Huhtikuun hurmurit MARRASKUUSSA

Kiitos Kaumille uudesta ketjusta, löysin tämän vasta.

Onnittelut ihanista ultra kuulumisista ja talokaupoista.

Mulla on edelleen kilpirauhase liikatoiminnasta johtuen tosi heikko olo, saikulla olen joutunut olemaan paljon, Pulssi hakkaa 130 ihan pienissä askarissa ja olen oksennellut ja kerran pyörryinkin. Paino on tippunut ja vatsa ei ole juuri kasvanut eikä liikkeitä tunnu. Pitikin käydä ihan sitä varten terkkarilla, että kuulin sydänäänet, onneksi kaikki hyvin <3
Ru on ensi kuun alussa, sitä innolla odotellaan, muuten mennään päivä kerrallaan. Mitään hankintoja en ole tehnyt, mutta mun parhaat ystävät osti vauvalle vaunut <3
Hyviä vointeja kaikille!

Pippuri 17+4
 
Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

(päivitetty 26.10.2016)

26.3.

Trillian / 33 / OYS / 2. lapsi poikalupaus

1.4.
tinjuska / 24 / KAKS / 2. lapsi
Tipsu / 29 / TAYS / 4. lapsi
mansikkavene / 25 / KOS / 1. lapsi
Akkuporakone / 34 / - / 3. lapsi

2.4.
elluka / 25 / TAYS / 2. lapsi
-Käpy- / 31 / HUS / 2. lapsi

3.4.
Mollama / 22 / HYKS / 1. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2. lapsi

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / TAYS / 4. lapsi
poppana92 / 24 / KOKS/ 1. lapsi
Ellie_88 / 28 / SEKS / 2. lapsi
Kakaduu / 38 / OYS / 2. lapsi / tyttöolo / poikalupaus

5.4.
Crabapple / 26 / TAYS / 2. lapsi
Snowmamma82 / 34 / OYS / 4. lapsi
Eveli90 / 25 / TYKS / 2. lapsi

6.4.
Anna_85 / 30 / K-SKS / 2. lapsi
Kipitii / 27 / OYS / 2. lapsi
Karpalo2017/ 27 / LKS / 3.lapsi
Tikru4 / 36 / JS / 4. lapsi

7.4.
tina_hki / 31 / - / 1. lapsi / tyttöolo
rolliakka82 / - / - / 1. lapsi
Joiku / 35 / P-HKS / 2. lapsi

8.4.
Avantasia / 30 / K-SKS / 4. lapsi / tyttöolo
koovee88 / 28 / - / 3. lapsi
Muikeroinen / 19 / OAS / 1. lapsi / poikaolo
Kaumi / 31 / K-HKS / 2. lapsi
Myytta / 24 / JS / 1. lapsi

9.4.
m.a.m / 30 / HUS / 1. lapsi
Orvokki_ / 25 / - / 1. lapsi
Bosch / 30 / KOS / 2. lapsi

10.4.

pumpuli15 / - / - / 2. lapsi
Äitineljälle81 / - / TYKS / 5. lapsi
Hipppu / 29 / K-SKS / 1. lapsi

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
suselii / 23 / K-SKS / 1. lapsi
rriude / 25 / KYS / 1. lapsi

12.4.
Madddde / 27 / TAYS / 1. lapsi
haave31 / 34 / TAYS / 3. lapsi
ailein / 29 / HYS / 2. lapsi
huhtikuinen2017 / 37 / KOS ? / 1. lapsi

13.4.

CaiMike / 34.v / KHKS / 5. lapsi

14.4.
anskubansku81 / P-HKS / 2. lapsi
elanor85 / 31 / TAYS / 2. lapsi
mippis / 29 / K-SKS / 3. lapsi
Korhis / 28 / KYS / 1. lapsi
aurora* / 33 / HUS / 2. lapsi

15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi
krrrstaa / 23 / NKL / 3. lapsi
norbba / 28 / JS / 2. lapsi
Viiu / 35 / KOS / 2. lapsi

16.4.

Sniff / 36 / HUS / 3. lapsi
isabel 32 / 31 / KOS / 2. lapsi
TatjanaL / 28 / MKS / 2. lapsi

17.4.
vauvaonnea / 30 / TYKS / 2. lapsi
Heliaana / 28 / HYS / 2. lapsi
Tinttimaija / 27 / TYKS / 4. lapsi
Noai / 28 / SATKS / 2. lapsi
Lykky / - / TAYS / 2. lapsi
Vupsu / 32 / TAYS / 2. lapsi
Marilliini / 31 / OYS / 3. lapsi
Norppuli / 37 / Hki / 1. lapsi

18.4.

Jaanel / 26 / JS / 3. lapsi
kapinakeiju / 20 / JS / 1. lapsi

19.4.
Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
Ataraksia / 28 / K-SKS / 3. lapsi
Jen81 / 34 / KOS(/NKL) / 3. lapsi
Lumirinsessa / 20 / KAKS / 1. lapsi

20.4.

Friid / 31 / JS / 1. lapsi

21.4.
oskama / 21 / KOS(/H) / 1. lapsi / poikaolo
Emelie85 / 31 / HYS / 3. lapsi
Jose85 / 31 / KYS / 3. lapsi
Syssy^^ / 29 / TAYS / 2. lapsi
Pippuri-83 / 33 / - / 3. lapsi

22.4.

minttumar / 21 / P-KKS / 1. lapsi / poikaolo

23.4.

kamno / 27 / TYKS / 1. lapsi
Nelisa / 25 / TYKS / 5. lapsi
mindalyn / 27 / - / 2. lapsi

24.4.
AnnuLiisa / 29 / TAYS / 3. lapsi
fabula / 30 / - / 1. lapsi

25.4.

Haidih / 32 / HYS / 4. lapsi
vauvatoiveilija / 24 / P-HKS / 2. lapsi
milli06 / 35 / OYS / 2. lapsi

26.4.
Marrasmassu 32 / LKS / 4. lapsi
Toffeetyttö / 36 / TAYS / 2. lapsi

27.4.

Hymynaama95 / 20 / JS / 1. lapsi
Irina79 / -/ HYS / 4. lapsi
Röllineito / 29 / OYS / 5. lapsi
Pichar / - / JS ? / 1. synnytys, kaksoset
papurinsessa / 23 / KOS / 1. lapsi / poikaolo

28.4.

pion1 / 27 / 2. lapsi
Nalat-84 / 31 / PHKS / 2. lapsi


29.4.
tinzu83 / 33 / TYKS / 5. lapsi

30.4.

diiduska91 / 24 / PHKS / 2. lapsi / tyttöolo
minea79 / 37 / JS / 2. lapsi

*** yht. 96 odottajaa ***

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

(päivitetty 26.10.2016)

26.3.

Trillian / 33 / OYS / 2. lapsi poikalupaus

1.4.
tinjuska / 24 / KAKS / 2. lapsi
Tipsu / 29 / TAYS / 4. lapsi
mansikkavene / 25 / KOS / 1. lapsi
Akkuporakone / 34 / - / 3. lapsi

2.4.
elluka / 25 / TAYS / 2. lapsi
-Käpy- / 31 / HUS / 2. lapsi

3.4.
Mollama / 22 / HYKS / 1. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2. lapsi

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / TAYS / 4. lapsi
poppana92 / 24 / KOKS/ 1. lapsi
Ellie_88 / 28 / SEKS / 2. lapsi
Kakaduu / 38 / OYS / 2. lapsi / tyttöolo / poikalupaus

5.4.
Crabapple / 26 / TAYS / 2. lapsi
Snowmamma82 / 34 / OYS / 4. lapsi
Eveli90 / 25 / TYKS / 2. lapsi

6.4.
Anna_85 / 30 / K-SKS / 2. lapsi
Kipitii / 27 / OYS / 2. lapsi
Karpalo2017/ 27 / LKS / 3.lapsi
Tikru4 / 36 / JS / 4. lapsi

7.4.
tina_hki / 31 / - / 1. lapsi / tyttöolo
rolliakka82 / - / - / 1. lapsi
Joiku / 35 / P-HKS / 2. lapsi

8.4.
Avantasia / 30 / K-SKS / 4. lapsi / tyttöolo
koovee88 / 28 / - / 3. lapsi
Muikeroinen / 19 / OAS / 1. lapsi / poikaolo
Kaumi / 31 / K-HKS / 2. lapsi
Myytta / 24 / JS / 1. lapsi

9.4.
m.a.m / 30 / HUS / 1. lapsi
Orvokki_ / 25 / - / 1. lapsi
Bosch / 30 / KOS / 2. lapsi

10.4.

pumpuli15 / - / - / 2. lapsi
Äitineljälle81 / - / TYKS / 5. lapsi
Hipppu / 29 / K-SKS / 1. lapsi

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
suselii / 23 / K-SKS / 1. lapsi
rriude / 25 / KYS / 1. lapsi

12.4.
Madddde / 27 / TAYS / 1. lapsi
haave31 / 34 / TAYS / 3. lapsi
ailein / 29 / HYS / 2. lapsi
huhtikuinen2017 / 37 / KOS ? / 1. lapsi

13.4.

CaiMike / 34.v / KHKS / 5. lapsi

14.4.
anskubansku81 / P-HKS / 2. lapsi
elanor85 / 31 / TAYS / 2. lapsi
mippis / 29 / K-SKS / 3. lapsi
Korhis / 28 / KYS / 1. lapsi
aurora* / 33 / HUS / 2. lapsi

15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi
krrrstaa / 23 / NKL / 3. lapsi
norbba / 28 / JS / 2. lapsi
Viiu / 35 / KOS / 2. lapsi

16.4.

Sniff / 36 / HUS / 3. lapsi
isabel 32 / 31 / KOS / 2. lapsi
TatjanaL / 28 / MKS / 2. lapsi

17.4.
vauvaonnea / 30 / TYKS / 2. lapsi
Heliaana / 28 / HYS / 2. lapsi
Tinttimaija / 27 / TYKS / 4. lapsi
Noai / 28 / SATKS / 2. lapsi
Lykky / - / TAYS / 2. lapsi
Vupsu / 32 / TAYS / 2. lapsi
Marilliini / 31 / OYS / 3. lapsi
Norppuli / 37 / Hki / 1. lapsi

18.4.

Jaanel / 26 / JS / 3. lapsi
kapinakeiju / 20 / JS / 1. lapsi

19.4.
Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
Ataraksia / 28 / K-SKS / 3. lapsi
Jen81 / 34 / KOS(/NKL) / 3. lapsi
Lumirinsessa / 20 / KAKS / 1. lapsi

20.4.

Friid / 31 / JS / 1. lapsi

21.4.
oskama / 21 / KOS(/H) / 1. lapsi / poikaolo
Emelie85 / 31 / HYS / 3. lapsi
Jose85 / 31 / KYS / 3. lapsi
Syssy^^ / 29 / TAYS / 2. lapsi
Pippuri-83 / 33 / - / 3. lapsi

22.4.

minttumar / 21 / P-KKS / 1. lapsi / poikaolo

23.4.

kamno / 27 / TYKS / 1. lapsi
Nelisa / 25 / TYKS / 5. lapsi
mindalyn / 27 / - / 2. lapsi

24.4.
AnnuLiisa / 29 / TAYS / 3. lapsi
fabula / 30 / - / 1. lapsi

25.4.

Haidih / 32 / HYS / 4. lapsi
vauvatoiveilija / 24 / P-HKS / 2. lapsi
milli06 / 35 / OYS / 2. lapsi

26.4.
Marrasmassu 32 / LKS / 4. lapsi
Toffeetyttö / 36 / TAYS / 2. lapsi

27.4.

Hymynaama95 / 20 / JS / 1. lapsi
Irina79 / -/ HYS / 4. lapsi
Röllineito / 29 / OYS / 5. lapsi
Pichar / - / JS ? / 1. synnytys, kaksoset
papurinsessa / 23 / KOS / 1. lapsi / poikaolo

28.4.

pion1 / 27 / 2. lapsi
Nalat-84 / 31 / PHKS / 2. lapsi


29.4.
tinzu83 / 33 / TYKS / 5. lapsi

30.4.

diiduska91 / 24 / PHKS / 2. lapsi / tyttöolo
minea79 / 37 / JS / 2. lapsi

*** yht. 96 odottajaa ***

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Heippa kaikille!

Meillä oli tänään rakenneultra. Pienellä oli kaikki hyvin ja meille tulee POIKA :) Tyttöolo oli minulla vahvana, pieleen meni :D . Mutta aivan järjettömän onnellinen olen. Ja päivä päivältä pieni vahvistuu ja liikkeet tuntuvat paremmin <3
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa. Siellä se pieni ihminen imi masussa omaa peukaloaan :love:. Myös liikkeitä on nyt tuntunut monta kertaa päivässä. Miehen veikkaus sukupuolesta meni väärin, ja minun arvaukseni osui oikeaan, eli sukupuolikin selvisi. Sovimme kuitenkin, että se pidetään salaisuutena muita siihen asti kun vauva syntyy :X3:.
 
Mäkin haluisin tollasen äitiyskantotakin. En vaan tiedä raaskinko ostaa...:rolleyes:

Mä olen täälä pohtinut, että ottaakko äitiyspakkaus vai raha. Järjellä jos ajattelee niin raha, koska vauvanvaatetta meillä on runsaasti.. Tietysti äitiyspakkauksen vaatteet on aika neutraaleja jos tuleekin poika ja omalla tavallaan se äitiyspakkauksen haku ja purku ja pesu on yksi osa raskautta ja vauvantuloon valmistautumista. Tuntuu tommonen raha niin kylmältä. Vaikka sillä voisi ostaa sitten just sitä mitä tarvii... Mitä te meinaatte tehdä?

Maha on pullahtanut oikeen kunnolla esiin. Enään ei jää kyllä mitään epäilyksiä siitä olenko raskaana vai lihava. :D Saa nähdä kuinka iso masu tällä kertaa tulee. Viimeksi mentiin lähellä yläkäyrää...

Onnea ihanista ultrakuulumisista! (y) Meillä on ensi viikon perjantaina ultra.. Nyt aika kuluu hitaasti. Ylläri. Heti kun on jotain kivaa tiedossa niin aika matelee.. :p
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Sen verran lisään vielä, että olen aivan pihalla kenelle on tullut päivitettävää tonne listaan. Olen kertaalleen sitä päivittänyt, mutta nyt näyttää, että ne ei ole tallentuneet. Olin menossa laittamaan tina_hki:n poikalupausta tonne alun listaan. Voisitteko laittaa uudelleen kenen tietoja täytyy päivittää sillain korostetusti vaikka jollain värillä, että löytäisin ne. Kiitos!
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumista :)

Äitiystakista, mä ostin käytettynä torista jonkun hm:n. Viimeks oli samanlainen, mutta sen myin vuosi sitten, ku vei muka niin paljon tilaa. Tyhmä minä (n) on se kyllä aika iso, varsinkin mahan kohdalta, mutta pakko käyttää kun omat ei mahdu päälle. Varsinainen kaljaasi :LOL:

Äitiyspakkausta me ei oteta tällä(kään) kertaa. Ostan sitte kirppareilta ne äp:n vaatteet mitä koen mieluisiksi, mutta suurin osa niistä ei kolahda. Oishan se kiva saada sellanen laatikko täynnä vauvanvaatteita ja tavaroita, mutta vaatteita tykkään iteki ommella, ni ois ehkä vähän tarpeettomia. Viimeksi ostettiin muistaakseni vauvalle sänky ja osa turvakaukalosta sillä rahalla :)

Rakenneultraan vielä 4viikkoa, ens viikolla neuvola :) liikkeitä tuntuu vaimeesti, mutta päivittäin (y)

Mulle voi päivittää iäks 25v, tänään vietetään mun synttäreitä :barefoot:

diiduska91 ja pötkylä 16+4
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista, ja synttärionnittelut Diiduskalle! :)

Me otetaan äitiyspakkaus, kun on esikoinen tulossa ja siinä saa niin paljon hyödyllistä tavaraa. Varmaan aika todennäköistä saada vielä tämän vuoden versio, jos tämän vuoden lopussa tai ihan alkuvuodesta tilaa. Tai voihan sitä taktikoida ja jättää tilaamisen hiukan myöhemmäksi, jos ensi vuoden pakkaus näyttää kivemmalta. ;) Koskakohan uusi versio muuten julkaistaan?

Mulle sanottiin tänään, ettei mahaa vielä huomaa, mutta itse olen kyllä ihan eri mieltä. :LOL: Joissain tilanteissa se alkaa tulla jopa tielle, niinkuin jos yrittää ulkovaatteissa kumartua sitomaan kengännauhoja... Pientä möyrintää tuntuu mahassa silloin tällöin, selvempiä ja säännöllisempiä liikkeitä odottelen kovasti. :)

fabula 17+3
 
Mulle voi päivittää iäksi 34 ja poikalupaus.

Mä oon aatellu ottaa äitiyspakkauksen, kun esikoisen jäljiltä on aika vähän pienimpiä vaatteita oottamassa. Suurimman osan oon laittanu kiertoon ja säästäny vaan ihanimmat... Sikäli hyvä että nyt on tulossa toinen poika ni saa ne kaikki nyt uudelleen käyttöön! Ja mä oon kyllä tykänny noista pakkauksen vaatteista, hyviä perusvaatteita ja ihan kivoja kuoseja/värejä on joka vuosi ollu mitä nyt oon kattellu. Mutta makunsa tietty kullakin! :)

Neuvola oli taas eilen, kaikki kunnossa, mitä nyt Hb laahaa edelleen alle sadan. Aika harvoinhan noita on kun tammikuulle asti käyntejä on vaan kerran kuussa. Mutta toisaalta eipä mulla nyt mitään tarvetta ole useamminkaan päästä, eri asia sitten jos ois jotain ongelmaa raskauden kanssa. Mulla vielä ultrat on sattunu ihan perusneuvoloitten lähelle ni tulee tosiaan aina se kuukauden väli ilman mitään.
 
Huomenna on vihdoin puoliväli eli 20+0 :love: ja ens viikolla ultra.
Liikkeitä on alkanut tuntumaan jo reilusti ja tuntuu ilmeisesti ulkopuolelle kun koira pakenee sylistä jos pikkuinen alkaa pyörimään ja muljumaan. haistelee vaan ja katsoo epäluuloisena vatsaa :D ja toki omaan käteen tuntuu kyllä jos vatsalla pitää ja vauva potkii.
Vessahätä vaivaa valitettavan usein yöllä ja autoon kun pääsee niin tuntuu että tulee samantien hätä. parin viikon päästä espanjan lämpöön, vähän vaan stressaa se syöminen että mitä uskaltaa syödä. maalaisjärjellä toki pääsee pitkälle ;)
 
Kiva kun jaatte noita ultrakuulumisia muille :love: Niitä on kiva lueskella.

Itse tunsin siis jo pari päivää sitten ensimmäisen potkun ja muuten ollut aika hiljaista masussa. Maha kyllä kasvaa joka päivä ja vaatteet käy pieniksi. Tuli taas osteltua mammavaatteita eilen :D

Mulla on tullut sellainen uusi "juttu", että herään jokainen yö monta kertaa ihan itsestään.. Ehkä noin 3-6 kertaa. En herää vessahätään tms. vaan ihan muuten vaan. Olen ollut sen takia todella väsynyt ja tuntuu, että nukun koiranunta. 17. raskausviikon lopussa alkoi päivisin jatkuva vessahätä ja jano.

Menen ensiviikon maanantaina sinne yksityiselle ultraan ja myös se jännittää kamalasti. Näin viimeyönäkin unia, jossa olin ultrassa ja kätilö arpoi "poika, eiku tyttö, eiku poika, eiku tyttö" jne :D
 
Bläääh..... Oon kaahlannu ihan hirveen määrä nettisivuja etsiessäni kivoja pojannimiä, eikä oikeen mikään innosta! Kaahlasin jopa läpi väestörekisterikeskuksen nimilistan, jossa on KAIKKI elossa olevien Suomen kansalaisten ensimmäiset etunimet, joita on vähintään 10 kpl. Ja oli muuten pitkä lista! (Löytyy täältä, jos jota kuta kiinnostaa: https://www.avoindata.fi/data/fi/dataset/none ) Esikoisen nimi kun keksittiin niin se iski heti ja samaa tunnetta odotellaan. Yksi vähän muita mieluisampi olisi, mutta mies ei siitä oikein tykännyt. Tosin onhan tätä aikaa vielä vaikka kuinka, saattaahan se lämmetä vielä... ;) Mutta jotenkin tyttöjen nimiä ois paljon kivempia, ja yksihän meillä olis tosiaan ollu jo aika lailla valittuna, mutta minkäs teet!

Ja toinen valituksen aiha: mulla on ollu yskä jo varmaan kolme viikkoa. Muita flunssan oireita ei juurikaan ole, mutta ihan koko ajan yskittää ja limaa irtoaa kurkusta jatkuvasti. Todella rasittavaa. Joudun töissäkin puhumana paljon ni ei auta asiaa sekään. Nyt vielä tänä iltana tuo yskiminen on alkanu sattua alamahaan, kun koko ajan tulee repivää liikettä. Pitää muistaa tukea kädella aina ennen ku alkaa yskimään. Mikä lie revähdys...
 
Mulla vauvamaha vähän pömpähti heti alussa (turvotusta?), niin että joutui peitellä, mutta nyt on pömpähtänyt ihan kunnolla ettei tarvitse arvailla. Paljon helpompi pukeutua kun voi reilusti antaa olla. Mammavaatteita ostin ison pompsin käytettynä. Hyvä tuuri; halpoja ja tosi hyviä. Vaikka onkin kyse vain muutamasta kuukaudesta, niin on helpompi kun on oikeasti sopivia vaatteita ja tarpeeksi!

Vauvalle on tullut kirppikseltä ostettua jo pieni laatikollinen vaatteita. Meillä toinen tulossa, mutta en voi vastustaa! Eikä juuri mitään ole edelliseltä säästetty. Nyt on kuitenkin helpompi ostella kun tietää paremmin mitä tarvii ja tulee käytettyä. Viimeksi turhia hankintoja oli ainakin imetystyyny, pinnasänky, tutit ja tuttipullot. Mutta vois jollekin toiselle olla ihan tarpeellisia, että vaikeaa se on kun ekaa oottaa :D Rintapumpunkin jo ostin, kun sattui vastaan samanlainen kuin edellisellä kerralla. Hyväksi todettu. Vaunut on onneksi tallessa. Turvakaukalo ainakin ostoslistalla. Viimekerran suosikkeja oli mm. ruskovillan silkkivillaiset bodyt ja monet merinovillaiset tuotteet. Niitä haluaisin myös. Niissä oli helppo pitää lämmöt tasaisena ja ihanan tuntuisia iholla. Ruskovillan pitkälahkeiset villavaippahousut oli tosi kätevät! Siis ihan tavallisen vaipankin kanssa, mutta ne piti nukkuessa kaikki ohivuodot paikoillaan. Ihan kiva kun vaavi nukkui meidän vieressä, eikä tarvinnut yöllä ruveta lakanoita vaihtamaan. Ruskovillan villainen hoitoalustakin on vielä tallessa kun on käynyt myös pulkassa pepun lämmittimenä. Tykkäsin tosi paljon siitä! Köllöttelyalustana muutenkin. Yllättävä suokkari oli kapalovaate. Ruskovillan sekin, mikä mainos tästä oikein tuli :LOL: En kapaloinut vauvaa, mutta siinä oli pikkuista helppo kanniskella ja kevyeksi peitoksikin kävi.

Äitiyspakkauksen otan ehkä rahana. Ihan hyviä ja kivoja juttuja siinä olisi, mutta pakko ajatella nyt rahan kannalta.

Sama kuin Papuprinsella ja nukun huonosti. Paljon heräilyä ja niin oli viimeksikin. Ja nivuset vieläkin hellänä.

Ens viikolla rakenneultra :)

Ihanaa viikonloppua kaikille ja tsemppejä kaikkiin vaivoihin ja vastuksiin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Ihan älytön ajatus että täälläkin ollaan huomenna jo puolivälissä! Mihin tämä aika menee? Ja toisaalta kuitenkin pitkä aika vielä huhtikuuhun. Mulla on alkanut nyt sellainen päänsisäinen prosessi, että mikä kaikki tuleekaan muuttumaan kun uusi vauva tulee taloon. Eilenkin juuri mietin että elämä on tällaisenaan aika mukavaa ja helppoa, ollaankohan me ihan pöljiä kun ehdoin tahdoin hankitaan vauva tähän pakkaa sekoittamaan :rolleyes: Yhtään kun ei voi vielä edes arvella että miten tuo isoveli asiaan suhtautuu..

Oma suhde uuteen vauvaan on alkanut nyt vahvistua kun liikkeet on jo vahvoja ja tuntuvat usein. Niinhän sitä sanotaan että ei se rakkaus puolitu, se tuplaantuu :love: Liki päivittäin tulee mieleen että miten onnekas sitä onkaan. Kaikki muut haaveet on aina olleet toissijaisia, tärkeintä on aina ollut lasten saaminen. Maailma alkaa olla siinä suhteessa valmis!

Hyvää ja paksua viikonloppua mammat :LOL:
Bosch 19+6
 
Puoliväli saapui :love: tunnen liikkeitä nyt päivittäin. Ens viikolla meilläkin rakenneultra. Kävin ylimääräisessä ultrassa neuvolassa, halusivat tarkistaa paikat, sydänäänet kuunneltiin ja ultralla varmistettiin, että kaikki on hyvin supistuksista huolimatta. Siellä meidän pikkanen oli päiväunilla, jalat ristissä niin ei edes päässyt salaa mieheltä kurkkaamaan kumpi tulossa :whistle: töihin ei varmaankaan ole vielä asiaa, kun pitkiä aikoja seisominen aiheuttaa kamalaa huimausta ja suppareita.

Ihanaa viikonloppua kaikille :X3:
 
Onko kukaan miettinyt äitiyslomalle jäämistä jo aikaisemmink uin se 31 päivää? Kelan sivuilla taisi olla, että 31-50 päivää ennen voi jäädä. Tiedän, että se on sitten sieltä toisesta päästä lyhyempi. Jotkun on sanonut mulle, että ei missään nimessä kannata jäädä aikaisemmin, että saikkua vaan hakee sitten. Ite oon vaan aika huono hakemaa saikkua. (n)
 
Vihdoin se ultra on ensi viikolla! :D Heti keskiviikko aamulla. Hui :ROFLMAO:

Näillä näkymin en ole ajatellut jäädä aikaisemmin äippä lomalle.. muistanko ihan väärin, että siihen piti olla jokin syy jos meinaa sen 50 päivää ennen laskettua jäädä? Voi kyllä olla että on ihan väärä muistikuva :D Todennäköisesti jään jo nyt kuitenkin työttömäksi kotiin, ellei uutta työtä löydy vielä muutamaksi kuukaudeksi... :unsure:

Esikoisen äitiyspakkauksesta on ne kaikki tarpeellisimmat säästössä joten nyt ajateltiin ottaa se rahana. Saa sitten vaikka osan uudesta turvakaukalosta kustannettua sillä summalla, niiden hinta kuitenkin taisi olla toista sataa telakan kanssa. Vaikka ihanaahan olisi penkoa sitä pakkausta, mutta niistä vaatteista jäi osa tosi vähälle käytölle.

Eveli90 öööö oliko se nyt jo 20+4 :ROFLMAO:
 
Pitkästä aikaa linjoilla! :) Kivoja kuulumisia monilla, ja ensi viikolla saadaankin taas monia ultrauutisia lisää.

Täällä elellään seesteistä keskiraskauden aikaa, ainoana vaivana lievät liitoskivut etupuolella häpyluun tuntumassa. Niistä viis, koska mä oon ihan vaaleanpunaisessa kuplassa. :love: Käytiin tällä viikolla yksityisellä 3D/4D-ultrassa ja saatiin kuulla että tyttö on tulossa. Olen tosi onnellinen, esikoinen meillä on poika ja tämä todennäköisesti viimeinen lapsi meille eli nyt saisimme molemmat. (y)

Muutoinkin rakenteet vaikuttivat terveiltä. 4D-kuvaa emme saaneet, sillä istukka oli etuseinässä ja esti hyvät kuvat aika tehokkaasti. Mukava ultraaja lupasi ilmaisen uuden käynnin parin kuukauden päästä, jolloin maha jo sen verran isompi, että näkee sivustakin. Kivaa päästä kurkkaamaan vauvaa vielä ylimääräisen kerran! :rolleyes: Ultraaja totesi myös, että tuota etupuoleisen istukan paikkaa pitää seurailla - jos tulee kohdunsuun eteen, niin edessä on suunniteltu sektio..

Mulle voipi päivittää siis tyttölupauksen ja LA 14.4.

Norbba ja tyttö 19+2
 
Mäkin olen miettinyt äitiysloman aloittamista aiemmin, mun käsittääkseni siihen ei tarvitse olla mitään syytä vaan ihan itse voi valita, milloin aloittaa tuolla välillä 30-50 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Kelan sivuilla on sellainen laskuri, joka ilmoittaa, milloin voi aikaisintaan ja viimeistään jäädä. Tavallaanhan tosiaan olisi fiksua olla "tuhlaamatta" äippälomapäiviä ennen kuin vauva syntyy, mutta itsekin olen huono ottamaan saikkua. :cautious: No, onhan tässä vielä aikaa miettiä.

Täällä muuten myös sama kuin Papurinsessalla ja Kakaduulla, eli heräilen yöllä useita kertoja ilman mitään varsinaista syytä. Ärsyttävää varsinkin, kun välillä on tosi vaikeaa saada unenpäästä uudelleen kiinni.. Mutta kai tääkin on sitä vauvan tuloon valmistautumista! :LOL:

fabula 17+6
 
Muistan esikoista oottaessa myös miettineeni tuota loman aikaistamista, mutta loppupeleissä jakoin töissä tosi hyvin loppuun asti. Itse asiassa niin hyvin että tällä kertaa mietin pitäiskö jatkaa töitä vielä pidemmälle... :D Mutta enköhän mää alota sen loman ihan oletuspäivänä. Ja tosiaan jos tarvis on niin sairaslomaa voi hakea lyhyellä varoitusajalla. Kun eikös se loman aloituspäivä pidä ilmottaa jo niin hyvissä ajoin, että vaikea voi olla arvioida sitä omaa tulevaa jaksamista. Toki riippuu työstäkin, mutta työnantajalta voi myös pyytää helpompia työtehtäviä, jos on liian raskasta.

Mä sain tänään kaverilta muovikassillisen pikkusia vaatteita, ihana oli käydä niitä läpi! Ja kaverilta ois kaukalo tulossa, niin eipä tässä juuri mitään isompaa hankittavaa sitten enää olekaan. Joko kohta on kevät?? ;)
 

Yhteistyössä