Huhtikuun hurmurit 2016

Lomaterveiset täältä Lapista!

Niilo 3,5kk on osottautunut oikein mutkattomaksi reissukaveriksi. Automatkat sujuu pääasiassa nukkuen tai omia leluja katsellen. Uutta paikkaa aina hetki tarkkaillaan ja sitten ollaan kuin kotona

Niilo kääntyy pehmeällä sängyllä selältä vatsalleen, mutta lattialla ei vielä onnistu. Toisaalta viihtyy selällään ympäristöä tarkkaillen, eli ei juuri yritäkään kääntyillä.

Meillä tuli siitä toisesta rota-annoksesta ihan hirveät mahakivut, koko ilta meni huutaessa ja vielä viikon ajan rokotteesta sai päivittäin kamalia vatsakramppeja, jotka päättyivät ripulikakkaan. Nyt onneksi loppuneet. Lisäksi jommasta kummasta pistoksesta nousi yhden yön kuume. Myös maito maistui huonosti usean päivän ajan rokotteiden jälkeen.

Meillä nukuttiin välillä jo täydet yöt, 8-9t mutta nyt palattu yhteen yösyöttöön, on selvästi nälkäinen. Maito ei tunnu oikein enää riittävän, joten aloitettiin maistelemaan kiinteitä. Pari päivää saanut ihan syödäksi asti porkkanasosetta ja tykkää tosi paljon
 
Tuo katjuskan ohjelma tai tuo on kyllä hyvä! Pitää itsekkin tehdä parilta päivältä tuollainen!

Nyt on neuvolassa käyty! 61.7cm ja painoa 4910g. Tuota painoa saisi tulla vähän enemmän, mutta äitiinsä tullut. Olin kuulemma samanlainen vauvana, että painoa tuli pituuteen verrattuna vähän. Rokotteet otettiin ja vielä ei oo oireita. Paitsi pahan hajuset pierut rotasta :D
 
Jäi vähän kesken, kun pikkumies heräsi syömään...

Minä en vielä osais olla yötä erossa vauvasta. Pari tuntia menee, mutta sitten iskee hirveä ikävä. Ei ole onneksi tullut tarvettakaan kuin kerran pitemmäksi aikaa jättää toisten hoitoon, kun jouduin itse käymään päivystyksessä.

Meillä tosiaan nuihin kiinteisiin on ihan "lääkärin siunaus" . Oli puhetta, että jos vatsa kestää niin parempi totutella pariin ruoka-aineeseen kuin nostaa maidon määrää hillittömästi. Niilo kun ei oo mikään jättiläinen eli liikaa ei oo ruokaa saanut. Porkkana on nyt sellainen "ykköskiinteä" ja maissia kokeillaan nyt lisänä. Niillä tarkoitus mennä sinne 4kk ikään asti ja sitten monipuolisemmin.

Tämä vauva-aika tuntuu menevän taas mielettömän nopeasti! Enää 3,5kk ja palaan töihin. Mies jää sitten kotiin hoitamaan pilkumiestä. Täytyy nauttia jokaisesta päivästä!

T. Huhtihapsukkainen ja Niilo 3,5kk
20160711_111755.jpg
 
Meillä on huomenna toka rota, kauhulla odottelen seurauksia.
Vauva- aika menee kyl nopsaan. Mä en pystyisi kans vielä olemaan yötä erossa, kun tuntikin tekee tiukkaa. Mun äiti ehdotti että jättäisin syötön jälkeen vauvan niille hoitoon että saataisiin pakata rauhassa, mut varsinkin nyt tiheän imun aikaan kun sille ei pullokaan kelpaa ja se imee 1-2h välein, en näe sitä järkeväksi .. enkä olisi valmis jättämään sitä pariksi tunniksi useamman kilsan päähän, vaikka vanhempieni hoitamistaitoihin luotan. Enhän mä voi sitä ruokinallisista syistä jättää pariksi tunniksi edes isänsä kanssa kahden, ilman että olen jossain välittömässä läheisyydessä valmiustilassa..

En kyl voi myöskään kuvitella mrneväni töihin 4kk päästä. Vaikka teoriassa oon täysin isien kotiinjäämisen puolesta, ja niin on mieskin. Meillä se ei vaan oo onneksi mahdollista. Mä en pystyisi :cry:
 
Vauva-aika menee kyllä tosi nopeesti!:( Onhan se ihanaa et toinen oppii kaikkea uutta,mutta kun mun pieni vauva! :love:

Täällä nyt sit taas käännettiin häränpyllyä koko homman suhteen... Kahtena päivänä nukkunut 2x2h ja vielä illalla tunnin torkut päälle. Olin jo iha intona että jes nyt se tajusi et päivällä voi nukkua. Kunnes koitti yö ja heräiltiin 2h välein, sama viime yönä :eek:
Vauvalla on ihan selkeesti ilmavaivoja ja se herättää varsinkin päivisin. Ei oo ennen röyhtäillyt vaikka oon yrittänyt,mut nyt sekin onnistuu. Vauvaa kun pitää olkapäällä ja tanssii/hytkyy :)ROFLMAO:) niin piereskelee ja röyhtäilee tosi paljon! Mikä on tietysti hyvä että tulee ulospäin.
Kahtena iltana oon nyt tehnyt vauvalle vyöhyketerpiahierontaa josta sain ohjeet mun omalta terapeutilta. En osaa sanoa onko se näiden päiväunien takana vai ei.. Vauva tykkää ja onhan se kivaa :rolleyes:
Oon joutunu googlettaa näitä vauvan mahavaivoihin liittyviä juttuja kun esikoisella ei ollut. Sekin et ennen saattoi kakata 10krt päivässä, nyt on hyvä jos kerran ja tuotos on ihan vetistä ja välillä kuin vaahtoa.. o_O

Kauanko teillä jaksaa vauvat olla hereillä putkeen? Oon nyt koittanut seurailla et miten tuo tyyppi väsyy. 1,5h-2h taitaa olla aika keskimääräinen mitä on hereillä kerrallaan.. Ja sekin aika koitetaan puuhailla jotain et väsyis -> nukkuis pidemmät unet. Joskus onnistuu joskus ei! :)
 
Moikka! Meillä oli tänään 3 kk neuvola, eli rokotteita tuli pari piikkiä, molempiin jalkoihin. Voi että ku keksitään jotain muuta kuin että täytyy pistää! Se on niin inhottavaa kun pieneen pistetään piikki :( reipas tyttö oli, mutta kyllä siinä tuli itku niin tytöllä kuin äidillä (kyllä, oon herkkis) :'(
Jotenkin se on niin sydäntä särkevää, kun pikkuinen luottaa 100% äitinsä ja sitten se viekin sellaiseen paikkaan mikä tekee tosi kipeää :'(

Noniin, mitat neidin ovat 5795 g ja 61,6 cm. Sanoi terkkari , että ihanan paljon pikkuinen on vuorovaikutuksessa, juttelee ja seurailee :)
Jes, 4kk neuvolassa ei oo piikkirokotusta! !! :)

Anscu ja pikkuneiti 3kk ja 3pvä
 
Ihanan pieniä vauvoja kaikilla! :love: Meidän jäpikkä tänään neuvolassa 62cm ja 7,5kg :)
Toinen rota saatiin ja nyt odotellaan tuleeko siitä mitään....
Juteltiin kiinteistä ja oli täti sitä mieltä että hyvä että saa jo! Puuroistakin puhuttiin että aloitellaan jo 4kk iässä. Me ei kauheesti olla vellien perään kun lusikkahommiin tässä kuitenkin tähdätään (y)
Ihana jokeltava vauveli :love:
 
Täällähän on monella ollut neuvola :)

anscu et oo ainut kuka itki, kun vauvaa rokotettiin. Mullekkin tuli parit kyyneleet siinä samalla :(

Meille ei oo onneks vielä tullu mitään ihmeitä rokotteista. Hiukan on ne pistokohdat arat. Eilen illalla oli vähän kiukkusempi ja nukahti jo ennen 20.00 yöunille ja nukku sitten 06.00 asti ilman heräämisiä ja tänään sitten heräs sillo 6 valvo ehkä tunnin ja nukku vielä johonkin 11 asti :D Rotasta alko se ihana ripuli ja nyt on mennyt jo 2 bodya roskikseen :ROFLMAO:

Meillä tyttö jaksaa valvoo yleensä 1-3h putkeen :D Riippuu vähän päivästä, mutta rupeen aina tulemaan jossain vaiheessa se kiukku että nyt nukuttaa ja sitten pitää nukuttaa se :)
 
Meilläkin oli neuvola tänään.6200g ja 59,2cm. Neuvolantäti tuumasi että aika lihaskimppu :D pituutta painoon nähden aika vähän. :D ja piikit tuli täälläkin, rotaa meillä ei otettu ollenkaan siis. Meillä ei tullut kun pieni inahdus noista piikeistä, ei edes itkua :) Minä jo karaistuin tuohon piikittelyyn kun oltiin siellä lastenteholla ja kanyyli laitettiin about 15 kertaa, niin tuommonen pikainen piikki lihakseen aika iisi homma siihen verrattuna kun ne kanyylit ei ihan noin vaan ollu aina laitettuna vaan välillä joutui neljäkin kertaa yrittämään kun meni suonet puhki yms.

Kiinteistä puhuttiin mekin neuvolassa, että antaa palaa vaan potut,porkkanat ja maissit sun muut :) toinen soseateria hedelmää sit kehiin kun tottunut noihin kasviksiin, siinä 4kk kieppeillä. Nöösikkä meillä kun ollaan pullolla vaan, niin korvataan osa noista maidoista vellillä nyt alkuun, puurot otetaan meilläkin kehiin siinä 4kk+ alkuun maissi ja riisipuuro, sit viljat lähempänä 5kk. Lusikkaruokaan toki täälläkin tähdätään vaan kun maito tulee pullosta eikä tisusta, niin noi vellit on tähän saumaan ihan jees, kun tykkää isomman satsin juoda sitä iltaa vasten mitä maitoa :)
anscu: Taitaa nää pojat vaatia jo vähän nuorempana tuhtia ruokaa :D meillä tainnu tulla reilusti yli kilo enempi elopainoa tähän 3kk kun teillä, niin ei enää maito ihan pidä nälkää tuolla kasvutahdilla samalla tavalla :)
Meillä valvotaan yleensä noin 2h päiväunien välissä (jos nukkunut lyhyet unet niin sen jälkeen jaksaa valvoa vaan n.1½h), illalla sit ennen yöunia monesti pidempi pätkä tai sit torkahtaa pieneksi hetkeksi syliin. Välillä illan viimeinen valvomispätkä saattaa olla n.3½h, mutta kylpy katkaseen mukavasti ja jaksaa pitää hereillä :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla Pippuri, etten ole ainut herkistelijä mamma! :D
Ihana kuva teidän pikku Niilosta, Huhtihpsukkainen♡
Ja Norapilla kans ihana kuva pienestä!♡
Katjuska; voi olla niinkin mutta muistaakseni se neuvolan täti sanoikin että kasvaa hyvin rintamaidolla, että sekin vähä miten alkaa toteuttamaan aikaisin kiinteisiin niin vaatiikin niitä sit enemp aiemmin. Kyllähän se varmasti menee kasvu rauhallisemmin ja hitaammin jos pelkkää rintamaitoa antaa. Mut sehän on makuasia, miten näissä asioissa menee ja jokainen tekee kuinka omalle lapselle parhaaksi näkee. Jokainen vanhempi on oman lapsensa paras asiantuntija♡ :)
 
Irith: Rehellisyyden nimissä on todettava, että itseänikin kauhistuttaa tuo töihin palaaminen (n) Mutta sain olla vuosikaudet kotona silloin, kun nuo isommat olivat pieniä. Joten koen, että on oikeus ja kohtuus nyt antaa miehen viettää aikaa koti-isinä, kun siihen tällä kertaa on taloudellinen mahdollisuus.

Tuosta vauvan kasvusta olen kyllä sillä kannalla, että geenit määrittää asiaa pitkälti. Esim. meillä kaikki viisi ovat pituudeltaan hyvin samaa luokkaa. Yksi oli syntyessään pitkä ja kasvoi tosi hitaasti alkuun, kunnes löysi sinne meidän perheessä tutulle -1,8sd-käyrälle ja kasvu tasaantui siihen. Niilo taas oli syntyessään tosi pieni ja on nyt kasvanut muihin perheemme lapsiin verrattuna tosi nopeasti. Ja veikkaan, että kasvu tasaantuu nyt,kun on saavuttanut sisaruksensa. Painossa meillä on ollut selkeesti kaksi siroa vauvaa ja kolme jytympää tapausta.

Kiinteisiin eri terkkarit ja lääkärit suhtautuu hyvin yksilöllisesti. Mulle sanottiin, että 3kk ikäisen korvikevauvan normaali maitomäärä on 7-12dl /vrk. Jos tuo 1,2 l ei riitä (olettaen, että vaiva saa sen eikä puklaile paljon pois) niin sitten olisi parempi aloittaa kiinteät. Muussa tapauksessa maito tulisi olla ainoa eväs. 4kk ikään asti. Tämän mukaan olen nyt toiminut. Niilolla on tuo kalkahomma ollu sen verran herkkää, että tuon kanssa oon varovaisempi kiinteiden suhteen kuin muiden kans oon ollu.
 
Meillä oli eilen illalla tosi kiukkuinen poika piikkien jäljiltä. Itkeskeli tunnin verran ja sitten annoin panadolia niin nukahti yöunille poikkeuksellisesti jo klo 20.. jäi iltakylvyt ja vellit väliin. Onneksi kuitenkin nukkui hyvin, heräsi kolmen ja kuuden aikaan pikkuisen syömään ja sit 8 asti nukuttiin. Vieläkin on vähän lämpöä,mutta nyt jo touhuilee leikkimatolla vanhaan malliin..
 
Tässä meidän painajaispäivän(eilisen) muistiinpanot;
8:15 Herätys ja aamuimetys
Tyytyväisenä citterissä istuskelua/leikkimatolla
9:50-10:30 Unet
Leikkimatolla pötköttelyä
10:45 imetys
Hengailua sylissä/leikkimatolla
11:45-12:55 Unet (imetys ennen unia)
itkua, itkua,itkua
13:15 Imetys
Itkua
14:30-15:10 Unet
Hengailua
16:15 Imetys
16:50-17:05-17:15-17:30-18:15 Unet. Uudelleen nukutukset ja loppu 45min sylissä.
18:30 Imetys
19:45-20 Unet
20:15 100ml pumpattua maitoa pullosta
21 Hieronta & kylpy
21:45 iltaimetys
22 nukahti.
02 imetys
4:30 imetys
6 imetys
ja siitä eteenpäin tunnin välein heräily kunnes noustiin ysiltä...

Ja valitettavasti nää päivät on niitä tavallisia.. Ne päivät kun nukutaan hyvin on aika harvassa :unsure: Viime yönä sentään yks pidempi unipätkä kun toissayönä koko yö 2h välein heräsi mahakipuihin (?). Onneksi nukkuu vieressä..
 
Kapusha: minkä ikäinen teidän vauva olikaan? Huomaan että et imetä heti kun vauva herää päivällä. Yritätkö kuitenkin? Meillä on menty kaikkien kanssa niin että aina kun vauva herää rinta suuhun, röyhtäytys ja rinnan vaihto jos ottaa vielä lisää. Sitten leikkiä, hoitoa, muuten vain sylittelyä ja kuljeskelua mitä nyt vain sopii omaan rytmiin ja sitten kun antaa väsymisen merkkejä vielä rintaa ja nukkumaan. Yhden teorian mukaanhan vauvat itkevät "eloonjäämisen" pelossa. Vatsassa niillä ei ole koskaan nälkä. Siten kun ne heräävät ja saavat heti ruokaa ne oppivat luottamaan siihen että heille on aina ruokaa :) meillä on menty kaikkien neljän kanssa tuon opin mukaan ja kertaakaan ei ole ollut itkuista vauvaa. Sitten pikku hiljaa nämä pienet oppivat "ruoka-ajoille" kuka aikaisemmin kuka myöhemmin.

Meillä eilisen toisen rotan jälkeen ei vielä oireita paitsi hieman normaalia väsyneempi vauva. Toivottavasti ei tälläkään kertaa tule mitään!
 
Joo mullakin edellisen tissivauvan kanssa oli se,että heti tisu suuhun kun herää! Ja myös tällä niin kauan kun tissiä söi, ja pullolla sama juttu tuonne reilu 2kk ikään että heti herättyä maitoa pullosta. Nyt on ruvennut olee niin ettei ole nälkä enää joka välissä, ja tietty kun pullosta syö isomman satsin huonommin sulavaa maitoa mitä tisumaito..
Mutta esikoinen huuti sen 3kk yötä päivää ihan sama missä välissä ja miten ruokki,ei siihen auttanut mikään..
 
Heippa! On taas muutama viikko kulunut etten ole tänne kerennyt, mut jospa nyt kuulumisia :)
Hienosti on kaikkien vauvat kasvaneet! Ja osa aloitellut jo kiinteitäkin :)

Meillä oli pojan 2kk neuvola vajaa viikko sitten. Tämä on meidän pisimpänä kasvava vauva tähän mennessä. Mitat 2kk nla:ssa oli 61,6cm, 5550g ja py 40,8cm :LOL: Pituudessa mennään sd +1 käyrällä ja painossa noustiin keskikäyrälle. Aiemmat kasvanut painossa vauvaiässä aina miinuskäyrillä. Ja tuo esikoinen, joka kasvaa nyt 7,5-vuotiaana pituudessa sd+2 käyrällä, kasvoi kuitenkin vauvaiässä vähän lyhyempänä mutta myöskin pitkänä. Moni sanoo, että tässä meidän vauvassa on mun isän näköä. Niin minustakin. Saa nähdä kasvaako aikuisena samoihin mittoihinkin kuin vaarinsa, joka on 190cm mittainen :D Vaikka eihän sitä tässä kohtaa vielä pysty varmaksi sanomaan. Kiva kuitenkin arvailla ;)

Täysimetyksellä on meillä menty. Mahavaivoja on jonkin verran, mutta pääsääntöisesti on kyllä perustyytyväinen hymypoika tämä meidän vauva :love: Rota-rokotekin päädyttiin ottamaan ja yllättävän vähän siitä on oireita tullut. Pelkäsin paljon pahempaa. Vatsa toimii 3-4 kertaa päivässä yleensä. Toiminut syntymästä asti usein. Hieman nuhainen on poitsu ollut myös, mutta ei pahasti. Päivällä nukutaan yleensä kolmet päiväunet ja yöllä syödään 2-3 kertaa. Leluihin jo tartutaan ja seuraa paljon ympäristön tapahtumia ja tulee hienosti katsekontaktiin. Päätäkin kannattelee jo melko hyvin.
Rintaraivareita on ollut nyt jonkin verran pojalla ja oikeaa tissiä dissaa välillä. Perusimetysasento ei oikein onnistu swn tissin puolelta. Täytyy imettää joko maaten tai kainaloasennossa, niin suostuu.

Pitäisi matkata saimaalle mökille loppuviikosta ekaa kertaa vauvan kanssa. Toivottavasti sujuisi yöt hyvin siellä. Mun esikoinen ja kakkonen on varhaisin heräävää sorttia ja mökille tulee myös mun isä ja hänen äitinsä (heidän mökistä kyse), joten jää nähtäväksi.

Nyt on syötettävä poitsu, joten kirjoitan taas lisää paremmalla ajalla.

Vaimo ja poju 2kk 4pv
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin eilen vauva oli kiukkunen illalla rokotusten takia. Panadolina annoin niin rahoittui sitten nukkumaan.

Täällä paistaa kerrankin aurinko, joten onneks pääse ulos! Ollu vähän tylsiä päiviä, kun mies tekee 12h päivää niin oon melkein aina päivät yksin kotona. Onneks sentään on kavereita jotka jaksaa käydä kylässä :D
 
Moi! Meillä kans oli eilen vähä itkuisampi vauva rokotusten jälkeen, nii annettiin se oraalisuspensaatio panadol päivällä ja yöllä, joka siis suun kautta annetaan. Nyt ku mittarin nii oli normi lämpö mut vähä korkeampi ku tyypillisesti.

Meillä mies lomalla kaksi viikkoa nyt, huomenna tarkoitus lähteä mummuloihin♡
Nöösikkä; meillä kans yleensä laitetaan heti tissi suuhun ku herää. Tai nykyisin ei ihan heti välttämättä tarvi mut esim kuukausi sitten aina oikeestaan heti laitoin. Että voi se olla että siksi teillä ikuinen vauva kapusha, ja tolla helpottas.
 
Meillä kans tissivauva haluaa tissin heti suuhun kun herää, jos siltä kysyttäisiin niin minä ennakoisin niin että saisi herätä tissi suussa :ROFLMAO: sit vaipat, leikit ja muu puuha, ja uudestaan tissi (tappelun kera) ennen unia.

Aamulla jaksaa olla hereillä n. 1-1,5h ennen ekoja unia, myöhemmin n. 1,5-2h. Kuluneella viikolla on tosin taistellut unta vastaan joskus sen 2,5-3h ja nukahtanut tissille, nukkunut siinä 5 min ja herännyt (vaikka itse en ole liikkunut) ja sitten ollut sitä mieltä että nää unet oli tässä, ja valvonut toiset 2h putkeen.. uus kierros syöntiä, vaippaa jne.

Viime yönä heräs 2,5h välein tissille, aamulla 5:30 otin viereen ja siihen rauhoittui mutta naukkaili sit välipaloja 0,5-1h välein. Tuntuu että vauvaa stressaa mun muuttostressi ja se hakee entistä tiheämmin turvaa rinnalla, mikä vaikeuttaa mun muuttoa ja stressaa lisää.. jes.(n)

Noh, kohta 3kk neuvola ja sit lopullinen muutto, illalla/huomenna siivous ja sit 2,5 viikkoa hengähdystaukoa mun vanhempien luona, missä vauvalle riittää viihdyttäjiä. Ihanaa!
 
Mä imetän yleensä siinä kohtaa kun vauva alkaa narisemaan. Kun herää unilta on yleensä iloinen enkä oo tajunnu tarjota tissiä siinä kohtaa.
Tänään oonkin sit tarjonnut heti heräämisen jälkeen ja on ottanut "pikkuhuikat". Sit alkaa naureskelemaan tissi suussa ja lopettaa syömisen :D
On näköjään vaan kovin viihdytettävä tyyppi! Ja saa olla aika kekseliäs kun kyllästyy helposti. Viimeisimpänä on kelvannut kun on vaunuissa keittiössä mukana niin et selkänoja on vähän ylempänä että näkee.
Muistan että esikoisesta tuli kuin eri lapsi kun pääsi ryömimään. Ei tarvinnut viihdyttää ja itkut oli todella vähäisiä! Et eihän tässä kauaa tarviikkaan odotella et helpottaa :D

Hugo täyttää lauantaina 10vko. Eihän näin pienellä oo vielä oikeen mitään järkevää rytmiä ja sillä oon menny et tarjoan rintaa melkein aina ensimmäisenä ellei nyt ihan justiin oo syönyt ja sitten kokeillaan josko onkin uni mikä itkettää :)
 
Meidän tämä päivä:

Nukahti eilen klo 22.05
Klo 5.35 ähinää, annoin tutin ja jatkoi unia
Klo 7.20 heräsi, vaipanvaihto ja kamala nälkä
Klo 7.30 maito 160ml
Klo 9-9.30 unet, herättyään heti kakkasi
Klo 9.45 maissisosetta pari lusikallista + maito 160ml
Klo 11.45 maito 140ml
Klo 12-14.35 unet
Klo 15 maito 130ml
Klo 17 porkkanasosetta puoli pilttiprkia + maito 60ml, syötyään kakkasi
Klo 17.40-19.15 unet
Klo 20.15 maito 140ml
Klo 22.05 maito 150ml
Klo 22.30 nukahti yöunille

Hereilläoloaikana käynyt kaupassa (tykkää katella sylissä), ollut paljon sylissä ja pieniä hetkiä lattialla lelukaaren alla. Itki muutaman kerran n. 4-5min ajan, kun oli väsynyt. Viimeyönä nukkui pitkästä aikaa syömättä yön. Oli syönyt alkuillasta puoli purkkia porkkanasosetta, liekö vaikuttanut.
 
Meidän tyypillinen päivä:
Olettaen että nukahtanut edellisenä iltana klo 20.00 yöunille.
23.00. Imetys
02.30 Imetys
5.30 Imetys ja vaipanvaihto
7.00 Imetys
8.00 Imetys, vaipanvaihto, päivävaatteet päälle ja aamupesut
9.00 D-vitamiini, äidin aamupala :D
9.30-10 Leikkiä leikkimistä ja sitteri, vaipanvaihto
10.00 Imetys, nukahtaa syliin puoli tuntia
10.30 Leikkiä, puuhastelua
12.00 Imetys ja vaipanvaihto, ulos vaunuttelemaan päikyille
14.30 Herää päikyiltä, imetys ja vaipanvaihto
14.30-16.00 leikkiä ja puuhastelua
16.00 Imetys ja ja vaipanvaihto
17.00 Ulos vaunuttelemaan pikkupäikyt
18.00 Herännyt, , imetys. vaipanvaihto, vähän leikkiä
18.45 Iltatoimet ja imetys
20.00 Nukkuu yöunia

Tämmöinen meidän päivätoiminta pääpiirteittäin :)
 
Miten on mahdollista, että meille tuli tuosta toisesta rotarokotteesta kauheet oireet :/ Koko ajan paskaa tulee ja kauheet mahavaivat...Vaikka me neuvolassa sano, että ei pitäs tulla niin paljoa oireita mitä ekasta. No onneks nuo oireet kohta varmaan loppuu...
 
Vauvat kun niin erilaisia niin rytmitkin erilaisia :) Täällä meinaan syödään 6-7 kertaa päivässä. Näin siis silloin jos kotona enimmäkseen ollaan, mutta jos reissuja kaupungille, neuvolaan, vieraille ym. niin syö useimpina kertoina ja nopeempia aikoja. Nimittäin syöntikerta voi kestää tunninkin. Sellanen nautiskeleva tissimaakari kun on ;) Nyt nukkunut vähän huonommin päikkäreitä, en tiedä johtuuko kuumuudesta, kehitysvaiheesta, rotan jälkivaivoista vai mistä.. Pääasia että yöllä nukkuu hyvin! Ja kun ikää jo yli 3kk niin ihanasti jaksaa olla sosiaalinen ja leikkisä itekseenkin niin helpottaa vaikkei nyt ookaan enää nukkunut niitä 3h päikkäreitä vaan 30minsaa useimmiten (paitsi kantorepussa pidemmät aina)

Meillä masukivut kärjisty välillä entisestään ja muutaman viikon aikana oli tosi paljon kipuitkuiluja mutta nyt paaaaljon helpompaa ja mukavampaakin tää arki. Mä olin mms-diietillä ja bongailin aika paljon ruoka-aineita jotka rikko tytön pepun ihan vesikelloille ja punaseks ja ripuloi entistä enemmän. Suihkutissihoidolla sain lopulta pahimmat kipuitkut pois, kun ilmaa meni niin paljon masuun syödessä. Kävin ihan imetyspolilla ja siellä kävi ilmi että voisin ruoikkia neljä lasta samaan aikaan.. Että ei ihme kun masu oli suihkuamisesta kipeä. Suihkutissihoito auttanut ja maidontulo vähentynyt vaikka edelleen esim maidonkerääjään tulee hetkessä 40ml kun imetän toisesta rinnasta. Nyt tulee 10-12h taukoja aina per rinta.

Meillä päivärytmi on aikalailla tällänen:

klo 21.30-22.00 llalla nukkumaan
jos kaksi yöheräämistä niin imetykset
- klo 02
- klo 06
jos yksi yöherääminen niin imetys
- klo 05/06
klo 08-10 herääminen ja aamutoimet ja imetys
klo 10-13 päikkärit 30min-3h
klo 13-> imetys
klo 14-17 leikkiä, ulkoilua, reissaamista, vieraita, päikkärit ja imetys
ilta sitten välillä torkutaan, käydään kaupassa, oleillaan, imetys
klo 20 iltaimetys alkaa
klo 21.30-22.00 unille
 
Ja meillä kanssa iso vauvveli, 3kk neuvolassa 62cm ja 6,8kg :) Kuukaudessa kilon saanu aina lisää. Ei kiireitä kiinteiden alotukselle ja pakkanen täynnä maitoa niin pystyy erkanemaan itekseen välillä. Parin viikon päästä festareille yheks illaks menossa jeij. Nyt kun mies ollu lomalla niin oon käyny aamusin salilla kolmisen kertaa viikossa, yleensä mies ja tyttö vielä nukkuu kun kympin aikaan tuun takas :D Loppukesästä on sit enemmän menoja mihin tarttee pakkasesta maitoa kun mennään esim häihin ilman tyttöä.
 

Yhteistyössä