Huhtikuun hurmurit 2016 *Syyskuussa*

Suloinen pyöreä pötsi!
Mulla starttas tänään rv10 ja huono, etova olo sekä tajuton väsymys edelleen ystävänä. Uutena piirteenä ruoan valmistaminenkin on ylivoimaista hajun ja näön vuoksi...

Ylipainosta huolimatta tuntuu itsestä siltä, että alavatsasta voi havaita pientä kasvua/epätyypillistä turvotusta. Painoa ei onneksi ole tullut lisää vielä!
 
Day
Mennään näköjään amalia27 samoilla viikoilla ja lasketuilla päivillä (y)

Vieläkään ei ole ilmoitusta tullut ultra ajasta! Jospa ensiviikolla sitten!

Ihania masuja täällä näyttää jo olevan :love: Itsellänikin ylipainoa että voi viedä hetken aikaan ennen kuin rupee näkymään, mutta ei kiire sinänsä. Hyvä kun voi vielä piilotella, kun ei vielä olla kerrottu sukulaisille.
 
Mulla myös reilusti ylipainoa ja kohtu kuulemma taaksepäin kallistunut, joten tuskin tarvitsee vielä piiiiiitkään aikaan odotella masun ilmestymistä. Itse kyllä huomaan jo alavatsassa jotain paisumista, mutta muut tuskin sitä huomaa. Ihan hyvä vaan. Töissä ajattelin nimittäin olla mahdollisimman pitkään asiasta mainitsematta.
 
Miulla sama, kun nyyttitervetullut:lla :D eli mahaa jo omasta takaa ja kohtu taakse päin kallistunut :D Tosin muutaman päivän päästä vasta vuosi synnytyksestä, että en tiiä voiko alkaa helpommin jo näkymään, koska itestä tuntuu, että maha jo vähän paisunut, vaikka kiloja on lähtenyt :)

pionii & viiva 12+3 <3
 
Täällä oli ensimmäinen neuvola ja päästiin ultralla jo kurkkaamaan masuun kun sattui laite olla käytössä. Siellä se pieni ihana sydän sykki <3<3 Ai että miten ihanaa oli pieni nähdä siinä ruudulla. Tosin terkka mittaili hieman ja sai viikoiksi vain 7+1 vaikka kuukautisista on 8+2. Sanoi kyllä että tässä vaiheessa ja heidän laitteella mittaus ei ole kovin luotettava, tarkentuu sitten siellä nt-ultrassa. Saatiin muutama kuvakin jo matkaan :)
 
Rupesin tuossa miettimään raskausdiabetesta. Mulle neuvolassa sanottiin etteivät edes laita mua rasituskokeeseen sillä en kuulu mihinkään riskiryhmistä, koska olen alle 25v ensisynnyttäjä, lähisuvussa ei diabetesta ja BMI 22. Nyt kuitenkin oon stressannut sen mahdollisuutta kuitenkin, kun mulla on jatkuvasti yltyvä jano (ihan pakko juoda melkein koko ajan) ja pissitys sitten tietysti samaa luokkaa, en voi olla yleensä edes puolta tuntia poissa vessan lähistöltä. Myös päänsärkyjä alkanut olla kuluneen viikon aikana, mulla kun aika harvoin niitä on... Seuraavalla neuvolakäynnillä varmaan mainitsen asiasta, vähän jänskättää.

Stressi nousi tossa äskettäin toisestakin syystä, söin leipää aamulla ihan tyytyväisenä, vähän mietiskelin että tää ei kyllä oo kovin hyvää, mutta sekään ei oikein kelloja kilkattanut kun tuo uus puikula on muutenkin mun mielestä uudistuksen jälkeen aika pahaa. Katson leivän aina ennen syömistä että se on OK ja haistan myös, tälläkin kertaa niin tein enkä nähnyt tai haistanut hometta. Nyt sitten tuossa äsken kun siirsin leipäpussia huomasin että mitäs hiisiä, täällä on toisessa jäljellä olevassa leipäpalassa aivan selkeitä laikkuja ja leipä on pilalla. Sitten tulikin aika äkkiä paha olo, söin kuitenkin samasta pussista leipää aamulla ja totesin ulkonäön sekä hajun perusteella että se on ok. :sick: Rupes ärsyttämään, mulla ei ikinä oo niitä pussinsulkijoita tallessa kun mun mielestä ne on kauhean epäkäytännöllisiä, kietaisen vaan pussin kiinni käsin ekan avauksen jälkeen. Tietystihän sitten se päiväys on siinä sulkijassa... Leipä on nyt 5pvä vanhaa, ennen tuota puikulan uudistusta me syötiin samaa leipäpussia 7-8 pvä ja joskus enemmänkin ihan täysin turvallisesti ilman hometta tai mitään muuta ongelmaa. Ehkä pitäis nyt tosiaan harkita toiseen merkkiin siirtymistä jos toi yllätyshomeilee eikä maistukaan enää hyvältä. :(
 
Suloinen pyöreä pötsi!
Mulla starttas tänään rv10 ja huono, etova olo sekä tajuton väsymys edelleen ystävänä. Uutena piirteenä ruoan valmistaminenkin on ylivoimaista hajun ja näön vuoksi...

Ylipainosta huolimatta tuntuu itsestä siltä, että alavatsasta voi havaita pientä kasvua/epätyypillistä turvotusta. Painoa ei onneksi ole tullut lisää vielä!
Aivan jäätävä väsymys täälläkin. Empä vastaavaa aiemmista kahdesta muista.
 
innna94 ihana masu sulla jo! :love: Mullakin jo ihan selkeä masu mutta vielä oon yrittänyt sitä piilotella. Kilojakin jo alkanut kertymään argh...:D Pahoinvoinnin takia ei tavallaan mikään maistu mut sitten tulee syötyä kaikkea pientä sitä sun tätä pitkin päivää koska se hetkeksi helpottaa.

Onnea ihanista ultrakuulumisista useammalle!


 
Onko kukaan tehnyt ikinä raskaustestiä noin viikolla 10-11? Itse löysin kaappeja siivotessa yhden liuskan ja pitihän se pissiä pois. Viiva oli kontrolliviivaa hieman vaaleampi. Siis vaaleampi kuin noin 3 viikkoa sitten tehty testi. Nyt tietenkin hermoilen täällä. Vaikka keskusteluissa onkin ollut puhetta, että monilla viiva haalistuu ekan kolmanneksen lopulla. Oireet ei ole kadonneet mihinkään.
 
Ulla-Maija, mä kärsin myös jatkuvasta pahoinvoinnista! Tää on yhtä tuskaa, mulla 12+3 ja jatkunu jo ainaki 5-6vkoa tää! Huomenna onneksi Ultra! Jospa tää pian loppua tai edes vähenis, nyt aamulla herätessä alkaa käyn sappinesteet ykäämässä, ehtoo ja yököttää koko päivän, syöminen hankalaa mikä ei maistu paitsi herkut. En voi ilman karkkia tehdä yhtään mitään.

Tsemppiä! Marleena4:näiti 12+3
 
Heippa! Uusi jäsen ilmoittautuu mukaan. Ikää on 31 vuotta (pian 32) ja esikoista odotellaan. Seurailin kirjoituksianne jo tovin taustalta, kun en tahtonut tätä todeksi uskoa, mutta tänään ensimmäisen ultran jälkeen kai uskaltaa liittyä remmiin. :)

Meillä siis takana esikoisen yritystä jo hyvän aikaa, apuja haettu puoli vuotta sitten myös yksityiseltä lapsettomuusklinikalta ja todistettavasti sitä apua on myös saatu. <3 Tänään oli siis ensimmäinen ultra ja siellähän se ihana sydämenläpätys näkyi! Vastasi viikkoja (8+6) ja laskettu aika olisi siis 27.4. Synnytyssairaalana KYS.

Helpotti suunnattomasti nähdä, että tuolla masussa tosiaan joku asustaa. Mulla on ollut kohtalaisen vähän mitään oireita, ainoastaan väsymystä ja migreeniä pari kertaa ja rinnat arat. Mitään muuta ei. Viime viikolla tuli jo epätoivo, että ei tuolla oikeasti ketään ole, ja eilen saunassa itketti, kun ajattelin sitäkin mahdollisuutta, että pieni olisi mennyt kesken. Nyt kuitenkin olo on hyvin onnellinen ja odottava, mieskin suostui viimein uskomaan, että raskaana oikeasti ollaan ja jopa suunnitteli, että jos vanhemmilleen kerrottaisiin viikonloppuna.

Paljon onnea kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista ja kiitos, että jaatte tuntemuksia ja kokemuksia, niistä on valtavasti vertaistukea tällä matkalla. :)
 
nyyttitervetullut r-testin viivan ja hcg:n määrän pitäisi olla vahvimmillaan rv 11-12. rv 12 jälkeen hcg alkaa pikkuhiljaa laskea. Onko viiva siis haaleampi kuin edellinen tekemäsi? :confused:

Tervetuloa uusille!

Huomenna np-ultra heti aamulla klo 8:30... Pahin turvotus ohi, mutta on tää maha silti isompi kun esikoisesta oli rv 20+0 (äsken juuri vertasin kuvia) :D Tässä pällisteltävää.



rv 11+6
 

Yhteistyössä