Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

nt-ultra käyty ja kaikki hyvin. Laskettuaika muuttui 8.4.2017, jos se viitsittäisiin muuttaa. :)

Tuli niin ihania fiiliksiä sielä synnärillä edellisestä kerrasta.. Siinä ultrahuonetta vastapäätä on se tarkkailuhuone missä makoillaan ja otetaan käyrää tarvittaessa. Kuulu kun sielä jonkun vauvelin sydänäänet jumpsutti ja odotusaulassa kun joku isä lähti käymään tupakilla ja soitti jollekkin siinä ja kerto, että ei synny vielä hetkeen. Tuli NIIIN ihana fiilis siitä, että koko ajan mennään siihen suuntaan, että ollaan taas sielä jännäämässä ja tosi toimissa. (y)

Nyt voidaan tietokin julkistaa eli ei tarvi enää peitellä ja jännittää kysyykö joku miksi en enää juo kahvia. :LOL: Tai tuleeko joku tilanne missä jaetaan alkoholipitoista juomaa ja täytyy kieltäytyä. Onneksi omalla kohdalla se ei ole kummallista kun en muutenkaan paljoa käytä alkoa, mutta jostain syystä ihmisillä on tapana alkaa tuputtaan, että ota nyt ota nyt. Yhden voi ottaa vaikka olisi autolla jne. Ne on kiusallisia tilanteita kun pelkää, että joku hoksaa, että on raskaana. :rolleyes:
 
Mukavia uutisia ihmisillä ja ihanan pitkällä osa jo täällä ♥

Oltiin tänään miehen kanssa neuvolassa. Meni aika kauan, kun oli niin paljon asiaa (melkein kaksi tuntia, hui). Mullakin edessä mm. verikokeet, sokerirasituskokeet, parit ultrat, neuvolakäynnit, lääkärikäynnitl, neuvolapsykologi ja joku perhejuttu. Kamalasti siis käyntejä ja osittain vähän vaikea järjestää työn takia:( Ihmetyttämään jäi, kun he puhuivat viikoista eri tavalla kuin olen itse tottunut sanomaan (esim. sanoivat, että 9+0 on yhdeksäs raskausviikko, kun netissä se on kymmenes) ja heidän laskurinsa mukaan mulla on nyt menossa 9+0 ja la 27.4.2017 vaikka nettilaskureiden yms mukaan nyt olisi 8+6.. Tiedä taas siitäkin. En myöskään ymmärrä, mistä tuo päivän heitto voi johtua:eek:
 
Mukavia uutisia ihmisillä ja ihanan pitkällä osa jo täällä ♥

Oltiin tänään miehen kanssa neuvolassa. Meni aika kauan, kun oli niin paljon asiaa (melkein kaksi tuntia, hui). Mullakin edessä mm. verikokeet, sokerirasituskokeet, parit ultrat, neuvolakäynnit, lääkärikäynnitl, neuvolapsykologi ja joku perhejuttu. Kamalasti siis käyntejä ja osittain vähän vaikea järjestää työn takia:( Ihmetyttämään jäi, kun he puhuivat viikoista eri tavalla kuin olen itse tottunut sanomaan (esim. sanoivat, että 9+0 on yhdeksäs raskausviikko, kun netissä se on kymmenes) ja heidän laskurinsa mukaan mulla on nyt menossa 9+0 ja la 27.4.2017 vaikka nettilaskureiden yms mukaan nyt olisi 8+6.. Tiedä taas siitäkin. En myöskään ymmärrä, mistä tuo päivän heitto voi johtua:eek:
Jos sulla on 9+jotain, niin (täysiä) viikkoja on silloin 9 ja olet kymmenennellä viikolla. Se on fakta, eikä siinä voi olla mielipide-eroja. Päivän heitto johtuu vaan laskurien eroista. Sama mulla.

Joo, on noissa käynneissä kyllä järjestämistä! :)
 
Anteeksi pitkästä päivitystauosta! On ollut älytön kiire. Nyt pitäisi kuitenkin olla kaikki päivitykset listoilla, huikatkaa jos joku on jäänyt huomaamatta! :)

Maha ei täällä vielä näy, kun on tuota ylimääräistä jonkin verran vyötäröllä. Innolla odottelen milloin alkaisi muuttua masu kiinteämmäksi palloksi. :love:

Täällä pahoinvointi alkaa jo vähän helpottamaan *koputtaa puuta* ja vihdoinkin saatiin postissa nt-ultraan aika. Se sattui sopivasti meidän 5-vuotispäivälle. :love: Tasan puoli vuotta sitten, tuosta nt-ultrasta takaperin, meillä olisi ollut ensimmäisen raskauden nt-ultra, jos se ei olisi mennyt kesken... :unsure:

Minttumar & mini 9+1
 
Jos sulla on 9+jotain, niin (täysiä) viikkoja on silloin 9 ja olet kymmenennellä viikolla. Se on fakta, eikä siinä voi olla mielipide-eroja. Päivän heitto johtuu vaan laskurien eroista. Sama mulla.

Joo, on noissa käynneissä kyllä järjestämistä! :)
Mä ihmettelinkin aika paljon, miksi hän sanoi, että he puhuvat viikoista siellä eri tavalla. Oli aika nuori, niin jos ei vielä ollut hoksannut sitä juttua tai sitten kys. neuvolalla todella erikoinen tapa. Kyllähän se on aina se viikko, joka on käynnissä, niin sen vuoksi oli kummallinen tapa puhua niistä siellä. Mulla tulee varmasti menemään vielä kaikki sekasin tuolla, kun puhutaan heidän kanssaan aina eri viikoista :LOL:
 
Nyt on täälläkin masu alkanut pompsahtaa kunnolla esiin, tai siltä ainakin tuntuu! Jotain turvotustahan se kai täytyy tässä vaiheessa vielä olla. Kokeilin juhlamekkoa päälleni huomisia ystävän häitä varten ja ei kyllä tule jäämään kenellekään kanssajuhlijalle asianlaita epäselväksi :D

Nt-ultra on ensi keskiviikkona. Olen jo henkisesti valmistautunut menemään sinne yksin vaikka onhan se vähän ikävää ettei ole tukihenkilöä mukana. Aika on vaan niin huono ettei mistään löydy esikoiselle vahtia. Toki vähän pelottaa jos sieltä tuleekin huonoja uutisia, se on sitten yksin kestettävä.

Oireet on kyllä aika vahvat edelleen, niiden perusteella uskoisin kaiken olevan hyvin. Mutta mistäpä sitä koskaan tietää? Jaksaakohan sitä enää edes aloittaa yrittämistä uudestaan jos tämä raskaus epäonnistuu.. Kylmäävä ajatus. Taidan suunnata nettikaupoille doppleria metsästämään!

Bosch 11+4
 
Minullakin oli vihdoin eka ultra tänään:love:
Vastasi viikkoja.
Miten sitä jaksaa odottaa niin kauan että pääsee uudestaan.
Nyt aloin syömään primaspania, muutama vuosi tapahtuneen km takia.
Entiedä milloin kerrotaan tästä raskaudesta, mies ei ainakaan oo kovin innokas kertomaan sukulaisille ja isommille lapsille vielä.
Parille kaverille oon kertonu. On pakko saada jollekkin jakaa tämä onni jo alku vaiheessa:)
Jatkuva nälkä vaivaa edelleen. Lämmin ruoka on ainut mikä täyttää mahan pidemmäksi aikaa. Hedelmät ei enää auta kuin ihan toviksi.

Kath 12+5
 
Täälläkin maha on aikamoinen pallo nykyään. Vaikea peitellä.. Me kerrottiin eilen mummoille, vaikka oltiin aateltu ettei kuitenkaan kerrottas ihan vielä, koska osaako ne pitää vielä 4viikkoa salassa. Mun äiti sano, että oli vähän viikko sitte epäillykki, ku oli mun mahaa kattonu.

Täälläkin jatkuvaa nälkää, vaikka syön kunnon annoksia. Onneks paino ei oo noussu oikeestaan yhtään. Ootteko muuten saanu neuvolasta jotain suuntaa antavaa lukua, paljonko paino tulis nousemaan raskauden aikana? Mulle sanottiin esikoisen kohalla, että sellanen 17-18kiloa tulis, loppulukema oli +20kg :O

diiduska91 8+3
 
Paino mulla on edelleen vähän alle lähtöpainon, outoa kun oon kuitenkin syönyt normaalisti. Mulle neuvolasta sanoivat että 15kg painonnousu olisi ihan sallittua.

Tänään poksahti rv 12+0 <3 ja maanantaina vihdoin aamusta ultra. Toivottavasti en tuu kipeäksi kun muu porukka ollut flunssassa ja kuumeessa.
 
Täällä tänään nt ultrassa käyty :love: Kaikki hyvin, vauvan jalat vispas kovastii. Käytiin ultran jälkeen miehen ehdotuksesta (!!) ostamassa vauvalle body ja sukat. Varmaan alkaa hänellekin hetki hetkeltä tämä tuntumaan todellisemmalta nyt kun vauvakin näytti jo ihmiseltä. :love: Oon vieläkin ihan pökerryksissä, kuinka ihmeellistä ja ihanaa tämä on.
 
Täällä uusi huhtikuinen! uskaltaudun vihdoin mukaan kun ultrassa käyty ja kaiken todettiin olevan hyvin. Oireina on ollu nyt vaihtelevasti pahaaoloa ja kaikenlaista ällötystä.. pelkkä tiettyjen ruokien ajattelukin saa jo oksettamaan.. kuten pähkinät, vaikka ennen söin joka päivä kourallisen pähkinöitä!
Esikoinen on 5v. ja kerroimme hänelle raskaudesta heti ultran jälkeen, ajatuksella että hän saa sitten ilmoittaa uutisen isovanhemmille, mutta hänpä hoiti tiedottamisen sitten liiankin hyvin,ja nyt asian tietää koko naapurusto ja kaikki mahdolliset tutut ja tuntemattomatkin.. :whistle:
Nyt viikkoja 10+0

27v. / 23.4 / 2.lapsi
 
Me kans kerrottiin edellinen raskaus aika alkuvaiheessa miehen esikoiselle. (Oli silloin eskarissa) sovittiin, että asia on vielä salaisuus niin seuraavana päivänä kun töitten jälkeen hain tarhasta niin eskariope huikkas onnittelut vauvasta ja hiljeni täysin kun huomasi ettei mitään mahaa ole näkyvissä. Kiittelin onnitteluista ja poistuttiin kotiin.
Päätettiin silloin jo, että seuraavalla kerralla kerrotaan vasta myöhemmin.
Nyt kun ultra on takanapäin niin voisi hyvin jo kertoa, mutta odotetaan sopivaa luontevaa hetkeä.

Töissä kerroin jo pomolle ja muutamalle työkaverille. Esitin toiveen työkavereille, että puskaradio voisi soida tässä asiassa niin ei tarvitse mitään tiedotusta antaa missään tiimissä. Asia leviäisi sillain luontevasti.
 
Me ei kyllä ihan hetkeen vielä esikoiselle puhuta mitään. Se on siis nyt 3v, niin puoli vuotta on pitkä aika odottaa mitään... Sitten kun maha on niin iso, ettei oo paljo epäselvyttä ja liikkeet tuntuu mahan ulkopuolelle selvästi.

Tosin maha on kyllä nyt jo niin hyvin pompsahtanut näkyviin, että töissä ei varmaan kauaa salaisuutena pysy. Tuntuu että kun ultrassa hypättiin laskuissa viikko eteenpäin ni maha otti samalla kauheen kirin... :LOL:
 
Nyt on ollu hiiva kiusana monta päivää. Käytin jo yhen canestenin ja luulin jo perjantaina että se meni ohi, mut ei.:( Ei onneks oo hirmu pahat oireet.
Pitäisköhän maanantaina soitella neuvolaan päin ja kysellä mitä teen vai mitä ihmettä?Kehtaako ostaa toisen kuurin kyselemättä?
Mulla ei oo ikinä ollu näin sitkeessäo_O

Me kerrotaan tosiaan isommille tästä tulokkaasta vasta sitten kun ei enää haittaa jos kertovat eteenpäin. Kokemuksesta tiedetään että uutinen leviää kulo valkean tavoin sen jälkeen:LOL: Ei puhettakaan että osaisivat pitää salassa.

Kath 12+6
 
Nyt on ollu hiiva kiusana monta päivää. Käytin jo yhen canestenin ja luulin jo perjantaina että se meni ohi, mut ei.:( Ei onneks oo hirmu pahat oireet.
Pitäisköhän maanantaina soitella neuvolaan päin ja kysellä mitä teen vai mitä ihmettä?Kehtaako ostaa toisen kuurin kyselemättä?
Mulla ei oo ikinä ollu näin sitkeessäo_O

Me kerrotaan tosiaan isommille tästä tulokkaasta vasta sitten kun ei enää haittaa jos kertovat eteenpäin. Kokemuksesta tiedetään että uutinen leviää kulo valkean tavoin sen jälkeen:LOL: Ei puhettakaan että osaisivat pitää salassa.

Kath 12+6
Kookosöljy on tähän hyvä. Sitä voi käyttää ihan surutta. Me ollaan käytetty liukkarina, niin eipä ole enää hiivaa tullut ollenkaan. Ja sokerilakko auttaa myös. Sokeri on hiivan ruokaa.
 
Pakko oli tulla omanapailemaan ja hehkuttamaan, että kokeiltiin tänään ensimmäistä kertaa doppleria ja saatiin kuin saatiinkin sikiön sydänäänet pitkän hakemisen jälkeen kuulumaan aina 10 sekunniksi kerrallaan, ennen kuin livahti pois dopplerin alta. :love: Muutaman kerran ehdittiin kumpikin kuunnella, ennen kuin pieni livahti jonnekin täysin ulottumattomiin, eikä löydetty enää muuta kuin mun omat sykkeet. :LOL: Tarkoitushan oli alunperin kokeilla vasta joskus rv 10+, mutta lähiaikoina on oireiden vähenemisen vuoksi ollut niin epävarma olo raskaudesta, että oli pakko kokeilla jo aikaisemmin, ja hyvä että kokeiltiin. :)

Minttumar & mini rv 9+5
 
Mulla on ainokaisetkin oireet kadonneet kokonaan, mutta en silti pelkää. Vissiin ihan tavallista, että näinä aikoina katoavat hiljalleen täysin :) Ainoa oire on oikeastaan ajoittainen vatsanippailu.

Jännityksellä odotetaan, että tulisi ultrakutsu kotiin. Siinä voi tosin vielä mennä muutamakin viikkon, että saadaan edes kirje kotiin.

Eilen nousi taas vähän tunteet pintaan, kun kuolleen ystäväni isä oli liikuttunut äitini kertoessa raskaudestani ja että ensimmäinen positiivinen testi tuli hautajaispäivänä.. Oli onnellinen puolestamme ja oli ilmeisesti lohduttavaa kuulla välillä iloisiakin uutisia.

Mua on ruvennut vähän häiritsemään, kun kaikki miehen ja oman sukuni ihmiset kyselevät, miksei olla menty kihloihinkaan vielä ja eikö mennä namisiin ennen lapsen tuloa? Tänäänkin töissä yksi työkaveri sanoi toisen henkilön raskausuutisista: "Onko ne vielä edes kihloissa?" Mä olen asiasta puhunut mieheni kanssa ja hän pitää kihloja turhana. Naimisiin hän ei vielä halua. Päätin siis, että lapsille tulee minun sukunimi ja mies saa olla perheen "musta lammas" niin halutessaan. Veikkaanpa vaan, että asiasta tulee vielä kommenttia aikanaan hänen isältään, mutta minkäs sille mahtaa.
 
Tänään käyty ultrassa ja hyvin viikkoja vastaava vilkas yksilö oli masussa :love: Hankalasti mitattava oli mutta mitaksi saatiin rv 12+2 vastaava eli la pysyy samana 8.4.
Kuinka tarkasti teillä katsottiin rakenteita? Meillä katsottiin aivoja ja sydäntä tarkasti mitä en muista aiemmin näin alussa tarkastellun.
 
avantasia, meillä ei mitenkään sen tarkemmin rakenteita ihmetelty, lääkäri vain ohimennen mainitsi jotain että sydän näyttää hyvältä, samoin selkäranka ja aivot normaalin näköiset... Olin niin innoissani että en kyllä välttämättä muista :D

Seuraako joku muu toisenlaisia äitejä? :LOL: Ihanaa nähdä kohta taas vauvan syntymä :rolleyes: taisi ensimmäinen kausi sarjasta tulla kun ensimmäistä odotin, kiva että nytkin tulee jotain vauva aiheista telkkarista :D

Eveli90 12+5
 
Mäkään en muista, että esikoisen aikana ois kauheen tarkkaan syynätty rakenteita. Tosin se nyt ei oo tae mistään :D

Me katotaan kans miehen kanssa toisenlaisia äitejä. Esikoisen aikaanki tuli joku äiti tai perhe mikä lie telkkarista. Mun mielestä tää uus kausi toisenlaisista äideistä on huonompi ku se edellinen. Jotenki turhan dramatisoitu ja se teraplayn (?) työntekijä, joka käy vissiin joka jaksossa niitten luona on jotenki tökö. Ja se analysoi niin tarkasti, et aina tulee olo et teenköhän mä tolleen ja oonkohan mä hyvä/huono äiti.. mut silti pitää aina kattoo :D

Täällä ootellaan ultra-aikaa postitse saapuvaksi, ehkä huomena? Ja vierotetaan esikoista tutista. Huh! Haluukohan sitä toiselle ikinä tuttia antaakaan, ku siitä eroon pääseminen voi olla hankalaa :D
 
Mä seuraan ja oon aina seurannut kaikenmaailman äiti-ohjelmia silmä kovana :LOL: Mies aina sanoo et "mä en tule tästä tietokoneelta pois, jos sä katot sun vauvaohjelmias".

Kyllä kivi vierähti harteilta! Uskaltauduin vihdoin kertoa myös esimiehelle raskaudesta ja se otti yllättävän hyvin uutisen vastaan. Kivaa, että ei tarvitse aina ympäripyöreesti ilmoittaa, miksi lähden aikaisemmin töistä tai miksi tarvitsen vapaata töistä jne. On niin paljon kaikenlaisia käyntejä tulossa.

Pelästyin taas tänään vessassa, että mikä hitsin limatulppa sieltä nyt irtosi, kun tuli iso läjä kirkasta paksua limaa pyyhkiessä. Soitin neuvolaankin, mutta kuulemma täysin harmitonta ja ei voi olla limatulppa vielä. Neuvoi myös, että mun alavatsakivut normaaleja ja just yhdynnän jälkeiset pienet vuodotkin normaaleja. Muistutti juomaan paljon, mikä oliskin tärkeää: mulla on todella kuiva ja halkeileva iho nytkin :confused:
 
Etusivun listaa päivitelty! :) Pitäskö tonne listalle sitten omat arvaukset sukupuolesta kunhan semmosia tuntemuksia tulee ja sitten myöhemmin ammattihenkilöiden "lupaukset" sukupuolesta? :)

Vauvaohjelmista Oon samoilla linjoilla papurinsessan kanssa, aina oon vauva- ja lapsiohjelmia (erilaiset äidit, erilaiset perheet, toisenlaiset äidit, teiniäidit, oho olen raskaana jne. mitä näitä nyt onkaan..) seurannut ja tulen varmaan aina seuraamaan. Ne on niin mielenkiintosia. :LOL: Mieskin kattoo miun kanssa niitä. Teiniäidit ohjelmasta etenkin tykkäs, sillon kun se joskus tuli. :ROFLMAO:

Minttumar & mini 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Mulle saa sukupuoliveikkaukseksi laittaa pojan :) On meinaan niin vahva tunne monella ja oireet siihen suuntaan : D Ja sen saa myös lisätä, että synnytän Oulaskankaan synnärillä, eli OAS jos vain suinkin paikka on pystyssä vielä sillon :)

Muikeroinen ja Pulppu 12+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä