*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

Onnea misStar upeista ultrakuulumisista! :flower:

Ja Allusmammalle suuren suuret synttärionnittelut The Big "Three-Oh'n" johdosta!!
Mahtava yllätys ne 30 ruusua :heart:

Kiva että monelle oli hyötyä siitä Kela-linkistä :)

guess mulla oli oksentelun valtakausi :D rv 14-16, sitä ennen ei muistaakseni yhtään mitään :eek: siis etovan ja huonon olon lisäksi.

TiiVe täällä kans nautitaan tällä hetkellä äärettömän hyvästä ruokahalusta :D Tuntuu, että keho ottaa kaiken takaisin kun alkuraskaudessa ei tehnyt mitään mieli, niin nyt senkin edestä
:LOL:

Nyt ei ehdi enempää kommentoida, joten :wave:

Kesis ja pikkuinen 17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Nellah, onko siis ihan nilkka kipeä vai pohje? Jos on pohje niin sitten magnesiumista vois olla apua. Mulla oli esikoista odottaessa tosi herkästi levottomat jalat ja pohkeet kramppas, mutta kun aloin syödä magnesiumia niin noi helpotti. Nyt aloinkin heti alussa jo syödä sitä. Rytmihäiriöihin voi myös auttaa.

millipilli & Frank 18+4
siis ihan nilkka oikeessa jalassa.. ei pohkeessa mitään kipuja.. neuvolaan soitin jo tänään ja terkka sanoi että pitäs mennä omalääkärille kun ei osaa sanoa mistä sellanen vois johtua kun ei tosiaan mikään suonenveto ole. eipä sitten lähteny ees mitään veikkaamaan :(
 
Mulla zikiziki kanssa tota puutumisongelmaa aina kun heräilen. Kädet melkeen aina puutunu :kieh: On tosi inhottavaa. Yleensä kun herään esim. päikkäreiltä samaan aikaan ton lapsosen kanssa niin inhottaa mennä toista nostelee sängystä kun tuntuu ettei mitään pitoa käsissä ja josku ei edes jaloissakaan..

Täällä kanssa yks herkkuperse ilmoittautuu. Tällä hetkellä vois kuvailla siten että elän syödäkseni. Paino ei onneks ole ihan kauheesti noussu, vielä, esikoisesta tuli se 25.. :ashamed:

Mut nyt kone kiinni ja ruokaa vääntämään ennenku ukko kotiutuu :)
 
Kesis:
jessus mitä hymiöitä, mistä noita saa!!? :D

Zikiziki:
Mulla kans puutuu kädet helposti, just noi kämmenet kun menee nukkuu..hmm.. :whistle:

Ihana kuulla että muillakin on pahoinvionti ollu vasta myöhemmin, neuvollassa vaan ihmettelivät ettei tässä vaiheessa enää pitäs olla..hö..no mutta ihana kun saa teiltä tukee! :p

Herkuttelusta:
ei oo tullu hirveesti herkuteltuu kun ei oo tehny mieli..taitaa olla poika tulossa! :saint:

Sivilisääty:
Avoliitossa ollaan oltu ihan alusta asti ja seurusteltu kohta 8kk..mutta tunnettu ollaa reilun vuoden. Naimisiin mennään sitten kun vauva on syntyny ja on rahaa kunnolla siihen lystii..kosintaa tässä odottelen! :heart: sormukset on mies jo käyny valitteen ja miettiny et miten kosii..iiih..mut kuhan nyt tänne Suomeenkin pääsee kotii eka! =)

Nyt tuleekin kaveri 3 lapsensa kanssa kylään, pitää mennä!! :wave:
 
Nellah eikös se varhaistettu äitiysloma ole sitten loppu päästä pois?jos on fyysisesti hirmu raskas duuni eikä työn antajalla ole osoittaa kevyempää työtä, silloin on mahdollista hakea erityisäitiyslomaa, joka ei lyhennä normi äitiyslomaa ollenkaan. meidän alalla tuo on ainakin mahdollista (olen maalari ja vaikka myrkkymaaleja kykeneekin koko raskaus ajan vältäämään, työ asennot ja paikat ovat usein hankalia ja lopulta mahdottomia) =)

taiteeltiin just esikoisen kanssa isän päivä korttiin hänen kätensä ja jalkansa jäljet mustikka keitolla :D
 
Niin tai sitte Nellah vaan saikutat vikan kuukauden ihan hyvällä omallatunnolla. Mä en myöskään ottais tota varhennettua äippälomaa, se kun tosiaan vähennetään sieltä loppupäästä, ja jos vauva vaikka syntyy sen melkeen 3 viikkoa myöhässä niin äp-loma loppuu jotenki tosi lyhyeen. Toisaalta, eihän se vaikuta juuri muuhun kun vaan taloudelliseen tilanteeseen..
 
GuessMulla ollut pahoinvointia alusta saakka.Nyt oli viikko ettei ollut ollenkaan mut eilen ja tänään taas oksentanu.Äitiyspolilla sanoivat että"voihan se kestää vaikka koko raskauden" :headwall: Erittäin rohkaisevaa

syömisestäMun ei tee makeeta juuri ollenkaan mieli,ehkä vaan jotain leivottua.Yleensä oon kyllä karkin suurkuluttaja. :p Mutta mulla on hirveet morkkikset koko ajan siitä että mitä JÄÄ syömättä esim.tarpeeks kasviksia,maitotuotteita yms.

Ei oo taaskaan mitään järkevää asiaa mutta käyn tänne aina kirjottelemassa kun ei oo mtn tekemista.Ja mullahan sitä aikaa riittää :D Oon nyt vihdoin sopeutunut tähän.
Mulla ois alkanut uu´si koulu nyt syksyllä mut en pystynyt siellä pahoinvoinnin takia käymään niin lykkäsin sitten sitä aloitus vuotta niin että menen sinne vasta äitiysloman jälkeen..Nyt voin sitten vaan loikoilla siihen saakka kun vauva syntyy kun ei aiempia lapsiakaan ole :)

Misstar
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Niin tai sitte Nellah vaan saikutat vikan kuukauden ihan hyvällä omallatunnolla. Mä en myöskään ottais tota varhennettua äippälomaa, se kun tosiaan vähennetään sieltä loppupäästä, ja jos vauva vaikka syntyy sen melkeen 3 viikkoa myöhässä niin äp-loma loppuu jotenki tosi lyhyeen. Toisaalta, eihän se vaikuta juuri muuhun kun vaan taloudelliseen tilanteeseen..
Niin.. no veikkaan että mulla ei paljon enempää jää äippärahasta kun kotihoidontuestakaan :( osa-aika työssä ja esikko kerkee reilu 3kk ennen laskettua aikaa täyttää 3 . mutta aika todennäköstä on että jään aika aikasin pois töistä saikulle kun on tää palleatyräkin joka vaivaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän.

Onnittelut muuten ultrakuulumisita niille jotka sielä jo käyny :) meillä vasta 14.11.. seuraava neuvolakin vasta 1.12

Nellah ja 18+5

 
Huomenta sisaret!

Pikainen päivitys ennen matkalle lähtöä eli rakenneultra olisi tänään tuolla reilun sadan kilsan päässä. Samalla reissulla pitää käydä vähän noilla isomman kaupungin kaupoilla joten nyt aamusta jo matkaan lähdetään vaikka ultra-aika on vasta iltapäivällä. Toivottavasti pääsee kertomaan hyviä ultrauskuulumisia!

Eilen oli niin kiirus töissä etten ehtinyt niitä jumppaohjeita kasata mutta tulossa kuitenkin ovat jahka saan niitä vähän sellaseen muotoon että lyhyesti ja ytimekkäästi mutta silti ymmärrettävästi...

See ya!

Sanni-Maria ja pikkunen 20+6
 
Huomenta mamiskut! misStar miulla on ollu kans kauhee morkkis siit ettei oo syöny tarpeeks kasviksii ym.. mut maitoo kyl lipitän litratolkulla :D viimeeks ku neuvolassa käytii ku th kysy et saanko tarpeeks kalsiumii, ni ukko sano th:lle et voitko sanoo tolle et vähentää sitä maidon juontii :D (toine joutuu joka päivä kaupasta kantaa monta litraa) :ashamed: nii joo.. sit sellast tuli mielee,ku eilen tuossa rakkaan mieheni kanssa vähän jaettiin lämpöä ja läheisyyttä ni miulla rupes yhtäkkii nipistelee kohtua tosi inhottavasti, ja yöllä heräsin sellasii polttoihi :eek: mitähän se mahtaa olla??? ilmeisesti pikkunen ei tykänny mein touhuista.. :LOL: joo ja valitus jatkuu... miulla on tullu pahoinvointi takasi!! :( mut en sentää oo viel oksentanu.. pelottaa ku omalla äidillä oli miuta odottaessa pahoinvointia ja oksentelua koko odotusajan! :whistle:

hyvää päivänjatkoa kaikille!!

ziki ja nuutti 16+ (viikot ja kuukaudet paukkuu!) :heart:
 
nellah mäkin suositan saikkua. turha kai se on äitiyslomaa kuluttaa etukäteen, jos todellinen syy on kuitenkin se, ettet terveyden takia jaksa enää töihin. mulle on kaikki kaverit sanoneet jo nyt, että ethän sä varmasti enää helmikuussa töissä oo (mulla alkais 25.2. äippäloma), vaan saikulla... niin itsestään selvyytenä pitävät ettei jaksa enää lopussa töissä selkä- ym kipujen takia, vaik en oo mitään vielä valitellu (paitsi vähä just selkää tosiaan... :whistle: ) ja keskimäärin oon melkosen terve tapaus.

sanni-maria onnea ultraan! kuten myös muille tämän päivän onnekkaille ultraan pääsijöille, pistäkäähän sit taas pian kuulumisia! minä täällä odotan omaa keskiviikkoista ultraa kuin kuuta nousevaa...
 
guess niitä hymiöitä löytyy täältä http://www.cosgan.de/smilie.php =)

Onnea ultraan Hani- ja Sanni-Maria d =) b Olikos vielä muita tänään meneviä? Onnea kuitenkin matkaan kaikille B) Omaan ultraan vajaa kaksi viikkoa vielä aikaa. :)

Mites Allusmamman synttärihulinat menivät eilen? =) Kivat kylpylähetki-toivotukset vielä tähänkin pinoon :)

Täällä räjäytellään taas tänään viikkoja, niin se aika vaan menee nopeasti!

Kesis ja pikkuinen 18+0
 
ULTRASSA KÄYTY!!

kaikki oli todella hyvin. masussa elelee niin touhukas pikkuinen et lääkärillä oli täysi työ nähdä kaikki rakenteet :D
haaroväliään myös vilautteli eikä vehkeitä löytynyt eli aika varmasti oli tyttö tulossa. jee! niin me veikattiin ja olotila on ollu niin eri ku pojasta viimeks.
lääkäri sanoi et tytöstä on yleensä pidempään pahaaoloa. ja mä jo vähän ihmettelin et miks se pahaolo vaan jatkui ja jatkui. nyt puolessa välissä on alkanu helpotaa onneks.

HANI JA (TYPY) 20+0
 
Onnea Hani!! Tää tais olla myös eka rakenneultrassa melko varmasti selvinnyt vauvan sukupuoli =)

Kiva kuulla myös toi lääkärin mielipide, että tytöstä kestää pahoinvointi pidempään. Oon kuullu siitä aiemminkin, tai että ylipäätään tyttö pistää äitinsä kovemmille ton asian suhteen... Mullaki vahva tyttöolo ja huono olo oli vkolle 14-16 asti, mut onkohan toi sit nyt pitkään vai ei ?? :/
 
Onnea Hanille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Ite en voi allekirjottaa tuota tytöstä enemmän pahoinvointia, koska meillä esikoinen on poika ja oksensin vielä viikolla 37+ jotain ja seuraavalla viikolla synnytin. Nyt on ollut huomattavasti helpompi raskaus kaikin puolin. Pahoinvointia oli viikolla 14 asti mutta siihen lopahti. No mä nyt en usko muutenkaan mihinkään poika/ tyttö mahoihin, viivoihin, syömisiin tms. vanhan kansan uskomuksiin :LOL: .
 
Onnea Hani + muutkin hyviä kuulumiia saaneet! :flower:
Tuon pahaolotuntemuksen perusteella meillekin tulis poika, kun ei ole yhtään ollut huonoa oloa ja viimeksi sykekin oli 140.... :whistle:

Meillä onkin Pirkanmaalaisilla jännät ja kivat hetket, meinaan tavataan naamatusten paltasisarmamitsujen kanssa :D :saint: :xmas:

Jouskis ja Nöppönen 16+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
Onnea Hani!! Tää tais olla myös eka rakenneultrassa melko varmasti selvinnyt vauvan sukupuoli =)
Ei ihan.. ;) Itse itseäni toistaen parin päivän takaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
ja siis meillä saatiin aavistus sukupuolesta vaikka vauveli vähän yrittikin jalkoja laittaa ristiin. ;)

Täällä on muuten pahoinvointia myös taas, mutta eniten tällä hetkellä vaivaa närästys, joka on välillä jotain sietämätöntä. :/

Eilen oli neuvola ja kaikki kunnossa, tosin verenpaine (yläpaine) hiukan koholla 149/80. Joten nyt ei salmiakkia eikä lakua ja täytyy hiukan seurailla miten kehittyy..
Sf-mitta oli muhkea 21. Mutta siihen ei nyt tässä vaiheessa kiinnitetä huomiota kun olen sairaalan lääkäriin menossa tammikuussa sen myooman takia.

Ja onnea Hanille hyvistä ultrakuulumisista. :)

Ruttana & Beanie 19+2 :heart:
 
Osaisko joku neuvoa..mä kun mietin näitä työjuttuja liikaakin jo.Kun jää lomia pitämättä(jos esim jään hoitovapaalle)niin työnantajahan joutuu maksamaan ne eikö?Mulla kun määräaikainen työsuhde mutta mulle kertyy 2x täydet lomat ennen työsuhteen loppumista.Vaikuttaa noi rahat mun kodinhoitotukeen?
 
Täällä sitä ollaan saikulla kuun loppuun asti. Vauva voi hyvin, painoa oli hiukka yli 300gr ja kasvaa yläkäyrällä :eek: :eek: Mikä oli ihan että whaaaat?? Esikko siro tyttö, hiukan alle 3kg syntyessään, voihan tuo käyrä silti tipahtaa, mutta hieman jo mietin että jos kasvu jatkuu yläkäyrällä niin en mää saa sitä pois alakautta :LOL: meinasi sirossa tytössäkin olla tekemistä ja tuli kupilla..

Kätilö sanoi varmaksi pojaksi, saa nähdä, ultrat ei kuitenkaan 100%varmoja ole, mutta voishan sitä sinisiä vaatteita hommata, esikko tyttö ei kauheasti ole neutraaleja vaatteita. Eipä sitten harmita vaikka sinisiä hamstraisi kun punaisia on varastot täynnä :LOL: :LOL:

25.11 rakenneultra, sitä odotellessa.

jaahassu ja "Sammo" 18+3
 
Enpä tiedä mäkään tosta sukupuolesta riippuvaisestä pahasta olosta.. Meille on mitä ilmeisemmin poika tulossa ja mä oksentelin vielä 16+ viikolla. Ja paha olo iskee vieläkin välillä vaikka viikkoja on nyt 19+0. Painoakin lähti alussa noin 5kg. Jos tyttöä odottaessa on vielä huonompi olo, niin en taida kyllä uskaltaa raskautua enää uudelleen :LOL:

Isot onnittelut kaikille hyviä rakennekuulumisia saaneille! Meidän pitää jaksaa odottaa vielä ens keskiviikkoon asti.
 

Yhteistyössä