Huhtikuun hurmurit 2016 *Syyskuussa*

Juu, kyllä viiva on paljon haaleampi verrattuna yli 3 viikkoa sitten tehtyyn testiin. Silloin tuli sellainen oikein paksu ja todella tumma viiva. Nyt on sitten kamala pelko ja stressi. Ja juu, tiedän että raskaustestit ois kannattanu unohtaa jo tässä vaiheessa, mutta omaa tyhmyyttäni menin pissimään... Ultraan vielä pari viikkoa. Ja alkuraskauden ultra oli siis 2 viikkoa sitten ja silloin kaikki oli loistavasti. Jossain oli lääkäripalstalla lohduteltu samassa asiassa stressannutta, että hcg voi laskea rajusti jopa viikolla 10 normaalissa raskaudessa. Ja eihän tässä nyt muuta voi kuin antaa ajan kulua ja ultrassa selviää, miten siellä voidaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt te kyllä nauratte mulle, kun nauran itsekin :) Paniikissa tietenkin oon selannut kaikki keskustelut alkuraskautta haaleammasta viivasta näillä viikoilla (10+3). Jossain kerrottiin, että raskaustestit ei välttämättä pysty "käsittämään" korkeaa hcgtä. Ja eräs oli laimentunut pissaa ja näin saanut todella tumman viivan, kun normaali pissa oli antanut huomattavasti haaleampaa viikolla 11. No mitäpä sitä ei stressaava odottaja tekis, joten ei kun kauppaan, vettä pissakuppiin ja tikun uittoon. Ja tadaa, tikussa tummaakin tummempi viiva. Joten opetuksena muillekin: älä pissi tikkuihin enää näillä viikoilla :) Ja vielä kun alkuraskauden ultrassa mulle sanottiin, että hormoonit näyttää olevan korkeat, kun oli niin paksut limakalvot yms.
 
Huomenna olisi se "kauan" odotettu ultra-aika, joka viime viikolla peruttiin.. Samalla varataan aika nt-ultraan. Hassua, miten voi jännittää vaikka viime perjantaina nähtiin että pikkuisella on kaikki hyvin :) <3 (kävin siis sairaalassa mahakivun takia, joka olikin vaaraton)

Tänään pistin ensimmäisiä äippäfarkkuja tilaukseen. Alkaa alavatsaa turvotella jo siihen malliin, että pompulalla on saanut jatkaa omien farkkujen käyttöaikaa :D

Naureskelin tänään miehelle, että me syödään sitten seuraavat 7kk pelkkää jauhelihaa :D Kana alkanut jostain syystä etoa aivan mielettömästi.. Hassuja ruokatajoituksia se tekee tämä odotus :D Saa nähdä milloin alkaa tehdä mieli syödä multaa, pesusieniä, wc paperia... Mitä näitä nyt on kuullut :D

Amppakoo & 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Hei!

Täällä ilmoittautuu mukaan esikoistaan odottava 23 vuotias! La 30.4. ja OYS on sairaalana sitten kun sen aika koittaa :)

Ekassa ultrassa ja neuvolassa olen käynyt 7+3, meidän kunta järjestää ekan käynnin jo tuolloin :) seuraavaksi lääkäriaika 15.10. ja np-ultra Terveystalolla Oulussa 16.10 :)

Pahoinvointia on ollut välillä melko voimakastakin, nyt alkaneet repäisykivut varsinkin aivastaessa. Äsken jo paniikissa googletin (joo, ei kannattais koskaan) että voiko aivastaminen aiheuttaa keskenmenon. :D ei vissiin onneksi voi.

Raskaaksi tulin jo toisella kierrolla ehkäisyn lopetettua :) jännittävää aikaa, ei vieläkään oikein osaa uskoa todeksi, oon niin pitkään jo halunnut lapsia ♡

-minnaemilian 8+4 ♡
 
Tervetuloa mukaan uusille!

Ihania vauvamahoja jo monella. Itsestä tuntuu että nyt kun turvotus on hävinnyt niin vatsakin hiukan vetäytyi, mutta kohtahan sen kyllä pitäisi alkaa ilmestyä uudestaan.

Täällä on nukkuminen parantunut. Eilen jouduin sen tosiasian eteen ettei farkut menneet enää kiinni. Tänä aamuna olen siis selaillut netistä äitiysvaatteita. Sunnuntaina kävin pitkästä aikaa kuntonyrkkeilyssä ja olin ihan varma että joku kysyy jotain, kun ei paita ollutkaan niin löysä kuin mitä kuvittelin, mutta ainakin vielä tällä kertaa selvisin ilman uteluita. Saas nähdä miten ensi sunnuntaina. Kuvotus jatkuu tasaisena aamupalasta puoleen päivään. Oksentaa ei onneksi ole kuitenkaan tarvinnut.

Nt-ultraan vielä kaksi viikkoa ja päivä. Ei kyllä millään jaksais odottaa. Varsinkaan nyt kun sain kuulla että miehen veljen vaimo oli saanut jo siellä kuulla odottavansa poikaa, ja poika heille sitten syntyikin kuukausi sitten. Meinaan kyllä heti sanoa sille lääkärille, että jos näkee kumpi siellä on, niin haluan tietää. Kärsimätön kun olen, ja kahdesta edellisestä kun en ole kuitenkaan etukäteen tiennyt.

Toukka16 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Uusille odottajille tervetuloa! :)

Täällä pahoinvointia vielä on lähes päivittäin, mutta on vähentynyt ettei enää tarvitse ihan kymmeniä kertoja päivässä oksentaa, vain max 3krt/pv. Viikkoja tasan 12 ja odotan, että tuo oksentelu jo loppuisi. Hajut pistää myös helposti oksentamaan.

Eilen niksautin alaselkäni jotenkin kummasti mennessäni oksentamaan ja on kipeä. Yö oli tuskainen ja oli siinä ja siinä että vessaan pääsin, ettei jalka pettänyt alta. Justiin pari viikkoa sitten parani viikon kestänyt iskiaskipuilu ja nyt on vielä kipeämpi :/ panadolista ei tunnu olevan apua niin nyt on vain kärsittävä...

Ens viikolla ti np-ultra ja ke neuvola. Alkaa jännittää...

Sokerirasituskokeeseen joudun ja sitä nvla täti ehdotti, että on mahdollisimman myöhään kun on tuota oksentelua. Raskauden loppuvaiheessa viimeinen lääkärikäynti muuttui äitipolikäynniksi, kun edellinen synnytys oli imukuppi avusteinen niin tutkivat siksi siellä.
 
Mua on kans nyt alkanut jännittää tuo np-ultra... Viikko ois vielä! Kääks... Edelleen sitä miettii että onko mahassa oikeasti elämää, vaikka viime viikolla kuulin kyllä selkeät sydänäänet. :) Pelottaa myös vähän mitä siellä npssä sitten sanovat, toivon hirveästi että kaikki olisi hyvin.

Mitä tuohon sukupuoliasiaan tulee, niin siskolleni oli sanottu 2/3 raskauksistaan jo np-ultrassa lapsen sukupuoli ja oli ollut oikein, kolmannella kerralla ei kuulemma oltu nähty tarpeeksi selkeästi eikä sitten sanottu mitään. Ystäväni jolla on nyt kaksi lasta, sanoi että ekalla kertaa kun hän oli np-ultrassa ja kysyi näkyisikö sukupuolta, ultraaja oli sanonut että joo, kyllä hänellä oletus on, mutta ei suostu kertomaan! o_O Oli sitten kuulemma kysellyt että miten niin ei kerro, ja ultraajan vastaus oli ollut ettei hän halua tukea sukupuolitoiveita. Aika törkeää mielestäni. Toisessa raskaudessa npssä ollut toinen ultraaja ja oli kertonut epäilyksensä, joka tosin oli ollut väärä, poikaa oli veikattu ja tyttö tuli. :D
Kyllä mäkin ajattelin että haluaisin tietää jos ne jotain sieltä näkevät, mutta eipä siihen vissiin silti kannata luottaa ihan täysin.

Onko joku muu mietiskellyt raskausajan kirjan täyttöä? Bongasin suomalaisesta kirjakaupasta yhdeksän kuukautta elämästäni -nimisen kirjan, mutta jätin ostamatta suolaisen hinnan (35,40) takia. Tänään kumminkin katselin netistä kys. kirjaa uudestaan ja toisen kaupan sivuilla oli vain 23,50... Pitäisköhän? Oishan sitä sitten varmaan aika kiva lueskella mahdollisen seuraavan raskauden aikana :love:
 
Tänään oli eka neuvola. Jossa käytiin samat asiat läpi kun keväällä. Eipä siellä siis mitään erikoista. Nyt pääsin varaamaan aikaa np-ultraan. Se on rv11+6 torstaina 15.10 klo 11. Nyt alkaa jännittämään kun pitää odotella kolme viikkoa. Onneksi silloin saadaan esikoinen hoitoon siksi aikaa. Oloista päätellen ei oo epäilystäkään etteikö kaikki olisi hyvin. Silti se pieni epäilys on koko ajan. Varsinkin kevään tapahtumien takia.

Onko kellään muulla ollut niin että ei pysty vettä juomaan? Mulle tulee vedestä ihan hirvee olo. Sitten kun et juo vettä niin turvottaa ja päätä särkee. Miten pystyisin taas vettä juomaan?

Tässä on mun mahasta kuva. Joka ei oo ehkä ihan paras. Kaippa siittä tämän massan alta jotain erottaa.



Norappi ja pikkukakkonen 8+6 (vaikka neuvolan laskujen mukaan on 8+5 ja ultran mukaan nyt olisi 9+0.)
 
Pikainen ilmoitus. Np-ultrassa kaikki hyvin, oli kovempi jumppaamaan kun esikoinen :D ponkas monta kertaa jaloilla kohdunseinästä vauhtia, näytti kyllä hauskalle :D ultran mukaan olis la 7.4 mutta ei kuulemma muuteta jos ei poikkea 5päivällä, neuvolan mukaan siis mennään 3.4 mutta itse menen oman kiertoni ja oviksen tuntien edelleen tällä 6.4 :)
18.11 rakenneultra eikä se nyt niin pitkältä tunnu kun tämäkin aika tuli yllättävän äkkiä.
 
Täällä ootellaan seuraavaa lääkäriä kovasti kolmen viikon päästä. Toivottavasti ultraavat samalla, viikkojen puolesta ois tuo np ultra, mutta täällä ei tiedä miten nuo jutut menee... Kyllähän se jännittää, että onko toukka vielä kyytissä, ku en oo viikkoihin nähny enkä kuullu, mutta jospa tää huono olo todistaa, että toukka siellä vielä mellastaa. Ens viikolla pääsee labroihin ja genetiikka lääkärille, eli ne sairaudet pitäis selvitä sieltä ja ilmeisesti se sukupuolikin :)

Paha olo tulee ja menee, toissapäivänä oli koko päivän öklö, mutta ei pahemmin tarvinnu oksentaa (lenkillä ollessa kuunnellaa "luontoääniä" yökkäillessä). Eilen oli päivän ihan hyvä olo, mutta iltasella joutu poikkeuksellisesti oksentaa päivällisen ja iltapalan pihalle. Yleensä ei ulos tuu mitään vaikka kovasti joutuu yökkimäänki. Mutta jospa se tästä helpoittais vähitellen...
 
Hei vaan!

Mietin kauan uskaltautuisinko rekisteröitymään ja ilmoittautumaan tänne, mutta päätin ottaa härkää sarvista kiinni.

Olen siis 24-vuotias ja ensimmäistä odotan, synnytyssairaala tulee todennäköisesti olemaan tuo Kätilöopisto ja laskettu aika 26.4.. Olen yksin, mutta tämä ei ole vahinko. Lapsen isä on mun hyvä kaveri ja lapsi on erittäin toivottu, hyvin suunniteltu ja minun. Tilanne on epätavallinen, mutta mun ihan oma valinta. Lähipiirissä ne, joille olen kertonut, on ollut tosi onnellisia ja innoissaan mun puolesta, tosin työterveyslääkäriltä tuli kunnon moraalisaarna, kun kävin siellä pyörähtämässä... Mulla on ympärillä niin tiivis tukiverkosto, että vaikka olen "yksin" en hetkeäkään epäile olevani ihan oikeasti yksin. :)

Olen vauvakuumeillut ihan teinistä asti, mutta nyt elämäntilanne soi sen, että päätin jutella tämän kyseisen herrashenkilön kanssa ja yrittää. Kerrasta napsahti, mikä tuli vähän shokkina, sillä olin valmistautunut siihen, että joudutaan yrittämään vaikka kuinka kauan. Nyt tässä kuitenkin ollaan, viikkoja 9+1 ja kaikki on käsittääkseni mennyt ihan ok. Eka neuvola on 30.9., siksi niin myöhään että olen ollut koko syyskuun reissussa ja palailen kotiin tämän viikon lopussa. Innolla ja jännityksellä odotan sitä ja etenkin ekaa ultraa.

Olen vähän pihalla suoraan sanottuna, mutta luotan siihen että kaikki kyllä selviää. Yritän pitää positiivista asennetta yllä ja toivoa, että kaikki menee hyvin, vaikka pikku paniikki meinaa hiipiä aina silloin tällöin (mitä jos siellä ei nyt olekaan ketään?). Oireita on kyllä ihan kunnolla - pahoinvointia, maha pömpöttää, rinnat on järkyttävän kipeät ja turvonneet ja pissalla pitää ravata koko ajan. Ehkä sitä pitää uskoa kropan merkkien ja alussa tekemieni neljän positiivisen testin jälkeen, että ihmisen alku siellä kellii :)

Tulipa pitkä sepustus, anteeksi pyydän ja toivon ettei täällä tuomita sinkkuäitejä :)
 
Moikka uusille ja vanhoille!

Meillä tosiaan oli maanantaina Np-ultrassa, kaksi sydäntä jumputti siellä kauniisti, mutta "B-minillä" niskanturvotus oli koholla ja oli selvästi "A:ta" pienempi kuin A oli puolestaan kehittynyt ja kasvanut oikein.

Eilen käytiin nipt-tutkimuksessa ja huomenna uudelleen lääkäriin. Tässä yritetään nyt pohtia eri vaihtoehtoja mikäli pikkuiselta joku vammaisuus löytyy. Pelottaa ja jännitää aikamoisesti mutta täytyy vaan katsoa tulevaan ja erityisesti huomiseen.

Pahoinvointi vaivaa edelleen, töissä on ollut hankalaa kun omat asiat pyörii mielessä ja oksettaa mutta onneksi taas viikonloppu tulossa. Maha on välillä turvonnut aikamoiseksi palloksi, sitä ei sitte enää peitellä millään. Näin päivisin peittyy hyvin tunikan alle.

Palaillaan ja päivittelen taas myöhemmin.

Vilma ja Minit 12+6
 
Vilmuska: Toivotaan että b-minilläki kaikki hyvin :)

Aika yleistä taitaa olla että nuo seulat hälyyttää ja jatkotutkimuksiin joutuu, eihän meidän tässä ketjussakaan oo vasta kuin muutama käynyt np-ulrassa, ja kahdella jo seulat hälyyttänyt. Onneksi niistä kuitenkin suurinosa on vääriä hälyytyksiä :)

Kylläpä aika kuluu nopsaan, porukka jo plussailee kesäkuulle!

-Katjuska rv 11+2. Vielä saa tovin odotella np-ultraan..
 
Vilmuska: Toivotaan kovasti että toisellakin minillä kaikki hyvin<3

Ja ihan totta, helposti noi seulat tuntuu hälyyttävän, en jotenkaan aiemmin oo tullu edes miettineeksi. Me oltiin tiistaina antamassa verinäyte siihen nipt-tutkimukseen, tää odottelu on kyllä piinaavaa, onneks tosiaan paljon vääriäkin hälyytyksiä.. Siellä näin sen mun seulonta lapun nopeesti niin tulokset oli normaalin rajoissa kaikki,'mut just niskaturvotusta oli se 2,3mm ja hcg tai mikä nyt olikaan niin oli koholla. Se down riskisuhde oli sen 1:55 ja trisomia 18 1:100000. Toivottavasti kaikki hyvin kumminkin :)<3 tää on kyl ollu ihan erilainen raskaus kun ekasta sai oksentaa lähes joka päivä mut nyt ei sitä vaan vatsa menee helposti sekasin ja sitä onkin jatkunu pitkään :D
 
Tervetuloa uusille ja onnea niille, jotka ultrissa saaneet hyviä uutisia! :)

Vilmuskalle tsemppiä ja toivotaan, että B-minilläkin kaikki kuitenkin kunnossa!


Meillä ultra vasta 12.10. Silloin on tasan rv 12. Vielä saa kärvistellä ja oottaa.
Vaa'alla kävin tänäaamuna. Nyt on -3kg lähtöpainosta tippunut. Eipä tuo ihme, kun syöminen on pakkopullaa, mikään makea ei maistu ja 1-4 ×pv/ilta oksennan. Tää mun pahoinvointi on koko päivän mittaista ja illalla tuntuu tuolla vatsalaukussa ja suolistossakin ikävältä.. Närästystä on ilmassa jonkin verran myös. Harmi vaan, että menin ostamaan useampi viikko sitten spearmintin makuista rennietä, kun juuri esim. Spearmint-purkka on kaikista kamalin maku mikä saa yökkimään.. Onneksi tuo rennie ei oo ihan niin vahvan makuista kuin jenkki.

Vaimo ja vaavi rv 9+3
 
Vilmuska tsemppiä! Toivottavasti toisellakin pienellä olisi kaikki hyvin.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ketkä niitä saanut! Itse joudun odottelemaan vielä parisen viikkoa.

Ihania vauvamasuja! Pitäis itselläkin jakssa laittaa. Maha turvonnut jo sen verran että oon alkanut mammahousuja käyttämään. Töissä kyllä vielä menee normifarkut. Oltiin viikonloppuna veljen häissä ja ihmettelen miten kukaan ei hoksinut asias. Olin ainoa joka ei juonut ja oli autolla. Kyselyjä kyllä tuli että miksen juo mutta sanoin vaan että vedimme pitkää tikkua kuka on kuskina ja läpi meni. Kukaan ei ainakaan kehdannut kysyä :D

erica ja möykky 10+1
 
Onnea uusille odottajille ja ihanaa, että niin moni om saanut hyviä ultrakuulumisia! :love:

Niin myös täällä: np-ultrassa käyty ja kaikki näytti olevan hyvin. Kyllähän ne sydänäänet ekalla kuulemalla saa aina itkun aikaan :love: Masusta löytyi siis yksi aktiivinen jumppaaja :)

Laskettu aika siirtyi viikolla aikaisemmaksi ja onkin nyt jo 31.3.

Kiva nähdä, että muillakin on alkanut jo vatsa kasvamaan. Mullakin erottuu jo tosi selvästi.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille! :)


 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes ja vaimo85
Moikka!

Täällä olis vielä yksi mamma mukaan tulossa.
Kolmas on tuloillaan. Ennestään on kohta 5v esikoinen ja huhtikuun hurmuri vuosimallia 2014.

Voiko joku lisätä tohon ekasivulle
la 21.4, kolmas, KYS/MKS

Eka neuvolalääkäri oli pari päivää sitten ja siellä polski meidän "ylläri vauva", viikkoja nyt 10+1. Ultrassa oli 4 päivän heitto joten la ei muuttunut. Muuten kaikki on hyvin, kuvottava olo ja väsymys painaa. Tässä raskaudessa ei onneks ole mitään vuotoja niin saa niiden tiimoilta olla rauhassa.
 
Tervetuloa taas uusille. Ja mukava kuulla hyvistä ultrakuulumisista jälleen! :)

Täällä alko tänään kaksnumeroiset vihdoin eli rv 10+0 poks! :love: Pahoinvointi ja iltainen vatsan sekavuuden tunne tosin taas vaan voimistunut viimeisen kahden päivän aikana. Oksennyskeroja ollut 4-5 x pv enkä oikein keksi mitään mikä mahalle sopisi.. Painokin oli taas tippunut kilolla. Nyt on -4kg lähtöpainosta. Tosin on mulla varaa tippuakin. Onneksi ei sentäs enää rv 7 jälkeen ole ollut silloin ilmennyttä pientä tiputtelivuotoa. Muuten kyllä tuota valkovuotoa riittää.. :whistle:

Vielä kaksi viikkoa ultraan! Mähän en oo vielä päässyt ollenkaan kurkkimaan masuun ekä kuullut sydänääniä, niin sitä odotan kuin kuuta nousevaa.
 
Viimeksi muokattu:
On ollut mielenkiintoista lueskella teidän ultrakuulumisianne, omaa odotellessa... :) Rupesin tuossa miettimään että tehäänkö siellä mitään muuta kun ultralaitteen kanssa sähelletään, en oo koskaan tullut ajatelleeksi että käyntiin liittyisi muutakin kun se itse ultraus, kun kukaan ei koskaan puhu muusta. :D Neuvolantäti vaan totesi mulle että "tämä varmaan otetaan puheeksi ultrassa" eräästä asiasta ja jäin nyt miettimään että jutellaanko siellä esim. lääkärin kanssa?

Tervetuloa uusille! :)

Tässä alkaa potuttamaan kun pahoinvointi ei ota loppuakseen, kärtyttää kun se joitakin viikkoja sitten vähän rauhottui ja kerkesin luulla että jes loppuu, mutta ketut... :D Lääkärikin hehkutti että kun kaksitoista viikkoa on täynnä niin kyllä se loppuu... Joopa. Viikonloppuna oksensin taas runsaasti ja ruokahalu on tyystin kadonnut. Mikään ei maistu, kaikki on pahaa. Onneks ultra on jo ylihuomenna, jänskättää! Toivottavasti kaikki ois hyvin... :love: Huvittaa kun nyt on läheiset alkaneet sisäistää odotusta kunnolla, sisko oli vissiin ostanut pari lastenvaatekauppaa suurinpiirtein tyhjäksi innostuttuaan, anoppi intoilee ja oma mieskin pikkuhiljaa tuntuu nyt tosissaan käsittävän että meistä on tulossa vanhemmat kun mä alan pyöristyä. Vauvakirjasia mies lukee innokkaasti ja aina välillä kun valitan jotain vaivaa tai mietin vauvaan liittyvää asiaa niin tulee oikeen asiantuntevasti "mä luin että..." :LOL: Eilen tuli saunassa kommenttia mahasta, "sulla on hei joku häntä tossa navassa"... Joo, linea negra näkyy nyt jo aika hyvin, tai se mun mielestä lähinnä vilkkuu, joskus näkyy hyvin selvänä, joskus ihan aavistuksen vain. :D

Aigle + pikkuinen 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epanen

Yhteistyössä