Huhtikuun hurmurit 2016 *Syyskuussa*

Voi maon silmä! :mad: Jos olisin tiennyt, että meidän neuvolaan on ostettu ultra ja että sitä avokätisesti tarjotaan asiakkaille niin oisin säästänyt 200e varhaisultrassa. Tänään oli neuvolaläääri tuon vti:n takia ja samalla lääkäri kysyi haluanko että katsotaan pikkusta.

Laite oli huono, mutta erottui kyllä kädet ja pienet jalat ja syke. Sattui vielä hypähtämään niin näki että liikkuukin. :D:love: Tänään 10+0 ja mitoiltaan sopi siihen. Nyt jaksaa hyvin odottaa tasan 2viikkoa np-ultraa. :)

Joos vähän aikaa sitten oli uutinen tästä naisesta joka sai ruokamyrkytyksen turkissa ja synnytys käynnistyi siellä 24+0 ja lopulta vauva menehtyi. Minen ainakaan tuollaisiin "epähygienisiin" maihin lähtisi. Mua pelottaisi myös kaikki käärmeet ja malaria-hyttysen jne. :ROFLMAO:

Meillä on 2viikon etelänmatka varattuna toukokuun alkuun eli kiire on antaa vauvalle sitten nimi ja saada passi syntymän jälkeen. :eek: Maidonkorvikkeet otan suomesta varuiksi mukaan jos imetys tökkii, koska etelässä sellasia ei edes myydä. Vesi ostetaan pulloissa ja ruoka-aineet ostetaan kaupasta ja tehdään isovanhempieni kotona (asuvat siellä), eli ulkona ei tarvitse syödä. Jos kyseessä olisi hotellimatka/tuntematon maa niin siirrettäis reissua. Tuolla kuitenkin monta kertaa käynyt ja tietää missä on apteekit ja lääkärit jne niin aika sama kun mökille lähtisi. :)

Silversky ja nyyttitervetullut onnea ultrakuulumisista! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Heippa

Viikko on tosiaan vierähtänyt, pääsin taas eilen aamulla sairaalasta pois, jouduin sinne perjantaina aamulla kun aloin taas vuotamaan, jälleen kerran löydettiin yksi kasvain puhjenneena, lisäksi erikoislääkärin tekemässä tarkemmassa ultrassa nähtiin että B - "vauvassa" on poikkeavuutta, tätä lähdetään taas selvittämään..
Kaikki pelottaa ja stressaa, paha olo ja oksentaminen kaupan päälle. Töistä oli pakko hellittää täksi viikoksi sairaslomalle ja täällä kotona nyt makaankin.

Matkoja oli yksi tiedossa tammikuussa Amerikkaan, saas nähdä mikäli tässä kaksosraskaudessa pysytään niin luultavasti siirretään reissua.

Omia häitä oltiin suunniteltu ensi vuoden Heinäkuulle, voipu olla että siirretään ne nyt ainakin elokuulle, saas nähdä vai suosiolla vuosi eteenpäin.. :)


Menetyksen kokeneille tsempit!

Vilma ja Minit 10+5
 
Vilmuska kovasti tsemppiä! Toivottavasti b-vauvalla ei ole mitään vakavaa.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Omaan napaan ei erikoisia. Laittelin eilen töissä vapaatoiveita ylös tota nt-ultraa, neuvolalääkäriä ja oman terkkarin aikoja varten. Kyllä vähän työkaverit kummasteli kun yhtäkkiä on noin paljon menoja :) Pitäis varmaan kohtapuolin kertoa töissäkin kun kuitenkin työ fyysisesti niin raskasta välillä niin tietävät antaa kevyempiä hommia. Ja kohtahan raskaus alkaa jo näkyäkin, turvotus ainakin niin kova :D

erica87 ja möykky 8+0
 
Irelia Voimia kovasti! Pahoittelut menetyksestänne :(

Voi Vilmuska, toivotaan että pikkuB voi hyvin!

Ja täältäkin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, on kiva lukea niitä aina :)

Millä viikoilla ootte varhaisultrassa käyneet? Meidän rahatilanne on ihan kamalan huono, mutta mietin jos jostain kuitenkin raapisi rahat kokoon.

Mä en oo neuvolaan vielä soitellut, mutta tällä viikolla oisi tarkoitus soitella lähinnä siksi, että pitäisi kilppariarvot katsoa mahd pian.

Liikunnasta. Mä en käy missään maksullisissa liikunnoissa, mutta lenkillä käyn lähes joka päivä ja lisäksi teen joogaa ja pilatesta kotona. Noita aion jatkaa ihan loppuun asti, tosin osa liikkeistä pitää jättää pois tai muunnella vähän. Mä oon normaalipainoinen, mutta huomaan nyt että alkaa jo kiloja tulla lisää, esim ulkohousut ei meneenää jalkaan. Nyt on entistä tärkeämpiä iltalenkit, koska olen niin väsynyt että muuten torkkuisin vain sohvalla :) Mulla on aikaisemmista raskauksista tullut 15, 8 ja 6kg eli suhteellisen maltillisesti, mutta mulla on ollut radi jossa tiukka ruokavalio muutenkin.
 
Tsemppiä Vilmuskalle! Kaikenlaista sää joudutkin kokemaan :S

Täällä on eka neuvola selvitetty kunnialla läpi, samoin se 4h:n pissimisasia :D kävin kyllä varmuuden vuoksi yöllä ennen neljää vessassa että jaksoin pidätellä. Miestä vähän taisi kyllästyttää neuvolassa, sanoi ettei tullut mitään uutta tietoa. Mitäs on niin fiksu :love:
Tuntui aika juhlalliselta saada oma neuvolakortti. Kaikki näytteet kävin myös antamassa tänään labraan, nyt huolettaa tämä raskauden jatkuminen jo siltäkin kannalta että putkitolkulla kalliita näytteitä otettu, etteivät mene hukkaan. Oikeasti taidan kyllä olla jossain denial -vaiheessa, vaikka tämä toivottu raskaus onkin: yhtään ei huvita kertoa kellekään ja puolet ajasta en edes muista olevani raskaana vaan meen sellaisella "laalaa ei koske mua" -tyylillä. Yhtäkkiä on alkanut jännittää ja pelottaa ja mietityttää koko juttu, mitä jos tää olikin hirveän iso virhe tai meistä ei olekaan vielä vanhemmiksi.. :/ Nt-ultra on kolmen viikon päästä h12+1, ja se tuntuu ikuisuudelta.

Meillä on kesä-heinäkuulle suunnitteilla reissu Meksikoon, vähän hirvittää niin pienen kanssa lähteä vaikka siellä on monet kerrat käyty ennenkin. Mut onhan sitä käytävä tulokasta sit näyttämässä toisenkin puolen isovanhemmille.
Onko täällä muita (tulevan) kaksikielisen lapsen odottajia?

Luin muuten jostain tutkimuksesta, jonka mukaan kohtuaikana säännöllisesti useampaa kuin yhtä kieltä kuulevat lapset oppivat isompana herkemmin muitakin kieliä kuin äidinkieltään. Et jos kellään on tilaisuus säännöllisesti vääntää vaikka enkkua tai ruotsia niin go for it :D

Niin ja neuvolan mukaan la 13.4, eli mennään sillä.
 
Hei! Vieläkö joukkoon mahtuu? :) Olen seurannut tätä keskustelua alusta asti, mutta olo on ollut niin epävarma etten ole uskaltanut mitään kirjoittaa. :cautious: Tänään kävin sitten ultrassa toteamassa että kyllä siellä vain elämää on. Tämä on jo 6. lapsi minulle mutta silti se on vain yhtä jännittävää ja pelottavaa. Vaikka tuon viidennen kyllä piti olla se viimenen.. :whistle: Laskettuaikakin siirtyi ultrassa aikasemmaksi ja on siis näin ollen 1.4. Asia varmistunee vielä tämän kuukauden lopussa nt-ultrassa.

Top16 ja minimii 10+5
 
Omaa napaa: Eli odotan esikoista, eka neuvola (jota kovasti odotettu) oli viime perjantaina. Sieltä oli normi hoitaja poissa, sijainen sanoi heti alkuun että ensimmäiselle käynnille kuuluisi varata puolitoista tuntia ja minulle oli joku sieltä varannut 30min No sitten tietokone ei toiminut, kirjasi tiedot käsin jne... Kyllä jäi "paha maku" ekasta käynnistä. Kun oikein mitään ei tapahtunut eikä oikein mitään tietoa saanut. Minun ei pitänyt mennä varhaisultraan, mutta tuon neuvola käynnin jälkeen halusin varmistuksen että kaikki on ok. Tänään olin sitten Tampereen fertinovassa ultrassa. Siellä pieni sydän sykki lujaa ❤ Muutenkin fertinova ihana paikka, hyvät lääkärit hintakin jäi 100€ kelan vähennyksen jälkeen. SUOSITTELEN! Heppatyttö84 ja sykerö 7+6
 
Heeelou! :) ekaksi, hyvä ku otit Toukka16 kisut puheeksi, ku itekin aattelin! Meillä siis kaksi kissaa ja itteenikin se toksoplasmaasi sen verran häiritsee, että huomenna käyn verikokeissa jotka siis on maksuttomat kun on lähete neuvolasta. Siinä sit selvii oonko sen mahdollisesti jo joskus sairastanu vai onko mulla nyt se. Harvinainenhan se on, mut ite haluun varmuuden!
Tulos tulee noin viikon sisällä. Kissanhiekkalaatikon meillä hoitaa mies, jiskua mun on ollu pakko pari papanaa ottaa lapiolla kun miea töissä, mut isot siivoukset hoitaa mies. Ja kumihanskojen kanssa kantsii tehä jos pakko on!!

Asiasta toiseen, kävin tänään ekan kerran äitiysjoogassa. Oli ihan kiva, aika löysää menoo ja mulla oli pienin maha, toiset melkein viimeisilään nii välillä mierin oonko oikeessa paikassa. Ainakaan omaa mahaansa ei tarvinnu peitellä, ku kaikki muutki raskaana! :D

Ylihuomenna ultra, oon jotenkin tosi levoton ja ootan koko ajan vaa sitä. Tuntuu, etten saa mielenrauhaa ja pelottaa jos siellä ei näykään ketään :'(


Harrastuksista vielä, että huomenna aloittelen myös kuntosalii sillee kevyesti ha kävelemäs käyn joka päivä :)
 
Day
Alainellekkin voimia! :(

Hirmu paljon on tullut keskenmenneitä raskauksia. Nämä alkuviikot on kyllä melkoista odottelua ja pelkäämistä, kun ei tosiaan tiedä missä mennään kun ultraankin on vielä niin paljon aikaa...

Minulla tänään eka neuvola. Hyvin meni eka kerta. Tosi ihana neukkutäti!

La 17.4 ja kolmas olisi tulossa. Saa minut merkata etusivulle :)
 
Alainne voi ei, pahoittelut! Kovasti voimia!

Mulle iski kauhea kurkkukipu ja joka paikkaan särkee. Kuumetta ei kuitenkaan ole. Muta en meinaa pystyssä pysyä. Ja täytyisi illalla mennä esikoisen vanhempainiltaan. Mitenhän huomisen työpäivän käy. Olisi aamuvuoroon meno, saas nähä pystynkö menemään. Olo on ku jyrän alle jäänyt. Mut ku en oikein saikkua haluis ottaa. Meillä töissä niin hirvee muutenkin toi saikkutilanne
 
Tälleen vähän erilaista asiaa välillä, koskee toki hyvin lähteltä omaakin napaa, niin ärsyttää. Nimittäin nuo hallituksen leikkaukset. Onneks ne ei sentään heti tule voimaan, ehkä isoin pommi itelle tuo että joutuu kelan sairaspäivärahalle jo 9pv sairastamisen jälkeen.. Onneks tää raskausaika tulee hoidettua alta pois ennen tuota, sen nimittäin varmaksi tiedän,että fyysistä työtä tekevänä sairaslomalla tullaan olemaan viikkoja,jos ei kuukauisa ennen äippälomaa. Nyt ainaski itellä 60pv saa olla palkallisella saikkulomalla.. ja hyvä näin.
 
Katjuska älä muuta sano! Itte hoitoalalla ja vapaaehtosesti teen viikonloppusin aina kun pystyn, vaikka korvaus on ihan mitätön kun niin huono tuntipalkka minulla. Jos tuo toteutuu niin lopetan viikonloppujen tekemisen. Valmistuin kulttuurialalta nyt toukokuussa, mutta tarkotus kouluttautua lähihoitajaksi (koulu alkaisi tammikuussa) joten vaikuttaahan tuo siihen miten nyt kannattaisi itsenikin tehdä. :confused: Onneksi olen tiennyt lapsesta asti, että ulkomaille muutan hinnalla millä hyvänsä joskus, maakin on ollut päätettynä jo muutaman vuoden, kyseistä kieltä opiskelen ja tällä kulttuurialan koulutuksellani saa sieltä hyvinkin töitä. :) Suomessa ei mitään toivoa enää. :unsure: Paljastettakoon sen verran että olen kuitenkin ollut Suomen kansallisoopperalla joten eiköhän sekin anna pisteitä ulkomaille lähtiessä (y)
 
Lepoo nyt vaan Erica87, nii eiköhä se ohi mee(y) mulla oli sama viime viikolla!
Sadeyes, aloitatko lähihoitajakoulutuksen aikuisopiskeluna? Ja jos saan udella, miten rahoitat opinnot?
ku ite haluaisin aloittaa työvoimakoulutukses nyt marraskuussa lähihoitaja koulutuksen, noin 2 vuotinen, mut voikoha sen sit keskeyttää ku beibi syntyy?
Vai aiotko äitiyslomal opiskella ja nodtaa äitiysrahaa?
 
Mulla on viimeisen parin päivän aikana alkanut jo erinäiset liitos-/kohdun kasvukivut. Tuntuu, että ne tuntuu paljon paremmin kuin kahdesta edellisestä lapsesta. Tosin kuoppuksen jälkeen olen tuntenut joka kuukausi myös vahvasti alamahalla kipuna sen, kun ovuloin. Et oisko vaan, että jotenkin iän ja synnytysten myötä on kohdun tuntoherkkyys lisääntynyt..? Näillä viikoillahan niiden kasvukipujen kuuluukiin vissiin enempi alkaa. välillä nippailua tuntuu vaan jo tuosta ihan navan alapuolelta, mikä tuntuu vähän oudolta, jos viikot on niinku pitäisi..
Mites teillä muilla?

Kaikenkaikkiaan olen nyt ollut enempi huonovointisempi kuin aiemmissa raskauksissa. Pelottaa mitä ensi viikko ja rv 8 tuo tullessaan.. Pitäisi vielä mennä kollegoiden kanssa koulutukseen, johon osallistuu myös esimieheni :sick: Sen lisäksi tämä mun maha turpoo niin hillittömästi iltaa kohden, että jonkinasteisen ylipainon ja tän raskauden lisäksi näytän siltä, kuin olisi puolivälissä raskaana. Tai sitten vaan hurjasti lihonut. Vaikka paino on tosiaan alusta pari kiloa laskenut ennemminkin.

Lievää tuhruvuotoakin on ollut jo parin viikon ajan. Ei joka hetki ja oikeasti hyvin vähäistä. Lähinnä vessassa pyyhittäessä vaaleanpunaista valkovuotoa vähän. Eilen tosin tuli yhden reissun yhteydessä rusehtavampaa vuotoa kertaalleen vähän enempi, mutta ei sittemmin. Sinällään, kun mulla kaikissa raskauksista tätä lievää tuhru-/tiputteluvuototaipumusta on ollut, niin en sitä panikoi. Varsinkaan, kun oireet on ja pysyy ja pikemminkin kovenee. Soitin silti neuvolaan tänään ja varmuuden vuoksi otetaan bakteeriviljely huomenna, ettei vaan mitään tulehdusta tuolla alakerrassa ole.

Ootteko te kaikki syönyt foolihappoa tai muita vitamiinilisä? Jonkin verran niistä on ollut täällä puhetta, mutta en muista mitä. Itse syön Folvite 1mg:sta, eli melko isoa annosta foolihappoa johtuen peruslääkityksestäni, joka itsessään vähentää foolihappovarastoja kehossa. Ja nyt oon syönyt magnesiumsitraatti + b6:sta iltaisin, kun tuntuu, että pohkeet kramppaa yöllä, jos en sitä ota.

vaimo ja vaavi rv 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Anscu aikuisopiskeluna kyllä. Opinnot ei maksa mitään, tutkintomaksu on 58e, sama kuin tässä edellisessä tutkinnossani. Opintotukea saa ja koska lähipäiviä vain 2pv viikossa niin voi tehdä töitä samalla (saa palkkaa ja ei tarvitse hakea opintolainaa). Aikuisopiskeluhan on näyttötutkintoon valmistavaa eli sen saa keskeyttää ja tehdä muutenkin töiden lomassa omaan tahtiin. Aion sitten äippälomalla tehdä niitä etäopintoja siihen tahtiin kun jaksan ja viitsin. Nuorisopuolella saa lykätä muistaakseni 5vuotta, kunnes opiskeluoikeus raukeaa, mutta aikuispuolella ei sitä rajaa ole. Eihän välttämättä tarvitse edes koulussa käydä jos on hankkinut osaamisen muulla tavalla (kokemuksella, itse opiskelemalla). Sitten voi vaan mennä niihin tutkintotilaisuuksiin jossa osoittaa osaavansa asiat ja saa todistuksen.
 
Mahtuisiko mukaan vielä? Meillä tuli hieman yllätyksenä plussa raskaustestiin muutama päivä sitten ja laskureiden mukaan la olisi 30.4. Meillä ennestään kohta 11kk tyttö eli melko pieni ikäero tulossa. Edellinen raskaus kovilla hedelmöityshoidoilla aikaansaatu ja tämä luomuplussa imetyksen jälkeen kolmannessa kuukautiskierrossa pääsi hieman yllättämään. Iloinen ja ihana yllätys kuitenkin on. Minkäänlaisia oireita ei vatsan nippailun lisäksi ole kuten ei viimeksikään, ehkä hieman ruokahaluttomuutta/etomista ajoittain ja jonkin verran väsymystä. Lueskelin teidän aiempia kirjoituksia paremmalla ajalla vielä :)

Eli lullaby89, 26v, toinen lapsi, k-sks
 
Eka neuvola oli tiistaina. Jutustelua, verenpaineet oli ok ja sovittiin ultra jo ensi viikolle :) <3 En malta odottaa, että näen pikkuisen. Hieman pelottaakin, kun keskenmenoja ollut palstalaisilla nyt paljon :( otan osaa.

Väsymys on kyllä jäätävä. Neuvolan täti sanoi että se on hyvä merkki siitä, että "raskaushormoonia" löytyy elimistöstä. Kiva kuulla!

Sain tänään varattua myös hammashoitajalle ajan (kuten neuvolassa neuvoivat). Viimeksi käynyt 3 vuotta sitten *viheltelee*.


Stressin aiheena on tällähetkellä, että pitäisi löytää isompi asunto. Ei tähän 50neliöiseen kaksioon kyllä mahdu mitenkään päin vauvan tullessa :D jospa mieluinen löytyisi


Amppakoo 7+6
 
Väsymystä ja oksentelua... näillä menty joka päivä eteenpäin. Nyt on jopa pari päivää ollut parempi olo. On voimat sen verran vähissä, että liikaa ei pysty tehdä kotihommia ja huilata pitää. Mukava olisi jo päästä normaaliin arkeen kiinni tämän voinnin kanssa.

Ultraan menen ihan loppukuusta. Se hieman jännittää.. Sitä ennen on käytävä verikokeissa ja vietävä pissanäyte. Meinasin eilen käydä, mutta ei siitä mitään tullut. Ke illan oksentelin vielä kaikki pois ja pissanäytettä en olisi saanut otettua, kun ei nesteitä saanut menemään riittävästi niin aika tiukalla oli näytteen otto. Uusi yritys maanantaina.

Tervetuloa uusille odottajille ja onnea odotukseen :)
Jaksuja kaikille ikäviä uutisia saaneille :(
 
Moikkis! Ekaks, kiitti Sadeyes opiskelutiedoista, täytyy nyt alkaa funtsiin miten tekis:rolleyes:

Sitten, tänään oli eka ultra! :) vauveli siellä oli:love: piti pikkuinen käsiään kasvojen eessä ja sydän löi 154 min :love:
Sikiöseulontahan tää oli samalla ja ainakin tässä vaiheessa näytti hyvältä. :)
LA oli melkein sama ku neuvolan mukaan, tuli 30.3, mut pidetään se neuvolan 28.3. Eli oma laskuni 1.4 ei nyt pitäa paikkaansa, mut kerkesin jo tänne tulla nii jos ketää ei häiritse parin päivän heitto, nii tääl oisin ;):D
Ainut mikä ultras oli se, että ultrakuva oli sen verran epäselvä, ettei nähty joko on suolet on mahapeitteiden sisällä. Yleensä ne menee 12 raskausviikob lopussa, ja mullahan alkoi toissapäivänä näiden tietojen mukaan vko 12. Ens vkon to on sit lisä ultra, jolla tää asia varmistetaan(y)
Toi mun ultra oli nyt nii aikaisessa vaiheesaa, et kuulema voi näin käydä. Niin se kätilö (joka oli muuten tosi kiva!) haluu viel varmistaa(y)
Mut että sellasta. Onko muilla ollu ikinä samanlaista tilannetta?
Mukavaa pe iltaa kaikille!:)

Anscu ja Pikkuinen 11+2
 

Yhteistyössä