Huhtikuun hurmurit 2016

Täällä silmät ristissä kirjottelen... Viime yönä jätkä oli 3:20-5:30 hereillä noin niinkuin huvikseen. Nukkui kyllä 22-03 mut ite en nukkunu tosta ajasta kun varmaan 2h kun stressaa kaikki asiat :(
Harmittaa niin kovasti, et tää vauva-aika menee näin. Oon tosi allapäin kun vauva kiukkuu/itkee paljon. Vieraita ei voi pyytää kylään kun vauva saattaa itkeä siitä vierailusta suurimman osan :confused: Eikä kukaan voi pitää vauvaa sylissä (tai haluakkaan..) kun melkein heti alkaa itkeä. Sitten tulee niitä ihania hetkiä kun jätkä nauraa ja juttelee ja sit koen huonoa omaatuntoa siitä et oon taas ollu niin stressaantunut/kireä kun vauva kitisee koko ajan.. Ja yöllä valvon ja mietin et mikä tähän auttaisi ja et kun pitäis nauttia kun toinen on vielä pieni.. :cry:
Huomenna meillä on neuvola ja pitää varmaan siellä puhua tosta et voiko olla allergiaa, refluksia tai JOTAIN mistä toi kitinä johtuu.. Eilen tosin oli taas täynnä ilmaa koko jätkä ja sitä ilta pumppailtiin ulos. En tiedä minkä ikäisenä ilmavaivat helpottaa.. Oon omaa ruokavaliota miettinyt mikä vois aiheuttaa, mutten keksi muuta kun kahvin jota juon aamulla kupin ja harvoin sit iltapäivällä toisen. Maitoa en käytä kun kahvissa.. Phuuh.

Mulla ei sinänsä oo vauvakuumetta,mut haikeana mietin kuinka vauva kasvaa koko ajan. Kohta se on jo yhtä iso kun esikoinen nyt! :rolleyes: En tiedä onko tää meidän viimeinen vauva. Onneksi on vielä aikaa kun nyt 26v mittarissa ni kerkee vielä vaikka 10v päästä! :LOL:

Mä sain ne pillerit jo viikkoja sit mutten oo vielä ees alottanut :sneaky: Täytyis alottaa, kun nyt jopa illalla jaksais vielä nousta eikä aina jäädä vauvan kanssa nukkuu. :LOL::LOL:
 
Helteinen heips!

Voi tätä kuumuuttaa.. minä oon kyllä niin talvi-ihminen kuin olla ja voi! Mutta en valita tämän enempää, koska kuitenkin on tosi ihanaa, kun on neljä vuodenaikaa!!

Niilolla oli tänään 4kk lääkärineuvola. Mitat olivat 6850g ja 61,8cm. Päänympärys 40,8cm. Pituus menee -1 SD ja paino +10 käyrää tasaisesti. Pää on pieni, kuten 4/5 meidän lapsista :) Kaikki oli ok ja saatiin ohjeeksi alkaa syödä kasvissoseita kahdesti päivässä. Niilo ei juurikaan tartu leluihin vielä, sitä kauan siellä testailivat, mutta ei oo kuulemma vielä kauhea kiire asian suhteen. Kyllä se välillä ottaa kiinni, mutta tarttuminen on vielä tosi holtitonta / sattumanvaraista. Samoin mahalleen kääntymistä harjoittelee tosi vähän, ei edes päivittäin. Joskus intoutuu kokeilemaan ja pari kertaa on onnistunutkin. Muutenki on sellainen tarkkailijaluonne, tykkää enemmän seurailla ja tutkailla maailmaa. Kauhean kova juttelemaan poitsu kyllä on! Lääkäri luonnehti Niiloa terhakkaaksi ja hyväntuuliseksi. Tosi paljonhan Niilo on hereilläoloajastaan sylissä, enemmän varmaan kuin yksikään isommista lapsistamme on ollut. En tiedä voiko sekin vaikuttaa kehitykseen. Sen vaan tiedän, että kiire ei ole, saa oppia asiat just omaa tahtiaan!

KAPUSHALLE kovasti tsemppiä <3 Puhu ihmeessä nuista tuntemuksistasi neuvolassa. Meiltä kyllä aina kyselläänki aika tarkkaan, miten menee ja miten koen nyt tämän vaiheen jne.

Meille tuli aika Lastenklinikalle 16.8. ja silloin siis kuullaan, mikä on tilanne sydämen osalta.

Ja nytpä se poika heräski..
 
Moikka! Mulla oli belly bind. Earthside belly binding ja tämä oli elämäni nopein palautuminen. Vuoto loppui lähes viikossa ja omat farkut meni viikon jälkeen käytön aloittamisesta. Aloitin käyttää 4 päivää synnytyksen jälkeen. Sitominen oli helppoa, opettelin netistä. Viitseliäisyyttähän tuo vaatii mutta oli sen arvoista! Pidin vain päivisin noin 4 viikkoa. Suosittelen ehdottomasti tuota tai jotain muuta korsettijuttua. Sidontaliinassa on se hyvä että joka päivä voit säätää kireyden itse ja kiristää sitä mukaa portaattomasti kun uuma kapenee. Jos joku täällä vielä haluaa kokeilla niin omanikin on nyt myynnissä
 
Mulla oli benkung(?) belly bind! Sitominen oli ensin hankalaa muttei puristanut eikä ahdistanut vaan toi hyvää tukea keskivartaloon. Palautuminen ei mulla ollut nopeampaa mutta mulla tosiaan olikin sectio ja sain aloittaa käytön 3vko leikkauksesta.
Mä en voinu käyttää sitä kuitenkaan kovin paljoa kun jotenkin hakkasi arven kohtaan ja tuntui ikävää painetta.​
 
Ou jee, meillä loppui nyt nukkuminen päivisin :( Max 30min tirsat vetää, ja ihan koko ajan pitäis olla sylissä hytkyttämässä. Eilen oli paljon vatsavaivaa, nyt aamulla tuli kakka, joten luulin, et tänään olis parempi päivä mut äh ja pöh, ei nukuta, kitistään vaan. En tiedä, johtuisko helteistä, mut kun meillä on kuiteskin ilmalämpöpumppu ja sisällä viileetä. Ulkona ei olla edes käyty, kun pihalla on niin kuuma, et taju lähtee. Ja selkä huutaa hoosiannaa tuosta sylissä kanniskelusta. Pitää taas huomenna kokeilla vaunulenkkiä helteestä huolimatta, kun en sisällä saa nukkumaan muualla kuin sylissä.

Pitikin mennä kehumaan, et ei ole menkkoja kuulunu, hetihän ne pamahti ja just nyt kun olis kiva käydä uimassa. Tai oikeastaan yhtenä päivänä oli vuotoa, mut vatsa oli kipee ja turvonnut varmaan kaks viikkoa. Tosi ihanaa, jos pms-oireet kestää puolen kuukautta.

Yluhuomenna tulee 3 kk täyteen, vielä ei typy käänny vatsalleen, mut kaukana ei kyllä ole, kyljelleen pungertaa jo hienosti.

jahas, pitää jatkaa sylissä kanniskelua, huuto yltyy..
 
Heips!
Huhtihapsukkainen; hyvin teillä poju kasvaa! :)
Norappi; Kauheeta varmasti oli tuo miehen sairastuminen, tsempit! ♡
Kapusha; Tsempit, ei varmasti oo helppoa, jos kovin ikuinen pikkuvesseli. Ja kun kierre on valmis, jos vauva itkee, niin ite äitini tietty stressaantuu ja väsyy, että mikä hätänä. Ja sit vauva itkee entistä enemmän, ku vaistoaa äidinkielen stressin. :(Kannattaa kyllä puhua neuvolassa, pakkohan tuohon tilanteeseen on apua saatava! ♡

Täällä on viikonloppuna juhlittu, la oli ystäväpariskunnan siis pikkuneitimme kummien häät♡ oli 120 ihmistä, oikeen kunnon sukujuhlat! Pikkuneiti jaksoi hyvin olla, vaikka monen sylissä oli ja mummut, ja kaikki muut sukulaiset ja tuttavat ihasteli♡ on se rankkaa tuo vauvan osa, kun minkäpä sille ite voi, että on niiiiin söpö! :) ;) ♡♡
Oli kunnon hellepäivä, mut vaatetusta vaan vähennettiin, niin siinä se meni :)

Viime viikolla neiti oppi myös kääntymään, ja siitä taidosta on ollut nyt kovin ylpeä ja iloinen itsekin! :) nyt ei malttaisi enää kovin vaunuissa nukkua, tähän onkin ollu sit mahtava apu manducan rintarepusta, siinä nukkuu puolen tunnin päikkärit pari kertaa päivässä tai sit sängyssä tissin vieressä vähä kauemmin :)

Vauvakuumetta. , hmm. . No kieltämättä mulla on sillai vauvakuumetta, että mietin mulloinkahan kantsis alkaa pikkukamua yrittämään, mut veikkaanpa että aikaisintaan alkas ens vuoden loppupuolella, kun halutaan nyt nauttia tän esikoisen vauva-ajasta kunnolla♡ +haluan pudottaa edellisen raskauden kilot ennen mahdollista toista raskautta(kyllä, vielä niitä on ; O) Mut sekinhän on totta, ettei lapsia tehdä vaan saadaan♡♡

Anscu ja pikkuinen 3kk ja öö. .2vkoa? :D
 
Kapushalle tsemppiä kovasti <3

Täällä käännytään mahalta selälleen, mutta ei selältä mahalleen :( Ja lelut ei kiinnosta ollenkaan... Jos niitä heiluttelee, niin kyllä seuraa niitä ja katselee, mutta ei tartu ollenkaan tai no tarttuu, jos laittaa vaikka mahan päälle niin silloi pehmoleluun tai harsoon. Tuntuu, että monien vauvat jo tekee vaikka mitä :):love:

Kovasti sitteristä yritetään kyllä nousta pois ja jalat vispaa koko ajan :D Ja mahallaan, kun on hirveesti jaloilla potkiin.

Täällä on nyt vajaan viikon ollu vauvalla in juttu tuo sylellä päristely :ROFLMAO: Koko ajan tekee sitä:ROFLMAO::ROFLMAO:

Täällä ei oo päivisin vauva enää pitkään aikaa kauheesti nukkunu. Ehkä 2x tunnin unet ja muutamia 30min unia, mutta valveilla on kuitenkin tyytyväinen :)

Täällä monet on käyny kivoilla reissuilla :) Minäki haluan reissuun :D
 
Meillä menee päivät super hyvin. Syödään säännöllisesti 3 tunnin välein mutta nyt sit näköjään hukku yöunet! Nukutaan 23-10 mutta syödään 2 tunnin välein. Onneks me nukutaan vierekkäin niin saan kuitenkin ite nukuttua.
Käsien kanssa Santtu on jo tosi taitava ja pitelee leluja mutta kääntyminen ei kiinnosta yhtään! Ei edes tavoittele kyljelleen. Toisaalta taas punkee istumaan. Näin nää vauvat on erilaisia joten pippuri ei huolta!
Nyrkkiä jyystetään oikein kunnolla vaikka alaleuassa ei mitään vielä näy :ROFLMAO:
 
Neuvolassa käyty; meidän pikkukirppu ei vieläkään paina viittä kiloa, mut ei paljoa puutu eli painoa oli 4954g ja pituutta taas tullut 4cm lisää eli pitkä tyyppi on :D

Saatiin lähete fyssarille kun terkka totesi et vauva on aika jäykkis (niinkuin onkin!) et jos vaikka se jäykkyys tekee että itkettää. Mahavaivoihin käski ostaa cuplatonia/disfatylia ja sit jos näillä nyt ei ala helpottaa niin sitten lääkärille aika.
Vauva oli ihan hirmuisen nätisti neuvolassa ja se terkka ei varmaan uskonu mua kun sanoin et on aika kiukkuinen vauva :LOL: kotiin kun tultiin niin siitä asti oli itse aurinko koko lapsi! Tosin,kakka on tullut tänään kahdesti et oisko se syynä tähän iloisuuteen?:rolleyes: Nyt kun on välillä ollut neljäkin päivää kakkaamatta.

Mullakin nää raskauskilot on tiukassa kuin liisteri. Mä salaa toivoin et imetys haihduttaisi nää mut kyllä tässä saa kaloreita tarkkailla.. Liikkumaan en oo oikeen vieläkään päässyt ja tossa helteessä ei paljon tee mieli lenkille lähteä.. :eek:

Neuvolassa totesivat et meidän vauva taitaa olla vähäunista sorttia (ei kai?:D ) kun yöllä taas hössättiin pari tuntia ja tän päivän päikkärisaldo on tähän menssä reilu tunti..
Meidän poju ei oikeen kiinnostu leluista. Jos jotain lelua naaman edessä näyttää niin yrittää katsoa lelun ohi kasvoja :rolleyes: Mahalta mennään selälleen kyllä, hoitopöydällä liikkuu niin et hetken päästä on aina poikittain ja kovasti yritystä ois kääntyä selältä mahalleen mut kyljelleen on vasta päässyt!
 
Me ollaan taas reissussa. Poju on kyllä tyytyväistä matkaseuraa :) päiviin on löytynyt kiva rytmi ja yöt menee edelleen mallikkaasti. Illalla nukkumaan 21.30, syödään 5-6 maissa ja sit nukutaan noin kasiin. Aamulla syödään ennen ekoja päikkäreitä velliä. Nukutaan n.30-40min. Puoliltapäivin päärynää tai luumua ja sit maitopullon kanssa unille 2-3h. Herättyä taas maitoa ja kasvissose 17-19 maissa ja siinä alkuillasta kans maitoa otetaan ja nukutaan vielä noin puol tuntia. Iltakylpy puol ysin jälkeen ja sit vellipullon kanssa yöunille. Tykkään tästä rytmistä nyt :)
 
Minäkin haluaisin jo soseita ruveta maistelemaan vauvalla ( tulipahan lause :D ), mutta ei saada vielä, vasta sen allergiatestin jälkeen.

Paljonko muuten teillä joilla vauvat menee korvikkeella niin menee noin päivässä korviketta? :)

Ja te ketkä ette imetä, niin lähteekö teillä hiuksia paljon? :D Mulle kampaaja sano, että on normaalia et hiuksia lähtee imetyksen loputtua paljon päästä :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
KAPUSHA: Jos kakkaaminen selkeästi helpottaa vauvan oloa, niin suosittelen kokeilemaan Pegorion-ummetuslääkettä. Tiedän, että yleinen ohje on, että imeväisikäiselle on ihan normaalia olla kakkaamatta päiväkausia. Meillä kuitenkin vauvoilla on ihan selkeästi tullut itkuisuutta ja levottomuutta, jos kakka ei huilaa kunnolla. Niilollehan ihan lääkäri määräsi tuota Pegorionia, mutta sitä saa myös ilman reseptiä apteekista. Jauhe on helppo sekoittaa maidon sekaan ja antaa pullosta tai lusikalla. Itse tein niin, että jos Niilo ei kakannut koko päivänä, niin seuraavana aamuna annoin Pegorionin. Yleensä sitten iltapäivällä kakkasi ja olo helpottui. Nyt kakkahommat luistaa ihan luonnostaan, eikä ole aikoihin tarvittu ummetuslääkettä. Lääkäri vielä erikseen mainitsi tuon olevan hyvin turvallinen lääke myös vauvalle :)

PIPPURI: Hiuksia todellakin lähtee! Melkein puolet ohkasempi pehko kuin normaalisti. Noh, raskausaikanahan nuo oliki tosi hyvässä kunnossa, niin jopa se on aikakin harventua ;)

Meillä on nyt maanantaista asti Niilolle mennyt purkillinen kasvissoseita päivässä jaettuna kahteen annokseen. Syö aamulla puoli purkkia ja iltapäivällä toisen puolikkaan. Korviketta menee nyt litra päivässä aika tarkkaan. Nyt hirmuhelteillä olen tarjonnut myös vettä, mutta ei oikein tee kauppaansa..

Menkoista, ehkäisystä ja vauvakuumeesta: Mulla on jo kolmet kuukautiset ollut synnytyksen jälkeen ja kahdet ekat olivat ihan järkyttävän runsaat. Onneksi nämä kolmannet nyt meni helpommin.

Menen elokuussa neuvolalääkärille, joka laittaa sitten lähetteen sterilisaatioon. Mulla on edelleen hieman ristiriitainen olo asiasta, mutta josko kerran elämässään tekisi JÄRKIpäätöksen :p Ikää on 36v ja lapsia 5...

Vauvakuumetta mulla ei sinällään ole, kun Niilo on niin pieni ja ihan vauva vielä. Mutta sitten taas toisaalta mulla on ollut kyseinen tauti kroonisena n. 15-vuotiaasta asti, eli milloinkaan en varmaan sanoisi ei, jos toinen osapuoli vauvan tekoa ehdottaisi :D

Niilo nukkuu aamu-uniaan ja minun pitäisi nyt pakata pieneksi jääneet vaatteet laatikkoon ja ottaa yläkaapista isompia tilalle. 60-senttiset alkaa olla jo kaikki pieniä, 62-68 käytössä ja otan nyt jo 70-senttisiä tuohon hollille, ainakin pienimmät niistä käyttöönki.

Huhtihapsukkainen + Niilo tänään tasan 4kk
 
Korviketta meillä menee päivässä noin 6dl ja velliä siihen päälle 3dl. Soseita menee kerralla n.1/3prk.. eli sen verran hedelmää ja toinen satsi kasvista :)

Hiuksia ei oo nyt irtoillut, mutta edellisen lapsen kohdalla oli oikea sulkasato... Mulla on kyllä paksu tukka,että ois mistä lähteäkin mut nyt tukka voi todella hyvin.

Meillä kans alkaa mennä osa 60-62cm pieneksi,vaikka jäbällä ei olekaan pituutta kuin noin 60cm tällä hetkellä, mutta varsinkin h&m vaatteet on tosi pieniä.. Kohta varmaan 68cm kaivelen esille tuossa 4kk kun tulee täyteen niin varmaan niihin aikoihin..

Kapusha meillä oli aina sama kun esikoisen kans menin neuvolaan ja hän oli todella itkuinen vauva...niin neuvolassa sit oli yhtä hymyä..koita siinä sit selittää että tää itkee puolet vuorokaudesta. :D
 
Heei, missä kaikki on,ja miten teillä menee? :D Miten nöösikällä puuromaistelut? Meillä maisteltiin tänä aamuna ekaa kertaa Hipp-riisipuuroa, ja hyvin meni alas kun laiton päärynäsosetta lusikallisen sekaan. Minusta jotenki huippua syötellä ihan kunnon ruokaa ja niillä saa mukavasti rytmitettyä päivää :) ja jäbä selkeesti tykkää kun saa masun täyteen aina ihan kunnon evästä :) Taidetaan vaihtaa aamun velli tohon puuroon kerta hyvin maistuu :) iltaan ei varmaan vielä puuroa aleta syömään kun väsyneenä se velli helpompi kiskoa alas puoliunessa. Kaurapuuroa ja muita kotimaisia viljoja en aio ennen 5kk alottaa. Tolla riisipuurolla ja semperillä tais olla joku maissipuuro niin noilla mennään nyt reilu kuukausi vielä :) Jossain vaiheessa sit varmaan jo hyvissäajoin ennen iltakylpyä vois ruveta puuroa syömään, mut ei vielä ihan niin montaa kiinteää ruokaa päivään tartte! Mut meillä nyt muutenkin alkanu olla välillä öitä että nukuttu koko yö n.9½h heräämättä :)
 
Hei pitkästä aikaa! :)

Täällä menee ihan hyvin :) Vauva oppi nauramaan ääneen! Välillä pääsee semmosia epämääräsiä nauru ääiniä:ROFLMAO: Ja kovasti yrittää sängyllä kääntyä selältä mahalleen, mutta ei vielä ihan onnistu.

Ja minä tässä oon hakenu töitä, kun mullahan ei oo sit työpaikkaa mihin palata niin oon yrittänyt ehtiä ja hakea jotain töitä. Mammaloma mullahan on sinne tammikuuhun, mutta se aika menee niin nopeesti niin aattelin olla hyvissä ajoin hakemassa:LOL:

Ylihuomenna on tasan vuos siitä, kun tein raskaustestin ja se oli plussa. Nytten tuo aarre on melkein 4kk. Mihin tää aika menee:cry::love:
 
Täällä opittiin kääntymään selältä mahalle ja yöt rauhoittuvat taas heti! Puuron maistelu omatekemästä riisipuurosta ei onnistunut. Täytyy kokeilla kans noita valmis riisipuuro -juttuja!
Meidän 8 kiloinen jässikkä ei kyllä tulis toimeen enää ilman kunnon ruokaa. Aamu mennään pelkällä tissillä ja on selkeästi levottomampi siihen saakka että saa kunnon lounaan. Sama iltapäivällä kun on taas vain tissiaika kunnes taas saa päivällisen. Aamuun ainakin kaivataan jo tuota puuroa mutta sama täällä että viljoille ei ihan vielä mennä. Sit lähempänä tuota 5kk ikää.
 
Ajatelkaa mitä vauhtia tää aika menee! Siellä on jo odotuspuolella taas huhtikuun hurmurit pino!

Nöösikkä:
tuo hipp riisipuuro ainakin meillä maistuu! Tulee ihanan pehmoista ja sileetä! :) olikohan muksulla kans riisipuuro. Miksihän siinä on alkaen 5kk ikäiselle, kun tuo hipp puuro on alkaen 4kk ikäiselle. Bongasin muuten piltiltä uuden jauhepuuron kaurapuuroa jossa oli merkintä alkaen 4kk ikäiselle. Jännä että saa olla tollainen merkintä, kun kuitenkin virallinen suositus kauralle on 5kk...
 
ääk, mäkin huomasin uusien huhtikuisten pinon, mihin tää aika katoaa?

saa nähdä, tuleeko tästä nuorimmastakaan meillä puuron syöjää, nuo isommat ei ole puuroa syöneet millään. no, se nähdään sit joskus syksyllä, vielä pari kolme kuukautta mennään tissillä, jos ei ihmeitä satu.

mä jo odotan viileitä syyskelejä, ärsyttää kun on niin kuuma, et vaunulenkit on saanu unohtaa. itselläkin hiki otsalla koko ajan. ja nuo ampparit on kans yks riesa, mä en ymmärrä, et mikä niitä vaunuissa kiinnostaa, menisivät muualle pörisemään.

tänään muuten naurettiin eka kerran ääneen, mikä ihana ääni. ja nyrkin syönti on tosi kiivasta.
 
Heips! :) Täällä meillä oli mun sisko, pikkuneidin kummi kesälomalla 4yötä, nii on touhuiltu kuten shoppailtu yhessä♡
Pikkuneiti kääntyilee leikkimatolla, liekö tää uuden oppiminen (käänty siis eka kerran pari viikkoa sitten), ettei oo malttanut enää niin vaunuissa nnukkua päikkyjä. Onneks on tuo mamduca nii siinä sit ulkona nukkunu:)
Ehkä tää on vaa vaihe, ettei vaunut kiinnosta :D

Ja todellakin, uskomatonta, kuinka nopeeta aika menee! ! Muistan, lisää tein positiivisen raakaustestin 26.7 ja siitä jo muka vuosi! !! :)
Mullaki varmasti Pippuri tulee tippa linssiin, jos käyn meidän ketjua lukemassa! ♡
Ens viikol tulee meillä neidillä 4kk ikää, ja sitte aloitellaan pikkuhiljaa vähä kiinteitä, porkkanaa ny vissiin eka se 1tl/5pvä, sit peruna, bataatti jne.Perunalla eka aattelin aloittaa, mut jos siinä on sitä tärkkelystä, nii mieluummin ehkä sit porkkana. Bataattia en ny eka jos on liian makea, joskin sen maku varmaan lähimpänä äidinmaidon makua. Millä te ootte aloittanut?
 
anscu: maissilla alotettiin, sit sai seuraavaksi porkkanaa. Sit porkkana-peruna-maissisosetta. Pelkkää perunaa en oo antanu ollenkaan. Muistan kun esikoinen oli vauva niin sillä meni perunasta aina masu tosi kipeeksi,taitaa olla aika yleinen vaiva. Meillä mennyt rinnalla alusta asti luumua. Kannattaa aika herkkään antaa,vaikka onkin makeaa. Usein menee masu kovalle alkuun kiinteistä :)

Meillä on aika nopeeseen tahtiin lisätty noita kiinteitä,kun mistään ei oo tullu mitään oireita ja kaikesta on tykänny. Nyt on saanut jo maissia,perunaa,porkkanaa, bataattia, kesäkurpitsaa, palsternakkaa, luumua, päärynää, mangoa, mustikkaa, vadelmaa, omenaa, riisiä... :D Tänään syötiin ekan kerran maissinaksuja ja jäbä tykkäs ihan höpelönä niistä! :)
 
Jospa nyt taas kerkeisi vähän kirjottelemaan. Meillä on viikonloppuna esikoisen synttärit niin kauheasti oon leiponu ja huomenna ois vielä viimeiset leipomukset ja siivous edessä. Suht haasteellista on ollut kun tyyppi on 10min kerrallaan tyytyväinen muualla kun sylissä ja unet on ollut taas yhtä sekoilua, mut on vaan vaatinut luovuutta ;)

Me käytiin maanantaina allergioihin perehtyneellä lastenlääkärillä joka totesi pojan olevan täysin terve eikä nähnyt viitteitä mistään allergioista. Suositteli että aloitetaan pikkuhiljaa maistelemaan soseita niin että rinnan jälkeen pikkunen annos hedelmäsosetta. Tällä systeemillä yritetään saada se syöntiväli pidemmäksi kuin 1-1,5h ja vatsavaivoja helpottamaan. Päiväannos saisi olla maksimissaan puoli desiä koko päivän aikana ja sillä jatketaan muutama viikko. Poika ei ensin innostunut yhtään päärynäsoseesta mut eilen jo hymyili oikein leveästi kun sai sosetta :)
Et me ei päästy siihen 6kk täysimetykseen, mutta tärkeintä on ettei pieni kärsi niin kovista vatsavaivoista jos tää keino tepsii :)
Esikoisella aloitettiin aikanaan päärynäsoseella josta siirryttiin bataattiin. Bataatti pitäisi olla vatsaystävällisempi kuin peruna. Aika nopeasti sitten tuli kuvioihin kesäkurpitsa ja sillä kombolla mentiin aika pitkälle ja hedelmät siinä rinnalla,

Mäkin odotan jo syyskelejä!! Meidän poika hikoilee ihan kauheasti ja vaikka meillä on ilmalämpöpumppu niin tyyppi on vähän väliä pää märkänä. Ja ne ampparit.. me asutaan vielä mansikkapeltojen lähellä ni niitä on extrapaljon!

Imetys on käyny vähän haasteelliseksi kun meno on pojalla niin kova eikä enää niin rauhoitu rinnalle. Syö kyllä tosi nopeasti ja ilmeisesti saa vatsansa täyteen vaik syönti on niin lyhyt. Päiväunet, ne vähäisetkin, on kokenut inflaation. Eilen yritettiin nukkua moneen eri otteeseen, mut heräilee ihan jatkuvasti. Unien kesto on se 15min-1h nukkumapaikasta riippumatta ja yölläkin on kiva olla hereillä ja jutustella itekseen... :confused:
 
nlassa käyty ja kaikki ok, painoa 6,2kg ja pituutta 61,5cm, pipoa en muista, mutta normi oli.

eilen oli jostain syystä kovat vatsan väänteet, yli tunnin sai kannella ja hyssytellä, kunnes meni ohi. nlassa suositeltiin cuplatonta, mut ainakaan isompia sisaruksia se ei kyllä auttanu.

no kas, heti alkoi harmittaa, kun koneen ääreen istuin, ihme ja kumma:D
 

Yhteistyössä