Huhtikuun hurmurit MARRASKUUSSA

Unohdin ihan päivittää neuvolakuulumiset, maanantaina kävin kun viikkoja oli 19+2. Hemppa on laskenut kuin lehmän häntä, alussa se oli 165 ja nyt 128. Kolmen viikon päästä on seuraava neuvola ja siellä tehdään kelalle laitettavat paperit (mihin tää aika oikeasti menee???) ja seuraillaan tuota hemoglobiinia. Aiemmissa raskauksissa se ei ole lähtenyt siitä takaisin nousemaan vaan jatkaa laskuaan kunnes on edessä rautakuuri. Pahoin pelkään, että niin käy nytkin. Painoa on tullut alusta varsin maltilliset 5 kg (y). Aiemmissa raskauksissa keräsin 22 kg ja 18 kg. Mutta vielähän tässä ehtii, puoliväli vasta... :D Muutenkin kaikki oli hyvin. Sykkeet olivat 140-150 ja vauvan liikkeetkin tuntuvat jo päivittäin :love:.

Tasan viikon päästä onkin sitten rakenneultra ja jos hän vaan suostuu vilauttamaan, selviää kumpi sieltä on oikein tulossa. Itselläni on vähän tyttöolo, mutta niin on ollut aina ennenkin ja lopputuloksena yksi kumpaakin sukupuolta. Joten se on ihan fifty-sixty osuuko tuntemus oikeaan :p

-Akkuporakone 19+5 (enää muutama päivä ja ollaan uusilla kymmenillä noissa viikoissa :ninja: )
 
  • Tykkää
Reactions: huhtikuinen2017
Mikä on se raja että lisärautaa pitäisi alkaa popsia? Mammavitskussa mulla ainakin on rautaa mutta tosi pieni määrähän sitä siinä on. Viime raskaudessa oli hempat koko ajan jossain 140 tuntumassa, nyt oli jo eka neuvolassa 120-alkuinen tulos :cautious:

Joku kirjoitti myös avoimesta neuvolasta. Vantaalla ei sellaista ole mutta ainakin Helsingissä näyttäisi olevan, mutta saako siellä käydä kuka tahansa vai pitääkö olla helsinkiläinen?

Onkohan minulla sitten tämän poppoon ensimmäinen rakenneultra, se kun on jo ensi maanantaina :geek: Viikkoja on silloin 19+1. Jonkin verran jännittää kyllä.. Liikkeistä päätellen kyllä tuolla masussa elämää on, mutta nt-ultrassahan kylvettiin pieni pelonsiemen vauvan rakennepoikkeamasta :unsure: Aika hyvin olen osannut olla asiaa murehtimatta ja miettimättä, mutta nyt kun ultra lähestyy niin alkaa hiljalleen kylmää hikeä pukata. Onneksi mies pääsee ultraan mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: huhtikuinen2017
Ihanan maltillisia täällä osa, kun itse olen ostanut nyt jo kamalasti kaikkea ja etenkin niitä pieniä vaatteita :D En vaan pysty odottamaan... Niin innoissani jotenkin.

Tuntuu hassulta, kun olen varmaan yksi myöhäsimmistä täällä, kun la vasta 27.4. :D Mutta perässä tullaan... Mulla on rakenneultrakin vasta 13.12. mutta kai se aika kuitenkin aika nopeasti menee. Ois vaan niin kiva jo pikkuhiljaa alkaa tuntemaan niitä liikeitäkin :love:

Eilen oli supistustuntemus oikealla alaselässä herätessäni... Ei neuvolan mukaan ole mitään vaarallista, mut pyysivät viemään pissanäytteen labraan. Kävin jo eilen antamassa ja tähän astiset tulokset ovat olleet negoja, mutta bakteeriviljelyt vielä kesken :eek:
 
@bosch jos en nyt ihan väärin muista, niin olisiko raja lisäraudalle 110 luokkaa? Siihen vaikuttanee myös lähtötaso. Normaalistihan se näillä viikoilla laskeekin, mutta lähtee sitten vähän takaisin nousuun/lasku loppuu. Itse en ole sitä ihmettä kokenut vaan se laskee laskemistaan. Onneksi rautavalmisteet ovat aiemmissa raskauksissa imeytyneet kuitenkin hyvin. Pidän peukkuja, että ultrasta tulee teille hyviä kuulumisia!

@papurinsessa tuossa malttamattomuudessa tunnistan itseäni kun odotin esikoista - pieniä vaatteita hamstrasin heti ja oli vaikka mitä purkkia ja purnukkaa ja niistäjää ja hoitovoiteita ja rintapumppua ja sitä ja tätä ja tuota. Pesin ja silitin kaikki vauvan vaatteet heti ja viikkasin kaappiin. Silitin oikeasti kaiken, harsoja myöten. Kun vauva sitten syntyi, sen jälkeen en silittänyt yhtä ainutta vaatekappaletta. Pikkukakkonen kun syntyi, oli hoitotarvikearsenaali huomattavasti vaatimattomampi ja vaippoja kävin ostamassa kaappiin tyyliin päivää ennen laskettua aikaa :ninja:. Vähän sama se oli vauvan kanssa sitten. Ensimmäisen kohdalla sitä odotti innoissaan miten vauva kehittyy ja toivoi, että se lähtisi liikkeelle mahdollisimman pian. Toisen kohdalla toivoi, että se pysyisi paikallaan mahdollisimman pitkään, koska tiesi jo miten paljon helpommalla silloin pääsee ;). Ja nyt kun on viimeinen tulossa, toivoo että joku pysäyttäisi kellot ja saisi vaan nauttia tästä nimenomaisesta hetkestä ja vaiheesta mahdollisimman pitkään...
 
Kiikuttelinpa minäkin tänään pissiä labraan, kun ei noi menkkamaiset jomottelut ota loppuakseen. Mainitsin niistä jo np-ultrassa ja kaikissa neuvoloissa, mutta ei mitään ihmeellistä ole kyllä havaittu missään kohtaa. Onko kenelläkään muulla ollut nykyisessä/aiemmassa normaalissa raskaudessa? Tähän asti olen pärjännyt kummemmin stressaamatta, mut eipä enää. Sieltä se stressi ja pelko nostaa päätänsä. Varsinkin kun vauveli on ollut kovin hiljaisella päällä tänään, josko sitä yrittelis vähän herätellä. :sneaky:

muoks. dopplerilla löytyi hyvä 147 syke, helpottaa huolta <3
 
Viimeksi muokattu:
Myytta, mulla on ollut jokaisessa kolmessa raskaudessa noita. Ollaan otettu kaikki testit sukupuolitaudeista lähtien mutta ei mitään löytynyt. liekö sitten vaan kasvukipuja tai harkkasupistuksia. Tokasta oli todella kipeitä +30 viikolla jos autossa oli ja likka oli myös vähäliikkeinen. En tiedä vaikuttiko napanuora kun oli tiukasti kaulan ympärillä ja supistaessa laski sydänäänet niin noihin liikkeisiin..
Kolmannesta käytiin ylimääräisessä ultrassa rv33 noiden kipujen takia. "joillain vaan supistaa herkästi" taidettiin sanoa :rolleyes: Ei siis syytä silloinkaan ja luulen ettei tässäkään tutkita jos alkavat vaivata enempää.
Tsemppiä niiden kipujen kanssa :)
 
Akkuporakonen: Hah, noinhan se juuri taitaa mennä! :D Ensimmäisen kohdalla kaikki on niin uutta ja jännää ja aika ei kulu millään ja sitten tulevilla kerroilla kaikki on jo tutumpaa. Mä en ole kyllä vielä edes pessyt niitä vaatteita, joita olen ostellut. Pesen sitten viimetipassa :LOL:

Myytta: Mulla kans ollut noita menkkatuntemuksia jonkun verran ja olikin ekalla pissanäytekerralla jotain bakteeria... Nyt ootan mielenkiinnolla niitä lopullisia tuloksia tästä seuraavasta näytteestä. En haluaisi turhia riskejä.

Näin taas unta, että lapsi oli syntynyt ja poikahan se taas oli unessakin. Olo siis vain vahvistuu. Miten maltan odottaa joulukuuhun? Tulee kyllä isona yllärinä, jos olisikin typykkä :LOL:
 
Moikka pitkästä aikaa! Mulla on menossa raskausviikko 19 ja olisikohan 18+5. Mua on vaivannut kun rakenneultraan on vielä 2 viikkoa ja, että mitä sieltä tulee ja onko lapsi terve ym. Ja kun raskaus alkaa näkymään ja jos lapsella onkin joku kauhea rakenteellinen vika, että olisi parempi tehdä abortti. No niin päätin sitten tilata ajan yksityiselle 4d ultraan. Ja mikä helpotus se oli...kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja siellä köllötteli pieni tyttö :):love: mikä helpotuksen kivi vierähti sydämeltä. Istukka on kohdun etuosassa, joten liikkeitä en tuu varmaa vielä ihan heti tuntemaan kun hän monottelee istukkaa ja se on aika hyvä ilmatyyny :)
Kävin tiistaina lääkärissä tästä mun unettomuudesta ja hän määräsi mut loppuviikoksi saikulle. Oli kyllä kertakaikkisen mielenkiintoinen tämä mun käynti kun rupesin ihan täysin itkemään siinä lääkärissä kun selitin tätä mun unettomuutta :barefoot: Olo alkaa helpottamaan kun ei tarvitse miettiä kellon kanssa heräämistä töihin. Oon käynyt pitkillä kävelyille koiran kanssa, uimassa ja jopa hiihtämässä. Oon nauttinut tästä kiireettömyydestä :)
 
Akkuporakoneen kuvailut kuulostaa kovin tutulle täälläkin, vaikka onkin vasta toinen, mutta hyvin todennäköisesti viimeinen.

bosch: Joo lisäraudan tarve varmaan on se n.110, kun jos alle 90 menee, ni sitte on tippa edessä. Näin mulle viime raskaudessa sanottiin neuvolassa, ku arvo oli jotain 95 ':whistle:

Papuprinsessa: Meillähän on sitte samana päivänä ru (y) monelta sulla on? Meillä 9.55. Onneksi on aamusta!

Mä oon antanu itelleni luvan ostella jo pieniä vaatteita kirpparilta, jos kiva tulee vastaan edullisesti. Oon vaatteiden suhteen kohtuu tarkka ja vaikka kirpparilla pöydät vaan notkuu vauvan vaatteista, ni aika harvoin sielä sitte mikään oikeesti kolahtaa. Yhet housut ollaan ostettu ja yks body uutena, kun lindexillä oli ota 3 maksa 2 kaikki lastenvaatteet, ni yhden käytin sitten vauvaan :)

diiduska91 ja pötkylä 15+6
 
Bosch, mulla on kans maanantaina ultra! Mulla onkin on 21+1 sillon... Jännittää kyllä jo hieman että mitä siellä näkyy, vaikka luottavainen olenkin että kaikki on kunnossa. Potkuja ainakin tulee tasaiseen tahtiin.

Mullakin alkaa oma talvitakki tekemään tiukkaa, että meneekö päälle. Kaapissa on kyllä edellisen raskauden jäljiltä äitiystakki, mutta se on kyllä niin iso etten ihan hetkeen viittis sitäkään käyttää. Pitänee tehdä kirpparikierros, josko löytyis edullisesti jotain sopivaa.

Harjotussuppareista muuten kun viimeksi neuvolassa valitin niin täti ohjeisti että pitää juoda riittävästi, että se auttaa ainakin jonkun verran. Mutta eipä tuo muuten niistä mitään sanonut, että tarviis huolestua.
 
Pitkästä aikaa taas lueskelen kuulumisia, hyvä että kaikilla menee hyvin. Ite olin noin viikko sitten neuvola lääkärissä, katottiin ultralla ja kysyin näkyykö kumpi olis tulossa niin tyttöä veikkas, itellä oli ihan poika fiilis alusta asti:D Meille se oli kuiteskin ihan se ja sama kumpi tulee pääasia että on terve ja kaikki hyvin :love: Tuntuu jotenkin että tää aika vaa junnaa paikallaan vaikka onkin vaan viikko siihen että on puolessavälisä raskautta. Onko muilla maha kasvanu kuinka paljon? tuntuu siltä että tässä raskaudessa samankokonen masu kun ekassa oli rv25 :eek:

Pumpuli 19+0
 
Mä heräsin viime yönä muutamaan kivuliaaseen supistukseen. :eek: Ensin ihmettelin, että miksi vääntää vatsaa ja kirosin jo mielessäni, että olen saanut vatsataudin kunnes tajusin, että suppareitahan ne oli. Nyt otankin täälä työpaikalla hyvin rennosti ja kuullostelen olotilaani. Muutin päiväni ns. kirjauspäiväksi eli istun koneella ja naputtelen käyntien kirjauksia. Jos tulee vielä samanmoisia tai edes lievempiä tuntemuksia niin täytyy olla neuvolaan yteydessä.. Kyllä hetken hirvitti yöllä, mutta kun rentoutui ja makoili rauhassa niin meni kyllä nopeasti ohi.. o_O

Äitiystakkiin suosittelen investoimaan. Itsellä viime raskaudessa kun joulukuussa oli LA niin ensin mietin etten osta ja puen vaan kerroksia sitten paljon päälle. Ostin kuitenkin ja hyvä ostos oli. Nyt tietty pääsen toistamiseen sitä käyttämään, mutta helpotti se kyllä silloin viimeksikin vaikkei käyttöaikaa varsinaisesti ollut kuin muutama kuukausi. Nyt pitää toki odotella, että maha vähän kasvaa, koska se on tosiaan loppuraskauden mahalle ollut sopiva. :LOL: Sellainen kiristysnyöri siinä kyllä on, että saa vähän säädeltyä..

Kaksi viikkoa rakenneultraan. Odotan sitä kyllä kovasti ja olen alkanut odotella jo sitäkin, että saisin tietää sukupuolen. Jotenkin olen alkanut toivoa poikaa, mutta saa nähdä. Näissä miehen ja oman sukuni lapsosissa kun on selkeä enemmistö tytöissä niin olishan se kiva jos tulisi muutamia poikiakin.. Omassa suvussani on veljelläni yksi poika ja miehen puolen suvussa on kaksi poikaa, muuten sitten omalla veljelläni on yksi tyttö ja miehen puolelta neljä tyttöä. Sitten tietysi meidän perheen kaksi tyttöä lisäksi. Eli seitsemän tyttöä ja kolme poikaa. Poika klaani kaipaisi vahvistusta. ;) Toki tyttö on ihan yhtä tervetullut ja helpottaisihan se siinä, että ei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita. :LOL:
 
Toivottavasti suppareita ei enää tule, Kaumi!

Tsempit tänään rakenneultraan meneville! (y) Täällä on siihen vielä kolmisen viikkoa odoteltavaa, ja aika vaan matelee. Tunnistin myös itseni tuosta Akkuporakoneen aiemmasta kuvailusta, malttamattomuus on kovin tuttua näin ensikertalaisena. :LOL: Hankintoja en tosin ole kauheasti vielä tehnyt, yksi body vasta on tarttunut mukaan. :)

Takkia mietin vielä, mulla on yksi sen mallinen pitkä talvitakki, että voisi mennäkin myös ison mahan kanssa. Toistaiseksi normitakki on mahtunut hyvin. Viikonloppuna tilasin vähän muita äitiysvaatteita netistä, erityisesti farkkuja odotan kovasti. :D

Liikkeitä tuntuu ehkä välillä, aina en tosin ole ihan varma, onko se oikeasti vauva vai vaan ilmaa mahassa :ROFLMAO: Vähän toisinaan mietityttää, onko tuolla kaikki kunnossa ja pitäisikö kuitenkin ennen rakenneultraa yrittää päästä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä.. Täällä ei vaan ole avointa neuvolaa niin kuin joillakin paikkakunnilla, mutta kaipa sinne kuitenkin pääsee, jos alkaa liikaa huolestuttaa.

fabula 17+0 (poks :love:)
 
diiduska91: Vau, kiva että en oo ainoa myöhäinen ultrailija. Meillä aika 8.30 eli aikaisin myös. Onneksi, koska viimeksi oli vasta joskus 11 aika :D Jotenkin silti kovin vaikea malttaa odottaa. Pakko se vaan on.

Pumpuli15: Aika hyvinhän tuo maha on lähtenyt kasvuun ja töissäkin jo pari sanonut "söpö masu sulla :)". Vaikea sitä olis enää piilottaa ja onneksi ei tarviikaan. Huvittaa, kun yksi työkaveri alusta asti hokenut, että "odotat tyttöä" ja nytkin tänään sanoi mun mahasta: "ihan selkeä tyttömasu!". Olen itse erimieltä, mutta sittenpä sen näkee. ;)

Me mentiin viikonloppuna jo tilaamaan yhdistelmävaunusetti. Hintaa tuli n. 340 ja mukana myös turvakaukalo jne. Oon kyllä tyytyväinen ja ihan kiva, ettei jää kaikki hankinnat loppuun. Vaikea oli vaan osata valita.

Täällä ei vielä mitään vahvoja liiketuntemuksia rv 16+4. Tänään kun istuin tässä töissä niin tuli sellainen pieni outo tunne alavatsaan.. Vähän kuin pieni puhkeava kupla tai kuin mahaan tulisi yhtäkki tyhjä kuoppa. Varmaan se heitti siellä voltin tms :D
 
Mullakin on mamalicious-toppatakki, voin kyllä suositella. Tosi lämmin on. Lisäksi siinä on sellainen vetoketjulisuke että pitäisi kyllä isonkin masun kanssa mahtua, nyt menee kiinni vielä ilman lisukettakin. En tiedä vielä tuleeko käytettyä tulevina talvina tavallisena takkina, mutta säilyyhän tuossa myös jälleenmyyntiarvo jos myydä päättää.

Eilen tuli eka kertaa naapurin tädiltä kommenttia vauvamahasta, ihan toppatakin läpi oli siis kuulemma jo nähtävissä. Enää ei salailla ei :ROFLMAO: Ja miksi pitäisikään!

Papuprinsessa on kyllä löytänyt edulliset vaunut, vau!

Arvatkaa mitä, me oltiin tänään rakenneultrassa :LOL: Huojentuneena totean että vauvalla on kaikki hyvin, rakenteet on kunnossa, sormia yhteensä kymmenen ja mitat viikkoja vastaavat. Painoa oli 300g. Sukupuolta ei kysytty, mutta reisiluuta mitattaessa olin huomaavinani ettei siellä ainakaan pippeliä näkynyt :p Mutta saattoihan se olla piilossa. Istukka on löytänyt paikkansa etuseinämästä, hieman ehkä yllättävää kun liikkeitä kuitenkin on jo tuntunut niin selvästi.

Nyt tosiaan tuntuu että tämä on sittenkin totta ja että vauva sieltä taitaa todellakin olla tulossa! Sellainen hölmö kestohymy on jähmettynyt naamalle :rolleyes:

Bosch 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kaumi
Moikka pitkästä aikaa! Käyn kyllä lukemassa joka päivä vaikka ei tulekkaan kirjoiteltua.

Mahtavaa Bosch ja rolliakka että ultrassa oli hyviä uutisia!:rolleyes:

Kiitos muuten niille jotka sillon aikanaan kommentoi lentoasiaa, helpotti! Matka on jo tehty aikaa sitten ja kaikki meni ainakin raskauden osalta hyvin! Mitä nyt aamupalalle oli aina vähän kiire kun oli niin huono olo:p

Meillä on ultra kahen viikon päästä. Pikkuhiljaa rupee olemaan aika jännittyneet oltavat. Huolissani en sinäänsä ole kun sykkeet on neuvolassa kuuluneet ja liikkeitäkin oon ollut tuntevinani silloin tällöin. Kummastuttaa vaan kun aikaisemmissa raskauksissa liikkeet on tuntuneet ns. vaimeina tai maltillisina ja vasta rakenneultran aikoihin (istukka ollut edessä). Nyt liikkeitä on mukamas ollut jo monta viikkoa ja ne tuntuu tosi vahvoilta ja teräviltä! Välillä ihan pelästyn tai saatan ähkäistä kun tuntuu/sattuu niin voimakkaasti. Liikkeet on tosi nopeita ja yksittäisiä. Nt ultrassa sanottiin että istukka olisi enemmän takan, joten jos sitten johtuisi siitä, mutta on se vaan niin kummallista:)

Mulla on yksi tosi vanha jättikokoinen toppatakki jolla oon pärjännyt aiemmat raskaudet, mutta nyt maha tulee olemaan isoin talviaikaan mitä aikaisemmin on ollut niin vähän jännittää mahtuuko se koko talven.

Me ollaan etsitty tositosi pitkään omakotitaloa ja nyt vihdoin löydettiin tarpeeksi hyvä ja päästään muuttamaan ens kuussa, jes! Siellä on vauvallekkin oma huone niin kiva päästä pitkästä aikaa sisustamaan vauvan huonetta:)

mippis 18+3
 
Kivaa kun alkaa ultrakuulumisia taas satelemaan, kytiksellä täällä kuulumisia ajatellen :sneaky:

Kiitos kaikille vinkeistä ja omien kokemusten jakamisesta, rauhoittivat mieltä! Omakannassa lukee ettei ainakaan bakteerikasvustoa löytynyt. Ottivat klamydia ja tippuritestinkin taas, vaikka mulla on otettu maaliskuussa ja halusivat alkuraskaudessakin, aina negatiivisia.. Noh parempi tarkistuttaa varuilta :ROFLMAO: Jatkan sairaslomaa töistä, koulujuttuja olen tehnyt toki. Enää alle 3 viikkoa lomailuun, sitten en ehkä kouluun menekään kamalan pitkäksi aikaa.

Mulla taitaa olla ultra vähän yli viikon päästä, alkaa jo jänskättää. Kovasti toivotaan, että kaikki hyvin ja että saataisiin sukupuoli tietää. Liikkeitä tuntunut lähes joka päivä muutaman kerran päivässä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille taas (y)
 
Jeee hyviä ultra uutisia alkaa tulemaan, onnea niistä! Ja mippikselle uudesta kodista :)

Mulle on alkanut päivittäin tulemaan harjoitus suppareita, jotenkin inhottavia vaikka ei satu tai mitään. Muistelisin että oli viimeksikin ihan jokapäiväisiä. vähän kun jotain "raskaampaa" tekee niin heti vatsa kovettuu. :cautious:

Joku oli ehtinyt isompiakin hankintoja jo tehdä ;) meillä onneksi hyvät vaunut säästössä. Turvakaukalo taitaa olla ainut isompi hankintalistalla oleva, tarvisi alkaa niihin taas pikku hiljaa perehtymään tarkemmin. Kaukalo on kuitenkin sellainen johon haluan panostaa :)

Taas on jotkut ilta jumpat menossa masussa :ROFLMAO:

Eveli90 19+5
 
Meilläkin oli tänään tosiaan rakenneultra ja mahassa oli kaikki ihan mallillaan. Koko vastasi tarkalleen edellisessä ultrassa korjattuja laskelmia, eli viikkoja on tuo 21+1. Ja toisin kuin itse etukäteen aavisteltiin, niin poikalupaus saatiin! :love: Siellä toinen piti kovaa vahtia koko ultran ajan ja hieroi käsillä naamaa, välillä näytti että peukalo meinasi mennä suuhun. Istukka oli ylhäällä ja ehkäpä sen takia liikkeet onkin tuntu enimmäkseen alhaalla. Eli nytkin kun oli jalat ylöspäin niin näkyi että potkiskeli suoraan istukkaan, eikä mulle tuntunut oikeestaan yhtään. Mutta on nuo liikkeet muutenkin aika erilaisia tällä ja esikoisella, esikoinen potki selkeemmin terävämpiä potkuja ja tämä on enemän tämmönen muljuaja ja hipeltäjä... :)

MInä kävin omia talvivaatevarastojani kaivelemassa ja löysin sieltä onnekseni talvitakin joka mahtuu päälle! Käytin sitä siis edellisessa raskaudessa tässä samassa vaiheessa, oli vaan unohtanu... Varsinainen äitiystakki odottaa sitten sitä oikeesti isoa mahaa.

Mippikselle onnea uudesta kodista!

-Trillian ja pikkuVELI-
 
Moikka pitkästä aikaa! Miulla on kirjoittelu vähän jäänyt, vaikka joka päivä teidän kuulumisia käynkin lukemassa. Omassa elämässä on ollut nyt niin kiire päällä koko ajan koulun ja harjoittelun ja töiden kanssa, ettei paljon ole ehtinyt vapaa-ajasta nauttimaan. :D

Täällä on alkanut viime sunnuntaista asti (silloin rv 17+1) tuntumaan muljahtelun ja kuplimisen sijasta selkeitä potkutteluja alavatsalla ihan päivittäin. Ruokailun jälkeen tulee jo semmosessa sarjassa niitä potkuja, ettei voi erehtyä luulemaan niitä miksikään muiksi kuin vauvan potkuiksi. :D Potkut ei kylläkään tunnu vielä maatessa tai pystyasennossa, mutta istuessa tuntuvat. Ihanaa, alkaa vihdoinkin olla varmempi ja luottavaisempi olo tän raskauden suhteen. :love:Ensimmäisen raskauden laskettu aika olisi ollut viime kuun lopussa, jos loppuun asti olisi pieni kestänyt.. :( Jospa kolmas kerta toden sanois, ja saatais mekin vihdoinkin vauva syliin asti. <3

Hankintoja oon tehnyt jo ihan reippaasti, vaatteita on useampi iso säkillinen valmiina odottamassa pesua ja viikkausta ja isompia tarvikkeita, kuten pinnasänkyä, vaunuja ym. saadaan veljen perheeltä. :) Turvakaukalo meinattiin hommata uutena. Hoitopöytää, lipastoa ym. huonekalua katsellaan vauvan huoneeseen torista käytettynä. Ei millään malttaisi odottaa, että pääsisi maalaamaan ja sisustamaan jo huonetta vauvalle!

Miulla on rakenneultra vasta 7.12, eli vielä kolmisen viikkoa odottelua. Ja miulle saa päivittää, että laskettu aika on 22.4.2017, oon elänyt koko ajan väärällä lasketulla ajalla. :ROFLMAO:

Minttumar & mini rv 17+3
 
Onnea Bosch, Rolliakka ja Trillian hyvistä ultrakuulumisista. Itsellä se on edessä ylihuomenna, alkaa jo jännittämään :ninja:

Vieläkään en osaa sanoa onko poika- vai tyttöolo. Toisaalta olen vahvasti sitä mieltä että masussa kasvaa tyttö ja kuitenkin raskaus on ollut hyvin samankaltainen kun pojasta. Ennenkin tuntemukseni on olleet väärässä, joten se otetaan mikä tulee. Ja valehtelisin kyllä jos väittäisin etten tyttöä toivoisi. Ja vaikka miten klisee onkin, pääasia että vauva olisi terve ja kaikki olisi kunnossa. Ihan yhtä rakas se pieni on, oli sitten kumpaa sukupuolta tahansa :love:
 
Kivoja (ultra)kuulumisia täällä :3

Mä oon aika helpottunut, koska sain tänään kuulla, etten jääkään vielä työttömäksi tän kuun lopussa vaan sain hieman jatkoaikaa (n. 1,5 kk). Ei siis jää lopulta kovin pitkää työttömyysaikaa ja kun soppari jatkuu kolkyt tuntisena niin sopii itselleni nyt hyvin.

Kauhee ku musta on tullut suojeleva tän mun mahan suhteen. Nykyään en halua paljoa liikkua ulkona ja muutenkin pelkään enemmän kaikkia outoja hiippaajia...

Mulla olis ru vasta 13.12. mutta malttamaton ihminen kun olen, niin varasin yksityiseltä ultra-ajan jo ensviikon maanantaille. Mulle laitettiin nii myöhänen mahdollinen ru-aika ja muutenkin viime kokemus naikkarilla oli nii peestä (nt-ultra), että meen mielellää käymää myös yksityisellä nyt :D
 
Onnea hyvistä rakenneultra uutisista :love: meillä vielä kolmisen viikkoa, että saadaan tietää onhan kaikki hyvin. :)

Takki asiaan.. me ajateltiin ostaa semmonen äitiyskantotakki minulle. Siis sellainen että, kun on vauvamasu niin se mahtuu hyvin sinne ja sitten kun vauva syntyy niin takissa on tila vauvalle, missä voi häntä sitten kantaa :barefoot:

Hankintoja ollaan jo tehty tai oikeastaan saatu. Nyt vielä läheisessä lastentarvikeliikkeessä on vaunuista 10-50% alet, joten pakko mennä hieman pälyilee. tarkoituksena kuitenkin on vasta rakenneultran jälkeen tehä isot hankinnat. :)

Oon kade teille kun liikkeet tuntuu.. mä en tunne edelleekään mitään tai sitten en vain osaa yhdistää niitä. Syränääniä tulee kuunneltua ja aina on löytyny. :love:

Oskama & pinokkio 17+4
 

Yhteistyössä