Huhtikuun hurmurit 2016

Moikka! Kiva mustakin, ku kuulee kaikkien kuulumisia! :) voimia Niittys sulle haastavaan elämänvaiheeseen! ♡

Me täällä ollaan palaamassa viikonloppu reissulta mummuloista, molempien vanhempien luona oltiin kylässä ja miehen vanhemmilla yökyläs :)

Meillä pikkutipu on alkanu vierastamaan! Itki eka hirveesti ku meni äidin sylistä mummun syliin. Mut just mun äidin kanssa puhuttiin, että hyvä toisaalta vierastaakin, nii tietää, että tuntee ne tutuimmat kasvot ja ei lähe kenen tahansa matkaan :D on tämä neiti kyllä niin äidin tyttö ku olla voi...mut kyllä muidenkin kans juttelee ha viihtyy. Isä vaihtelee meillä välillä vaippoja, ja yleensä oon päivällä käynyt itsekseen lenkillä ja neiti silloin isänsä kanssa♡ mut kyllähän sitä tulee vähä symbioottiben suhde jo pakostakin äidillä ja vauvalla ton imetyksenkin vuoksi :)
Että on kyllä sellainen äidin tyttö..♡

Porkkanalla tää vko menty, ens viikolla aloitellaan Sitten varmaan kukkakaali/parsakaali tai peruna :D
Mukavaa vkonlopun jatkoa kaikille! :)
 
Moni sanonut täällä,ja muuallakin että vauvat on niin äidin tyttöjä/poikia. Onko muita joilla vauva on enemmän isin perään? :D Meillä ollaan niin isin poikia! Esim. iltapäivällä jos mulle vähän kitistään ja natistaan tylsyyttä niin jo vain kun isi tulee töistä niin nauraa räkätetään ääneen ja ollaan niin hyväntuulista poikaa.. muutenkin noilla on isillä ja pojalla niin omat nauru/huumorijutut, ja joka ilta yhteiset kylpyhetket yms. jossa poju kertoo (jokeltaa) pitkät tarinat aina isille ja nauraa räkättää. Jos minä jostain syystä satunnaisesti kylvetän niin ei oo pojulla läheskään niin hauskaa :D
 
Ihania vauvoja meillä kaikilla! Vähän kade oon tosta katjuskan pojasta joka nukkuu jo täydet yöt :rolleyes: meillä tulee vielä herätyksiä ja siksikin jatkan vielä imetystä kun vanhuus on tuonut mukanaan sen että en jaksais nousta pulloa lämmittään :whistle:
Meillä aloitettiin nyt viljoista kaura ja mitään oireita ei tullut. En kyllä odottanutkaan mutta onhan se aina jännää. Nyt siis syödään jo ihan kaikkea ja seuraavaksi opetellaan napostelemaan omin käsin. Heti siis kun istuminen sujuu paremmin.
Nyt aamutoimia ja jos sit lähtis vaikka pikku kävelylle kun tuntuu olevan niin happirikas ilma!!!
 
Nöösikkä: ehkä tää on vaan joku vaihe :D katotaan vaan niin kuukausi eteenpäin ja meillä taas heräillään... :D Mullahan esikoinen nukkui ekan kerran vasta 2-vuotiaana yön heräämättä.. 1+ veenä herättiin vielä monta kertaa joka yö... vaikkei siis enää syönytkään yöllä. Että sen puoleen ei haittais jos tän vauvan kans pääsis helpommalla näistä. Mitä kaurapuuroa annoit vauvalle, ihan tavan hiutaleista vai vauvapuuroa? Pitää itekin tuossa lähempänä 5kk kokeilla tuota kauraa..ja lihat vois kans kohta ottaa kokeiluun meilläkin :)
 
Meillä ei tyttö oo oikeestaan vielä kummankaan perään :D molempien syli käy, mutta ainakun isi tulee töistä niin alkaa hirmu hymyt ja jokeltelut :ROFLMAO:

Meillä maisteltiin viime viikolla porkkanaa ja maissia, mitään ei kummastakaan tullut, joten ajattelin tällä viikolla antaa sitten vähän enemmän :)

Meillä neiti nukkuu tällä hetkellä n. 20-5.30 ilman heräämisiä. Syö tuolloin 5.30 ja on hereillä tunnin ja jatkaa vielä pari h unia :D Eli siis oon tyytyväinen, että nukkuu koko yöt. Vaikka joutuu aina aamulla sitten aikasin heräämään:LOL:
 
Nöösikkä: no onpahan kätevästi nyt kaikki viljat sit testattu. :D :D minäkin pyörittelin kädessäni noita puuropurkkeja kaupassa tuossa yksi päivä, mut oon sen verran nipo etten vielä lisättyä sokeria haluu tän ikäiselle antaa.. tuossa puurossa oli ainakin sokeria. Lähempänä vuoden ikää sit sokerijutut kun siirrytään samaan ruokaan kuin muu perhe. Mut ei noissa kaikissa valmispuuroissa onneks ollu sokeria, vois testata semmosta :) sit varmaan joku piltin kaurapuurojauhe kokeiluun kans menee meillä, tuossa ens kuun alussa taidan kokeilla.
 
Voi hitsi kun mäkin ehtisin olla noin tarkka ja päättäväinen! Meille riittää että purkissa lukee 5kk :oops: ihaninta olis jos vois tehdä vauvan ruuat itse mutta yhden lapsen kanssa (ekan, yllätys...) sitä kokeiltuani ei oo mun juttu. Samoin me ollaan siirrytty tosi aikaisin aina muun perheen kanssa samoille ruuille. sit vaan otan vauvan ruuan pois ennen maustamista.
 
Nöösikkä Ei mitään huonoa omaatuntoa. :D Minä en tehnyt ees esikoiselle soseita itse! Minä oon ihan rakastunut tuohon lastenruokateollisuuteen, kaupasta löytyy niin hyviä kaikkee purkkeja,puuroja ja vellejä että haluun itekin syötellä pojulle vaan niitä. :D riittää kun yhen ruoan teen päivään niin en tod. enää yhelle eri ruokia kokkaa :D Ainoo mitä oon itetehtyy antanu pojulle, niin kukkakaalia eilen kun keitin lisukkeeksi muulle perheelle niin mössäsin haarukalla sitä ja annoin vauvalle niin oli suurta herkkua! Purkistakin tykkäsi kukkakaalista tosi paljon (muksun sose)
 
Moikka!! :D

Mää oon ollu vissiin niin kesälomalla etten oo täälläkää muistanu käyä kun ei oo tullu tietokoneella oltua ja puhelimella ei jaksa selata näitä.. eli saatan olla vähän pihalla, pitänee lukea noita aiempia sivuja kun aikaa on. Meillä hyvin menny kesä ja on kyllä oltu rannalla, ite ihan papu kesän jäljiltä :whistle::cool: Mutta oon niin nauttinu kesäkeleistä!! Unelmakesä ja -loma :love:

Meillä tyytyväinen poika kans täällä, eilen tuli 5kk ikää, neuvolassa käytiin niin 7400g ja 66,2cm pituutta, hyvin poika kasvaa vaikka edelleen pulauttelee :X3: soseet pysyy hyvin sisällä kun ei anna heti perään rintaa (y) Eilen aloitin puuron, poika veti lautasellisen heti kerralla hyvällä ruokahalulla eikä yhtään kakistellu, siis itse keitin kaurapuuron. Paljolti mennään täälläkin kaupan soseilla kun ollaan niin menevää sorttia niin ne helpoiten kulkee laukussa mukana jne :) Tämä on kyllä maistellut monia makuja ja kaikki maistuu hyvin, ainuttakaan kertaa ei ole yökkinyt tms soseille :D

Nukkumiset menee ihan ok, pääsääntöisesti kolme herätystä yöllä, nukkumaan menoaika vaihtelee 21-23.. vähän aikaa sitte oli kahden viikon jakso jolloin heräsi joka yö 1-1,5h välein, se tuntu kyllä rankalle mutta josko se oli jotain tiheän imun kautta tms?! :)

Vauveli kulkee helposti mukana, viihtyy rattaissa ja autossa ja kantorepussa ja millon missäkin, helppo kyllä ollu reissata tämän kans, ens kuussa lähetään patikoimaan lappiin, manduca reppu mukaan ja poika kyytille (y):love:

Paljon jokellellaan ja seurustellaan täälläkin, melkein kääntyy kyljelleen mut ei ihan, oikeastaan vasta pari viikkoa sitten alkanut olemaan enemmän lattialla ja vatsallaan ei voi pitää juuri ollenkaan kun muuten kaikki ruoka tulee raukalla pihalle, mutta eiköhän tästä liikkumaan keretä (y)
 
Olenkohan mä ainoa, joka enää tarjoilee vauvalle pelkkää tissiä? Meillä kyllä 4kk tulee täyteen vasta ens viikonloppuna ja maitoa tulee hyvin niin ei kait ole vielä sen suhteen kiire. Kovasti kyllä odotan niitä ilmeitä, kun aletaan soseita maistella :)

Mä tykkään yleensä kesästä ja lämpimästä, mut nyt oon ihan kurkkua myöten täynnä tätä lämpöä ja tukalaa kosteutta ja kaiken maailman pörriäisiä. Lenkkeilykin tuntuu jotenkin ahdistavalta, kun ilmankosteus on niin korkea. Oikein odotan, et tulis talvi ja kunnon hiihtokelit ja leivinuuniin vois laittaa kunnon roihun. Joulukin vois jo tulla, mä olen jonkin sortin jouluhullu, vaikka ennen lapsia pidin koko juhlaa turhana kaahotuksena.

Ens viikolla lääkärinla, ja yritän jo nyt henkisesti valmistautua siihen, että sitä lääkärinaikaa sitten odotetaan, odotetaan ja odotetaan. En tiedä miks, mut aina kun on lääkärinla, niin ajat on ihan tosi myöhässä, ja mies kun tulee töistä keskenpäivän vahtimaan taaperoa, niin sadattelee kun kestää ja kestää. Taaperoa ei pysty ottamaan mukaan kun odotushuone on ihan hirveän ahdas ja tyyppi karkailee sieltä koko ajan tk:n aulaan, ja rappusiin, joissa ei vielä osaa kulkea -tai osaa, mut kun aina juoksee joka paikkaan pää kolmantena jalkana niin riskitekijöitä riittää.

Meillä on kans selkeesti äidin tyttö, oikein ilme kirkastuu, jos on isän sylissä ja tulen samaan huoneeseen, ja auta armias, jos en sitten heti ota syliin, niin alkaa kunnon huuto. Tiedän olevani vallan hurmaava persoona, mut luulen silti, et typyn kiintymys johtuu pitkälti siitä, et mulla on tissit eli ruokaa ja isällään ei :LOL:
 
Moikka!Ollakkovai: meillä aloitettiin eka kiinteän muistelu porrkanasta, ku neiti oli 4kk ja vko, eli nou hätä. Eilen otettiin toinen uus maku, parsakaali! :D näytti iha ok olevan, ei ainakaan ulos yökkiny:D
 
Meillä on ihan mammanpoika tää tapaus! Tietysti kun näkee isäänsä sen tunnin päivässä arkena niin ei oikeen tiedä miten suhtautua ;D Ei kuitenkaan itke Isin sylissä tai muuta :) Esikoinen oli kans mammanpoika mut sit joskus 10kk vanhana se käänty et Iskä on paras ja niin on edelleen ;)

Meillä kyllä ravinto tulee 97% tissistä, päivässä saa sen muutaman lusikallisen päärynää. Tosin nyt syömisväli on ihanasti pidentynyt ja koitan pitää sen kun nyt poika taas rauhoittuu rinnalle syömään eikä hösää! Kädet on edelleen ihan vallattomat, raapii naamaansa varsinkin väsyneenä ja nytkin näyttää ku ois kissan kanssa otellut :(

Jos mä saisin nukkua 6-8h putkeen joka yö niin olisin varmaan täynnä tarmoa ;) Hyvänä yönä nukutaan 9h 3:lla herätyksellä :D Viime yönä oli tälläinen yö ja syönti tapahtui noin kolmessa minuutissa. Onneksi yöllä syöminen on tehokasta niin ei häiritse niin untakaan. Täytyy vaan olla vikkelä, et heti kun alkaa vähänki ähistä niin tissi suuhun. Jos kerkeää havahtumaan kunnolla niin nukahtaminen voi taas kestää...

Meillä ei vauva tykännyt sitten yhtään kantorepusta.. Kantoliinaan en oo kokeillut, pitäis kattoa joku muu sidonta kun se missä tyyppi on ihan mytyssä :D Vaunuissa ei oo kauheesti ollut kun ei oikeen käydä missään, kun ei koskaan tiedä huutaako tyyppi koko ajan vai ei. En ota riskiä kahden kanssa lähteä mihinkään :p
 
Voi pyhä iltapuuro!!! Meillä on nyt nukuttu kahtena yönä peräkkäin niin hyvin! Viime yönä mentiin nukkuun klo 22 ja herättiin vasta 4.46 :) tosin mä itse heräsin klo 3.11 tarkistaan että Santtu hengittää ja miks se ei oo heränny :ROFLMAO:
Aamullakin vielä heräillään verkkaisesti ja mitään kiirettä aamupalalle ei oo. Tänään syötiin aamupuuro vasta kymmenen jälkeen.
No kohta tulee sitten hampaita ja muuta joten yöunet varmaan menetetään taas mutta nyt nautitaan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri123
Nöösikkä: Minä oon kans niin hurmioitunut tästä kiinteiden syönnistä! :D iltapuurot ja meillä menee vellit vielä menee meillä siihen päälle, niin johan nukuttaa. :D Miten paljon teillä nyt menee noita kiinteitä päivään, mitä ja mihin aikaan? noin suurinpiirtein?
 
Kympin aikaan syödään puuro, kahden korvilla lounas, viiden/kuuden aikaan päivällinen ja ysin korvilla puuro. Jokaisella kertaa syö noin desin ja hörppii rinnasta maitoa päälle. Jos johonkin väliin tulee lyhyemmät päikkärit niin sit saatetaan ottaa ylimääräistä maitotankkausta vielä väliin.
Omaan käteen en oo vielä kauheesti ruokia antanut mutta aattelin niitäkin pian kokeilla :)
 
Mun äiti haluais järjestää pienet juhlat neidille,kun se täyttää 6kk :D Ootteko muut järjestäny jotain tai meinaatteko järjestää? Ei siis oo kysessä mitkään isot bileet, mutta kakun haluias leipoo ja kahvitella :ROFLMAO: ei tietenkään vauvalle kakkua:ROFLMAO:

Täällä on koko aamu siivottu ja pesty pyykkiä. Kohta tulee kaveri vahtii vauvaa niin pääsee salille:)
 
Joo mekin aateltiin että vois pikku kahvittelut pitää sit 6kk kunniaksi :)

Hitto vie mitä vauhtia aika kuluu.. tässähän pitää kohta jo töihin palata :D Meinasko muut palata töihin heti vanhempainvapaan jälkeen? Mullahan se töihin paluu tarkoittaa sitä,että meille tulee tänne kotiin 3 hoitolasta. Aion sit lomailla koko ens kesän, kun mulla on ens vuodelle 59 lomapäivää käyttämättä. En kyl vielä töihin palais jos pitäis vauva hoitoon viedä..
 
Me varmasti syödään kakkua 1/2v kunniaksi sitten parin kuukauden päästä!:) muutenkin juhlitaan nimipäivätkin ni tottakai tuotakin. Ja aina löytyy hyvä syy syödä kakkua ;)

Meillä oli tänään neuvola. 5998g ja 61cm, hyvin kasvaa :) rokotteet tuli molempiin jalkoihin +rota mut ei oo vielä vaikuttanut mitenkään.

Mulla on niiiiin haikea olo kun mun vauva kasvaa :') mä haluisin et vauva ois pysyny kauemmin semmoisena vastasyntyneenä kirppuna. <3 siks soseiden kunnollinen aloitus tuntuu niin "ahdistavalta" kai..

On kyllä hyvä jos on kavereita/kummeja ketä voi vahtia vauvaa. Mä kun oon vissii kunnon takertujaäiti ku en anna vauvaa kun anopin hoitoon ja sinneki max kahdeksi tunniksi :'D

Mä olen tämän vauvan kanssa kotona sen 3v ja katsotaan sitten mitä teen. Jos meillä vaan rahat antaisi periksi niin hoitaisin tämänkin tyypin kouluun asti. Jos miehen firma alkaisi pyöriä lähivuosina kunnolla niin oon alkanut kallistua siihen et haluan vielä yhden vauvan joskus 10v päästä :D
 
Mun tekis mieli mennä töihin, mutta mähän jäin työttömänä äitiyslomalle niin ei oo ainakaan mitään vakituistatyöpaikkaa mihin palata :( Mutta kovasti oon soitellu kaikkialle ja laittanu hakemuksia, niin jospa sitä jotain työtä löytyis!

Joo mä oon kyllä tosi kiitollinen, kun mun kaveri ja neidin kummit suostuu ja pystyy hoitaa vauvaa, niin pääsee käymään just salilla yms, kun mieskin tekee tällä hetkellä 7-19 töitä ma-to ja perjantaisin 7-14 niin haluaa sitten illalla viettää miehen kanssa aikaa. :)
 
Helou! Töihin paluu, sitä itekin oon miettiny. En varmaan raski tätä pikkukultaa laittaa koskaan vieraalle hoitoon. (kapusha:sama mulla, oon oikeestaan 24/7 vauvan kans, enkä muille oo vielä hoitoon antanut, paitsi toki isänsä kanssa silloin on ku oon vaikka lenkillä käyny! ) :D
Mehän muutettiinkin tänne uudelle paikkakunnalle puolessa välissä raskautta, nii kerkesin täällä sit vähä aikaa keikkatöitä tehä ennen äippälomaa :) joten ehkä sellasta vois välillä tehä jossain vaiheessa, ja esim mies hoitaa silloin, esim v-loppuna kun se on vapaana. Mut kyllä me molemmat ajatellaan, että ei raskita kyllä hoitoon laittaa, että oon mahdollisimman piiitkään kotona nettiä hoitamassa ♡ ihanne ois, jos jopa sinne 2vuotiaaksi vois olla, jos taloudellinen tilanne sen sallii! Ja toki oisin siitä åidempäänkin jos mahdollista♡

Pippuri: hyvältä kuulostaa, että saat hoitoapua, kun miehesi tekee aika pitkiä päiviä jos ma-to kellon ympäri ympäri, niin varmasti hyvä olla pikkuinen oma-aikakin siinä jossain välissä:) meillä mies aamuvukis 6-14, iltavuki klo 14-22, niin sit jossain välissä aina pikku muun kans on♡

Ja puolivuotis bileet ois kyllä kans erittäin mukava pitää! !♡ kyllä me ainakin kakkua syödään! :D
 
Meillä alkoi kiinteiden syönti osittain senkin takia, jotta pulauttelu loppuisi tai ainakin vähenisi, ehkä se on vähenemään päin (y)
Täällä on kyllä soseita menny samantien purkillinen.. Mitkään lusikalliset ei riitä ja samoin puurot, kunnon annokset samantien ku pukkuisäntä niin vaatii, hyvin on onneksi kestänyt (y)
Bioteekin brobiootit menee kyl päivittäin ni varmaan siitäkin mahalle apua :)

Mää kyl oon jättäny sillon tällöin vauvaa mummoille, tädeille tms hoitoon että on sen muutaman tunnin saanu käyä jossakin, ja hyvä mun mielestä oppiakin siihen että muutkin hoitaa ja muitakin tässä maailmassa kuin äiti :D ja siltikin äitinpoika :LOL::love:
Mun on nimittäin pakko päästä välillä tuulettaa päätä ja omiin juttuihin, tällä hetkellä ti ja ke iltaisin lentopalloa, torstaisin alkaa kahvakuulaa (y)
Nimittäin mua ärsyttää nuo kaverit jotka ei voi jättää 1-2 vuotiaitakaa hoitoon jonkin vkl ajaksi :mad::)
 
Ilmeisesti koska meillä toi nukkuminen on muutenkin niin loistavaa ni paukkasi sitten flunssan tähän päälle :( Esikoinen kuumeessa to ja pe ja lauantaina iski sitten muhun ja vauvaan räkätauti!
Pikkusella nenä vuotaa ja vähän yskiikin. La-su yö oli ihan kamalaa kun nukkui tunnin ja sit taas tunti haettiin sitä unta. Kävi niin sääliksi pientä kun ei oikeen voi helpottaa oloa muulla kun panadolilla ja niistämisellä. Viime yönä oli sit sipulia harsopussissa pään vieressä, nukkui paljon paremmin et en tiedä auttoiko toi vanhan kansan keino.
Voi kumpa tää menis nyt äkkiä ohi!! Viimeksi oltu pienessä lenssussa ennen joulua et saatiinkin tosi kauan olla terveinä,mut ois vauvan kohdalla saanu vielä odottaa tää eka flunssa.:sick:

Meillä mummo vahtii pari tuntia viikossa kun käyn lenkillä, mut en vielä pidemmäksi aikaa oo raaskinu jättää. Vauva kyllä viihtyy mummon kanssa ja juo pullostakin mukisematta, mut heti kun mä tulen niin alkaa itku et äitin syliin :D Ja mä oon niin mamari,et en vaan raaski olla erossa, vaikka sitä omaa aikaa ja pääntuuletusta täytyy saada! Esikoinen on 2vuotiaasta ihan omasta halustaan ollu mummolassa monta kertaa viikossa ja onkin ihana että on niin läheinen isovanhempien kanssa :love:
Meillä mies tekee ma-pe 06-20 töitä ja lauantaisin usein on huoltopäivä et silloinkin 8-18, mut oon saanut nyt neuvolteltua et lauantaina ois vaan muutaman tunnin. (y) Haaveilen kyllä siitä et mies tekis ma-pe 8-16 töitä ja ois vklp kotona,mut yrittäjän arki... o_O

Mulla menee hermo ton maidonpumppaamisen kanssa.. Hyvänä aamuna saan yhteensä 125ml kun pumppaan molemmista,mut toisina aamuina vaan 40ml. Ja tosiaan ainoastaan aamulla onnistuu.. Nytkin tuntuu et tissit on kaks nahkapussia, kun vauva ollut ahkeraan tissillä kun on kipeä. Ois helppoa kun sais sen 1dl tissistä kerralla pumpattua niin onnistuis noi omat menotkin vähän helpommin ettei tarvis 5 päivää etukäteen pumpata... :cautious::cautious:
 

Yhteistyössä