Huhtikuun hurmurit MARRASKUUSSA

Akkuporakone Joo, näin itsekin ajattelin, ettei varmaan ehdi tulla :( Oli siellä joitain aika kivoja, mutta aika poikamaisia vaatteita tosiaan :D Otan sen silti mieluummin, koska mukana kaikkea tarpeellista ja se laatikko sängyksi. Ja jos poika tulisi, niin sittenhän se vasta hyvä olisikin

Tänään oon menossa yksityiselle ultraan rv 17+4 ja jonkun verran jo jännittää! Äiti on myös tulossa mukaan ja hän vasta onkin täpinöissään. Jännää myös, että näkyykö siellä vielä sukupuolta vai ei.

Tänään tuli myös suurena yllätyksenä, että sainkin työsuhteen, joka jatkuu vielä äitiysloman alkuun saakka. On kuitenkin 30 h viikossa, joten sitä jaksaa hyvin raskaanakin. On niin reilu pomo, kun saikin järkättyä jatkoa vielä :) Ei tarttee miettiä sittenkää työkkäriasioita.

Ja unettomuus jatkuu. Eilen taisin tuntea välillä myllerrystä alavatsalla ja olin iloinen. Ihanaa, kun raskaus alkaa konkretisoitua. Työkaverit sanoo, että tuot sitten vauvan näytille vaikka mun työsuhde tosiaa täällä päättyy maaliskuussa. :D

Niin ja varattiin matka tammikuulle. Vähän jännittää lentäminen rv 26-27, mutta eiköhän se hyvin mene. Inhotti kun netissä jotkut puhuu ällöksyen, jos joku on raskaana ison mahan kanssa bikineillä, mutta itse ajattelin ainakin lomalla olla biksuissa rannalla. Ällöksykööt muut jos ällöksyy.
 
Nyt pitäisi olla aika hyvin päivitetty tuo aloitusteksti.

Pieniä potkuja jo kivasti tuntuu. :love: Perjantaina on ultra. Aika kuluu HITAASTI. Meillä on myös sunnuntaina taaperon 2v. juhlat vaikka virallinen päivä onkin vasta joulukuussa. Tunteikas viikonloppu tiedossa. :rolleyes:

Puoliväli tuli täyteen lauantaina. Sitä kun miettii niin aika menee ihan siivillä.. :LOL:

Mulla on kans tullu toi koiranunen nukkuminen. Heräilen jatkuvasti yöllä ilman mitään syytä ja näen hyvin todentuntuisia unia. Viime yönä mua jahtasi karhu. :eek:

Mulla ei ole vielä selvinnyt mitään työsuhteen jatkosta. Asiakkaita olis tulossa jo tammikuussa ja sinne on väkisinkin suunniteltu joitain käyntejä siinä toivossa, että sopimukseen tulee jatkoa. Saa nähdä miten käy.. Eipä kyllä kukaan tiedä miten nää työt tehdään jos ei jatku. Tarve on, mutta se on eri asia miten pomot sen näkee. :p
 
Ihan älytön ajatus että täälläkin ollaan huomenna jo puolivälissä! Mihin tämä aika menee? Ja toisaalta kuitenkin pitkä aika vielä huhtikuuhun. Mulla on alkanut nyt sellainen päänsisäinen prosessi, että mikä kaikki tuleekaan muuttumaan kun uusi vauva tulee taloon. Eilenkin juuri mietin että elämä on tällaisenaan aika mukavaa ja helppoa, ollaankohan me ihan pöljiä kun ehdoin tahdoin hankitaan vauva tähän pakkaa sekoittamaan :rolleyes: Yhtään kun ei voi vielä edes arvella että miten tuo isoveli asiaan suhtautuu..
Tuo pohdinta oli kuin minun suustani. Isommat lapset täyttävät keväällä 8v ja 6v. Eihän tässä ollut mitään järkeä lähteä uudelleen vauvarumbaan, kun juuri pääsee vähän helpommalla... Noh, tämä vaan taitaa olla niitä asioita joissa järjellä ei ole mitään virkaa, vaan mennään tunteella.

Onnea Papurinsessa työsopimuksen jatkosta! Ja jos jotakuta ällöttää vauvamaha bikineissä niin kääntäköön katseensa pois! Kyllä se vauvamaha on kauniimpaa katsottavaa kun vaikka +150 kg ukonrohjo aurinkotuolissa makaamassa ja olutta kiskomassa...
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Äitiysvapaan aloitus varhennetusti alkaa ainakin täällä. Olen ollut paljon sairauslomalla koko raskauden ajan (yli 30 päivää mennyt varmasti rikki jo) ja olen varma, että työtehtäväni suorittaminen ei ole enää mahdollista loppuraskaudesta, kun se teettää nytkin jo erinäisiä ongelmia.

Työssäni kävelen kelissä kuin (tai pitäisi kävellä) yli 6h (työaika 7,75 - tauot), muutamien minuuttien pysähdyksiä lukuunottamatta; erilaisilla alustoilla, voi olla liukasta, auraamatonta jnejne. Työnantajalla ei ole tarjota minulle kunnollista vuorellista talvitakkia ja koska virkani on määräaikainen, tuskin tarvitsee uudesta haaveilla. Olen käyttänyt mieheni takkia töissä... Lisäksi kohtaan työssäni päivittäin vihaisia ja välillä myös aidosti uhkaavasti käyttäytyviä asiakkaita, paineensietokykyni heidän kanssaan on laskenut selkeästi raskauden myötä. Itku tulisi herkästi tilanteen jälkeen, erityisesti jos fyysinen uhkan tunne on ollut olemassa. Huoh. Odotan äitiysvapaatani todella paljon.

Ilokseni huomasin, että kumpu on pompsahtanut esiin! Voisi kuvitella, että nyt on jo aikakin kun 20+! mutta kuluneen viikonlopun aikana sen vasta oikein tajusi :)

Perjantaina rakenneultraaaan, odotan sitäkin paljon.

SYPE-poli aikaa kaipailen taas, sellainen uusi on luvassa tammikuulle. Alkaa tulla taas hiipivä, eikä edes niin hiipivä kauhunsekainen ahdistus synnytyksestä, et pois alta.... Ensimmäinen kerta rauhoitti mielen hetkeksi, nyt varmaan kasvava ja äkkiä esiin tullut maha sekä sikiön aktiiviset liikkeet aiheuttavat uuden käsittelykynnyksen.
 
Täällä myös unet huonontunut ja aika usein tulee nähtyä painajaisia :unsure: Viime yönäkin olin jossain kellarissa mikä alkoi täyttyä vedellä ja ovi oli lukossa. Tuntuu että tulee paniikkikohtauksia uniin mutta en herää niihin kuitenkaan.
Ylihuomenna ultra, toivottavasti rakenteissa kaikki kunnossa ja mahdollissuus kurkata sukupuolta :p

Onko täällä muita ketkä ei ole kertonut töissä raskaudesta? Itse ajattelin vasta todistuksen saatuani ilmoittaa. Oon tosin muutenkin toukukuuhun saakka hoitovapaalla ettei senkään puolesta ihan niin justiinsa ole. Ja miehen kanssa ollaan samassa työpaikassa eikä se halua vielä kertoa :cautious: Kohta vaan loppuu aika kesken :LOL:

Avantasia 20+2 <3
 
Heipsan pitkästä aikaa :) Täälläki yks joka lukee päivittäin muttei niinkään kirjoittele :D Tänään oli rakenneultra, ja vahvasta poikaolosta huolimatta meille annettiinkin vahva tyttölupaus :love: Tytöllä kaikki hyvin ja niinkuin pitää, rakenteista osa pari päivää jäljessä ja osa pari päivää edellä, mutta La pysyy samana :) Muutto edessä, onneksi ei tarvi kantaa lähes mitään :D Väsymystä ja masunkutinaa, muuten seesteistä keskiraskausaikaa päivittäisten potkujen saattelemana :)

Muikeroinen ja Pulppu Rv 20+2
 
Kiitos akkuporakone ♥ Ja totta puhut, on siellä rannoilla "pahempiakin" näkyjä :D

Nyt on ultra takana ja voi että.. Ei ollut pelkoa, etteikö sukupuoli olisi selvinnyt. Niin kuin koko ajan veikkasinkin, niin poikahan se siellä vehkeitään esitteli :D!

Mulle voi siis päivittää poikalupauksen :love: Ei jäänyt arvelun varaan.
 
Mulle se ultraaja muuten sanoi, että poju vastasi reisiluun yms. mittojen perusteella vähän vanhempaa, ja oliskin ollut jo rv 18+0 eikä 17+4. Sanoi myös, että oikea LA olisi 24.4.2016, mutta taidan pysyä tuossa alkuperäisessä 27.4.2016 :D

Pitäisi nyt saada hankittua pian joku tilava hoitopöytä, kun alkaa olla noita vauvanvaatteitakin yms. Ovat vaan melko hintavia ja nyt menee muutenkin niin paljon rahaa kaikkeen D:
 
Voi vitsi, onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista jälleen kerran :)

Meidän ultra siirty päivällä eteenpäin ja on vasta 14.12 ja vieläpä klo 17.00. Miten mä jaksan sinne asti oottaa o_O

Potkuja tuntuu päivittäin, mies jo malttamattomana oottelee että hänkin tuntis niitä :LOL: olo on päivittäin väsynyt, vaikka saan mielestäni nukuttua öisin ihan hyvin. Päätä särkee lähes päivittäin ja niskat on jumissa. Ei siis kovin seesteinen keskiraskaus meneillään.. :cautious:

Tänään neuvola iltapäivällä, ihana päästä kuulemaan sykkeet :) jospa terkka mittais hemoglobiininki varalta, kun viimeks pääs laskemaan alle sadan..

Mä en aatellut alottaa äitiyslomaa ennen sitä 31päivää, kun kotona kuitenkin oon ni ei ois vaikutusta muuta ku lompakkoon :LOL:

Vatsa on todellakin tullut esiin ja normaalit paidat nousee inhottavasti vatsan päälle. Täytyy huomenna suunnata ostamaan lisää mamma paitoja (y)

diiduska91 ja pötkylä 17+3
 
Meillä oli kanssa eilen kunnallinen rakenneultra ja edelleen kaikki kunnossa. Hirveä potkiminen käynnissä, mutta kasvojaan piilotteli istukan takana. Tullut vanhempiinsa ettei niin välitä valokuvattuna olosta :LOL: Sukupuolesta ei sanonut mitää, mutta luotan siihen, että siinä 4 d ultrassa näkyi oikein eli tyttö.
Muuten olo on oikein mukava, mutta tää unettomuus on kyllä syvältä. Kiva valvoa yöllä kun tietää, että pitää herätä kuuden jälkeen herätyskelloon :unsure: Tosin meillä on liukuma 10 asti, mutta se sitten taas tarkottaa myöhempään illasta olemista töissä, mikä ei myöskään houkuta. Tällä hetkellä houkuttaa erittäin paljon se äippälomalle jääminen aikaisemmin.
Eilen kävin nopeasti pyörähtämässä kierrätyskeskuksessa ja yllätyin kuinka laadukkaita ja hyväkuntoisia vauvan vaatteita siellä oli eurolla. Ostin 10 e vaatteita ja sain vielä ne -50%, joten olin ihan innoissani kun sain 10 vaatetta hankittua 5 eurolla. Oon pinnistelly tähän saakka etten ostelisi mitää ja se on onnistunutkin, mutta nyt taisi ostokielto päättyä :LOL:
 
Mä olen pitänyt itseni hyvin kurissa enkä ole ostellut mitään vielä vauvalle. Päätin, että odotan rakenneultraan ja jos sielä saa vinkkiä siitä, että olisi poika niin sitten täytyy käydä vaatepinot läpi ja pistää tyttöröyhelöt sivuun ja käydä etsimässä jotain neutraaleja muutama lisää.
sitteri täytyy ostaa, mutta sen ostan sitten siitä rahasta jonka nyt sitten otan äitiyspakkauksen tilalle. Muuten meillä oikeastaan on kaikki. Muutaman lelun voisi hankkia vauvalle vaikka kyllä niitä tuon taaperon jäljiltä joitain on jemmassa...

Sinällään helpottavaa kun on jo paljon kaikkea niin ei tarvitse pohtia mitä kaikkea pitää hankkia. Ainoa mikä pitää miettiä on vauvan vaatekaappi. Mihin saan ne vaatteet laitettua... Täytyy alkuvuodesta tehdä joku supersiivous ja järestää tilaa johonkin kaappiin... (y)
 
Olisiko teillä, joilla on lapsia ennestään, hyviä vinkkejä ja ideoita hankintoihin ennen lapsen syntymää? Hankala hahmottaa, mitä todella tarvitsee, kun ei ole lähipiirissä lapsiperheitä.

Jään lapsen syntymän jälkeen (toivottavasti syntymän jälkeen, pari vko lasketun ajan jälkeen) yksin lapsen kanssa noin kolmeksi ja puoleksi kuukaudeksi. Tämän ajan suuremmat hankinnat olisi myös hyvä ottaa huomioon, ettei tarvitse niiden kanssa tempoilla sitten itsekseen. :)

Kiitos etukäteen ideoista!
 
Orvokki_: Mun mielestä tärkeimmät on vaunut, pinnasänky (paitsi jos haluaa perhepedin), harsoja, vaatteet ja vaipat. Kantoreppu (kannattaa perehtyä kantoreppu vs.rintareppu) ois ollu ainaki meillä alkuun tarpeellinen, kun vauva ei viihtyny vaunuissa juurikaan, mutta hankittiin manduca vasta vauvan ollessa vajaa puolivuotias, jollon hän viihty jo paremmin vaunuissakin. Sitteri ja leikkimatto oli myös ihan tarpeellinen hankinta mun mielestä, niihin pysty hetkeks laskemaan vauvan esim.ruuan ajaks. Hoitopöytää meillä ei ollu, lipaston päälle oli laitettu hoitoalusta. Rasvoja tms. ei juurikaan tarvittu. Mitähän muuta ois ollu tarpeellista/tarpeetonta (n) joku helistin tms. ois ollu kiva jo siinä alussa, mitä ois voinu näyttää leikkiessä. Itellä oli vähän ideat hukassa et miten sitä nyt ois siinä leikkiny, mitään lorujakaan kauheesti tullu mieleen :eek:

Neuvolassa käyty ja hyvät sykkeet löyty (140-150) ja muutenki kaikki oli niinku piti. Oma th oli lomalla ja oli sijainen, kivempi ku oma (y)
 
Voi miten ihania ultrakuulumisia täällä on! Onnea kaikille niitä saaneille :love:

Ei ole tullut "ilmoittautumisen" jälkeen kirjoitettua, mutta luettua teidän kuulumisia kyllä senkin edestä.

Itsellä on ru vasta vähän ennen joulua, en millään jaksaisi odottaa että saisi rauhoitusta masun tilanteesta. Kovasti maha kyllä kasvaa, mutta liikkeitä ei vielä tunnu kuin harvoin, eikä mitenkään voimakkaina. Mulla todettiin nt-ultrassa istukka aivan täysin kohdunsuulla, ja tuon jälkeen on ollut välillä jotenkin epävarma olo koko raskauden kulusta, vaikka kaikki on sinänsä ihan hyvin. Ru:ssa sitten nähdään, onko istukka hivuttautunut kohdun kasvaessa parempiin asemiin, niin että suunniteltu sektio mahdollisine isoine vuotoineen olisi mahdollista välttää. Toisaalta se helpottaisi ehkä muutoin sitä loppuraskautta ja synnytykseen suhtautumista, kun olisi varmuus ainakin synnytystavasta. Onneksi vielä ei ole ollut mitään vuotoja, ja koitan muistaa ottaa iisisti liikkuessa ja esikoisen kanssa touhutessa. Ja onneksi tällä viikolla on neuvola niin kuulee ainakin sykkeet pikkuiselta.

Me vähän puhuttiin, että otettaisiin äitiyspakkaus tällekin tenavalle, mutta nyt olen alkanut miettiä, että josko vain sitten, jos tulokas on poika. Ainakin tämän vuoden pakkauksessa on aika poikamaisia vaatteita. Esikoinen on tyttö, ja vaikka hänellä on ollut alusta asti kirjavaa sorttia vaatteet eikä kauheasti röyhelöitä, niin varsinaisesti poikamaisia vaatteita voisi joka tapauksessa hankkia. Olisi kiva jos molemmilla olisi oma pakkaus kun on semmoinen suomalainen klassikko, mutta kun tietty sillä rahalla saisi aika ison kasan kirpparivaatetta ja vielä jotain muutakin. Että pitää pähkiä vielä.

Toffeetyttö ja hyyppä 17+4
 
D
Orvokki_: Mun mielestä tärkeimmät on vaunut, pinnasänky (paitsi jos haluaa perhepedin), harsoja, vaatteet ja vaipat.
Kiitoksia vinkeistä! :) muut meillä on mietittynä Paitsi nuo vaatteet, otamme kyllä äitiyspakkauksen. Mitään käsityistä koosta, kuinka paljon tarvitsee vaihtovaatteita jne. Kuinka nopeasti kasvaa, ei ole.. Netistä löytynyt erilaisia ohjaavia kokotaulukoita yms, mutta vielä ymmärrystä että miten paljon tarvitsee bodyja, sukkia, paitoja yms. on hämärä :D
 
Itse koin vauva aikana tarpeellisimmiksi hankinnoiksi:
-vaunut
-turvakaukalo
-riittävästi vaatetta (esim. bodyjä kului välillä runsaasti jos puklaili)
-sitteri
-leikkimatto
-purulelut tai vastaavat turvalliset suuhun työnnettävät
-kantoreppu/kantoliina

Ehdottomasti kannattaa illalla tehdä pientä helposti napattavaa välipalaa jääkappiin valmiiksi. Esim. leipiä, karjalanpiirakoita, pilkottuja vihanneksia tms. Enkä pidä yhtään liioteltuna vaikka jo ennen laskettua aikaa pakastaisi jotain minkä voi sitten sulattaa ja syödä. Meillä kun oli tämä ihana koliikkiaika ja mies koulun ja työn takia todella paljon poissa kotoo niin saattoi mennä useampikin päivä ennen kuin sain syötyä kunnolla.. Huuto paheni TODELLA paljon aina jos laskin sitteriin tms. Eli meillä ei sitterikään ollut juurikaan käytössä muuten kuin sitten 3kk iän jälkeen.
Kuitenkin kannattaa varautua siihen, että kädet saattavat olla hyvinkin varattuna pitkin päivää ja olet pääasiassa yksikätinen..
 
Onpa ollut mukava lueskella teidän muiden kokemuksia odotusajalta. Meillä myös ultra-aika lähenee. Ei ole tarkoitus kuitenkaan kysyä sukupuolta. Tärkeintä olis, että kaikki on kunnossa. Itsellä vointi on ihan hyvä, eli sellaista seesteistä aikaa täälläkin vietetään. Maha on pompannut jo selvästi esiin. Talvea ja kunnollisia lumihankia kovasti odotellaan, kun lumet meinasivat jo näillä lauhoilla alkaa sulaa...

Mie koin tärkeimmäksi hankinnoiksi juuri turvakaukalon ja ehdottomasti telakalla. Vaunut, joissa riittävän iso koppa, että lapsi mahtuu sinne talvivaatteissa. Meillä vauva nukkui parhaiten vaunukopassa. Varmaankin äplaatikko pinnasängyssä olis ajanut saman asian. pinnasänky oli ensimmäisten kuukausien aikana liian väljä, joten se ei ollut käytössä.
Riittävästi vaatetta , meillä vauvat ovat olleet molemmat yli 52 cm eli koko 56 ja siitä eteenpäin on ollut käytössä. Bodyja ja sukkiksia kului eniten.. sellaisia ns. parempia vaatteita ei ainakaan meillä ollut tarvetta ostaa aluksi. Yksi mihin en silloin ollut osannut varautua oli kova maidonnousu. eli tarvitsin rintapumppua ja harsoja sen vuoksi aluksi paljon. Lisäksi hyvä imetystyyny olis ollut todella tarpeeseen.
Meillä molemmat pojat ovat olleet ns. tavallisia rauhallisia vauvoja joten kantoreppua ja liinaa ei ole kotioloissa tarvinnut . enemmän retkeilykäytössä. Sitteri oli sitten hyvä, kun piti pitää vauva pois isoveljen kynsistä. :) Meillä lapset eivät ole nukkuneet koskaan pitkiä päiväunia, eli nukuin todellakin itse silloin kun vauva nukkui ja aina kun tein jotain, vauva oli sylissä tai jonkinlaisella alustalla tai vaunuissa vieressä. Ensimmäinen "lelu" johon meidän lapset ovat kiinnittäneet huomiota on ollut se neuvolasta saatu hymynaama :D sen suosio oli itselle iso yllätys.
Mukavaa odotusaikaa !
Karpalo2017
 
Moi taas kaikille, tänään oltu ultrassa ja kaikki oli hyvin. Oli pikkasen epätodellinen olo kun varmistettiin että tuleehan sieltä se tyttö mitä lääkäri arvaili pariviikoa sitten, niin sanottiin että kyllä täällä jotain muuta roikkuu kun napanuora eli meille voi laittaa poikalupaus :love: Itellä oli alusta asti kova poikaolo joten tällä kertaan en ollut väärässä. Potkutkin tuntuu jo ihan selvästi päivittäin:D Ja laskettuaika ois 9.4

Pumpuli15 ( 20+3 )
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Heippa taas :)

Tänään oli ru ja kaikki oli hyvin, vauva vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki mitat olivat ok (y):love: ultraaja oli ihan mukava, mutta mutisi asioita niin hiljaa ja melkeinpä itsekseen ettei mies ainakaan kuullu yhtään mitään o_O lisäksi ei kysynyt halutaanko tietää sukupuoli, joten se jäi nyt selviämättä :( toki olisi voinut itse kysyä asiasta, mutta kun toinen oli sen oloinen ettei sellaiseen ole aikaa niin en sitten viitsinyt... ja nyt harmittaa, pahoittelut purkauksesta! Pääasia kuitenkin on että kaikki oli hyvin :rolleyes:
 
Heippa!

Täälläkin oli tänään ru ja kuulemma aivan selvästi TYTTÖ. :love: olot piti siis paikkansa. En jostain syystä saanut värejä kännykällä toimimaan :unsure: Meillä ultran teki harjoittelija ja kätilö joka on tehnyt muutkin ru:t eikä vielä ole erehtynyt. Tuolla menikin aikaa tunti kun katsoivat tosi tarkkaan kaiken, myös sellaisia juttuja mitä ei normaalisti katsota.

Kätilön kanssa sovittiin maaliskuulle uusi ultra jossa jutellaan synnytyksestä. Mahdollisesti siis käynnistetään edellisen nopean (alle 2h) synnytyksen takia. :confused: En oikein tiedä miten siihen suhtautuisi. Onneksi on vielä paljon aikaa miettiä.. ja panikoitua :D

Avantasia ja typy 20+4:love:
 
Aiemmin mainittujen kamppeiden lisäksi mä koin tärkeiksi hyvät mukavat imetysliivit (mun suosikit oli merkkiä Carriwell). Mulla tuli todelliseen tarpeeseen myös rintakumit. Maito nousi vasta neljäntenä päivänä, mutta siihenkin saakka pienikokoiselle vauvalle tuli tarjota rintaa vähintään kahden kolmen tunnin välein yötä päivää. Nännit oli parissa päivässä ihan vesikelloilla kun raukka imi hanakasti kuivaa rintaa.. huh, tulee hiki kun mietinkin tota aikaa :confused::LOL: mutta tosiaan, kumit auttoi niin että sain imetettyä ja nousihan se maito sitten lopulta. :) Rintapumpun koin myös hyödylliseksi, niin sai maitoa talteen.

Itselle kannattaa varata myös pehmeitä, hyvin imeviä siteitä jälkivuotoa varten. (Mulla ei ollut ja lähetin miehen kauppaan, se toi pikkuhousunsuojia.. ei ihan ajanut samaa kuin jotkut yösiteet :D) Sitten tietysti pyllypyyhkeitä, vaipanvaihtoalusta, mahdolliseen vaippaihottumaan vaikka sinkkivoidetta. Myös vauvaöljy tai hoitovoide oli ainakin meillä hyvä, monilla pienillä on alkuaikoina kuiva iho, kun iho vasta totuttelee ilmaan. Meillä muita tuiki tarpeellisia oli rintareppu ja sitteri.(Vauva ei koskaan viihtynyt matolla. Ellei saanut olla sylissä ainoastaan soiva ja värisevä sitteri kelpasi herralle. :ROFLMAO:)

Norbba ja tyttö 19+5
 
Kiitoksia kaikille paljon ideoista, sain paljon hyvää ajateltavaa hankintoihin!

Ihana lukea noita hyviä ru käyntejä, meillä on edessä huomenna. Olen niin hermona, tästä ja monesta muusta, etten tiedä että saanko nukutta sitäkään vähää ensi yönä mitä yleensä
 
Hellou pitkästä aikaa!!

Lukenut olen minäkin teidän juttuja, vikka kirjoittamaan en olekaan ehtinyt. Täällä alun huono-olo vaihtui aikanaan ummetukseksi ja nyt kun se alkaa vähän helpottamaan, alkoi pienet supistukset viikonloppuna. :/ Mutta pääasiassa kaikki siis hyvin.. Tällaista ummetusta ei ole aiemmista raskauksista ollut ja se on ollut vähän ahdistavaa.

Meillä on huomenna ru. Jännittää kovasti!
Itsellä on vahva tunne pojasta, mutta saas nähdä, kuka siellä majailee. :) Tänä aamuna tein virheen ja nousin vaakaan. Itkuhan siinä tuli. :( Vähän yli puoliväli vasta ja mulla on paino noussut jo 10 kg. Ja ihan omaa tyhmyyttä!! Suusta on mennyt alas niin leivonnaiset kuin suklaakin, siinä missä tavallista kotiruokaakin aivan liian suuria annoksia. :/ Nyt ei oikein enää tule syötyä nälkäänsä, vaan puhtaasti himoon. :(
Kovasti piti pitää nousu kurissa, jotta lopputulos ei TAAS olisi sitä 25/30 kg, mutta uhkaavastihan tää taas siihen on menossa. :(

Mikä teillä muilla nyt painotilanne?

Ikuinen laihduttaja + Nuppu rv 21+2
 

Yhteistyössä