*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Huomenet taas..Niin voisiko joku ihana ihminen kertoa miten sen masukuvan saa tohon tekstiin liitettyä..?
Eläimistä kyseltiin täällä niin meillä on yks koira ja kaks kissaa.Hamsteria on suunniteltu ottaa "joululahjaksi" lapsille,tosin senhän tietää että mamma sen hoitaa,mut ei haittaa kun itse sitä olen halunnutkin..
Meillä on aika pieni talo,mutta yläkertaa on suuniteltu et rakennetaan parin vuoden päästä.. Onneksi omaa pihaa ja rauhaa kuitenkin riittää..
Asutaan aika syrjässä..
Joku kyseli myös noista tarvikkeista et mitä kaikilla on tai aikoo hommata..Meillä on oikeestaan kaikki valmiina.Sisälle sellasen sitterin ostin nyt kirppikseltä kun löytyi sellanen ihana vanhan mallinen ja oli halpa..
Ylivieskan Kärkkäiseltä on ostettu turvaistuin pienemmälle kun esikolla oli kirppikseltä ostettu joka sit annettiin mun isoveljelle..Sit vaunut on tosiaan kirppiskamaa ja aika vanhat mut ihanat.Toiset taas on ne tuplavaunut ja ne on sit vähä uudemmat mut käytettyinä ostettu..Mä olen tällanen kirppis ihminen että ennemmin ostan sieltä kuin uusia kun nekin vielä ihan saman asian ajaa kuin uudet..JA vanha on kaunista..Mieluiten ottaisinki sellaset ihan tosi vanhat vaunut jotka on matalat ja sellaset "kananmunan malliset" :LOL:
Ainut minkä ensimmäistä lasta odottavien suosittelisin ostamaan uuden ja todella hyvän on se turvaistuin autoon..Kannattaa kattoo että on hyvät pehmusteet että on ihan pikkusenkin hyvä siinä pötköttää..Monet on nääs tosi hankalan mallisia..
Hoitopöytää meillää ei ole ikinä ollut..Alusta vain ja se oli esikosta pesukoneen päällä ja tokalle se oliki sit pesuhuoneessa pöytätason päällä..
Pinnasänky on esikolle ostettu Jyskistä.. Sekin ois ollu ihana kun ois löytyny jostai semmonen rautasänky vanha.. Mies teki sellasen keikkuvan kehdon esikolle,mut se oliki vähä liian matala se makuuosa niin sitä eisitten käyttöön otettukkaan..Muuten olis ollu ihana..

Liikkeistä että toisesta tunsin kyllä jo 13 tai 14 vkoilla ja esikosta joskus 16 tai 17 vkoilla ja noitakin ihmeteltiin että miten niin aikaisin tunsin..Mut kyllä ne sit oli liikkeitä..Nyt on jotain aavistusta ollu mut ei silti voi olla varma..Neuvolassa vain sanovat että kun on hoikka niin tuntee yleensä nopeammin liikkeet..

No mutta..Omaa napaa jos kertois sen verran että pahaa oloa ei enää hirveesti ole..Ruoista ei oikein mitään tee mieli,mutta sit kun jotai ottaa niin se kyllä menee alas ihan hyvin.. Väsy jatkuu mutta ehkä aavistuksen helpottanut sekin..Huippaoloa on vielä aika paljon että liekkö sitten vielä rauta vaikuttanu..
Kuinkas moni täällä jo joutuu syömään rautaa?
Sitten pari "noloa" kysymystä..
Onko muilla ollut hiivatulehdusta raskauden alussa? Minulla kaikissa raskauksissa ollut ja nyt olen taas sen kärsinyt mutta onneksi sain sen jo pois...
Entä mites teillä halut...? Onko lisääntynyt vai vähentynyt vai kadonnut kokonaan? :LOL:
Ja mites muissa raskauksissa?
Mutta nyt vaatii lapset huomiota joten täytyy lopettaa..
Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Vaavimasu
 
sharo tervetuloa mukaan! ja muutkin jotka liittyneet sitten viime viestini mutta joita en vaan nyt muista... :/ tekstiä tulee niin kovaa tahtia ettei meinaa pysyä mukana ollenkaan.

teppana kiitos kovasti tuosta linkistä autoliiton sivuille! just tommosia puolueettomia vertailuja haluaa lukea, kun on ihan aloittelija näissä asioissa. toisaalta, ei varmaan tarvi lukea enää muita, koska päätin et meilleki tulee tuo römerin isofix 2008 :D kerrohan jos löydät mistä sen voi hankkia! isofix-kiinnitystä on kyllä moni tuttu kehunut, mutta sitä oon miettiny et saako sen jokaiseen autoon? me ollaan vaihtamassa auto ennen vauvan tuloa.

ostin eilen ekat mammahousut ja voi ihanuus kun ei kiristä enää vyötäröltä!! =) ois ehkä voinu ostaa jo aiemmin mut en vaan muka löytäny. no, kun eilen oli pakko ostaa ekat, niin ostinpa sit samalla tokatkin ja aika paljo muutakin. aukes niin sanotusti shoppailuhanat ja koko päivä meni kaupoilla =) ei olis kyllä onnistunu vielä pari viikkoa sitte tommonen shoppailu, oli niin väsyny ja huonovointinen, mut nyt tokalla kolmannekselle alkaa olla taas energiaa =) no, olin mä eilen illalla kyllä ihan katki, mut jaksoin silti.

uni-gallup: mä oon nähny monta kertaa unta joss mulla on jo meidän vauva sylissä =) se on aivan täydellisen ihanaa ja unen jälkeen olen entistä rakastuneempi pikkuiseen. tajuan kuitnekin unessa että vielä en saa vauvaa pitää kuin hetken, että vielä se ei ole pysyvästi minun sylissä, mutta silti aivan ihanan pumpulinen olo on unen jälkeen. myös imetysunen olen nähnyt, sekin oli yhtä ihanuutta. ihme että unet ovat aina niin ihania, koska tuntuu et olen myös hermoillut paljon raskauden takia.

huh, tulipa taas romaani =) pitäs varmaan kirjottaa useammin niin ei tarttis saada kerralla kaikkee yhteen viestiin!

aurinkoista sunnuntaita ja hyvää vointia!

t. manna + lilli 14+4
 
Nyt vasta ehdin tulla koneelle kirjoitteleen tuosta viime maanantaisesta np- ultrakäynnistä...Kaikki siis oli hyvin...*huokaa* pikkuinen oli 63mm jaa turvotus 0.9 Yksi kuva saatiinn mukaan että on suloonen.... :) Kyllä se näkeminen taas helpotti ja paremmin ymmärtää että kyllä tässä sit kai oikeesti raskaana ollaan... Tiistaina 7.10 on taas neuvolalääkäriaika....jotenkin tulee nopsaan kun justiin oltu sairaalassa ultrassa, mutta hyvähän se on että pidetään ajan tasalla...

Eilen pidettiin kyläilypäivä...kolme paikkaa oli pitkin maakuntaa...viimeisessä saatiin ihanasti vielä saunoakkin....edellisissä ruokaa ja hyväskää...että kyllä kelpasi reissata...vaikkakin väsyyhän sitä reissussa kovasti....mulla ollut tämän viikon ihan hillitön väsy...tekis kokoajan mieli vaan nukkua ja kämppä on räjähdyspisteessä kun en millään jaksa tehdä mitään "ylimääräistä"...mut eiköhän tää tästä helppaa kun viikkoja tulee lisää...*toivoo* Onneksi esikko ja mies yrittää auttaa parhaansa mukaan...

Hyvää päivän jatkoa kaikille...

Mantsu ja Pena 13+6
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Ja isot onnittelut hyviä ultrauutisia saaneille :flower: :heart:
Tosi ihania masukuviakin olitte laitelleet, niin ne kummut vaan alkaa kasvaa :heart:
Täällä on kans sellainen masu, jonka sisällöstä ei enää voi erehtyä :D Mitään hipaisuja ei ole vielä tuntunut.

Hyvä juttu unicorn85, että ajatukset on tosiaan alkaneet siirtyä positiivisempaan suuntaan :hug: Milloin sulla on se seuraava ultra?

G: Meillä ei ole lemmikkejä.

Turvakaukaloista vielä, tulin rummuttamaan vielä sen meidän esikoisellemme hankkiman Maxi Cosi Cabriofix-kaukalon puolesta, joka oli saanut myös tuossa autoliiton testissä erinomaisen arvosanan :saint: Tässä on yksi linkki suomalaiseen verkkokauppaan, jossa myydään niitä. http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/119# Saksasta tilattuna tuon kaukalon isofix-systeemeineen saa kyllä huomattavasti halvemmalla.

Yks huomioimisen arvoinen juttu kaukaloa valitessa on mun mielestä se (taisin tämän aiemminkin mainita), että saako kaukalon kiinni joihinkin rattaisiin tai matkarattaisiin. :) Kaikilla ei tälle ominaisuudelle tietysti ole yhtä paljon käyttöä, mutta musta se oli tosi hyvä juttu.

manna8 kaikissa autoissa ei ole tuota isofix-juttua.

Kesis ja pikkuinen 13+2
 
Vaavimasu: Se kuva pitää ensin ladata jollekin palvelimelle (esim. aijaa) ja sitten sen lataamisen jälkeen valitset oikean urlin vaikka se missä lukee pieni kuva. Sitten liität sen tänne tuohon teksti osioon.
 
Ja sitten huomenta.

Eilen oli taas kuvotus/yrjöpäivä :x
Mä oon ihan varma että tää jatkuu ja jatkuu, mutta pääasia on että vauva kasvaa hyvin masussa vaikka äiti sitten kärsisikin. :heart:
Ja se närästys.. huoh... Luinkin kotikäyttöisistä konsteista ja niitä sitten yritin kokeilla. :/
Kuorelliset mantelit lähtee seuraavana ostoslistalle.

Turvakaukaloista: Mulla on tällä hetkellä kaksi ehdokasta, joko Britax baby safe+ tai sitten Maxi-Cosi Citi (tai Cabrio). Isofixiä ei oteta, koska tällä hetkellä ei ole tiedossa tuleeko meidän autossa olemaan se.
Citissä houkuttelee sen keveys ja muu kriteeri on että sen saa haluamaamme vaunuun kiinni. Mutta sitten jos päädymme emmaljungaan niin pitäisi ottaa sen kaukalo. Tosin siitä en ole kyllä käyttökokemuksia nähnyt, mutta tekstin pohjalta vaikutti hyvältä se automaattinen makuukaaren optimointi (mikäli on sellainen miten sen kuvittelen olevan. :xmas: )
Täytyy vielä käydä liikkeessä sekin katsomassa ja tarkistamassa ja etsiä niitä kokemuksia.


Ruttana & Beanie 14+4 :heart:
 
Ja vielä liikkeistä.. Mä oon välillä huomannut tuntevani jotain hentoa kuplintaa/tuntemusta, mutta tätä on toistaiseksi tapahtunut niin harvakseltaan että liekö sitten vielä sitä vai onko jotain muuta.
Kovasti kyllä odotan liikkeiden tuntemista niin saisi sitten sitä kautta jonkinlaista varmuutta siitä että Beaniellä on kaikki hyvin. :heart:
 
LIIKKEISTÄ esikoisesta tunsin ekat liikkeet rv 18, "Hissusta" eli keskenmenneestä raskaudesta en ehtinyt tuntea ollenkaan (syntyi rv16) ja nyt tosiaan rv13 on jo pikkuliikehdintää tuntunut. Kaipa sen oppii erillalailla "kuuntelemaan" niitä mahassa tuntuvia tuntemuksia, kun tietää miltä ne tuntuu. Ja en voi kyl sanoa olevani hoikka! :LOL:

Gardenia ja Kapris 12+6
 
|O johan on ollut kiireiset pari päivää. viimein pääsee levähtämään =) eilen meni koko päivä isän 50-v juhlissa ja siellä sitten viimeisetkin sukulaiset, perhetutut ja työkaverit saivat tietää raskaudesta ja onnitteluja oikeen sateli! loppujenlopuksi aika rasittavaa kuunnella niitä humalaisia ihmisiä ja niiden päivittelyä, kuinka ihanaa on :kieh: lähdin sitten kotiin puolen yön aikaan ja otin itselleni ja vauvelille aikaa ja sain oikein mainiot sundänääneet kuulumaan :heart: välissä kuului kunnon liikkeitäkin, oli se ihanaa. en olisi millään halunnut lopettaa kuuntelemista :heart:

jj-t ja mussu 14+2

 
Tervetuloa sharo!

Vaavimasu, olen pelännyt hiivaa, kun mulla oli niitä silloin vuonna 1 ja 2 kun aloitin pillerit, ja samoin kun sen homman lopetin, ja en kyl enää yhtään ikinä haluais. Ihme kyllä toistaseks ei oo iskenyt, ja kovasti toivon et näin jatkuu.

Ja kiitti vaan noista vaunu+kaukalolinkeistä, koko päivä mennyt selaillessa ja lukiessa :whistle:. Onko kellään kokemusta kotimaisista ORA ja JOVI vaunuista? http://www.orasel.fi/www/order.php?af=0&card=1

Viuhdin liikkeitä en tietääkseni ole havainnut vielä, paitsi kerran oli joku outo tuntemus, jolle en oo selitystä keksinyt, ja kohta olis ihan oikea. Pari viime päivää tosin on kovasti muilinut mahassa, tuolla ihan nivusten luona kaikenlaista pikku'jomotusta' ja jotain, tiedä sit mitä on... toivottavasti vaan kasvukipuja. Yritän olla psyykkaamatta itteeni paniikkiin... muuten kaik vaikuttaa olevan kunnossa, kuten torstaina ultrassakin.

Tehtiin muuten eilen pitsaa kotona, sillä on pysynyt aika hyvin nälkä kurissa. :D Katsotaan sit miten työpäivistä taas selviää, täytyy panostaa enempi eväisiin. Paino on yhä +2kg.

v+v 13+6 :heart:
uusi viikko alkamassa, jipii.
 
näkyskö toi mun masukuva teidän koneilla?? mun konelle näky ku laitoin ja sit taas ei??

liikkeistä mä tunsin esikonliikkeet 16+ lähtien. nyt en oikeastaan ole vielä tuntenut liikkeitä. kerran kun pojalle vaippaa vaihdoin ja nojasin pöytään, niin vaavi varmaan jalalla sitä vasten oikein ponnisti kun työnty ulospäin masusta ja mä ihan pelästyin ku en osannu tollasta oottaa. et ei se kyl voinu olla mitään muuta ku vauvan liikettä. ei ne pierut niin ärhäkkäästi masussa möyri :LOL: muuten kyllä kaikki pienet jutut on tuntu sillai "väärässä" kohtaa et on ollu ilmaa tai jotain kohdun nykimistä.
vähä kyl ehkä rupee huolettaa kun kohta on 16 viikkoa täynnä eikä tunnu mitään. pitäisköhän menna huome kuunteluttaa neuvolaan äänet. ku multa ei ole vielä kertaakaan kuunneltu ees.

pahoinvointia yms. on täälläkin vielä ollu. onhan se jossain määrin jo helpottanu mut tuntuu et liikaa on vielä tota huonovointisuutta :(

vaavin vaatteet meillä käytettiin melkein vallan bodeja ja puolipotkareita. sit oli yöllä sellainen koko yöpuku missä jalanosat myös. muutama potkupukukin oli ja nekin kivoja. en vaan piru mistään kaupasta niitä löytäny silloin ku etsisin oikein.
kertaakaan ei käytetty tavallisia paitoja kun nousi aina kainaloon ja kesä vaavilla ei voinu vetää bodyn päälle ku oli liian kuuma. hetkittäin mentiin pelkällä vaipall :LOL: helteellä tietty.
sit kaikki osti lahjaks aina niitä pieniä paitoja ja mitään ei pidetty.

tarvikkeista meillä on kaikki valmiina et ei tartte ostaa mitään. uuden sitterin kyllä meinaan hankkia ku poika on omansa jo niin telonu ja likastanu kamalaks (joo oon siis pessy sitä ) mut on sellai niin kulahtanu ja rikki tosiaan.

 
Mun täytyy nyt tunnustaa että mulla on ollut tänään vähän :'( olo.
Kaikki oli ihan hyvin, mentiin mökille tuohon reilun 20 km päähän. Matkalla sinne, tuossa 7-tien varressa nähtiin 3 hirveä. Ehdin sanoa miehelle HIRVI ja samalla hänkin huomasi sen. Emän jälkeen tien yli juoksi vielä kaksi tosi isoa vasaa. Sydän hakkasi kolmeasataa ja säikähdin ihan huolella! Mies ei joutunut edes voimakkaasti jarruttamaan mutta silti, kyllä se vaan pelästytti. Lähimmillään ne elukat oli kuitenki jo alle 100 metrin päässä. Meillä oli joku enkeli matkassa varmaan :saint:

Oltiin sitten siellä mökillä ja ajattelin harjata anoppilan koiraa. Se on lapinkoirauros, n. 2,5 vuotias. Se kyllä varotti mua, eli siis murisi. Ja näytti vähän hampaintaankin. Ajattelin kuitenkin että enpäs annakaan sulle periksi vaan jatkoin harjaamista. Ja se perkele puri mua sormeen! Jos se olis ollut mun koira olisin heittänyt sen lattiaan ja istunut päälle ja haukkunut sen pataluhaksi, mutta kun se on anopin ja appiukon vaava niin raahasin sen vaan pannasta pihalle hihnaan ja jätin sinne. Joo, ei se ollu koiran syy, sehän varotti mua kyllä. Sanoinkin anopille sitten, tästä on jo miehenkin kanssa ollut puhetta, että mitäs sitten kun mein lapsi alkaa liikkua? Tää koira nimittäin tekee mitä tahtoo. Se on purrut myös mun miestä kesällä. Se taas tapahtu niin, että koira nukkui pöydän alla ja mies oli kävelemässä siitä vaan ohi. Koira "heräsi" ja juoksi ja näykkäsi kädestä. Voi olla, että ellei ne saa siihen koiraan mitään kuria, niiden on turha ihmetellä että miksei me viedä lasta sinne hoitoon. On nimittäin aika riskialtis yhdistelmä, tommonen koira ja pieni lapsi. :headwall: Haluun vielä sanoa asiasta sen, että tää koira ei missään nimessä ole tyhmä. Sitä vaan ei ole koulutettu eikä muutenkaan pidetä koirana. Se on heidän vaava ja saa tehdä mitä lystää. Lisäksi koira pitää itseään pomona heidän laumassa. Ja se ei taas ole koiran vika! Ja sekin vielä, että tommonen turkkirotu pitää kyllä opettaa siihen että sitä pitää voida harjata. Pardon my french, mutta v*ttu että v*tuttaa.

Sormi sykkii ja on punakka. Toivottavasti se nyt ei tulehdu. Jos on aamulla vielä tommonen tunne niin meen näyttää terkkarille. Rokotukset mulla kyllä on voimassa ja eihän niitä nyt voiskaan uusia.

Että semmonen kakkapäivä tänään. :snotty:

Pakko vielä lisätä. Mun pikkuveli oli kertonut viime viikonloppuna mun raskaudesta meidän isovanhemmille. Mummu on yleensä soitellut mulle aina näin sunnuntaisin ja viime sunnuntaina se ei soittanutkaan. Tänään iskä oli käynyt siellä ja kysynyt mummulta että ootkos soittanut teppanalle, niin hetihän se soitti sitten kun iskä oli lähtenyt sieltä.
Vaan, se ei sanallakaan maininnut mun raskautta, ei kysynyt oloa tai edes onnitellut. Ihan hanurista. Silloinkin kun pikkuveli oli kertonut että hänestä tulee ens keväänä eno oli pappa ensin kysynyt että kuka, ja sitten sanonut vaan hmph. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkystern:
Huh...vkl oli ja meni.Valitettavasti olen saikulla iskiaan takia ja se aiheuttaa töissä aivan kamalaa keskustelua.Mulle ehdotettiin että hakisin saikkua koko ajaksi :ashamed:
milky 11+2
mullakin on ongelmia pomon kanssa kun mussuttaa mun sairaslomista.. en tiedä mikä selässä/lonkassa on kun välillä lähtee jalkakin alta.. saikkutodistuksissa lukee vaan lanneselän kipu. lääkärikään ei halunnu muuta kun panadolia syöttää eikä se edes mitään auta. ja liikuntaa kivun sallimissa rajoissa mutta ei tuo lonkka meinaa mitään sallia. :( pomokin sitten totes että "oot liikaa pois ja varmaan jäät sitten aika aikasin pitkälle sairauslomalle" :(
 
teppana: Meillä on 5 koiraa, eri rotuisia ja kokoisia. Lapsiahan meillä ei ennestään ole, mutta tuttavien ja sukulaisten lapsien kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia, joten varsin rauhallisna mielin odottelen koirien ja uuden tulokkaan kohtaamista sitten keväällä! Muut elukat asuu ulkona taikka terraarioissa/häkeissä, joten niihin tutustellaan sitten vasta paljon myöhemmin :)

Tuosta mahakummusta sen verran, että meikäläisellä on tämmöinen "tyynymäinen turvotus" päällä, eli kumpu lähtee suurinpiirtein siitä kohtaa, mistä painellaan sillon, kun elvytetään ja jatkuu ihan lantion tienoolle :p Eli olo on niinku mammuttihirrellä...

Tarvikkeita ei olla itse vielä hankittu - mutta mun äitee on :heart: Se oli jo innoissaan tilannut Ellokselta semmoisen vauvanvaatepaketin. Ääks, ne oli kyllä ihan yybersöpöjä ne kietaisupotkuhousut... Mun isä taas aikoi tilauksestani nikkaroida semmoisen katosta roikkuvan kehdon. Pinnasängyn lisäksi suunnittelin laittavani sellaisen osittain meidän sängyn päälle/viereen. On niin aikaista vielä (10+6), ettei oikeen uskalla laittaa mitään valmiiksi...
 
Mulla on ollu ihan sairaan hyvä päivä tänään! Eka päivä koko raskauden aikana ku on ollu tosi hyvä olo koko päivän. :D Jos se vihdoinki näyttäis tällasiakin päiviä! :D

Oltiin sienessä miehen ja mun vanhempien kanssa, ja me saatiin miehen kanssa yhteensä 11 litraa suppilovahveroita! :D Ollaan jo niillä herkuteltu ja muutaman purkillisen laitoin pakastimeen höyrytettynä niitä, että saan sitte talvella tehdä sienikeittoa! :) Saatiin kyllä vähän sadetta niskaan mutta ei se mitään, onhan meillä sadevarusteet!
nyt keitän omenahilloa! :) Ei sitä tuu kans ku pari purkkia nyt mut jos sais viel sukulaisilta muutaman omenan lisää....

Mulla on turvotus aika hyvin ollu myös poissa tämän päivän. Toivottavasti ei tarkoita mitään pahaa tämä oireettomuus... Mutta siis pieni kova möykky tuntuu kyllä ku häpyluun yltä painelee. Sellainen mikä ei mun mielestä ainakaan tähän asti oo siinä pahemmin ollu. :)

Viel viis yötä ultraan! Toivottavasti siellä on kaikki hyvin! :)

Laala Ja Punkero 11+5
 
Huomenta!

Aikaisin täällä taas ollaan oltu ylhäällä,kun piti kuopuksen kasvatuskeskusteluun tarhalle mennä kahdeksaksi |O Ja vapaapäivänä vielä... No,mutta toisaalta nyt jo jaksaa normisti,kun pahoinvointi on tainnut(koputtaa puuta)hävitä kokonaan. Silloin yövuorossa oli tosi oksettava olo vielä,mutta eilen ei mitään koko päivänä... IHANAA!! JOsko vihdoinkin voisi alkaa nauttia raskaudesta kunnolla.

Teppana: Olipa sulla kurja viikonloppu. :hug: Me ajettiin peurakolari,kun kuopusta odotin,onneksi me selvisimme säikähdyksellä,mutta auton etupelti kärsi pahoja peltivaurioita ja peura jouduttiin lopettamaan. Kyllä siinä sydän pamppaili hetken pienen ja vasta myöhemmin tajusi,mitä siinä olisikaan voinut tapahtua.
Ikävää,jos sinun isovanhempasi eivät millään tavalla huomioineet raskauttasi,mutta muista että pääasia on,että ITSE nautit ja olet iloinen raskaudesta.

Vauvanvaatteista: Itse tykkään ihan tavallisista bodeista,potkuhousuista ja potkupuvuista. Kaikista mitkä on siis helppo pukea!!

Molemmista tytöistä tuli laitettua kaikki vauvantarvikkeet aivan älyttömän aikaisin esille. Esim.pinnasänkykin oli koottuna ja pedattuna jo varmaan 3kk ennen laskettua aikaa. Nyt päätin,että pinnasänkykin kootaan vasta ihan pari viikkoa ennen la. Toki vaatteet tulee varmasti laitettua jo ajoissa valmiiksi kaappiin ja ostettua kaikki vaipat,rasvat yms.valmiiksi,mutta esille en mitään laita.

Nyt Tunteita ja tuoksuja pariin :ashamed:

Syksyistä viikon alkua kaikille!


Eevi ja etana rv 12+4
 
AAM
:wave: heippa masusiskot!!

töihin päästy lepäämään :D :LOL: no ei vaines töitä on riittämiin.. :xmas:

Hui mitä koira- ja hirvi/peuratarinoita täällä on kertoiltu..
tässä oma lähin kokemukseni: kummipojan vanhempien tuttavilla oli kaksi terrieriä, toinen 4- ja toinen 2-vuotias. saivat esikon kun yksi koira talossa ollut vuoden ja ottivat sitten toisen koiran vähän esikon jälkeen (olisiko poika ollut silloin 1½-2 v) .. no sitten ilmoitti pikkukakkonen tulostaan ja nuorempi terrieri ei sitten oikein mustasukkaisuudestaan ehtinyt päästä eroon kun jo joutui piikille kun oli näykkässyt taaperoa tämän ollessa noin päälle vuoden ikäinen... että kertalaakista lähti nuorempi koiruus kukkamullaksi :(

Toinen on kummipoikani jota oli heidän afgaani vanhus näykkässyt poskesta niin että pikkunaarmu oli tullut mutta koiraa ei viety lopetettavaksi kuitenkaan.. vanha neiti on muutenkin lapsia kohtaa hieman äksy, syytä ystäväni ei tiedä miksi mutta sen poski-incidentin jälkeen mitään ei ole tapahtunut, kaippa poikakin siitä oppi ja koira. Hauva sai kyllä nuhteet tekosestaan ja oli nolon näköinen emäntänsä mukaan ja täytyy vain onneaan kiittää ettei mtn tapahtunut. Omaa lastani olen ko koiran lähellä pitänyt eikä mtn käynyt sen jälkeen mutta aina varuillani olen silti oli koira tuntematon tai ei.

Guess kiitos :D tuo vatsan seutu onkin ainoa mistä voi olla ylpeä (vielä toistaiseksi).. :heart: :ashamed: perziitä tai reisiäkö katsoo niin sitten ei voi sanoa samaa että olisin onnellinen mutta kuten tiedettyä kroppahan lässähtää tässä lähellä kolmeakymppiä joten ei siitä sen enempää.. :whistle: te joilla ei ole lässähtänyt be HAPPY

Tervetuloa sharo mukaan :wave: ja jännäilemään...

Ihania ultrakuulumisia.. :) :hug: :heart:
oma eka lääkäriultra on ensi viikolla to 16.10. vähän jänskättää taas... =)

Rattaina ajattelin käyttää esikon vanhoja koska ovat edelleen toimivat vaikka vähän kulahtaneet 2001 v Emmaljungat :D :LOL: .. :ashamed: mutta katsellaan jos mieli muuttuu.. :whistle:
Tuplat pitänee hankkia syksyä varten vuoden päästä kuite..

Liikkeistä kuvittelin tuntevani jotai mutta en ollut varma.. muistutti vaan niin tutulta nytkähdykseltä tuossa eilen kun dobblerilla kuunneltiin murinoita :) ja jumpsutteluita.. ukkokin herkisi oikein hyssyttämään mua että oo liikkumatta että hän voi kuunnella rauhassa :D :LOL: mainio :)

Eipä tässä kummempia nyt skruudaamaan.. :wave:

AM & hippunen 13+0
 
Heippa tytöt!

Oli tullu taas reippaasti tekstiä. Ikävä kuulla surullisia uutisia ja haluankin toivottaa voimia kaikille niitä saaneille!
Onnea ja voimia myös iloisia uutisia saaneille!

Lemmikkieläimistä sen verran, että meillä on aivan ihana mutta hyvinki riiviömäinen 17 viikkoinen ranskanbulldogin uros pentu. Rotukuvauksessa kyllä hehkutettiin, että on todella lapsirakas ja kyllä se hyvin on noihin taaperoihin suhtautunukki, mutta saa nähdä miten suhtautuu vauvaan kun ei ookkaan enää se isin ja äidin ainokainen. Kyseinen haukku nimittäin on aika hellyydenkipeä ja mustasukkainen jo äidin ja isin rakkaudestakin :D. Onko mitään vinkkejä, miten koiran saisi nopeasti tottumaan uuteen tilanteeseen?

Masukuvat oli ihania :). Me ollaan jo muutamia otettu ku mullaki toi masu on hyvin näkyvissä. Ostin viikonloppuna jo kahdet äitiyshousutki ja sit tietty vauvalle kaikkea kivaa. Vauvan mummulassa odottaa jo syöttötuoli ja munkin mummu oli sille käyny ostamassa jo pussilakanasetin. Ihanaa ku meidän puolesta ollaan onnellisia sillä tiedän, että kaikkien omaiset ei ole tilanteesta ihan yhtä onnellisia :|.

Mistä te ootte hakenu saikkua? Ootteko neuvolan kautta vai varannu normaalin lääkäriajan?

Säde ja nasu 13+3
 
eli kävin nyt sitte neuvolassa pikaiseen kuuntelemassa ne sydänäänet. en tiiä miksi paniikki ees tuli mutta kaikki oli loistavasti.
vähän syke kyllä vaikutti poikasykkeeltä vaikka niin tyttöä kuvittelen hautovani :LOL: liikuskeli myös vilkkaasti ja täti sanoi et on liikkuvainen vaavi :D olin minäkin tuntevinani jotain kun doplerin alla toinen möyri
 
Nellah;"kiva" kun joku muukin kärsii tosta työnantajan kohtelusta.Löysimpä tänään netistä sattumalta työpaikka-ilmon jossa mulle haettiin sijaista.Luki että vuoden vaihteessa mahdollisesti jo aiemmin(mun äippäloma alkaa vasta 18.3),nykyinen jää vauvalomalle.Heh :|
Oli kiva lukea sitä.Ja nyt kun tiistaina mulla lekuri niin odottaa varmaan että ilmoitan että jään kotiin koko ajaksi,mitä en tietysti aio tehdä.

Ennen söin iskiaaseen panacod/sirdalud-yhdistelmää mutta sitä ei tietty nyt oteta ja olen koittanut vaan lämmöllä ja levolla mennä mutta vie tietysti paljon pidemmän aikaa kun ei sisäisesti saa rennoksi lihaksia.

Tän kivun kanssa elää,muttei ton stressin työnantajan kanssa.Mutta päätin etten luovuta enkä irtisanoudu vaikka mieli tekisi.Ei raskaana olevaa kukaan ota kuitenkaan töihin=)

Saikkua
olen hakenut ihan normaalin lääkärin kautta,joskin meillä täällä pikku kunnassa asiat ehkä vähän erilailla.
 
SädeI: Luulisin, että paras tapa välttää mustasukkaisuusmyrskyt ja muut konfliktit koiran taholta vauvan saapuessa taloon olisi se, että koitatte itse suhtautua tilanteeseen ja koiraan mahdollisimman normaalisti:) Se ei taatusti ole helppoa ja luulen, että omallakin kohdalla saattaa putkahtaa esiin valtaisa suojeluvietti vauvaa kohtaan. Koiralle kannattaa esitellä vauva avoimesti ja antaa sen haistella esim. vauvan jalkoja ja nähdä vauva kokonaisuudessaan. Koiran kannattaa antaa "osallistua", eli sitä ei kannata jättää jututtamatta tai huomioimatta. Mitä mysteerisempi vauvasta tehdään, sitä suuremmin se alkaa koiraa kiinnostaa ja kiinnotus voi muuttua ärsyyntymiseksi moisesta show:n varastajasta.

Jokainen saa itse päättää, kuinka intensiivisesti koirat ja muut eläimet saavat vauvaa tutkastella, mutta ainakaan meillä ei olla mitenkään onnettomuuskammoisia taikka pöpökammoisia. Siinähän ne vasta-aineet kehittyy ja sietokyky vierasta eläinepiteeliä kohtaan kasvaa, kun vauva viettää aikaansa ympäristössä, missä eläinpölyä on.

Mie kyllä luulen, että nämä koirien puremat ja muut onnettomuudet johtuu siitä, että liikaa luotetaan sellaisiin koiriin, joita ei tunneta ja jotka eivät lasten kanssa ole oleskelleet. Haparoiva ja "tunkeileva" konttausikäinen saattaa viestittää koiralle ristiriitaisia signaaleja ja koira voi kokea sen uhkaavana. Ja koirathan komentavat ja opettavat omia pentujaan ja muiden pentuja joskus tokaisulla ja murinalla, joten koira ei ehkä vedä niin selkeää rajaa ihmis- ja koiranpentujen välille. Hmm.. voisin taas pohdiskella näitä asioita loputtomiin... :D
 
nellah ja säde tosi kurjaa että työpaikalla suhtaudutaan inhottavasti. Aika käsittämätöntä, että edelleen jotkut ihmiset kehtaa suhtautua odottaviin niinku se olis joku sairaus tai vähintään aivovamma. :kieh: Omalla työpaikalla (Teen vain viikonloppuja) pomot on hyppiny riemusta, ku ne on niin ihania ihmisiä, onnellisia toisen puolesta... Tosin viikko sitten sanottiin että ei sovita töitä eteenpäin, että he sit soittelee ja kysyy antaako vointi tulla töihin... :whistle: (satuin oksentelee työpaikalla mikä ei oo hyvä juttu, hotellissa ku oon töissä)

).( Just kun pääsin hehkuttamasta miten loistava päivä eilen oli.. Niin tämän aamun aloitin oksetamalla ja sit ku sain vihdoin syötyä aamupalan ja mentyä kouluun niin oksensin koulussa. Jee. Nyt on ollu ihan karsee olo koko päivän. Onneks keksin nyt ostaa jätskiä, sitä saa alas kun se on kylmää, ja jos se tulee ylös niin se on helppoa oksennettavaa (toisin kuin tämän aamuinen paahtoleipä ja sulatejuusto :x ) ja maistuu siedettävältä vielä ylös tullessaankin... :kieh:

Loppuis jo.

Laala ja Punkero 11+6 (kauheeta oon jo melkeen pitkällä)
 

Yhteistyössä