Huhtikuun hurmurit 2016 *Syyskuussa*

Haluaisin liittyä mukaan, odotan neljättä. Ikää 35v ja la 2.4.2016 synnytyssairaala SatKS.

Olen kärsinyt jäätävästä pahoinvoinnista, sea band rannekkeet ostin joista ei ole mitään apua, tänään sain vihdoin luontaistuotekaupasta Ipecuanhaa josta pitäis olla apua mutta ei sekään tehoa. Tuntuu että ei tänän taida auttaa kuin aika!
Yökkäysrefleksi on suurin vaivani, paha olo on KOKO ajan. Voi kumpa tämä pien loppuisi!

marleena4:näiti 9+4

marleena4:näiti--neljäs--35--SatKS
 
Monsuliino /32v./2.lapsi/TAYS laskettu ei tiedossa, mutta 31.3-1.4 suunnilleen.

Höy taas. Eikö täällä kukaan kirjoittele, joka olisi facebook ryhmässä tai joka voisi päivittää tietoni edes tähän ryhmään?

Huomenna on tosiaan vasta ensimmäinen neuvola, joten kauheasti en uskalla itse arvella laskettua vielä.

Äsken tuli hurjan tuntuinen olo, että onkohan siellä masussa enää ketään, mutta löytyi sentään sydänäänet toisella yrittämällä. Ensinmäisesto lapsesta olin äärimmäisen hysteerinen kokoajan, mutta nyt on päästy sentään vähän vähemmällä, huoh.

Olisi tosiaan kiva päästä sinne faceryhmään, jotta voisi enemmän kirjoitella ja omana itsenään. Voisiko joku vinkat sinne suuntaan, että laittaisi vaikka viestiä, kun omaani ei vastata.
 
Pumpuli81: Mulla on kanssa kolmas kyseessä ja edelliset lapset syntyneet -08 ja -10 :) Ei olla vielä kerrottu lapsille, asia ois meinaa kuopuksen kautta samantien kaikkien tiedossa. :ROFLMAO: Samanlaista vuotoa ku kuvailit, on ollut täälläkin suunnalla. Ja sitä on ollut kaikissa raskauksissa.
Toivottavasti sulla pian pahoinvoinnit helpottaa! Samoin kuin Marleenalla!
 
Vilmuska onneksi kaikki nyt hyvin!

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille!

Minä kerroin eilen ultran jälkeen omille lapsilleni, jotka ovat siis aiemmasta liitosta, enkä käskenyt pitämään salassa. Jos menee vielä kesken, niin sitten menee. Onhan se ikävää, mutta kuitenkin osa ihan normaalia elämää.

Myöskin miehen neljä lasta hänen aiemmasta liitostaan tietävät raskaudesta. Meille tämä siis on ensimmäinen (ja viimeinen) yhteinen, mutta kokonaisuudessaan seitsemäs lapsi.

Toukka16 & pikku-toukka 8+3
 
Mulla on onneks toi pahoinvointi hellittänyt! Edelleenkin nenu on herkkä kaikenmaailman hajuille (vahvasti hajuvedellä kyllästetyt pahin, samaten jotkut ruoat, yöks) mutta se johtaa nykyisin vaan ihan pieneen pahaan oloon, ylös ei oo tullut mitään enää kahteen päivään, jipii! Oon ihan riemuissani ettei oo tarvinnut enää oksennella ja muutenkin toi yleinen kuvotustunne on kanssa hellittämään päin. Melkein kolme viikkoa tota kesti, aika kamalaa aikaa kyllä :sick: Nyt sitten on jäänyt vaan toi tolkuton väsymys, oon ihan hirveen väsynyt ja pisin päivää pitää torkkua, muuten kun en yleensä nuku päivisin ollenkaan (inhoan päiväunia) mutta nyt on ihan pakko. Keskittymiskykykin on ihan nollissa kun vaan väsyttää. Pelottaa miten nyt sitten sujuu kun ens viikolla pitäis palata taas ns. normielämään ja jaksaa tehdä jotain kodin ulkopuolellakin... Jos olo on vielä näin väsynyt mitä nyt, niin ei kyllä tule yhtään mitään.

Neuvolalääkärissäkin kävin ja vähän mitäänsanomaton juttu, totesi vaan että "jaa, vähän suurentunut ja pehmentynyt kohdunkaula, jos en tietäisi että olet raskaana niin voisi mennä läpi ihan normaalista." Höh. Ultra-aikaa tässä odotellaan...

Varailin muuten hammashoitolaankin aikaa ja hammaslääkärille olis vasta helmikuussa aikaa :eek: Oon ihan järkyttynyt, sanoin siellä että edellisestä hammaslääkärikäynnistä on jo reilut pari vuotta ja olen raskaana, niin sieltä tuli vaan että "jonoon vain". Jahas :confused:
 
https://www.facebook.com/miina.ylinen Tässä mun facebook-profiili, halukkaat laittakaa kaveripyyntö niin hyväksyn ja lisään teidät ryhmään. En saa sitä siis perustettua ennenkuin saan vähintään yhden kaverin sinne lisättyä. Otsikoks laitan tuon saman "huhtikuun hurmurit", sen voi vaihtaa myöhemmin jos tahtoopi

^Kopsasin edellisestä ketjusta, eli pyytäkää suoraa kaveriksi :)
 
Mulla on hampilääkäri aika parin viikon päästä. Mun th nimenomaan sano, että ku mainihtee raskaudesta, nii pääsee aiemmin. Eli Aigle soitahan vielä sinne hoitolaan ja kysele vapaita aikoja aiemmaksi, ku hyvähän se on ne hampaat tarkastuttaa ENNEN loppuraskautta, jospa siellä sattuis sit joku valveutuneempi puhelimeen ja sanois ilman muuta aiemmin! (y)

Itekään en ees muista, milloin viimeksi oon käyny,nii siks nyt nlakin suositteli :)
 
Moikka

Itse olin huhtikuussa hammaslääkärillä ja en vielä ollut muistanutkaan että pitäisi tilata. Ehkä sitten ensi viikolla. Tapana on muutenkin kerran vuodessa käydä tarkistuttamassa. Käyn tosin yksityisellä että ehkä vaan tilaan sieltä toisaalta voisi kunnalliselle soitella.

Lapsille kertominen, ei olla vielä kerrottu. Aattelin ensi viikolla esikoiselle kertoa kun hällä ikää on se 15v ja tietää miten voi käydä. Pikkuisille ehkä kuukauden päästä, katsoo nyt jos masu turvahtaa enemmän niin sitte aikaisemmin.

Väsyttää järkyttävästi, hain muksut päiväkodista ha tultiin kotiin. Oliskn voinut siihen pisteeseen nukahtaa mutta välipalaa nuorimmaisille ja 17.30 harrastuksiin. Tulin kotiin kun mies lupasi hakea tullesaaan joten nyt otan torkut kun ruoka kypsyy uunissa. Juu ja paha olo edelleen vaivaa pahasti!

Vilmuskalle tsempit!

Alina 9+4
 
Siis mä täs nyt aloin pähkäileen ja pakko kysyy, että onko esim valion maustamaton rasvaton jogurtti a-vitaminoitu, jos siinä on asidofilusta, samoin kuin gefilus 5 hedelmän mehu? Siis eikö se a+b tarkoita vain niitä maitohappobakteereja ja niitä ihan terveellistä ottaa raskaana?
ostin ku aattelin, et nyt tarvitaan hyvää vastustuskykyy ku tuo flunssa ollu, mut sit aloinkin pähkäileen(n)

Mun th sano vaa, että joihinkin tuoremehuihin on lisätty a-vitamiinia ja niitä kannatyaa vältyää. Katoin netistä, että esim marli vital 10:n tuoteselostuksessa selkeeati mainitaan se a-vitamiini. Mut nuo edellä mainitsemani??
 
anscu, minä oon ainakin popsottanut ihan tyytyväisenä maitohappobakteereja ja neuvolantätikin nuo hyväksyi, asidofilusta sisältävät, mutta eivät tietääkseni A-vitamiinia.

Itse mietiskelin tuossa tuommoista kuin Fit Linen Basics -vitamiinit, sain sellaisia eräältä tuttavaltani joka kovasti kehui että hänen ystävänsä söi kyseistä valmistetta raskausaikana ja sai terveen, reippaan vauvan. En ole uskaltanut vielä laittaa tuota suuhuni kun listassa kumminkin lukee selkeästi että sisältää A-vitamiinia. Tosin tuossa on kyllä maininta että se on johdannainen provitamiini-A:sta, mutta eiköhän se ole sama asia...? :unsure: Tietääkö joku enempi näistä kys. vitamiineista?
 
anscu: Joo mun käsittääkseni tuo a+b tarkoittaa just niitä maitohappobakteereita, ja ovat nimenomaan hyväksi raskausaikanakin. Kyllä tuoteselostuksessa lukee erikseen,jos on kyse a-vitamiinista.

Aigle: Itse en varmaan uskaltais syödä a-vitamiinia sisältävää ravintolisää. Tarkempaa tietoa ei ole kyseisestä valmisteesta, mutta varmuuden vuoksi söisin vaan a-vitamiinitonta tuotetta.. Jos päiväys riittää vitamiinpurkissa, niin syö sit keväällä vasta. :)

Mulla tuli eilen ensimmäinen,joka uskalsi kysyä suoraan,että olenko raskaana.. Vihjailevia katseita masuni on kyllä kerännyt,mutta kukaan muu ei ole vielä uskaltanut kysyä.

-Katjuska rv8+2
 
Anscu hyvin voi käyttää! Se A on asidofilusbakteeri ja B on bifidobakteeri :)

Aigle provitamiini muuttuu elimistössä vitamiiniksi. Eli kaksi samaa asiaa. Ei saisi siis käyttää!

Omega3 on myös sellaista mihin lisätään A-vitamiinia, eli kannattaa niidenkin pakkausseloste kattoa. Mulla on nyt käytössä Möller Vahva Omega3 jossa sitä ei ole.

Ja nyt myös inkivääri on lisätty kiellettyjen aineiden listalle. :eek: Onneksi Evirakin suosittaa vain, että inkivääriteetä ei juotaisi runsaasti joten aion kyllä tehdä teetä inkiväärijuuresta jos flunssa iskee. Mielestäni luonnontuote aina parempi kuin kemiallinen tehtaalla tehty ties mitä sisältävä flunssa/yskänlääke.
 
Kiitos Aigle, Katjuska87 ja Sadeyes tiedoista, näin mäkin aattelen ja hyvä ku sain vahvistusta(y):)

Mulla oli tänään sikiöseulonta verikoe labrassa, jonka tulokset sit viedään ens viikon ultraan.
Mulla on jotenkin nyt välillä ollu maha vähä hellänä ja öklöttää, ja jos tulee liian pitkä tauko syömisestä nii vielä enempi. Ja sit myös turvottaa, tuntuu että posketkin on kuin pullataikina:X3::ROFLMAO:
Just sanoun miehellekin, että tää on varmaan tyttö, ku sanotaan että tyttö vie äidin kauneuden ja poikaa odottaessa oikeen hehkuu;)
ootteko kuulleet sanontaa ja pirääkö paikkansa? Tunnetteko te olonne kauniiksi ja naisellisiksi vai mitä?katoin eilen toisenlaiset äidit sarjan jakson ja varmaan sieltäkin tämmöiset ajatukset nyt päässä pyörii:rolleyes:
 
Anscu Oon kuullut sanonnan ja toivon että pitää paikkansa! :X3: Pojasta mulla ei oireita ollut, ei finnejäkään ja nyt tosiaan finnejä on sadoittain otsasta alaspäin jopa käsivarsissa, olkapäät on kuin mätäpaiseet. :ninja: Ja atooppinen iho pahentunut.
Pojasta mulla oli hyvin, hyvin varma olo, että poika on tulossa (joka toisaalta harmitti, koska toivoin tyttöä) ja nyt taas toivon tyttöä ja tällä kertaa se tyttöolo myös on! Petyn varmasti jos ei tyttöä tule, vaikka joidenkin mielestä on väärin toivoa tiettyä sukupuolta. :whistle:
 
Day
Itekkin just mietin että onko tyttö-vain poikaolo. Itsekkin kuullu että tyttö veisi äidin kauneuden, jos se pitää paikkansa niin tyttö on tulossa! :D ei ole todellakaan hehkeä olo! Finnejä tullu, vaikka yleensä en moisesta vaivasta kärsi.

Itsellä vasta viikon päästä eka neuvola. Ihan mielenkiinnolla odotan hempan ja rr:n mittausta, kun on ollu huimausta ja heikotusta paljon. Tuntuu että lihaksetkin on ihan hellänä ja kengän laittaminen jalkaakin jo vaikeeta. Ei tarviis vielä alkaa moiset ongelmat kun viikkotkin on vasta alkupuolella.

Day 7+4
 
Täällä Kaliforniassa A-vitamiinia on lisätty raskausvitamiineihin ja lisättynä sitä on ihan normi maidossakin, joten ei sitä oikeen välttääkään voi... En tiiä onko ohjeistus sen suhteen erilainen ku Suomessa vai onko sillä väliä mitä A-vitamiinia se on? Tossa vitamiinipurkissa lukee, että se on betakaroteenia. Mä lisään itteni listalle ja toivottavasti mahdun vielä facebookkiin, kunhan ens viikolla varmistuu, että mukana on tosiaan ihan elävä otus.
 
silversky etkö voi ottaa tarvittavia vitamiinilisiä erikseen ostettuna? "Retinolimuotoisen A-vitamiinin suuret yliannokset voivat vaurioittaa kehittyvää sikiötä ja aiheuttaa synnynnäisiä epämuodostumia. A-vitamiinin esiasteena voivat toimia kasvikunnassa esiintyvät keltaiset ja punaiset väriaineet eli karotenoidit, joista tunnetuin on beetakaroteeni"

Tuossa vielä linkki missä lisää aiheesta: http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Vitamiinit ja hivenaineet/Sivut/A-vitamiini.aspx
 
Sadeyes juu np-ultraa tarkoitin. Meidän synnäri kutsuu sitä alkuraskauden seulontauä-tutkimukseksi :)

Onnea plussanneille! :love:

Mäkään en oikein ymmärrä sitä draamaa mitä on syntynyt joissain ryhmissä. Kai sitä yleensä liitytään siihen ryhmään missä kuussa laskettu aika. Mutta toisilla kun se laskettu aika saattaa olla epäselvä niin kyllä sopu sijaa antaa :)

VÄSYTTÄÄ. Nukkumaan siis! :sleep:
 

Yhteistyössä