Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

Mulle saa veikkaukseks laittaa tyttö. Meillä kolme tyttöä ennestään:D oon tullu siihen tulokseen miehen kans että me tehdään vaan tyttöjä:ROFLMAO:

En osaa vielä sanoa kysytäänkö sukupuolta sitten ultrassa. Tavallaan olis hyvä saada varmistus kuitenki siihen tyttöön niin vois vähän valmistautua, mutta toisaalta on myös kiva odottaa synnytykseen asti ja siihen asti sitten jännätä.
En osaa päättää, on tässä kuitenki pari kuukautta aikaa.

Kath 13+3
 
minttumar: mun lemppari oli teiniäidit ♥ Oon katsonut ne kaikki saatavilla olevat kaksi kautta noin 10 kertaa - vähintään!:D

Mulle vois laittaa veikkaukseksi pojan. Ollut vähän poikafiilis jotenkin, kun se kaveripoika kuoli juuri yrityksen aikaan ja jotenkin vaan sellainen outo tunne, että saattaisi olla poika... Niin kuin lapsessa olisi osa ystävääni - niin hölmöltä kuin se kuulostaakin. Vaikka äiti sanoikin käyttävänsä "woodoo-keinojaan" ja väitti mun odottavan tyttöä :LOL: Mielenkiinnolla odotan, mitä siinä rakenneultrassa sitten näkyy.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Heippa pitkästä aikaa! Oon käyny lukemassa teidän kuulumisia ahkeraan mutta kirjoittaminen on jäänyt. On ollu melko raskas kuukausi henkisesti ja fyysisesti sairastelujen takia. Nyt jännitänkin tosi kovaa huomista nt-ultraa. Vieläkään en voi jotenkin uskoa raskautta ja en ole halunnut siitä puhua oikein kenellekään. Vielä kaikki vastoinkäymiset umpisuolileikkauksineen on saanut mut varovaiseksi. Mutta jos huomenna ultrassa on kaikki hyvin uskallan varmaankin ruveta luottamaan tähän raskauteen ja alkaa nauttia siitä niin ja toivon että saisin laskettuunaikaan selvyyttä.

Paljon paljon voimia kaikille menetyksen kohdanneille! Olen itkukurkussa täällä lueskellut surullisia viestejä.
 
Osa porukasta on jo kertonut työpaikalla. Mutta mitens te jotka ette vielä oo. Koska meinaatte kertoa? Ite olen edelleen hoitovapaalla ja tarkoitus oli palata vuoden alusta töihin. Mutta nyt tämä raskaus muutti vähän suunnitelmia. Pitääs varmaan pian kertoa pomolle asiasta. En vain vielä jotenkin haluaisi kertoa töissä kun ei lähipiiristäkään moni tiedä.
 
Mulle voi laittaa tyttöepäilyn. Vahva tyttöolo jo ennen plussaa :D Katotaan sit osuuko oikeeseen.

Me saatiin ultra-aika eikä siihen oo enää kun tasan 3viikkoa :) Edelleenkään ei oo jotenkin sisäistänyt koko raskautta, vaikka alkuraskauden ultrassa näkykin elämää.
 
Mulla on rakenneultra aika 25.11. Sitä odotellessa. :D

Äitiysvaatteet kaivoin yläkerrasta takaisin kaappiin. Ihana pukeutua niihin kun ei kiristä eikä purista mistään. Tekisi mieli tilata muutama vaate lisää kun muistelisin, että viimeksi piti niin tarkkaan miettiä pukeutuminen ja vaatteiden pesu, että riittää. Olen aina inhonnut sellaista. Ekalla kerralla en vaan jotenkin raaskinut ostaa enempää kun ajattelin, että on niin ohimenevä vaihe..

Itse en ole katsonut kovinkaan usein toisenlaiset äidit ohjelmaa. Jotenkin se on niin teennäistä tai sellaista. En ole oikeen mieltynyt. Toki se synnytyskohta ja sen vauvan syntymä on ihana katsoa, mutta pelkästään sen takia en ala sitä ohjelmaa vahtaamaan. :LOL:

Mun mielestä on ollut niin helpottavaa kun asia ei ole enää salaisuus. Saa rauhassa olla mahansa kanssa. Ei tarvitse miettiä peittääkö vaatteet jo pullottavan mahan jne. Nyt voi olla ihan rohkeasti. (y)
 
Hmm.. Vaikea sanoa kumpi tulee. Olen varma, että poika tulee. Mutta sitten taas olen varma, että olen väärässä. :D :ROFLMAO: eli mulle voisi siltikin laittaa arvaukseks pojan. Mies veikkaa, että meille tulee poika :) isäni taas on aivan varma tytöstä. Heitti vitsillä, että varhaisultra kuvasta näkee jo tytön :D

Mulla tietää töistä nyt siis pomo ja kaksi läheistä työkaveria. Kyllä on mieli helpottanut, kun sai työkavereille kerrottua. Muille en aijokkaan kertoa erikseen vaan saavat sitten myöhemmin itse huomata. :)

Ensi viikolla np-ultra! :love: iik.

Oskama, 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Mulla oli tänään nt-ultra, uudeksi LAksi voi päivittää 9.4, eli sitä muutettiin jopa yhdellä päivällä. Niskaturvotus normaalin rajoissa ja mahtavan pyöriväinen ja hyöriväinen pikkukaveri siellä asusti. Hieman epävarmuutta herättää nyt kätilön epäilys poikkeavuudesta sikiön terveydessä :( Paikalle kutsuttu lääkäri tosin kumosi tämän mielipiteen ja vakuutti kaiken olevan kunnossa. Silti huoli jäi, ja epäilyskin. Rakenneultraa aikaistettiin parilla viikolla, se on nyt 14.11 jolloin viikkoja olisi 19+1. Jotenkin tässä nyt täytyisi pitää ajatukset positiivisen puolella, näinhän kuitenkin miten ihana ja eläväinen pieni kullanmuru siellä temppuili :)

Voi olla että sorrun ylimääräiseen ultraan ennen virallista rakenneultraa.. You know, mielenrauhan takia.

Tsempit kaikille jotka ultraansa vielä odottelevat!

Bosch 12+3
 


Nt-ultrasta vilkutusterveisiä :)<3 aktiivinen pieni siellä ja kätilö näytti meille aivojen rakennetta hieman ja sykekin löytyi hienosti ja jalat ja kädet ja kaikki. LA muuttui 8.4. eli 12+4 tänään. aika moni meidän ystävistä jo tietää ja mun sisarukset, ollaan miehen kans lykätty vanhemmille kertomista ultran jälkeen ja totesin autossa että nythän meidän pitäis ruveta sitä pikku hiljaa jo miettimään..
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
12.4.2017 / huhtikuinen2017 / 37 / Kätilöopisto? / 1

Meilläkin oli eilen nt-ultra Kättärillä, pari tuntia Myyttan jälkeen =) Siellä kans vilkuteltiin ja heiluteltiin jalkoja niin uskaltaiduin liittymään vihdoin tänne mukaan =) Mies sanoi, että olis se paras elokuva mitä hän on ikinä telkkarista nähnyt :D

Meillä on kerrottu asiasta vanhemmille, sisaruksille ja muutamille lähimmille ystäville (osittain olosuhteiden pakosta kun ollut tilanteita jossa asia tuli viikonloppuvietoissa selkeästi ilmi). Töissä asiasta tietää esimies.

Oireita on ollut klassisesti, kuvotus (varsinkin aamulla hampaita pestessä sekä heti jos vatsa on yhtään tyhjä ja huutaa ruokaa), rintojen arkuus/ herkkyys ja kasvu, väsymys, alussa tunneherkkyys kun kaikelle pillitettiin, masu kasvaa jo jne. Viikko sitten yhden päivän tuli hieman verta mikä säikäytti todenteolla, mutta neuvolan neuvontapuhelimesta saikin tietota että jos ei pahene niin ihan normaalia. Säikäytti silti. Muutamia kertoja on myös koettu ihania liitoskipuja, varsinkin kylkeä kääntäessä sängyssä.
 
Ihania ultrakuulumisia ♥ Itse odottelen kuumeisesti kirjettä kättäriltä. Tänään alkoi neuvolan laskujen mukaan 11 raskausviikko. Miehellä on sellainen työ, ettei saa kovin nopealla varoitusajalla vapaata :(

Kuinka paljon ennen ultraa saitte ultrakutsun? Millä viikolla ja kuinka pian neuvolan jälkeen? Saakohan mies töistä vapaata ultran takia? Haluaisin niin paljon miehen mukaan sinne, kun ei päässyt varhaisultraankaan.
 
Ihania ultrakuulumisia ♥ Itse odottelen kuumeisesti kirjettä kättäriltä. Tänään alkoi neuvolan laskujen mukaan 11 raskausviikko. Miehellä on sellainen työ, ettei saa kovin nopealla varoitusajalla vapaata :(

Kuinka paljon ennen ultraa saitte ultrakutsun? Millä viikolla ja kuinka pian neuvolan jälkeen? Saakohan mies töistä vapaata ultran takia? Haluaisin niin paljon miehen mukaan sinne, kun ei päässyt varhaisultraankaan.
Meille tuli jo seuraavalla viikolla neuvolan jälkeen, haluttiin siihen vapaaehtoiseen tutkimukseen (verikoe/ todennäköisyys kehitysvammasta mikä lie nyt olikaan) niin olisiko meillä ollut sen takia ultra jo aikaisemmin? Neuvola meillä oli 6.9. Meillä onnistui miehen tulo ultraan mukaan helposti, koska tarvitsi lähteä aamuvuorosta vain 1 tuntia aikaisemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Meille tuli ultrakutsu neuvolan jälkeisellä viikolla. Aikaa oli silloin nt-ultraan reilu kolme viikkoa. Nyt jäljellä tasan 2 viikkoa. :love: Miehelle sattui sopivasti iltavuoro ultrapäivälle, kun ultra aamusta. Mies kyllä onneksi on sellaisessa työssä, että pääsisi tämmöisissä tilanteissa kesken työpäivänkin lähtemään miun mukaan ja menee sit takasin töihin. :) Itselläni taas olisi aamusta alkaen koulua ultrapäivänä. Täytyy käydä koulussa tekemässä tentti ennen ultraa ja sitten ultran jälkeen takaisin kouluun. :D

Minttumar & mini 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Listaa päivitelty!

Itselläni ainakin tällä hetkellä vahva poikaolo oireiden takia. :LOL:
 
Meille tuli ultrakutsu muistaakseni noin viikon sisään ekasta neuvolasta ja 3vko ennen ultraa eli rv9-10. Meille sanottiin että jos ei kuulu aikaa niin soittoa neuvolaan tai ultraavaan paikkaan.
Meillä on esikoinen 7v pitänyt ilmeisesti pitkin kyliä tiedotustilaisuuksia että meille tulee vauva.

Avantasia 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Mulla on tosi ristiriitaiset tunteet. Mulla on koko raskauden ajan ollu tyttö-tunne, mutta eilen illalla näin enneunen että poika olisi tulossa... meillä siis enneunet kulkee suvussa. Mutta siis mulle vois laittaa kuitenkin että tyttö olisi tulossa, niin on sellanen tunne...
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Mä suostuin myös tuohon vapaaehtoiseen veritutkimusjuttuun :LOL: Maanantaina ajattelin käydä labroissa.

Mä olin neuvolassa tasan viikko sitten torstaina ja ainakaan eilen ei ollut vielä kirjettä tullut. Tänään en ole vielä kotona käynyt. Toivottavasti tulis mullekin pian, niin pääsis mieskin mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
bosch voimia! Varmasti herätti huolta, vaikka lääkäri kumosikin kätilön epäilyt.

Meille ultra aika tuli muutama päivä neuvolan jälkeen ja reilu 3vko ennen ultraa. Keskellä päivää on, mutta onneksi mies on samassa talossa töissä, niin äkkiäkös hän sinne ultraan kipaisee ja menee sitten takaisin töihin :)
Ja mekin osallistutaan niihin verikokeisiin. Ens viikolla labrat :)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)
 
Mie kans osallistuin niihin veritutkimuksiin, ja myös tähän down-seulaan. Sokerirasitukseenkin varattu vihdoin aika, kun työvuorot ja koulupäivät selvillä sinne viikoille asti. Eli tasan rv 12+0 on mentävä, kun oikeastaan ainoa mahdolisuus mennä silloin. Rv 12+1 sitten nt-ultraan. :)

Onnea täältäkin hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! :love: Boschille tsempit, mutta eiköhän kaikki ole ihan hyvin, kun lääkäri niin on sanonut. :) Uskon, että piinaava tilanne kuitenkin on. (n)
 
Nyt muutaman päivänä oon jo kuvitellut tuntevani pienen madon möyrintää... :love: En oo kyllä ihan varma, kun esikoinen oli niin kova potkimaan alusta asti, että siitä ei ollu mitään epäselvyyttä ja nyt tuntuu paljon heikompana. Mutta mä kyllä niin odotan että alkaa tuntumaan liikeet selvästi, niin se poistaa sitä epävarmuutta että kaikki on pienellä kunnossa!

Ja huomenna aamulla sokerirasitukseen... :sick: Kauhulla odotan, vaikka pahoinvointi on jo selvästi vähäisempää, mutta on kuitenkin jokapäiväistä edelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Meillä samanlailla kuin muilla, että neuvolasta seuraavalla viikolla tuli kutsut nt-ultraan ja rakenneultraan. Mutta keuvolasta sanoivat minulle, että jos ei parissa viikossa tule niin sitten pitää soitella kättärille. Muuten nou hätä :)
Minä myös osallistun siihen tutkimukseen :) mä kävinki jo labroissa ja nyt sit ens viikolla se nt-ultra! Iiks.

Meillä mies on ottanut aina ultrapäivälle vapaan, kun hänellä aina yksi arkivapaa.

Ootteko muut tehneet jo sormustestejä yms. Kumpi tulee? Minä oon! Poika tulee sormustestin mukaan, mutta kahden muun testin mukaan tyttö. Kalenteritestin mukaan tyttö ja nettitestin mukaan tyttö :D hömpänpömppiähän nuo ovat, mutta oon kyllä hieman taikauskonenki ;)


Oskama, 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Tänään käytiin ultrassa. Kaikki oli mallillaan. Pikkuruinen mutta aivan vauvan näköinen tyyppi <3 Siellä se jumppas ja sitten tuli hikka. Hoitaja katsoi kaikki tosi tarkkaan. Myös alakautta kurkisteli. Tarkasti että on sisäelimet paikoillaan ja kaikki ne tärkeimmät jutut. Löysi myös pippelin ja kivekset :O Eli poikalupaus. Vaikka mulla kyllä oli tyttöolo. Meillä tulee ylimääräinen ultra sitten viikolla 36, koska esikoinen oli niin pieni (poika syntyi laskettuna päivänä, 2800g ja 47cm).

Eilen oli myös eka neuvolalääkäri. Siinä ei ollut paljon mitään. Edes alatutkimusta ei tehty, kun ei ole ollut mitään erikoista.
 
Meillä samanlailla kuin muilla, että neuvolasta seuraavalla viikolla tuli kutsut nt-ultraan ja rakenneultraan. Mutta keuvolasta sanoivat minulle, että jos ei parissa viikossa tule niin sitten pitää soitella kättärille. Muuten nou hätä :)
Minä myös osallistun siihen tutkimukseen :) mä kävinki jo labroissa ja nyt sit ens viikolla se nt-ultra! Iiks.

Meillä mies on ottanut aina ultrapäivälle vapaan, kun hänellä aina yksi arkivapaa.

Ootteko muut tehneet jo sormustestejä yms. Kumpi tulee? Minä oon! Poika tulee sormustestin mukaan, mutta kahden muun testin mukaan tyttö. Kalenteritestin mukaan tyttö ja nettitestin mukaan tyttö :D hömpänpömppiähän nuo ovat, mutta oon kyllä hieman taikauskonenki ;)


Oskama, 10+6
Mie tein äsken tästä viestistä inspiroituneena myöskin noita testejä! :D Sormustestin mukaan tulee poika. Vau.fi:n nettitestin mukaan tulee poika. Eräästä blogista löytämäni testin mukaan tulee poika. Ja kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan tulee tyttö.

Täällä ei tämäkään raskaus ole edelleenkään ihan ongelmitta sujunut, jokunen päivä sitten sain kahtena peräkkäisenä aamuna sikiön sydänäänet kuuluviin. Nyt niitä ei sen jälkeen ole kuulunutkaan pariin päivään. Tänään olen kuunnellut huolissani jo useita kertoja, ja onneksi nyt viimeisimmällä kerralla sain kuin sainkin lopuksi ne kuuluviin. :love:

Noh, kun tästä sydänäänten kuulumattomuuden aiheuttamasta stressistä pääsi, niin nyt on sitten uutena murheena veri pyyhkiessä. Eikä ollut enää ihan alkuraskauden tyyppistä valkovuodon sekaista verta, vaan kirkkaan punaista, rehellistä verta. :( Ei sitä nyt ihan älyttömästi tullut: läntti housuissa ja pyyhkiessä lisää. Huolettaa silti. Jos jatkuu vielä, niin huomenna soitan neuvolaan. En kestä yhtään tätä epätietoisuutta. Vaikka toki asiaa helpottaa edes hiukan se, että sain ne sydänäänet kuuluviin tänä iltana. :)
 
Hei kaikille!

Meillä oli eilen nt-ultra. Ensin näyttöön ilmestyi sydämensyke ja näkyi vauvan liikkeet. Huojennus valtasi mielen. Sitten oli hetki hiljaista ja kätilö totesi, että vauva on liian pieni viikkoihin. Olisi pitänyt olla 12+5 ja vauva kokoa 10+4. Mulla meni koko loppu ultra ihan paniikissa, kun mietin onko vauvalla joku hätä.

Tiedän, että monellakin vaihtuu laskettu aika, mutta 2 viikkoa tuntui tosi isolta heitolta. Kätilö vakuutti, että johtuu varmasti vaan siitä, että vauva saanut alkunsa myöhemmin. Itsellä tietysti huolta lisää, että esikoisella todettiin vaikea kasvuhidastuma raskausaikana ja hän syntyi puolet "normaalia" pienempänä. Kuopus oli normaalikokoinen 2,9kg ja 46cm. Nyt sain ohjeen alkaa syömään Disperiniä ja kahden viikon päästä uudestaan ultraan. Sydän kurkussa toivotaan, että kaikki silloin hyvin.

Uusi laskettu aika olisi 221.4, muttei sitä kannata muuttaa ennen kun on seuraava ultra ja nähdään missä mennään.
 
Tsemppiä pippuri! Voihan se olla mittavirhekin? Onko mahdollista että olisikin saanut alkunsa myöhemmin mitä oletit? Milloin teit plussan?

Mulle voi laittaa tyttöolon. Pojista ei oo ollut tissit näin kipeenä, naama näin näppyjä täynnä eikä makeanhimoa ollut. Nyt taas suolainen ja rasvainen on ihan yök :unsure: No jospa painonnousu olisi sitten hillitympää, mikäli pääsisi edes alkupainoon :oops: En ymmärrä mihin tuo ruoka menee kun paino ei nouse :confused:
 

Yhteistyössä