Huhtikuun hurmurit 2016

Meille oli jäänyt yksi banaani "kypsymään" ja ajattelin tänä aamuna ihan extempore kokeilla sillä santulle sormiruokailua. Tosin mössäsin sen että sais laittaa sitä mössöä sit suuhunsa kun mä en oo kakomisen suuri ystävä :)
No ei se suuhun mennyt sormin mutta kas vain lusikalla annettuna olikin suurta herkkua :D eikä ollut moksiskaan vaikka ei niin tasaista mössöä ollutkaan! Tästähän tulee meille oiva välipala kun selkeästi lounaan ja päivällisen välissä kaipaa jotain muutkin kun maitoa!
 
Nöösikkä: Pitäs meidänkin kokeilla tuota banaania. Meilläkään ei pikku kokkareet haittaa,jos on tarpeeks hyvää ruokaa. :D Vaikka muuten noilla kaupan soseilla onkin menty, niin oon esim, omalta lautaselta muussannut haarukalla kukkakaalia, ja se on pojusta ihan huippua! Meillä menee kans jo välipalakin, eli kaikki 5 ruokaa, aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen ja iltapuuro. Tänä aamuna laiton tohon riisipuuron sekaan pikkusen piltin kaurapuurojauhetta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Paranemsia Kapusha sinne! <3

Aatella ens kuussa ensimmäiset huhtikuiset täyttää 6kk:love:
Aika menee IHAN liian nopeesti. Yksi päivä katsoin mun vanhasta kännykästä ensimmäisiä vauvan kuvia, niin itkuhan siinä tuli:LOL:

Ja hirveen moni tuttu on saanut/saa tässä elo-syyskuussa vauvan :)

Me ruvittiin eilen antamaan vähän enemmän porkkanaa neidille, kun siitä ei sille mitään oo tullut ja hyvin maistu :) Eilen meni melkein puolikas purkki porkkanaa ja tänään aattelin syöttää toisen puolikaan. Sitten varmaan ens viikolla rupeen antaa puol purkkia lounaaks ja toisen puolikkaan sitten päivälliseks :) Puuroja aattelin kokeilla tuossa 5kk iässä :)

Mä saan ens kuussa kaverilta lainaa sen bumbo tuolin,niin aattelin siinä ruveta sitten istuttaa pieniä aikoja. Otan sen kyllä vasta 5kk neuvolan jälkeen lainaa, kun aattelin sieltä vielä varmistaa saadaanko ruveta tuolla bumbolla isuttaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin flunssaa pukkaa, vain vauva on terve,mut eiköhän tää tauti hällekin tartu, kun koko muu porukka pärskii, ja ei lapset muista sitä nenäliinaa ja käsipesua, jos en koko aika kyttää

Eilen nlassa kaikki ok, painoa 6,6kg ja rapiat, pituus 63,5cm eli tasaiseen kasvaa, joten jatkamme vielä pelkällä tissillä. Laiska äiti

Mä palaan töihin vuoden päästä elokuussa, mieluusti olisin vasta tammikuussa vuoden päästä menny, mut on niin karmeeta kitkutusta yhden tuloilla ja lastenhoidontuella , et en jaksa sitä niin pitkään. Ei jaksa joka senttiä laskea On se niin hölmöä, et kotihoitoa suositellaan, mutta ei juuri tueta.

Nyt osataan meilläkin kääntyä vatsalle ja treenit käynnissä koko ajan. Ja sit hirmu harmitus, kun vatsallaan ei tykkää olla.

Olikos joku antanut vauvalle avokadoa? Nlassa sitä eilen suositeltiin et olis hyvä aloitushedelmä. Mieti maku ja kuulemma tosi harva allerginen. Mä olin ihan että häh, et eipä ole tullut aiemmin mieleenkään jostain syystä

Ai että on hanurista tää luurilla kirjoitus
 
Meillä on syöty eniten avokadoa. Siinä on hyviä rasvoja ja tuntuu maistuvan tytölle :) ollaan kyl täällä Meksikossa syötetty vaikka mitä hedelmiä kun niitä on. Avokadosta en vaan saa oikein hyviä sormiruokapaloja kun sen neiti muussaa heti nyrkkiin. Banaani menee omin sormin hyvin. Paljon ei toki vielä mee mahaan mut ei tarvikaan.

Täällä opittiin viikko sitten päristelemään. Sitten siihen tuli parin päivän tauko ja armoton järsiminen, jonka syyksi paljastui hampaat! Molemmat alaetuhampaat on nyt ulkona, yhtäaikaa! :love::rolleyes: kaikki menee suuhun ja ikeniä selvästi kutittaa. Ämmä-jää helpottaa vähän ja kaikki viileät kovat hedelmät. Niitä on hyvä järsiä niillä hampaiden aluilla :LOL:

Lennot meni superhyvin. Muutenkin tosi lunki tapaus tämä tyttö, selvästi reissaaja niinkuin vanhemmatkin. Korvia ei potenut, puuduttavat tipat oli mukana muttei tarvinnut käyttää. Kuumuus ei näytä hirveästi häiritsevän. Merta pelkäsi mutta altaasta ei tulisi pois millään :D täytynee aloittaa se vauvauinti kunhan päästään Suomeen. Hampaita vähän kitisee ja kuumalla ilmalla roikkuu tississä toki koko ajan mutta niin kuuluukin, pysyypä nesteytettynä.

Joko Suomessa on kylmä?
 
Ihanalle kuulostaa Irith tuo teidän loma! Ja neiti siellä tuoreita hedelmiä syö, huippua!! :) Kyllä täällä on jo aika kylmä. Poju vetää unta parvekkeella (lasitettu parveke) sisävaatteiden päällä fleecepuku,kypärämyssy ja tumput ja makuupussin vetoketjukin kokonaan kiinni.

Monilla tuntuis olevan flunssaa. Meillä kans poju heräsi su-ma välisenä yönä x3 ja räkä on valunut siitä asti. Muut yöt on onneks nukuttu heräämättä sen jälkeen. Ja ruoka maistuu tosi hyvin. Ostin nyt tuomosta semperin maissipuuroa ja sitä on syöty aamulla ja illalla kun se Hipp-riisipuuropaketti loppui. Kaurapuuroon ois tarkoitus kohta siirtyä kokonaan,sitä on vähän aamupuuron seassa maisteltu. Ens viikolla lihaa aletaan kans syömään.

Meillä ei enää pysytä laisinkaan paikallaan. Eteenpäin ei vielä kovin pitkää matkaa ryömitä, mutta peruuttamalla/sivulle päin liikutaan jo olohuoneen päästä toiseen. :D
 
Paranemisia kaikille flunssasille!

Ihanalta kyllä kuulosta irith tuo teidän reissu :love:

Täällä paistaa välillä aurinko ja välillä sataa :D Ei oo onneks vielä hirveen kylmä, ehkä jotain 15 astetta :)

Hei aattelin aloittaa puurojen maistelun,niin osaako kukaan suositella millä puurolla alottaa? :)

Meilläkään ei pysytä paikallaan, jos lattialle laitetaan :D Ei hirveesti ryömi, mutta kovasti ympyrää pyörii ja vähän koittaa eteenpän päästä ryömimällä =D

Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Flunssaa on täälläkin. Eka oli mulla ja Niilolla, sitten tuli isommille lapsille. Niilo ja esikoinen ainoat, joille nosti kuumeen. Muilla vaan kurkkukipua ja erinäistä pärskimistä. Niilolla kuitenki jo ohi menossa, aika nopeesti talttui.

Me käytiin eilen 5kk neuvolassa. Mitat oli 7560g ja 64,7cm. Kaikki ok.

Niilo syö nyt viisi kiinteää ateriaa päivässä; aamu- ja iltapuuro, kasvislounas, marja-tai hedelmävälipala ja liha-kasvispäivällinen. Kerta-annos on ehkä vajaan desin luokkaa, vähän vaihdellen. Puurot ja hedelmäsoseet on herkkua, kasvis- ja lihasoseita menee vähemmän. Mutta hyvin syö kyllä niitäkin. Niilolla käytössä pääasiassa kaurapuuro (jolla aloitettiinkin viljat) ja lisäksi saa riisihiutalepuuroa välillä aamuisin. Eilen sai ekan kerran neljänviljanpuuroa. Maha tuntuu kestävän hyvin kaikenlaista. Mustikkaa pitää antaa varoen, kun se vie vatsan herkästi kovalle. Maitoa menee nyt n. 7-8dl ja tämä kuulemma oikein hyvä. Neuvolasta käskivät ottaa kalan ja monipuolisemmin viljoja käyttöön, muuten kuulemma ruokahommat just hyvät.

Niilo sai eilen pistettävät rokotteet, mutta kolmas rotarokoteannos jätettiin 6kk neuvolaan. Sen kuulemma voi siirtää 6kk tai jopa 7kk neuvolaan, niin käytin tämän mahdollisuuden. Saatiin taas nuista piikeistäkin jo kuume, niin otetaan ne mahakivut sitten toisella kertaa...

Niilo pyörähtää ketterästi mahalleen, mutta selälleen takaisin pääsy on vaikeaa. Mahallaan pyörii "akselinsa ympäri" ja kovasti tykkää tutkia kaikkea mahdollista. Päiväunia nukkuu kahdet n. 30min tirsat ja yhdet 3-3,5t pitkät unet.

Minä palaan töihin marraskuun alusta ja mies jää sitten kotiin helmikuun loppuun asti. Jatko on vielä hieman auki, mutta viimeistään elokuun alusta Niilo menee sitten päiväkotiin. Minä voisin olla kotona kyllä sinne 3-v synttäreihin asti oikeinkin mielelläni, mutta tuo asuntolaina, esikoisen opiskelukustannukset ym eivät tue tätä toivetta..

Huhtihapsukkainen ja Niilo 5kk 6 pvää
 
Me aloteltiin nyt tuossa viime viikolla enemmän antamaan kiinteitä. Lounaaks meni puol purkkia porkkanasosetta ja päivälliseks myös ja sitten alotettiin vklp maistelemaan kaurapuuroo missä oli vähän päärynä tai mangososetta :) Varovasti ollaan annettu ekana, kun on tuota maitoallergiaa, mutta onneks ei oo mistään aineesta vielä tullut mitään tytölle :) Ja nyt alotellaan maistelamaan porkkanaperunasotetta ja joku kasvissose on kanssa tuolla kaapissa :)
Kaikki soseet näyttää kelpaavan, mutta kaurapuuron kanssa oli ekana ihan "mitä hittoo tää on?" mutta söi silti :D
 
pippuri Annoitko ihan normi kaurapuuroa vai jotain vauvojen jauhepuuroa? Joo noi ilmeet on aina huippuja kun vauva välillä vähän kyseenalaistaa uusia ruokia. :D Meillä edelleen kaikki muu mennyt hyvin alas, mutta bonan bataatti-kesäkurpitsa aiheutti kerta toisensa jälkeen yökkäilyä.
Tänään alettiin lihaa maistelemaan. Suoraan vaan puol purkkia naudanlihakasvissosetta sekoitettuna puoleen purkkiin bonan kasvissosetta. Hyvin upposi :)
 
Annoin tuota piltin kaurapuuroa, kun miehen äiti oli ostanu sitä ja samalla toi meille kaikkee muita soseita :D
Mä huomasin, että meidän neidille ei oikein maissisose oo ihan lempparia :ROFLMAO: Porkkanasoseesta tykkää tosi paljon :LOL:
 
Pöh, mulla äityikin pikku flunssa kunnon räkätaudiksi ja yskäksi:( Eniten harmittaa, ettei pääse nyt lenkille, tosin vaunulenkkeily ei kyllä onnistuiskaan kuin iltamyöhällä, sen verran lämpöasteita auringossa että typy paistuis vaunuissa kun ei oo varjoista lenkkipolkua tässä lähelläkään. Viikonloppuna nukkui vaunuissa ulkona pelkässä makuupussissa ilman pipoa tms ulkovaatteita ja oli aina herätessään hikinen, vaikka vaunut olikin varjossa. Nyt koisii olkkarin lattialla filtin alla, sisällä on ihanan viileetä, kun on laattalattiat.

Nyt on päästiin vatsalle kääntymään niin pään kannatuskin onnistuu kuin taikaiskusta. Pitkät ajat töpöttää vatsallaan pää pystyssä. Ja eteenpäin nyt olis myös mieli, varpailla vaan vauhtia, ja akselin ympäri mennään hetkessä. Kaikki esineet, joista saa otteen, menee hetkessä suuhun. Se on kohta taas inventoitava isojen sisarusten pikku esineet paikkaan nimelta jemma.

Meilläkin hankittiin esikoiselle tuo bumbo-istuin, mut möin sen pois kun ei kukaan näistä isommista sisaruksista siinä koskaan viihtyneet. Syynä on varmaan se, että kun eivät muutenkaan koskaan ole paikallaan yhtään viihtyneet, niin eivät sitten siinäkään :LOL: Hyppykiikunkin möin, kun sekin jäi kaikilla käyttämättä, kun ei siinä viihdytty. Meillä on toiminut ainoastaan kävelytuoli, joten niitä aikoja odotellessa köllötellään lattialla:)
 
Terveisiä aurinkoisen kuumasta Espanjasta. Muuten on lähtenyt loma hyvin käyntiin mutta löydettiin santulta lauantaina sellainen kova patti kämmenestä. Tänään käytiin näyttää lääkärille ja nyt odotetaan viikko mihin suuntaan menee. Hitsi kun aina saa jännittää.... Kuvataan röntgenillä sit jos ei lähde pois.
Meillä opittiin nyt kääntymään myös toisen kyljen kautta masulleen ja pyöritään nyt kuin hyrrä. Ruuat maistuvat tosi hyvin edelleen ja yöt menevät mallikkaasti. Viime yönä nukuttiin 22-05 ja sit herättiin rinnalle. Siitä jatkettiin unta vielä vähän yli kasiin.
Uima-altaassa ollaan vähän harjoiteltu uimista ja tyyppi tykkää kovasti! Pikku hiljaa sit enemmän ja enemmän. Nyt mami menee vähän aurinkoon makoileen kun Santtu nukkuu :)
 
Aarhg. Minäkin haluan pitkästä aikaa vähän valittaa. Vaikka monen mielestä mulla ei siihen varmasti ole oikeutta, kun meillä nukutaan yöt heräämättä....paitsi että mun mielestä 5.30 on vielä yötä, ja tuo jäbä on nyt keksinyt että siihen aikaan ois aamu. Ei herää nälkään siihen aikaan, maitoa oon yrittänyt tarjoilla, mutta ei sitä huoli. Vaan on pirteä kuin peipponen ja menee sit päikkäreille 8 aikaan. Ite en tähän aikaan voi jatkaa unia kun on esikoisen kouluunlaitot sun muut siinä. Mulle tuo 5.30 on ihan liian aikainen.... nukkumaan menee illalla klo 21. Aamupäivästä nukkuu sen puol tuntia. Puoliltapäivin pari tuntia ja alkuiltaan 30-60min. Kaiken järjen mukaan tohon aamuun vois mahtua vielä lisää unta tunti-puoltoista...!!!?? parisuhde ja hermot menee kohta.

pippuri: eiks siinä piltin puurossa oo maitoa? Eiks oireile siitä? :)

nöösikkä: kuulostaa ihanalle!!! :)
 
Katjuska; Kyllä saat valittaa!!:D 5:30 on ihan kamala aika herätä ja varsinkin kun sullakin sit siinä aamupuuhaa ettet voi vauvan kanssa nukkua aamupäikkäreitä! Muistelen esikoisen 4:15 heräämisiä, kyllä oli kamalaa. :eek:
Meillä herätään _joka ikinen aamu_ 7:20!! Mä en tiedä mikä ihme sisäinen kello tolla kaverilla on,kun joka aamu samaan aikaan. Mä voisin nukkua kyllä pari tuntia siihen lisää,mutta ei. Mä vihaan 7-8 aikaan tapahtuvia herätyksiä. Silloin on jotenkin niiiiin vaikeaa nousta ylös. Ja pitkä päivä edessä kun mies tulee vasta kasin aikaan illalla kotio.
Ekoille päikkäreille menee ysin aikaan. Joskus nukkuu 20min, joskus 1,5h. Näissä päiväunissa ei oo mitään järkeä edelleenkään. :ROFLMAO: Jotain rytmiä pitäis ruveta pitämään kun sais ne kiinteät uppoomaan. Huomenna on se 4kk täynnä ni ruvetaan lisäämään hiljalleen.

Meillä on nyt sit vierastus ihan kauheaa.. Oltiin viikonloppuna kaksissa juhlissa niin poika huus kun syötävä melkein koko ajan. Pelkää kaikkia uusia ihmisiä, et tällä hetkellä kelpaa Äiti,Iskä ja Mummo hetken kun Äitiä ei näy. Voi huoh, nytkö tää jo alkaa :confused:

Mä oon nyt antanut pojalle bataattia ja päärynää. Bataatti tuntuisi olevan suurta herkkua,mut hermo menee tosi nopeasti. Ruoka pitää tarjoilla juuri oikealla hetkellä et suostuu syömään, muuten alkaa huuto ja sit on ihan turha edes yrittää. :cautious: En kykene muistamaan milloin esikoinen alkoi ajattelemaan soseita ruokana,mut muistan et hänen kanssa oli myös minuuttipeliä syöminen alkuun.
Muistaako joku minkä ikäisenä niitä maissinaksuja voi antaa? Esikoinen tykkäs niistä ku hullu puurosta ja jäysti niitä kun itse söin..

Meillä toi lattialla oleminen on vähän niin ja näin edelleen...:unsure: Kääntyy sujuvasti molemmilta puolilta mahalleen,mut ei kauaa jaksa olla kun pitäis päästä liikkumaan. Ja kun ei pääse niin alkaa parku. Kävelytuoli-ikää odottelen minäkin ;) Se oli pelastus esikoisen kanssa. Hyppykiikkua täytyisi kokeilla et viihtyykö, ainakin sylissä haluu kököttää seisaallaan ja hyppiä :LOL:
 
Joo just eilen huomasin saman siitä Piltti piiristä ja ihmettelinkin vähän Miks vauva on vähän kiukusempi :/ ois vaan pitänyt katsoa aikaisemmin :(

Ja tosiaan saa valittaa! Meilläkin neiti kyllä yöt nukkuu, mutta herää kanssa 5.30, mikä on itsellekkin ihan liian aikaista:ROFLMAO:

Mun tietääkseni maissinaksuja saa antaa 6kk alkaen :)
 
pippuri Muksu merkkistä löytyy maidottomana kaurapuurojauhetta :)

Minä oon luullut että maissinaksuja voi antaa jo 4kk iästä alkaen :)

Juu ja sit kun meillä ois noi pidemmät unet niin esikoinen on jo tullut koulusta niin en minä täällä pysty nukkumaan kun koko ajan kolina kuuluu.... ja mies kyllä välillä herää vauvan kans aamulla kun hällä usein vasta töihin meno 8.30, mut sama juttu..ärsyttää kun olen niin herkkäuninen että jos joku muu on hereillä niin en nuku itse... Ja mies kun nukkuu kuin tukki vaikka pommi räjähtäis vieressä. :D Minä herään 2-3 kertaa yössä kyllä vaikka vauva nukkuukin. :/ Ja sit just miehen kans vääntöä että milloin meillä on yhteistä aikaa, kun se haluis että katottais yhdessä iltaisin sarjoja yms ja minä oon jo ihan poikki klo 22 kun on saatu lapset nukkumaan ja pikainen siivous&tiskien laitto yms omat iltapesut siihen niin pakko jo mennä unille noiden aikaisten aamujen takia....ärsyttää itteenikin vaikka joo tiedetään että lapset on vaa hetken pieniä ja blaablaa :poop:(n)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos katjusta :) Taidan lähtee metsästämään sitä jostain :D

Ihan kun ois tuo katjuskan teksti tullut mun suusta, mutta meillä ei oo muita lapsia :D Mäkin herään yöllä muutaman kerran ja oon jo NIIN valmis 21.00 nukkumaan :D
 
Moikkelis! Joo, aamuherääminen on paha, varsinkin jos itellä vielä unta riittää! :/ meillä neito heräs tänään jos klo 06.45 ja oisin niin halunnu vielä unia jatkaa, yleensä herää tossa puoli 8-, mut su aamu oli poikkeus ja herättiin koko porukka vasta puoli 10! :D mut vielä on vaihtelua aamuheräilyissä ja yölläkin syötän ainakin noin 3kertaa, tosin kyllä ite siinä samalla pystyn myös nukkumaan:D piikkejä neiti nukkuu joskus 3x30min ja toisinaan 2x30min ja 1x60 min. Että meillä piikkejä ei enää niin pitkiä nukuta, ja yöunille alkaa tai aloitetaan yleensä klo 18.30 iltaimetys sängyssä ja siitä tunnin sisään nukahtaa, joskus käyn pari kertaa vielä imettämässä, mut yleensä ainakin klo 20.30 on yöunessa sit. Että meillä alkaa nuo yöunet sit jo noin aikaisin, varmaan ku ei niin pitkiä päikkyjä nuku nii riittää unta yölläkin. Voisko se olla Katjuska, että teillä poika alkaa olla jo niin iso kans, että valveilla oloaikoja on vain jo enempi, eikä unta riitä niin paljon enää? :) kyllähän se unen tarve kokoajan vaan vähenee, kun kasvaa :)

Meillä oli tänään 5kk neuvola, annettiin tota muttei nyt piikki rokotteita, ku terkkari nyt hokas, ettei vielä tuukkaan sitä minimi 2kk edellisistä piikeistä, eli niitä sit siirrettiin 2vkolla. Neito on nyt 65cm ja paino 6930g. Eli 2cm pituutta lisää ja painoa 600 g. Nyt meillä aloitettiin peruna ja syödään myös vaihdellen päärynä, porkkana, kesäkurpitsa, omena, luumu. Parsakaalta koitin ja bataatti teki mahan tosi kovaksi, nii jätin sen ny pois vähäksi aikaa. Puurot otetaan kohta kans. Ja tissiä sit enimmäkseen:)
 
Joo tottahan se on että unentarve vähenee kun vauva kasvaa. Ja meillä varmaan sekin että kun nukkuu tuon koko yöunipätkän heräämättä niin vähän vähempikin unta riittää vauvalle kun ei niitä keskeytyksiä tule kesken unta. Tänään ois sit päivällä nukkunu kyllä, 30min, 2h30min ja viimeisiltä unilta herätin 1h45min jälkeen. Sen verran oon noita päiväunia ohjaillu että klo 18 herätän jos vielä nukkuu. Oisin tyytyväinen jos aamulla nukuttais ees 6.30 asti...Tuo 5.30 on aamu-uniselle tosiaan ihan karmea aika :D
 
Meilläkää ei enää päiviäunia hirveesti nukuta :) Joskus on kyllä päiviä, millon saattaa nukkua enemmän. Esim eilen nukku 2x2h päikkärit ja yhdet 30min =D Mutta yleensä parit 30min ja sitte yhdet ehkä 1h :)

Meillä kanssa herätellään päiväunilta joskus 18 aikaan, jos vielä nukkuu :D Kun meillä ruvetaan 19.30 valmistautumaan yöunille yms :)

Täällä on sateinen päivä näköjänä tänään :/
 
Onkohan täällä kaikilla muilla tarkat kellonajat ja rutiinit... meillä vissiin eletään niinku pellossa :oops::ROFLMAO: Syödään sillon ku on nälkä ja nukutaan sillon ku nukuttaa :) täällä menee vaihtelevasti 4-5 ateriaa päivässä, riippuu vähän mutta kellonajat heittää kyl välillä kovastikin kun saattaa yhtäkkiä nukkua pitkiä unia ja en kyllä sillon herätä syömään, välillä ollaan vaa nii paljo liikekannalla että joinai päivinä sit enemmän tissillä (y)
Öisin kyl heräilee välillä tiuhaan... oisin niin onnellinen ku nukkuis es aamuyölle eka pätkän.. mutta eka herätys yleensä jo ennen yhtä :eek::sleep: ja parin tunnin välein heräilee.. vaikka kuin ois syöny hyvin.. että nauttikaa te jotka saatte nukkua es sen 3h putkeen, sitähän on ku uudesti syntyny sen jälkeen, heräillään kyl sit yleensä kahdeksan maissa laittaa poikia kouluun.

Meillä aloitettiin suoraan nalle pikakaurahiutaleilla, niillä saa ihanan pehmeän puuron mikrossa tai kattilassa, hyvin kyl syö! :)

Päiväunia oon nyt alkanu nukuttaa ulkona ni menee helposti se 2-3h:):) mutta on nii kova hikoilee ni vaikea pukea, tuulipuvun alla vaan sukkahousut ja body, makuupussissa ni on ihan hiestä märkä herätessä mut ei tohi kovin vähälläkää vaatteella laittaa ettei tulis kipeeksi ku tähänki asti säilyny terveenä (y)
 
Meillä on ne viimeiset 30min unet on yleensä 18 aikaan,mut ompa käyny niinkin et on heränny vikoilta unilta vasta 19:45 ja silti 21:30 mennessä nukkuu jo yöunia. Viime yönä keikuttiin kolmesta asti vähän väliä hereillä, kääntyiltiin mahalleen ja syötiin.

Hanzu; Meillä eletään kuin pellossa, ainoa mitkä on joka päivä samat on herätys 7:20 ja siitä 1,5h niin menee aamu-unille. Mikään muu ei ole missään rytmissä. Yöllä nukutaan se 10h 3-4 syönnillä mut sit on näitä öitä kun kukutaan koko aamuyö :( Ulkona nukuttaisin minäkin mutta koirat haukkuu milloin mitäkin niin meidän mielensäpahoittaja heräisi siihen heti.
Ja mä hermostun tähän sosetouhuun kyllä... Mä en jaksa taistella ton lapsen kanssa kun ei syö niin ei syö. Kokeillaan parin viikon päästä uudestaan jos kiinnostais enempi. En jaksa kun alkaa stressaamaan jo ennen ku ollaan edes aloitettu kun se huuto alkaa ja vetää herneet nenään loppupäiväksi.
Eilen lueskelin herkistä vauvoista ja meillä tuntuu olevan just sellainen.

Piti tosta aikaisin nukkumaanmenosta sanoa, et mä menen joka ilta viimeistään 22 nukkuu. Meillä on parisuhdetilanne nyt se et nähdään tosiaan arkena se max 2h vuorokauden aikana. Vauvan syntymän jälkeen ei olla makuuhuoneen puolella touhuttu mitään ja vain kerran käyty saunassa samaan aikaan. Mä olen väsynyt vauvan itkuun ja vaativuuteen ja mies 14h työpäivistä... Meillä ei oo ollenkaan yhteistä aikaa,mut minkäs teet. Mua ei kauheesti huvita iltaisin enää tehdä mitään,kun koko päivän on kanniskellu vauvaa ja tehnyt kaikki kotihommat. Kaipa tähän jossain kohtaa tulee muutos, kun saataisiin edes hetki yhteistä aikaa.
Vauva on kaikesta vaativuudestaan huolimatta ihana ja mieskin kunhan vain saisi ton stressin pois ja ymmärtäisi lopettaa noiden megapitkien työpäivien tekemisen. Sillä soi vapaapäivinäkin herätyskello "ettei mee koko päivä nukkumiseksi"... Ihme että väsyttää ja stressaa.

Tänään on taas vähän huono päivä... :/
 
Viimeksi muokattu:
Onneks tänne voi aina valittaa! Nyt vaan alkoi itseeni hävettää kun mietin miten hyvin meillä on asiat moneen muuhun verrattuna. Ja tänä aamuna poju nukkuikin melkein 7 asti. Eli vajaa 10h unta putkeen. Kiitos kun kerrotte miten teillä muilla tilanne noiden yöheräilyjen kanssa niin mulla peiliin katsomisen paikka kyllä välittömästi. Meillähän nukutaan superhyvin. Ja makuuhuoneessa on vipinää about kolmesti viikkoon ollu heti 2vk syntymän jälkeen koko ajan....ja meistä se tuntuu vähälle :D Minä tykkään pitää selkeät rytmit vauvalla noiden syömisen ym kanssa, helpottaa jotenkin omaa jaksamista kun tietää milloin tapahtuu mitäkin :) mutta en nyt tietenkään syömään herätä jos nukkuu..
 
Moiks! Näinpä se on, että vauvojen kanssa on aina joku vaihe menos ja sit ku se loppuu, alkaa toinen. Mut johan muistaa, aina kun on vähä hankalampaa, että tämäkin on vain yks lyhyt vaihe mun elämässä. Tsemppiä meille kaikille äideille (ja isille) omien murusten kanssa! ♡ :)
 

Yhteistyössä