Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

Rupes kiinnostaa että miten nopeesti nuo tosiaan kasvaa, kun mulla oli varhaisultrassa sillon pituus 1,36cm ja se vastasi viikkoja 7+5, mutta täältäpä nuo pituudet eri viikoilla löytyikin: http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/
Tuon mukaan 6+0 pitäis olla pituus 4mm eli kyllä se gyne on sulle papuprinsessa jotain väärin sanonut. Saitko sieltä mitään kuvaa mukaan? Siinä mulla ainakin näkyy ne tiedot.

Mä kävin tänään työterveydestä hakemassa saikkua loppuviikon ja sain soittoajan lääkärille maanantaille että kirjottaa sitten tarvittaessa lisää. Tosiaan mullekaan ei mikään ruoka maistu ja kaikki tulee ylös jos on tullakseen. Lepo ja makuultaan oleminen auttaa, eli yökötys pahenee aina pystyyn noustessa. Joudun töissä olemaan seisaalteen oikeestaan koko ajan, enkä voi lähteä vessaan/tauolle noin vain yhtäkkiä niin nyt tuli mitta täyteen oksutaukojen odottelussa... Onneksi oli ymmärtäväinen lääkäri, eikä tarvinnu kinuta lomaa ku kerto tilanteen. Esimiehelle piti tietysti nyt sitten raskaudesta samalla kertoa, vaikka en ois ihan vielä halunnu, mutta jospa se pitää asian omana tietonaan. (Lupasi ainakin.)

Trillian 10+3
 
Mulla myös etoi kaikki ruoka silloin kun pahoinvointi oli pahimmillaan. Eli toistaiseksi viikot 5-8. Nyt mennään viikolla 10+1 ja järkyttävä olo tulee, jos ruokailu väli venyy yli 2h. Saa siis koko ajan olla syömässä. Vähän alkaa ärsyttää jo kun koko elämä pyörii vain ruoan ympärillä..(n)

Mulla myös turvotus on lisääntynyt ihan huolella. :confused: Jo aamusta maha on kuin jalkapallo. Osittain varmasti johtuu lisääntyneestä syömisestä, mutta myös alamaha on pyöreenä. Farkutkin jo kiristää jajoutuu avaamaan nappia, kun menee istumaan. Onko muilla vastaavanlaista? Ite olen ruumiin muodoltani tosi hoikka ja vatsalihaksiakin ollut (eli rasvakerrosta ei juurikaan ole). Voikohan tuo turvotus korostua sen takia..?
 
Nii ja lisäyksenä että täälläkin kyllä meinaa olla miehellä pinna kireellä kun en pysty kotona juuri muuta tekemään ku makaamaan sohvassa ja esikoisella on melekonen tahtoikäkiukuttelu päällä... Onneksi mies on ymmärtäväinen kuitenkin eikä oo mulle mitään valittanut, vaikka nään että se on tosi tiukilla! Ja itseä harmittaa kun ei jaksa esikoisen kanssa puuhata mitään. Jos ollaan sen kans kahdestaan kotona niin videoitten katseluksi enimmäkseen menee. Varsinkin alussa kun aloin voida pahoin niin toinen oli tosi surkeena, mutta nyt kai se on vähän jo tottunut etten suostu mihinkään.
 
Mulla on just samanlaista, että kaikki ällöttää vaikken kauheasti olekaan oksennellut. Kiva kun mieskin yrittää kysellä, että mitä tänään syötäisiin, mitä sun tekee mieli, ja mä oon vaan että ei mitään :ROFLMAO: Ja kuitenkin parin-kolmen tunnin välein on käytännössä pakko syödä jotain, tai tulee huono olo... Hedelmät ja mehujää menee tällä hetkellä parhaiten alas. :)

Niin, ja mullakin on muuten huomenna varhaisultra :love: Ollaan aika samoilla viikoilla, vaikka neuvola (tänään oli eka käynti) laskeekin mun viikot vähän pienemmiksi. En kuitenkaan vielä halua muuttaa LA:ta listaan, katsotaan ensin, mitä huomisessa ultrassa näkyy. :)

fabula 7+5
Haha, tuo mitä tänään syötäisiin keskustelu on samanlainen kuin meillä :D ja mullakin syötävä parin tunnin välein (eilen ja tänään tullut silti aina oksennus). Omena on anut mitä mielelläni syön ja se maittaakin :)

Meillä neuvola on ylihuomenna :) kiva fabula, kun mennään melkein samassa tahdissa nämä :)
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Mollama, mulla tuo turvotus ollut jo viikon - pari viikkoa. Farkkuja en ole käyttänyt sinä aikana, koska heti ahdistaa. Onneksi töissä tulee käytettyä löysiä housuja, mutta pakko myös löysää paitaa :D muuten jäisin turvotusmasun takia kiinni töissä.
 
Rupes kiinnostaa että miten nopeesti nuo tosiaan kasvaa, kun mulla oli varhaisultrassa sillon pituus 1,36cm ja se vastasi viikkoja 7+5, mutta täältäpä nuo pituudet eri viikoilla löytyikin: http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/
Tuon mukaan 6+0 pitäis olla pituus 4mm eli kyllä se gyne on sulle papuprinsessa jotain väärin sanonut. Saitko sieltä mitään kuvaa mukaan? Siinä mulla ainakin näkyy ne tiedot.

Mä kävin tänään työterveydestä hakemassa saikkua loppuviikon ja sain soittoajan lääkärille maanantaille että kirjottaa sitten tarvittaessa lisää. Tosiaan mullekaan ei mikään ruoka maistu ja kaikki tulee ylös jos on tullakseen. Lepo ja makuultaan oleminen auttaa, eli yökötys pahenee aina pystyyn noustessa. Joudun töissä olemaan seisaalteen oikeestaan koko ajan, enkä voi lähteä vessaan/tauolle noin vain yhtäkkiä niin nyt tuli mitta täyteen oksutaukojen odottelussa... Onneksi oli ymmärtäväinen lääkäri, eikä tarvinnu kinuta lomaa ku kerto tilanteen. Esimiehelle piti tietysti nyt sitten raskaudesta samalla kertoa, vaikka en ois ihan vielä halunnu, mutta jospa se pitää asian omana tietonaan. (Lupasi ainakin.)

Trillian 10+3
Juuri tuota pohdinkin.. Kuvassa lukee myös se 3,7 mm :unsure: En sitten tiedä, miksi gyne sanoi, että vastaa täysin laskettua päivää kooltaan moneen kertaan ja kirjoitti sen lausuntoonkin "vastaa kooltaan rv 6+3". Pitäisi olla vielä joku kunnon alan asiantuntija ja pitkä kokemus, oli kalliimpikin ku monet kollegansa. Ihan kummallista. Kaipa nuo koot sitten saattavat vaihdella tai sitten papu on pari päivää pienempi kuin luultua :rolleyes:
 
Juuri tuota pohdinkin.. Kuvassa lukee myös se 3,7 mm :unsure: En sitten tiedä, miksi gyne sanoi, että vastaa täysin laskettua päivää kooltaan moneen kertaan ja kirjoitti sen lausuntoonkin "vastaa kooltaan rv 6+3". Pitäisi olla vielä joku kunnon alan asiantuntija ja pitkä kokemus, oli kalliimpikin ku monet kollegansa. Ihan kummallista. Kaipa nuo koot sitten saattavat vaihdella tai sitten papu on pari päivää pienempi kuin luultua :rolleyes:
Kyllä siulla varmaan on nuo rv:t vähän pienemmät, mitä ultraaja on arvioinut. Miulla saatiin eka mitaks 7,6mm ja tällä mitalla ultrauslaite antoi raskausviikoiksi 6+4. Sitten saatiin tuo 8,5mm mitta, jolla ultrauslaite antoi viikoiksi 6+6. Ultraaja ei siis itse noita viikkoja täällä laskenut. Laitan vielä kuvat tähän alle. Kuvassa siis rv:t lukee heti tuossa CRL-mitan alla. :)

http://aijaa.com/P9YHqN

http://aijaa.com/NnHwAr

Niin, ja menen nyt uuden rv:n mukaan, eli rv tänään 7+0 ja uusi laskettu aika on ultran mukaan 26.4.2017. Neuvolan tetoihin laskettua aikaa ei kuulema kuitenkaan vaihdeta, ellei se muutu yli neljällä päivällä.

Minttumar & mini 7+0
 
Hei auttakaa, yritin lisätä tuommosta Lilypien laskuria tuohon postauseen, mutta en saanu näkymään... Missä muodossa sen pitää olla?
Se siis liitetään tuonne omien tietojen "allekirjoitukseen", eli sitä ei tarvitse joka kerta laittaa uudelleen, vaan se tulee jokaiseen kirjoittamaasi viestiin automaattisesti. Eli kun oot Lilypie:n sivuilla tehnyt sen janan sellaiseksi kuin haluat, ja oot menny muokkauksen viimeiseen kohtaan "Next:Save >>" niin siinä janasi alapuolella lukee "Code snippets", sen alta on valmiiks valittuna jo "Websites" ja sen alta edelleen on valmiiks valittuna "HTML". Paina siitä "HTML"-palkin oikealta puolelta sitä "Image URL", ja kopioi siitä se janan osoite. Sen vaan liität sitten täällä Kaksplussan sivuilla allekirjoitukseesi omissa tiedoissasi. Ja janan saat kuvana allekirjoitukseen, kun liität sen tuon tekstin editointipalkissa olevan hymynaaman oikealla puolella olevan "Kuva" -kuvakkeen kautta.

Tosi hankala selittää, mutta toivottavasti näistä sepustuksista olisi jotain apua.. :D
 
Haha, tuo mitä tänään syötäisiin keskustelu on samanlainen kuin meillä :D ja mullakin syötävä parin tunnin välein (eilen ja tänään tullut silti aina oksennus). Omena on anut mitä mielelläni syön ja se maittaakin :)

Meillä neuvola on ylihuomenna :) kiva fabula, kun mennään melkein samassa tahdissa nämä :)
Kiva tietää, etten ole ainoa :D Ja joo, omenat on yks munkin suosikki, täytyiskin hakea niitä äidiltä lisää jossain vaiheessa. :) Ataraksialle myös terkut "kohtalotoverilta", toivottavasti meillä kaikilla alkaisi ällötys pikkuhiljaa helpottaa!

Norbba: Onpa ikävää, että sulla pahoinvointi on noin voimakasta ja aiheuttaa alakuloa. :unsure: Toivottavasti olo alkaisi sielläkin helpottaa ja mieskin ymmärtäisi, että kyse on ohimenevästä vaiheesta, jossa tarvitsisit ylimääräistä tukea.

Meillä oli aamulla varhaisultra, ja siellä pikkuinen köllötteli ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki kovaa :love::love::love: Oon ihan pää pilvissä täällä, yritä tässä sitten tehdä töitä :ROFLMAO: Koko vastasi viikkoja 7+5, mutta LA:ta ei vielä tämän perusteella muutettu. Mulle voisi siis päivittää listaan tuon virallisen LA:n eli 24.4. Kiitos! :)

fabula 7+2
 
Kyllä siulla varmaan on nuo rv:t vähän pienemmät, mitä ultraaja on arvioinut. Miulla saatiin eka mitaks 7,6mm ja tällä mitalla ultrauslaite antoi raskausviikoiksi 6+4. Sitten saatiin tuo 8,5mm mitta, jolla ultrauslaite antoi viikoiksi 6+6. Ultraaja ei siis itse noita viikkoja täällä laskenut. Laitan vielä kuvat tähän alle. Kuvassa siis rv:t lukee heti tuossa CRL-mitan alla. :)

http://aijaa.com/P9YHqN

http://aijaa.com/NnHwAr

Niin, ja menen nyt uuden rv:n mukaan, eli rv tänään 7+0 ja uusi laskettu aika on ultran mukaan 26.4.2017. Neuvolan tetoihin laskettua aikaa ei kuulema kuitenkaan vaihdeta, ellei se muutu yli neljällä päivällä.

Minttumar & mini 7+0
Olipas sitten erikoinen tuo minun ultraaja kun vielä lopuksi sanoin että "veikkaan, että ovulaatio oli viikonkin myöhempää kuin keskiarvoisesti" niin hän sanoi että "ei, kyllä tämä kuule vastasi juuri noita päiviä kooltaan :)". Noh, ihan sama. Ehkä se on kuitenkin muutaman päivän nuorempi kuin ajateltu, mutta väliäkös tuolla. Harvoimpa ne kuitenkaan syntyy silloin kun on ajatellut :D Mielenkiinnolla odotan rakenneultraa, että asiaan saa selvyyttä.
 
Oikeessa paikassa oli ja sydän pumppaili. Heilutteli kuulemma käsiä ja jalkoja :love: oli isompi kuin luultiin eli RV 8+0 kokoinen, mutten muuta la:ta. :) onnellisia ollaan miehen kanssa.
Yllättävää oli, kun tutkimus tehtiin vatsan päältä! Luulin, että automaattisesti näin alussa tehdään sisätutkimuksena.:)
 

Attachments

Oikeessa paikassa oli ja sydän pumppaili. Heilutteli kuulemma käsiä ja jalkoja :love: oli isompi kuin luultiin eli RV 8+0 kokoinen, mutten muuta la:ta. :) onnellisia ollaan miehen kanssa.
Yllättävää oli, kun tutkimus tehtiin vatsan päältä! Luulin, että automaattisesti näin alussa tehdään sisätutkimuksena.:)
Jee, ihana kuulla, että kaikki siellä hyvin ♥ Suloinen papunen sielläkin näkyy :love:
 
Olipas sitten erikoinen tuo minun ultraaja kun vielä lopuksi sanoin että "veikkaan, että ovulaatio oli viikonkin myöhempää kuin keskiarvoisesti" niin hän sanoi että "ei, kyllä tämä kuule vastasi juuri noita päiviä kooltaan :)". Noh, ihan sama. Ehkä se on kuitenkin muutaman päivän nuorempi kuin ajateltu, mutta väliäkös tuolla. Harvoimpa ne kuitenkaan syntyy silloin kun on ajatellut :D Mielenkiinnolla odotan rakenneultraa, että asiaan saa selvyyttä.
Jep, pääasia että hyvät sykkeet löytynyt. :) Mutta eikös sitä jo np-ultrassa seuraavan kerran kokoa ja viikkoja tarkastella? :)

Ihania ultrakuulumisia tullut tänne lisää. :love:
 
Jep, pääasia että hyvät sykkeet löytynyt. :) Mutta eikös sitä jo np-ultrassa seuraavan kerran kokoa ja viikkoja tarkastella? :)

Ihania ultrakuulumisia tullut tänne lisää. :love:
Heh, joo, menee noi ultranimet välillä sekaisin kun niitäkin on niin monta eri :D Tosiaan, pääasia, että sydän sykki ja oli oikeassa kohdassa :love: Viikon heitolla ei niin väliä vaikka nyt sitten vaavi saa varmaan saman syntymäpäivän kuin mulla.. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Meillä taas näyttää kovasti että esikoinen saattaa saada synttärikaiman!

Ja kiitos minttumar ohjeista, katotaan näkyykö oikein... :)
edit: No ei ihan ykkösellä menny mutta nyt viimein näkyy! En tajunnu että siellä allekirjoituskohdassa piti kans lisätä se URL tuon kuva-painikkeen kautta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Meillä myös mahdollisuus samalle päivälle saada vauva kun tämän hetken keskimmäinen. Jos siis syntyis viikkoa ennen laskettua kuten pojat on tehnyt. Meillä esikoisella ja kuopuksellakin peräkkäiset synttärit :D Olisi kyllä aikamoinen sattuma :rolleyes:

Avantasia 9+5
 
Täällä on myös hiiva vaiva ilmaantunut. Ihan hirveitä, kun on ollut vielä yövuorot, niin en ole saanut hoitoa aloitettua. Tänään käyty alkuraskauden lääkärikäynnillä. Kohtu vastasi viikklja mutta sydänääniä ei vielä löytynyt :( np-ultra aika tuli tänään postissa, syyskuun lopulla pääsee sinne. Sitä ennen siis verikokeille pitäisi käydä. Puhuttiin mun alhasista tsh- arvoista, kontrolloidaan ne ensi kuussa, kun ei ole vauvalle hyväksi jos kauheesti laskee.
 
Kävin tänään ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja siitä tulikin hirmuisen paljon jännittävämpi... Nimittäin mahalta ultrattiin ja siellä näkyi oikeassa paikassa yksi vauva kauniin sykkeen kera <3

Laskettu aika muuttui parilla päivällä, mutta kunhan se virallinen nt-ultra on niin näkee, onko laskettua tarpeen muuttaa. Tosin minulla kun sinne suunniteltuun sektioon menee, niin lasketulla ei ole aivan samanlaista painoarvoa.

Neuvolan laskujen mukaan nyt olisi sitten 7+6
 
Heippa,
jollain palstalla olinkin esikoisen odotuksen aikana, mutta jostain syystä en enää muista millä palstalla enkä edes nimimerkkiäni.. :D
Päätin nyt toisenkin kohdalla tulla, koska täälä pystyy vaihtamaan ajatuksia odotuksista muiden kanssa ketkä ovat samassa tilanteessa.
Eli laskettu aika on 3.4.2017 (neuvolan mukaan). Ensimmäinen ultra on 22.9 joten pari viikkoa täytyy vielä jaksaa odottaa. :)

3.4.2017 / Kaumi / 31 / K-HKS / 2. lapsi
 
Mekin käytiin toissapäivänä varhaisultrassa jossa löytyi yksi sydän :)
Niin ja pakko mainostaa vielä että Lahden perhe-artessa ultra maksoi 74€ eli aika halvalla pääs ja kätilö oli ammattitaitoinen ja hyvää palvelua sai, suosittelen! siellä päi tai lähellä asuville!

Ultran myötä kerrottiin myös perheille ja ystäville, iloinen vastaanotto tuli. Töissä pari läheistä työkaverii tietää mutta pidätellään salassa niin kauanku pysyy.

Must tuntuu että mun turvotus on laskenut, en sit tiiä miks mut hyvä näin, omat vaatteet menee viel hyvin päälle, mut jos laittasinki äitiyshousut niin töissä pukkarilla jäisin heti kiinni :D

Must hassu oire on kun tulee himo johonkin esim. eilen lettuihin niin sitku söin pari palasta niin se kuvottaaki niin paljon ettei pysty enää ja tää vaihe jää pitkäks aikaa ainaki edellises raskaudes ku ei viel synnytyksenkään jälkeen voinu syödä joitai tiettyi ku ne kuvotti vielki että kohta käy varmaan ruokavalio kapeeks :D
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Monella hyviä ultrauutisia, ihanaa :love:

Olen ollut koko viikon tosi itkuinen ja mieliala ollut ihan maassa. Itseä ärsyttää kun tuntuu että on luonne muuttunut raskauden myötä kamalan negatiiviseksi, varmaan alkaa näin monen viikon jälkeen jo väsy ja kuvotus painamaan liikaa o_O Kertaakaan ei ole onneksi tarvinnut oksentaa, mutta suussa on käynyt pariin kertaan... leikkeleet leivän päällä ällöttää ja appelsiineihin on himoja. Onneksi mun mies on niin ihana ja ymmärtäväinen jaksanut olla, itse en varmaan jaksais kuunnella kiukkuumista ja parkumista näin jatkuvalla syötöllä :rolleyes:

Vielä pari viikkoa pitäis jaksaa odotella np-ultraan. Koska sydänäänet on mahdollista kuulla? Mulla ei ole yhtään neuvolaakaan ku vasta lokakuussa, et ultra on meidän seuraava kontakti vaaviin vasta :unsure:
 
Mulla kuului sydänäänet ensimmäisessä raskaudessa jo tosi varhaisessa vaiheessa ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Nyt tällä kertaa ei kuulunut, mutta syke löytyi kyllä. Toki olin erittäi hyvässä kunnossa fyysisesti kun ensimmäistä aloin odottamaan. Ei ollut samalla tavalla rasvakerrosta edessä kun nyt. :D
 

Yhteistyössä