :)

Olen 37 vuotias, viidettä lasta odotetaan syntyväksi 18.4. normaalikierron mukaan. Perheeseen kuuluvat myös mies, 13-, 11-, 9- ja 7-vuotiaat. Tuo nuorimmainen oli aikanaan tarkoitus jättää iltatähdeksi, mutta joulun huumassa ottikin varaslähdön ;-) Eli nyt oli viimeiset hetket iltojen ilolle.

Plussasin noin 3 viikkoa sitten. Oli pakko tehdä testi ennen viikonlopun kosteaksi odotettuja hääjuhlia. Mukava yllätys oli että testi oli positiivinen. Ehkäisy jätettiin pois viime marraskuussa ja helmikuussa haalea plussa meni kesken. Olin varma että olen jo liian vanha tulemaan raskaaksi. Ja mieltä vaivasi vielä vaikea kierukan poisto. Lääkäri joutui tekemään kauan töitä ja jollain koukulla lopulta vetämään liian ylös nousseen kierukan, huoneeseen pölähti 2 hoitajaakin pitelemään kädestä. Kuvittelin paikkojen vaurioituneen ja ajattelin ettei siellä enää mikään kestä.

Mitään oireita miulla ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa. Vain maha kasvaa ja onneksi rinnatkin :LOL: Toki alavatsa kipuilee kohdun kasvusta, mutta muuten olen päässyt helpolla. Nytkin on ollut vatsan jomotuksia lukuunottamatta täysin normaali olo.

Ensimmäinen neuvola on jo ensi viikon tiistaina. Töissä en halua vielä kertoa kenellekään. Joudun työssäni nostelemaan noin 10 kiloa painavia laatikoita, mutta pystyn hyvin välttelämään raskaampia hommia kun miulta leikattiin olkapää kesällä ja sen takia joudun rajoittamaan työskentelyä. 4,5 viikkoa kun saisi pidettyä salassa, olisi 4 viikon kesäloma ja sen jälkeen kaikki varmasti tietävät :D

Edellisestä raskaudesta on jo niin kauan etten enää muista yhden tuotteen nimeä. Hakusessa on sellainen jatkokappale, jonka voi laittaa housujen nappiin ja napin reikään, ja näin ollen pitää pidempää normaaleja housuja vatsan kasvaessa. En yhtään muista tuon nimeä, joten en myöskään löydä sitä mistään. Maha ei ole vielä hurjasti pullahtanut. Kolmannesta tuttava huomasi viikolla 9 että olen raskaana. Töiden vuoksi haluaisin pitää nykyisiä työvaatteita ja siksi etsin tuota vekotinta että voisi pitää pidempää työvaatteita.

Hienoja uutisia monilta (y) Onnea miulta kaikille :)

Anismo 7+2

18.4. Anismo--viides--37v--EKKS
 
Heippa vaan kaikille, ja tervetuloa uusille!

Sanon nyt itsenikin puolesta että neuvolan mukaan LA aikani olisi jo maaliskuun puolella. (Jopa 24.3.) Tänään neuvolan mukaan siis jo mentäis 10+6. Mutta omien testailujen ja oviksen bongailun avusta tiedän että neuvola on väärässä. Eilen kävin ultrassa ja pikkuinen vastasikin viikkoja 9+0. Tästä syystä tiedän että LA muutetaan nt-ultrassa huhtikuun puolelle.

Olen kyllä seurannut maaliskuisten pinoa silloin heti alusta asti, mutta se ei juttujenkaan puolelta tuntunut omalta ryhmältä. Tää on niin paljon enemmän mun mieleen..

Kiitos siitä teille!
Nyt taas välipalaa naamaan kun onhan aamupalasta vierähtänyt jo 1,5h ja maha murisee. Tää on ihan hirveetä.

Mukavaa päivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Puuharakka
No, mulle on melko sama mihin ryhmään liittyy. Mietin pitkään tullako tähän vai toukokuisiin. Mutta kyllä tää huhtikuun pinoon kuuluminen kuitenkin loppujen lopuksi oikeammalta tuntuu. Oon kyllä lähes satavarma, että en ennen toukokuuta synnytä ja äärimmäisen (iloisen) yllättynyt olen, jos synnytys käynnistyy luonnollisesti. Mutta mitäs siitä sitten. Sittenpä kärvistellään :ROFLMAO: Eikai siinä muuta. Se on tietty henk.koht. hyvä etten edes asennoidu aiempaan syntymäajankohtaan, niin ei tuu suurempia pettymyksiä ;) Viimeksi supistelin rv 34 eteenpäin kipeästi ja tiheesti ilman mitään vaikutusta. Ja ajattelin, että jospa sittenkin... Mut ei. Lähes sama homma esikoisen kohdalla. Lapset synty rv 41+6 ja rv 42+0. Kumpikin käynnistelemällä, mutta esikoinen lopulta hätäsektiolla.
Mut jotkuthan väittää, että tytöt syntyis vähän ennemmin ku pojat ja edelliset on poikia ollut, joten jos tämä sattuis olemaan tyttö, niin oisko sit aiemmin. Tiedä häntä :ROFLMAO: Kumpi vaan on tervetullut kumminkin :)

Huonoa oloa on reippaasti. Oksennusrefleksi ei vaan oo mulla kovin herkkä. Mulla on kyllä antibioottikuurikin päällä tällä hetkellä, joten se jo itsessään sekoittaa tätä oirepakkaa. Iltasin oon turvoksissa. Pari kiloa on tippunut paino, mut on varaakin tippua o_O
 
Huomenta päivää :)

Jaahas, onpas ollut aikamoista tuolla toukokuisissa :) Eipä oo kyllä mulla mitään sitä vastaan, vaikka virallinen laskettu ei huhtikuulle asettuisi. Niinkuin on jo todettu, sehän ei kerro lapsen syntymän ajankohdasta paljoakaan kun ihan normaali heitto on se plus miinus kaks viikkoa :)

Anismo, tervetuloa! Onnea. Olisiko joku belly band tms ollut tuo, mitä hait? :) muoks. Ei ollut tuo, mutta raskauskeijussa oli joku vyösysteemi myynnissä, Flexi belt?

Mä kehitin itelleni nyt huolen, kun menin googlettelemaan "oireeton alkuraskaus". Siis onhan tämä kiva, kun ei ole mitään, mutta huolestuttaa. Väsymys on ihan ainut ja sekin voi johtua mistä vaan. No, turha mun kai on huolehtia asiasta, jolle en mitään voi.

Vilmuska, onneksi teillä oli kuitenkin kaikki hyvin!

Isommilee lapsille tekisi mieli jo kertoa, tiedän että olisivqt aivan innoissaan vauvasta. Mutta en uskalla vielä. Ne menee kuitenkin heti kertomaan appivanhemmille, niin kävi viimeksikin :D :D Nyt täytyy kiiruhtaa noutamaan 2v päiväpuistosta ♥
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun mukaan ryhmään :)
Kolmatta odotellaan syntyväksi ja neuvolan mukaan la 6.4.2016. Ultrassa kuun lopulla tarkentuu varmaan vielä. Ennestään meillä tyttö -08 ja poika -10.

Kaikenlaisia oireita on taas tässäkin raskaudessa jo ollut. Väsymystä. Pahimpana pahoinvointi. Viimeiset 2vko ollut oksentelua vähän väliä. Ainoastaan öisin nukun, enkä oksenna ja hajuherkkyyskin vielä, joka altistaa oksentelulle. Hampaita ei pysty kunnolla pestä, kun alkaa yökkiä ja oon koittanut sitten purkkaa pureskella, että edes jonkinlaista hampaiden hoitoa... Vähän jotain "vuotoakin" on ollut, mutta vain sellaista paperiin pyyhittäessä tullutta, eli ei pitäisi olla mitään vakavaa.
Tuo pahoinvointi koitteli minua parissa ekassakin raskaudessa, toisessa 2vko ja toisessa 6vko.
Sitkeästi olen kuitenkin kotona pysytellyt ja yrittänyt jaksaa yrittää aina jotain syödä ja juoda vaikka tiedän että pian tulee kaikki takaisin. Toivon mukaan tämä helpottaa. Neuvolassa viime viikolla käydessäni th kyllä sanoi, että nesteytykseen vain, jos tuntuu että kotona ei pärjää. Sängyssä makoilen päivät ja ravaan vessan väliä. Jos on yhtään paremman tuntuinen päivä ja yritän tehdä hommia, niin heti kostautuu oksentelulla. Rasitusta ei vielä kestä paljoa. Kotihommat ei edisty. Isäntä onneksi jaksaa passata ja tehdä kotitöitäkin omien hommien lisäksi :) Hyvä tilanne vielä sinänsä kun olen kotona muutenkin ja välillä vain tehnyt sijaisuuksia, niin ei tarvitse olla töistä poissa.
Lapset on ihmetelleet oksentelua ja kaikenlaisia ajatuksia niilläkin on tilanteeseen. Poika totesi kerran, että äiti on syönyt liikaa ruisleipää ;) Ei olla vielä kerrottu mistä johtuu. Turvallisemmilla viikoilla sitten vasta.

Pumpuli81--kolmas--34v--Seks
 
Ei kuulu varhaisultra Kela korvauksen piiriin lakisääteisesti. Muut lääkärikäynnit kuuluu. Siitä lääkärinpalkkiosta voi saada suoraan korvauksen, mutta ultraamisesta ei.. Näin ainakin meidän kaupungin yksityiset toimii. Mulla se on jotain 30% tosta summasta se kelankorvaus sit :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä