*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Olempas ollut ahkera=)
Aamupvllä hääräsin etupihan talvikuntoon,jonka jälkeen nopeesti syömään ko iski aivan tajuton nälkä.
Ja just sain ison kylppärin ja saunan pestyä.Ihme että vointi rupeaa olemaan jo näin hyvä=)

Haluisin tehdä kotona vielä niin paljon ennen ko maha tiellä.mm.vaatehuone vaatisi kunnon siivouksen ja järjestyksen.Mutta se on niin tylsää..

Mulla istukka etuseinässä,joten turha ootella kai vielä aikoihin mitään liikkeitä!

Viimeksi oli juttua panacodista mm.migreenin hoitoon ja lääkärillä ollessa keskustelin tästä aiheesta.Sanoi että voi ottaa ja pitääkin kohtauksen tullessa sillä se aiheuttaa enemmän hallaa sikiölle kuin tuo lääke.Joten totesin että pidän tästä lähtien aina mukana .Onneksi kohtuu harvinaista viime aikoina.

Iskias vaivaa muakin,jo pidemmälti.Ja tänä aamuna heräsin järjettömään jomotukseen,mutta totesin että ulos pihalle vaan.Siellä oli ok,mutta nyt kamala.Jospa sauna rentouttaisi.

milky 14+1
 
voi kun oli ihana pieni tyttö :heart: isoveli 3,5 v oli vähän huomionkipeä ja sai kyllä leikkiä hänen kanssaan! tyttöä olisin voinut pitää sylissä ikuisuuden :) annoin miehellekkin ja se oli ihan paniikissa, kun ei ole ikinä niin pientä sylissä pitänyt, hyvin se meni :heart:

käytiin anopillakin ja tämä sitten ilmoitti että on kerännyt meille vaunurahaa ja aikoo ostaa ne meille. siihen sanoin että mitäs jos ne maksaa 700 euroa, niin tämä sanoi että ostaa ne mitkä valitaan :eek: huh huh!! hienoahan tämä on, mutta kehtaanko katsella niin kalliita vaunuja :/ toisaalta "lupa" on ja ei ainakaan enää raha esteenä mun unelmien vaunuihin! :D

allusmamma mulla on silleen monipuolinen seisoma/ liikkumatyö että pöydän ääressä en istu. joitain hommia saatan tehdä istuen ja silloin aina satulatuoli käytössä, se tosin aika korkealla niin ei auta hirveesti kun jalat roikkuu ilmassa :/

JJ-t ja pikkuinen 17+1
 
Moikkis! :wave:

oltiin tipahdettu jo tokasivulle, niin nostanpa meidät pois sieltä...

oli pakko tilata Ellokselta semmonen vauvan starttipaketti kun oli alennuksessa...ja sit huutonetistä tein LÖYDÖN---mä ostin esikoisen odotus-aikana sellasen "kotiintulo-haalarin" siis semmonen veluurinen, vaaleanvihreä jossa todella suloinen nallen kuva etumuksessa. Esikko tuli siis se päällä kotiin, ja oon aina välillä käynyt ihastelemassa tuolla ullakolla sitä haalaria, kun se on niin suloisen pienikin! :D niin, siis asiasta kukkaruukkuun----bongasin huutonetistä samanlaisen haalarin (uuden vieläpä) mutta erinvärisen ja se oli pakko huutaa sieltä! jotenkin oon niin varma että masussa asustelee pieni tyttönen, niin se haalari oli tosiaan vaaleanpunainen :LOL: jos tulokas onkin poika, niin sitten hän kotiutuu siinä vihreässä haalarissa, niinkuin esikoinenkin :heart:

Eilen sain etsiä ihan tosissani Kapriksen sydänääniä mutta sitten kävin vessassa ja vähän hyppelin niin johan löytyi taas jumputus! vielä pääsee niin piiloon että hyvä kun doppler tavoittaa!

mä taidan kysästä jos huomenna pääsisi ultraan...olisin niin sen tarpeessa. on niin älyttömän pitkä aika edellisestä ja niin älyttömän pitkä aika seuraavaan! noh, kattellaan, kattelllaan...

Gardenia ja Kapris 15+6

 
millipilli
Huomenta!

Istukan paikasta en varmaksi tiedä. NP-ultrassa sanottiin että se on etuseinässä ja osittain kohdunsuun päällä. Liikkeiden perusteella en osaa sanoa. Nyt on liikkeet tuntunut päivittäin ihan kunnolla ja ihan alavatsalla aina tuntuu. Esikoista odottaessa istukka oli etuseinässä, mutta ei ihan kokonaan eessä. Oli tuossa vasemmalla puolella ja pitkään menikin niin että liikkeet ei siinä vasemmalla tuntuneet ollenkaan.

Yrgh, mulla on ihan kaamee yskä ja siitä syystä tänäänkin aloitin aamun oksentamalla :/ muutenkin oon tosi herkkä yökkäämään kun on kova yskä. Hunajasta vois kuulemma olla apua, mutta mä en vaan saa sitä alas... maistuu niiin pahalle. Yritin teehenkin sotkee, mutta maistui vielä kauheemmalle.

Eilinen meni juhliessa. Ensin oltiin pojan serkun ristiäisissä ja sitten perään toisen serkun synttäreillä :)

millipilli & Frank 17+0 *pokspoks* kolme viikkoa puoliväliin :eek:
 
millipilli Pikaista paranemista yskästä! Ootko kokeillut jotain maustettua juoksevaa hunajaa? Suosittelen, jos ne vaikka menisi paremmin alas. Helpottaa kyllä yskimistä, mutta ei tietenkään ole hyväksi hampaille...

Hani- Pikaista paranemista myös teille! Mikä ikinä onkaan, niin toivottavasti olo helpottuu pian :hug:

Mulla ei ole mitään tietoa istukan sijainnista. Mutta liikkeet tuntuu jo ihan mahan päälle. Mistä lie johtunee. Ja maha on iso. Olisiko kohtu eteenpäin kallistunut?

Täällä on koko aamun satanut ja tuullut niin mahdottomasti, mutta silti oli ihana käydä reippailemassa ulkona, kun oli asianmukaiset vaatteet. Tosi reipas ja mukava olo pitkästä aikaa.

Isäntä kuorsaa tuolla olohuoneen lattialla ja poika on päikkäreillä. Iltapäivällä olisi menoa kylään, kun on kutsuttu. Kiva onkin... Täällä maha möyryää ja tekisi mieli vaikka mitä, mutta parempi yhden omenan voimilla odotella sitä "kaffepöytää"...

Hauskaa sunnuntain iltapäivää ja iltaa kaikille.

mammanen ja vaavi 17+2
 
:) moi taas pitkästä aikaa...neuvola oli pari viikko sitten enkä oo ehtinyt muka kirjoitella...nyt kirjoitan..eli omaa napaa tässä...
Neuvolas (lääkärineuvola) 14+1 oli RR 150/88, hb 131, pissas sokeria jonka takia sokerirasitus huomenna...vauvan sydämensyke 153 nyt edelliskerralla 170... Eli kaikki ok paitti toi sokeri, no huomenna näkee sit mihin toimenpiteisiin pitää ryhtyä...edellises raskaudessahan mulla oli raskausajan diabetes että kai tämä sitä samaa taas.. :|
Lekuri sanoi että kohtu iso ja liikkeet pitääs tuntua parin vkon sisällä...eipä vaan ole vielä niin tuntunut että voisin sanoa että niitä ne on...pientä kuplintaa oon tuntenut muutamia kertoja...mut kai ne niitä on...maltan kai vielä pari viikkoa odottaa kunnon töytäisyjä...*pakkohan se on malttaa*
Oksentelu ja väsymys helpottunut...molempia edelleen mut todella paljon vähentynyt...mikä toki hyvä mut toisaalta pistää tääkin miettimään onko masus kaikki ok....*huokaa*

Mut tälläistä tänne...Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!!
 
on kyllä hiljainen sunnuntai plastalla :/ kaippa minäkin sitten omaa napaa raapustelen..

imuroitu ja pyykätty on! juuri sain vessan pestyä :x netissä oon pyörinyt ja ettinyt hoitopöytää ja pinnasänkyä. ei näytä löytyvän ainakaa hirveen helposti. ehkä ostais sitten uutena :/ lasten huoneessa istuskelin yksin hiljaa ja mietin sisustusta. siitä tulee kyllä nätti huone. menee tytölle tai pojalle. mitään tyttö/poika hössötyksiä ja seinänvärejä en aio laittaa, vaan silleen että menee mahd. pitkään. ehkä maalaan valkoiselle seinälle yhden tai kaksi vaaleaa beigeä vaakaraitaa.. vähän "leikkisyyttä". onkois muilla jo lastenhuoneet suunnitelmissa??

mies on ollut aamusta asti pois ja päivä on tuntunut tosi pitkältä |O voik tuo tunnin heitto niin paljon vaikuttaa..? voi kun se jaksais lähteä mun kanssa vielä kävelylle tuonne vesisateeseen :saint:

kuinkas moni on käynyt äänestämässä?? mun oli tarkotus, mutta en todellakaan tiedä ketä äänestäisin, niin taitaa jäädä tällä kertaa :ashamed:

JJ-t ja pikkuinen 17+2
 
Sateista sunnuntaita. :)

Laitetaan täältäkin omaa napaa:
Maha on todellakin paisunut viimeisen viikon sisällä ja yllättää itsenikin, mutta ihan positiivisesti. :D
Mä taidan olla kovin malttamaton niiden liikkeiden suhteen, kun ei vielä niin tiuhaan tunnu. Mutta Sanni-Marian viesti omalta osalta lohdutti että ei ne välttämättä vielä tunnukaan vaikka mulla jo esikoisesta tuntui tasan viikolla 17. :/
Toisaalta muistelen myoomaultrassa kuulleeni että kohtu olis taaksepäin kallellaan, joten se liene vaikuttaa?!

Ja NP-ultrassa ei taas mitään mainittu kohdun asennosta eikä istukan sijainnista.
Vaan kohtahan se selviää rakenneultrassa.
Mitä nyt oon täältä lukenut niin monilla tuntuu olevan se suunnilleen viikolla 20? Mulla itsellä kun se on jo 18+6. Onko muita aikaisia? :wave:

Selkä on alkanut oireilemaan ja kipuilemaan, mikä kyllä ei oo kovin hyvä juttu että jo tässä vaiheessa.


Ruttana & Beanie 17+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
kuinkas moni on käynyt äänestämässä?? mun oli tarkotus, mutta en todellakaan tiedä ketä äänestäisin, niin taitaa jäädä tällä kertaa :ashamed:
Täällä samoin.. Tarkoitus oli, mutta ei vaan löydy sellaista ehdokasta jota äänestäisi. Eli väliin jää.
 
Mie äänestin sitä joka tuntui parhaimmalta. Ei sekään ollut, et tuo! Mut mul on periaate en äänestän kyllä, muutoin on turha itkeä sitä, miten asiat täällä hoidetaan.

Ruttana mulla se ei sanonu ultrassa lainkaan, et mihi päin kohtu ois kallellaan. Kysyin kyllä mut tokas vain, et no sisätutkimuksen yhteydessä sen tietää paremmin. Ja lääkäriähän mulla ei viel ole ollut ollenkaan ni ei oo voinu kysyy :ashamed:
 
millipilli
Ruttana, meillä oli esikoisesta just 18+6 rakenneultra.

Äänestämässä kävin. Aamulla vielä en tiennyt yhtään ketä äänestän, mutta löytyi sitten sopiva ehdokas kuitenkin... aika suuri tekijä oli kuntalisä, mutta en toki pelkän sen perusteella ääntäni antanut.
 
Hieno juttu JJ-t että siellä on asiat kunnossa :hug: Ikävää, että kipuja on vielä, mutta onneksi vauvalla on kaikki kunnossa =)

Mulla oli esikoisen odotusaikana istukka edessä, olisinkohan joskus rv 19 tuntenut ekoja liikkeitä siten, että ihan rekisteröin ne. Täytyykin tsekata odotuspäiväkirjasta, jota pidin silloin, nyt en ole jaksanut :ashamed: Nytkin mulla tuntuu liikkeet enemmän sivummalla kuin keskellä masua, np-ultrassa ei istukan sijainnista osattu sanoa mutta rakenneultrassa kuulee sitten.

Rakenne-ultra mulla on 19+5.

Äänestämässä ollaan käyty, löysin ehdokkaan Hesarin vaalikoneen avulla. :) Kummasti sitä nykyään kiinnittää huomiota sellaisiin ehdokkaisiin, ketkä ajavat mm. lapsiperheiden asioita :xmas:

Hyvät sunnuntainjatkot kaikille! :wave:

Kesis ja pikkuinen 16+2
 
äänestin, sellasta puolueetonta ukkelia joka on lapsiperheiden asialla. mm. kodinhoidontuen kuntalisää takaisin vaativa :) toivottavasti pääsee läpi

rakenne ultra mulla: rv 19+6 Esikoisen kanssa oli 18+4

inhottava ilma ollu koko päivän.. poika tahtoi ulos ja minä sitten vastahakoisesti seisoin vesilammikossa kastumassa 30min jotta herra sai konttailla ja pyöriä lätäköissä..

jaa nyt sen on mentävä jotain sapuskaa antaa tolle kun se rähjää...

Nellah ja 17+1
 
Mie kävin äänestämässä jo ennakkoon. Mies jätti väliin, kun ei löytäny ehokasta.

Miula se nää supparit on vaan riesana. Hitto ku eivät voi jättää rauhaan.. Heti ku jotain tekee fyysisempää (ei ees mitään rajua) niin reagoi. Ja iskias.. |O Argh.

Ja kyllä tää harmaus ja sateisuus ja siinä samassa tuulisuus masentaa..

pietu- 16+5
 
Me ei äänestetty kumpikaan.

lastenhuonetta ei oo suunniteltu, kun ei oo kuin kaks huonetta (siis makkari ja olkkari) tässä kämpässä... Jos muutetaan isompaan niin sitten suunnitellaan ja toteutetaan, mutta tällä hetkellä ei oo ajankohtaista.

On ollu aika raskas viikonloppu, noin henkisesti. Tai perjantai meni kivasti. JA lauantaikin iltaan asti. Oltiin alkuillasta mun siskolla kylässä ja oli tosi kivaa, mut sit ku heidän pikkuinen alko tulee kärttyiseksi, niin lähdettiin pois.... Joten sitten illemmalla käytiin viel miehen porukoilla... Ja siellä yhtäkkiä ihmeteltiin mikä kamala kolina kuului, ja miehen isoisä (käytännössä isä, mies kun on isovanhemmilla varttunut) löytyi tajuttomana lattialta, päänsä lyöneenä niin että verta tuli silmäkulmasta... Ja sitten kun se siitä virkosi ja siirrettiin sänkyyn, niin vähän ajan päästä piti käydä viel vessassa, ja sit lähti vessassa taju viel uudelleen, mut sit oli onneks jo mun mies ottamassa kiinni. Soitettiin sit ambulanssi (josta oikeesti ei sit ollu mitään hyötyä ) ja mä olin ihan varma että pappa kuolee siihen. :'( Mut onneks ei sit... Aika huolissaan saa kyllä olla. Mitään muuta ei niin toivota, kuin että hänen isovanhemmat näkis meidän pikkuisen... Ei kai se nyt ole liikaa toivottu? Isovanhemmatkaan ei oikeesti tunnu elävän mitään muuta varten tällä hetkellä, kuin että näkisivät ekan lapsenlapsenlapsensa. :heart:

No tänään onneks parempi päivä. :) Pyydettiin sit pari kaveria kylään, että saatais muuta ajateltavaa, kuin eilinen... Ja pelattiin Aliasta. :D Mä tein pannukakkua, ja oli pakko soittaa äidille että miten sitä tehdään, ku mä en koskaan tee pannaria. :LOL: Osaan tehdä kyllä paljon monimutkaisempia tarjoiluja, mutta yhtäkkiä pannariin piti saada äidin vinkkejä. :D Nyt syön popparia ja katon tv:tä. :p Pitäis viel tehdä varsinainen ruoka täs jossain vaihees. :D

Ai niin, ps. me taidettiin keksiä tänään nimet sekä tytölle että pojalle! :heart: Molemmat ainakin ollaan vihdoinki samoista nimistä innostuneita! :heart: Ja molemmat nimet tuntuu tosi hyviltä, just meidän tyylisiltä!

Laala ja Punkero rv 14+5
 
Hui, Laala kun säikäytti varmasti :hug: onni onnettomuudessa.

Täällä on ihasteltu pieniä tönäisyjä. Voi miten sitä ei muistanut minkälaista se oli. Saikku jatkuu vielä ensi viikon ja sit jatkotutkimuksiin jos ei olo helpota. Kauheesti ei kehumista ja parempi pysy kotosalla ja lähellä sänkyä. No kuiteski. Olimme ihanissa ristiäisissä tänään ja kaunis vauva sai kauniin nimen.
Nyt tää todella tuntuu todelliselta ja rakenneultraan vielä 4 viikkoa...aaaargh!
Lastenhuoneesta. meillä kaikki kolme saa nukkua samassa huoneessa ja toinen lastenhuone on leikkihuoneena. Isosisko (esikoinen) sanoi, että tietty vauva tulee hänen kanssaan samaan huoneeseen. Se oli hänestä itsestään selvää. Tosin aluksihan vauva on meidän kanssa makkarissa, mutta vähän isompana sitten. Isoveljestä (3v) en mee takuuseen kuinka halukas hän on ottamaan vauvan samaan huoneeseen, mutta vaippoja kulemma haluaa vaihtaa. On noi tenavat vaan ihania.
Nyt täytyy mennä nukkumaan, mutta voikaa hyvin ja palataan taas.

Superheppuli ja MaijaEemeli 16 tasan
 
Huomenna neuvola. HIRVITTÄÄ :(

reilu viikon olen ollut kotona saikull supistuksien takia :ashamed: Ja kaksi viikkoa tätä ennen viikon saikulla samasta syystä :ashamed: Välillä paremmin menee ja tänään taas supistellut. Edelliskerralla ei ollut tullut muutoksia kohdun suulle, mutta hieman jännittää kun esikoista varrotessa ongelmat alkoivat 22+5. Tuolloin vietin viikon verran sairaalassa vuodelevossa ja äitiyslomaan asti lääkityksessä ja saikulla

jaahassu ja sammo 16+5
 
Monella on neuvola huomenna, mukavaa :heart: Tsemppiä teille! miullakin on, toivon niin kovin, et sydänäänet kuuluis!

G: Kuin moni käyttää/aikoo käyttää kestiksiä? Vai jokos on ollu gallubbia tästä ku en muista... Itse aion ja tuntuu aika monimutkaiselta! Mut pitäs kai vaan mahd. monia kokeilla erilaisia et löytyis sit se mieleinen ja omalle vauvalle sopivin vaihtoehto :heart:

SS & mytty 16+3 (ollaa jo ma puolella)
 
Huomenet kaikille!

Lastenhuoneista
Meillä suunniteltiin nää hurjat neliöt ja kaks makkaria käyttää niin että muutetaan kaikki samaan makkariin nukkuun ja pojille tehään vaatehuoneesta oma loossi sängylle..Eli remppaa on tiedossa..Olkkari piäis kans tapetoida kun ovat piirrelleet seinille..Toisesta makkarista tehään sitten ihan leikki huone lapsille.. Hankala näin pienestä talosta on saada neliöt käyttöön kun pohja on mitä on... Voi kun oiski vara tehä yläkerta jo ens kesänä.. Mut pitänee malttaa vaan oottaa ja kestää nyt vähä ahtautta..

Kestovaipoista
Meillä aiotaan käyttää ihan koko ajan kestoja nyt tän beiben kohalla..
Kannattaa eka ainaki tilata jotai eri vaihtoehtoja esim allinone, kuori ja sisävaippa jne vaihtoehdot niin näet vähän miten ne toimii jne. Meillä tosiaan oli edellisellä päivisin kestarit ja ihan vauvasta melk vuoteen pärjäiltiin kuorella ja harsolla ja sitten joku lisä imu siihen..
Myöhemmin siten hommasin muutamia valmiita aio vaippoja ja sit ompelin ite lisää.
Aio:t on aika helppoja mut tietty kuivaminen kestää vähä kauemmin.. Ne on aluks aika monimutkasen olosia mut aika nopsaa ne sit ppii ku yhtä sorttia eka kokeilee. Esim päiväkodeissa jne varmasti helpompi ois aio:t kun on tavallaan ku norm vaippa..Vaipparoskis kannattaa ostaa.. Ja kannattaa lueskella tuolla kestari sivuilla kaikkia juttuja ja kysellä sieltä apua..

Eilen pisti jotenki kummasti mahaan mut ei ollu oikein supistuskaan..Tonne vasemmalle vaan pisteli inhottavasti..Melkein kippurassa piti kulkea.. Kamala pelko jotenki et jotai sattuu vielä..

Liikkeistä
Ihana kyllä kun tuntee jo vähän selvemmin liikkeitäkin..Tuntee monesti kun vaavi pyörähtää tai just ne hipaisut ja pikkuset potkut..En malta oottaa et ne näkyy kunnolla ja että mieski tuntee ne..

Neuvola olis 11pv eli pari vkoa vielä olis sinne matkaa.. rakenneultraan on vielä 4vkoa... :/
Ei jaksa oottaa sinne asti...

Meinaatteko muuten kertoa muille jos otatte/saatte sukupuolen selville?
Me vähän mietittiin että jos pystyis salaamaan niin ois kiva sitte laitokselta vasta kertoa että kumpi tuli...

Juu mut nyt pitänee taas alkaa laittaa pojat pukemaan ja laittaa itteni valmiiski..

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!!

Vaavimasu ja Napukka 15+5
 
Siitä on tosi kauan aikaa kun olen tänne kirjoitellut. Ei varmaan kukaan muistakkaan ja leikkö enää olen edes etusivun listalla. Mutta silti ajattelin vähän kuulumisia kirjoitella.

Rv nyt 15+1 Varmoja liikkeitä on nyt tuntunut muutaman päivän. Ehkä jo kauemmin, mutta aiemmin ei ollut mitään varmaan.

Pieniä ongelmia on ollut. Pahoinvointi jatkuu edelleen. Noh, sen kanssa pärjää jotenkuten. Pakkohan se on. Huolta on teettänyt rv 10+ alkaneet verenvuodot. Torstaina kävin äippäpolilla. Vauvalla on kaikki hyvin. Kasvanut ja kehittynyt normaalisti. Muutamaa päivää laskettuaikaa pienempi. Mutta niin meidän vauvat tuppaa olemaan.
Vuodoillekkin selvisi onneksi syy. Istukka on osittain kohdunsuun edellä. Varsinaista vaaraa tästä ei ole. Pitää vain ottaa nyt vähän varovaisemmin ja infektiovaaran takia ei saa uida tai olla yhdynnässä. :p

Mutta vauva voi onneksi hyvin ja onkin tässä pääasiassa. Ultrassa pystyi jo laskemaan pienet sormat ja varpaatkin =)

Huomenna onkin sitten pitkästä aikaa neuvola. Samalla reissulla on esikoisen 4vuotis neuvola.

Lastenhuoneen sisustuksesta ainakin kyselty. Meillä tuon lastenhuoneen ovat vallanneet nuo kaksi kullan muruja joten sitä ei erikseen enää aleta sisustamaan. Vauva nukkuu sitten meidän huoneessa, luultavasti vieressä.

kestovaipoista tuskin tälläkään kertaa innostutaan. Kantoliinailu sitävastoin on mun juttu ja netistä olenkin jo uutta liinaa vähän katsellut. Samoin tutustunut parempii tehosekoittimiin koska soseet tulen luultavasti taas tekemään itse sitten kun sen aika on.


Toivotaan että kaikki listalla saavat mukavan raskauden ja kaikki menee hyvin.

Mukavaa ja sateista syksyä kaikille.


t. Solina ja Kirppu rv 15+1
 
hoi, :)
kävin äänestämässä, mulla oli vaikeuksisa valita muutamien hyvien kesken. ja päädyin häneen jonka aikaansaannoksista tiedän eniten. =)

ultra on mulla 12 pvä joten hieman tässä on ilmassa jo odotuksen tuntua.

kestoilua en ole vielä miettinyt.hyvähän se olisi.kaikin puolin edullisempi vaihtoehto (luontoakin kohtaan). mietinnässä on ja harkinnassa :D .

Issias ei vielä riivaa, muistuttelee kyllä välissä.Nivuset eivät salli kaikkia liikeratoja ja mulla pahinta hallaa tekee kävely varsinkin kovassa maastossa..jumppa taas ei.(toisin olen valinnut jo viime raskauden perusteella parhaiten nivusille sopivat lajit :LOL: )

Raskaustodituksen sai meidän neuvolasta heti kun raskaustodettu (esim. jos tarvitsee asuntoa varten tai punttisalia, niin siinä lukee erikseen mitä varten kirjoitettu, eli ei kai niin virallinen kun ei joka paikkaan kelpaa)

liikkeitä olen tuntenut muutaman kerran.välillä hipasuja ja kerran oli oikein kunnon "kalanpyrstökutina", jonka rekisteröin mielessäni ensimmäiseksi varmaksi huitaisuksi. :D

Laalalle voimia ja toivoa että pappa tervehtyy. :hug:

ja muillekkin :hug: ja jaksamisia.ja hymy =)
 
Samperi ko hävis teksti tuhka tuuleen.

Kestoilua emme aio harrastaa.

Äänestämässä kävin.Ehdokkaan valinta pienessä kunnassa näin kuntaliitoksen alla oli mulle helppo.Ihminen ajanut paljon lapsiperheiden asioita ja oli vaikuttamassa kuntalisän saantiin.Ja pääsi läpikin.

Lastenhuone on rempattu samalla ko koko talokin mutta vaatekaappi uupuu,ja isäntä kelpuuttaa vaan inarian jota meillä muutkin.Itseä harmittaa ko on niin tajuttoman kalleita.Mutta ei voi mitään.Pinnasänky ja mahdollisesti hoitopöytäkin hankkimatta vielä.
Ja mitään hempeitä pastellisävyjä ei huoneen tapetit ole.En voi sietää.Hempeyttä saa sitten muilla jutuilla joita saa helpommin vaihdeltua ko tapetteja :LOL:

Viikonloppu meni rehkiessä mutta ompahan piha valmiina talveen.Keväällä kun on isännän vastuulla isot jutut pihalla-

milky 14+3
 

Yhteistyössä